Jump to content
FAS Euroauto Goran
Lybra 1.9 JTD

Lancia Lybra 1.9 JTD - maksimalna brzina?

Recommended Posts

izleti bilo sta na put pas,macka, zec, lisica....i ode sve u tri lepe. a da se spominjem rupe koje se otvore preko noci da izvale tocak. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, Rile_bg said:

izleti bilo sta na put pas,macka, zec, lisica....i ode sve u tri lepe. a da se spominjem rupe koje se otvore preko noci da izvale tocak. 

Na  velikim brzinama slike mnooogo brzo lete. Ravan put, u normalnoj vožnji, postaje oranica. Skakutanje. Ne daj  Bože da pukne guma, opruga, bilo šta na trapu, kvlitet kočnica ....... uzletanje !

Šta znači ovaj scrcreenshot . Otkud znaš da nije išao nizbrdo, da nije čipovan i sl.

Edited by vicent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabričko stanje, po ubrzanju se vidi da nije čipovana.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Lybra 1.9 JTD said:

Izbacujem ga u ler iz prostog razloga što po gradu inače ne ludujem a usput tako poprilično štedim gorivo.

Ne štediš. Naprotiv, trošiš više i štetiš motoru. Dovoljno je da skroz pustiš gas.

Plus, nemaš tada (kad si izbacio u ler, a auto ti ide npr. 30-40 km/h) ni motorno kočenje, pa više trošiš kočnice umesto da iskoristiš doprinos motornog kočenja (naročito kod dizela sa njihovim velikim kompresijama) prilikom zaustavljanja.

 

Postoje drugi načini kako možeš da spustiš potrošnju (ako je to ultimativni cilj), naročito ako si stalno po gradu...ali ''bacanje'' auta u ler dok se auto kreće je način koji radi sve suprotno od toga. Nije tvoj auto benzinac od pre npr. 40 godina sa karburatorom...zašto ga onda voziš tako sa tim ''bacanjem'' u ler u želji da uštediš gorivo? ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne protivrečim ali da li bi mogao da pojasniš na koji način štetim motoru i zašto više troši ako je menjač u neutralnom položaju dok se automobil kreće? Za kočnice razumem poentu ali svugde gde moram da kočim morao bih to da radim i da mi je menjač u brzini, jednostavno ne mogu da ga vraćam iz četvrtu sve do druge kako ne bih kočio. A za potrošnju i oštećivanje motora bih baš voleo da dobijem objašnjenje kako ne bih bio u zabludi i radio nešto na svoju štetu.

29 minutes ago, danijel55 said:

mislim da u tom opisu pise da je cipovana :D

Video nema opis, u komentarima ne piše ništa, ima 9 komentara, a ubrzanje od 11 sekundi se poklapa sa fabričkim podacima o ubrzanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa lako ne stedis.Evo kako.Kada je auto u neutralnom polozaju ,a motor radi onda se javlja potrosnja po 1h,a kad se kreces bez gasa u brzini potrosnja je 0l.Jos je poenta u tome zimi,ako to radis,remetis mu i radnu temperaturu.Sto se goriva tice,ako hoce da ti trosi manje auto,kupis manju kubikazu.Zna se koliko koji auto trosi.Sad sa nekim metodama ustedeces verovatno nesto malo,ali to je po meni sve bezvredno.Npr onaj u stredi salta na 2000rpm,al kakav je njemu usis?Pun garezi,neka fala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislio što veća kubikaža to manje troši, hvala što si mi otvorio oči. Isto ovo za temperaturu pojma nisam imao. A šaltanje se podrazumeva nikako ispod 2000 obrtaja, tek kada turbina radi punom snagom tada je ispravno da se šalta. I pitao sam "neshaoct" a ne tebe.

I kakva glupa izjava, "troši 0". Pobogu pa šta sagoreva u cilindru i kako motor radi? Ugasio bi se kada ne bi imao ubrizgavanje goriva. Jedino kada motor troši nula litara je kada se ugasi rad motora vozila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Glupa izjava,al ni blizu kao necija,izbacujem na ler,da bi ustedeo neki gram goriva,a ostale komponente vise trosi.Jos pri tome izlazi na auto put pun gas.Ako moras svaki put gas patos,da bi produvao auto,poseti mehanicara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel zabranjeno da se vozi na ler ili pun gas? I da li auto stvarno može da troši 0 litara dok motor radi, realno?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa kad si tako negativan prema ljudima koji ti pišu, kad ih častiš kako imaju "glupe izjave" (a nisu glupe) i kad bi hteo nešto da naučiš (a ne samo da imaš taj nadrkan stav za sve što se napiše), onda bi možda i mogao da očekuješ da ti neko objasni.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obratio sam se konkretno ljudima koji voze Lančiju Libru u vezi konkretne stvari a pišu mi ljudi koji voze ko zna šta o nekim temama za koje nisam postavio pitanje. Vidim i tebi neki C4 na profilnoj pa da pitam i tebe, jel može automobil da troši 0 litara goriva dok motor radi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

I nije ovo prvi put da vidim tako nešto. Često sam video da ljudi imaju problem i traže pomoć preko foruma i pojave se neki likovi koji odvuku temu na skroz drugu stranu i započnu sopstvenu konverzaciju u nedogled, potpuno ignorišući pitanje koje je čovek postavio.

Ovo je Fiat-Lančija a ne Sitroen forum. Objasnio sam u prethodnom postu zašto ne bih imao ni volju da čitam objašnjenje koje nisam tražio.

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minutes ago, Lybra 1.9 JTD said:

I kakva glupa izjava, "troši 0". Pobogu pa šta sagoreva u cilindru i kako motor radi? Ugasio bi se kada ne bi imao ubrizgavanje goriva. Jedino kada motor troši nula litara je kada se ugasi rad motora vozila.

Polako. Evo da pokušam najprostije što umem. :) 

Seti se, šta ''okrene motor'' kada auto pokušavaš da upališ na gurku? Kako se tada okrene radilica onih prvih par puta dok auto ne upali (ako si ubacio u drugu i pustio kvačilo na vreme, i pre svega ako je onaj mučenik dovoljno jako gurao i omogućio tako da ti auto ''nakupi dovoljno brzine'' da ga upališ na gurku)?

 

Kada auto već ide npr. 40 ili 50 Km/h i digneš skroz nogu sa gasa, a menjač ostane ''u brzini'' što se kaže, tada ne troši ništa kako bi motor radio (vrteo se) jer sam auto koji se kreće ''vrti'' motor. Vrti ga jer je auto, tj. menjač ostao ''u brzini''. Baš zato što tada ne troši gorivo, tj. nema sagorevanja, nema ni nove eksplozije koja bi dala novi momentum da ''klipovi idu gore-dole'', i dolazi do pada brzine kojom se krećeš jer nema više novog goriva čijim sagorevanjem bi se dala snaga (najprostije rečeno), već koristiš inerciju dobijenu u prethodnim ciklusima rada motora.

 

Ali, ako ideš istih tih 30-40-50 km/h, i baciš auto u ler, nema više ''veze između auta i motora'', ne može više da se koristi inercija kretanja auta za rad motora (jer si u leru), i motor da bi se i dalje vrteo mora onda da dobije gorivo...inače će se ugasiti. Zato ''bacanjem'' auta u ler tokom njegovog kretanja ne samo da ne štediš, nego ustvari podižeš potrošnju jer ti kroz dizne prolazi gorivo neophodno za rad motora u leru, koje inače ne bi prolazilo da si samo skinuo nogu sa gasa i ostavio auto u brzini.

 

ECU kontroliše koliko goriva će proći kroz dizne. A, on to radi po mapi koja mu je upisana, i na osnovu podataka koje je dobio od raznih senzora koje tvoj auto ima. Jedan od senzora koji tvoj auto ima je onaj na pedali gasa. Zato, kad skineš nogu sa gasa, ECU zna da si to uradio...i u skladu sa mapom koja mu je upisana, seče gorivo jer više ne treba...ako ne izbaciš u ler. Ako izbaciš u ler, ECU i dalje daje gorivo kako se motor ne bi ugasio.

 

Čak su i oni kasniji automobili sa karburatorom (naravno, ovo važi samo za benzince, dizeli nikada nisu ni imali karburator...nekako mi se čini da treba i to da ti se napomene), imali poseban ventil koji je služio za takve situacije, tj. da seče gorivo kad se skine noga sa gasa, a menjač ostane u brzini. Što je duže motor u leru, to će više naslaga da se nataloži u njemu. To ti je ono kada čuješ ''uuu, ovaj nije izlazio iz grada'', ili ''bolje 100.000 kilometara na otvorenom putu nego 100.000 u gradu'', i slično.

 

Ako ne veruješ u ovo, imaš dosta o tome po internetu...proguglaj. :thumbup: Možeš npr. ovo da guglaš:

''Deceleration Fuel Cut Off''

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, Lybra 1.9 JTD said:

Ima li neko iskustvo sa nekim drugim automobilom sa jtd motorom i 5 brzina?

 

42 minutes ago, Lybra 1.9 JTD said:

I nije ovo prvi put da vidim tako nešto. Često sam video da ljudi imaju problem i traže pomoć preko foruma i pojave se neki likovi koji odvuku temu na skroz drugu stranu i započnu sopstvenu konverzaciju u nedogled, potpuno ignorišući pitanje koje je čovek postavio.

Ovo si ti napisao i pitao. Neko dobronameran ti napiše nešto a ti nas smatraš glupim.

Pri tom, niko od nas ne kaže da je glupost "blokada menjača" ili vožnja u leru.

 

 

Edited by neshaoct
popravio citate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakve veze ima ko sta vozi.Druze,sta je na slici ne znaci nista.Dosta ljudi su ovde i stariji i ko zna koja su auta imali.Takodje su mnogo strucniji od tebe.Ali eto posle ovoga sto Nesa kaze i dalje je moja izjava glupa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au bre ljudi, pri motornom kočenju, motor ide u CUT OFF i kraj priče, nije to vartburg kec , šta se lomite da objašnjavate kilometarskim postovima.
Nije bitno ko šta vozi, jer taj motor ima više od polovine ovog foruma u svojim automobilima, karoserija se samo razlikuje. PRINCIP JE ISTI!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da prekinem raspravu o cut off-u.... 

KUPIO SAM LYBRU 1.9 JTD 2004. limuzina. 

Dok sam bio kod prodavca, došli su mi policajci na vrata da mi uruce zabranu vožnje na 3 meseca! 

Taman toliko vremena će mi trebati da sredim krsinu koju sam kupio 

Prekoracenje brzine... btw :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala "neshaoct", lepo objašnjeno i zaista sam naučio nešto novo iako nisam pokrenuo tu temu. Pozdrav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sem ako nisi oba puta merio na istom mestu pod istim uslovima, samo spoljni uticaji su dovoljni da toliko uticu na promenu max brzine u toj meri, pogotovo ako pricamo o izmerenoj razlici a ne o pretpostavci da li je stvarno mogao da zakuca skalu. Tipa mogao si u prvom slucaju da ides na padu od 2% a drugi put da ides uzbrdo 2%, vizuelno neprimetno ali ukupno cak 4% razlike u nagibu ima. Max brzina se uvek meri u oba pravca pa se uzima prosek, tako se ponistava greska spoljnih uticaja. Nisam imao priliku da merim max brzinu, ali imao sam priliku da merim pri netipicno snaznom vetru 3 puta zaredom ubrzanje od 0 do 115km/h u oba pravca i prosek se razlikovao za vise od 1s, dok po pravcu razlika izmedju najbrzeg i najsporijeg ubrzanja je bila manja od 0.2s. Po normalnom vremenu, nema razlike izmedju dva pravca. Ovo samo navodim kao primer koliko spoljni uticaji mogu imati uticaja, max brzinu kad sam merio uslovi su toliko bili dobri da nisam ni morao da izvlacim prosek, nekoliko puta sam postizao istu brzinu u oba pravca po GPS :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pokretač teme

Po svemu sudeći, zemljače, tebi nešto nije u redu sa tim brzinomerom. 

Libra sa motorom 1.9 jtd ne može da razvije toliko koliko ti pišeš. Nema to veze sa realnošću. Posebno ne može, onako kako ti opisuješ "klima, četvoro ljudi, klima" i da "lako dostigne 200 km/h" a onda i svih 210. Nema šanse. 

 

Dakle, ja tebi verujem da si ti to tako video na brzinomeru tvoje Lanće, ali tvrdim da u tom slučaju brzinomer nije ispravan. 

 

Kako već piše u mom profilu, i ja imam isti auto, i JEDNOM sam probao da dostignem max brzinu, i dostigao sam, ali jedva. Do 160 đene-đene ubrza sasvim ok, do 170 već sporije, do 180 još sporije, a do 190 jedva - posle dosta mučenja. Ali - dostigla. 

 

Auto mi je POTPUNO ISPRAVAN, očuvan, održavan, ima odlično ubrzanje i takoreći fabričku potrošnju. Dakle, sasvim sam merodavan da tvrdim da to šta pišeš nema veze sa realnošću. Ne kažem, voleo bih ja da Libra 1,9 jtd može 250 na sat, ali - ne može.

 

Možda si na nekim drugim forumima navikao da pišeš ovako, da malo zahebavaš VW vlasnike, :P i slične, ali nema potrebe da na Lanća Libra forumu pišeš besmislice o Lanći Libri.

Pa nismo svi mi ostali, upravo vlasnici istog takvog auta sisali vesla.

 

Toliko od mene. Takođe bih se pridružio apelima drugih forumaša, da nas na vreme upozoriš kad izađeš na put.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda mu je auto čipovan, a on ne zna. Ta lybra može bez problema da ima 150ks, i da joj ništa ne fali. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...