Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Tesla kamionet - Cybertruck

Recommended Posts

topgear.jpg Top Gear: Tesla Cybertruck

 

Taman kad su mngi pomislilki da nikada neće ugledati svetlost dana - evo ga novi Cybertruck - manje je vozilo, a više je kao neka slavna ličnost, proganjana gde god da krene. Već znate za čitav ''hajp'' oko njega...

Ono što ne znate je kako ga je voziti - kako je upravljati ''svemirskim brodom'' od 3 tone, 5.7 metara dužine i 875 konja: 

 

 

 

hagertyyoutubelogo.jpg Hagerty

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prsao narod, da napravis veliko govno koje se kotrlja verujem da ce imati prodaju jer ocigledno je danas bitno da se razlikujes i istaknes necim, ja stvarno ne razumem kome ova spodoba od vozila moze da se svidi a i taj sto ga je dizajnirao kako moze sebe da naziva dizajnerom, gde je ovde dizajn???? Prvi put kad sam ovo video bas sam se iznervirao da tako nesto postoji i moze da ide u prodaju, ako i drugi krenu u tom fazonu kud onda idemo???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez Tesle Cybertruck u Evropi?

 

tesla cybertruck eu01.jpg

 

Velika masa, naklonjenost Evropljana ka manjim vozilima i specifičan priključak za punjenje, čine Cybertruck vozilom koje teško da će pustiti korene na Starom kontinentu.

 

Prvi serijski primerci Tesla Cybertrucka konačno su isporučeni prošle nedelje, nakon četiri godine kašnjenja, glasina i brojnih opaski Ilona Maska kroz njegovu omiljenu komunikaciju s ostatkom sveta - Twitter iliti X društvenu platformu. Međutim, dok američki kupci koji su naručili ''uglasti'' električni kamionet mogu očekivati da će ga se dočepati negde u toku sledeće godine, evropski vlasnici rezervacija ne bi trebalo da  gaje podjednake nade. Razlog za to je lista specifikacija, koja bi, iako impresivna, mogla učiniti prvi Teslin kamionet nekom vrstom zabranjenog voća na Starom kontinentu.

 

Sa 857 konja i sprintom do 100 km/h za samo 2.6 sekundi, Cybetruck je izuzetno brz kamionet. U isto vreme je i težak. Sa masom od čak 3.100 kilograma tromotorne perjanice Cyberbeast i baterijom od 123 kWh, Cybertruck je jednostavno pretežak da bi se vozio uz regularnu B kategoriju u Evropi. Doduše, dozvola B kategorije podrazumeva mogućnost upravljanja vozilom čija je maksimalna bruto težina 3.5 tona. Iako je masa Cybetrucka ispod te granice, u nju nije zaračunata nosivost, koja iznosi 1.135 kilograma. Kada napravimo matematiku, dobijamo 4.235 kilograma, i to bez putnika. Prema zvaničnom VIN dekoderu koji je dostavljen regulatorima ranije u toku ove godine, Cybertruck ima dva moguća rangiranja bruto težine vozila (GVWR):

  • Klasa G: više od 3.629 kg do 4.082 kg
  • Klasa H: više od 4.082 kg do 4.536 kg

Kao što možemo videti, najniži rejting je već iznad evropskog limita. To bi značilo da bi, ako bi se prodavao u Evropi, kupac Cybertrucka morao da ima dozvolu C kategorije, koja je na namenjena vozilima koja imaju GVWR od preko 3.5 tona. U prevodu, potrebna je dozvola za upravljanje kamionom, što po automatizmu iziskuje veće troškove u odnosu na dobijanje dozvole B kategorije. Sa druge strane, zašto bi neko polagao za C kategoriju ako ne planira da se bavi prevozničkim poslom? Dakle, veliki minus za Cybertruck što se evropskog tržišta tiče.

 

Još jedan faktor koji bi mogao da utiče na to da Teslin kamionet ostane preko ''velike bare'' je ograničena popularnost ovakvih automobila u Evropi. Manji kamioneti kao što su Toyota Hilux, Mitsubishi L200, Volkswagen Amarok i Ford Ranger vladaju ovim segmentom na Starom kontinentu, tako da bi kamionet veličine Cybertrucka teško ovde zauzeo značajnije pozicije. Na kraju, tu je problem priključka za punjenje. Mada je Teslin, takozvani severnoamerički standard punjenja (NACS) koji se u međuvremenu pokazao najboljim, na putu da postane de facto izbor na tržištima SAD i Kanade, Evropa je prihvatila CCS2 utikač. Čak i evropski Tesla Superchargeri dolaze sa CCS2 konektorom.

 

Dakle, da bi prodavao Cybertruck u Evropi, proizvođač iz Ostina bi morao nekako da implementira CCS2 priključak na Cybetruck, što podrazumeva i hardverska i softverska podešavanja, koje bi u Tesli mogli smatrati suviše komplikovanim. Teško je doći do egzaktnih brojki, jer su kamioneti obično u paketu s drugim lakim komercijalnim vozilima poput kombija, ali 2020. godine je u Evropi prodato samo 116.280 kamioneta, prema članku Automotive News-a. To je svetlosne godine daleko od oko tri miliona kamioneta prodatih u SAD 2020. što Evropu čini još manje privlačnim tržištem za Teslu, koji planira da proda čak 250.000 Cybetrucka do 2025.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Bogu da ne gledamo jos jedan njihov biser.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla Cybertruck u Nemačkoj za 485.000 evra

 

tesla cyb.jpg

 

Svaka roba ima kupca, a to nepisano pravilo se odnosi i na automobile. Neko će sigurno poželeti da bude viđen u Teslinom Cybertrucku na nemačkim ulicama, a to će i koštati.

Tesla nema nameru da prodaje Cybertruck izvan granica Severne Amerike, ali to ne znači da se pojedini automobili neće pojavljivati u Evropi preko tzv. sivih trgovaca ili pojedinaca sklonih uvoznim peripetijama, obrascima… sve kako bi ostvarili određeni profit i ublažili glad tržišta. Govori se da će električni pickup biti izložen ovog proleća u dostavnom centru Stuttgart Holzgerlingen, dakle u domu Mercedesa i Porschea. Sve je to marketing. Tesla želi da pokaže moć, a Cybertruck je upravo takav projekat.

 

Dakle, Cybertruck se ne može kupiti u Evropi, ali se ipak našao na oglasnoj platformi Kleinanzeigen u Nemačkoj po neverovatnoj ceni od 485.000 evra. Cena ovakvog novog vozila u Americi je oko 100.000 evra. Prodavac objašnjava neverovatnu cenu troškovima pojedinačne homologacije, odnosno radovima na vozilu da bi ono bilo legalno u Evropi. Izmene, između ostalog, uključuju nova prednja svetla i branik, kao i zamenu priključka za punjenje kako bi bio kompatibilan sa evropskim superpunjačima. Tesla koristi CCS2 priključak u Evropi, kao i svi drugi proizvođači električnih vozila i punionice. Tesla ima i politiku koja brani vlasnicima da prodaju Cybertruck tokom prve godine korišćenja. Ako to učine moraju da uplate Tesli 50.000 dolara. Verovatno je i to ugrađeno u cenu. Na kraju, kao i na početku, svaka roba ima kupca!

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...