Jump to content
FAS Goran
Irena HGT

Tesla Model 3

Recommended Posts

Vlasnici Teslinog Modela 3 besni – gde je alkantara?

 

tesla model 3

 

Tesla je konačno počela masovnije da isporučuje Model 3 novim vlasnicima, ali nisu svi sa osmehom na licu dočekali dugo željenog ljubimca. Nekoliko kupaca se požalilo na društvenim mrežama što u 5.000 dolara dodatno plaćenom Premium paketu opreme nisu dobili unutrašnjost presvučena alkantarom, kako su očekivali. Iako se na sajtu Tesle za Model 3 ističe da premium paket obuhvata "sedišta sa grejanjem i vrhunske kabinske materijale, uključujući drvenu dekoraciju i USB priključke na zadnjoj klupi", te se nigde ne naglašava konkretno alkantara kao taj "vrhunski materijal", kompanija je zbunila svoje kupce reklamnim fotografijama na kojima je materijal enterijera ličio na alkantaru.

 

Novi vlasnici Modela 3 su besni jer se alkantara nalazi u vozilima koja su isporučivana u prethodnom periodu, pa su se pojavile i glasine da je Tesla raskinula ugovor sa dobavljačem alkantare posle svega 2.000 proizvedenih jedinica. Drugi problem u najavi je pitanje kakav materijal Tesla koristi za enterijer Modela 3 za kupce verzija bez premium opreme, koji će tek biti isporučivani, ako premium paket ne podrazumeva alkantaru, već jeftiniji sintetički materijal. U svakom slučaju, ovaj situacija je lako mogla biti izbegnuta da je uspostavljena bolja komunikacija i pre svega realniji prikaz modela zainteresovanim kupcima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla kasni sa isporukom Modela 3 jer radnici ručno sastavljaju baterije

 

tesla 3 1110.jpg

 

Medijski najeksponiraniji proizvođač električnih automobila na svetu, Tesla, mogao bi da se nađe u priličnim problemima ako se izveštaji CNBC-a pokažu tačnima. Teslini radnici, koji su želeli da ostanu anonimni, novinarima CNBC-a su priznali da baterije za Model 3 sastavljaju ručno u pogonima Gigafactory, kao i da su im u tome čak pomagali i radnici Panasonica. Tesla i Panasonic su nedavno ušli u partnerstvo sa ciljem povećanja proizvodnje baterija, ali malo ko je očekivao da bi ovaj cilj američko-japanska alijansa mogla da pokuša da ostvari manufakturom. CNBC-ovi izvori su zabrinuti zbog potencijalnih opasnosti do kojih može dovesti ručno sastavljanje baterija bez kontrole kvaliteta.

Naime, za svaki baterijski paket postoje četiri modula, a u svakom od njih nalaze se cevi za hlađenje - takozvani bandolieri. Ove cevi regulišu temperaturu litijum-jonskih ćelija pa ako nisu propisno instalirane mogu dovesti do pregravanja sistema. Dodatni problem je i nedostatan prostor između ćelija koji bi mogao dovesti do dodirivanja ćelija, odnosno kratkog spoja, pa čak i požara. U Tesli su CNBC-ove navode nazvali neispravnima i odbacili mogućnost isporučivanja potencijalno opasnih baterija. Američki proizvođač ne sprovodi stres testove na baterijama kao drugi proizvođači, ali zato trenira svoje zaposlene i testira baterijske pakete na način koji obezbeđuje ispravnu instalaciju ćelija. Proizvođač električnih automobila iz Palo Alta takođe priznaje da će, dok ne postigne pun proizvodni kapacitet, određene zahvate u proizvodnji Modela 3 izvoditi ručno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla odbacuje navode o problemima: Model 3 po planu

 

167128-tesla 3 11.jpg

 

Kompanija Tesla demantovala je medijske izveštaje da će proizvodnja Modela 3 dodatno kasniti zbog problema sa baterijom i kontrole kvaliteta. Ilon Musk je prošle godine obećao proizvodnju 1.600 vozila u trećem kvartalu, a isporučio je samo 200. Nije dostignut ni nedeljni broj od 2.500 jedinica planiran za poslednji kvartal 2017. Za početak 2018. u planu je bilo da proizvodnja Modela 3 dostigne pun kapacitet od 5.000 vozila nedeljno, ali je Tesla tek na polovini tog broja. Ipak, iz kompanije poručuju da će dostići svoj proizvodni cilj, te da navodi i problemima sa baterijom nisu tačni. Neimenovani radnici iz Tesle su otkrili televiziji CNBC da zbog problema sa defektom baterije moraju ručno da se prave, pa je kompanija čak ''pozajmila'' radnike iz pogona jednog od svojih dobavljača kako bi pomogli. Nakon ovih medijskih izveštaja o problemu u Teslu, akcije kompanije na berzi su pale za 2.4 odsto, da bi se oporavile za 1.6% nakon demanta iz Polo Alta. ''Da budemo apsolutno jasni, na putu smo da dostignemo prethodni plan povećanja proizvodnje Modela 3'', naglasili su iz kompanije Tesla. Proizvodnja od 5.000 vozila nedeljno trebalo bi da bude ostvarena do kraja drugog kvartala 2018.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ključ uspeha Tesla Modela 3 sedi u Nemačkoj

 

tesla model 3

 

Nije tajna da se Tesla suočava sa ozbiljnim problemima u proizvodnji Modela 3. Iz Tesle su čak i priznali da su zbog uskih grla u proizvodnji Modela 3 izgubili veliku svotu novca prošle godine. Izgleda da Teslu i Model 3 čeka dosta svetlija budućnost u vidu ključnog dela opreme za proizvodnju, ali se ona za sada nalazi na pogrešnoj strani Atlanskog okeana. Automotive News prenosi da je Tesla dizajnirao i proizveo automatizovanu traku za sklapanje modula baterija, od koje se očekuje da značajno ubrza proizvodnju. Jedino što Tesli ostaje da uradi, jeste da prenese ovu proizvodnu traku iz Nemačke u svoju fabriku baterija u saveznoj državi Nevadi. „To mora da se rasklopi, prenese u gigafabriku, ponovo sklopi, i tek tada pusti u pogon u gigafabrici“ izjavio je direktor Tesle, Elon Musk. Uz to je dodao da: „Nije pitanje da li radi ili ne. To je samo pitanje rasklapanja, transporta i sklapanja.“ Jedini problem je u tome što je rukovodstvo Tesle nedavno saopštilo investitorima da očekuje da duplira proizvodnju Modela 3 do kraja sledećeg meseca, a vreme brzo prolazi. Tesla ima svega nekoliko nedelja da premesti svoju novi liniju za sklapanje preko okeana, kako ne bi propustio svoj cilj od proizvodnje 2.500 Modela 3 nedeljno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nakon 30-ak kilometara sportske vožnje od Teslinih kočnica ne ostane skoro ništa

 

tesla pad 1.jpg

 

Automobili sa standardnim kočnicama, posebno teški električni, nisu stvoreni za trkačku stazu, što je na najbolji način saznao vlasnik jednog primerka nakon što je svojom Teslom Model 3 odradio devet krugova na Laguna Seci. Matt Crowley je već na četvrtom krugu, nakon samo 45 krivina i nešto više od 14 prevaljenih kilometara osetio da kočnice popuštaju, ali začudo Teslin pogon i sistem kočenja izdržao je, bez oduzimanja snage, do samog kraja pod maksimalnim opterećenjem, dok je u bateriji ostalo energije za još 200-injak km. Poređenja radi, prilikom predstavljanja C_Two, Mate Rimac rekao je da je njegov električni hiperautomobil sposoban da izdrži dva puna kruga Nürburgring Nordschleifea, odnosno oko 42 km, pod punim opterećenjem bez termalne degradacije. I dok sumnjamo da bi se to Rimcu dogodilo, jurcanje po stazi Crowley je platio sprženim kočnicama.

Prednji set pločica nakon 18 minuta vožnje je gotovo u celosti istrošen, a na automobilu će verovatno morati da se izmene i prednji rotori. Na zadnjim točkovima je situacija nešto bolja, ali pločice će takođe morati da nudu promenjene. Tesline standardne kočnice bez problema se nose sa svakodnevnim zadacima u saobraćaju, budući da većinu usporavanja odrađuje sistem za regenerativno kočenje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla odlaže pogon na sva četiri točka za Model 3

 

177900-tesla model 3.jpg

 

Mada je kupcima obećala da će model s velikom autonomijom i pogonom na sva četiri točka biti dostupan u prvoj polovini godine, Tesla će verovatno pomeriti rok isporuke tog modela za najmanje šest meseci. Razlozi odlaganja su poznati, Tesla naime još uvek ima problema s proizvodnjom osnovne verzije Modela 3, jer su se pojavila uska grla u proizvodnji koji su očekivani kapacitet fabrike smanjili na 20% u odnosu na očekivani.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla sada nedeljno proizvodi više od 2.000 primeraka Modela 3

 

167128-tesla 3 11.jpg

 

Osnivač i direktor kompanije Tesla Elon Musk čestitao je svojim radnicima nakon što su počeli da proizvode više od 2.000 primeraka Modela 3 nedeljno. Musk je čestitku zaposlenima uputio putem emaila u kojem je naveo da je put do ovog nivoa bio ''ekstremno težak'', ali da je kompanija ''konačno uspela''. Ove informacije su stigle nakon što je prošlog meseca ''procureo'' email u kojem glavni Teslin inženjer Doug Field traži od zaposlenih da povećaju dnevnu proizvodnju na 300 primeraka Modela 3. ''Svet nas pažljivo posmatra, želi da zna koliko Modela 3 Telsa možete proizvesti za sedam dana. Ovo je ključni trenutak u našoj istoriji, a postoji nekoliko razloga zbog čega je toliko važan. Izaberite onaj koji će vas motivisati da pobedite'', poručio je tada Field koji je pomenuo i mrzitelje. ''Učinimo sve da požale što su se kladili protiv nas. Dokazaćete brojnim mrziteljima da nisu bili u pravu'', dodaje se u emailu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mask najavio Model 3 sa dvostrukim motorom od jula

 

tesla air.jpg

 

Direktor kompanije Tesla Elon Mask najavio je izlazak Modela 3 sa dvostrukim motorom verovatno od jula. Mask je na Tviteru dobio pitanje kada će stići Model 3 sa pogonom na sva četiri točka, na šta je odgovorio da prvo mora da dostigne cilj od 5.000 Modela 3 nedeljno pre nego što razmotri ''dodavanje složenih sistema koji mogu da zakoče proizvodnu rampu''. Poput sistema sa dvostrukim motorom u Modelu S i Modelu X, i ovaj u Modelu 3 bi omogućio veći domet i veće ubrzanje s obzirom na pogon na obe osovine. Analitičari su uvereni da kupci neće oklevati da plate više od 50.000 dolara na dobro opremljen Model 3 sa dvostrukim motorom.

Tesla pravi Model 3 samo sa pogonom na zadnjoj osovini sa baterijom na ''veliki domet''. Trenutno kupci nemaju izbor enterijere, ali Tesla sprema dodatni sa potpuno belim tapacirungom. Američki proizvođač električnih automobila se i dalje bori da dostigne odavno promašene ciljeve proizvodnje svog sedana, koji košta oko 35.000 dolara. Tesla najavljuje proizvodnju 200.000. vozila ove godine, tako da novi kupci više neće biti kvalifikovani za vladin kredit od 7.500 dolara, što će Model 3 učiniti znatno skupljim.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

T Sportline Tesla Model 3

 

T-Sportsline 1.jpg

 

T Sportline prikazuje i modifikovani Teslin Model 3, kod koga je eksterijer u 3M Satin Black izdanju.

 

T-Sportsline 11.jpg

 

U paketu su zatamnjena stakla i zadnja svetla, zadnji spojler od ugljeničnih vlakana, 19-inlni TST alu točkovi u gloss black finišu, kao i kožni enterijer, detalji od ugljeničnih vlakana i nove patosnice.

 

T-Sportsline 111.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Privremeno prekinuta proizvodnja Teslinog Modela 3

 

tesla model 3 giga.jpg

 

Kompanija Tesla je privremeno prekinula proizvodnju svog Modela 3 kako bi se rešili određeni problemi u postrojenju. Tesla namerava da reši probleme u postrojenju u Fremontu u Kaliforniji, koji su izazvali brojna odlaganja isporuke automobila stotinama hiljada kupaca. Proizvodnja će biti prekinuta četiri do pet dana, ali sve je to planirano, slično prekidu proizvodnje koje se dogodilo u februaru. Ovaj prekid neće imati uticaj na planove kompanije. ''Naš plan Modela 3 uključuje period prekida proizvodnje u Fremontu i postrojenju Gigafactory 1. Ovi periodi se koriste za poboljšanje automatizacije i sistematsko rešavanje problema kako bi se povećala proizvodnja. Ovo nije neuobičajeno i sasvim je normalno'', izjavio je za The Verge predstavnik Tesle. Kompanija Tesla je u prvom kvartalu ove godine proizvodila 2.000 primeraka Modela 3 nedeljno, što je manje za 2.500 nedeljno od cilja do kraja tog kvartala. Ipak, u kompaniji i dalje veruju da će do kraja prve polovine godine nedeljno proizvoditi 5.000 automobila. Model S i Model X neće biti zahvaćeni prekidom pomenute proizvodnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od jula Tesla Model 3 sa dva motora i AWD

 

tesla 3 craig.jpg

 

Direktor Tesle Ilon Mask potvrdio je da će u julu početi proizvodnje Modela 3 sa dva motora i pogonom na sva četiri točka (AWD). Mask je otkrio da će naručivanje ove verzije Modela 3 početi od sledeće nedelje. Model 3 je trenutno jedini Teslin model automobila koji ima pogon na samo zadnjoj osovini, jer i Model S i Model X imaju pogon na sva četiri točka. Za razliku od ovih modela, Tesla verovatno neće izbaciti opciju sa samo zadnjim pogonom za Model 3, ali se očekuje da AWD pogon bude najpopularnija opcija u konfiguratoru automobile. Nema informacija o performansama Modela 3 sa dva elektromotora, ali se spekuliše da bi mogao da ima ubrzanje 0-100 km/h za oko 3 sekunde. Iako se Model 3 tehnički proizvodi već deset meseci, obećana ulazna verzija od 35.000 dolara sa baterijom malog kapaciteta još uvek nije dostupna. Tesla je već mesecima u problemu da dostigne zacrtani cilj proizvodnje Modela 3 što pogađa kompaniju na finansijskom planu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizvodnja Modela 3 se konačno zahuktala?

 

tesla air.jpg

 

Posle višemesečnih problema sa proizvodnjom Modela 3, kompanija Tesla je izgleda konačno ušla u željeni ritam. Kako prenosi američki mediji, Tesla je u roku od nedelju dana početkom maja registrovao više od 8.000 hiljada novih jedinica Modela 3. Tako je Tesla stigao do ukupnog broja od 42.942 isporučena vozila ovog modela koji je trebalo da vide kompaniju u grupu masovnih proizvođača. Koliko je ova vest bitna za Ilona Maska je činjenica da je Tesli za proizvodnju prvih 8.000+ jedinica Modela 3 bilo potrebno pola godine (jul-decembar 2017). Mask je nedavno, nakon nekoliko vesti o obustavi proizvodnje, uvođenju 24-časovnog radnog vremena i ogromnom gubitku gotovine, najavio da će proizvodnja dostići željeni cilj od 5.000 vozila nedeljno. Pre oko mesec dana Tesla je bila ispod 30.000 proizvedenih vozila, ali je taj broj u međuvremenu porastao za više od 50%, što je svakako pozitivan znak. Kompanija se nada da će do juna dostići pomenuti cilj od 5.000 jedinica nedeljno, kada je najavljen i početak proizvodnje Modela 3 u verziji sa dva motora i pogonom na sva četiri točka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla nakratko obustavlja proizvodnju - da bi je ubrzao

 

tesla m3 11.jpg

 

Američki proizvođač električnih automobila privremeno će prekinuti izradu Modela 3 u fabrici u Frimontu, kako bi unapredio proizvodnu liniju i ubrzao proces proizvodnje. Fabričke mašine biće zaustavljene u periodu 26-31. maja. Kompanija je ranije najavila da u tekućem kvartalu planira da nakratko obustavi proizvodnju kako bi otklonila problem sa uskim grlom u proizvodnom procesu koji usporava izradu Modela 3. Tada je saopšteno da će u drugom tromesečju 2018. proizvodnja biti zaustavljena 10-ak dana. Prvi čovek Tesla, Ilon Mask, prethodno je priznao da je preveliko oslanjanje na robote u proizvodnji otežalo rešavanje problema sa zastojem u izradi novog modela.

Mask je kazao da će planirana unapređenja proizvodne linije omogućiti fabrici u Frimontu da do kraja juna počne da izrađuje 6.000 primeraka Modela 3 nedeljno. Ranije ove sedmice Mask je rekao da će već do 20. maja fabrika biti sposobna da proizvodi 3.500 automobila sedmično. Inače, pogon u Frimontu već je prestajao sa radom u par navrata ove godine, u februaru i aprilu, takođe zbog neophodnih unapređenja proizvodne linije. Kako bi se kupcima, kojih je preko 400.000, što pre isporučila odavno naručena vozila, fabrika radi u tri smene, dok postrojenje u kome se sklapa školjka Modela 3 radi u dve smene od po 12 sati.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla Model 3 Performance do “stotke” za ispod 4 sekunde

 

Tesla Model 3

 

CEO Tesle, Elon Musk, je u nedelju na svom Twitter nalogu najavio specifikacije za dve nove verzije Modela 3. Musk navodi da će Model 3 sa pogonom na svim točkovima karakterisati postavka sa dva elektro motora, slično kao na Modelu S. To znači da će jedan motor biti optimizovan za snagu, a drugi za autonomiju vozila. Model 3 sa dva motora i AWD pogonom će biti 5.000 dolara skuplji od osnovnog Modela 3, imaće autonomiju od skoro 500 km, a do 96 km/h će stizati za 4.5 sekundi. Model 3 Performance će biti brži, ali neće ići dalje. Musk tvrdi da verzija sa višim performansama ima istu postavku sa dva motora i autonomiju od 500 km, ali da do 96 km/h stiže za 3.5 sekundi i ima maksimalnu brzinu od 250 km/h. Detaljan cenovnik još nije objavljen, a u vreme pisanja se dve nove verzije Modela 3 ne nalaze na Teslinom sajtu. Međutim, Musk je na Twitteru najavio da će Model 3 Performance, sa svom opremom osim Autopilota, koštati 78.000 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Tesla Model 3 ima velike mane, ne možemo da ga preporučimo''

 

tesla cr.jpg

 

Američki ''Consumer Reports'', koji koji od 1936. testira i upoređuje proizvode na tržištu SAD, nakon ispitivanja Teslinog novog modela saopštio je da ne može da preporuči kupcima ovaj automobil. Tesla Model 3 često je okarakterisan kao revolucionaran električni automobil koji će označiti početak masovne upotrebe putničkih vozila na struju u Sjedinjenim Državama. Međutim, na tom zacrtanom putu ovaj model nailazi na razne prepreke. Verovatno najveći problem za Teslu u ovom trenutku je spor proces izrade i nemogućnost da se dostigne planirani obim proizvodnje automobila.

 

Novu glavobolju donosi izveštaj koji je objavio uticajni Consumer Reports (CR), koji je saopštio da ne može da izda preporuku kupcima za nabavku Modela 3. U toj organizaciji navode da postoje ozbiljne mane na novom Teslinom električnom automobilu, a jedna od njih je preveliki zaustavni put na testovima kočenja pri brzini od 60 milja na sat (96 km/h). CR tvrdi da je Modelu 3 potrebno 46.3 m da se potpuno zaustavi kada se kreće brzinom od 96 km/h, što je, prema njihovim rečima, ''daleko lošiji rezultat'' od svih savremenih putničkih automobila koje su testirali. Kako kažu, ovaj zaustavni put je, na primer, kraći svega 2.1 m u odnosu na popularni kamionet Ford F-150.

Na ovo su reagovali iz kompanije Tesla, tvrdeći da je zaustavni put Modela 3 pri pomenutoj brzini svega 40.5 m. Portparol Tesle naveo je i da zaustavni put zavisi od mnogih faktora, uključujući vremenske uslove, temperaturu i površinu kolovoza.

Ipak, CR je ostao pri svojim ranijim tvrdnjama, objasnivši da je njihov test zasnovan na standardnim procedurama koje auto-industrija primenjuje u ovakvim i sličnim testiranjima. Oni takođe navode da su test ponovili više puta, sa pauzama između pokušaja. Doduše, CR priznaje da je pri prvom pokušaju postignut rezultat od 39.6 m, ali da kasnije nisu uspeli da ga ponove, čak i kada su automobil ostavili preko noći da se kočnice potpuno ohlade. Testovi su ponovljeni i sa drugim primerkom Modela 3, ali je krajni rezultat i dalje bio nepovoljan po taj automobil.

 

Osim ovog nedostatka, CR je kritikovao odluku Tesle da praktično sve komande i podešavanja, kao i očitavanja instrumenata smesti na centralno postavljeni 15 inčni ekran osetljiv na dodir. Nije im se dopalo ni, kako kažu, pretvrdo ogibljenje, zatim nedostatak bočne podrške na zadnjim sedištima i prevelika buka u vožnji usled strujanja vazduha. Sa druge strane, CR je pohvalio upravljivost i performanse Modela 3, kao i veliku autonomiju u vožnji - uspeli su da tokom testiranja pređu 563 km sa punim baterijama, što je do sada najbolji rezultat koji je ova organizacija postigla prilikom ispitivanja električnih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...