Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Da li biti najveći automatski znači i biti najuspešniji?

Recommended Posts

Volkswagen želi da dodatno ''razdvoji'' Seat i Škodu

 

vw group.jpg

 

Volkswagen grupacija namerava da dodatno međusobno distancira brendove Škoda i Seat. Cilj nemačkog giganta je da Seat postane luksuzniji brend, dok će Škoda ostati rival modelima kompanija Hyundai, Kia i Dacia. To znači da vi modeli kompanije Seat mogli postati još skuplji i bolje opremljeni, čak i od modela sa značkom VW. Kako se navodi, na taj način bi modeli Seata postali direktna konkurencija Alfa Romeo brendu koji je u vlasništvu FCA grupacije. Nešto slično je želeo i bivši šef kompanije Volkswagen, Ferdinand Pijeh.

 

''Želimo da pojasnimo identitet naših brendova u budućnosti'', rekao je Majkl Jost, jedan od čelnika kompanije Volkswagen. ''Seat bi mogao proizvoditi emotivnije automobile, koji će se voditi onima sa oznakom podbrenda Cupra. Sa druge strane, Škoda bi mogla da bude namenjena tržištima istočne Evrope, svojom funkcionalnošću'', dodao je Jost. Plasiranje modela komapnije Seat na višu lestvicu deluje kao realnija opcija od one da se Škoda ''pojednostavi''. Naime, češki brend kreira automobile koji u poslednje vreme pariraju čak i samim modelima brenda Volkswagen. Do tada, VW je izuzetno pažljiv kada je u pitanju lasniranje trenutnih modela na tržište. Tako na primer Tiguan Coupe neće biti dostupan na evropskom tržištu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Štrajk u italijanskoj fabrici Fiat-Chrysler posle smrti radnika

 

5d950bc585e80_alfas455.jpg.99458cc310961fffd499865e804fe4ec.jpg

 

Italijanski stručni sindikati su sazvali za danas lokalni štrajk tražeći strože bezbednosne propise posle smrti jednog radnika u fabrici Fiat Chryslera u Kasinu, u centralnoj Italiji. Portparol kompanije rekao je da je 40-ogodišnji radnik Fabricio Greko poginuo noćas dok je pomerao težak kalup u deo pogona za hladnu presu. Greko je umro ubrzo posle nesreće uprkos brzoj lekarskoj pomoći. Tužioci ispituju okolnosti njegove smrti. Tri sindikata pozvala su danas na osmočasovni štrajk u pogonu u Kasinu, gde Fiat Chrysler proizvodi modele Alfa Romeo Giulia, Giulietta i  Stelvio. Kompanija Fiat Chrysler je u saopštenju izrazila saosećanje sa porodicom i navela da sarađuje sa vlastima u ispitivanju uzroka nesreće.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo povećao prodaju za 7.4 odsto

 

5d97ac04eb96f_volvo-xc60-v60-polestar11.jpg.cf0bc34c2b94f3758f06d9620389bc69.jpg

 

Volvo Cars je saopštio da je u prvih devet meseci 2019. godine širom sveta prodao ukupno 507.704 svojih vozila, što je rast 7,4 odsto u u odnosu na isti period 2018. Povećanje je zabeležno i u septembru, kada je isporučeno 65.536 vozila, a to je plus od 6,5 odsto. U Evropi je za prvih devet meseci 2019. prodato 247.610 Volvo vozila (rast od 6,0 odsto), pri čemu se posebno ističu rezultati u Nemačkoj (+ 24,8 odsto) i u Velikoj Britaniji (+ 19,3 odsto). U Kini je tokom devet meseci 2019. kupce našlo 109.512 Volvo automobila (povećanje od 13,8 odsto), a u SAD-u 77.432 jedinica (rast 4,7 odsto). Najprodavniji model za prvih devet meseci je bio Volvo XC60 (145.629 primeraka), a slede XC40 sa 95.475 i XC90 sa 71.830 primeraka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosečni kupac Audija ima čak 50 godina -> sledi pojednostavljenje ponude

 

Audi-A1_Citycarver 005.jpg

 

Vremena i trendovi se menjaju, a proizvođači automobila se istima takođe moraju prilagođavati ako žele da ostanu profitabilni. Činjenica je da su navike i zahtevi kupaca u današnje vreme drugačiji nego pre recimo 30-ak godina, a to se odražava i na samu ponudu. Tako su u Audiju objavili da će pojednostaviti ponudu svojih modela kako bi smanjili troškove i povećali profite. U gomili modela i različitih verzija, to se čini kao logičan potez. Uz to, ciljevi kompanije su jasni: ''Želimo obuhvatiti segment tržišta sa visokom kupovnom moći, ali istovremeno želimo povećati procenat mladih kupaca koje baš i nećete pronaći u ovom segmentu'', izjavio je izvršni direktor Bram Schot.

 

Većina kupaca mlađih od 35 godina ima slabiju kupovnu moć od starijih kupaca, i zato u Audiju veruju da moraju da se koncentrišu na manje, nešto jeftinije modele za mlađu publiku. ''Prosečan kupac star 50 godina ima potpuno drugačije zahteve po pitanju tehnologije, digitalizacije i povezivosti nego recimo 25-godišnji kupac. Ipak, stvari koje traži kupac od 25 godina najčešće se nalaze u modelima sa vrha ponude poput A6, A8, Q7, Q8... Dakle, jasno je da će se verovatno ići u smeru - manje različitih modela, ali više tehnologije u onima koji se nude. Jasno je da su kupci sve zahtevniji, posebno kada su je u pitanju digitalizacija i povezivanje. Digitalni ekrani su ranije bili rezervisani za najskuplje modele, a danas ih možete pronaći u malim gradskim automobilima.

 

Audi-A1_Citycarver 002.jpg

 

Slična stvar važi za povezivanje mobitela, a u budućnosti će se nuditi sve više takvih tehnologija. Uzmimo za primer Mercedes koji je svoj inovativni MBUX sistem koji koristi veštačku inteligenciju predstavio upravo na A-klasi jer znaju da će mlađa publika pre prepoznati sve pogodnosti i prednosti takvog sistema. Dakle, čekaju nas zanimljiva vremena gde će se proizvođači morati da se takmiče sa ponudom tehnologije koja očigledno postaje ''sve dostupnija'', a pritom će morati umu da imaju na umu i profitabilnost i dugoročnu održivost poslovanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo i Geely spajaju proizvodnju motora sa unutrašnjim sagorevanjem

 

volvo c40.jpg

 

Volvo i njegova roditeljska kompanija Geely najavili su spajanje proizvodnje motora sa unutrašnjim sagorevanjem u samostalan biznis. Ove dve kompanije načiniće ovaj potez kako bi osnovale novog globalnog dobavljača koji će razvijati narednu generaciju motora sa unutrašnjim sagorevanjem i hibridnih pogona. Tako će se Volvo fokusirati na razvoj svog električnog ranga premium automobila. Očekuje se da će do 2025. godine oko polovina prodatih automobila ovog brenda biti električni, a druga polovina hibridni automobili. Novoosnovana kompanija snabdevaće motorima Geely Auto, Proton, Lotus, LEVC i Lynk & Co, a zapošljavaće oko tri hiljade ljudi iz Volvo Cars i oko pet hiljada ljudi iz Geely-ja, uključujući odeljenja za motore, istraživanje i razvoj, proizvodnju, IT i finansije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seat nastavio proizvodnju nakon prekida zbog nemira u Barseloni

 

seat martorell.jpg

 

Španski proizvođač je zbog prekida rada u zaostatku od 3.500 automobila. Seat je ponovo pokrenuo proizvodnju u pogonu Martorel pošto je uprava fabrike odlučila da zbog masovnih protesta i nereda u Barseloni iz predostrožnosti nakratko prekine sa radom. Jedan od razloga za privremenu obustavu rada bio je strah od mogućeg prekida lanca snabdevanja za vreme protesta, ali i želja da se zbog nereda radnici ne dovode u opasnost na svom putu do posla. Službenicima koji rade u administraciji fabrike ponuđeno je da tih dana posao obavljaju od kuće. Portparol kompanije rekao je za Autonews Europe da je tokom pet smena, koliko je trajao prekid, fabrika ''propustila'' da napravi oko 3.500 vozila koliko je planirano da siđe za proizvodne trake. Kako je naveo, ovaj zaostatak biće nadoknađen u narednih nekoliko sedmica.

Proizvodnja u fabrici Martorel bila je zaustavljena od četvrtka do petka u noć.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radnicima Škoda rečeno da ne brinu oko potencijalne reorganizacije u VW grupaciji

 

skoda scala mb 11.jpg

 

Prošlog meseca su iz Nemačke stigli izveštaji po kojima VW grupacija planira da smanji preklapanje između svojih brendova. Tu se posebno misli na brendove VW, Seat i Škoda. Preciznije, izvršni direktor VW grupacije Herbert Dajs, namerava da pojača uticaj VW brenda smanjenjem interne konkurencije između tog brenda i Seata i Škode. To se može postići tako što bi španski brend otišao lestvicu više na tržištu, učvršćivanjem pozicije VW-a i ''degradacijom'' češkog proizvođača. Po tom planu, Škoda bi se bavila proizvodnjom ''uvodnih'' automobila čija bi cena bila između 10 i 20 hiljada evra.

 

Naravno, te vesti nisu dobro primljene u Češkoj Republici. Povratna rekacija je navela izvršnog direktora kompanije Škoda, Bernarda Majera, da pošalje internu poruku svim radnicima. U tom dokumentu, u koji je uvid imao i magazin Autonews Europe, Majer je napisao da brend Škoda ceni prostor, funkcionalnost i napredni dizajn. On je dodao da se to ''ni u budućnosti neće menjati''. Naime, sa namerom da smanji zabrinutost oko velike promene tog brenda, Majer je naveo da je reorganizacija ''najnormalnija stvar za jednu multinacionalnu kompaniju''. On je dodao i da plan VW grupacije da se sagradi nova fabrika u kojoj će se proizvoditi modeli Škoda Superb i VW Passat pokazuje koliko nemački koncern ima poverenja u češki brend.

 

Škoda beleži neverovatan uspeh u poslednjih nekoliko godina. Ona konstantno ostvaruje sve veći profit, veći čak i od profita koji ostvaruje VW. To je možda i posledica toga što su troškovi Škode znatno niži jer koristi tehnologiju VW-a. To nije naišlo na odobravanje u VW grupaciji. Ipak, na kraju krajeva, Škoda i dalje puca ka novim rekordima i visinama. Tome najviše doprinosi velika potražnja za tri SUV modela tog brenda (Kodiaq, Kamiq i Karoq). Ovaj brend je prodao 559.900 vozila širom sveta, tokom prve polovine ove godine. To je za 9.6% više nego prošle godine... 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan bi mogao da ugasi Datsun

 

179655-datsun go 001.jpg

 

Nissan bi mogao da ugasi svoj podbrend Datsun kako bi povećao profitabilnost.

Datsun ne uspeva da ispuni prodajne ciljeve kompanije na tržištima kao što su Indonezija. Umesto toga, Datsun ''masakrira'' prodaju modela baziranih na Nissanu. Datsun je osnovan početkom 1930-ih godina, a trenutno ime je dobio 1981. Međutim, brend je zapostavljen u korist brenda Nissan. Nissan je obnovio Datsun 2013. kao pristupačniju alternativu za tržišta Indonezije, Rusije i Južne Afrike. Gašenje Datsuna je navodno deo globalnog Nissanovog plana za ''oporavak performansi'', pre svega unapređenja profitabilnosti i prodaje. Osim gašenja Datsuna, Nissan planira i smanjenje proizvodnje u fabrikama van Kine, smanjenju flotne prodaje, eliminaciju neuspešnih modela. Naprimer novi kamioneti Titan i Titan XD neće dolaziti u verziji sa singl kabinom ili dizel motorom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lexus se fokusira na kompaktnije modele

 

Lexus LF-SA 001.jpg

 

Iako je reputaciju stekao preko limuzina, japanski Lexus se sada fokusira na kompaktnije modele automobila. Toyotin premium podbrend ističe da se trendovi menjaju i da bi trebalo razmišljati o manjim automobilima. U Lexusu su ohrabreni činjenicom da su ljudi počeli da plaćaju više novca za manja vozila, pa im je ideja proizvodnje takvih modela ''zabavna''. Konačna odluka još nije doneta, ali čelnici kompanije ističu da razmatraju sve mogućnosti.

 

''Manje više ne znači jeftinije, trendovi se menjaju'', kaže izvršni potpredsednik Kođi Sato. Najpristupačniji Lexus mogao bi biti baziran na podkompaktnom krosoveru UX, čija je početna cena oko 30.000 evra. Druga mogućnost je Lexusova verzija gradskog automobila bazirana na Toyoti Aygo iz A segmente, a predstavljena u obliku koncepta LF-SA 2015. Ovaj koncept je dugačak 3.450 milimetara, širok 1.700 i visok 1.430 što ga čini kraćem i neznatno širim od Volkswagena Up! Pre nekoliko godina britanski Aston Marin je imao sličnu ideju usled sve strožih ekoloških normi. U saradnji sa Toyotom 2011. je nastao model Cygnet, ali nije opravdao očekivanja. Predviđena je prodaja 4.000 jedinica godišnje, ali je na kraju prodato manje od 600 za tri godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kriza se nadvila nad nemački automobilski sektor

 

opel ins pro 001.jpg

 

Kriza se nadvila nad nemački automobilski sektor ključni faktor uspeha nemačkog izvoza, pokazalo je istraživanje Nemačke komore za trgovinu i industriju (DIHK). Ocene aktuelnog stanja u automobilskom sektoru i u njegovim dobavljačima i očekivanja za narednih 12 meseci su naglo pogoršani, pokazuje istraživanje DIHK-a koje bi trebalo da bude predstavljeno sledećeg utorka, a novinska agencija ''DPA'' ga je dobila na uvid. Ocene aktuelnog stanja u automobilskoj industriji su pale četvrti put zaredom kliznuvši na najniži nivo u deset godina. Samo je 22 odsto ispitanika pozitivno ocenilo trenutnu poslovnu situaciju, dok je 55 odsto njih smatra zadovoljavajućom, a 23 odsto lošom. Razlika između optimističkih i pesimističkih ocena je iznosila minus jedan, što predstavlja pad za 17 bodova u odnosu na prethodno istraživanje.

Paralelno 35 odsto ispitanika navodi da su njihova očekivanja za predstojeći period loša ili lošija nego pre.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi pojačava proizvodnju u Mađarskoj

 

audi HUN.jpg

 

Audi će povećati proizvodnju motora na 2.25 miliona jedinica u narednoj godini u svojoj fabrici u Mađarskoj. To je porast u odnosu na 1.95 miliona jedinica proizvedenih u 2018. godini, izjavio je mađarski ministar spoljnih poslova Peter Sijarto. ''Planiraju da proizvedu 2.25 miliona motora sledeće godine, a do sada je cifra od 2 miliona bila godišnji rekord'', rekao je Sijarto na konferenciji za novinare. On je to izjavio povodom pitanja da prokomentariše medijske izvještaje o tome da Audi navodno planira da smanji radnu snagu u svojoj mađarskoj fabrici.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler gasi 1.100 menadžerskih pozicija

 

mercedes-amg-glc-43 001.jpg

 

Daimler (Mercedes) će ugasiti 1.100 menadžerskih pozicija širom sveta, što čini oko 10 odsto rukovodnih radnih mesta, objavio je dnevnik ''Zidojce Cajtung'', pozivajući se interno cirkularno pismo radničkog saveta kompanije. Portparol radničkog saveta u Daimleru odbio je zahtev za komentarom. Novi glavni izvršni direktor Daimlera, Ola Kalenijus, trebalo bi 14. novembra da objavi dopunjenu strategiju kompanije, koja bi mogla da uključi mere za smanjenje troškova. Iz Daimlera je ranije saopšteno da kompanija radi na analizi troškova kako bi ovaj proizvođač automobila, kamiona i autobusa mogao da ostane konkurentan uz dalje napredovanje. Detalji strategije će biti otkriveni tokom dana proizvođača automobila na tržištu kapitala. ''U konstruktivnim smo razgovorima sa predstavnicima zaposlenih i ne možemo da komentarišemo spekulacije'', poručili su iz Daimlera. Kompanija je u drugom kvartalu pretrpela neto gubitak od 1.2 milijarde evra, što je prvi tromesečni gubitak u 10 godina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler želi da uštedi milijardu evra

 

190518-mercedes glc 55.jpg

 

Daimler želi da uštedi milijardu evra u troškovima na zaposlene u odeljenju za proizvodnju automobila u naredne tri godine, saopštila je kompanija koja je vlasnik Mercedesa. Broj zaposlenih biće umanjen u upravi, a Daimler planira i da ograniči ulaganja i smanji ih dugoročno u vreme kada su regulative u vezi sa emisijama gasova sve oštrije.

''Uz jasnu strategiju za budućnost, postavljamo osnovu za transformaciju kompanije'', izjavio je direktor Ola Kalenijus. On je dodao da su neophodne sveobuhvatne mere da bi se postigla veća efikasnost u svim segmentima komapnije i ostvarili ciljevi u vezi sa emisijama ugljen-dioksida. Za sada nema detalja o broju radnih mesta koja su ugrožena. Daimler je saopštio da će ostati u bliskom kontaktu sa predstavnicima radnika. Mihael Breht, šef radničkog saveta u Daimleru izjavio je prošle nedelje da bi u upravi moglo da bude ukinuto 1.100 radnih mesta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rastu Toyotina ulaganja u proizvodne pogone u Evropi

 

toyota poljska.jpg

 

Kako prodaja hibridnih vozila Toyota Motor Europe (TME) konstantno raste, kao i njihovo učešće u ukupnoj prodaji u evropskom regionu - dostigavši 52 odsto ''miksa'' u prvoj polovini 2019. godine, japanska kompanija nastavlja da lokalizuje proizvodnju komponenti hibridnih pogonskih sistema na tlu Evrope, piše B92. Proizvodni program proširen je ulaganjem u fabriku Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) u mestu Jelcz-Laskowice u Poljskoj, gde je počela proizvodnja novog benzinskog motora 2.0L TNGA, koji će se ugrađivati hibridne modele Toyota Corolla, kao i konvencionalni RAV4. Savremeni dvolitarski, četvorocilindrični TNGA motor može da ''komunicira'' sa e-CVT-om u hibridnim pogonskim sistemima ili da radi samostalno u konvencionalnom pogonu. Ovaj novi Toyota Dynamic Force Engine koji radi u Atkinson ciklusu ima povećan kapacitet, visoku toplotnu efikasnost i bolji rad na nižim temperaturama. U Toyoti ističu da, kao rezultat toga, njihovo hibridno električno vozilo postiže izuzetno niske nivoe emisije štetnih gasova. Nova linija za proizvodnju 2.0L TNGA motora predstavlja ulaganje od oko 90 miliona evra, a izgrađena je u skladu sa Toyotinom novom globalnom arhitekturom i odlikuju je napredna automatizacija, povećane performanse i poboljšana ergonomija za radnike na traci. Do sada su Toyotina ukupna ulaganja u Poljskoj premašila milijardu evra.

 

''Menjamo i pripremamo naše fabrike u susret evoluirajućim tržišnim trendovima koji pokazuju porast ugradnje hibridnih električnih pogona sa niskom emisijom. Nastavljamo da gradimo evropski centar za hibridne tehnologije, neprestano povećavajući svoj udeo u elektrifikovanoj automobilskoj industriji'', Kaže Eiji Takeichi, predsednik Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP). Inače, TMMP poseduje dva proizvodna pogona smeštena u Donjoj Šleziji. Uz proizvodnju e-CVT-a za hibridne automobile sa niskom emisijom koji rade sa 1.8-litarskim motorom, fabrika u mestu Wałbrzych proizvodi 1.0-litarske benzinske motore, kao i manuelne i poluautomatske menjače. Godišnji proizvodni kapacitet TMMP-a u Walbrzychu iznosi 175.000 e-CVT-a za hibridne sisteme, 285.000 motora i 633.000 prenosnih sistema. Sa druge strane, fabrika u mestu Jelcz-Laskowice proizvodi 1.5 l benzinske motore. TMMP takođe snabdeva druge Toyotine fabrike za montažu automobila kojima upravlja Toyota Motor Europe: u Češkoj, Velikoj Britaniji, Francuskoj, Turskoj i Rusiji, kao i fabrike izvan Evrope nalaze se u Južnoj Africi i Japanu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

Opremljen bogatim milijardama za ulaganja nemačka grupacija Volkswagen u trci s Teslom želi da preuzme vodeću ulogu u električnoj mobilnosti.

Tokom sledećih pet godina, najveći svetski proizvođač automobila planira da uloži nešto manje od 60 milijardi evra u pogone prilagođene klimi, vlastite automobile i digitalizaciju.

To je odlučio nadzorni odbor grupe sa sedištem u Volfsburgu u petak, nekoliko dana nakon iznenađujuće najave Teslinog šefa Elona Muska da u Brandenburgu planira izgradnju fabriku e-automobila.

"U sledećim godinama ćemo još jednom povećati tempo naših investicija", izjavio je predsednik Uprave Grupe Herbert Diess. "Želimo da iskoristimo ekonomiju razmera i povećamo sinergiju". S obzirom na pogoršanje ekonomije, VW takođe želi da poveća produktivnost u isto vreme.

"Bez brzog prelaska na elektromobilnost, ne možemo pobediti u borbi protiv klimatskih promena", nastavio je Diess. Električni pogon je jedina efikasna alternativa motoru s unutrašnjim sagorevanjem, koja se po razumnim troškovima može realizovati odmah.

Time je takođe bilo jasno da Volkswagen nema nameru da sarađuje s Teslom.

"Imamo različite pristupe, ali naravno da smo vrlo pažljivi prema Tesli i Tesla je vrlo brza".

U roku od deset godina Volkswagen planira da lansira do 75 čisto električnih modela i 60 hibridnih automobila. Volkswagen takođe planira prodaju 26 miliona električnih vozila do kraja sledeće decenije, kao i 6 miliona hibrida.

Novac za investicije VW namerava da obezbedi kako kroz novčani tok iz tekućeg poslovanja, tako i kroz programe štednje. To takođe znači da će se radna mesta i dalje gubiti jer je volumen rada s elektromobilnošću manji.

 

60 milijardi eura???

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prevent iz BiH tuži Volkswagen

 

vw cross 01.jpg

 

Dobavljač delova za nemačku auto kompaniju Volkswagen, ''Prevent Group'', podneo je tužbu u kojoj se navodi da je nemački proizvođač automobila koristio antikonkurentne taktike za otežavanje poslovanja većih dobavljača poput njihove kompanije u korist manjih suparnika u SAD. U tužbi podnetoj na američkom Okružnom sudu u Detroitu, dobavljač auto delova navodi da je Volkswagen izvukao pismena priznanja od dobavljača da ne prodaju svoje kompaniji Prevent Groupu. Volkswagen nije odmah odgovorio na zahtev Reuters-a za komentar.

 

Kompanija, koja traži odštetu veću od 750 miliona dolara, saopštila je da je Volkswagen nakon skandala sa dizel emisijama iskoristio svoju tržišnu snagu da izvrši pritisak na manje dobavljače i zaustavi bilo koje akvizicije kako bi smanjio troškove. Volkswagenovi dobavljači nižeg nivoa nisu imali drugog izbora osim da pretrpe bankrot ili da se povinuju Volkswagenovim ''nepoštenim uslovima i cenama'', navodi Prevent u izjavi. U 2016. godini, Volkswagen i dva njegova dobavljača, u sklopu Preventa, razrešili su spor oko ugovora koji je pogodio proizvodnju u više od polovine nemačkih fabrika proizvođača automobila i pretio da će narušiti njegov oporavak od skandala sa dizel emisijama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaokret Audija ka elektrici košta hiljade radnih mesta

 

191889-audi proizvodnja.jpg

 

Očekuje se da će Audi otpustiti hiljade zaposlenih. Smanjenjem broja zaposlenih Audi želi da olakša finansiranje skupog razvoja električnih vozila. Još u maju je iz automobilske kompanije najavljen plan o ulaganju 14 milijardi evra u električna vozila. Kako je u petak objavio ''Špigl'', očekuje se otpuštanje četiri do pet hiljada zaposlenih.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi otpušta 9.500 radnika

 

5ddda259b395d_audi-etron-501.jpg.5a43f1a75193e4e015b59249cbec31d6.jpg

 

Kako prenosi Srna, Audi je danas objavio plan o velikom restrukturisanju firme i ukidanju oko 9.500 radnih mesta do 2025. godine u pokušaju da prilagodi proizvodnju eri električne mobilnosti i da bi uštedio nekoliko milijardi evra. U saopštenju se navodi da će plan doneti uštedu od oko šest milijardi evra i “osigurati stratešku marginu operativnog profita od devet do jedanaest odsto”. Audi navodi da će ušteda u troškovima biti ostvarena do 2029. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uprava i sindikat BMW-a postigli dogovor o smanjenju troškova

 

190282-bmw 7 11.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, rukovodstvo i predstavnici sindikata BMW-a postigli su dogovor o akcijama za smanjenje troškova kojima se izbegavaju ''drastične mere''. BMW je razgovarao sa predstavnicima sindikata i svojim glavnim dobavljačima jer nastoji da do 2022. godine ostvari uštedu rashoda od preko 12 milijardi evra. Dogovor podrazumeva smanjenje određenih isplata radnicima na osnovu profita kompanije, kao i izmene božićnih i drugih bonusa za pojedine radnike. Te mere će stupiti na snagu od 2020. godine.

 

''Postigli smo rešenje zasnovano na solidarnosti. To nam omogućava da izbegnemo drastične mere koje drugi preduzimaju kako bi umanjili svoje troškove'', izjavio je izvršni direktor BMW-a Oliver Cipse. Ova najava iz BMW-a dolazi samo dan nakon što je Audi objavio da će ukinuti svako deseto radno mesto, što će osloboditi više milijardi evra za finansiranje prelaska na proizvodnju električnih vozila. Automobilske kompanije širom sveta suočene su sa krizom u auto industriji, posebno u Kini, i potrebom da povećaju ulaganja u električna vozila jer sve više zemalja želi da zabrani uobičajene motore sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia će se u narednim godinama drastično promeniti

 

kia-futuron 1.jpg

 

Grupacija Hyundai-Kia više neće biti (samo) proizvođač automobila


Kia i njena krovna grupacija Hyundai Motor Group su u zadnjim godinama doživeli mnogo promena. Otkako je Chung Euisun postao potpredsednik grupacije HMG, koja ima pod svojim okriljem marke sestre Kia i Hyundai, kao i dobavljača delova za prvu ugradnju i originalne rezervne delove Mobis, Kia je doživela brojne promene.

 

Preveliki proizvodni kapaciteti proizvođača automobila

Gospodin Chung, koji je bio na čelu Kie od 2005. do 2009. godine, kada je preuzeo trenutni položaj potpredsednika grupacije, na nedavnom susretu sa zaposlenima izrazio je zabrinutost automobilske industrije zbog prevelikih proizvodnih kapaciteta. Naime, širom sveta godišnji proizvodni kapaciteti ove dosta konzervativne industrijske grane premašuju prodaju za čak 25 miliona vozila, što po njegovom mišljenju znači da će mnogi propasti na putu buduće mobilnosti. ''Pritom se uopšte ne radi o proizvodnji lepih vozila'', smatra Chung i dodaje: ''Zato je za nas bitno da strankama pored vozila ponudimo inovativne usluge i rešenja.''

 

Grupacija Hyundai-Kia više neće biti (samo) proizvođač automobila

49-godišnji Chung, koji je kao jedinac i jedini naslednik većinskog vlasnika i direktora Chung Mong-koo-a rekao je i da će automobili predstavljati oko 50 odsto aktivnosti grupacije, privatna vazdušna vozila oko 30 odsto, a preostalih 20 odsto predstavljaće robotika. To znači da grupacija u skoroj budućnosti više neće biti proizvođač automobila nego ponuđač usluga mobilnosti (Mobility Service Provider). Zato po njegovom mišljenju grupaciji treba još više drastičnih promena, koje će se morati odražavati kroz bolje rezultate. ''Smatram da je efikasnost najvažniji faktor rada'', rekao je Chung i dodao: ''Grupacija mora stvarati profit uz ispunjavanje brojnih obaveza. Zato moramo biti u svom radu efikasni i okretni.''

 

Opuštena korporativna kultura

Promene je doživela i korporativna kultura, npr. sa odustajanjem od propisanog kodeksa oblačenja i uvođenjem pojednostavljenog sistema plata. Vodeći ljudi su između ostalog pojednostavili različite izveštaje, koji su postali i aktuelniji. Gospodin Chung je o tome rekao: ''Mrzim kompleksne postupke izveštavanja i ne želim kompleksna objašnjenja, koja su ukrašena bespotrebnim PowerPoint prezentacijama'', i dodao kako želi da njihovi zaposleni nastave sa jednostavnim načinom pružanja informacija. Chung je na opuštenom druženju sa zaposlenima rekao i to: ''Grupacije je doživljavala promene sve od samog osnivanja, ali smatram da su se iste u poslednjih 10 godina usporile. Trendovi na globalnim tržištima brzo se menjaju, dok smo mi kod menjanja samih sebe spori. Zato moramo sprovesti drastične promene koje moraju biti usmerene ka postizanju boljih rezultata.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Sindelfingenu proizveden 500.000-ti Mercedes S klase aktuelne generacije

 

5de125659eda3_mercedess500k.jpg.761ec150ad3d45a5f78663434ae479f0.jpg

 

Sa proizvodnih traka Mercedes-Benz Sindelfingen fabrike u Nemačkoj je sišao 500.000-ti primerak S klase aktuelne generacije W222 (koja je debi inače imala 2013. godine). Manjoj svečanosti su prisustvovali i šef proizvodnje u fabrici Michael Bauer i predsedavajući radničkog saveta Ergun Lümali.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW i Great Wall u Kini grade novu fabriku za električna vozila

 

5de1a11319cb7_minise1111111.jpg.fe82086588f3ec3345885863ce5f1362.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, nemačka automobilska kompanija BMW i njen kineski partner, kompanija „Great Wall Motor“, najavile su izgradnju nove fabrike u Kini, kapaciteta 160.000 automobila godišnje. U toj fabrici, u koju će biti uloženo 650 miliona evra, proizvodiće se električni BMW-ov brend MINI i modeli marke „Great Wall“, javja agencija Rojters, i dodaje da bi fabrika trebalo da bude izgrađena do 2022. godine. Sedište zajedničkog preduzeća, nazvanog „Spotlight AutomotivE“, biće u DŽangđagangu, u blizini Šangaja, i zapošljavaće 3.000 radnika. Ranije ovog meseca, kompanija Great Wall“ dobila je „zeleno svetlo“ regulatora za izgradnju nove fabrike. Kompanija „Great Wall“ je najveći kineski proizvođač sportskih terenskih automobila i pikapa, a takođe proizvodi model „Ora“, pristupačnu marku električnih vozila. Proizvođači automobila i dobavljači sve se više trude da ispune nove kineske kvote vezano za automobile koji manje zagađuju. Ta pravila zahtevaju da električna i hibridna vozila čine petinu ukupne prodaje do 2025. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler ukida hiljade radnih mesta do 2022. godine

 

mercedes a 01.jpg

 

Daimler je saopštio da planira da ukine hiljade radnih mesta do kraja 2022. godine. U saopštenju se navodi da kompanija ne planira da popuni pojedina upražnjena mesta i da će ponuditi otpremnine u Nemačkoj kako bi smanjila obim administrativnih poslova. Iz kompanije je 14. novembra saopšteno da je planirano smanjenje troškova u iznosu od 1.4 milijarde evra i to ukidanjem svake desete menadžerske funkcije, kao i drugim merama. U novom saopštenju se ističe da se kompanija u principu saglasila sa savetom zaposlenih u vezi sa smanjenjem strukture kompanije i da će dve strane raditi na detaljima sprovođenja dogovora u sledeće dve nedelje. Iz Daimlera nisu govorili o tačnom broju planiranih otkaza.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan obustavlja poslovanje u SAD-u na dva dana

 

nissan-murano 1.jpg

 

Nissan je najavio da će u januaru na dva dana obustaviti sve poslovne aktivnosti u Sjedinjenim Državama kako bi prekinuo trend pada profitabilnosti u toj zemlji. Kompanija pokušava da smanji troškove nakon pada dobiti u protekloj fiskalnoj godini zbog jačeg jena i smanjene prodaje u Kini i SAD-u. Uprava je takođe snizila procenu operativnih prihoda na najniži nivo u 11 godina.

 

''Kako bi optimizovao poslovanje i konkurentnost, ''Nissan - Severna Amerika'' će zatvoriti će 2. i 3. januara 2020. poslovne aktivnosti u SAD-u'', stoji u saopštenju. Zatvaranje neće uticati na ovlašćene prodavce, uključujući one koji prodaju luksuzni brend Infiniti, naglašavaju u japanskoj kompaniji. Pozivajući se na interni dopis, Automotive News je objavio da će Nissan svim radnicima dati dva slobodna neplaćena dana i prepoloviti naknade za troškove putovanja. Odluka je stupila na snagu u trenu slanja dopisa zaposlenima, dodaje list. Drugi po veličini japanski proizvođač automobila zatvoriće sedište kompanije u predgrađu Nešvila i montažne pogone u Smirni, Deherdu i Kentonu, navodi se u saopštenju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...