Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Da li biti najveći automatski znači i biti najuspešniji?

Recommended Posts

Honda Passport na slici ... 3,5 V6 280 ks 9AT  ... Bilo bi lepo imati to "čudo"  :) 

Nije ni preveliko, kraće je npr. i od insignije karavan :) 

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo obustavlja neke projekte

 

181203-volvo s60 01.jpg

 

Pandemija izazvana virusom ima snažan uticaj na automobilsku industriju i mnogi proizvođači moraju da donose odluke o nastavku započetih ili planiranih projekata. Među njima je i Volvo.

''Naše odeljenje za istraživanje i razvoj planira brojne projekte, ali sada moramo da odlučimo koji su nam od njih zaista potrebni'', rekao je Hakan Samuelsson, direktor Volvo automobila. On nije precizirao koji bi projekti konkretno mogli da budu zaustavljeni, ali poznavaoci smatraju da bi to moglo da se odnosi na redizajniranje i obnavljanje modela koji su u sredini životnog ciklusa. Jedan od kandidata za osveženje bio je i Volvo S60 koji je na tržištu od početka 2019. godine. Redizajn bi mogao da bude zakazan za 2021. ili 2022. godinu, a vreme će pokazati hoće li se to zaista i dogoditi. Volvo se pripremio da razvije SUV koji bi postao njihova nova perjanica, verovatno bi se zvao XC100 i bio bi direktan konkurent Range Rover-u. Međutim i ovaj projekat takođe bi mogao da bude privremeno obustavljen.

 

Međutim, u dve oblasti Volvo ne odstupa od planova: u oblasti električnih automobila i tehnologije autonomne vožnje. Volvo ovde želi da postane svetski lider i ima dobre izglede za to. Volvo Recharge je linija električnih automobila koja se zasniva na terenskim automobilima po uzoru na XC40 i verovatno će da se proširi na limuzine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se mene lično tiče, S60 mogu odmah "da ugase".

Ali, bio bih veoma srećan kada bih imao V60 :) Još ako bi bio Cross Country, kraja sreći ne bi bilo :) Dok mi se, recimo, V90 (pa ni kao Cross Country) i ne dopada u toj meri kao V60. Suviše je nekako izdužen (kad mu se gleda bočna silueta). Sadašnji V60 mi je baš skladan. I unutra komforan. Gepek kakav treba za tu klasu. A prošli V60 je ( za mene ) bio teški promašaj. Karavan D segmenta, koji je u drugom redu tesan, a sa gepekom od samo 430 litara.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neverovatno mi je da S90 ostvari pad prodaje od samo 1%, a V90 od 24%. Bilo bi mi logično obrnuto. A čudno mi je i da je S60 uopšte imao rast ( a o +6& da i ne govorim). A koliko je V60 smislen u porodici Volvo, vidi se i po tome da je imao veći rast od XC-60 i XC-90, mada je u apsolutnim ciframa V60 skoor smešan u odnosu na XC-60.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja Toyote u martu potonula zbog pandemije

 

193498-toyota h 01.jpg

 

Toyota je objavila da joj je prodaja u martu potonula 22.6%, uz gotovo potpuno obustavljenu proizvodnju u većini pogona zbog pandemije koronavirusa. Ukupno je Toyota grupa, uključujući Daihatsu Motor i Hino Motors, u martu prodala 779.151 automobil. Prodaja u inostranstvu je manja za 29.3% uz prodatih 519.807 vozila, dok je na domaćem japanskom tržištu pala samo 4.7%, uz prodata ukupno 259.344 vozila. Većina fabrika u Japanu i inostranstvu je stala zbog pandemije koronavirusa dok su one u Kini u drugoj polovini marta počele da pokreću mašine, saopštili su iz kompanije. Toyota će kompletan poslovni izveštaj za prvo tromesečje objaviti 12. maja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen očekuje značajno nižu dobit u 2020. godini

 

vw cross 5555.jpg

 

Volkswagen je objavio da je u prvom tromesečju poslovao sa petinom dobiti iz istog prošlogodišnjeg perioda, predviđajući značajno slabiji godišnji rezultat zbog pandemije koronavirusa. Najveći svetski proizvođač automobila je saopštio da mu je operativna dobit pre posebnih stavki u prva tri ovogodišnja meseca potonula na samo 900 miliona evra. U istom prošlogodišnjem periodu je iznosila 4.8 milijardi evra. Dobit nakon poreza deoničarima je pala za 86% na 405 miliona evra. Prihodi su smanjeni 8.3% na 55.1 milijardu evra. Grupa je kupcima isporučila ukupno dva miliona vozila, 23% manje nego u istom prošlogodišnjem periodu.

 

''Globalna pandemija Covida 19 je značajno uticala na naše poslovanje u prvom tromjsečju'', zaključio je finansijski direktor Frank Witter. U drugom tromesečju rezultati bi trebalo da budu posebno slabi, uz pojašnjenje Wittera u razgovoru sa novinarima u telefonskoj konferenciji da očekuju gubitak. ''Operativna dobit u drugom tromesečju biće negativna'', najavljuje Witter. ''U celini gledano, grupa Volkswagen očekuje da će operativna dobit u 2020. biti značajno ispod prošlogodišnje, ali ćemo ostati u pozitivnom području'', piše u saopštenju. Godišnji prihodi bi takođe zbog pandemije trebalo da budu biti značajno niži od prošlogodišnjih, upozorio je nemački automobilski div. Pandemija je dovela do pada potražnje za novim vozilima i prisilila proizvođače automobila da privremeno zatvore pogone. To je učinio i Volkswagen zbog opasnosti širenja zaraze među radnicima i manjka delova. U međuvremenu su počeli da ih ponovo otvaraju paralelno sa ublažavanjen mera karantina pa su tako početkom nedelje ponovo otvorili i pogon u sedištu u Wolfsburgu.

 

Volkswagen traži pomoć od vlade

 

VW je pozvao danas Vladu Nemačke da pomogne da se poveća potražnja za automobilima nakon što je pandemija virusa korona dovela do velikog pada profita najvećeg svetskog proizvođača u prvom kvartalu, uz očekivanje lošeg rezultata i u drugom. ''Potrebna nam je brza odluka o podsticajima za kupovinu'', izjavio je šef finansija Frank Viter uoči sastanka političara i lobista u Berlinu, na kojem će se razmatrati potencijalni stimulacioni plan. Prodaja automobila značajno je opala širom sveta pošto su mere za zaustavljanje pandemije dovele do zatvaranja fabrika i prodajnih salona, zbog čega automobilskim kompanijama nedostaje novac za investicije. Volkswagen je upozorio da će možda morati da preispita planirano povećanje dividende. Kompanija je u februaru predložila isplatu 6.5 evra po akciji, dok je 2018. godine isplaćeno 4.5 evra. Viter je rekao da će odluka o dividendi biti doneta na godišnjem sastanku uprave firme i da će zavisiti od razvoja događaja tokom 2020. godine. Očekuje se da će prodaja automobila ove godine oslabiti za 15%-20% na globalnom nivou. VW je ranije ovog meseca saopštio da mu je prodaja u prvom kvartalu u odnosu na isti period prošle godine umanjena za 23%, a profit za 81%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen odložio otvaranje pogona u Americi

 

Volkswagen-Atlas-Cross-Sport 01.jpg

 

Volkswagen je objavio da na neodređeno vreme odlaže nastavak proizvodnje u svom postrojenju u SAD-u gde je rad trebalo da počne 3. maja. U saopštenju se navodi da će pre razmatranja novog datuma proceniti spremnost lanca dostave, kao i potražnju na tržištu i situaciju sa pandemijom koronavirusa. Proizvodnja Volkskwagena je suspendovana u Americi od 21. marta. Proizvođači automobila su se nadali obnavljanju proizvodnje početkom maja, ali se suočavaju sa brojnim preprekama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije njima sada toliki problem organizovanje proizvodnje u uslovima korone, koliko je svima problem ogroman pad potražnje (bila je vest da je u Evropi u martu bio pad prodaje oko 54%, a mislim da će u aprilu da bude i veći ). Pokretanje proizvodnje već sada (dok ne nadju načina da kroz eventualne subvencije države na teret preskih obveznika pokrenu posustalu prodaju), bi vodilo samo daljem rastu zaliha. A to ne žele ni proizvodjači, ni dileri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari postepeno pokreće proizvodnju

 

ferrari roma 04.jpg

 

Ferrari postepeno pokreće proces proizvodnje u dve svoje fabrike u Maranelu i Modeni, s obzirom da je Italija započela sa postepenim olakšavanjem mera protiv širenja korona virusa. Dve fabrike u Emilia-Romagna regionu zatvorene su sredinom marta meseca kao posledica primena mera zatvaranja svih fabrika koje nisu od životne važnosti. Ferrari će postepeno pokretati proizvodnju sve do 8. maja kada je predviđeno da svi pogoni rade punim kapacitetom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzletela dobit BMW-a, ali koronavirus će okrznuti poslovanje

 

197994-bmw 2 gc 002.jpg

 

BMW je objavio da je u prvom tromesečju povećao dobit za 133% zbog nepostojanja jednokratnog efekta u prethodnom periodu, ali bi uticaj koronavirusa mogao da umanji potražnju i profit. Zarada pre kamata i poreza je porasla na 1.38 milijardi evra nasuprot 589 miliona evra u istom periodu godinu dana ranije. Zarada pre kamata i poreza (EBIT) marža na automobilskom odeljenju je dostigla 1.3% u odnosu na negativnu stopu od 1.6% u prethodnom periodu. Kompanija sa sedištem u Minhenu je prognozirala celogodišnju maržu EBIT-a od 0% do 3%, nasuprot rasponu od 2% do 4% procenjenog pre nego što je potražnja smanjena vladinim ograničenjima kretanja širom sveta sa ciljem usporavanja epidemije virusa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

General Motors planira milijarde dolara zaduženja

 

cadillac-ct4 005.jpg

 

General Motors preduzima korake kako bi poboljšao svoj bilans jer koronavirus održava fabrike zatvorenim i auto-prodaju potisnutom, objavila je kompanija. GM izdaje starije neosigurane zapise sa fiksnom stopom sa ciljanim iznosom u milijardama, prema osobama upoznatim sa planovima koji su zatražili anonimnost. GM je odbio da komentariše ponudu osim što je navedeno da će se prihod koristiti za ''opšte korporativne svrhe.'' Deutsche Bank Securities koja upravlja ponudom nije odmah odgovorila za komentar. Deonice GM-a su porasle 2.4% na 22.41 USD. Deonice su od početka godine potonule 39.3% jer je koronavirus opustošio prodaju vozila i zatvorio auto-postrojenja. Preliminarni dokumenti ponude obveznica su podneti Komisiji za vrednosne papire u četvrtak, dan nakon što je proizvođač automobila prijavio profit u prvom tromesečju od 294 miliona dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda traži zajmove od 2.8 milijardi dolara

 

mazda rf.jpg

 

Mazda od velikih banaka zemlje traži zajmove ukupne vrednosti od 2.8 milijardi dolara zbog pada prodaje i pogoršanja perspektive autoindustrije usled pandemije koronavirusa. Pozivajući se na izvore u kompaniji, agencija Kjodo navodi da je opala prodaja Mazdinih automobila u Severnoj Americi i Evropi, njenim glavnim tržištima, a proizvodnja u pogonima u Japanu i drugim zemljama je obustavljena. Zbog pandemije koronavirusa Mazda je proizvodnju smanjila za 130.000 vozila, što iznosi blizu 10% njene godišnje prodaje. Za pomoć u vidu zajmova obratili su se i drugi japanski proizvođači automobila, kao što su Toyota, Nissan i Mitsubishi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford ponovo počeo proizvodnju u evropskim fabrikama

 

196905-ford puma 01.jpg

 

Od prošle nedelje Fordova vozila ponovo silaze sa proizvodnih linija u većini pogona u Evropi, a proizvodni kapaciteti će se postupno popunjavati.

Nakon gotovo dvomesečne obustave izazvane pandemijom koronavirusa, od prošle nedelje Fordova vozila ponono silaze sa proizvodnih linija u fabrikama Sarluis i Keln u Nemačkoj, Krajova u Rumuniji i Valensija u Španiji. Proizvodnja će se ponovo pokrenuti u fabrici motora u Valensiji 18. maja, dok će datum nastavljanja Fordovih fabrika Dagenham i Bridžend u Velikoj Britaniji biti potvrđen naknadno.

U prvoj fazi ponovnog pokretanja većine pogona u Evropi, proizvodnja počinje sa niskim nivoom iskorišćavanja kapaciteta, a postepeno će se povećavati tokom sledećih nekoliko meseci. Prednost u proizvodnji imaju već naručena vozila kako bi se vreme isporuke skratilo što je više moguće. U svim proizvodnim objektima su propisani Fordovi globalni standardi o protokolima, distanci, zaštiti zdravlja i bezbednosti zaposlenih. Od svih zaposlenih se svakodnevno traži da naprave postupak samoprocene zdravstvenog stanja te da koriste obavezni lični ''care kit'', odnosno zaštitne setove koji uključuju Fordove maske za lice i druge higijenske potrepštine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota očekuje veliki pad dobiti zbog pandemije

 

200607-toyota supra gr03.jpg

 

Toyota je objavila da u započetoj finansijskoj godini očekuje 80% manju operativnu dobit zbog pandemije koronavirusa. Operativna dobit bi u finansijskoj godini koja završava u martu 2021. trebalo da iznosi 500 milijardi jena (4.66 milijardi dolara), objavila je japanska kompanija. Prihodi bi trebalo da se smanje za petinu na 24.000 milijardi jena, a procena neto dobiti nije objavljena zbog pandemije. Grupa Toyota, uključujući Daihatsu Motor i Hino Motors, očekuje da će u 12-mesečnom periodu zaključno sa martom iduće godine prodati 14.9% manje vozila nego u prethodnoj finansijskoj godini, ukupno 8.9 miliona.

 

U periodu od januara do marta ove godine, poslednjem tromesečju finansijske godine 2019/2020., Toyotina neto dobit je potonula 86.3%, a operativna dobit je pala 27.5%. Prihodi su smanjeni 8.4%. U celoj finansijskoj godini Toyota je ostvarila 10.3% veću neto dobit. Operativna dobit je kliznula 1%, u istom procentu su smanjeni i prihodi. ''Trend se u svetskoj ekonomiji promenio iz umerene ekspanzije u naglo usporavanje zbog trgovinskih trenja i uticaja širenja Covid-19 iz Kine u Severnu Ameriku, Evropu i Aziju'', opisuje japanska kompanija opšte ekonomsko okruženje u finansijskoj godini 2019/2020. Toyota je zaustavila proizvodnju u mnogim delovima sveta u skladu sa merama obuzdavanja koronavirusa. U međuvremenu je počela da otvara pogone u Evropi, a u Kini posluje normalno od kraja marta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isporuke FCA pale 21%

 

fiat 500x 500k.jpg

 

FCA u prvom kvartalu ove godine beleži pad isporuka od 21% u odnosu na isti period prošle godine. Prognoze menadžmenta FCA o plasmanu vozila te kompanije u drugom kvartalu 2020, zbog pandemije koja širom sveta i dalje traje, još su nepovoljnije. Iz FCA poručuju, navode italijanski mediji, da će planovi vezani za razvoj, osvajanje i početak proizvodnje novih modela u pogonima te grupacije širom sveta ''biti usporeni''. Istovremeno, navode i da se postupak spajanja Fiat-Chryslera sa PSA nastavlja prema planu. Očekuje se da će spajanje, odnosno formiranje četvrtog po veličini proizvođača automobila na svetu biti okončano do kraja tekuće godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen u maju na nekoliko dana zaustavlja proizvodnju

 

vw factory.jpg

 

Volkswagen će u maju, zbog slabe tražnje, na nekoliko dana zaustaviti jedan broj montažnih traka koje tek što su ponovo proradile, javila je kompanija svojim zaposlenima. U fabrici u sedištu grupe u Volfsburgu dve montažne trake će biti potpuno zatvorene, a na jednoj će biti skraćen rad tokom četiri dana, 15, 20, 25, i 29. maja, navela je grupa u poruci objavljenoj na svom sajtu. Prekid se odnosi na vozila Golf i Tiguan.

 

VW je pokrenuo proizvodnju krajem aprila posle višenedeljnog prekida zbog pandemije koronavirusa. A sada firma ponovo pravi prekid da bi uskladila proizvodnju sa očekivanim promenama na tržištu, rekao je zvaničnik zadužen za kadrove Arne Maisvinkel. Privremena zatvaranja pokazuju teškoće sa kojima se suočava Evropa prilikom ponovnog pokretanja privrede posle restrikcija vezanih za pandemiju, i koje su već dovele do istorijskih padova prodaje evropskih automobila u martu i aprilu.

 

''Klijenti nisu zainteresovani za kupovinu automobila i skladišta gde se drže proizvedena kola su već skoro puna'', već je krajem aprila upozorio zvaničnik kompanije Bernd Osterloh. On je dodao da su narudžbe koje stižu očajne. Bonitetska kuća Mudis danas je smanjila svoje prognoze za svetsko tržište automobila, i sada očekuje pad prodaje u svetu od 20% u 2020. godini, od toga se u Evropi očekuje pad od 30%, a u SAD od 25%. Kinesko tržište bi trebalo da prođe bolje i tu se predviđa pad prodaje od 10%.

 

Fabrika u Volfsburgu treba da proizvodi oko 6.000 vozila nedeljno u prvo vreme, što je 40% njenog kapaciteta, dok uopšte u Evropi VW fabrike trenutno rade sa maksimalnim kapacitetom između 35% i 50%. ''Fleksibilan pristup'' će biti potreban tokom dužeg perioda, rekao je Majsvinkel, u vreme kada se 35.000 radnika te grupe i dalje vodi kao delimično nezaposleno u Nemačkoj. ''Dok nema posla za sve zbog situacije na tržištu delimična nezaposlenost će i dalje biti potrebna'', rekao je on.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Datsun pred gašenjem

 

200055-datsun 02.jpg

 

Nissan je ranije ove nedelje otkrio da namerava da uštedi skoro tri milijarde dolara, a kolateralna žrtva bi mogao da bude niskobudžetni brend Datsun koji je u vlasništvu japanskog auto-giganta. Nissan je 2013. oživeo ovu automobilski marku kako bi sa njom nastupio na brzorastućim tržištima kao što su Indija, Indonezija i Rusija. Ideja je bila da se kupcima u ovim zemljama ponude pristupačni modeli i na taj način povećaju ukupni prihodi kompanije. Tako je brend Datsun obnovljen posle tri decenije hibernacije i počeli su da stižu prvi modeli sa značkom ove marke.

 

179655-datsun go 01.jpg

 

Međutim, nije se sve odvijalo onako kako je zamišljeno jer se Datsun na pomenutim tržištima suočio sa snažnom konkurencijom u vidu već etabliranih niskobudžetnih automobilskih marki. Sa druge strane, jeftina vozila nisu ostavljala veliki prostor za zaradu, pa je profit po prodatom primerku bio skroman. Stručnjaci smatraju da bi gašenje Datsuna bio dobar poslovni potez i da bi Nissan trebalo da se okrene modelima koji donose veću zaradu po vozilu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Francuska najavljuje pomoć automobilskoj industriji

 

Renault-Captur fra pomoc 01.jpg

 

Francuska priprema paket mera pomoći proizvođačima automobila pogođenim pandemijom koronavirusa, uključujući subvencije za podsticanje kupovine električnih vozila, izjavio je u ponedeljak ministar finansija Bruno Le Maire. ''U roku od dve nedelje objaviću plan o ponovnom pokretanju programa podsticaja za kupovinu automobila i prelaza sektora na održiviji model (transporta)'', izjavio je Le Maireu. ''To znači da ćemo podupirati kupovinu čistih automobila. Moramo upotrebiti ovu krizu kao polugu za ubrzanje ekološke tranzicije i ohrabrivati Francuze da kupuju automobile koji su trenutno još preskupi'', pojasnio je ministar.

 

Zatvaranje fabrika i autosalona zbog suzbijanja pandemije je zadalo težak udarac francuskom automobilskom sektoru koji je u aprilu zabeležio pad prodaje za čak 89%.

Posebno je teško pogođen Renault koji je tek počeo da se oporavlja od prošlogodišnje krize povezane sa izbacivanjem Carlosa Ghosna iz vodećih tela nakon hapšenja u Japanu pod optužbama za finansijske prevare za vreme mandata za kormilom partnerske kompanije Nissan. Analitičari upozoravaju da je Renaultova tržišna kapitalizacija svedena na samo 5.4 milijarde evra i da su agencije snizile ocenu njegovih dužničkih papira u neinvesticijsku kategoriju. Francuska već priprema pet milijardi evra hitnog zajma za Renault, koji je najavio smanjenje potrošnje za dve milijarde evra. Plan bi mogao da uključuje zatvaranje radnih mesta i postepeno ukidanje nekoliko starijih modela automobila. Poput drugih evropskih proizvođača automobila, i Renault i PSA pokušavaju da u ponudu uvrste električna vozila, budući da vlasti širom sveta ciljaju na oštro smanjenje emisije štetnih gasova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Italija spremna da pomogne kompaniji FCA

 

113348-fiat 500x 01.jpg

 

Fiat-Chrysler može da dobije pomoć italijanske države u koronakrizi jer otvara radna mesta, ali mora da poveća ulaganja i zadrži proizvodnju u Italiji, poručili su italijanski zvaničnici. Italijansko-američki automobilski div Fiat-Chrysler je objavio prošle subote da pregovara sa italijanskom bankom Intesom Sanpaolo o trogodišnjoj kreditnoj liniji ukupne vrednosti 6.3 milijarde evra koja bi se koristila isključivo za finansiranje poslovanja u Italiji. Potvrdili su takođe da sa vladom u Rimu razgovaraju o državnim garanacijama za tu kreditnu liniju.

 

Premijer Giuseppe Conte je izjavio da Fiat-Chrysler uprkos tome što je registrovan u Holandiji može da traži državne garancije za kredite jer u Italiji zapošljava više hiljada radnika. Kompanija u Italiji ima nekoliko fabrika i centara za istraživanje i razvoj u kojima radi oko 55 hiljada radnika. Iz kompanije podsećaju da dodatnih 200 hiljada radnika u Italiji zapošljavaju dobavljači automobilskih delova, a 120 hiljada radnika auto-saloni i uslužna preduzeća. Automobilska industrija čini 6.2% italijanskog BDP-a, naglašavaju u kompaniji.

 

Italijanski ministar privrede Roberto Gualtieri je rekao da Fiat-Chrysler može da dobije garancije ako ojača ulaganja i nastoji da zadrža proizvodnju u Italiji. ''Zatražili smo dodatne garancije, povrh ionako strogih uslova (za takve kredite): sva planirana ulaganja moraju da budu potvrđena pa i ojačana, i rekli smo ''ne'' prebacivanju proizvodnje (u inostranstvo)'', izjavio je Gualtier u televizijskom intervjuu. Njegova zamenica Laura Castelli je potvrdila da Rim razmatra pomoć autoindustriji. ''Automobilska industrija zajedno sa povezanim aktivnostima bez sumnje ima značajan udeo u BDP-u i ispravno je podupirati one koji u Italiji stvaraju radna mesta. Razmišljamo o tome'', rekla je Castelli u intervjuu za dnevni list Il Messaggero.

Epidemija koronavirusa je posebno teško pogodila Italiju, zakočivši paralelno narudžbine novih vozila i prisilivši proizvođače automobila na obustavu velikog dela proizvodnje. ''Kriza bi takođe trebalo da otvori kompanije prema novim tržištima i novim razvojnim modelima i podupre transformaciju (poslovanja)'', poručila je Castelli.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revoz otpušta 400 zaposlenih

 

188315-renault.jpg

 

Fabrika automobila Revoz iz Novog Mesta će otpustiti oko 400 od sada 3.200 zaposlenih, objavila je u slovenačka kompanija u vlasništvu francuskog Renaulta. Do takve odluke je došlo zbog jakog pada potražnje, odnosno stanja na tržištu automobila u svetu, što je direktna posledica krize izazvane Covidom-19, navode u upravi kompanije koja je najveći poslodavac u tom delu Slovenije.

Revoz namerava, u dogovoru sa zavodom za zapošljavanje, organizovanje savetovanja i radionice za one koji će dobiti otkaz, kako bi se prekvalifikovali i dobili posao u drugim delatnostima. Deo zaposlenih koji za to imaju uslove, mogu da odu penziju, sve u sklopu tzv. ''mekog otpuštanja'', te u dogovoru socijalnih partnera i u dijalogu sa sindikatom zaposlenih. Ukidanjem noćne smene proizvodnja u Revozu će se smanjiti za 150 vozila dnevno. Revoz je zbog epidemije Covida-19 epidemije sredinom marta na 6 nedelja zaustavio proizvodnju, a ponovo je počeo da radi početkom maja. Kako prenose slovenački mediji, kompanija će u prvom redu otkazati ugovore radnicima zaposlenima na određeno vreme preko agencija za zapošljavanje, a mahom je reč o stranim državljanima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Virus ušao u Fordove fabrike

 

203318-ford fabrika 01.jpg

 

Američke fabrike automobila su već nakon nekoliko dana suočene sa novim zatvaranjem. U većinu fabrika radnici su ušli 18. maja, ali neke moraju da ostanu zatvorene.

Ford, General Motors i Fiat-Chrysler su nakon prilagođavanja proizvodnih procesa novonastalim uslovima otvorili fabrike. Među njima je i Fordova fabrika u Čikagu, ali ona je već dva puta bila zatvorena. Naime, uprkos preduzetim merama društvenog distanciranja i pregleda radnika, nekoliko zaposlenih je bilo pozitivno na virus. Isto se ponovilo i u Fordovoj fabrici u Dirbornu. Ford je fabriku u Čikagu zatvorio dva puta za 24 sata. Dva zaposlena su imala pozitivan test na virus, ali je to zaustavilo dve smene. U Dirbornu je jedan zaposleni bio pozitivan. Svi radnici su poslati kući u samoizolaciju na dve nedelje, a fabrika je nakon temeljne dezinfekcije otvorena dan posle. Detroit Free Press piše da su svi radnici pre početka smjene pregledani i da im je izmerena temperatura. Simptome su dobili na poslu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault se bori za opstanak

 

193237-renault opstanak 01.jpg

 

Renault bi mogao da nestane ako u kratkom roku ne dobije pomoć u rešavanju problema koje je izazvala koronakriza, rekao je francuski ministar finansija, izražavajući nadu da će evropski propisi o javnoj potrošnji biti suspendovani u sledećoj godini.

 

''Da, Renault bi mogao da nestane'', naglasio je ministar Bruno Le Maire u razgovoru za radio Europe 1. Francuska država ima 15% učešća u Renaultu. Ministar je istakao da Renaultova fabrika u Flinsu ne sme da bude zatvorena i da kompanija mora da zadrži što više radnih mesta u Francuskoj, ali mora da vodi računa i o tome da ostane konkurentna. Predsednik uprave Jean-Dominique Senard radi na novom strateškom planu i ima podršku francuske vlade, naveo je francuski ministar. U razgovoru za Le Figaro, Le Maire je rekao da još nije potpisao pet milijardi evra državnog zajma Renaultu koji bi kompaniji trebalo da pomognu da prebrodi pad povezan s pandemijom koronavirusa. Razgovori se nastavljaju, istakao je ministar.

 

''Renault se bori za opstanak. Još nisam odobrio zajam'', rekao je Le Maire. Izvori su u ponedeljak za Reuters rekli da je Renault sa bankama postigao dogovor o zajmu koji bi uskoro trebalo da bude predstavljen upravnom odboru, a zatim bi trebalo da ga odobri ministarstvo finansija. Vlada traži od proizvođača automobila da se u zamenu za državnu pomoć obavežu na proizvodnju električnih vozila, pošten odnos prema podizvođačima i povratak proizvodnje vezane uz naprednu tehnologiju u Francusku.

 

Le Maire je podsetio da je Francuska na najgoru depresiju od Drugog svetskog rata odgovorila paketom pomoći i državnih garancija vrednih 450 milijardi evra, što odgovara petini francuskog BDP-a. Vlada predviđa da će se druga ekonomija eurozone ove godine smanjiti najmanje 8%, budžetski deficit bi trebalo da skoči na 9%. Evropska unija je odobrila svim zemljama članicama sve potrebne fiskalne mere ublažavanja ekonomskih posledica koronavirusa, suspendujući propise koji uključuju limit budžetskog deficita i javnog duga od 3 odnosno 60% iskazano učešćem u BDP-u.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...