Jump to content
FAS Goran
ISV_01

Po još koji Bravisha da se negde uglavi

Recommended Posts

Posle 2.5 nedelje opet autic kod mene, bar na vikend. Lepo je opet sesti za volan :wub:

 

Narucena i druga maglenka, sledeci mesec sajle rucne (obe) iz AutoRicambi-ja i sledece su gume, ako sve bude po planu. 

 

Fali jedna dooooobra voznja :cry:

IMG_20210226_170222.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas svrnuli do majstora, interesovalo me je % zapusenosti dpf-a. Potrefilo se da je bas pokrenuo ciscenje u odlasku, pa je taman bilo reprezenrativno. 20% na ovoj starosti i kilometrazi bez skidanja DPFa i ciscenja, je prilicno dobar rezultat.. Na zalost nemam vrednosti istog pri kupovini auta da ih uporedim. 

 

Ceka se i dalje maglenka... Stigla jedna ali je raskupusali u transportu pa se opet ceka...znaci kurirske sluzbe su krajnje bahate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma reci slobodno "TURAJ FELNE JBM MU MIŠA" :D :D 

 

Joooj, veruj mi da čekam April ili Maj (biće terena) pa taman da uzmem gume i debeli da prodiše. Čekam i malo stabilnije i toplije vreme - kreće pranje, glina, ručno poliranje i posle voskiranje.....malo da vrati sjaj, taman da mu felne lepo legnu  :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad smo kompletirani. Preostali su pneumatici i amortizeri gepeka. Dosta :D

 

IMG_20210318_122104.jpg IMG_20210318_122526.jpg

 

Edited by Ivan
Sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako radis na parkingu, srecno sa demontazom. Ja se napatih kuci u dvoristu (bez kanala :)), a ocekivao sam da ce biti laganica posao od 40-ak min sa tom levom. Planiranu taktiku mi sje*a fuckin' crevo intercoolera i metalna krivina, zbog koga je ceo branik (sem kacenja oko suprotnog tocka) morao dole. A kad sam vec kupusao, bar sam odradio korisne stvari usput, koje ne bih nikad. Takodje, ako budes skidao, sa donje strane branika su oni gov*ivi torxevi, je*o ih ko ih postavi tu. Us*ao sam se dok sam im tetosio da ih odsrafim (zestoko zapekli), a da mi torx ne prokliza. To mi se desilo davno na Stilu, pa je posle bilo dalje zezancije. Ovde sam uspeo sve da odsrafim kako treba, pa sam posle nareznicom procistio srafove, krknuo mast i sad je puska. Nadam se da mi nikada nece trebati da opet skidam branik, ali ako dodje do toga bice pesma za demontazu. Mislio sam da mozda stavim i obicne srafove (za obican kljuc) sa sirokim podloskama umesto pljosnatih torxeva, ali kada je ovako podmazano nema potrebe.

Kada budes odsrafljavao samu maglenku, dobro drzi kontru na dva unutrasnja srafa i obavezno ih prethodno naprskaj. Em je to zapeklo od stajanja, em su metalne matice nakacene na plasticni nosac maglenke. Koji mozes da polomis ako krenes kao sivonja da silujes sraf.

Takodje, kada namontiras i pocnes da stelujes snop - pazi da ne prevrtis navoj. Koliko sam zagledao, meni ne deluje da DEPO ima neku zastitu od spadanja, a u tom slucaju mozes da se slikas sa socivom. Cisto ono sto sam ja video u praksi, naravno kao dobronameran savet.

PS: Sta sve covek nece smisliti, samo da ne montira alu felne :D .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

ajd pitanje, da li bi mogli da se upucaju novi na osnovu postojecih, tipa na stolu, par m razmaka, obelezis poziciju maglenke na stolu i poziciju snopa na zidu? 

Eventualno ako treba, malo stelovanja 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan Sreca moja pa se necu ja time baviti. Kod mog mehanicara da sve to lepo poskida(mo), ima kanal, zamenimo i amorte gepeka usput i to bi bilo to. Pri tome, racunaj da bi kod mene bilo i zahebanije zbog suspleha koji, u ovoj situaciji, malo i komplikuje. 

 

@andreja.micovic Mislim da bi bilo dobro da se negde obelezi snop starih pre skidanja i posle samo nasteluju nove na kontu istih. E sad, stelovanje skinutih... To ne bi znao u praksi kako bi izgledalo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto suspleha? Na delti imam suspleh ali nije vezan za branik, skida se samo branik, suspleh ostaje gde jeste, ima ta 3 torexa odole, srafovi sto drze potkrilo, i za gornje strane torexi. Kad sam sada menjao masku, branik je bio dole za 5 minuta, bukvalno. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A da, on nije vezan za prednji deo branika, uvek zaboravim kad hocu sijalicu u maglenki da menjam :stuart:

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, ISV_01 said:

Mislim da bi bilo dobro da se negde obelezi snop starih pre skidanja i posle samo nasteluju nove na kontu istih.

A otkud znas da su ti stare maglenke dobro nastelovane :D ? Kacio sam onu formulu za stelovanje maglenki, nije kao za farove. Prosto je, ako vec hocete da picanite i da bude po PS, ovo je rezultat kod mene (stavih i ovo da vidite bag*ave unutrasnje plasticne nosace na koje upozoravam kod odsrafljavanja, zanemarite crvene strelice za zabice prednje maske):

 

220820207224.jpg.26f6c7da0cc4422cf005078ae33ecd75.thumb.jpg.5cb6f6a72cd90ae6fe474a4a9ae0ee63.jpg 220820207218.jpg.0bac2915aaf8a626817f2a35e5f18e67.thumb.jpg.b31b99c45cf536b653cfb37d6d76d2f5.jpg 220820207190.jpg.37e8a928258d63a34b948fddd0025f0c.thumb.jpg.d135315a29a890aab6172b21b4c2f92c.jpg

 

PS: Sta ce ti majstor za amortizere gepeka, skidas svaki sa dva klika (ako si ih vec kupio)?

 

30 minutes ago, andreja.micovic said:

ajd pitanje, da li bi mogli da se upucaju novi na osnovu postojecih, tipa na stolu

Sto da ne, samo treba identicno fiksirati (fiktivnu) poziciju kacenja. Mada nema potrebe, komotno to moze na autu. Sta sam hteo da kazem - na DEPO, snop maglenke bez problema mozes da spustis u najnizi polozaj. Ali kada krenes da je podizes (sto obicno i treba), isao sam naravno lagano i u jednom trenutku delovalo mi je da naglo gubim otpor, tj. kao da spada navoj. Pa sam vratio malo nazad i uskladio sa trazenom visinom.

Dok, kada sam skinuo "Al", bolelo me du*e i da zeznem nesto :D bacio bih je (prodah je za nepunih 2000 kinti) - motao sam od jednog do drugog kraja i ona definitivno ima granicnike na obe strane i zastitu od spadanja navoja. Ne znam kakva je situacija sa TYC, njih i DEPO vidim da uglavnom prodaju.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako god da su naštelovane, ovde naći ravan zid i put gde možeš farove upucati, a da te pri tome ne gađaju nečim jer ćeš kredom iscrtati snop, misaona je imenica. Tako da će biti najpribližnije moguće urađeno. Posebno što je štelovanje odozdo baš lepo osmišljeno da izlomim ruku.

7 minutes ago, Ivan said:

Ne znam kakva je situacija sa TYC

Ono što sam zaključio kada je stigla desna maglenka i pozvao me prodavac "Dođite da vidite da li vam odgovara", je to da je TYC sigurno manje kvalitetno odrađena. Posle kada sam rekao da ipak Depo naručim (iz nekog iskustva sa L II), kažu mi da je ipak malo kvalitetnije urađena od TYC, iako su cene iste. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, ISV_01 said:

Posebno što je štelovanje odozdo baš lepo osmišljeno da izlomim ruku.

Pisah u onoj temi detaljno - i jedan pravi biser italijanskog inzenjerstva. Ostavili ljudi lepo rupe u braniku da mozes da provuces kljuc i nastelujes maglenku... A sa leve strane, izmedju te rupe i maglenke - crevo intercoolera  :respect: .

Mislim, uradi se to na parkingu, ali moras da se valjas i ronis. Maglenke nisu "naucna fantastika" da ih picanis kao glavne farove, ali ja volim da je sve po PS. Sto se stelovanja i ocrtavanja tice - radio sam gomili ljudi, zalepim traku na zid, pa pokupim kad krenem :D . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Progledali malo. Lep detalj, posebno kada su nove. 

Obzirom da su mu stare maglenke bile OEM i da je u pitanju dizlo, skidanje maglenki se savetuje uz obavezno skidanje celog branika. 

 

Srafovi zapekli skroz a zbog creva interkulera ne moze ni gedora da pridje. Epilog, negde oko 45 min rada.

 

IMG_20210427_164509.thumb.jpg.072a2ee13552c85346d3c3b522881fd3.jpg IMG_20210427_164514.thumb.jpg.f24d6fea1433cfc79ec07d68f5245549.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako si skinuo branik, demontirao maglenke (sa sve zapeklim srafovima), usrafio, montirao nazad, upicanio linije i nastelovao maglenke za 45 min - seci me tamo gde sam najtanji :D .

Ako imas nekih korisnih slidza, dodaj slobodno u onaj moj DIY:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/81506-nuova-bravo-zamena-i-stelovanje-prednje-maglenkeskidanje-prednjeg-branika/

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope, samo montaza, nije bilo moguce trenutno stelovati, ali bice i lepse vreme i mesta kod SC :) Zato i napisah montaza.

 

Na zalost, ni ovo drugo, vise smo radili jer je bilo solidno hladno. Ono sto se moze reci je da zapekli srafovi se prilicno tesko (ne)skidaju. Nije moguce na 1.9 mjet ikako pristupiti ni iz kanala niti duugackom gedorom sa adapterom, zbog zardjalih srafova i oksidiranih klipsi. Bukvalno nema mesta i pored stubne dizalice, skidanja podkrila... Bas je pakao. Blajznu srafovi i one metalni delovi kroz koji prolazi sraf i zasrafljuje se u branik se okrece i mozes vrteti do sutra...il ces napravis rupu odvijajuci (sto manju) i staviti novu klipsu i terati dalje, kao sto je bilo kod mene. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, ISV_01 said:

Bas je pakao. Blajznu srafovi i one metalni delovi kroz koji prolazi sraf i zasrafljuje se u branik se okrece i mozes vrteti do sutra...il ces napravis rupu odvijajuci

Najgore je pokusavati na silu i polomiti plasticne nosace na koje ide maglenka. Nekako sam uspeo da odsrafim, ali sam lepo bacio u djubre te fabricke metalne "klipse" kako ih zoves - i umesto njih stavio prave srafove sa podloskom. Sada lepo imam kontru sa srafom (ako ikada vise i zatreba da se skida) i sila se pri odvijanju ne prenosi na plastiku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, kontra sraf je bilo drugo resenje - za koje nismo hteli da eksperimentisemo :) Imajuci u vidu da je taj deo sa srafovima (izuzev onog pozadi usamljenog) samo prividno zasticen od vode, soli i drugih vodenih uticaja (sve se podvuce ispod zastitne plastike) opet ce korodirati kad tad. Bar mislim da sam resio problem dok je auto kod mene sto se tice maglenki.

 

Jedino jos ostaje da ih nekako ustelujem kod SC uz dosta muke :(

 

Next step: Malo bolje da sredim farove (ovog puta polirka), gume 17' i mozda xendze 4300K

I tu zavrsavamo. 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, ISV_01 said:

opet ce korodirati kad tad

Da, samo sto u tom slucaju imas kontru u vidu srafa sa druge strane. A ne plastiku nosaca, koja ce da pukne na malo ostriji pogled :D . Mada, sto ti kazes, 99% da se to vise nece ni skidati dok je auto u vlasnistvu.

PS: Maglenke se steluju dosta lakse nego farovi, idu samo dole gore, mozes bilo gde na zid. Jedino sto ces morati malo da se valjas :rolleyes: , jer su srafovi nivelacije nepristupacni. Ako ces po PS, Fiat kaze da je visina snopa (2/3 * A - 10) cm. Na 10 m rastojanja, gde je A pocetna visina snopa od zemlje:

 

33ecd75.thumb.jpg.936e9164ce6b01f6c8977dd1c12a1812.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...