Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Da li biti najveći automatski znači i biti najuspešniji?

Recommended Posts

Toyota je najvredniji automobilski brend na svetu

 

toyota ponuda.jpg

 

Kompanija Kantar, koja se bavi istraživanjem tržišta, objavila je listu 100 najvrednijih brendova na svetu. Toyota je zauzela 48. poziciju kao najvredniji automobilski brend na svetu, uprkos tome što joj je u odnosu na 2019. pala vrednost za 3%. Druga auto-marka koja je uspela da uđe u Top 100 svetskih brendova je Mercedes kao 56. na listi. Kako se navodi, nemački proizvođač automobila je izgubio 9% svoje vrednosti u poređenju sa prošlom godinom. Treći i poslednji automobilski brend koji se plasirao u prvih 100 (na 61. mestu) takođe je iz Nemačke, a u pitanju je BMW. ''Bavarci'' su u odnosu na 2019. izgubili 12% svoje vrednosti.

Ako posmatramo samo auto-marke, na 4. mestu najvrednijih automobilskih brendova na svetu je američki proizvođač električnih automobila Tesla, peti je Ford, dok je šesta Honda. Na sedmom mestu je Nissan, osmi je Audi, deveti Volkswagen, a listu prvih 10 zaokružuje Porsche. Svi navedeni auto-brendovi su izgubili nešto od svoje vrednosti u poslednjih godinu dana, izuzimajući Teslu, čija je vrednost porasla za 22% u odnosu na 2019.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Mercedesu drastično smanjuju plate

 

197299-mercedes 45 01.jpg

 

Stezanje kaiša je bilo u planu, a zbog novonastale situacije stegnuće se za više rupica. Sudeći po najavama neki će morati da buše nove rupice na kaišu.

 

Prvi čovek Daimlera Olla Kallenius je izjavio da su bolni rezovi neophodni, a sve kako bi se prebrodila kriza izazvana pandemijom. Doduše, restrukturiranje je bilo predviđeno i pre krize ali se sada traže drastične mere, rekao je Källenius u razgovoru sa predstavnicima glavnog sindikata IG Metall. Situacija je sada ''daleko surovija'' pa je zato potrebno ''drastično'' smanjenje plata, a koje će biti najznačajnije kod visokopozicioniranih službenika Daimlera i menadžera, ali će ih sasvim sigurno svi osetiti, pa i radnici na traci. Prilagođavanje plata je potrebno kako bi se zaštitile Daimlerove finansije i osigurala ulaganja u nove tehnologije, rekao je Kallenius.

 

Pandemija virusa je zatvorila fabrike i gotovo zaustavila poslovanje te time gotovo onemogućila restrukturiranje najavljeno prošle godine. Kallenius je još u aprilu izjavio da dosadašnje mere verovatno neće biti dovoljne da se prebrodi krizna situacija. Kompanija se, baš kao i Volkswagen grupa i BMW, suočava sa gubicima i u drugom kvartalu, a to traži drastične poteze. Daimler je još u novembru najavio otkaze za do 10.000 radnika čime bi se na troškovima plata uštedelo oko 1.4 milijarde evra do 2022. godine. Još 10.000 radnih mesta bi se zatvorilo u drugom krugu, verovatno do 2025. godine. Inače, kompanija je krajem prethodne godine zapošljavala 299.000 radnika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler prodaje fabriku u Francuskoj u kojoj se proizvodi Smart

 

smart eq 01.jpg

 

Daimler je saopštio da prodaje fabriku u francuskom gradu Hambahu, gde je godinama sklapan mali gradski automobil Smart. U toj fabrici na istoku Francuske je 1.600 zaposlenih. Direktor Ola Kelenijus je rekao da Daimler radi na povećanju efikasnosti posle velikih investicija u vozila na elektro-pogon i u druge oblasti, i dodao da ''posledice pandemije stvaraju nove uslove na tržištu''. Član Upravnog odbora Daimlera Markus Šefer kazao je da je kompaniji važno da ''osigura budućnost fabrike'', odnosno da se tamo nastavi proizvodnja modela Smart. Međutim, sledeća generacija električnih vozila Smart praviće se u Kini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka autoindustrija dobila pomoć od države, pa deli dividendu

 

golf 8 m04.jpg

 

Iako je veliki broj nemačkih proizvođača automobila dobio državnu pomoć tokom epidemije korona virusa, njihovi akcionari ipak očekuju da dobiju milijarde evra putem dividendi. ''Oni koji su zaista na državnoj pomoći ne mogu u isto vreme da proslede svoj profit akcionarima. To je ružno lice kapitalizma'', izjavio je Karsten Šnajeder iz nemačke Socijal-demokratske partije.

 

VW je, recimo, skratio radno vreme za 80 hiljada radnika, uz finansijsku pomoć države i trebalo je početkom maja da plati oko 3.3 milijarde evra za dividende, ali je to odloženo. BMW je bio u sličnoj situaciji jer je oko 20 hiljada njegovih radnika radilo skraćeno, ali je takođe trebalo da plati dividende. Rukovodstvo je objasnilo da je to dobro za očuvanje poverenja u investitora. Daimler je hiljade svojih zaposlenih finansirao uz državnu pomoć, a istovremeno isplaćivao dividende. Ipak, kompanija je saopštila da će to biti znatno manje nego prošle godine. Ova praksa nije zastupljena samo kod proizvođača automobila. Nemački biznis magazin iz Dizeldorfa Handelsbat, objavio je da 75% od 160 korporacija koje se nalaze na nemačkoj berzi, ima nameru da se drži svog plana u vezi sa dividendama, iako mnoge od njih koriste skraćeno radno vreme i veliku pomoć države.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen smenio direktora razvoja softvera

 

196746-vw id3 slika.jpg

 

Golf 8 i ID.3 su imali i imaju velikih problema sa softverom. Izgleda da više nema strpljenja da se rešavanje toga poverava istim ljudima jer, kako prenosi list Handelsblatt, Volksvagen zamenjuje šefa razvoja softvera. Glavešine VW-a se nadaju i očekuju da će ID.3 biti električni narodni auto, i ne mogu zato da dozvole dalja odlaganja i probleme tako važnog modela.

Christian Senger, bivši menadžer BMV-a, biće zamenjen nakon sukoba sa kompanijom i zabrinutosti zbog softverskih problema sa nedavnim modelima ID.3 i Golf 8. Senger je bio deo mreže spoljnih menadžera koje je izvršni direktor Herbert Diess uveo u VW da reformiše kompaniju. Senger je, radeći ranije na BMV-ovom električnom automobilu i3, pomogao Volkswagenu da prilagodi svoju MEB platformu za električne automobile, koji treba da budu osnova VW-a u narednim decenijama posle skandala sa varanjem na dizel motorima. Softver je jedan od najvažnijih elemenata u razvoju električnih vozila nove generacije koji se daleko više oslanjaju na snagu računara nego, kako je to ranije bilo, na motor SUS. Efikasan softver omogućava da auto više kilometara pređe samo na struju, da se brže puni, tj. da bude bolji izbor u odnosu na konkurenciju.

 

Volksvagen je odbio da komentariše izveštaj. ''Čišćenje'' menadžmenta je već uzelo svoje žrtve poput Andreasa Renschlera, bivšeg menadžera Mercedesa koji je napustio svoje mesto kao šef jedinice ''Traton Trucks'', i Stefana Sommera, bivšeg izvršnog direktora ZF-a koji je takođe napustio svoje mesto u VW-u. Senger je napustio i funkciju člana odbora Volkswagen Grupacije.

 

rsz_flcs_logo.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Promena rukovodstva u Škodi; odlazi dugogodišnji šef Bernhard Maier

 

204923-maier.jpg

 

Škoda je objavila da Bernhard Maier odlazi sa mesta predsednika Upravnog odbora 31. jula 2020. nakon skoro 5 godina vođenja Škoda Auta. Ovo je za sve poznavaoce izuzetnog uspeha marke češkog proizvođača automobila poslednjih godina odjeknulo kao prava bomba. Šef Škode će napustiti firmu već krajem ovog meseca, a to je poslednji u nizu kadrovskih promena među višim rukovodstvom u Volkswagen grupi, uključujući Ralfa Brandstättera koji je preuzeo dužnost izvršnog direktora VW marke putničkih automobila od Herberta Diessa. Maier, 60-godišnji Nemac je obavljao funkciju generalnog direktora češke marke od novembra 2015. godine, kada je prešao iz sestrinske marke Porsche.

 

Nije naveden razlog Maierovog odlaska ni potvrda o odlasku iz Volkswagen koncerna. U izjavi, Škoda kaže da će naslednik biti izabran u skladu sa češkim zakonom te će biti objavljen na sledećem sastanku odbora u avgustu. Prema izveštajima u nemačkim medijima, Maier se razmatrao za preuzimanje Porschea od Olivera Blumea, koji je zauzvrat trebalo da bude prebačen na izvršnu ulogu u Volkswagenu, ali taj se plan promenio nakon što je Brandstatter imenovan. Nemački list Handelsblatt piše je da je Maier ''uznemirio'' članove odbora Grupe svojim nastojanjem da povećaju prodaju Škode na ključnim tržištima Volkswagena, istovremeno podcenjujući nemačku marku po ceni zahvaljujući nižim troškovima proizvodnje u Češkoj. Ali to su za sada samo špekulacije.

 

Škoda se smatra vrlo uspešnom u VW grupi, toliko uspešnom da se predstavnici nekadašnje nisko profitne osnovne marke VW putnički automobili često osećaju pod pritiskom da smanje troškove. U Volkswagen Grupi, Škoda bi pre svega trebalo da bude adut protiv istočnoevropske konkurencije. Pod Maierom je Škoda lansirala nove modele poput SUV-a Kamiq i Kodiaq i revidirala uspešni model Octavia. Prošle godine pre krize sa koronavirusom Škoda je povećala prodaju za oko 15% na 19.8 milijardi evra, a operativni rezultat im je porastao za petinu na 1.7 milijardi. Škoda je ostvarila oko 8.40 evra operativne dobiti za svakih 100 evra prodaje, dok je osnovna marka VW stigla na oko 4.30 evra. Prošle godine je u svetu isporučila 1.24 miliona novih automobila. Rekordni broj od 910.000 vozila je sišao sa montažne linije iz čeških fabrika, što je 2.25% više u odnosu na 2018. godinu.

 

Prelazak na elektromobilnost je takođe izazov za Škodu jer je Superb iV, prvi plug-in hibrid na tržište stigao relativno kasno. Uz to, Škodi je više puta pretilo da će postati žrtva vlastitog uspeha, jer njihovi kapaciteti dostižu svoje granice. Olakšanje je trebalo da im bude buduća fabrika VW-a u Turskoj, ali od tih planova se za sada odustalo. Predsednik Uprave Volkswagen koncerna i predsednik Nadzornog odbora Škoda Auto Herbert Diess zahvaljuje Bernhardu Maieru na izvanrednom radu u koncernu Volkswagen, a poslednje vreme i za marku Škoda: ''Bernhard Maier je jedan od najiskusnijih automobilskih automobila menadžera u Volkswagen grupi. U svojoj ulozi predsedavajućeg Uprave Škoda Auto, dao je izuzetan doprinos poboljšanju profila marke. Njegove godine u Škodi su među najuspešnijima u 125-godišnjoj istoriji kompanije. Želim da zahvalim Bernhardu Maieru na ovoj i gotovo dve decenije posebno uspešnih godina, prvo u Porscheu, a zatim u Škodi.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen neće zapošljavati nove ljude do kraja godine

 

vw id3 5.jpg

 

Volkswagen je stopirao zapošljavanje novog osoblja do kraja godine, izjavio je Ralf Brandšteter šef nemačke marke. Uprkos neznatnom povećanju potražnje, prodaja automobila je i dalje ispod nivoa od pre izbijanja pandemije Kovida-19, kaže Brandšteter.

 

''Ostajemo pod značajnim finansijskim pristiskom. Isporuke, a samim tim i prihodi, doživeli su oštar pad. U isto vreme, veliki troškovi su i dalje prisutni. Iz tog razloga smo odlučuli da ne dodajemo nove ljude.'' Volkswagen garantuje radna mesta zaposlenima u Nemačkoj do 2029. Šef radničkog saveta kompanije, Bernd Osterlo, izjavio je da bez spoljnjeg zapošljavanja, VW mora mnogo više da poradi na prekvalifikaciji postojećeg osoblja. U intervjuu datom za Wolfsburger Allgemeine Zeitung, Osterlo je rekao da očekuje da ovogodišnja proizvodnja fabrike u Volfsburgu padne na oko 500.000 jedinica, umesto planiranih 700.000. Osterlo je takođe izjavio da će se ponovo kandidovati za šefa moćnog radničkog saveta kompanije, ukoliko predstavnici radne snage i radnici podrže taj korak. Volkswagenova fabrika u Volfsburgu trenutno nije u mogućnosti da proizvodi 3.000 automobila dnevno jer se prebacila na rad u samo dve smene.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda u Americi ukida Civic Coupe i Fit (Jazz)

 

182971-honda c 66.jpg

 

Na kraju modelske godine 2020. ukidaju se Honda Civic Coupe i Fit (na nekim tržištima kao Jazz), kao i Accord sa manuelnim menjačem. Ovo je posledica pada prodaje navedenih modela jer je Fit sa 55.630 primeraka u 2016. pao na oko 35.000 u poslednje dve godine, dok je učešće Civica Coupe u ukupnoj prodaji Civica palo sa 16% na samo 6%. Što se tiče Accorda sa manuelnim menajčem, ta verzija je u Americi činila samo 2% odsto ukupne prodaje Accorda. Ukidanjem Fita, Civic sedan će postati bazna Honda na tržištu Amerike, dok je crossover HR-V od njega tek nešto skuplji. Aktuelni Civic sedan je inače tu od modelske godine 2016. pa se očekuje da će tokom sledeće godine proći kroz facelift.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen prepušta razvoj softvera Audiju

 

vw id.jpg

 

Uz brojne softverske komplikacije koje prate proizvodnju kompaktnog ID.3, Volkswagen grupa planira da razvoj softvera prepusti kompanijskom premium brendu Audi.

Do problema je prvi put došlo krajem prošle godine kada je proizvedeno oko 20 hiljada vozila bez kompletnog softverskog paketa. Otklanjanje ovih nedostataka u postprodukciji donelo je nemačkoj kompaniji dodatne troškove. Par meseci nakon toga, test vozači su počeli da prijavljuju i do 300 softverskih grešaka dnevno, navodeći da je do propusta došlo zbog prebrzo razvijene softverske arhitekture ID.3. Nasuprot tome, Audijevi složeni softverski sistemi pokazali su se mnogo stabilnijim, pa se prepuštanje razvoja nemačkom brendu čini kao opravdano rešenje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

VW najavljuje ulaganje više od 4 milijarde evra u Kini

 

197644-Volkswagen-Tacqua 01.jpg

 

Kineska privreda ostvarila je rast od 3.2% u drugom kvartalu ove godine, čime je postala prva ekonomija koja je ostvarila rast nakon izbijanja pandemije, a VW najavljuje ulaganje više od četiri milijarde evra u kinesko tržište.

 

''Otvaranje kineskog tržišta će bez sumnje pružiti više prilika za Volkswagen'', kaže u intervjuu za CCTV generalni direktor VW-a u Kini Štefan Folenštajn. Prema njegovim rečima, ova nemačka kompanija će uložiti više od četiri milijarde evra u kinesko tržište tokom 2020. godine. Folenštajn je istakao da, iako je pandemija uticala na tržište, VW je pokazao dobro poslovanje u Kini u prvoj polovini godine, zahvaljujući tome što je kineska vlada preduzela niz mera za olakšavanja tereta preduzećima. Pored toga, proširenje otvaranja kineskog tržišta je pružilo više prilika za Volkswagen.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler u drugom kvartalu 2020. zabeležio gubitak od 1.91 milijardu evra

 

193898-mercedes sb 1.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, kompanija Daimler zabeležila je u drugom kvartalu 2020. gubitak od 1.91 milijardu evra. Pandemija koronavirusa oborila prodaju za oko jednu trećinu. Generalni direktor Ola Kalenijus izjavio je da je kompanija radila na očuvanju gotovinskih sredstava tokom tog teškog perioda i da ''uočava prve znake oporavka prodaje''. Dodao je da će napori za smanjenje troškova biti pojačani jer ''izgubljena prodaja'' neće biti nadoknađena ove godine.

 

Daimler je obustavio proizvodnju u martu, aprilu i maju, jer su pandemija i s njom povezane mere ograničenja usporile ekonomsku aktivnost širom sveta. Prodaja vozila ove nemačke kompanije je pala za 34% u drugom tromesečju na 542.000 jedinica u odnosu na prodatih 822.000 vozila u istom periodu lani. Prihod je potonuo za 29% na 30.2 milijarde evra. Kalenijus je ocenio da je neto likvidnost kompanije ''dokaz uspešne kontrole troškova i upravljanja gotovinom, koju moramo i dalje sprovoditi. Sada uočavamo prve znake oporavka prodaje - posebno kod putničkih automobila Mercedes gde imamo veliku tražnju za našim top modelima i našim električnim vozilima'', rekao je Kalenijus.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda u Kini proizvela već 3.000.000 vozila

 

skoda 3m.jpg

 

Škoda može da se pohvali još jednim izvanrednim uspehom, na dalekom istoku. Škoda beleži sjajne rezultate u Kini. Česi su se pohvalili da je sredinom nedelje s proizvodne trake u Ningbou, izašao slavljenički 3.000.000 primerak s oznakom Škoda. Češki proizvođač je proizvodnju u Kini počeo 2007. godine, a Škoda danas na tamošnjem tržištu nudi čak devet različitih modela, koje proizvodi u četiri fabrike širom Kine. Kina je najjače jedinstveno tržište marke od 2010. godine i jedina je zemlja u kojoj proizvođač nudi čak pet SUV modela. Vozilo koje beleži rekord proizvodnje je takođe SUV: tromilionita po redu Škoda iz Kine je Karoq.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes u Severnoj Americi gasi proizvodnju A i C klase

 

115126-mercedes c 4.jpg

 

Loša poslovna klima i još lošiji poslovni rezultati su se odrazili na ''stezanje kaiša'' i kod najvećih. Pandemija je izuzetno jako pogodila autoindustriju, a pošteđen nije ostao ni veliki Daimler. Zato su se u kompaniji odlučili na štednju, pa su tako poslednjih nedelja objavili prodaju fabrike Smarta, redukciju u platama, pa i otkaze. Najnovija vest govori da se ukida proizvodnja dva popularna modela, A i C klase.

 

Signal budućih problema je podatak da je Daimler i drugi kvartal završio sa minusom, i to u iznosu od čak 1.68 milijardi evra. To je rezultat pada potražnje za novim automobilima, a među njima su najviše na udaru kompakti i male limuzine, koji su i inače pod pritiskom crossovera gubili tlo pod nogama. Zato su u Štutgartu odlučili da će Severna Amerika obustaviti proizvodnju pojedinih modela. Tako će Mercedes obustaviti proizvodnju C klase u fabrici u Taskaluzi u Alabami. Takođe, obustavlja se i proizvodnja A klase u meksičkim pogonima u Aguaskalientesu.

 

''Naši napori da se vratimo na profitnu stranu putem smanjenja troškova i prilagođavanja proizvodnih kapaciteta će se nastaviti'', izjavio je prvi čovek Mercedesa Ola Kaellenius. Prema dostupnim informacijama Daimler je uz smanjenje prihoda suočen sa dodatnim troškovima. Tako je potrošio oko 129 miliona evra na otpremnine i 687 miliona na restrukturiranje globalne proizvodnje. U budućem periodu planiraju da na troškovima zaposlenih uštede 2 milijarde evra, a to je ekvivalent 20.000 zaposlenih, pisao je ranije nemački Handelsblatt.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota traži od dobavljača da spuste cene

 

toyota poland.jpg

 

Toyota je zatražila od nekoliko svojih dobavljača da smanje cene delova zbog slabe prodaje i nastojanja da smanji troškove usred pandemije koronavirusa, piše poslovni portal Nikkei. Toyota je taj zahtev uputila firmama koje prodaju delove napravljene od određene vrste čelika, uključujući delove motora i oslanjanja, navodeći da su cene sirovina za njihovu proizvodnju smanjene u odnosu na prošlu godinu zbog situacije s koronavirusom.

 

Obično se cene sa dobavljačima dogovaraju u aprilu kada počinje fiskalna godina ili šest meseci kasnije, u oktobru, ali opšte stanje je prisililo Toyotu na preispitivanje takve politike. Koncern namerava da pojedinačno pregovara sa dobavljačima. Nikkei napominje da su brojni od njih takođe pretrpeli gubitke tokom pandemije, pa možda neće imati sluha za ustupke. Tokom fiskalne 2019. godine koje je završila u martu 2020. Toyota grupa koja uz tu marku obuhvata Daihatsu Motor i Hino Motors, postala je svetski lider u prodaji novih automobila prodavši 10,45 miliona automobila i kamiona. Prodaja glavnog konkurenta - nemačkog koncerna Volkswagen i njegove grupe - u istom periodu je iznosila 10.37 miliona vozila.

 

Tokom pandemije Toyotina proizvodnja u svetu je u nekim mesecima pala za više od 50%, a brojne fabrike su morale da budu privremeno zatvorene zbog restriktivnih mera. Prema Toyotinim prognozama, operativna dobit će se smanjiti u fiskalnoj 2020. godini koja završava 31. marta 2021. godine za 79.5%, na oko 3.91 milijardu evra. Korporacija očekuje da će prodaja automobila u tekućoj finansijskoj godini pasti za 14.9%, na 8.9 miliona komada.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bivši šef Renaulta Thierri Bollore imenovan je za novog izvršnog direktora JLR-a

 

thierry_bollore.jpg

 

Francuz će svoju novu poslovnu poziciju preuzeti 10. septembra 2020. godine, zamenivši dosadašnjeg CEO Dr Ralf Speth-a. Pre ove pozicije Francuz je radio u upravnom odboru Renault Grupe, gde je dobio otkaz u oktobru prošle godine. Tadašnji izveštaji su prenosili da se Renault na svaki način želeo distancirati od bivšeg šefa Carlosa Ghosna, i da je Bollore faktički bio kolateralna šteta te namere jer je bio veoma dobar sa Ghosn-om, a ni njegovi lošiji odnosi sa šefovima partnerskog (u okviru Alijanse) brenda Nissan nisu mu pomagali da ostane na toj poziciji. 

 

Imenovanje je najavio Natarajan Chandrasekaran, predsedavajući Tata (matične kompanije JLR): ''Oduševljen sam što mogu da poželim dobrodošlicu Thierriju u Jaguar Land Rover. Poslovni lider sa dokazanim uspehom u sprovođenju složenih transformacija, Thierri će doneti bogato iskustvo.''

Speth, koji je najavio odlazak sa pozicije izvršnog direktora posle 10 godina, preuzeće ulogu neizvršnog potpredsednika Jaguar Land Rovera.

 

Bollore je rekao: ''Jaguar Land Rover je poznat širom sveta po svom bisernom nasleđu, izuzetnom dizajnu i inženjerskom integritetu. Biće mi privilegija da vodim ovu fantastičnu kompaniju kroz period koji se pokazuje kao najizazovnije vreme naše generacije. Poznati po svojoj strasti i duhu, ljudi Jaguar Land Rovera su pokretač njegovog uspeha. Ne bih mogao biti više uzbuđen što se pridružujem timu koji nastavlja da oblikuje budućnost ove velike kompanije.''

 

rsz_flcs_logo.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan zbog pandemije očekuje 5.4 milijardi evra gubitka

 

185140-nissan micra.jpg

 

Nissan procenjuje da će mu godišnji neto gubitak iznositi 5.4 milijardi evra zbog pada prodaje tokom pandemije koronavirusa, objavila je ta kompanija. ''Kako bi ograničila širenje zaraze kompanija je obustavila proizvodnju u proizvodnim pogonima širom sveta'', navodi se u saopštenju kompanije. Dodaje se da su Nissanove fabrike nakon toga nastavile sa proizvodnjom, ali suočene sa smanjenim iskorišćenjem kapaciteta, zbog smanjene prodaje.

Uz krizu sa koronavirusom, Nissan je uzdrman i ozbiljnim finansijskim problemima nakon hapšenja bivšeg šefa Carlosa Ghosna u novembru 2018. godine, optuženog za kršenje poverenja i falsifikovanje finansijskih dokumenata u prijavi svojih prihoda. On je više je puta demantovao te optužbe. Dok je u decembru čekao suđenje u Japanu, Ghosn, bivši francusko-brazilski šef saveza Renault-Nissan-Mitsubishi Motors, pobegao je u Liban. Liban nema ugovor o izručenju sa Japanom. Ghosn je rekao da je pobegao od ''nepravde i progona'' u Japanu. Pre dva decenije Renault je Ghosna poslao Nissan u sklopu udruživanja, te je pomogao oporavku proizvođača koji je tada bio na ivici bankrota.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

General Motors u drugom tromesečju zabeležio neto gubitak od 641 milion evra

 

general-motors slika sa zastavama.jpg

 

General Motors (GM) zabeležio je neto gubitak u drugom tromesečju od 641 milion evra, ili 47 centi po akciji, u odnosu na profit od 2.03 milijardi evra ili 1.40 evra po akciji u istom periodu 2019. godine. Na prilagođenoj osnovi, negativan finansijski rezultat iznosi 681.5 miliona evra, a kada se isključe jednokratne stavke gubitak iznosi 43 centi po akciji, dok su analitičari očekivali gubitak od 1.50 evra po akciji.

 

Finansijska direktorka GM-a, Divija Surjadevara, izjavila je na konferenciji za novinare da bi, ako ekonomija SAD nastavi da se oporavlja od korona krize i ako ne bude novih obustava proizvodnje u auto industriji, kompanija mogla da generiše dovoljno gotovine za otplatu zajma od 13.5 milijardi evra do kraja godine. Američki proizvođač automobila broj 1 nije izneo prognozu o zarade za celu godinu, ali je naveo da je u bilansu stanja na kraju drugog kvartala imao 25.9 milijardi evra u gotovini. Surjadevara je navela da bi GM trebalo da otplati rivolving kreditnu liniju od 13.5 milijardi evra do kraja 2020, što je akcija koja opet zavisi od nastavka ekonomskog oporavka i od toga da li će godišnja prodaja novih vozila američke automobilske industrije dostići 14 miliona jedinica ove godine.

Dodala je da je u drugom kvartalu GM registrovao znake oporavka prometa u svojoj maloprodaji nakon pada od 35% u aprilu u odnosu na isti mesec 2019. godine, budući da je taj pad u maju i junu ublažen na 20%. Takođe je navela da je GM tokom drugog tromesečja rasprodao preostale akcije u kompaniji za deljenje vožnje ''Lift''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen u prvom polugodištu zabeležio gubitak od 1.4 milijarde evra

 

174113-vw gti.jpg

 

Pandemija koronavirusa je teško naškodila poslovnim rezultatima najvećeg evropskog proizvođača automobila, grupi Volkswagen, čiji gubitak pre poreza u prvoj polovini godine iznosi 1.4 milijarde evra. U istom prošlogodišnjem periodu VW je ostvario 9.6 milijardi dobiti pre poreza. Nakon što je proizvodnja u martu i aprilu stala, a pala potražnja za novim automobilima na evropskom i severnoameričkom tržištu, Volkswagenovi prihodi pali su za 23% na 96 milijardi evra. Isporuke u prvoj polovini 2020. godine na godišnjem nivou su pale 27% na 3.9 miliona vozila, ali nemački proizvođač je saopštio da se stopa pada od maja smanjuje.

 

Kompamija sa sedištem u Wolfsburgu je zadržala svoje procene poslovanja u 2020. godini, i očekuje da će joj operativni rezultati značajno pasti u odnosu na prethodnu godinu, ali će ipak ostati u plusu. ''Prva polovina 2020. godine je jedna od najizazovnijih u istoriji naše kompanije zbog pandemije Covida 19'', rekao je član uprave Frank Witter i dodao da je Volkswagen ''oprezno optimističan'' u vezi poslovanja u drugoj polovini godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbog pandemije kancelarijsko osoblje iz Hondine fabrike u SAD angažovano na sklapanju automobila

 

honda usa01.jpg

 

Brojni kancelarijski službenici Hondinog pogona u Merisvilu u Ohaju sada rade na proizvodnoj liniji, zbog smanjenja broja fabričkog osoblja koje se dovodi u vezu sa pandemijom koronaviurusa. U Email-u koji je zaposlenima poslao generalni direktor fabrike, od službenika koji rade u računovodstvu, kao i odeljenjima za prodaju, razvoj i istraživanje, zatraženo je da zauzmu pozicije pored proizvodne trake. Kako navode lokalni mediji, Honda je najpre od zaposlenih u kancelarijama tražila da se dobrovoljno prijave za posao u fabrici, da bi kasnije svako od neproizvodnih odeljenja bilo u obavezi da obezbedi određeni broj službenika koji će biti prekomandovani u proizvodni pogon.

 

''Bez obzira na to da li želite ili ne, mogli biste biti određeni za neki od poslova na proizvodnoj traci'', rekao je neimenovani službenik Honde iz Merisvila. ''Prvo su angažovali one koji su se dobrovoljno javili, ali koliko sam shvatio nije bilo mnogo takvih, pa su odluku preinačili u obavezu''. U Email-u je Honda navela da postoje brojni razlozi za nedostatak radnika, uključujući zaposlene koji su na bolovanju zbog toga što su zaraženi koronavirusom, kao i one koji su u karantinu nakon kontakta sa obolelima.

''Zbog velike tražnje kupaca za našim proizvodima i potrebe da pažljivo upravljamo proizvodnjom tokom pandemije Covid-19, suočeni smo sa privremenim problemom neostatka radnika u fabričkoj hali, pa smo zatražili podršku od kancelarijskog osoblj, koje inače ne radi u proizvodnji. Takve privremene mere smo sprovodili i u prošlosti, a trenutno radimo na tome da zaposlimo radnike koji će zadovoljiti naše potrebe za proizvodnjom vozila'', kažu u Hondi.

 

Sindikati su, međutim, protiv toga. ''Prvo bi trebalo angažovati radnike koji su članovi sindikata auto-industrije, a ako ih nema dovoljno, potražiti one fabričke radnike iz šireg područja koji su otpušteni iz drugih pogona zbog pandemije''. Kako navode, kancelarijski službenici nisu osposobljeni za rad na fabričkoj traci. Takođe se tvrdi da su neki radnici zabrinuti zbog toga što rade tako blizu jedni drugima na proizvodnoj liniji. ''Nisam bio presrećan zbog toga, jer sam se do sada veoma trudio da se fizički distanciram i držim podalje od drugih'', rekao je jedan od Hondinih radnika koji su prekomandovani u proizvodni pogon.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault objavio podatke o gubicima izazvanim pandemijom

 

196121-renault captur.jpg

 

Renault je objavio podatke o gubicima u prvoj polovini 2020. godine koji su usledili nakon restriktivnih mera uvedenih u cilju zaustavljanja širenja pandemije koronavirusa. Prodaja Renaultovih vozila je opala za 34.9% na 1.26 miliona jedinica u periodu januar-jun ove godine. Prihodi kompanije su u istom periodu smanjeni za 34.3% i iznosili su 18.4 milijarde evra, dok je neto prihod bio manji za 7.4 milijarde evra.

 

''Kompanija takođe potvrđuje cilj da ove godine smanji troškove u iznosu od 600 miliona evra, što predstavlja 30% uštede planiranih troškova za 2022. godinu'', najavili su iz kompanije Renault. Francuski proizvođač automobila je u maju saopštio da će ukinuti 15.000 radnih mesta na globalnom nivou kako bi smanjili troškove usred globalne pandemije. Automobilska industrija je jedna od privrednih grana koje su najteže pogođene pandemijom koronavirusa. Na vrhuncu pandemije autoindustrija je zabeležila pad prodaje novih vozila za više od 80%. U vodećim svetskim brendovima su zato sa izvesnim optimizmom očekivali popuštanje restriktivnih mera, iako im je bilo jasno da neće biti nimalo lako dostići nivo prodaje od pre pandemije. Takva situacija će se negativno odraziti na mnoge segmente privrede jer autoindustrija direktno zapošljava širom sveta oko osam miliona ljudi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi su u minusu u odnosu na prošlu godinu, samo što je kod nekih taj minus baš katastrofalan, a kod drugih je ''samo'' katastrofalan :D

Kod PSA je -45.7% u broju prodatih, i -67.5% u profitu:

Quote

Francuska grupa, čiji brendovi uključuju Peugeot, Citroen, DS, i Vauxhall/Opel, je od januara do juna 2020. godine prodala 1.033.000 vozila, što je smanjenje za 45.7% u odnosu na 1.903.000 prodatih vozila u istom periodu prošle godine. Uprkos tome, PSA grupa je ostvarila profit od 595 miliona evra za prvu polovinu 2020. godine, što je za 67.5% manje u odnosu na 1.83 milijarde evra profita u istom periodu 2019. godine.

Link @ FLCS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...