Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Da li biti najveći automatski znači i biti najuspešniji?

Recommended Posts

Dongfeng razmatra smanjenje učešća u PSA

 

188088-citroen c3 001.jpg

 

Kineska kompanija ''Dongfeng Motor Group'' preispituje ugovor sa PSA o smanjenju udela u francuskom proizvođaču automobila nakon pada cena deonica izazvanog pandemijom koronavirusa. PSA je pristao da se spoji sa italijansko-američkim rivalom Fiat-Chrysler Automobiles (FCA) u decembru kako bi stvorio četvrtog najvećeg svetskog proizvođača automobila po količini prodaje.

Dongfeng je pristao da smanji svojih 12.2% udela u PSA prodajom 30.7 miliona deonica francuskoj kompaniji kako bi pomogao realizaciju ovog procesa. Ulog je vredeo oko 680 miliona evra, a prodaja će ostaviti Dongfeng na oko 4.5% deonica spojene FCA/PSA grupe. Međutim, jedan predstavnik Dongfenga je rekao da ta kompanija razmatra sve opcije. ''Postoje mogućnosti da se plan prodaje udela promeni. Procenjujemo problem'', rekao je službenik Dongfenga, pokazuje snimak koji je pregledao Reuters. Dongfeng nije odmah odgovorio na zahtev Reuters-a za komentar, dok su PSA i FCA odbili komentar.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford neće nastaviti proizvodnju u evropskih fabrikama bar do 4. maja

 

202093-ford fabrika.jpg

 

Nakon prvobitne informacije da zaustavlja svoju proizvodnju u većini evropskih prostrojenja, kompanija Ford je saopštila da ona neće biti nastavljena bar do 4. maja. Ova odluka se odnosi na sve fabrike na Starom kontinentu uključujući one u Sarluisu i Kelnu (Nemačka), Valensiji (Španija), Krajovi (Rumunija) kao i Bridžendu i Dagenhamu (Velika Britanija). Nastavak Fordove proizvodnje zavisi od situacije sa koronavirusom u aprilu, pandemiji koja direktno utiče na nacionalne restrikcije u operacijama. Ford se obavezao da će poštovati mere društvenog distanciranja i druge zdravstvene i sigurnosne protokole kako bi zaštitio svoju radnu snagu.

 

''Važno je da zaposlenini znaju koliko će trenutna situacija verovatno trajati. Nadamo se da će doći do poboljšanja narednog meseca, planiramo nastavak operacija, ali se i konstantno informišemo o uslovina i preporukama nacionalnih vlada'', saopšteno je u Fordu. Kompanija je preduzela aktivnosti u Evropi kako bi pomogla u borbi protiv koronavirusa te proizvodi medicinsku opremu, nudi krevete i donira vozila za ključne medicinske usluge, dostavu hrane i hitni transport. Situacija je slična i u Severnoj Americi gde će Ford proizvoditi respiratore u Rosonvilu u Mičiganu od 20. aprila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda i Nissan poslale hiljade radnika u pogonima u Americi na prinudni odmor

 

honda a 2020.jpg

 

Honda i Nissan saopštile su da su poslale hiljade radnika zaposlenih u pogonima u SAD na prinudni odmor jer je pandemija koronavirusa desetkovala tražnju za automobilima u toj zemlji.

Portparol Honde, koja ima oko 18.400 radnika u fabrikama u Alabami, Indijani i Ohaju, rekao je da će kompanija zaposlenima koji ne rade od 23. marta garantovati plate do nedelje, 12. aprila.

Fabrike Honde će biti zatvorene do 1. maja, prenosi Tanjug. Iz Nissana su objavili da privremeno otpuštaju oko 10.000 američkih radnika koje plaćaju na bazi odrađenih sati (nemaju fiksnu platu), i da je ta odluka stupila na snagu 6. aprila. Obustava proizvodnje u njegovim pogonima će trajati do kraja aprila.

 

Proizvođači automobila se suočavaju se sa dramatičnim padom prodaje u Sjedinjenim Američkim Državama, koje su drugo najveće svetsko automobilsko tržište, pošto je država zabranila dilerima prodaju novih vozila dok je god na snazi naredba ''ostani kod kuće''. FCA je produžio obustavu proizvodnje u američkih i kanadskim fabrikama do 4. maja. Toyota je obustavila proizvodnju u SAD i Kanadi do 17. aprila. Portparol Toyote je izjavio da oni nisu slali na prinudni odmor američke radnike sa punim radnim vremenom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezivo. A bojim se biće i gore. Kod nas. 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen bi 20. aprila trebalo da otvori jedan pogon u Španiji

 

vw polo 60111.jpg

 

Volkswagen je saopštio da se nada da će 20. aprila delimično ponovo otvoriti svoj pogon u regionu Navara u Španiji, nakon zatvaranja početkom marta zbog širenja koronavirusa. Iz ove kompanije su saopštili da bi postrojenje u Navari trebalo da se ponovo otvori s jednom od tri smene, koje će raditi četiri dana tokom prve nedelje. Planirano je da se nedelju dana nakon toga uvede i druga smena, zavisno od toga kako bude funkcionisao lanac snadbevanja. Svi radnici bi nosili maske i rukavice, a dezinfekcija fabrike bila bi maksimalno pojačana. Pogon u regiji Navara ima oko 4.800 radnika i trenutno proizvodi modele Polo i T-Cross.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revoz bi ponovo mogao da pokrenene proizvodnju 20. aprila

 

188315-renault.jpg

 

U pogonu Revoza u Novom Mestu (Slovenija) neće se raditi ni sledeće nedelje, ali zna se kada će biti moguće pokrenuti proizvodnju vozila. Odluka, naravno, zavisi od odluke Renaultove matične grupe. U fabrici automobila Revoz u Novom Mestu privremeno je prekinuta proizvodnju nakon popodnevne smene 17. marta zbog događaja povezanih sa širenjem koronavirusa i zbog zabrinutosti za zdravlje svojih zaposlenih. Za sada se vode razgovori da bi ona trebalo da bude ponovo pokrenuta nedelju dana nakon praznika, rekao je Revozov sindikalista.

Revozov sindikalista Slavko Pungeršič je izjavio da proizvodnja neće biti pokrenuta sledeće nedelje, ali Revozov cilj je da se ona pokrene 20. aprila. Ali taj je datum je i dalje pod znakom pitanja, napomenuo je Pungeršič. Sve zavisi od obnove javnog prevoza, snabdevanju komponentama i razvoju situacije u Francuskoj i Španiji. ''Prema mojim trenutnim informacijama proizvodnja je planirana za 20. april'', kaže Pungeršič. Iz Revoza, koji zapošljava oko 3.400 ljudi, radnicima poručuju da ostanu kod kuće i slede uputstva nadležnih državnih organa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche će i ove godine radnicima isplatiti ogromne bonuse

 

183635-porsche m 11.jpg

 

Sada već standardno, Porsche u aprilu svojim radnicima isplaćuje bonuse u iznosima o kojima većina drugih radnika može samo da sanja. Kao i prošlih godina, bonus za ovu godinu iznosi skoro 10.000 evra. Bonus se isplaćuje u dva dela. 9.000 evra će biti isplaćeno za posebne uspehe radnika Porschea u zaključenoj poslovnoj 2019. godini, a dodatnih 700 evra biće doprinos za ''Porsche VarioRente'' tj. individualno penziono osiguranje. Podsetimo, prošle godine bonus je bio u istom iznosu, a godinu pre je iznosio neznatno manje. Ali, ove godine isplata bonusa ide uz jednu veliku novost. Naime, Porsche u jeku koronakrize moli radnike da pomognu donacijama u humanitarnoj pomoći koju Porsche organizuje kroz vlastiti program. Porsche je u fondu već udvostručio donacije za hranu, a očekuje se da će donacija kompanije biti bar pet miliona evra. Uprava se već odazvala i njeni članovi su odlučili da daju značajne lične priloge, ukupno oko pola miliona evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Japanska auto industrija će nastojati da zaštiti radna mesta širom sveta

 

toyota yaris hibrid 01.jpg

 

Kako prenosi Beta, izvršni direktor Toyote Akio Tojoda obećao je da će japanska auto industrija nastojati da zaštiti radna mesta širom sveta dok traje pandemija koronavirusa. Tojoda, koji je ujedno i šef Japanskog udruženja proizvođača automobila, rekao je da se plaši da bi japanska ekonomija mogla biti uništena pre nego što se svet izbori sa koronavirusom.

 

Grupa koja okuplja japanske proizvođače automobila, kao što su Nisan i Honda, i proizvođače delova osnovaće specijalni fond kako bi pomogla otpuštenima da nađu posao, izjavio je Tojoda i dodao da je najveća pretnja industriji ''potencijalni gubitak kvalifikovanih radnika''. Poput kompanija u SAD, i Tojota je počela da pravi zaštitne maske za lice, naveo je Tojoda. On je dodao i da 3.000 soba koje se koriste kao karantin za radnike koji se vraćaju iz inostranstva ako bude potrebe mogu biti korišćene kao karantin i za druge ljude. Japan je ove nedelje proglasio vanredno stanje u Tokiju i još nekim gradskim sredinama gde se broj zaraženih i dalje povećava. U toj zemlji je registrovano oko 5.500 zaraženih koronavirusom, ali se strahuje od eksponencijalnog skoka broja inficiranih.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad smo već kod Toyote... Radnici AutosTop Interiors, firme iz Leskovca koja izrađuje patosnice i kožne enterijere za Toyotu i Lexus, već treću nedelju zaredom su na plaćenom odsustvu. Vrlo mali deo proizvodnje radi i šije zaštitne maske.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes i Audi se pripremaju za nastavak proizvodnje u evropskim pogonima

 

mercedes proizvodnja.jpg

 

Kako prenosi B92, nemački auto-giganti se nadaju da će ponovo pokrenuti proizvodnju u svojim evropskim pogonima pre kraja aprila, iako ova odluka zavisi od toga kakve će biti pandemijske kontramere u narednih nekoliko nedelja. Mercedes planira da prvo otvori svoje pogone za proizvodnju motora, navodi se u izjavi matične kompanije Daimler. Plan je da se najpre obezbedi snabdevenost ključnim komponentama i sklopovima za fabrike za montažu vozila. Imajući to u vidu, fabrike SUS motora i postrojenja u kojima se izrađuju baterije za električne automobile počeće sa proizvodnjom 20. aprila, nakon čega će se ponovo pokrenuti proizvodnja u Mercedesovim fabrikama automobila u Zindelfingenu i Bremenu. U Daimleru navode da će u prvoj fazi obnove proizvodnje ove fabrike raditi samo u jednoj smeni.

 

U međuvremenu, portparol Mercedesa izjavio je da proizvodnja u Zindelfingenu, gde se sklapaju E klasa i S klasa, i Bremenu (C klasa, GLC i električni SUV EQC), možda neće početi do 27. aprila. Audijevi planovi slični su u smislu da će njegova matična fabrika u Ingolštatu (modeli Q2, A3, A4 i A5) takođe ponovo pokrenuti proizvodnju 27. aprila. Pre nego što se to dogodi, kompanija će nastaviti proizvodnju u svojoj fabrici Đeru u Mađarskoj kako bi se pripremile zalihe motora za svoje ostale pogone. Đer je jedna od najvećih svetskih fabrika pogonskih agregata, koja je prošle godine proizvela skoro 2 miliona motora za Audi, kao i za druge marke Volkswagen grupacije. Pored elektromotora, u Mađarskoj se pravi pet benzinskih i tri dizel jedinice.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari prošle godine u proseku zaradio 86.369 evra po vozilu

 

ferrari sf 2020 01.jpg

 

Ferrari iza sebe ima veoma uspešnu godinu u kojoj je po prvi put u istoriji za 12 meseci isporučio kupcima više od 10.000 automobila. Italijanski proizvođač prodao je u 2019. godini 10.131 vozilo. Gotovo u svim regionima sveta - osim na američkom kontinentu - zabeležen je rast prodaje, a zarada je povećana za 10.1% u odnosu na 2018, piše sajt Fiat Group World. Isti izvor navodi da je zarada od prodaje 10.131 automobila u proseku iznosila čak 86.369 evra po vozilu.

 

Poređenja radi, BMW je morao da proda 30 automobila da bi zaradio onoliko koliko Ferrariju donese jedan četvorotočkaš, dok kod Volkswagena taj broj iznosi 56 vozila. Mercedesu bi istu zaradu donela prodaja 67 automobila, Fordu čak 908, a Nissanu 928 vozila.

Ili, drugačije rečeno, da bi na kraju godine zaradili isto para kao Ferrari:

- BMW treba da proda 303.930 automobila

- VW treba da proda 567.336

- Mercedes 678.777

- Ford 9.2 miliona

- Nissan 9.4 miliona automobila.

 

Interesantno je da je Ferrari u 2018. godini prodao manje vozila nego u 2019., ali je zarađivao još više po jednom automobilu (86.801 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aston Martin će se fokusirati na smanjenu, ali ekonomski isplativiju proizvodnju

 

aston dbx crveni 01.jpg

 

Nakon što je prošle godine predstavio luksuzni terenac DBX, britanski proizvođač najavljuje da će se u budućnosti fokusirati na smanjenu, ali ekonomski isplativiju proizvodnju. Od prošlogodišnjih 5.800 proizvedenih automobila, taj broj će u 2020. biti još manji. Izvršni direktor kompanije najavljuje i da Aston Martin planira da preuzme Ferrarijev model proizvodnje: prioritet će biti mid-size modeli proizvedeni po narudžbi kupaca. Fokus će dalje biti na elektrifikaciji vozila, a uz najavljene mid-engine modele kao što su Valkyrie (2020), Valhalla (2022) i Vanquish (2023), planirano je i ponovno lansiranje brenda Lagonda nakon 2024. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford u prvom kvartalu očekuje gubitak od 600 miliona dolara

 

ford-fusion 1.jpg

 

Ford procenjuje da će za prvo tromesečje 2020. iskazati gubitak pre oporozevanja od oko 600 miliona dolara, zbog pada prodaje od 21% međugodišnje usled epidemije konavirusa. Proizvodnja automobile ove američke kompanije trenutno se odvija samo u njenom mešovitom preduzeću u Kini, gde se pandemija virusa COVID-19 povlači.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi i Hyundai nastavljaju proizvodnju u Evropi

 

radnica fabrika.jpg

 

Audi je nastavio proizvodnju u Evropi nakon tronedeljnog prekida zbog izbijanja epidemije koronavirusa. Stotinu zaposlenih vratilo se na posao na montažnu liniju u mađarskom gradu Vjura (Gyor), rekao je portparol Audija i dodao da će raditi samo u jednoj smeni umesto u uobičajenih tri. Dnevno će proizvoditi nekoliko stotina motora, za razliku od uobičajenih 8.000. Kompanija će omogućiti fizičko distanciranje između radnika, radna mesta biće odvojena pregradama od pleksiglasa, a zaposleni će dobiti zaštitnu opremu. Autobusi koji prevoze radnike do postrojenja biće često dezinfikovani. Audi planira da 20. aprila nastavi proizvodnju i u nemačkom gradu Nekarsulmu i belgijskom glavnom gradu Briselu, kao i u nemačkom gradu Ingolštatu 27. aprila.

Južnokorejski proizvođač automobila Hyundai ponovo je počeo rad u fabrici Nosovice na istoku Češke, svom jedinom pogonu u Evropskoj uniji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova strategija Renaulta za Kinu

 

renault city dacia 01.jpg

 

Renault je predstavio novu strategiju za kinesko tržište, fokusirajući se u budućnosti na dva ključna stuba: električna vozila (EV) i lagana komercijslna vozila (LCV). Zajedničko ulaganje pokrenuto je 2013., a kriza izazvana pandemijom COVID-19 mnoge proizvođače automobila je naterala na redefinisanje aktivnosti. Što se tiče putničkih automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, Renault je sklopio preliminarni sporazum sa kompanijom Dongfeng Motor Corporation, prema kojoj Renault prenosi svoje deonice u Dongfeng. DRAC će zaustaviti svoje aktivnosti vezane uz marku Renault. Renault će nastaviti da pruža postprodajne usluge za više od 300.000 kupaca putem Renault trgovaca, ali i putem Alliance sinergije. Daljnji razvoj putničkih automobila marke Renault biće detaljno objašnjen nešto kasnije u sklopu novog srednjeročnog plana Renaulta.

 

Renault i Dongfeng će nastaviti saradnju sa Nissanom na motorima nove generacije poput isporuka komponenti za DRAC i dizelskih licenci kompaniji Dongfeng Automobile Co., Ltd. Renault i Dongfeng će se takođe uključiti u inovativnu saradnju na polju pametno povezanih vozila. Što se tiče lakih komercijalnihh vozila, povećavanje stope urbanizacije, proširenje e-trgovine, sheme prevoza u gradu i svestrana upotreba kupaca ključne su karakteristike brzog menjanja tržišta LCV-a u Kini. Ovo tržište je dostiglo 3.3 miliona vozila u 2019., a predviđa se da će zadržati stalan uzlazni put.

 

Kompanija Renault Brilliance Jinbei Automotive Co., Ltd. (RBJAC), lansirana u decembru 2017. godine ključna je za Groupe Renault za njihovo LCV poslovanje u Kini. Groupe Renault je vodeća na tržištu LCV-a u Evropi po prodaji lakih komercijalnih vozila, kao i po prodaji električnih lakih komercijalnih vozila. Jinbei je dobro uspostavljena marka sa 1.5 miliona kupaca u Kini i prodajom od gotovo 162.000 primeraka u 2019. godini. RBJAC modernizuje Jinbei modele i proširuje liniju sa ukupno 5 osnovnih modela do 2023. Ova joint venture kompanija će takođe izvoziti u budućnosti.

 

Sa 860.000 električnih vozila prodatih u Kini 2019., Kina je daleko najveće tržište električnih automobila na svetu. Očekuje se da će prodaja dostići 25% kineskog tržišta do 2030. godine. Renault je bio pionir na polju električnih vozila i prodao ih je blizu 270.000 od 2011. To daje snažnu konkurentsku prednost u Kini, što pokazuje i uspešno lansiranje modela Renault City K-ZE, prvog EV automobila iz zajedničkog poduhvata, koji se takmiči u A-segmentu sa najboljim lokalnim proizvođačima automobila. Verzija modela City K-Ze za Evropu bazirana na konceptu Dacia Spring prodavaće se od 2021. godine. ''Otvaramo novo poglavlje u Kini. Fokusiraćemo se na električna i lagana komercijalna vozila, dva glavna pokretača za buduću čistu mobilnost i efikasniji uticaj na naš odnos sa Nissanom'', rekao je Francois Provost, predsednik Groupe Renault za Kinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen sledeće nedelje nastavlja proizvodnju u Nemačkoj i Slovačkoj

 

vw id3 001.jpg

 

Volkswagen je saopštio da će sledeće nedelje nastaviti proizvodnju u pogonima za putnička vozila u Evropi. Prve fabrike koje će početi sa radom su u Nemačkoj i Slovačkoj. Ostale fabrike VW-a u SAD, Portugalu, Španiji i Rusiji proizvodnju će nastaviti nakon 27. aprila. Fabrike u Južnoj Africi, Argentini, Brazilu i Meksiku pokrenuće pogon u maju. Glavni direktor kompanije Volkswagen, Ralf Brandšteter rekao je da odluke različitih vlada o ukidanju mera uvedenih za suzbijanje koronavirusa utiču na postepeno otvaranje fabrika. Dodao je da je kompanija razvila mere za zaštitu zdravlja zaposlenih. Većina pogona u Kini već je nastavila sa proizvodnjom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari neće raditi do 3. maja

 

ferrari_f8.jpg

 

Iako je iz Maranella nedavno stiglo obaveštenje da bi polovinom aprila trebalo da se ponovo pokrenu proizvodni pogonu, najnovija vest jeste da se obustava rada produžava do 3. maja. Iz Italije ovih dana stižu koliko-toliko ohrabrujuće vesti kada je reč o pandemiji koronavirusa, nakon katastrofalnog stanja u martu, te se u doglednoj budućnosti, ako sve bude išlo ovim tokom, može očekivati i postepena normalizacija svakodnevnog života. Ali, situacija je i dalje daleko od redovne, te je i kompanija Ferrari produžila svoju obustavu rada, do 3. maja, iako je nedavno bilo saopšteno da će zbog porudžbina i neophodnog snabdevanja komponentama italijanski proizvođač probati već polovinom aprila da otvori svoja vrata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo sledeće nedelje ponovo pokreće proizvodnju u Švedskoj i Belgiji

 

175459-volvo 01.jpg

 

Volvo, u vlasništvu kineskog Geely-ja, ponovo će pokrenuti proizvodnju u ponedeljak u glavnom pogonu u matičnoj Švedskoj, kao i u fabrici u Belgiji koji su do sada bili zatvoreni pandemije koronavirusa. Kompanija je petak saopštila da će obim proizvodnje u fabrici Torslanda u Goeteborgu biti prilagođen potražnji na tržištu i postojećim knjigama narudžbina.

 

''Naša je dužnost prema zaposlenima i dobavljačima da ponovo pokrenemo proizvodnju budući da nam situacija to dozvoljava'', kaže u saopštenju izvršni direktor Hakan Samuelsson. ''Najbolje ćemo pomoći društvu tako da pronađemo rešenje za sigurno ponovno pokretanje kompanije, čuvajući zdravlje ljudi i njihov posao'', dodao je Samuelsson. Svi objekti su očišćeni, saopštila je kompanija, a na glavnim ulazima nudi se mogućnost dobrovoljne provere temperature. Sala za sastanke, kancelarijski prostor i restorani su prilagođeni kako bi se omogućilo rastojanje među ljudima, dodala je kompanija.

Volvo planira da nastavi da koristi sredstva iz paketa podrške koji je švedska vlada stavila na raspolaganje, regulišući kratkoročno otpuštanje radnika kako bi se smanjili troškovi plata. Za početak sledeće nedelje je najavljeno i otvaranje pogona u belgijskom Gentu, uz smanjenu proizvodnju. Američka fabrika u Južnoj Karolini bi trebalo da se ponovo otvori 11. maja. Proizvodnja u Kini već je pokrenuta.

Kineska kompanija Zhejiang Geely Holding Group je preuzela vlasništvo nad Volvo Cars-om 2010. godine od američkog automobilskog giganta Forda.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford prikupio više od 8 milijardi dolara

 

174935-ford e 11.jpg

 

Ford je prikupio više od osam milijardi dolara od ulagača u korporativne dužničke hartije kako bi poduprla svoje rezerve gotovine. Kompanija je u prvom kvartalu, prema procenama, pretrpela gubitak od oko dve milijarde dolara zbog pandemije koronavirusa.

 

Kompanija sa sedištem u Dirbornu, Mičigen, koja je u martu izgubila investicioni rejting, prikupila je nova sredstva ponudom tri serije obveznica prema podnesku dostavljenom američkom regulatornom telu. Investitori kažu da je Fordu išla na ruku prošlonedeljna mera Federalnih rezervi da podrži ponudu dužničkih hartija kompanija koje su izgubile investicioni kreditni rejting, nakon što je ubrzala kriza COVID-19 u Sjedinjenim Državama. U okruženju u kojem su kamatne stope na štednju blizu 0%, Ford će na nove dužničke hartije od vrednosti plaćati investitorima kamatu između 8.50 i 9.625 procenata. Tražnja investitora za Fordovim paketom od tri serije dužničkih hartija dostigla je oko 40 milijardi dolara. Ford je ranije povukao preko 15 milijardi dolara iz revolving kreditnih linija kako bi se prevazišao problem sa pandemijom, zbog koje je bio primoran da zatvori fabrike u Severnoj Americi i Evropi tokom proteklog meseca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizvodnja automobila bi u 2020. mogla da padne za 20%

 

153037-infiniti-q60 01.jpg

 

Procenjuje se da će zbog pandemije koronavirusa ove godine u svetu biti napravljeno svega 71 milion putničkih vozila. Većina proizvođača automobila zaustavila je proizvodne trake na najmanje mesec dana, što bi u ukupnom zbiru na kraju godine dovelo do manjka od 19 miliona vozila u odnosu na planiranu proizvodnju, piše LMC Automotive. Isti izvor upozorava da bi projekcije mogle da budu i gore, u zavisnosti od brzine oporavka od pandemije određenih regiona širom sveta.

 

Samo u Severnoj Americi, automobilske kompanije morale su da odlože lansiranje/početak proizvodnje nekoliko značajnih novih modela, među kojima su Tesla Model Y, električni Ford Mustang Mach-E, osveženi Jeep Grand Cherokee, kao i najnoviji SUV modeli General Motorsa. LMC Automotive takođe očekuje značajno smanjenje prodaje u aprilu, kako u Severnoj Americi, tako i u Evropi, pošto post-pandemijski oporavak verovatno neće biti brz u narednim mesecima. Kina je u međuvremenu već pokrenula većinu svojih fabrika automobila, zbog čega se očekuje da će pad njihove prodaje biti nešto manji od svetskog proseka i da će iznositi oko 12% u ovoj godini. Pojedini stručnjaci iz auto-industrije smatraju da su sve velike regije već ušle u ekonomsku recesiju i da brzi oporavak više nije realan. Ipak, drugi veruju da bi do preokreta u automobilskoj industriji moglo doći do kraja godine, ako vlade brzo reaguju. Nemačka je, na primer, već odlučila da otvori prodajne auto-salone širom zemlje počevši od ove nedelje, što je potez koji su priželjkivali lobisti proizvođača automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen želi ponovno uvođenje subvencija za kupovinu automobila

 

vw golf 8 1.jpg

 

Pad prodaje automobila zbog pandemije novog koronavirusa Volkswagen bi rešio ponovnim uvođenjem državnih subvencija. Vladi se predlaže da oživi sistem koji je bio na snazi pre više od deset godina, kada je svaki kupac novog automobila dobio subvenciju u iznosu od 2.500 evra.

''Mera je dobro delovala'', rekao je Ralf Brandstätter, glavni operativni direktor VW-a. Prema Brandstatteru, subvencije bi trebalo da se primenjuju i na vozila sa modernim motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, ali ne bi ih trebale isključiti subvencije za električna i hibridna vozila, prenose nemački mediji. ''Oporavak automobilske industrije imao bi mnogo pozitivnih efekata'', rekao je Brandstätter. Ako bi se prodaja novih automobila oporavila, to bi bila dobra osnova za ponovno pokretanje čitavog nemačke ekonomije, uveren je Brandstatter.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobit Hyundaija značajno ispod očekivanja analitičara

 

hyundai tucson 01.jpg

 

Hyundai je saopštio da je neto dobit smanjena za 44% u odnosu na godinu ranije, jer je raširena epidemija koronavirusa pogodila potražnju za automobilima širom sveta. Neto dobit za period januar-mart iznosila je 463 milijarde wona (376 miliona dolara), što je daleko ispod prosečne procene petnaest analitičara Refinitiva koji su prognozirali preko pola milijarde dolara dobiti. Hyundai je saopštio da očekuje suočavanje sa manjom profitabilnošću u drugom tromesečju zbog pandemije. Hyundai je zbog pandemije obustavio proizvodnju u 3 od 8 fabrika širom sveta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen pokreće proizvodnju, Daimler sa gubicima

 

196746-vw id3 slika.jpg

 

Proizvodne trake VW-a od četvrtka (23.4.) su ponovno u pogonu posle petonedeljne pauze. Počela je proizvodnja automobila u fabrici u Cvikauu. Za oko 1.500 radnike time je okončana pauza zbog pandemije korona-virusa. To je prva fabrika Folksvagena koja je ponovno počela da radi na proizvodnji vozila u Nemačkoj, potvrdilo je Ministarstvo privrede u saveznoj pokrajini Saksoniji. U stvari, to je i prvi nemački pogon koji ponovno proizvodi automobile. Radnici su od juče na poslu i u fabrici VW-a u Kemnicu, ali će proizvodnja vozila tamo zvanično da krene počne od 27.4, baš kao i u Drezdenu. Uskoro kreće proizvodni proces i u fabrikama u Volfsburgu, Emdenu i Hanoveru.

 

Stroga pravila higijene

Prema navodima iz centrale nemačkog automobilskog giganta iz Volfsburga, u svim fabrikama VW na snazi su stroga pravila higijene, odnosno radnici moraju da se pridržavaju propisanog rastojanja od minimalno 1.5 metara. Katalog aktuelnih mera prokomentarisao je šef odeljenja tehnike i logistike VW-a u Saksoniji, Rajnhard de Vri: ''Zdravlje je važnije od broja vozila''. ''Sa gotovo 100.000 radnika u više od 800 preduzeća, automobilska industrija jedna je od najvažnijih grana privrede Saksonije. Signal koji šalje VW, odluka o ponovnom pokretanju proizvodnje pozitivno će se odraziti na tržište rada u Saksoniji'', izjavio je ministar privtrede te istočnonemačke pokrajine Martin Dulig. On je automobilsku industriju nazvao ''pionirom privrednog egzita iz šatdauna'' u Nemačkoj. Iz Volkswagena su poručili da bi uskoro (od 3.5.) trebalo da počne da radi i njihova fabrika u Tenesiju (SAD).

 

Daimler sa gubicima

Još u ponedeljak (20.4.) koncern Daimler je pokrenuo proizvodnju motora u svojoj fabrici u Hedelfingenu kod Štutgarta. Od ponedeljka rade i dobavljači delova, fabrika kamiona u Vertu i Dajmlerov pogon u Untertirkhajmu, potvrdio je portparol koncerna Jerg Hove nemačkoj TV-stanici MDR Saksonija. Hove je dodao da 1.200 radnika fabrike akumulatora u Kamencu zbog korone nisu pauzirali i niko do sada nije morao da pređe na skraćeno radno vreme: ''Radili smo bez pauze!'' Zbog korona-krize u prvim mesecima ove godine drastično je opao promet automobilskih kompanija. Daimler je potvrdio pad operativne dobiti za čak 78% (na 617 miliona evra). Oko 80% Dajmlerovih radnika u Nemačkoj (ukupno 170.000) trenutno je pogođeno kriznim merama, od 6. aprila (do kraja ovog meseca) na snazi je skraćeno radno vreme.

 

Pad potražnje

Prekid proizvodnje u Daimleru su obrazložili i merama ograničenja koje je donela nemačka vlada (zajedno sa saveznim pokrajinama), ali i globalnim padom potražnje za vozilima. U prvom kvartalu tekuće godine Daimler je prodao 477.400 vozila svoje najvažnije marke Mercedes što je za oko 15% manje nego u istom periodu prošle godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda do 8. maja produžila suspenziju rada u svim fabrikama u Severnoj Americi

 

honda-passport 2.jpg

 

Honda je saopštila da će do 8. maja produžiti suspenziju rada u svim fabrikama u Severnoj Americi. U saopštenju se navodi da će kompanija mnogim radnicima produžiti neplaćeno odsustvo na još sedam dana. Pored Honde, GM je saopštio da razmatra pozivanje određenog broja radnika tokom sledeće nedelje da pripreme teren za nastavak proizvodnje, koja bi mogla da se nastavi najranije 4. maja. Iz kompanije General Motors naglašeno je da još nije doneta nikakva odluka o nastavku rada. Mnoge fabrike širom sveta obustavile su proizvodnju zbog pandemije virusa korona.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...