Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Da li biti najveći automatski znači i biti najuspešniji?

Recommended Posts

Nisam se lepo izrazio, jedini koji nisu objavili gubitkak u poslednjim finansijskim izveštajima koji su objavili. Naravno da su cifre koje se odnose na broj automobila i visinu profita drastično manje u odnosu na prošlu godinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nisu jer su namerno spojili rezultate za Q1 i Q2. :) 

Svi koji su mogli kreativno da se igraju sa brojkama su to i uradili, što je logično da se medijski bolje predstavi. Svakako je plus za PSA u odnosu na druge jer su imali odličan Q1.

Mogao je PSA zato da objavi odličan izveštaj za Q1 2020. i katastrofalan izveštaj za Q2 2020. godine. Ali, umesto toga su odlučili da je medijski bolje da plus iz Q1 bude ''pojeden'' od minusa u Q2 čim su videli da takvom matematikom zbirno opet ostaje nešto plusa za celu prvu polovinu godine (ukupno Q1 i Q2). :) Tada svi pričaju o ukupnom plusu, a ne o nekom tamo plusu pre više meseci i katastrofi u aktuelnom Q2. I ja bih tako spojio Q1 i Q2.

 

PSA samo Q2 2020:

 

psa april2020.jpg PSA maj2020.jpg psa jun2020.jpg

 

April 2020: -87.5% broja prodatih u Evropi, -82.1% globalno, sa 262k na 33k prodatih svih brendova PSA u Evropi.

Maj 2020: -65.3% broja prodatih u Evropi, -63.6% globalno, sa 292k na 101k prodatih svih brendova PSA u Evropi.

Jun 2020: -40.8% broja prodatih u Evropi, -39.9% globalno, sa 341k na 202k prodatih svih brendova PSA u Evropi.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot smanjuje cene automobila, ali reže druge troškove

 

PEUGEOT 2008 002.jpg

 

Da bi pojeftinio svoja vozila, Peugeot je odlučio da smanji troškove vezane za radni prostor i prodajnu, odnosno dobavljačku mrežu. Takođe, izvršni direktor Peugeot-a smatra da budućnost auto-industrije leži u električnim vozilima, te da bi takva vrsta automobila mogla biti pristupačnija širem krugu kupaca. ''Proizvođači automobila moraju da preduzmu radikalne korake kako bi smanjili cenu električnih vozila smanjujući troškove koji se tiču kancelarija, zastupnika i dobavljača'', rekao je izvršni direktor Peugeota, Carlos Tavares.

 

Iz kompanije navode i da ''prevazilaženje jaza između troškova razvoja e-vozila i njihove profitabilne prodaje (što je trenutno moguće jedino uz subvencije) - mora biti prvi prioritet ove industrije''. Peugeot u ovakvim stvarima već ima iskustva, budući da je francuski proizvođač pre nekoliko godina preselio svoje sedište iz najčuvenije pariske avenije Champs-Elysees na periferiju grada. Osim toga, i kod njih je zaživeo rad od kuće, pa će svi koji mogu nastaviti da rade tako, što je ušteda za kompaniju.

 

''Značajno ćemo smanjiti nekretninski portfelj. To će značiti dobrobit za zaposlene. Trošiće manje novca na prevoz, a imaće i bolji balans između privatnog i poslovnog život'', kaže Tavares. Ova promena omogućiće kompaniji da održi svoju profitabilnost, istovremeno povećavajući prodaju baterijskih i hibridnih vozila kako bi ispunila nova pravila o emisiji štetnih gasova. Taveraseva razmišljanja o ovome su uzeta u obzir nakon što je grupacija PSA objavila polugodišnju dobit od 595 miliona evra, uprkos očekivanjima analitičara da će otići u ponor zbog trenutne situacije. Kao i svi proizvođači koji posluju u Evropi ili Kini, i PSA osnažuje ''električne kapacitete'' nadajući se skoku potražnje kroz nekoliko godina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda zabeležila pad prodaje za 31%

 

skoda scala mb 11.jpg

 

Škoda je u prvoj polovini godine zabeležila pad prodaje za 31% usled mera zatvaranja koje su bile preduzete zbog pandemije korona virusa, ali postoje znaci da je počeo oporavak, saopštila je češka kompanija. Škoda očekuje da će se globalno tržište automobila postepeno stabilizovati ukoliko se situacija sa pandemijom ne pogorša značajnije. Ovaj proizvođač isporučio je 426.700 automobila u periodu od januara do juna, prihodi su mu opali za 7.55 milijardi evra, a operativni profit za 72% na 228 miliona evra.

 

Kompanija je saopštila da njen program ponovnog pokretanja poslovanja pokazuje pozitivne efekte i da su narudžbine počele da premašuju prošlogodišnji nivo. U porastu je potražnja za automobilima među evropskim dilerima, navodi Škoda. ''U junu smo ostvarili značajan napredak u poređenju sa prethodnim mesecima. Očekujemo oporavak u trećem kvartalu i povratak na prošlogodišnji nivo u četvrtom kvartalu'', izjavio je šef odelenja za prodaju u ovoj firmi Alen Fevi. Škoda je u 2019. godini tržištu isporučila 1.24 milion vozila i najavljuje nastavak realizacije ambicioznog plana o lansiranju 30 novih i osveženih modela, uključujući električna vozila od 2019. do 2022. godine. Škodine fabrike u Češkoj bile su zatvorene na 39 dana nakon pandemije korona virusa u Evropi u martu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW u drugom kvartalu zabeležio gubitak od 666 miliona evra

 

bmw 5m.jpg

 

BMW je objavio da je u drugom kvartalu ostvario gubitak pre poreza u iznosu od 666 miliona evra. U istom prošlogodišnjem periodu je imao dobit od 2.2 milijarde evra. BMW je očekivao da će mu dobit biti značajno niža nego 2019. baš kao i potražnja za njegovim automobilima. Isporuke njihovih luksuznih automobila u ovom periodu su potonule 25%. U maju je kompanija upozorila da će imati gubitak u drugom kvartalu, pa je revidirala naniže prognoze poslovanja. Prognoziraju EBIT maržu na nivoima između 0% i 3% ove godine. Prošle godine je bila na nivoima između 2% i 4%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota u drugom kvartalu zabeležila pad dobiti od 74%

 

196446-toyota trek 004.jpg

 

Toyota je saopštila da je zbog epidemije koronavirusa u drugom kvartalu ove godine zabeležila pad dobiti od 74%, odnosno pad prodaje vozila na polovinu u odnosu na prethodne godine. Kako prenosi Beta, Toyota je prijavila dobit od 1.27 milijardi evra u periodu od aprila do juna i podsetila na dobit u istom prošlogodišnjem periodu koja je iznosila 4.96 milijardi evra. Toyota je prodala gotovo 1.2 miliona vozila na svetskom nivou tokom kvartala do kraja juna, u odnosu na 2.3 miliona vozila prošle godine. Prodaja u kvartalu pala je 40% na 36.88 milijardi evra, gotovo sve zbog pandemije zbog koje je zaustavljena proizvodnja i poremećena prodaja, navela je kompanija.

 

Prodaja Toyotinih vozila smanjena je na gotovo svim globalnim tržištima uključujući Ameriku, Japan i Evropu, a počela je da se oporavlja u Kini gde je epidemija izbila krajem prošle godine. Iako su svi proizvođači automobila u svetu teško pogođeni pandemijom, Toyota je ipak uspela da ostane u plusu u drugom kvartalu pokazujući sopstvenu otpornost. Japanski rivali Honda i Nissan, kao i GM ušli su svi u crveno u prošlom kvartalu. Toyota predviđa dobit od 5.85 milijardi evra za ovu fiskalnu godinu do marta 2021. što je 64% manje nego prethodne fiskalne godine. Zvaničnici komanije rekli su da je pad u prodaji pri kraju i očekuju da se prodaja postepeno vrati na skoro normalne nivoe kasnije ove godine. Kompanija je navela da oporavak teče bolje nego što su očekivali. Povećali su prognozu prodaje vozila za fiskalnu godinu do marta 2021. na 7.2 miliona vozila sa ranije prognoze od 7 miliona vozila date u maju. To je i dalje manje od 9 miliona vozila koliko je kompanija prodala prethodne fiskalne godine.

 

Kompanija je upozorila da i dalje ostaju ogromne neizvesnosti oko pandemije. ''Uticaj Covida-19 je širok, veliki i ozbiljan i očekuje se da će slabosti da se nastave'', navela je kompanija. Dodaje se da su mere na snazi u proizvodnim pogonima i na drugim lokacijama da se suzbije infekcija kao što je držanje razdvojenih sedišta u poslovnim kafeterijama i izbegavanje direktnog dijaloga. Međutim, ostaće otvoreni pogoni, prodajna mesta i druge operacije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche sa gubitkom od 329 miliona evra

 

taycan p 002.jpg

 

Gubitak Volkswagena je uticao i na Porsche koji je prvu polovinu godine takođe zaključio sa gubitkom nakon poreza, pokazao je izveštaj objavljen u ponedeljak. Porsche je u prvih šest ovogodišnjih meseci poslovao sa gubitkom nakon poreza od 329 miliona evra. U istom prošlogodišnjem periodu je beležio dobit nakon poreza od 2.38 milijardi evra. Kompanija nije objavila prognozu za celu godinu zbog ekonomske nesigurnosti u koronakrizi. Napominju tek da očekuju da će poslovati u plusu. Iako holding ima učešća i u drugim firmama, njegovi rezultati uveliko zavise od učešća u Volkswagenu koji je zbog pandemije prvu polovinu godine zaključio sa gubitkom većim od milijardu evra. Zato i Porsche, poput Volkswagena, sada planira da smanji dividende za 90 evrocenti, na 2.21 evro za povlašćene i na 2.20 evra za redovne deonice. Vlasnici povlašćenih deonica nemaju pravo glasa, a zauzvrat dobijaju nešto više dividende.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li sledi zabrana prodaje vozila Mercedes u Nemačkoj?

 

mercedes enterijer.jpg

 

Sud u nemačkom Manhajmu je presudio da je Mercedes prekršio propise o intelektualnoj svojini koristeći bez dozvole Nokia mobilnu tehnologiju u svojim automobilima. Prema Bloombergu, Nokia sada može da zatraži zabranu prodaje novih automobila Mercedesa u Nemačkoj.

Ako Nokia stvarno želi da zabrani prodaju automobila Mercedes, finska kompanija će morati da pokrene zasebni pravni postupak i da položi kauciju od 7 milijardi evra za izvršenje. Kako je objašnjeno, taj iznos kaucije je neophodan jer je vlasnik patenta odgovoran za gubitke okrivljenih ako zabrana stupi na snagu. Izveštava se da će, ako se tužba podnese i usvoji, prodaja Mercedesa biti zabranjena u Nemačkoj.

 

''Ne možemo da razumemo presudu suda u Manhajmu i žalićemo se'', objavili su iz Daimlera, Mercedesovog matičnog koncerna, dodajući da veruju da neće doći do zabrane prodaje njihovih vozila. Nokia želi da direktno radi sa proizvođačima automobila i prima nadoknadu za svako prodato vozilo koje koristi Nokia tehnologiju u navigaciji i drugim sistemima. Nokia godišnje od licenci dobija 1.4 milijardi evra, tako da je ovo pitanje veoma važno za poslovanje finske kompanije. Nekoliko dobavljača, uključujući Continental i Bosch, podržavaju Daimler u parničnom postupku. Međutim, i Nokia ima podršku drugih kompanija, uključujući, pazite sad, BMW-a i Volkswagena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

GM i VW bi trebalo da razmotre osamostaljivanje EV poslovanja da bi sustigli Teslu

 

Cadillac Lyriq 005.jpg

 

Volkswagen grupa ima tržišnu vrednost od 73 milijarde evra, ili oko 6.5 više od zarade generisane prošle godine. Vrednost Tesle, sa druge strane, čija je gama čisto električna, ''katapultirana'' je na neverovatne 352 milijarde, bez obzira što je profit kompanije minoran, pišu Vrele Gume. ''Tesle u povoju'' kao što su Rivian Automotive i Nikola, takođe su procenjeni mereno u milijardama dolara, a da nisu čak ni isporučili svoje prvo serijsko vozilo.

 

Tradicionalni industrijski giganti iz Nemačke i Detroita, poput VW-a i General Motorsa, sigurno su prilično frustrirani činjenicom da tržište favorizuje Ilona Maska i njegove ''apstart'' izdanke. Tesla poseduje impresivnu tehnologiju baterija i softvera, ali sada i drugi znaju kako da konstruišu pristojno električno vozilo. Etablirani proizvođači troše desetine milijardi dolara na to što radi Tesla, ali ono što ne rade jednako dobro kao Ilon Mask je što ne uspevaju da poberu priznanja kao što to njemu polazi za rukom. Drugim rečima, ''škripi'' im marketing. Neki ekološki orijentisani investitori odbijaju da ignorišu činjenicu da kompanije i dalje proizvode veliki broj goriva ''žednih'' SUV/krosovera. Dakle, odgovor bi možda mogao da leži u izdvajanju električnih divizija u pokušaju da se tržišno pozicioniraju poput Tesle, a samim tim i ostvare adekvatnu vrednost. To je pristup koji se dobro pokazao u elektrodistribuciji, koja postepeno oslobađa svoj ''obnovljivi'' sektor od okova nasleđa poslovanja u sferi ugljovodonika. GM i Volkswagen nemaju problem sa ulaganjem ogromnih sredstava u električne automobile. Njihova tehnologija baterija rapidno napreduje i sve je konkurentnija, tako da su od partnera tražili da izgrade sopstvene fabrike baterija, kao što je Tesla uradio sa Panasonicom.

 

gmc hummer ev.jpg

 

Njihova nova vozila su takođe prilično dopadljiva. U jesen, GM će lansirati električnu verziju Hummera, što bi moglo Teslinom Cybetrucku da predstavlja ozbiljnu konkurenciju. U međuvremenu, VW je lansirao ID.3 hečbek veličine Golfa, prvo serijsko vozilo koje počiva na novoj MEB platformi za električna vozila, koja će činiti osnovu i za druge elektromobile, uključujući i ID.4, čiji će krosoverski dizajn sigurno više prijati američkim i kineskim kupcima. VW daje licence za platformu i drugim proizvođačima automobila, uključujući i Ford, tako da bi ovo mogao da bude plodan izvor sredstava.

 

vw id4 01.jpg

 

Nemačka kompanija će verovatno preteći Teslu i postati najveći svetski proizvođač električnih vozila već 2022., do kada se očekuje da će prodati više od milion baterijski pogonjenih vozila. Ne čudi zašto analitičari savetuju GM i VW da izdvoje svoje aktivnosti vezane za električne automobile. Ovo bi ''otključalo'' njihovu vrednost i možda kompanijama omogućilo da lakše uvećaju kapital. GM je već izdvojio svoju Cruise jedinicu za sisteme autonomne vožnje, što je pomoglo prilivu milijardi dolara od investitora poput Vision Funda SoftBanke. Zašto se slično ne bi uradilo sa Ultium baterijskim sistemom i GM-ovim vozilima koja ih koriste?

 

196746-vw id3 slika.jpg

 

Drugi industrijski sektori, obuzdani energetskom tranzicijom, razmišljaju slično. Akcije nemačkog elektrodistributera RWE naglo su porasle otkada je kompletirana razmena imovine sa rivalskim Eon SE, što ga je učinilo mnogo fokusiranijim na prozvodnju čiste električne energije. Ove nedelje RWE je iskoristio prednost visokog vrednovanja prikupivši dve milijarde evra svežeg kapitala. GM je zvučao donekle otvoreno za ideju ''zelenog'' samostalnog preduzeća na nedavnom mitingu investitora, dok je VW zauzeo oprezniji pristup. Delimično, ovaj nedostatak entuzijazma je  usklađen sa evropskim ekološkim propisima. Volkswagenu su neophodni električni automobili u ponudi da bi prosečnu flotnu emisiju izduvnih gasova držao u okviru evropskih smernica.

 

Proizvođači automobila su po svojoj prirodi oprezni kada treba da se odreknu najperspektivnijih tehnologija poput baterija, iz straha da bi investitori mogli preostalo SUS poslovanje označe kao ''lošu banku'', iako je ona i dalje profitabilna. Koji je najmudriji način za učestvovanje u jurnjavi za Teslom i dostizanjem vrednosti u kojoj uživa kalifornijska kompanija? To ne može biti opravdano bilo kakvim uobičajenim sistemom merenja. Volkswagenov složen sistem upravljanja je još jedna barijera koja treba da bude uklonjena. Manjinski akcionari su zapostavljeni u odnosu na porodice Porše i Pih, državu Donju Saksoniju i sindikate. Osamostaljivanje poslovne jedinice bi mogao da bude dobar recept i kada je o luksuznim markama reč. Porsche, Lamborghini i Bugatti bi mogli da vrede i 100 milijardi evra ukoliko bi se našli samostalno na berzi i bili vrednovani poput rivalskog Ferrarija.

 

Ljudi koji donose odluke u VW-u nisu usvojili ovu ideju. Potpuno izdvajanje poslovanja vezanog za MEB platformu verovatno nije mnogo realističan epilog, ali bi čak i zasebno objavljivanje finansijskih izveštaja doprinelo boljem vrednovanju. Međutim, čini se da je rigidnost nemačke kompanije jedan od njenih najvećih problema. Ipak, postoji nešto zanimljivo u vezi s osamostaljivanjem električne divizije, što bi moglo da bude dobro za akcionare i radnike. Tesla je uspeo da prikupi više od 15 milijardi dolara od podržavajućih investitora tokom poslednje decenije, a verovatno bi sutra mogao da prikupi dodatnih pet milijardi ako bi to poželeo. U međuvremenu, Volkswagen mora da finansira svoje električne investicije, procenjene na 30 milijardi evra tokom pet godina uglavnom iz sopstvenih novčanih tokova, što znači da preostaje manje novca za plaćanje zaposlenih. Možda bi, ako  Tesla ''na steroide'' stavi cene svojih akcija, podižući još jedan ogroman ''tovar'' jeftinog kapitala, to moglo da ubedi njegove rivale da razmišljaju kreativnije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen u 2020. izgubio 415 evra po automobilu, a Porsche zaradio 10.000

 

Porsche-Panamera_GTS_Sport_Turismo 11.jpg

 

U burnoj 2020. godini, za koju svi želimo da što pre završi, proizvođači automobila su i zaradili i izgubili na svojim modelima, a evo i koliko...

Bilo bi malo reći da je 2020. godina bila zahtevna za sve nas, na svim poljima života. Celi svet gotovo da je otišao u duboku ekonomsku krizu, čije posledice ćemo tek osetiti. Ipak, u autoindustriji stvari ne miruju. Automobili se proizvode, a njihovi proizvođači zarađuju ili gube novac na njima, a koliko donosi nam nezavisno istraživanje sprovedeno u Nemačkoj. Handelsblatt je sproveo istraživanje kako se brojni proizvođači automobila nose sa korona-krizom ove godine.

 

Istraživanje je pokazalo koliko evra svaki od proizvođača zaradi ili izgubi na svakom prodatom vozilu. Tako je Volkswagen izgubio 415 € po svakom prodatom autu u 2020. godini. BMW je izgubio i više, čak 1.100 € po automobilu. Mercedes ravno 600 € po prodatom automobilu. Sa druge strane, Toyota je na svakom svom autu zaradila 533 €, a nemačku čast je odbranio Porsche koji je u proseku zaradio 10.000 € po svakom prodatom automobilu. Istraživanje je sproveo ugledni Dr. Ferdinand Dudenhoffer, osnivač odseka za istraživanje tržišta autoindustrije na univerzitetu u Duisburg-Essenu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rusija na čudan način podržava domaću autoindustriju - država kupila 15.000 automobila marke Lada

 

206347-lada rusija.jpg

 

Svetska pandemija korona virusa nije zaobišla ni Rusiju, kao ni njenu automobisku industriju. Za razliku od država u zapadnoj Evropi, koje sistemskim merama pokušavaju da povećaju tražnju za novim automobilima, Rusija se odlučila za neobičan način podrške sopstvenoj auto-industriji. Nakon pada prodaje novih automobila u Evropi od čak 72% u aprilu mesecu, sličan trend je nastavljen i u narednim mesecima. Kao i zapadno-evropske zemlje, Rusija je odlučila da podrži proizvođače automobila pogođene posledicama pandemije, ali na drugačiji način. Taj način nije fer prema mnogobrojnim proizvođačima i prodavcima automobila na teritoriji Ruske Federacije.

 

Dok su Nemačka i Francuska uvele direktne subvencije za kupovinu automobila, posebno onih sa niskim emisijama, ruska vlada se odlučila da sklopi ugovor sa jednim proizvođačem automobila. Naravno, to je domaći AvtoVaz. Poreski obveznici će platiti državnu kupovinu 15.000 vozila marke Lada, čiji krajnji korisnik još uvek nije poznat. Isti izvor tvrdi da bi ova vozila trebala služiti potrebama državnih službi. Rusija je za ovaj ugovor izdvojila oko 800 miliona evra. Pored 15.000 automobila marke Lada, najavljuje se kupovina još 18.000 uglavnom komercijalnih vozila i kamiona, kao i autobusa, nesumnjivo domaćih proizvođača. Početkom juna je šef kompanije AvtoVaz potpisao odluku o skraćenju radne nedelje sa početkom od 31. avgusta, međutim ovaj plan je ukinut i pre nego što je stupio na snagu. Zahvaljujući novom ugovoru Lada će uspeti da održi petodnevnu radnu nedelju, a možda će biti uvedena radna smena u subotu.

 

Kada bi Rusija donirala gore pomenuti iznos u obliku subvencije za kupovinu novih vozila, naprimer u iznosu od 3.000 evra, na tamošnjem tržištu bi moglo biti prodato neuporedivo više automobila različitih marki, među kojima bi sigurno bile i one koje se proizvode u Rusiji. Kada bi se odredila i razumna gornja granica cene automobila koji bi bili obuhvaćeni ovom subvencijom, sigurno bi bilo prodato i mnogo više od 15.000 Lada. Na prvi pogled, ovakvo nesistematsko rešenje se čini kao nefer.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford do kraja godine u SAD otpušta još 1.400 zaposlenih

 

Ford logo.jpg

 

Ford je saopštio da planira do kraja godine da ukine u 1.400 radnih mesta sa fiksnim platama u Americi, u okviru višegodišnjeg programa restrukturiranja vrednog 11 milijardi dolara. Otpuštanja će se sprovesti na bazi dobrovoljnih odlazaka uz otpremnine, koje će biti ponuđene i zaposlenima koji ispunjavaju uslove za penziju, naveo je američki proizvođač automobila u Email-u poslatom zaposlenima.

 

Kompanija sa sedištem u Dirbornu, u Mičigenu, ranije je saopštila da u ovoj godini očekuje gubitak zbog uticaja pandemije korona virusa. Procenjuje da će joj profit pre oporezivanja u trećem kvartalu iznositi između 500 miliona i 1.5 milijardi dolara, a u četvrtom tromesečju, kada lansira nekoliko novih modela vozila, očekuje gubitak. Prošle godine Ford je ugasio 7. 000 radnih mesta sa fiksnom platom (puna plata bez obzira na broj radnih sati) širom sveta, ciljajući i 12. 000 dodatnih otpuštanja i zatvaranje pogona u Evropi. Kompanija je takođe restrukturirala poslovanje u Kini i Južnoj Americi. Novi glavni izvršni direktor Forda će od 1. oktobra biti Džim Farlej umesto Džima Heketa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

General Motors kupio 11% učešća u kompaniji Nikola

 

200508-nikola 1.jpg

 

General Motors je kupio 11% učešća u američkoj korporaciji Nikola koja se bavi proizvodnjom električnih vozila. U saopštenju GM-a se precizira da je vrednost transakcije oko dve milijarde dolara, i da će udružiti snage sa Nikolom na polju proizvodnje pick-up kamioneta. Deonice Nikole su nakon objavljivanje ove vesti skočile za više od 30%. Dve kompanije će zajedno raditi na kamionetu ''Nikola Badger'', čija proizvodnja, kako se predviđa, treba da počne do kraja 2022. Ovaj kamionet će parirati na tržištu Teslinom Cybertrucku, kao i električnim kamionetima koje planiraju startap Rivian, zatim Ford Motor Co (FN) i sam GM.

U okviru transakcije, GM će dobiti deonice Nikole iz nove emisije u vrednosti dve milijarde dolara i pravo na jedno mesto u Upravnom odboru ovog proizvođača. Dve kompanije očekuju da će u narednih 10 godina sa ovim udruživanjem uštedeti 4 milijarde dolara troškova za baterije i pogonski mehanizam, i preko milijardu dolara troškova za inženjering, testiranje i dobijanje dozvole.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas je na tržištu više superluksuznih automobila nego jeftinih

 

bugatti 250 02.jpg

 

Kakvo je vreme došlo, izgleda ćemo uskoro pod automobilskom egzotikom podrazumevati jeftine automobile. Davno je prošlo vreme kad smo imali širok raspon mogućnosti u opsegu do 10.000 evra ili 20.000 maraka kako vam draže. Retki su ostali pa tako, ako izuzmemo Dacijin Sandero, na tržištu možete isključivo birati gradske minije. Podjednaka situacija je i u drugim delovima razvijenog sveta.

Primera radi, u Americi je prosečna cena novog automobila stigla do 36.000 dolara, a na listi automobila za manje od 20.000 ostalo je njih tek 18. Među njima su i neki nama poznati, kao što su Mitsubishi Mirage (Space Star), Toyota Yaris, Honda Jazz, Kia Rio (i Soul), itd. Najjeftiniji auto na američkom tržištu je sada Chevrolet Spark i košta 13.400 USD. Sa druge strane, lista automobila za minimalno milion dolara je daleko duža. CarBuzz ih je izbrojao 32, a među njih je uvrstio i električne blizance, Rimca C_Two i Pininfarinu Battistu, ali i posebne edicije iz Ferrarija, Lamborghinija i McLarena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brexit bez dogovora bi bio katastrofa za automobilsku industriju

 

nissan q uk.jpg

 

Ako Velika Britanija izađe iz Evropske unije bez novog trgovinskog sporazuma, to će biti katastrofa, upozorili su u ponedeljak predstavnici evropske automobilske industrije, predviđajući skuplju proizvodnju i više cene vozila. ''Pregovarači obe strane moraju po svaku cenu da spreče da tranzicija završi izlaskom (Britanije) bez dogovora'', saopštilo je Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA). Prema proceni ACEA-e, izlazak Britanije iz EU-a bez dogovora ''koštao bi evropski automobilski sektor oko 110 milijardi evra izgubljene trgovine u sledećih 10 godina i ugrozio bi radna mesta'' u sektoru.

 

Udruženje je pozvalo pregovarače EU-a i Velike Britanije ''da hitno obezbede dogovor kojim će se urediti nulte carinske stope i moderna pravila o poreklu, uz izbegavanje različitih propisa na dve obale La Manša''. Britanija je EU službeno napustila u januaru ali je u prelaznom periodu koje traje do kraja godine i dalje deo jedinstvenog tržišta i carinske unije EU-a. Ako novi sporazum ne bude postignut do 31. decembra, trgovina između Britanije i EU-a će podleći nepreferencijalnim propisima Svetske trgovinske organizacije (WTO), koji će značiti 10% carine na automobile kao i carine do 22% na kombije i kamione. To će značiti skuplju proizvodnju i više cene vozila za kupce, upozorava ACEA. Britanija ima veliku automobilsku industriju, uglavnom usmerenu na izvozna tržišta EU-a. Prošle godine je proizvela oko 1.3 miliona putničkih automobila, uključujući i brendove Nissana, Honde, BMW-ovog Minija i Opel/Vauxhalla.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompanija ''Nikola'' velika prevara?

 

200508-nikola 1.jpg

 

Kompanija za proizvodnju električnih automobila Nikola mogla bi da se nađe u problemu, nakon što su ona i njen osnivač nedavno optuženi za prevaru. Prema izveštaju koji su sačinili istražitelji iz kompanije Hindenburg Research, kompanija Nikola je prevara, a njen osnivač iznosio je lažne informacije kako bi uvećao vrednost kompanije. Prema njihovim navodima osnivač ''Nikole'' Trevor Milton je obmanjivao javnost o tehnologijama koje njegova kompanija poseduje, a sve kako bi sklopio partnerstva za velikim kompanijama. Miltona su takođe optužili za nepotizam. Navodi se, između ostalog, i da kamion nikola 1 nikada nije bio u voznom stanju. Kompanija Nikola je, takođe, lažno predstavljala napore da razviju novu vrstu baterija za upotrebu u električnim vozilima, navodi se u izveštaju. Izveštaj sadrži i čitav niz drugih tvrdnji o prevarama Nikole i Trevora Miltona, uključujući navodne lažne prikaze Miltona o ranijim kompanijama koje je osnovao i prodao.

 

Milton je optužbe demantovao i ocenio da se uopšte ne radi o pravom izveštaju, već da je čitava stvar naručena i da su oni koji su to uradili vođeni pohlepom. ''Nemamo šta da krijemo, opovrgnućemo ove tvrdnje'', napisao je. ''Nikolu su proverile neke od najkredibilnijih svetskih kompanija i investitora. Na putu smo ka uspehu i nećemo se pokolebati na osnovu izveštaja ispunjenog obmanjujućim informacijama'', naveli su iz te kompanije.

 

Iz kompanije Hindenburg Research naveli su da ''Nikola'' nije odgovorio ni na jedno od 53 pitanja koje su postavili u izveštaju, uprkos najavi da će da pobiju sve što se u njemu nalazi. Milton je u petak napisao na Tviteru da su Hindenburgova pitanja previše laka, kao i da će uskoro objaviti detaljan odgovor. Iz Nikole su naveli i da su angažovali advokatsku firmu Kirkland i Ellis kako bi razmotrili dalje korake. Kompanija General Motors (GM) saopštila je nedavno da kupuje 11% udela u američkoj korporaciji ''Nikola'' koja se bavi proizvodnjom električnih kamiona. Dve kompanije će zajedno raditi na kamionu Nikola Badger, čija proizvodnja, kako se predviđa, treba da počne do kraja 2022. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bentley neće u nedogled povećavati proizvodnju

 

bentley-bentayga 2021 linija.jpg

 

Sa veoma traženim modelima kao što su Continental i SUV Bentayga, očekivalo bi se da Bentley neće ograničavati godišnju proizvodnju. Ipak, britanski proizvođač želi da ostvari balans između rasta prodaje i ekskluziviteta koju vozila ovog brenda donose svom vlasniku.

''Ne planiramo da podignemo godišnju proizvodnju na 15.000 automobila, pa čak ni na 13.000'', izjavio je prvi čovek britanske luksuzne auto-marke, Adrian Hallmark, za Autocar. On je podsetio da Bentley već godinama prodaje oko 10.000 automobila godišnje, mada je, recimo, u 2019. isporučio kupcima nešto više vozila, tačnije 11.006 primeraka. Hallmark kaže da je kompaniji bitnije da poveća ukupni profit tako što će povećati profit svakog pojedinačnog automobila koji isporuči, nego uz pomoć godišnjeg rasta broja prodatih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teške optužbe za prevaru oterale osnivača Nikola Motora sa čela kompanije

 

milton nikola motors.jpg

 

Osnivač kompanije Nikola Motor, američkog proizvođača električnih kamiona, Trevor Milton povukao se sa mesta izvršnog predsednika, saopštila je kompanija koja se suočava sa optužbama da je prevarila investitore i proizvođače automobila.

 

''Fokus bi trebalo da bude na kompaniji i njenoj misiji koja menja svet, a ne na meni. Tako da sam doneo tešku odluku da se dobrovoljno povučem sa mesta izvršnog predsednika'', rekao je Milton. Stiven Girski, bivši potpredsednik General Motorsa i član Nikolinog odbora, imenovan je za novog predsednika, a funkciju preuzima odmah. U oštrom izveštaju objavljenom ranije ovog meseca investicione kompanije Hindenburg Research navodi se da kompanija Nikola, koja od 2016. radi na navodno ''revolucionarnom'' električnom, vodonikovim ćelijama pokretanom kamionu ''Nikola One'', zapravo nema nikakvu tehnologiju, a posebno ne tehnologiju vodonikovih ćelija potrebnu za pokretanje takvog kamiona.

 

Hindenburg Research, koji priznaje da vode ''short- selling' investicionu kompaniju, te im je u interesu da Nikoline akcije padaju (što se nakon njihovog izveštaja koji velikim delom potvrđuje i Blomberg događa), a ne rastu, u svom izveštaju je tako naveo da u videu koji je Nikola stavio onlajn početkom 2018. u kojem se vidi njihov kamion ''Nikola One'' kako juri putem, zapravo sniman - na nizbrdici. Odnosno, kamion sa prikolicom je doveden na vrh vrlo strmog puta, a onda je sniman nagnutom kamerom koja je davala utisak kako kamion juri ravnim putem. Hindenburg je rekao da je prikupio dovoljno dokaza da pokaže da je Milton davao lažne izjave o posedovanju zaštićene tehnologije da bi stvorio partnerstva sa velikim proizvođačima automobila. Nikola je odbacio optužbe i zapretio da će preduzeti pravnu akciju protiv te kompanije.

 

Američka Komisija za hartije od vrednosti i Američko Ministarstvo pravde istražuju tvrdnje iznete u izveštaju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šef Cupre, Wayne Griffiths, imenovan za novog predsednika Seata

 

wayne-griffith.jpg

 

Turbulencije u upravi Seata se nastavljaju imenovanjem izvršnog direktora brenda Cupra, Wayne Griffiths-a, za novog predsednika sveukupne kompanije, odnosno celog Seata, zamenivši tako Luca de Meo koji je u januaru otišao u Renault. Britanac će svoju novu ulogu preuzeti 1. oktobra od Carsten Isensee, koji je do sada bio vršilac dužnosti na tom mestu. a koji će se vratiti na svoju prethodnu ulogu izvršnog potpredsednika za finansije i IT. Griffiths ostaje generalni direktor Cupre, kao i izvršni potpredsednik Seatove prodaje i marketinga sve dok ne bude imenovan njegov naslednik na toj poziciji.

 

Ovaj potez pojačava argumentaciju da Volksvagen planira da ''ribrenduje'' ceo Seat kao Cupru u nastojanju da pomeri špansku marku ka gore, i da napravi dodatnu razliku u odnosu na Škodu.

Griffiths je ranije ove godine (na predstavljanju Cupra El-Born) rekao Autocaru: ''uložićemo pet milijardi evra u Volkswagen i Seat, u elektrifikaciju i tehnologiju. Upravo smo uložili milijardu evra u novi Seat Leon. Trošićemo novac za oba brenda jer jedan nije tu da bi zamenio drugog. Ta dva brenda imaju potpuno različite namene, različito pozicioniranje, različite tipove automobila i različit dizajn. Odlično se dopunjuju''.

 

Njegov glavni cilj kao predsednika biće da ''podstakne kontinuiranu transformaciju Seata ka elektrifikaciji i održivoj mobilnosti, kao i da razvije brend Cupra''. Trenutno, Seatov performantni brend Cupra nudi samo jedan model, tj. svoju verziju Seat Ateca, ali Cupra verzije Leona i Formentora treba da budu predstavljeni u narednim mesecima. Seat i Cupra će lansirati pet novih električnih i plug-in hibridnih modela do 2021. godine, kao deo šire ambicije Volksvagen grupe.

 

Predsednik uprave Seata i šef Volksvagen grupe Herbert Diess rekao je: ''Wayne Griffiths je jedan od najkvalifikovanijih menadžera VW Grupe. Tokom protekle četiri godine povećao je prodaju Seata na rekordne nivoe i vodi razvoj nove marke Cupra. Ima moju punu podršku i uveren sam da će njegovo vreme na čelu Seata biti uspešno.'' Griffiths se pridružio Seatu kao šef njegove prodaje 2016. godine, a pre toga je skoro 30 godina bio u različitim ulogama širom Volkswagen grupe. Od 2016. do 2019. godine Seat je ostvario povećanje prodaje od 40%. 

 

rsz_flcs_logo.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

AvtoVAZ proizveo 30-milioniti automobil

 

lada 30m.jpg

 

Kompanija AvtoVAZ (Lada) je proizvela svoj 30-milioniti automobil (čast je pripala crvenoj Ladi Granti), i to u godini kada se slavi 50-godišnjica proizvodnje prvog automobila iz Toljatija (VAZ 2101):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo planira da izda zelenu obveznicu

 

volvo-xc40 2021.jpg

 

Volvo je objavio da je kreirao novi finansijski okvir koji bi trebalo da mu pomogne u transformaciji u proizvođača električnih automobila. Okvir će pripremiti teren za izdanje prve zelene obveznice, čime će se prikupiti novac za razvoj novih modela električnih automobila i povećanje proizvodnih kapaciteta za baterije i za električna vozila, objašnjavaju u Volvou čiji vlasnik je kineski Geely Holding. Kineska kompanija je kupila Volvo 2010. godine od američkog Ford Motora.

 

Iz švedske kompanije najavljuju i da će novac prikupljen u sklopu novog okvira uložiti u projekte povezane s klimom. ''Naš okvir zelenih finansija omogućava investitorima da učestvuju u transformaciji kompanije Volvo u proizvođača električnih automobila'', rekao je izvršni direktor Hakan Samuelsson. Kompanija namerava da do 2025. smanji udeo ugljenika u svakom proizvedenom automobilu za 40%, a do 2040. bi trebalo da postane klimatski neutralna. Ciljeve zacrtane za 2025. planiraju da ostvare tako što će polovinu prihoda na globalnom nivou ostvarivati prodajom električnih automobila i povećati udeo reciklirane plastike u novim automobilima na 25%. U prvoj polovini ove godine hibridni automobili, koji kombinuju električni sa motorom na unutrašnje sagorevanje, činili su skoro četvrtinu prodaje Volvoa u Evropi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen će isplatiti odštetu radnicima zbog torture u Brazilu

 

157011-vw gol 2021.jpg

 

Volkswagen je saopštio da će platiti 5.5 miliona evra odštete bivšim radnicima u brazilskoj fabrici koji su tužili kompaniju za saradnju sa vojskom te zemlje tokom diktature 1964-1985. godine. Radnici i njihove porodice tužili su proizvođača automobila pre pet godina zbog kršenja ljudskih prava.

 

Kako je utvrđeno 2016. godine, agenti Volkswagena su dali imena zaposlenih tokom lova policije na ljude koji su označeni kao ''subverzivni'', koji su kasnije hapšeni i mučeni. ''Žao nam je zbog nasilja koja su se dogodila u prošlosti. Za Volkswagen je važno da se odgovorno nosi sa ovim negativnim poglavljem u istoriji Brazila i promoviše transparentnost'', izjavila je izvršna direktorka Hiltrud Verner. U sporazumu VW-a sa brazilskim tužiocima navedene su i donacije za projekte, uključujući i spomen žrtvama diktature, saopštila je kompanija. Dvanaest bivših radnika reklo je 2016. godine da su uhapšeni i mučeni u ogromnoj VW fabrici u Sao Bernardo do Kampu, u blizini Sao Paula, dok su drugi otpušteni i stavljeni na crne liste. Mnogi godinama posle toga nisu mogli da nađu posao, utvrdila je istraga novinske agencije Rojters 2014. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Investitori u Daimleru žele nezavisnog predsednika uprave umesto Zetschea

 

daimler zetsche.jpg

 

Investitori su pozdravili odluku bivšeg izvršnog direktora Daimlera Dietera Zetschea da se odrekne uloge predsedavajućeg nemačkog proizvođača automobila, najavljenu tokom vikenda i započinjući trku za traženje nezavisnog šefa nadzornog odbora kompanije. Zetsche (67), bivši šef marke Mercedes, trebalo je da zauzme mesto predsednika Upravnog odbora kompanije sa sedištem u Štutgartu nakon dvogodišnjeg perioda hlađenja. Međutim, iznenađujuće je u intervjuu za novine Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung najavio da će se odreći svoje pozicije, prekidajući decenijama staru praksu među nemačkim kompanijama da članove odbora unapređuju u direktore.

 

Sada Manfred Bischoff, trenutni Daimlerov predsednik mora da pronađe novog kandidata za naslednika pre nego što se povuče 31. marta 2021. godine.

''To omogućava Daimleru da se preorijentiše pod novim upravljanjem, što je korak koji je sa naše tačke gledišta neophodan'', rekao je Michael Muders, upravinik fonda u nemačkom Union Investmentu. Ingo Speich, voditelj održivosti i korporativnog upravljanja u Deka Investmentu, rekao je da s obzirom na nerešena pitanja o Daimlerovoj umešanosti u skandal sa emisijom dizela, ''novi predsednik ili predsedavajući bi trebalo da bude lišen sukoba interesa''.

 

Podsetimo, pre dve nedelje je objavljeno da će Daimler platiti 875 miliona dolara kazne zbog kršenja američkih zakona o čistom vazduhu. To će se desiti u okviru nagodbe sa američkim i kalifornijskim regulatorima od 1.5 milijardi dolara zbog prekomerne emisije dizela u putničkim vozilima i kombijima, pokazuju sudski dokumenti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford traži kreditne garancije nemačke vlade

 

ford focus 49.jpg

 

Ford u Nemačkoj ima dve fabrike automobila i zatražio je od vlade u Berlinu garancije za 500 miliona evra kredita kako bi ublažio posledice pandemije Covida 19. Vlada je već pomogla firmama poput dobavljača autodelova Leoni u savladavanju posledica pandemije, ali Ford bi bio prvi veći proizvođač automobila u zemlji koji bi dobio takvu pomoć.

Automobilski sektor spada među ključne oslonce nemačke industrije a imao je problema i pre pandemije zbog prelaza na električna vozila i smanjene svetske potražnje. Ford želi da većinu garancija za zajam odobri savezna vlada, a ostatak bi trebalo da obezbede savezne zemlje, objavio je Handelsblatt, ne navodeći izvore tih informacija. Kompanija je saopštila da je kontaktiranje sa finansijskim institucijama uobičajeni deo poslovanja, ne navodeći detalje. U ministarstvu privrede nisu želeli da komentarišu pisanje Handelsblatta. Fordova nemačka filijala je osnovana 1925. godine i upravlja fabrikama u Kelnu i u Sarluisu blizu granice sa Francuskom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Britanski automobilski sektor pomaže dobavljačima u koronakrizi

 

honda uk.jpg

 

Britansko udruženje automobilske industrije je uz podršku vlade pokrenulo program pomoći dobavljačima koje je teško pogodila pandemija koronavirusa, dovodeći u opasnost hiljade radnih mesta. Program ''Safe Harbour Scheme'' će omogućiti većem broju kompanija da podrže ključne dobavljače, ne izlažući se riziku kršenja propisa o zaštiti tržišnog konkurisanja u periodu pada proizvodnje, saopštilo je Udruženje proizvođača i trgovaca motorima (SMMT). Kompanije će sarađivati sa potrošačima, zajmodavcima i poveriocima kako bi ublažile pretnju insolventnosti. SMMT će pomoći u sprovođenju programa kako bi se utvrdile mere za očuvanje kompanija. ''Program bi trebalo da pomogne sektoru da dođe do daha, što je dragoceno u periodu pokretanja poslovanja i oporavka poverenja kompanija i potrošača'', rekao je izvršni direktor SMMT-a Mike Hawes. Ove godine je bez posla u automobilskom sektoru ostalo najmanje 14 hiljada radnika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...