Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Da li biti najveći automatski znači i biti najuspešniji?

Recommended Posts

Volkswagen nudi otkup deonica manjinskih deoničara Audija

 

198515-audi a4 01.jpg

 

Volkswagen je saopštio da je ponudio otkup manjinskih deoničara u Audiju putem tzv. ''squeeze out''-a. Volkswage već drži 99.64% temeljnog kapitala Audija.

''U kontekstu reorganizacije nadležnosti i odgovornosti, Volkswagen planira da izvrši istiskivanje prema nemačkom zakonu o korporacijama kako bi stekao 0.36% Audijevih deonica'', rekao je VW. Odluku o istiskivanju, u skladu sa nemačkim zakonom o deoničarskim društvima, doneće godišnja skupština Audija. Skupština je prvobitno bila predviđena za 14. maj, ali sada će se odložiti do jula ili avgusta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota će u Kini napraviti fabriku za električna vozila

 

toyota ev 1.jpg

 

FAW grupa će u zajedništvu sa Toyotom napraviti fabriku električnih automobila u gradu Tjanđin u Kini, a vrednost će biti 1.2 milijarde dolara. Ova fabrika će godišnje proizvoditi 200.000 vozila i sva će biti vozila sa ''novom energijom'', naziv koji se u Kini koristi za sve vrste električnih vozila. Toyota još uvek nije komentarisala izgradnju nove fabrike, ali se prema mišljenju eksperata iz Kine navodi da je u pitanju jedan od najvažnijih poslova i to na globalnom nivou, iako će najviše uticati lokalno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bonus od 4.950 evra za radnike Volkswagena

 

vw id3 55.jpg

 

Iako je tržište automobila najavilo ulazak u recesiju, posebno padom prodaje u Kini, Volkswagen je prošlu godinu ipak završio sa rastom od 2.6%. A najzaslužniji za rast su radnici, kažu u Volkswagenu, pa će svaki zaposleni dobiti nagradu, bonus u iznosu od 4.950 evra.

 

''Zaposleni Volkswagena su još jednom demonstrirali snažan timski rad u 2019. Bili su ključni za poslovni uspeh Volkswagena'', rekao je Herbert Diess, prvi čovek Volkswagena. Pritom su iz Volkswagena najavili da će ova godina ipak biti prelomna. ''Bonus reflektuje uspešnu 2019. Za 2020. očekivanja bi mogla da budu ograničena. Transformacija traži posvećenost, fleksibilnost i efikasnost. Ne samo u pogledu koronavirusa, ekonomija i Volkswagen se suočavaju sa vrlo izazovnom godinom'', upozorava Gunnar Kilian iz uprave Volkswagena. Bonus je osnovan na kalkulacijama za dvogodišnji period, a prvi deo od 1.690 evra je isplaćen sa platama za novembar 2019. Ostatak od 3.260 evra će dobiti sa platom za maj. Podsetimo, radnici su prošle godine dobili bonus od 4.750 evra, a godinu pre 4.100 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seat potpuno obustavlja proizvodnju, PSA i Ford zatvaraju fabrike...

 

seat arona 3.jpg

 

Seat će od utorka potpuno obustaviti proizvodnju zbog epidemije koronavirusa, saopšteno je iz te kompanije. U saopštenju se navodi i da će kompanija regionalnim vlastima predstaviti plan o privremenom otpuštanju svih 14.800 radnika na neodređeni vremenski period. U saopštenju se napominje da će radnici tokom tog perioda, pored ostalih benificija, imati pravo na 80% od plate. Proizvodnja će biti obustavljena u sva tri postrojenja u oblasti Barselone što će uticati na rad 10.500 radnika. Krajem sedmice biće obustavljena i proizvodnja u postrojenju u Martorelju što će uticati na još 3.500 radnika.

 

PSA zatvara fabrike zbog širenja korona virusa

 

Grupacija PSA objavila je da će do 27. marta zatvoriti svoje fabrike u skladu sa uočavanjem sve većeg broj oboljenja od COVID-19. Osim zbog teških oboljenja u blizini njenih proizvodnih pogona, fabrika je odlučila da zatvori proizvodne pogone i zbog poremećaja u lancu snabdevanja i naglog pada automobilskog tržišta. Iz kompanije su naveli da će prekid rada biti sproveden u ponedeljak u pogonima u Madridu i francuskom Miluzu, a nastaviće se i u ostalim fabrikama u Francuskoj i Španiji.

 

Ford zatvorio fabriku u Španiji nakon što su 3 radnika zaražena koronavirusom

 

Fabrika u Valensiji je jedan od Fordovih najvećih pogona izvan Sjedinjenih Država i u njoj radi preko 7.000 ljudi. Ford je u ponedeljak odlučio da najmanje na nedelju dana zatvori svoj španski pogon, jer su tri radnika iz ove fabrike bila pozitivna na testiranju na koronavirus. Reč je o postrojenju koje spada u red najvećih Fordovih fabrika izvan matične države, u kojoj se godišnje napravi više od 400.000 vozila. U Valensiji se izrađuju modeli kao što su Kuga, Mondeo, S-Max i Galaxy, kao i Transit Connect. Ford je i pre otkrivanja zaraženih radnika planirao da zaustavi proizvodnju u ovoj fabrici na tri dana (18-20. marta), ali je najnoviji razvoj događaja naterao menadžment da pogon zatvori dva dana ranije.

 

Fiat-Chrysler obustavlja proizvodnju u svim evropskim fabrikama

 

Fiat-Chrysler je odlučio da stopira proizvodnju u svim svojim evropskim fabrikama (Italija, Srbija, Poljska…) do 27. marta, odnosno u svim fabrikama Fiata, Alfe Romea i Maseratija. Razlog je opasnost od širenja koronavirusa, ali i dramatičan pad prodaje novih automobila. Proizvođač kočnica Brembo je odlučio da zatvori četiri italijanske fabrike, a s radom na tri dana je prestao i proizvođač delova Magneti Marelli. 

 

U Slovačkoj ne radi velika Volkswagenova fabrika koja proizvodi Porsche Cayenne, VW Touareg, Audi Q7, te VW Up, Škodu Citigo i Seat Mii. Ista fabrika proizvodi i osovine te celu donju platformu za Bentley Bentaygu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW nastavio sa proizvodnjom u Kini

 

191017-bmw 3 02.jpg

 

Preko 20.000 radnika ''BMW-Brilliance'' proizvodnog pogona se vratilo na posao i nastavilo sa normalnom proizvodnjom. ''BMW-Brilliance'' je joint-venture kompanija između nemačkog BMW-a i kineskog proizvođača automobila Brilliance Auto, sa sedištem u kineskom Shenyangu. To je najveći proizvodni pogon grupe BMW izvan Nemačke, a koristi se za proizvodnju, distribuciju i prodaju BMW automobila u Kini. Neposredno pre izbijanja epidemije je u njihovo postrojenje uloženo dodatnih 1.2 milijarde USD i postojala je bojazan za velike gubitke ukoliko se situacija sa epidemijom oduži.

 

164587-bmw 5 01.jpg

 

Nastavak proizvodnje znači i preventivno sprovođenje bezbednosnih mera zbog čega je fabrika dobila 120.000 zaštitnih maski te drugu zaštitnu opremeu. U fabrici su uvereni kako će uprkos problemima na početku godine, dostići rezultate iz prošle godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo zaustavlja proizvodnju

 

173265-volvo xc40 01.jpg

 

Volvo je takođe pogođen pandemijom COVID-19 virusa, pa je prinuđen da zatvori svoje fabrike u Švedskoj ali i u Sjedinjenim državama i to do 14. aprila. Zdravlje i bezbednost radnika su na prvom mestu, pa će biti zatvorene fabrike Torslanda, Skovde i Olofstrom (u Švedskoj), kao i South Carolina (SAD). Volvo proizvodi XC90, XC60 i V90 uTorslandi, četvorocilindarske benzinske i dizel motore u fabrici Skovde, kao i limariju u postrojenju Olofstrom. Belgijska fabrika u Gentu je takođe zatvorena i u njoj se prave XC40 i V60.

Sa druge strane, zanimljivo je da je Volvo otvorio svoje četiri fabrike u Kini koje su takođe bile zatvorene zbog pretnje virusa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche privremeno prekida proizvodnju u dva nemačka pogona

 

183634-porsche 001.jpg

 

Porsche nakratko prekida proizvodnju u Zuffenhausenu i Leipzigu tokom sledeće dve nedelje.

''Uputili smo odgovarajuće zahteve'', potvrdio je Porscheov šef Oliver Blume tokom konferencijskog poziva. To znači da najprofitabilniji nemački proizvođač automobila koristi i državnu pomoć tokom širenja koronavirusa. Porscheov šef je istakao da je kompanija oduvek preuzimala odgovornost kao poreski obveznik i samo u proteklih pet godina je platila preko pet milijardi evra poreza na dohodak. Zato je legitimno prihvatiti pomoć države, što posebno pogoduje radnicima. ''U krizi moramo da iskoristimo raspoloživa sredstva kako bismo sebe učinili otpornijima'', rekao je izvršni direktor Lutz Meschke. ''U zavisnosti od situacije, prekid proizvodnje može da potraje i duže'', naglasio je izvršni direktor.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford, General Motors i Tesla će proizvoditi opremu za borbu protiv pandemije

 

general-motors slika sa zastavama.jpg

 

Predsednik Amerike Donald Tramp saopštio je da će kompanije Ford, General Motors i Tesla proizvoditi ventilatore i drugu opremu koja je preko potrebna u jeku pandemije COVID-19.

''Brzo. Dajte da vidimo koliko ste dobri'', poručio je Tramp na Tviteru. U subotu je Tramp u Beloj kući najavio da će gigantima autoindustrije dati zadatak da proizvode medicinske aparate, ali tom prilikom nije otkrio o kojim kompanijama je reč. Brojni analitičari i stručnjaci u SAD tvrde da ta supersila nema kapacitete medicinske opreme da bi se uspešno suprotstavila aktuelnoj krizi širenja koronavirusa.

 

Nemački proizvođači automobila praviće medicinsku opremu za vreme pandemije?

Daimler, Volkswagen i BMW već su obustavili proizvodnju automobila. Nemačka vlada zamolila je auto-kompanije iz te zemlje da se preorijentišu na proizvodnju neophodne medicinske opreme, kao što su respiratori i maske kako bi pomogli državi u borbi protiv koronavirusa, prenose američki mediji. Veliki proizvođači automobila iz Nemačke već su zaustavili fabričke trake na kojima se izrađuju vozila, ali za sada niko od njih nije potvrdio da će umesto četvorotočkaša praviti medicinsku opremu. ''Odluka o tome je na samim kompanijama'', izjavio je nemački ministar ekonomije. ''Svaki od proizvođača će morati da samostalno odluči da li će izrađivati medicinsku opremu u svojoj fabrici'', dodaje se u saopštenju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Većina prodavaca automobila u Kini otvorila salone

 

byton salon.jpg

 

Najnovije vesti iz Kine su da je, posle teške borbe sa koronavirusom, najveći broj trgovaca automobilima otvorio salone. Čak 91% njih ponovo radi ali je promet i dalje slab, na oko 53% u odnosu na redovno stanje. Promet zavisi i od marke, pa su tako kineski brendovi zabeležili najmanji promet od oko 35% u odnosu na isti period prošle godine. Ovlašćeni prodavci stranih marki čiji se modeli proizvode u Kini za sada ostvaruju oko 54% prometa u odnosu na prošlogodišnje rezultate.

Sa druge strane, ostatak sveta svedok je mahom zatvaranja salona i proizvodnih pogona, pa je više nego izvesno da je dalek put do potpunog oporavka auto-industrije na globalnom nivou.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada prkosi korona virusu

 

lada vesta 400k.jpg

 

Najveći ruski proizvođač automobila ignoriše pandemiju COVID-19. Proizvodni pogon firme AvtoVAZ u mestu Toljati radi punom parom i to uprkos činjenici da su u fabrici već zabeležena dva slučaja zaraze. Usled pandemije virusa COVID-19 automobilska industrija u Evropi je na kolenima. Isto se odnosi i na Sjedinjene Američke Države, a Kina polako počinje da se oporavlja nakon suzbijanja bolesti.

 

U Rusiji to vide drugačije. Najveći tamošnji proizvođač automobila, AvtoVaz koji proizvodi poznate modele Lade, ne planira nikakva ograničenja u proizvodnji. 68% kontrolni paket u AvtoVazu ima kompanija Renaut-Nissan, pri čemu kompletna evropska proizvodnja ovog brenda stoji. Od Francuske i Španije, do Portugala i Slovenije, uključujući i Dacia fabriku u Rumuniji. Fabrika u Toljatiju zapošljava 35.000 ljudi, što je veliki broj. Do sada je u oblasti Samara, u kojoj se nalazi mesto Toljati evidentirano 444 slučaja zaraze korona virusom. Ono što je važno, u subotu, 21. marta, prijavljena su dva slučaja zaraze upravo u postrojenju AvtoVaz.

 

Međutim, izjava menadžmenta o potencijalnim rizicima je jasna. ''Situacija je pod kontrolom. Sve funkcioniše po planu. Trenutno nema namere da se revidira proizvodnja zbog epidemije'', istakao je portparol kompanije AvtoVaz. Nakon što su evidentirani prvi slučajevi zaraženih korona virusom oni su poslati u karantin, proverene su sve osobe koje su bile u kontaktu sa njima i dezinfikovana su njihova radna mesta. Osnovan je krizni štab specijalizovan za praćenje situacije sa korona virusom. Lada je i dalje broj 1 na tržištu Rusije, ispred proizvođača Kia, Hyundai, Renault i Toyota.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/24/2020 at 4:34 PM, neshaoct said:

Predsednik Amerike Donald Tramp saopštio je da će kompanije Ford, General Motors i Tesla proizvoditi ventilatore i drugu opremu koja je preko potrebna u jeku pandemije COVID-19.

Ali, tri dana kasnije, Tramp tvituje:

 

Quote

As usual with ''this'' General Motors, things just never seem to work out. They said they were going to give us 40,000 much needed Ventilators, “very quickly”. Now they are saying it will only be 6000, in late April, and they want top dollar. Always a mess with Mary B. Invoke “P”.
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) March 27, 2020 

Prevod:

Kao i obično sa ''ovim'' General Motors-om, stvari nekako nikada ne idu kako treba. Rekli su nam da će nam dati 40.000 veoma potrebnih respiratora, ''veoma brzo''.

Sada nam kažu da će biti samo 6.000 krajem Aprila, i to po visokoj ceni. Uvek nešto loše sa Mary B.

 

Marry B. = Mary Barra, CEO General Motors-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford planira da 6. aprila ponovo pokrene proizvodnju u nekim pogonima u Severnoj Americi

 

ford e 2.jpg

 

Ford je saopštio da planira da ponovo pokrene proizvodnju u nekim pogonima u Severnoj Americi već 6. aprila. Iz te kompanije, koja je drugi najveći američki proizvođač automobila, naveli su da će u funkciju ponovo biti stavljene njene glavne fabrike u poslovnoj mreži, te da će istovremeno uvesti dodatne preventivne mere kako bi se od potencijalne infekcije virusom Covid-19 zaštitili radnici koji će biti vraćeni na posao.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šef Toyote poziva japanske proizvođače da ostanu mirni i da zajedno rade kroz krizu

 

toyota 2019.jpg

 

Akio Toyoda, ujedno i predsednik Japanske asocijacije proizvođača automobila, kaže da je prerano prognozirati koliko će pandemija koronavirusa uticati na autoindustriju ili koliko će prekidi u industriji trajati. Direktor Toyote Akio Toyoda, u ulozi šefa japanskog automobilskog lobija, rekao je da globalna pandemija uzima veliki danak u svetskoj prodaji i proizvodnji, ali obećao je da će fabrike automobila u Japanu učiniti sve što mogu kako bi nastavile da proizvode automobile i kamione.

 

''Proizvodnja će se nastaviti na linijama za sastavljanje'', rekao je Toyoda, predsednik Japanske asocijacije proizvođača automobila (JAMA), na konferenciji u četvrtak. ''Inače ćemo svojim kupcima izazvati probleme i neprijatnosti. Dakle, nikada nećemo zaustaviti proizvodne aktivnosti.'' Toyoda je priznao da će neka prilagođavanja proizvodnje biti potrebna zbog smanjenja ponude i smanjene potražnje. Nissan je recimo primenio privremene obustave proizvodnje u nekim japanskim postrojenjima zbog nedostatka delova, dok je Honda usporila proizvodnju nekih modela u Japanu. Ipak, Toyoda je pozvao japansku autoindustriju da ostane mirna i da zajedno rade kroz krizu.

 

''Ne brinite se previše, ali budite iskreni i pomažite jedni drugima'', rekao je Toyoda. ''U ovakvom trenutku bi trebalo da se nasmešimo i učinimo sve što možemo kako bismo prevazišli ovu situaciju. Zato se nasmešite, nasmešite se.'' Toyoda je na JAMA konferenciji rekao da je prerano prognozirati koliko će pandemija koronavirusa uticati na autoindustriju ili koliko će prekidi u industriji trajati. JAMA obično objavljuje svoju prognozu prodaje na domaćem tržištu Japana za fiskalnu godinu koja počinje 1. aprila. Ali se u četvrtak od toga odustalo zbog neizvesnosti.

 

''Ljudi će postati negativni ako nastave ozbiljno da razmišljaju o stvarima koje se ne mogu kontrolisati'', rekao je Toyoda, koji je ujedno i predsednik Toyote. ''Najveći faktor koji stoji iza trenutne ekonomske situacije je nemir koji ljudi osećaju zbog nesigurnosti.'' Toyodine primedbe su usledile zbog toga jer Toyota i drugi svetski proizvođači automobila obustavljaju proizvodnju širom Severne Amerike i Evrope u pokušaju da se uspori širenje koronavirusa. Toyota, Honda, Nissan, GM, Ford i Chrysler zaustavljaju proizvodne linije u Sjedinjenim Državama. Toyoda je rekao da je globalna pandemija otvorila oči industriji potrebom prilagođavanja novim obrascima rada, kao što je rad na daljinu. Omogućavanje rada zaposlenima od kuće, nova je granica u planiranju kriza sa kojom proizvođači automobila tek počinju da se suočavaju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I BMW zatvorio fabriku u Americi

 

bmw x7 333.jpg

 

BMW je među poslednjim proizvođačima koji su odlučili da zatvore proizvodne pogone. I dok je još pre nekoliko dana BMW odlučio da zatvori evropske pogone na čak mesec dana, za Ameriku je imao druge planove. Tako je prošle nedelje iz BMW-a stiglo saopštenje da prate situaciju i ne zaustavljaju proizvodnju:

 

''Odluke o tome da li i kada fabrika biti zatvorena se donose individualno i najviše zavise o aktivnostima u regiji. U slučaju fabrike u Spartanburgu pratimo situaciju na dnevnom nivou i u kontaktu smo s državnim i lokalnim vlastima.'' U međuvremenu se situacija sa pandemijom koronavirusa drastično promenila, pa su svoje fabrike zatvorili gotovo svi autoproizvođači, od američke trojke (Ford, FCA, GM) do Honde. Zbog toga, samo nedelju dana kasnije iz BMW-a novo saopštenje i nova odluka: ''Pandemija koronavirusa je rezultirala dinamičnom situacijom, pa smo morali da prilagodimo naše planove. Odluka o samoizolaciji u pojedinim državama je narušila lanac nabavke i pre nego što smo planirali. Zato će fabrika u Spartanburgu stati s radom na dve nedelje, počevši od ove nedelje.'' U Spartanburgu se proizvode BMW-ovi crossoveri, od modela X3 do X7, uključujući M verzije i hibride.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla otpušta 75% radnika iz fabrike u Nevadi

 

tesla pun.jpg

 

Elon Musk planira da otpusti 75% radnika u svom pogonu u Nevadi zbog pandemije koronavirusa. Reč je o velikoj fabrici litijum-jonskih baterija (Tesla Gigafactory) smeštenoj u Tahoe-Reno industrijskoj zoni u Nevadi. U vlasništvu je Tesle i japanske korporacije Panasonic, a zapošljava ukupno sedam hiljada radnika i proizvodi električne motore te baterije za Tesline popularne Model 3 limuzine. Teslin partner Panasonic je pre nekoliko dana najavio otpuštanja, a onda i potpunu obustavu proizvodnje u svojim odeljenjima nevadske fabrike na 14 dana. U njihovim odeljenjima radi 3500 radnika.

 

Vest o rezanju radnih mesta u Tesli dolazi desetak dana nakon što je Musk uporno umanjivao pretnju koju predstavlja pandemija koronavirusa, sugerišući da stvaranje panike zapravo predstavlja veću opasnost od samog virusa. ''Moje iskreno mišljenje je da šteta izazvana panikom daleko prevazilazi onu koju radi sam virus. Lično ću biti na radnom mestu, ali to sam ja'', rekao je preduzetnik tada pokušavajući da ublaži potencijalnu paniku i zabrinutost među radnicima. Pre fabrike u Nevadi, Musk je obustavio proizvodnju u fabrici vozila u San Francisku, kao i u fabrici solarnih panela u Njujorku. Rekao je da će njujorški pogon pokušati da osposobi što pre za proizvodnju respiratora za obolele od koronavirusa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen će možda morati da otpušta radnike

 

volkswagen tacqua 01.jpg

 

Volkswagen će možda morati da otpušta radnike ako koronavirus ne bude stavljen pod kontrolu jer ovaj proizvođač automobila još uvek troši oko 2 milijarde evra nedeljno, rekao je izvršni direktor Herbert Diess za nemački TV kanal ZDF. Diess je ispričao da nemačka kompanija, koja zapošljava 671.000 ljudi širom sveta, nema apsolutno nikakvu prodaju izvan Kine i traži načine za nastavak proizvodnje na drugom mestu koja ne bi ugrozila svoje osoblje.

''Moramo da preispitamo proizvodnju. Disciplina kakvu smo imali u Kini još nemamo na našim nemačkim lokacijama'', rekao je Diess. ''Samo ako mi, poput Kine, Koreje ili drugih azijskih država, problem nadgledamo, tada imamo šansu da kroz krizu prođemo bez gubitka radnih mesta. To zahteva vrlo oštru intervenciju'', rekao je Diess. Potražnja u Kini ponovo raste, ali proizvodnja je tek na pola nivoa pre krize. Volkswagen, najveći svetski proizvođač automobila po prodaji vozila, ima 124 fabrike širom sveta, od kojih je 72 u Evropi, a 28 u Nemačkoj. Obustavio je proizvodnju u Evropi početkom ovog meseca zbog pandemije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari namerava da nastavi proizvodnju sredinom aprila

 

ferrari roma 22222.jpg

 

Iako u Italiji vlada haos zbog pandemije koronavirusa koji je usmrtio više od 9.000 ljudi, kompanija Ferrari namerava da nastavi proizvodnju automobila u aprilu. Ferrari je prekinuo proizvodnju u svom postrojenju 15. marta najviše zbog problema s lancem dobavljača i zbog bezbednosti zaposlenih. Maranello se nalazi u italijanskom regionu Emilia-Romagna koja se graniči sa Lombardijom, najteže pogođenim regionom pandemijom koronavirusa u ovoj zemlji. Prekid proizvodnje je prvobitno trebalo da bude okončan u petak, ali je rok produžen do 14. aprila kada se očekuje normalizacija lanca dobavljača.

 

''Sve aktivnosti koje se mogu sprovoditi na pametan način nastaviće da se obavljaju kao što je bio slučaj u proteklim nedeljama. S obzirom na neizvesnost koju je kreirao koronavirus, kompanija preduzima mere kako bi obezbedila blagostanje svojih zaposlenih, što je u najboljem interesu deoničara'', saopšteno je iz Maranella. Čini se da Ferrari ima podršku sindikata kada je reč o nastavku proizvodnje, s tim da će se uvesti određene mere kako bi se pružila bezbednost zaposlenima. Ferrari i dalje plaća svoje zaposlene iako nema proizvodnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia Motors dobila novog predsednika

 

Ho-sung Song.jpg

 

Iz Kia Motors javljaju da je Ho-sung Song, dosadašnji vođa globalnih operacija, postao predsednik najstarijeg korejskog proizvođača automobila. Ho-sung Song će voditi implementaciju srednje i dugoročne strategije ''Plan S'', čiji je cilj progresivno uspostavljanje liderskog položaja u automobilskoj industriji budućnosti. Dugogodišnje iskustvo gospodina Songa na različitim poljima automobilske delatnosti i njegova stručnost u globalnom poslovanju širom sveta će biti izuzetan adut prilikom prelaska Kie na poslovanje budućnosti, koje će obuhvatati električna vozila i rešenja mobilnosti. Pre zauzimanja sadašnjeg položaja vođe globalnih operacija gospodin Song je bio uspešan na različitim vodećim položajima, npr. kao predsednik Kia Motors Europe i vođa izvoznog odeljenja Kia Motors Corporation.

 

Kijina strategija ''Plan S'' želi preći sa poslovnog sistema fokusiranog na vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem na električna i autonomna vozila. Do 2025. godine Kia namerava ponuditi 11 električnih vozila. Time Kia želi dostići tržišni udeo od 6.6% na globalnom tržištu električnih vozila (bez Kine), dok bi ujedno 25% njene ukupne prodaje trebala predstavljati ekološki prihvatljivija vozila. Dosadašnji predsednik Han-woo Park će ubuduće biti savetnik, što znači da će i dalje raditi na ispunjavanju Kijinih poslovnih ciljeva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault nastavlja proizvodnju u Kini i Južnoj Koreji

 

191516-renault c 2.jpg

 

Renault je saopštio da zbog pandemije virusa korona obustavlja proizvodnju u svim fabrikama u svetu, osim u Kini i Južnoj Koreji. U saopštenju se navodi da kompanija planira da ponovo započne proizvodnju u drugim zemljama čim to uslovi dozvole. Iz kompanije su naglasili da preduzimaju sve mere kako bi efikasno odgovorili na komercijalnu potražnju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota obustavlja proizvodnju u Evropi najmanje do 20. aprila

 

Toyota-Corolla UK.jpg

 

Toyota je saopštila da će njene fabrike automobila u Evropi obustaviti proizvodnju najmanje do 20. aprila, zbog nove epidemije koronavirusa. Toyota u Evropi ima fabrike u Francuskoj, Velikoj Britaniji, Češkoj, Poljskoj, Turskoj i Portugalu. Sve njene fabrike u Kini nastavile su danas normalnu proizvodnju, rekla je portparolka Toyote. Najveći japanski proizvodjač automobila takođe je prekinuo proizvodnju u Rusiji. Ranije je zaustavio montažne linije u Severnoj Americi, a delimično je obustavio proizvodnju u Japanu, Južnoj Americi i delovima Azije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat od naredne nedelje želi da nastavi proizvodnju u tri fabrike u Italiji

 

Jeep_Compass-Melfi 001.jpg

 

FCA želi da nastavi proizvodnju automobila u tri fabrike u Italiji od naredne nedelje ako dobije zeleno svetlo od vlade. FCA je prošle nedelje obavestio sindikate da će, ako im vlada da odobrenje za pokretanje pogona, kompanija biti spremna da obnovi deo svoje proizvodnje 6. aprila, rekao je Đanluka Fiko, predstavnik sindikata metalskih radnika UILM.

 

Ranije ovog meseca, Italija je zabranila putovanje unutar zemlje i naredila zamrzavanje svih poslovnih aktivnosti za koje se smatra da nisu esencijalne do 3. prila, uključujući i aktivnost automobilske industrije, kako bi suzble širenje koronavirusa. Lokacije na kojima bi FCA eventualno obnovio proizvodnju su: Melfi, na jugu italije gde ima liniju za sklapanje Jeep-a, zatim Altesa u centralnoj Italiji gde proizvodi laka komercijalna vozila, i konačno Torino gde se u fabrici Mirafjori obavljaju pripremne operacije za novi električni model 500, naveo je predstavnik Sindikata. Portparol FCA je potvrdio da je za sada plan da se ove tri linije obnove sledeće nedelje, ali je Fiko naveo da se ne zna da li će vlada dati dozvolu za to i da on smatra da je verovatnije da će Rim produžiti zabranu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aston Martin obezbedio nove investicije

 

aston dbx 2020 01.jpg

 

Aston Martin tvrdi da je obezbedila finansije za najmanje 12 narednih meseci.

Iz Aston Martina je zvanično potvrđeno da će vršiti proizvodnju modela DBX, kao i da će ući u Formulu 1 naredne godine, tačnije, postojeći Racing Point F1 tim će postati Aston Martin F1 tim. Vlasnik Racing Pointa Lawrence Stroll će 20. aprila postati izvršni predsednik, a prava donose 608 miliona evra. Kompaniji će biti dostupno dodatnih 170 miliona evra. Ove investicije znače da će početi proizvodnja Aston Martinovog SUV-a DBX nakon što novo postrojenje St. Athan nastavi sa radom posle prekida operacija zbog pandemije koronavirusa. Isporuke prvih primeraka kupcima se očekuju već ovog leta.

 

Narednih 12 meseci će biti ključni za Aston Martin i njegovu budućnost. Ako DBX bude uspešan, to će biti spas za kompaniju, a u slučaju neuspeha, njena budućnost će biti u opasnosti. Do sada je naručeno više od 2.000 primeraka modela DBX, a kupce interesuje i nedavno najavljeni Vantage Roadster. Aston Martin planira razvoj novog V6 hibridnog pogona, kao i razvoj superautomobila Valhalla i Vanquish.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford promenio odluku o ponovnom otvaranju svojih fabrika

 

Ford logo.jpg

 

Nakon naglog rasta broja obolelih u SAD, američki proizvođač promenio je raniju odluku o ponovnom otvaranju svojih fabrika. Kako prenosi B92, proizvodnji pogoni Forda u Severnoj Americi ostaće zatvoreni neodređeno vreme, barem kada je reč i izradi automobila. Američka kompanija je objavila da proizvodnja u fabrikama u Meksiku i SAD neće biti obnovljena 6. i 15. aprila, kako je to ranije bilo najavljeno.

 

Novi datumi nisu saopšteni, što znači da nakon naglog širenja koronavirusa u Americi poslednjih dana čelnici Forda nisu u stanju da daju ni približnu procenu kada će nastaviti da prave automobile. Umesto toga, ovaj američki proizvođač pridružiće se, u saradnji sa nekim drugim kompanijama, naporima koji za cilj imaju osvajanje proizvodnje respiratora. Planirano je da ova medicinska pomagala teško obolelim od koronavirusa počnu da se izrađuju 20. aprila u Fordovom pogonu u Mičigenu. Podsećamo, Ford je pre manje od nedelju dana najavio ponovno otvaranje fabrike u Meksiku za 6. april, a američkih postrojenja za 15. april. Međutim, naknadni događaji u SAD učinili su ove planove potpuno neizvodljivim.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini proizvodi zaštitne maske i vizire za bolnicu u Bolonji

 

202014-lamborghini fabrika.jpg

 

Kako piše Serbiaring, fabrički pogon Lamborginija u mestu Santa Agata pokraj Bolonje počeo je juče sa proizvodnjom zaštitnih maski i pleksiglasnih vizira. Oni će ove predmete donirati bolnici u Bolonji, koja se nedeljama mukotrpno bori sa pandemijom koronavirusa. U proizvodnji učestvuju radnici koji inače prave enterijer i specijalne delove za Lamborgini automobile. Dnevno će biti sašiveno 1.000 maski i proizvesti 200 zaštitnih vizira koji će se štampati na 3D štampačima sa karbonfiber delovima.

 

Medicinska komisija u pokrajini Emilija-Romanja testirala je i odobrila oba proizvoda i dala sve potrebne dozvole za njihovu upotrenu u bolnicama. ''U ovim teškim vremenima osetili smo potrebu da učinimo nešto konkretno'', rekao je Stafano Domenikali, direktor Automobilija Lamborgini. ''Sa bolnicom u Bolonji imamo dugogodišnju saradnju, oni su uvek brinuli o našim radnicima. Ovu bitku ćemo dobiti zajedno, podržavajući one koji su na prvoj liniji odbrane od virusa svakodnevno''. Osim navedenih konkretnih poteza, sedište Lamborginija osvetljeno je u bojama italijanske zastave u znak podrške zdravstvenim radnicima Italije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat u Kragujevcu neće raditi do 20. aprila

 

fijat-500-l-tjpg.jpg

 

Kako prenosi Beta, zbog situacije u vezi sa epidemijom koronavirusa, radnicima ''Fiat-Krajsler automobili Srbija'' je produženo plaćeno odsustvo do 17. aprila. Za to vreme primaće 65% zarade, rečeno je u Samostalnom sindikatu fabrike u Kragujevcu. Prema rečima predsednika tog sindikata Zorana Markovića, fabrika neće raditi sve do 20. aprila uključujući tu i uskršnje praznike. Marković je rekao da će povratak radnika na posao zavisiti od daljeg razvoja situacije u vezi sa krizom izazvanom koronavirusom. On je naveo da će posle 20. aprila radnici najverovatnije biti upućeni na korišćenje preostalih dana tzv. starog godišnjeg odmora iz 2019. godine. Radnici FCA u Kragujevcu otišli su na plaćeno odsustvo najpre do 16. marta do 27. marta, a zatim je ono produženo do 3. aprila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...