Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Da li biti najveći automatski znači i biti najuspešniji?

Recommended Posts

BMW zainteresovan za kupovinu Hondine fabrike u britanskom Swindonu

 

189265-honda uk.jpg

 

Britanski mediji pišu da je BMW navodno zainteresovan da preuzme Hondinu fabriku u britanskom Swindonu. Honda će u Swindonu prestati sa proizvodnjom 2021. godine, kada bi to postrojenje mogao da preuzme BMW (ako posao između dve strane zaista bude sklopljen). BMW bi Swindon fabriku trebalo da iskoristi za proizvodnju modela na UKL platformi sa prednjim pogonom, pre svega za model X1, pa možda i za novu Seriju 1. Aktuelni BMW X1 zauzima čak 13 odsto ukupne globalne prodaje nemačke marke, a i ostali modeli na UKL platformi su izuzetno popularni (BMW Group je naime samo prošle godine prodao 687.000 vozila koja koriste UKL platformu). Imajući u vidu da uskoro stiže i nova Serija 1 sa prednjim pogonom (za koju se takođe očekuje da će biti veoma popularna) kao i da postojeća BMW fabrika u britankom Oxfordu radi punim kapacitetom (pravi MINI modele), BMW bi onda Hondinu fabriku Swindon trebalo da iskoristi za proizvodnju modela sa UKL platformom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

FCA ukida 1.500 radnih mesta u Kanadi

 

chrysler-pacifica 1.jpg

 

Fiat-Chrysler Automobiles (FCA) je najavio da će ukinuti oko 1.500 radnih mesta u fabrici u kanadskom Windsoru. Odluka stupa na snagu krajem septembra, a doneta je da bi se ''proizvodnja bolje uskladila sa globalnom potražnjom'', objasnili su iz Fiat-Chryslera u izjavi za kanadske medije. Uprava će ponuditi odlazak u penziju radnicima koji ispunjavaju uslove i paralelno će nastojati da na raspoloživim radnim mestima zaposli na puno radno vreme otpuštene radnike do sada zaposlene na skraćeno radno vreme, pri čemu će prioritet imati stariji radnici. Najava otkaza je novi udarac za saveznu državu Ontario budući da je i General Motors za kraj godine najavio ukidanje 2.500 radnih u fabrici u Oshawi.

 

''Veoma sam zabrinut za 1.500 radnika i njihove porodice, kao i za zajednicu auto industrije Windsor & Cdn - svi oni su pogođeni odlukom kanadske filijale FCA o ukidanju treće smene u fabrici u Windsoru'', napisao je na Twitteru predsednik sindikata Unifor Jerry Dias, dodajući da sindikat zahteva hitan sastanak sa upravom kompanije. Premijer Ontarija Doug Ford je obećao da će se ''boriti i rukama i nogama kako bi zaštitio poslove radnika automobilske industrije u Windsoru''. Chryslerova fabrika u Windsoru zapošljava oko 6.100 radnika, a proizvodi mini kombije Chrysler Pacifica i Dodge Grand Caravan.

 

dodge-grand-caravan 11.jpg

 

Krajem februara iz Fiat-Chryslera su najavili izgradnju nove fabrike automobila u Detroitu, prve u ''gradu motora'' nakon 27 godina ''suše''. Novi pogon je sastavni deo 4.5 milijardi dolara vrednog investicijskog plana kojim će se u SAD-u otvoriti 6.500 radnih mesta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

PSA grupacija kupuje Jaguar i Land Rover!?

 

164245-jaguar lr.jpg

 

Sve su učestalije glasine da bi francuski automobilski gigant PSA grupacija mogla da preuzme ili se ''spoji'' sa premium brendovima Jaguar i Land Rover, koji sada posluju u okviru indijskog Tata Motorsa. Iako se o ovome već neko vreme ''šuška'', zvanično potvrde da PSA grupacija namerava da od Tata Motorsa otkupi Jaguar i Land Rover, za sada još uvek nema. Međutim, Carlos Tavares, šef PSA grupacije je ovih dana izjavio da je francuski gigant zainteresovan za preuzimanje ili spajanje sa JLR brendovima, pod uslovom da neće uticati na poslovanje PSA grupe, odnosno Peugeota, Citroena, DS-a i od nedavno, Opela. Premium brendovi su upravo ono što nedostaje trenutno PSA grupi (ako ne računamo DS brend, koji je tek u povoju, nastao na osnovu Citroena), te bi svakako bili dobrodošli u poslovanju. Sa druge strane, Jaguar Land Rover je samo u zadnja tri meseca 2018. zabeležio gubitak u iznosu od 4.4 milijarde dolara, što je najveći pad u poslovanju na korporativnom tržištu Indije, te bi ''spas'' pod okriljem velike, finansijski solidne grupacije možda i bilo pravo rešenje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

PR Saopštenje

 

Toyota i Suzuki najavili potpisivanje sporazuma o početku konkretne saradnje u novim oblastima

 

toyota suzuki.jpg

 

Toyota Motor Corporation (Toyota) i Suzuki Motor Corporation (Suzuki) najavili su potpisivanje sporazuma o početku konkretne saradnje u novim oblastima. Toyota i Suzuki razmatraju detalje takve saradnje nakon zaključenja memoranduma o razumevanju o poslovnom partnerstvu koji je potpisan još 6. februara 2017. godine. Toyota i Suzuki, osim što povezuju Toyotinu snagu u tehnologijama elektrifikacije i snagu Suzukija u tehnologijama za kompaktna vozila, nameravaju da rastu u novim područjima, kao što su zajednička saradnja u proizvodnji i široka popularizacija elektrifikovanih vozila. Pojedinosti o planiranim područjima buduće saradnje navedeni su u tabeli u nastavku:

Novi pravci saradnje

I. Toyotine prednosti: Pružanje elektrifikovane tehnologije i elektrifikovanih vozila

  1. Isporuke Toyotinih hibridnih sistema (THS - Toyota Hybrid System) Suzukiju. Globalno
  2. Široko rasprostranjivanje tehnologije hibridnih električnih vozila (HEV) u Indiji putem lokalnih nabavki HEV sistema, motora i baterija. Indija
  3. Isporuke dva nova elektrifikovana vozila proizvedena na Toyota platformama (RAV4, Corolla Wagon) Suzukiju u Evropi. Evropa

II. Suzukijeve prednosti: Pružanje kompaktnih vozila i pogonskih sistema

  1. Isporuke dva kompaktna vozila proizvedena na Suzuki platformama (Ciaz i Ertiga) Toyoti u Indiji. Indija
  2. Toyota će preuzeti novorazvijene Suzuki motore za kompaktna vozila. Takve motore će podržavati Denso i Toyota, a proizvodiće se u Toyotinoj fabrici motora u Poljskoj (Toyota Motor Manufacturing Poland). Evropa
  3. Snabdevanje Toyote Suzuki automobilima proizvedenim u Indiji (Baleno, Vitara Brezza, Ciaz, Ertiga), namenjenih afričkim tržištima. Afrika

III. Saradnja u oblastima tehnološkog razvoja i proizvodnje, uz jačanje prednosti obe kompanije

  1. Oslanjajući se na Suzukijevu stručnost u razvoju vozila u Indiji, zajednički razvoj Toyotinog MPV-a C segmenta i isporuke Suzukiju. Indija
  2. Proizvodnja kompaktnog SUV-a Vitara Brezza, razvijenog u Suzukiju, u fabrici Toyota Kirloskar Motor Pvt. Ltd. (TKM) od 2022. godine. Indija.

Premda se Toyota i Suzuki i dalje pošteno i slobodno takmiče jedna protiv druge, obe kompanije, krećući se napred, nameravaju da razmotre dalju saradnju kako bi ostvarile buduće društvo održive mobilnosti uz poštovanje svih važećih zakona.

Predsednik kompanije Toyota, Akio Toyoda: ''Kada je reč o elektrifikaciji vozila, za koju se očekuje da će još više prodreti, hibridne tehnologije od ranije doživljavaju veliku ulogu na mnogim tržištima. Potrebno je široko prihvatanje da bi elektrifikovana vozila mogla da doprinesu zaštiti okruženja na Zemlji. Kroz naš novi sporazum, radujemo se širem korišćenju hibridnih tehnologija, ne samo u Indiji i Evropi, nego i u celom svetu. Istovremeno, verujemo da će nam širenje našeg poslovnog partnerstva sa Suzukijem - od uzajamne nabavke vozila i pogonskih sistema, do razvoja i proizvodnje - pomoći u postizanju konkurentske prednosti kojoj moramo da težimo da bi preživeli jedno razdoblje u stoleću duboke transformacije. Nameravamo da ojačamo konkurentnost obe kompanije, primenjujući naše jake strane i učeći jedni od drugih.''

Predsednik kompanije Suzuki, Osamu Suzuki: ''U vreme kada smo najavili obimnu saradnju u maju prošle godine, govorio sam da ćemo težiti globalnom uspehu. Od tada vidim napredak u partnerstvu i zadovoljstvo mi je što mogu danas da objavim ovu izjavu o statusu partnerstva na globalnoj osnovi, uključujući Evropu i Afriku. Pored toga, zahvalni smo na ljubaznoj ponudi kompanije Toyota koja nam omogućava da iskoristimo njihovu hibridnu tehnologiju. Nastavićemo s najvećim naporima da saradnja bude što uspešnija.''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aston Martin bi mogao da profitira od tvrdog Bregzita

 

aston vels.jpg

 

Šef proizvođača luksuznih automobila Aston Martin, Andy Palmer, istakao je da bi njegova kompanija mogla da profitira ukoliko Velika Britanija izađe iz Evropske unije bez dogovora. Palmer objašnjava da bi upravo zbog takvog ishoda ove političke maratonske bitke, njihovi automobili mogli da postanu jeftiniji. Iako nije želeo da izlazi sa konkretnim brojkama, na konferenciji u Londonu je istakao da je njegova kompanija u poređenju s drugim proizvođačima automobila ''manje izložena'' potencijalnim sankcijama koje za sobom vuče tvrdi Bregzit.

 

''Mi imamo puno više manevarskog prostora u određivanju svojih cena. Takođe, morate da znate da mi i dalje trgujemo u funtama, u toj valuti prodajemo svoja vozila, ali i nabavljamo delove. Ako dođe do najgoreg scenarija, britanska valuta će verovatno doživeti pad, pa će naši automobili i zbog toga znatno pojeftiniti'', ističe Palmer. Međutim, uprkos optimizmu, direktor ovog luksuznog brenda i dalje je na oprezu. Kako prenosi ''Independent'', značajan deo delova potrebnih za proizvodnju ovih skupocenih vozila dolazi upravo iz zemalja članica Evropske unije što bi u slučaju tvrdog Bregzita ovoj kompaniji moglo da zakomplikuje život. Kako bi već sada ublažili moguće probleme, Aston Martin je povećao zalihu svojih vozila u Britaniji za više od 55 posto. ''Povećali smo zalihe, već smo ugovorili saradnju i sa nekim drugim dobavljačima, a uz to promenili smo i kanale snabdevanja'', objašnjava Palmer. Upkos pripremljenosti za najgori scenario, direktor kompanije ističe da se oni i dalje zalažu za slobodnu trgovinu u celom svetu, kao i da ih ne plaše posledica mogućeg tvrdog Bregzita.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan ulaže 213 miliona dolara na opremanje svoje fabrike u Južnoafričkoj republici

 

nissan navara 902.jpg

 

Južnoafrička filijala Nissan-a će potrošiti tri milijarde randa (213 miliona dolara) na opremanje svoje lokalne fabrike kako bi mogla da proizvodi novi model Navara, saopštio je prvi čovek tog ogranka. Kapacitet Nisanovog pogona u Roslinu, blizu Pretorije, povećaće se za 30.000 jedinica u prvoj fazi, kaže Majk Vitfild, generalni direktor kompanije Nisan u Južnoafričkoj Republici, a prenosi ''Rojters''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda razmišlja da otvori još jednu fabriku u Češkoj

 

133137-skoda combi.jpg

 

Škoda razmišlja da otvori još jednu fabriku u Češkoj zbog stagniranja prodaja ovih vozila u 2018., jer evropske fabrike nisu mogle da postignu veću proizvodnju. Predsednik kompanije Bernard Majer rekao je tim povodom da će odluka o novoj, trećoj fabrici u Češkoj, biti doneta do polovine godine, budući da će biti potrebno nekoliko godina za puštanje u pogon nove fabrike, prenosi agencija V4NA. ''Prošle godine mogli smo da prodamo 100.000 više automobila da je bila veća produkcija'', rekao je Majer. Kako se navodi, prošle godine nedostajale su karoserije i montažni kapaciteti u češkim fabrikama Škoda u Mlada Boleslavu i Kvasinju, gde se godišnje sastavlja 800.000 automobila. Kompanija se najpre nadala da će povećati proizvodnju uvođenjem rada vikendom, ali su sindikati sprečili te planove.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oštar rez Jaguar Land Rovera

 

189639-jaguar xe 111.jpg

 

Nakon što je proizvođač automobila Jaguar Land Rover (JLR) zabeležio pad prodaje u Evropi i Kini, kompanija je privremeno zatvorila svoje fabrike. Ta odluka je, kako piše ''The Guardian'', deo priprema za izlazak Ujedinjenog Kraljevstva iz Evropske unije, a zatvorene su četiri britanske fabrike koje ukupno zapošljavaju 18.500 ljudi. Najveći britanski proizvođač automobila ima običaj da prekine proizvodnju ususret Uskrsu, ali ove godine je to učinio nedelju dana ranije. To produženje je dogovoreno još u januaru kako bi se JLR pripremio za probleme koje je Bregzit mogao dodatno da izazove Tada se, naime, očekivalo da će UK napustiti Uniju 29. marta. Radnici zaposleni u JLR-ovim fabrikama će i tokom ova tri nedelje, koliko će britanske fabrike biti zatvorene, primiti platu, ali sve te sate će kasnije morati da nadoknade.

 

Uz zatvaranje fabrika, kompanija je zbog lošijih poslovnih rezultata izazvanih Bregzitom počela i da otpušta svoje radnike. U prošloj poslovnoj godini, koja je završila u martu, JLR je prodao 578.915 svojih vozila, što je pad od gotovo 6%, dok je samo u martu prodaja pala 8.2% u odnosu na isti period prošle godine. JLR širom sveta zapošljava 40.000 ljudi, a otpustiće ih 4.500. Najveći broj otpuštenih biće zaposleni na menadžerskim pozicijama u UK-u. ''Znali smo da moramo da budeo proaktivni kako bi umanjili potencijalne posledice lošeg ili tvrdog Bregzita. Dobavljači moraju da se pripreme kako bi mogli da svoje delove dovezu do naših fabrika'', objasnili su u kompaniji.

 

Uz ostale velike proizvođače automobila, Jaguar Land Rover već neko vreme radi zalihu delova automobila, ali sa poteškoćama u nabavci će moći da se nosi samo nekoliko dana, a ne nedelja, budući da dnevno potroši 25 miliona automobilskih delova. BMW muče slični problemi pa su iz te kompanije već upozorili da bi u svojoj britanskoj fabrici u blizini Oxforda mogli da prestanu sa proizvodnjom popularnih Mini Coopera. Dodatno, prošle nedelje britansko Društvo proizvođača i trgovaca automobilima je upozorilo da bi ''tvrdi Bregzit imao razoran uticaj na investicije i teško stečenu reputaciju UK-a kao centra za inovacije'', pa bi ''naškodio britanskoj vodećoj poziciji na svetskom tržištu''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni oblak se nadvio nad nemačku autoindustriju

 

ger industry.jpg

 

Električni motor za automobil ima samo dvadesetak delova, nema izduvnog sistema, menjača ili rezervoara goriva, cena izrade je manja, a može da ga podigne samo jedan čovek. Elektrifikacija automobila je danas potpuno zaokupila celi svet uz sve strože ekološke standarde, koji će vrlo brzo dovesti do toga da se više neće ni isplatiti, a ni smeti proizvoditi motori za automobile sa unutrašnjim sagorevanjem. Ova činjenica možda neće zabrinuti običnog čoveka, ali velike proizvođače automobila sigurno hoće. Prema Bloombergu, to bi moglo da bude pogubno za Nemačku, u kojoj su do 2017., prema ''Accentureu'', proizvođači automobila činili 60 posto rasta prihoda u 50 vodećih nemačkih kompanija.

 

To znači da bi kraj proizvodnje motora sa unutrašnjim sagorevanjem, u kombinaciji sa padom broja vlasnika automobila u svetu, mogao dovesti do remonta četvrte najveće svetske ekonomije. Automobilska industrija, koja se razvila tokom 140 godina od izuma motora s unutrašnjim sagorevanjem, postala je najveći poslodavac u Nemačkoj, sa ukupno 834.500 radnika, i sada čini petinu ukupnog nemačkog izvoza. Nemački automobilski sektor je prošle godine ostvario prihod od 423 milijarde evra. BMW, Audi i Mercedes proizvode osam od 10 premium automobila koji se prodaju svake godine, a Volkswagen kao najveći svetski proizvođač automobila je dodatno učvrstio snagu nemačkih proizvođača u globalnoj industriji. Isprepletena gusta mreža proizvođača i dobavljača u Nemačkoj je direktna posledica početne prednosti nemačke nacije kao mesta rođenja modernog motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Nikolaus Otto je sa Gottliebom Daimlerom i Wilhelmom Maybachom 1876. patentirao prvi moderni četvorotaktni motor. Unutrašnje sagorevanje se odvija u mnogo kompaktnijem prostoru od parnih mašina koji su pokrenuli evropsku industrijalizaciju. Ipak, da li će doba blagostanja proizašlog iz tih patenata biti okončano loše po one koji su od toga lepo živeli gotovo 140 godina?

 

U studiji nemačkog sindikata ''IG Metall'' i ''Fraunhofer'' instituta za industrijsko inženjerstvo su zaključili da će do 2030. godine 75.000 od 210.000 radnih mesta širom Nemačke što se tiče motora i menjača biti zastarelo, čak i ako elektrifikacija stvori oko 25.000 novih radnih mesta u tom vremenskom okviru. Ništa bolje nije ni u SAD-u, jer su i tamošnji sindikati došli do sličnog zaključka. Pogledajmo kako se s time nose u nemačkom proizvođaču luksuznih automobila BMW-u. Uzmimo praktičan primer koji najbolje ide u prilog gornje teze - kompletan motor sa unutrašnjim sagorevanjem ugrađen u BMW M5 je slagalica od 1.200 komada, teška više od 181 kg. Ima oko 150 pokretnih delova, čija preciznost može da katapultira sportski automobil (serijski model M5 sa 600KS) od 0 do do 100 km/h za oko četiri sekunde. Sastavljen je od rada ruku stotina dobavljača delova i komponenti, kao i hiljada ruku radnika na proizvodnoj traci BMW-a u nemačkom gradu Dingolfingu. Sa druge strane, elektromotor proizveden u istoj fabrici razlikuje se gotovo u svakom pogledu: dovoljno je lagan da ga podigne jedna osoba, sa ukupno nešto više od dvadesetak delova, a ne treba mu ni izduvni sistem, ni menjač, ni rezervoar goriva. Broj radnih sati potrebnih za izradu konvencionalnog motora je veći nego za izradu električnog, i to je činjenica.

 

Baterijske ćelije su uglavnom industrijska roba, proizvodi kupljeni na veliko od nekog drugog proizvođača specijalizivanog za tu vrstu proizvoda. Za samo nekoliko godina BMW će prodavati desetak modela automobila sa baterijskim napajanjem. Tranzicija se već pokazala bolnom i skupom. Prošlog meseca, očekujući pad profita od 10% ove godine, kompanija je saopštila da će započeti kampanju za efikasnost od 12 milijardi evra kako bi platila za obnovu koja je usmerena na električne baterije. Od 2021. BMW planira da eliminiše i do 50 posto opcija pogona. Otprilike trećina radne snage koja broji 133.000 ljudi je obučena za proizvodnju električnih vozila - i jasno je da svi današnji zaposleni neće biti potrebni za proizvodnju u budućnosti.

 

Proizvođači automobila su oduvek od drugih proizvođača nabavljali vitalne delove, ali prelaz na električni pogon stavlja naglasak na to oslanjanje. Baterijske ćelije, a ne električni motor, daleko su najskuplja komponenta električnih automobila. Dok proizvođači električnih automobila sastavljaju vlastite baterije, oni ne sastavljaju ćelije. BMW kaže da zadržava tehnologiju trošeći 200 miliona evra na istraživački centar i razvijajući ćelije u kooperaciji sa dobavljačima. Proizvodnja baterijskih paketa koristi robote za dijagnostiku i uklanjanje tragova prljavštine pre stavljanja svake ćelije u metalno kućište, a taj proces je očigledno jednostavniji i manje radno intenzivan. Stanice dolaze u Dingolfing u kartonskim kutijama iz fabrika Samsunga u Južnoj Koreji. Baterijske ćelije za BMW-ove električne automobile, poput onih većine drugih proizvođača automobila, uvoze se iz Azije. LG Chem, Samsung, Panasonic i kineska savremena tehnologija Amperex, ili CATL, daleko su najveći dobavljači baterija na svetu - i to se verovatno neće uskoro promeniti.

 

Nemačka i Francuska su obećale ukupno 1.7 milijardi evra subvencija za sufinansiranje istraživanja baterija i izgradnju fabrika u svojim zemljama, ali plan je još uvek u fazi rasprava. CATL gradi fabriku u istočnoj Nemačkoj za isporuku BMW-u, a južnokorejska firma LG Chem je počela sa proizvodnjom u Poljskoj. Kineski planovi za podsticanje domaćih giganata za proizvodnju baterija i dominaciju u rastućoj industriji čini se da nisu mnogo zabrinjavali proizvođače automobila, iako ishod postaje sve jasniji: Nemačka neće dominirati ovim ključnim delom u sledećem svetskom talasu automobila.

 

Slično je i u najvećem svetskom proizvođaču automobila - Volkswagenu. Kako bi održao korak sa pooštrenjem ciljeva smanjenja CO2 u Evropi, Volkswagen je ubrzao proizvodnju u najvećoj električnoj automobilskoj industriji kako bi do 2030. godine ostvario 40 posto prodaje. Međutim, prošle godine taj broj je bio manji od 1%, čak sa uključenim plug-in hibridima. Tri fabrike u Nemačkoj Volkswagen namerava da preorijentiše samo na automobile sa baterijom. Trošak prilagođavanja samo jedne fabrike u sledeće dve godine? Najmanje 1.2 milijarde evra. Volkswagen je već najavio da će najnovija linija benzinskih i dizelskih motora koje planira da uvede 2026. biti i njihova poslednja.

 

Ulagači u automobilsku industriju već prebacuju svoj fokus na neke druge proizvođače automobila. U isto vreme tržišna kapitalizacija američkog proizvođača isključivo električnih automobila Tesle sada je jednaka onoj BMW-a, iako je nemačka kompanija prošle godine proizvela 10 puta više automobila. Odmak od motora sa unutrašnjim sagorevanjem će nesumnjivo imati dalekosežan efekat za nemačke dobavljače, od kojih su najveći sami globalni igrači. Više od 70 posto dodane vrednosti automobila proizvedenog u Nemačkoj dolazi vezano uz automobilsku industriju. Nekoliko nemačkih dobavljača, uključujući Bosch i Schaeffler, već smanjuju broj radnih mesta. Drugi kreću na veleprodajne strateške pomake, kao što se nemački proizvođač guma ''Continental'' prebacuje na pogonske sklopove, a proizvođač menjača ''ZF Friedrichshafen'' povećava svoju elektronsku sposobnost kupovinom ''Wabco Holdingsa'' u ugovoru vrednom sedam milijardi dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kina je ključni faktor u ambiciozanim planovima Volkswagena

 

Volkswagen ID Roomzz 11111.jpg

 

Volkswgen ima ambiciozan plan za narednih deset godina, a ključni faktor u njegovom ostvarenju biće Kina.

Iz Volfsburga su istakli nameru da u narednih deset godina prodaju 22 miliona električnih automobila. Od toga VW očekuje da samo u Kini bude prodato 11,6 miliona EV vozila svog brendova nemačke grupacije. Tokom ove godine VW Grupa namerava da poveća svoju gamu EV vozila u Kini na 14 modela. Volkswagen će uskoro imati tehničke kapacitete da ostvari ovaj plan, jer kada postanu operativne dve nove fabrike u Kini sledeće godine imaće proizvodni kapacitet od 600.000 EV godišnje. Nosilac VW električne ofanzive biće I.D. porodica, a ključni faktor biće SUV segment, što je potvrđeno ove nedelje na Sajmu automobila u Šangaju. VW je predstavio čak pet SUV modela, do kraja godine se očekuje još osam, a do kraja 2020. ukupno 40. Posebnu pažnju je privukao model koji će biti VW električna perjanica, u pitanju je EV SUV pod oznakom I.D. Roomzz koji će se na tržištu pojaviti 2021.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li Volkswagen grupacija planira prodaju brendova Bentley i Lamborghini?

 

189117-bentley b 111.jpg

 

Pojavile su se glasine koje najavljuju ozbiljnu rekonstrukciju nemačkog giganta

 

VW grupacija je tek u početnoj fazi implementiranja svog ''Vision 2030'' plana. Taj plan podrazumeva ozbiljnu rekonstrukciju nemačkog giganta tokom narednih 11 godina. Nedavno su se pojavile informacije da bi neki premium brendovi iz okvira VW grupacije mogli biti prodati ili ukinuti. Naime, čelnici grupacije još uvek nisu ni izabrali ljude koji će sporvoditi inicijativu ''Vision 2030''. Ipak, magazin ''Automobile'' je nekako uspeo da dođe do nekih informacija (spekulacija) o početnim planovima kompanije. ''Automobile'' prenosi da su brendovi Volkswagen, Audi i Porsche zapravo jedini koji su sigurni u VW grupaciji. Sudbina ostalih brendova pak, ''nije zapisana u kamenu'', citira neimenovane izvore ''Automobile''. Po njihovim rečima, Škoda i Seat bi mogli da radikalno promene svoj dizajnerski pravac. Takođe, Bentley, Bugatti, Ducati, Italdesign i Lamborghini bi mogli da budu prodati, ili čak ugašeni.

 

Najviše razloga da se boji, prema ovim informacijama, ima Bentley. Razlog za to je, kako se navodi, činjenica da je taj brend previše ''staromodan''. ''Zašto investirati u kompaniju koja stalno gleda unazad a ne u budućnost?'', naveo je taj neimenovani izvor. U svakom slučaju, i ako zaista dođe do toga da se Bentley razdvoji od VW-a, to se sigurno neće desiti preko noći. Pretpostavljamo da bi se prvo istražile alternativne opcije, kao što je na primer prodaja tog brenda. Imajmo na umu i da je plan ''Vision 2030'' zamišljen da se ostvari tek za više od decenije. To znači da bi Bentley lagano mogao predstaviti novi SUV o kom kruže glasine. Takođe, ovaj brend namerava da sledeće godine predstavi i novi Flyin Spur model. Isti izvori su naveli i da bi Bugatti mogao napustiti VW grupaciju, ali da bi ipak ostao u kontroli Porsche-a. Naime, upravljanje francuskim proizvođačem automobila bi bilo prepušteno unuku Ferdinanda Poršea, Ferdinandu Pijehu. Budućnost kompanije Lamborghini je takođe neizvesna. Naime, zvaničnici VW grupacije su već počeli sa procenama potencijala italijanskog brenda da se pokaže kao dobra investicija. Ako im se ne dopadne to što saznaju, Lambo i Ducati bi mogli biti prodati kao deo istog paketa.

 

Lamborghini-Huracan_Evo 111.jpg

 

''Automobile'' prenosi da je glavni razlog zbog kog bi se VW grupacija odlučila na ove korake zapravo elektrifikacija. Kako se navodi, prodajom gore navedenih brendova bi se dobila ogromna suma novca koja bi mogla biti uložena u kreiranje samostalnog brenda u okviru VW grupacije koji bi se bavio samo proizvodnjom električnih automobila. Naravno, moramo uzeti u obzir da su sve ove informacije zapravo nezvanične i da potiču od izvora, za koje bi se lako moglo ispostaviti da uopšte nisu legitimni. Prema tome, sve ovo uzimamo kao nešto što bi se moglo dogoditi, ali šanse za to su jako male.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kineski BAIC želi da kupi 5% Daimlera

 

164498-beijing 11.jpg

 

Kineska grupa BAIC nastoji da kupi učešće do 5 posto u Daimleru kao način da obezbedi svoje ulaganje u kinesku kompaniju za proizvodnju Mercedesa Peking Benz Automotive, rekla su ''Rojtersu'' tri izvora koji su upoznati sa tom temom. BAIC je obavestio Daimler o svojoj nameri da kupi učešće od 4-5 odsto u nemačkom proizvođaču Mercedes-Benz automobila ranije ove godine, navode dva od tri izvora. Kineska kompanija je zatražila od lokalnih vlasti u Pekingu da podrže kupovinu učešća od 4-5 odsto. BAIC je počeo da kupuje deonice Daimlera na otvorenom tržištu, rekao je jedan izvor.

Ostaje nejasno da li grupa BAIC može da prikupi gotovo 3 milijarde evra koliko bi koštalo udeo od 5 odsto u Daimleru, na bazi završne tržišne vrednosti nemačkog proizvođača automobila u petak od 57.6 milijardi evra, navode dva od tih izvora. BAIC trenutno nije značajan deoničar kopmpanije Daimler. Nemačka pravila o preuzimanju omogućavaju kupcu kupovinu učešća do 3 odsto pre nego što se zahteva objavljivanje podatka o kupovini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford saopštio da će ukinuti 7.000 radnih mesta u administraciji

 

ford-explorer-st 1.jpg

 

Ford je saopštio da će ukinuti 7.000 radnih mesta u administraciji ili oko 10 odsto svoje radne snage sa fiksnim primanjima. Kompanija se na takav potez odlučila u sklopu napora za smanjenje troškova, a koji bi, prema procenama Forda, trebalo da donesu uštedu od oko 600 miliona dolara godišnje, prenosi CNN. Radnici će, kako je saopšteno iz kompanije, početi od sutra da primaju obaveštenja o najavljenim rezovima, a čitav proces bi trebalo da bude okončan do kraja avgusta. U Severnoj Americi će biti ukinuto oko 2.400 radnih pozicija. Izvršni direktor Forda Džim Haket je u mejlu zaposlenima napisao da će ukidanje radnih mesta biti realizovano kroz dobrovoljne odlaske i otpuštanja. ''Da bismo uspeli u našoj konkurentnoj industriji, i pozicionirali Ford tako da pobedi u budućnosti koja se ubrzano menja, moramo smanjiti birokratiju, osnažiti menadžere, ubrzati proces donošenja odluka, fokusirati se na najvredniji posao i smanjiti troškove'', napisao je Haket u mejlu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Infiniti elektrifikuje svoju ponudu i obustavlja ponudu dizel agregata

 

infiniti qs 2.jpg

 

Korporacija Nissan seli sedište podružnice Infiniti iz Hongkonga u Jokohamu, što bi trebalo da ''dovede do veće efikasnosti'', saopštio je proizvođač automobila. Cilj preseljenja je ''dalja integracija Infinitija u dizajn, razvoj i istraživanja kompanije u Japanu'', što će podstaći razvoj baterija i ponudu u tom segmentu. Planirano je da do preseljenja dođe sredinom naredne godine. ''Prema planu, prioritet ostaju Infinitijeva najveća tržišta u Severnoj Americi i Kini'', saopštio je Nissan, dodajući da će ''Infiniti elektrifikovati svoj portfolio, obustaviti ponudu dizel agregata i fokusirati resurse na svoje najveće prilike''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akcije proizvođača automobila u Aziji i Evropi krenule nizbrdo

 

Volkswagen-Jetta_GLI 1111.jpg

 

Strmoglav pad se desio nakon što je američki predsednik Donald Tramp zapretio da će u junu uvesti tarife na uvoz proizvoda iz Meksika. Akcije BMW-a, Dajmlera i Volkswagena, koji imaju fabrike u Meksiku kako bi iskoristili niže troškove rada i trgovinske sporazume SAD sa južnim susedom, pale su jutros za čak 2.9 odsto, prenosi agencija ''Rojters''. Gubitke su pretrpele i akcije azijskih proizvodjača automobila. Do kraja trgovinskog dana u Tokiju, akcije Nissan-a su pale za 5.31 odsto, Toyota je oslabila za 2.85 procenata, a Mazda za 7.13 odsto. Slični gubici su zabeleženi i u Južnoj Koreji, gde je Kia Motors registrovao pad cene akcije od 4.49 procenata.

Tramp je najavio da će na robu iz Meksika uvesti tarifu od 5.0 odsto, i da će carinsku stopu svakog meseca povećavati dok 1. oktobra ne dostigne 25 odsto, ukoliko Meksiko ne preduzme hitne akcije protiv ilegalne imigracije preko američke granice. Portparol Audija, VW-ove podružnice, kaže da kompanija vrlo pažljivo prati razvoj situacije, ali da je prerano da spekuliše o ishodu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota zadržala poziciju najvrednijeg automobilskog brenda

 

191174-toyota chr 1.jpg

 

Toyota je zadržala poziciju najvrednijeg automobilskog brenda i u 2019, dok su Mercedes i BMW na drugom i trećem mestu. Ova tri auto-brenda ujedno su i jedine automobilske marke koje su uspele da se plasiraju među 100 najvrednijih brendova na svetu, pokazuje najnovija studija koju je sproveo Kantar Millward Brown. Tako je Toyota završila na 41. poziciji, Mercedes je 54-ti, a BMW se nalazi odmah iza njega na poziciji 55. Sve tri automobilske marke pale su na listi 100 najvrednijih svetskih brendova u odnosu na pozicije iz 2018. godine. Kada je reč o Top 10 najvrednijih auto-brendova na svetu, iza Toyote, Mercedesa i BMW-a nalaze se redom: Honda, Ford, Nissan, Tesla, Audi, Volkswagen i Porsche.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla i maju najtraženija automobilska marka u Norveškoj

 

tesla 3 craig.jpg

 

Američki proizvođač zadržao je u maju lidersku poziciju na norveškom tržištu. Iako je tržište novih putničkih vozila u Norveškoj u maju zabeležilo pad od 4.3%, to nije sprečilo Teslu da poveća prodaju za čak 94.6%, u odnosu na isti mesec 2018. godine, pokazuju rezultati koje je objavio sajt ''Focus2move''. Do ovakvog rasta došlo je nakon što je u prodajne salone stigao dugo očekivani Model 3. Tesla je u maju bio najprodavaniji auto-brend u Norveškoj, ispred Volkswagena na drugom i Toyote na trećem mestu. Iza njih, na 4. poziciji je - za mnoge iznenađenje - korejski Hyundai, koji je zabeležio rast prodaje od čak 88.4% u poređenju sa istim mesecom prethodne godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia dobija novi CVVD motor

 

kia motor.jpg

 

Kia Motors je razvila tehnologiju sa vremenski promenjivim upravljanjem otvaranja ventila (Continuously Variable Valve Duration - CVVD), koju će uskoro masovno koristiti u svojim vozilima. Prvi motor sa ovom inovacijom biće benzinski motor Smartstream G1.6 T-GDi. CVVD, razvijen u HMG-ovom centru za istraživanja i razvoj, optimizuje performanse motora i potrošnju goriva. Kontroliše vreme trajanja otvaranja ventila u skladu sa uslovima vožnje - poboljšane performanse za 4%, niža potrošnja goriva za 5% i niže emisije za 12%. Tehnologija upravljanja ventilima određuje vreme trajanja otvaranja i zatvaranja ventila u skladu sa uslovima vožnje, zbog čega CVVD ostvaruje poboljšanje od 4 odsto u performansama, 5 odsto u potrošnji goriva, dok su emisije štetnih gasova niže za čak 12 odsto.

''Razvoj CVVD tehnologije je šansa za grupaciju da napravi iskorak na području inovacija motora'', rekao je Albert Birman, vođa odeljenja za istraživanja i razvoj u grupaciji. ''Naše napore ćemo usmeriti u razvoj naprednih rešenja za novu eru mobilnosti, dok ćemo ujedno nastaviti sa razvojem novih tehnologija za motore sa unutrašnjim sagorevanjem, čime ćemo ispuniti sve strožije emisijske standarde.''

 

Do sada je performanse i potrošnju goriva kontrolisala tehnologija sa promenjivim upravljanjem ventilima, koja je određivala trajanje i dubinu otvaranja ventila, sa snagom motora kojeg pokreće ciklus usis goriva-kompresija-širenje-izduv. Tipična tehnologija promenjivog upravljanja ventilima određuje vreme otvaranja i zatvaranja ventila (npr. CVVT) ili sa kontrolom količine ulaznog vazduha (CVVL). Prethodne i postojeće tehnologije upravljanja ventilima nisu mogle određivati trajanje delovanja ventila, jer je zatvaranje ventila bilo podređeno otvaranju ventila, zbog čega se nije moglo odazivati na različite situacije u vožnji. CVVD sa prilagođavanjem vremena otvaranja ventila u skladu sa zahtevima motora vodi tehnologiju u novom smeru.

 

Kada vozilo vozi pri konstantnoj brzini u niskim okretajima motora CVVD otvara usisne ventile od sredine do kraja takta kompresije. To pomaže kod smanjenja potrošnje goriva smanjenjem otpora koji nastaje zbog kompresije. Kada motor radi u visokim obrtajima, npr. pri visokim brzinama usisni ventil se zatvara na početku takta kompresije kako bi maksimalno iskoristio količinu vazduha koja je potrebna za eksploziju. To poboljšava obrtni moment koji utiče na bolje ubrzavanje.

 

Novi motor Smartstream G1.6 T-GDI, koji je razotkriven istovremeno sa CVVD tehnologijom, je četvorocilindrični turbo benzinski motor sa 180 KS i obrtnim momentom od 265 Nm. Novi motor je prvi motor u grupaciji kod kojeg će koristiti CVVD tehhnologiju, a donosi i niskotlačni ventil za reciklažu izduvnih gasova (LP EGR), koji optimizuje iskorišćenje goriva. Sistem za reciklažu izduvnih gasova vraća nešto goriva, koje je izgorelo u komori za sagorevanje i time proizvodi efekat hlađenja i smanjenja emisija nitrogen oksida. G1.6 T-GDi donosi i sistem niskog pritiska koji preusmerava sagorele emisije u kompresor turbo punjača, umesto u usisni sistem, čime poboljšava efikasnost kod ubrzavanja. Nova jedinica je dobila integrisan sistem toplotne obrade, koji brzo zagreva ili hladi motor na optimalnu temperaturu, i snažan sistem direktnog ubrizgavanja, koji dostiže pritisak od 350 bara (postojeći T-GDI ima 250 bara). Pored toga je zbog drugačije obrade površine trenje smanjeno za čak 34%. Novi motor Smartstream G1.6 T-GDi je trenutno u probnoj fazi za standardnu ugradnju u vozila Kia. Tako će dolazeći modeli ubuduće dobiti neviđene performanse i nisku potrošnju goriva.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Direktor BMW-a Harald Kruger napušta tu funkciju

 

bmw 3 kruger.jpg

 

Kako prenosi FoNet, direktor nemačkog proizvođača automobila BMW Harald Kruger će napustiti tu funkciju. To je saopštila bavarska kompanija koja ostvaruje naslabije rezultate u proteklih nekoliko godina. Pedesettrogodišnji Kruger neće tražiti produženje ugovora koji ističe krajem aprila sledeće godine. Bord direktora će 18. jula raspravljati o Krugerovom nasledniku, javlja AP. U prvom kvartalu je proizvodnja automobila BMV zabeležila gubitke zbog tužbe vredne 1.4 milijarde evra pokrenute zbog monopolskog delovanja, kao i visokih troškova uvođenja novih tehnologija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler u gubitku

 

178996-mercedes a class.jpg

 

Daimler je saopštio da je drugo tromesečje zaključio sa gubitkom, smanjivši po drugi put za nedelju dana procenu godišnje dobiti. U periodu od aprila do juna kompanija je zabeležila operativni gubitak od 1.6 milijardi evra. U istom periodu prošle godine su poslovali operativnom dobiti od 2.6 milijardi evra. Zbog nepredviđenih događaja, uključujući opsežan opoziv automobila zbog neispravnih vazdušnih jastuka i vladinih istraga i pravnih sporova povezanih sa falsifikovanjem podataka o emisiji štetnih gasova kompanija je stavila na stranu više novca nego što su planirali, a povećala je i procenu očekivanih troškova u ovoj godini. Objašnjavaju da će promene u ponudi odeljenja kamioneta generisati dodatne troškove od 500 miliona evra.

 

Uz jednokratne faktore, u Daimleru ističu i sporije izbacivanje na tržište novih modela i slabiju globalnu potražnju nego što su do sada očekivali. Zato sada očekuju da će ove godine zabeležiti operativnu dobit ''značajno nižu'' od prošlogodišnjih 11.8 milijardi evra. Procenu su snizili 23. juna, predviđajući tada da će se zadržati na prošlogodišnjem nivou. Pre toga su očekivali njen blagi rast zbog posledica skandala ''Dieselgate''. Dan ranije nemačka agencija za drumski prevoz KBA je naložila Daimleru da povuče 60 hiljada vozila zbog sumnje da su opremljeni softverom koji omogućuje manipulaciju podacima o emisiji štetnih gasova. Prošle godine KBA je zbog nezakonitog softvera tražio od kompanije povlačenje 700 hiljada vozila širom sveta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche proizvede samo dva ista automobila godišnje?

 

5d2f779dbf995_150018-porschec11.jpg.34393e9d5f4c683f6dd6b69f6214686b.jpg

 

Godišnja proizvodnja modela Porsche 911 i 718 se u pogonima u Zuffenhausenu otprilike kreće oko brojke od 25.000 jedinica. Zato bi logično bilo da se pretpostavi da je veći broj tih automobila identičan jedan drugom, ali to nije tako. Kako piše portal Autonet, direktor Porscheove fabrike u Zuffenhausenu, Christian Friedl, je otkrio da Porsche godišnje proizvede otprilike dva identična primerka modela 911 ili 718. Drugim rečima, nivo personalizacije vozila za koju se odlučuju kupci Porscheovih automobila je prilično visok. Porsche nudi 39 varijanti modela 911 i 718 Boxster / Cayman, a zatim je tu još celi niz raznih elemenata koje kupci sami biraju pa je konačni broj potencijalnih verzija zaista veliki. Friedl najavljuje da bi nivo dostupne personifikacije trebalo dodatno da raste proširenjem ponude raznih opcija i paketa. Drugim rečima, uskoro bi baš svaki primerak mogao da bude jedinstven.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko auto kompanije zarađuju po jednom prodatom automobilu?

 

porsche st 001.jpg

 

Kompanija ''B&D Forecast'' je nedavno izračunala koliko koja firma zaradi od jednog automobila. Treba napomenuti i to da se brojke odnose na Nemačku, a jasno, razlikuju se od države do države. Kako prenosi Index.hr, Porsche na jednom automobilu prodatom na nemačkom tržištu zaradi 22.674 evra. BMW zaradi ''samo'' 2.574 evra. Toyota je na 1.751 evro čiste zarade. Audi zaradi 1.643 evra, a Mercedes 736 evra. Volkswagen zaradi tek 334 evra. Honda zarađuje po automobilu 319 evra, General Motors 834 evra, Škoda 758 evra, Ford oko 967 evra, Hyundai i Kia 1.183 evra, Chrysler 1.579 evra, Renault svega 241 evro, Seat 364 evra, Peugeot 510 evra, a Citroen 500 evra po automobilu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oliver Zipse je novi BMW-ov izvršni direktor

 

5d31f6102e6f0_oliverzipse.jpg.8fbe6a677b3746c88e9db015238ebff6.jpg

 

Novi CEO BMW grupe Zipse je odabran da vodi bavarskog proizvođača kroz sledeću deceniju  transformacije, a zameniće 60-godišnjeg Haralda Krügera koji se povlači u avgustu, prenosi Tportal. U BMW-ovoj fabrici u Spartanburgu, u Južnoj Karolini u SAD-u je nadzorni odbor BMW-a glasao da Oliver Zipse preuzme ulogu izvršnog direktora cele Grupe (tačnije ulogu Chairman of the Board of Management of BMW AG). Svoju novu ulogu Zipse će preuzeti 16. avgusta ove godine, zamenjujući dosadašnjeg izvršnog direktora Haralda Krügera, koji će, kako se nezvanično saznaje, otići u penziju. Ključnu ulogu u izboru novog izvršnog direktora su imali predsednik nadzornog odbora Norbert Reithofer, šef radničkog saveta Manfred Schoch kao i sestra i brat Susanne Klatten i Stefan Quandt, koji poseduju polovinu deonica BMW-a.

 

Proizvodno odeljenje je već bilo odskočna daska za druge menadžere u najviši menadžment. Krüger, Reithofer i Joachim Milberg su takođe vodili ovo odeljenje pre uspona na sam vrh BMW-a. Zipse se za vodeće mesto u Grupi do poslednjeg trenutka nadmetao s BMW-ovim 59-godišnjim članom odbora za istraživanje Klausom Fröhlichom. Olivera Zipsea sada čeka ogroman posao jer, kao i drugi proizvođači automobila, BMW se bori sa slabijom potražnjom širom sveta i novim carinskim preprekama. U martu je kompanija najavila plan uštede od 12 milijardi evra i saopštila da će broj zaposlenih biti stabilan ove godine. Predstojeći Bregzit u oktobru predstavlja dodatni problem za BMW. Istovremeno, svi proizvođači moraju da ulože ogromne sume u električne automobile i da preurede fabrike kako bi se uskladili s propisima Kine i EU-a te izbegli kazne.

 

Osim toga, BMW je uložio dosta sredstava u autonomna vozila i usluge mobilnosti kako ne bi bili samo dobavljač finansijski snažnim IT kompanijama u bliskoj budućnosti. Trenutno BMW planira da ponudi najmanje 13 potpuno električnih modela i desetak hibrida do 2023. godine i malo je verovatno da će Zipse promeniti kurs u kratkom roku. Iako ih je prema prodajnim podacima pre tri godine pretekao Mercedes na globalnom polju luksuznih automobila nakon decenija na vodećoj poziciji, novi CEO imaće priliku da povrati prvo mesto jer u prvih šest meseci ove godine BMW-ove prodajne brojke rastu i sada, s 1,08 miliona prodatih automobila, zaostaje za Mercedesom samo 59.000 komada.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaguar Land Rover od britanske vlade dobio 500 miliona funti (557 miliona evra) ''na zajam''

 

Jaguar-I-Pace.jpg

 

Jaguar Land Rover dobila je pozajmicu u iznosu od 500 miliona funti od britanske vlade. Ta pozajmica je namenjena ubrzanju razvoja električnih automobila. Naime, tokom sastanka sa predstavnicima industrije, premijerka Velike Britanije, Tereza Mej, rekla je da će Jaguar Land Rover dobiti pozajmicu u iznos od 500 milona funti od vlade. Takođe, očekuje se još 125 milona evra od komericjalnih sredstava. Britanski proizvođač automobila je nedavno objavio planove o proizvodnji nove linije električnih automobila. Ta vozila će se proizvoditi u postrojenju u Birmingemu. U ta vozila ubraja se i sledeća generacija modela XJ, koja će biti potpuno električna. Nova vozila kompanije Jaguar Land Rover će biti bazirana na MLA platformi. Ona će imati bateriju kapaciteta do 90.2 kWh, što znači da će sa jednim punjenjem moći da pređu do 470 kilometara. Plug-in hibridni modeli će imati baterije od 13.1 kWh i autonomiju od 50 kilometara sa jednim punjenjem.

 

Najveći proizvođač automobila u velikoj Britaniji će veći deo ovog novca uložiti u fabriku. Plan je da svi modeli iz game imaju i elektrifikovanu varijantu do 2020. godine. U fabrici će biti izgrađen i novi centar za sklapanje baterija koji će postati operativan od 2020. godine. Kapacitet će biti oko 150.000 jedinca godišnje. Ova investicija u Jaguar Land Rover će sačuvati najmanje 2.500 radnih mesta. To su svakako dobre vesti, posebno za kompaniju koja je ranije najavila da će morati da ugasi 4.500 radnih mesta na globalnom nivou.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai najavljuje zaokret u prodaji na američkom tržištu

 

palisade 001.jpg

 

Hyundai je najavio zaokret u prodaji na američkom tržištu i proširenu paletu sportskih terenskih vozila, nakon što je prijavio najveći rast kvartalnog profita u sedam godina. Hyundai sada predviđa da će njegov udeo na tržištu SAD početi ponovo da raste od ove godine i da će na kraju 2019. iznositi 4.2 odsto u odnosu na prošlogodišnjih 3.9 odsto, dok će prodaja modernizovanog Palisade SUV-a početi u drugoj polovini tekuće godine, prenosi agencija Rojters. Cilj kompanije je da njen udeo na američkom tržištu bude 5.2 odsto do 2023. godine.

Solidne performanse Hyundai ja kako na domaćem, tako i na američkom tržištu su u tri meseca zaključno sa junom pomogle da se kompenzuje pad prodaje u Kini, gde su usporavanje privrede, trgovinski rat sa SAD i nedostatak konkurentnih modela naveli tog proizvođača da ranije ove godine obustavi proizvodnju u svojoj najstarijoj fabrici. Da bi očuvao zamajac u SAD, svom najvećem prekomorskom tržištu, Hyundai planira da poveća udeo SUV vozila u svojoj prodaji na američkom tržištu na 67 odsto 2023. godine sa planiranih 51 odsto za tekuću godinu. Neto profit Hyundai ja je u periodu april-jun porastao za 31.2 odsto na 919.3 milijarde vona (780.44 miliona dolara), što je tek nešto ispod tržišne procene, ali i dalje najveći procentualni rast kvartalne dobiti od prvog tromesečja 2012. godine. Operativni profit je porastao za 30.2 odsto, dok su prihodi povećani za 9.1 odsto, navodi se u saopštenju kompanije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...