Jump to content
FAS Goran
Irena HGT

Tesla Model 3

Recommended Posts

Tesla planira da u Šangaju nedeljno proizvodi 4.000 Modela 3

 

199494-tesla china.jpg

 

Tesla povećava svoje proizvodne kapacitete za Model 3 koji proizvode u Šangaju, te će proizvodnju povećati sa oko 1.500 na 4.000 komada nedeljno, u sledećih nekoliko meseci. Tesla u Šangaju takođe planira da proizvodi Model Y koji će početi s isporukama sledeće godine. Iz kompanije su saopštili i da je profit u prvom kvartalu iznosio 16 miliona USD, a da i dalje imaju u planu da ove godine ukupno proizvedu pola miliona vozila, uprkos pandemiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oštar pad prodaje Teslinog Modela 3 u Kini

 

192126-tesla model 3.jpg

 

Prodaja Tesline limuzine Model 3 u Kini je pala više od 64% u aprilu u odnosu na prethodni mesec, uprkos oporavku na tržištu električnih automobila, pokazuju podaci industrijskog tela objavljeni u ponedeljak. Tesla je prodala 3.635 automobila Model 3 u aprilu - što je manje od 10.160 u martu saopštilo je Kinesko udruženje putničkih automobila (CPCA). Taj pad dolazi uprkos rastu prodaje električnih automobila u Kini u aprilu za 9.8%. CPCA je objavio da primećuje i povratak potražnje nakon izbijanja koronavirusa u drugoj po veličini svetskoj ekonomiji, što je zapravo zatvorilo zemlju na nekoliko nedelja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teslinom Modelu 3 se ''otkačio'' volan tokom vožnje

 

tesla volan.jpg

 

Otkako je Tesla krenuo u masovnu proizvodnju električnih automobila, ređale su se primedbe na završnu obradu vozila koja su isporučena kupcima. Kako prenosi B92, najviše zamerki je bilo na Model 3, ali su se one uglavnom odnosile na aljkavo uklopljene panele karoserije, nekvalitetno farbanje, ogrebotnine na spoljašnjosti i slične detalje kozmetičke prirode, koji su pripisivani neiskustvu s obzirom da je u pitanju relativno mlada auto-kompanija.

 

Ipak, najnoviji incident kada se tokom vožnje jednom Modelu 3 u Velikoj Britaniji ''otkačio'' volan, sigurno će izazvaće glavobolju menadžerima u Tesli jer je reč o ozbiljnom problemu koji ugrožava bezbednost putnika. Kako se navodi, vlasniku Modela 3 iz Blekpula automobil je isporučen pre nešto više od mesec dana, pa je praktično reč o potpuno novom vozilu. Volan mu se srećom otkačio u trenutku dok se kretao u rikverc malom brzinom na prilaznom putu ispred svoje kuće. Međutim, mogao je da prođe mnogo gore jer je pre toga istog dana svojim autom prešao 30-ak km.

 

Vlasnik je naveo da je vozilo prvobitno trebalo da mu bude isporučeno još u oktobru 2019. godine, ali je zbog kašnjenja u proizvodnji stiglo u martu, u jeku pandemije koronavirusa, pa nije imao priliku da pređe neku značajniju kilometražu već tek 550 km. To je znatno manje od onog što je planirao, s obzirom da je, kako sam tvrdi, dugogodišnji zaljubljenik u Tesla automobile koji je jedva čekao da nabavi Model 3 kako bi uživao u njegovoj vožnji. U kompaniji Tesla su priznali da volan nije bio fabrički pravilno pričvršćen i da će sprovesti istragu kako je do toga došlo. Istragu će po službenoj dužnosti pokrenuti i nadležno britansko državno telo koje se stara o bezbednosti saobraćaja. U međuvremenu, iz kompanije Tesla su preuzeli pomenuti Model 3, pričvrstili upravljač kako je propisano i vratili automobil vlasniku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

caranddriveryoutubelogo.jpg CarAndDriver video: Tesla Model 3

 

Video pun detalja, tj. funkcija za koje čak ni gomila vlasnika ovog auta ne znaju da ih poseduju:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotrader.jpg AutoTrader video: Tesla Model 3 Performance

 

Postoje tri varijante Teslinog Modela 3 - standardni sa oznakom Range+, onaj sa povećanim dometom pod imenom Long Range, i onaj najjači: Performance...baš kao auto na testu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla“ usred bela dana pravo u prevrnuti kamion, neverovatan neuspeh auto-pilota

 

Snimak, koji se prvo pojavio na društvenim mrežama, pokazuje kako električni automobil „tesla model 3“ ide unutrašnjom trakom auto-puta i ne skreće sa svoje putanje iako se ispred njega nalazi već prevrnuti kamion. Kako su naveli tajvanski mediji, kamion koji je nosio povrće prevrnuo se kada je vozač izgubio kontrolu nad vozilom. Dok je vozač stajao sa strane puta i čekao da stigne šlep-služba, „tesla model 3“ je naišao i, uprkos tome što se kamion nalazio nasred puta i vidljivost je bila odlična, nimalo ne menjajući smer ili brzinu udario pravo u kamion.

Snimak, koji se prvo pojavio na društvenim mrežama, pokazuje kako električni automobil „tesla model 3“ ide unutrašnjom trakom auto-puta i ne skreće sa svoje putanje iako se ispred njega nalazi već prevrnuti kamion.

 

 
Kako su naveli tajvanski mediji, kamion koji je nosio povrće prevrnuo se kada je vozač izgubio kontrolu nad vozilom.

Dok je vozač stajao sa strane puta i čekao da stigne šlep-služba, „tesla model 3“ je naišao i, uprkos tome što se kamion nalazio nasred puta i vidljivost je bila odlična, nimalo ne menjajući smer ili brzinu udario pravo u kamion. Iz svega priloženog čini se da vozač „tesle“ nije obraćao pažnju na put već se uzdao u autopilota, za koji se i ranije dešavalo da ima probleme u detektovanju velikih nepokretnih objekata ispred vozila. U „tesli“ je u trenutku sudara bio samo vozač, koji je nekim čudom i dobrim sigurnosnim sistemom prošao bez povreda.

 

https://www.rts.rs/page/magazine/sr/story/1882/tehnologija/3974600/tesla-model-3-autopilot-sudar-kamion.html

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotrader.jpg AutoTrader video: Tesla Model 3

 

Najbolji video za sve koji misle da je ovo trenutno najbolji auto koji se može kupiti, kao i za one koji su nepoverljivi prema potpuno električnim automobilima i misle da je i dalje prednost nesumnjivo na strani ''klasičnijih'' automobila:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogo krugova na Nurburgringu ima Misha Charoudin, ali sada po prvi put uspeva da odvoza ceo krug sa jednim električnim autom - Tesla Model 3 Performance.

Stvar zbog koje ovaj auto definitivno ne može da ide odmah u drugi krug su kočnice jer ovako izgledaju prednje i zadnje posle jednog kruga:

 

kocnice01.jpg kocnice02.jpg

 

Misha kaže da bi u drugom krugu završili negde u zaštitnoj ogradi sigurno. Volan mu je previše direktan, ali performanse auta su odlične (bez problema je dobar deo kruga pratio Porsche 911 GT3 RS). Tesla nudi paket za stazu koji uključuje drugo kočiono ulje i pločice, ali čini se da mu treba nešto još bolje za više kilometara na stazi. Nije bilo pregrevanja zbog kojeg bi morala da se prekine vožnja (kao nekada kod Modela S), ali auto jeste pred sam kraj kruga smanjio performanse za 5%-10% kako bi usporio pregrevanje pogonskom sistema.

Ako hoćete odmah da gledate krug, prebacite na 03:50

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

savagegeese.jpg Savagegeese video: Test Tesla Model 3

 

Verzija na testu je Model 3 Standard Plus, što znači da je ona slabija, jeftinija u pitanju. Ustvari, ovo je najjeftiniji Tesla automobil koji se danas može kupiti.

Ima pogon samo na zadnje točkove, domet je do najviše 400 kilometara:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unplugged Performance Tesla Model 3

 

207762-Tesla 3 02.jpg

 

Kompanija Unplugged Performance iz Kalifornije u svoj ponudi ima i paket za doterivanje Teslinog Modela 3. Ovaj primerak je u Deep Blue boji, sa baterijama od 52 kWh, jednim elektromotorom i zadnjim pogonom, a od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) stiže za 5.2 sekunde.

 

207763-Tesla 3 01.jpg

 

Na automobilu su i prednji spojler od ugljeničnih vlakana, set novih opruga, kao i komplet novih točkova. Točkovi su ADV.1, i to ADV5.0 FLOWSpec od 19 inča (19×9 napred i 19×10 pozadi) u gloss bronze finišu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Startech Tesla Model 3

 

Startech t3 03.jpg

 

Nemački tjuner Startech (deo Brabusa) svoju ponudu širi i paketima za doterivanje električnog Teslinog Modela 3.

 

Startech t3 02.jpg

 

U paketu su elementi od ugljeničnih vlakana (izmenjeni branici, kućišta retrovizora, bočna zakrilca ispred zadnjih točkova, spojler na prtljažniku), koji u kompletu koštaju 3.144 evra (sa porezom u Nemačkoj).

 

Startech t3 01.jpg

 

Tu su i 20-inčni Monostar M alu točkovi u crnom finišu, set sportskih opruga (auto je niži 30 mm), ''Startech'' natpis na bokovima, aluminijumske pedale, kao i detalji od ugljeničnih vlakana i alkantare u enterijeru.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla Model 3 za 2021. godinu donosi veću autonomiju

 

tesla model 3 2021.jpg

 

Tesla je ponudila na svom sajtu nove konfiguratore za Model 3 (2021) i Model Y, koji obezbeđuju značajna unapređenja u odnosu na iste modele koji su već u upotrebi. Long Range Model 3 sada donosi autonomiju od 568 km,  milja, što je poboljšanje od 48 km u odnosu na model iz 2020. godine.

 

Razna unapređenja

Standardni Range Plus model ima domet od 423 km (umesto 402 km), dok Performance verzija sada može da pređe 506 km (umesto 481 km). Naravno, govorimo o deklarisanim cenama u idealnim uslovima eksploatacije. Poboljšano je i ubrzanje na svim modelima. Model 3 Perfomance sada, od 0 do 100 km, stiže za 3.1 sekundu, desetinku brže nego ranije. Napravljene su i neke kozmetičke izmene u dizajnu, prvenstveno na točkovima. Volan sada ima metalik finiš (sa opcijom grejanja), prozore napravljene od dva panela stakla, retrovizor koji se automatski zatamnjuje... Model Y Long Range Dual Motor sada može da pređe 523 km (umesto 508 km), dok Performance model ima domet od 487 km (umesto 468 km). Do ovih unapređenja došlo se zbog efikasnije potrošnje, ali i zbog baterije od 75 kWh na Model-u 3, koja je najjača u klasi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

shmee.jpg Shmee150 video: Startech Tesla Model 3

 

Startech je nemačka kompanija, divizija Brabus grupe. Da, onog Brabusa što se proslavio radeći Mercedese. :) 

Oni su uzeli fabrički Model3 u varijanti sa dva motora i 450 konja/600Nm, promenili mu prednji branik, dodali pragove i zadnji spojler iz tri dela, stavili nove felne, ''spustili'' auto za 30 mm, a ponudili su i opciju za doterivanje unutrašnjosti onima koji žele da plate još:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nove baterijske ćelije povećavaju kapacitet na 82 kWh

 

tesla p 111.jpg

 

Nedavno osveženi Tesla Model 3 po svemu sudeći je opremljen baterijama sa nešto većom energetskom gustinom, što u prevodu znači da kapacitet sada iznosi 82 kWh. Kako prenose Vrele Gume, tačan podatak je navodno pronađen u Teslinim papirima vezanim za uvoz Modela 3 LR AWD u Nemačku. Po dotičnim izvorima, automobili za modelnu 2019. i 2020. raspolažu baterijama od 79 kWh, tako da novi paket isporučuje 3 kWh više odnosno ima 3.8% veću energetsku gustinu. Čini se da to objašnjava kako je Tesla uspeo da popravi EPA rejting za Model 3 za 2021.

 

Pored toga, ovo se poklapa sa prethodnim vestima iz Panasonica, koji je pre nekoliko meseci najavio unapređenja vezana upravo za energetsku gustinu ćelija za oko 5% u septembru, odnosno 20% u okviru narednih pet godina. Nekoliko procenata veća energetska gustina, uz još neka unapređenja, glavni su razlozi poboljšanja autonomije novih Tesli. Naravno, treba imati u vidu da je vrednost od 82 kWh vezana za Long Range verzije Modela 3, ne i standardni Range Plus. Za očekivati je da u istoj meri bude poboljšan i Model Y Long Range. I Model 3 i Model Y koriste 2170 cilindričnih ćelija, proizvedenih u Tesla ''gigafabrici'' u Nevadi. Po najnovijim informacijama nove ćelije omogućavaju i brže punjenje. Ipak, to je nešto što tek treba da bude verifikovano, ali uskoro ćemo verovatno moći da posvedočimo unapređenoj krivi punjenja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: Tesla Model 3 Performance

 

Napokon nam je na test stigao Tesla Model 3 Performance sa 450 konja i ubrzanjem do 100km/h u rangu Porschea 911. Testirao ga je Jura:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

whatcar.jpg WhatCar? video: Test 2021. Tesla Model 3

 

Facelift, Standard range Plus verzija.

Spolja se izmene najlakše primete po crnim bravama, crnim žmigavcima na krilu i crnoj lajsni oko prozora - sve je to hrom kod starog Modela 3. Prozori su sada dvoslojni zbog bolje akustične žaštite, tj. manje buke spolja u kabini...ali ono što se nije promenilo su neujednačeni zazori između limarijskih panela jer to je još uvek često kod ovog Tesla automobila.

Ima i unutra sitnijih promena, a najveća je potpuno nova središnja konzola (između prednjih sedišta):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

savagegeese.jpg Savagegeese video: Tesla Model 3 Performance

 

U moru testova Modela3, ovaj se izdvaja po dobru...i tokom 25 minuta saznaćete sve važno, sve dobro i loše o ovom autu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotrader.jpg AutoTrader video: Test Tesla Model 3 SR+

 

SR+ je ''Standard Range+'', a ustvari to je najjeftinija verzija ovog automobila, ali sada sa poboljšanom/kvalitetnijom unutrašnoću, sa npr. prozorima od dvoslojnog stakla zbog bolje akustike:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: Tesla Model 3

 

Long Range sa dual motorima.

Koliko se zapravo štedi na troškovima goriva ako vozite električni automobil? Koje komplikacije takav režim vožnje može da donese?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko košta zamena baterija na Tesla Modelu 3?

 

167128-tesla 3 11.jpg

 

Pored zabrinutosti oko dometa i vremena punjenja baterija, postoji još jedna stvar koja potencijalno remeti duševni mir vlasnika električnih automobila. Reč je o trošku zamene velikih baterija koje služe za napajanje pogonskog sistema vozila. Ovde govorimo o najskupljoj komponenti na elektromobilima, i dok proizvođači poslovično nude izdašne garantne rokove na baterije da bi ublažili bojazan vozača, kada dođe vreme za zamenu (van garancije) to zna veoma da ''boli''. Konkretno, zamena baterije za Tesla Model 3 košta oko 13.000 evra, što je suma za koju se može kupiti više nego solidan polovnjak, pišu Vrele Gume.

 

Current Automotive ističe da iako većina garancija za automobilske baterije iznosi osam godina, odnosno 160.000 kilometara, postoje stvari koje nisu u nju uključene. Garancija pokriva defekte i probleme nastale u proizvodnji, ali ne i oštećenja koja može da prouzrokuje vlasnik. U ovom konkretnom slučaju, faktura od 13.000 evra ide na konto automobila koji se po svemu sudeći nasadio na (pre)velik kamen, što je za posledicu imalo oštećenje baterije koja se nalazi na podu vozila. Udarac kamena je tretiran kao ''drugi spoljni uzročnik'' tako da oštećenje nije pokriveno garancijom.

 

Samo baterija, koja je navedena pod ''ASY, Hvbat, 75 KWH, AWD, Kelvin, 1ph, M3, RMN (113737501-K)'' na fakturi košta 11.150 evra. ''RMN'' u oznaci baterije znači ''obnovljeno''. Ovo je uobičajena praksa u okviru osiguranih popravki da bi se iskoristili remortovani delovi gde je to moguće, tako da ništa nije iznenađujuće. Ono što jeste iznenađujuće je ukupan trošak za štetu koju je naneo kamen - 13.660 evra, gde se 1.899 evra odnosi na ''ruke''. Vrednost radnog sata varira od servisa do servisa, ali Teslin departman naplaćuje oko 145 evra za radni sat, a kompletan posao je iziskivao nešto preko 13 časova.

 

U 13.660 evra su uključeni i troškovi za oštećenja nastala udarcem kamena, što uključuje prednje aerodinamičke komponente i zaštitnu ploču, što i nije tako skupo - 135, odnosno 165 evra. Zaštitna ploča bi svakako morala da se skida da bi se došlo do baterije. Tu su još neke stvari koje su morale da se zamene, kao što su električne instalacije i rashladna tečost baterije...

 

Mada smo uvek za kompletnu zamenu oštećenih komponenti karoserije, u slučaju baterije se nameće da je bolje obnoviti paket. Kao što znamo, ona sadrži skupe retke minerale i ekološki je prihvatljivije da se jednostavno preradi. Akumulatori se gotovo u potpunosti proizvode od recikliranih materijala, pa zašto to ne bi bio slučaj i sa pogonskim baterijama? Kao što su u Current Automotiveu dobro primetili, ovde se ne radi o jednoj velikoj ćeliji, već o nekoliko modula gde svaki sadrži stotine ćelija. Ukoliko jedan modul otkaže ostatak može da funkcioniše i bez njega.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...