Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Da li biti najveći automatski znači i biti najuspešniji?

Recommended Posts

Porsche gradi pogon za monažu vozila u Maleziji

 

183634-porsche m 1.jpg

 

Porsche će izgraditi pogon za montažu vozila u Maleziji, u partnerstvu sa automobilskim preduzećem trgovinskog konglomerata Saim Darbi. Ovaj list je objavio minulog vikenda izvestile da će nemačkom proizvođaču luksuznih automobila partner biti Inokom korporacija, automobilski ogranak kompanije Saim Darbi Motors. Inokom će novu fabriku isključivo za Porsche graditi u mestu Kedah, na severu malezijskog poluostrva. Jedan od izvora je rekao da Porsche pretvara Maleziju u svoj centar za jugoistočnu Aziju i da je tamošnje Ministarstvo finansija odobrilo podsticaje za tu investiciju. Drugi izvor tvrdi da je u malezijski automobilski sektor ušlo nekoliko velikih investitora, o čemu vlada tek treba da izda saopštenje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota planira dva električna vozila i novi plug-in hibrid za američko tržište

 

toyota ev 1.jpg

 

Iz Toyote je stigla najava da će krajem godine na američkom tržištu predstaviti dva nova električna vozila i jedan plug-in hibridni model. Za sada nema konkretnih detalja o ovim modelima, jedino je poznato da će jedan od električnih modela biti crossover. Tačni datumi prezentacija ovih modela još nisu objavljeni. Pored toga, Toyota radi na platformi e-TNGA za električna vozila i najavljuje da ima cilj da do 2025. godine 40% njihove prodaje novih vozila u Americi bude elektrifikovano, a do 2035. skoro 70%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes proslavio 50-milioniti putnički automobil proizveden u poslednjih 75 godina

 

mercedes 50 milioniti.jpg

 

Čast je pripala luksuznoj Maybach S klasi, a proizvedena je u Sindelfingen fabrici u Nemačkoj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW je najveći izvoznik automobila iz Amerike 

 

bmw izvoz.jpg

 

Sedmi put zaredom BMW je najveći izvoznik automobila iz Amerike. Nije to ni Ford, ni General Motors, a ni Jeep. Deluje čudno, ali je logično. Radi se o vrednosti izvezenih vozila. Prošle godine je izvezeno 218.820 vozila vrednih 8.9 milijardi američkih dolara. Rekordnu vrednost BMW je postigao prethodne godine kada je izvezenih 246.014 vozila procenjeno na 9.6 milijardi dolara. Koronakriza je učinila svoje u prvoj polovini 2020. godine, ali je zato drugih šest meseci bilo rekordno.

 

Fabrika u Spartanburgu (Južna Karolina) proizvodi SUV-ove X3, X5, X6 i X7 koji se odlično prodaju, a cena im je daleko od alanfordovske - prave sitnice. U prvoj polovini godine fabrika je privremeno stajala zbog pandemije. Proizvodnja je od aprila nadalje mirovala pet nedelja pre nego što je polako ponovno pojačana pod strožim higijenskim pravilima. Nakon toga proizvodnja je zaista ubrzala: u drugoj polovini godine proizvedeno je gotovo 218.000 vozila, što je više od 60% ukupne godišnje proizvodnje od 361.365 vozila. Nikad ih nije toliko proizvedeno za pola godine

 

''BMW je ponosan što doprinosi američkom trgovinskom bilansu'', rekao je direktor fabrike Knudt Flor. Isporuke su zabeležene u više od 125 zemalja u 2020. godini. Najvažnija ciljna zemlja bila je Kina sa 23.2%. Sledi Nemačka sa 12.9%. Većina vozila je Ameriku napustila brodovima: 189.000 vozila isporučeno je samo kroz luku Čarlston. Iz Amerike je vozom krenulo 13.000 vozila, uglavnom za Kanadu gde je otišlo 6% izvoza.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaguar prelazi na električna vozila

 

jlr 2020 02.jpg

 

Jaguar je najavio veliku tranziciju (pod nazivom ''Reimagine'') u nameri da postane kompanija koja se bavi električnim vozilima. Prelazak bi trebalo da počne 2025. godine, a do 2030. planiraju da 100% njihove prodaje čine vozila sa električnim pogonom. I Land Rover najavljuje svoje električne planove, uz najavu u kojoj se kaže da će u narednih pet godina predstaviti šest potpuno električnih vozila, pri čemu će 60% prodaje biti električni modeli do 2030. godine. Prvi potpuno električni Range Rover model inače stiže 2024. godine.

 

jlr 2020 01.jpg

 

Jaguar najavljuje da će prednjačiti potpuno električnom paletom modela napravljenom na potpuno novoj električnoj platformi. Land Rover električni modeli bi trebalo da budu napravljeni na zasebnoj arhitekturi električnih vozila kako bi se obezbedile ''dve jasne jedinstvene ličnosti''. Obe marke će iskoristiti tehnologiju kompanije Tata Group (indijski vlasnik Jaguar Land Rovera) kako bi se ostvarila ova tranzicija. Osim toga, Jaguar navodi i da za njihovu ranije planiranu zamenu za luksuznu limuzinu XJ neće biti mesta u novoj gami marke. Ipak, ime XJ bi moglo da se upotrebi kasnije na nekom drugom EV modelu. JLR planira i investicije od skoro 3 milijarde evra za tehnologije elektrifikacije i razvoj povezanih usluga.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota napravila 30 miliona automobila u svojim fabrikama u Americi

 

toyota sienna 30 m.jpg

 

Iako prodaje vozila u Americi već više od 60 godina, prelomni momenat se dogodio 1986. kada je Toyota počela da pravi automobile u svojoj američkoj fabrici. Prvi model koji se zakotrljao sa proizvodnih traka u Americi bila je Corolla. Posle 35 godina Toyota ima čak 10 fabrika u SAD, ukupno 14 na severnoameričkom kontinentu, a nedavno je proizveden i 30-milioniti automobil u Americi.

 

Jubilarni primerak bila je Toyota Sienna, napravljena u pogonu Prinston u Indijani. Inače, ovaj model se smatra jednom od Toyota koje su najviše prilagođene ukusu i potrebama američkog kupca. Nastao je u dizajnerskim studijima u Kaliforniji i Mičigenu, a konstruisan u Toyotinom razvojno-istraživačkom centru u Mičigenu. Nakon 30 miliona automobila napravljenih na američkom tlu, Toyota najavljuje nova ulaganja u fabrike u Sjedinjenim Državama. Sve je to deo njene razvojne strategije koja podrazumeva investiranje 13 milijardi dolara u periodu od 2017. godine i otvaranje 6.500 novih radnih mesta. Samo u fabriku u Inidijani je uloženo 1.3 milijarde dolara u nove mašine i tehnologije, uz stvaranje uslova za upošljavanje 550 radnika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Španija ima plan za prenamenu Nissanove fabrike

 

nissan leaf k1.jpg

 

Španija razmišlja o tome da pogon japanskog proizvođača automobila Nissana, koji bi trebalo da se zatvori u decembru, prenameni za proizvodnju baterija za električne automobile, tvrde izvori. Evropska unija zagovara domaću proizvodnju baterija kako bi se proizvođači automobila manje oslanjali na uvoz iz Kine, povećavajući proizvodnju električnih vozila kako bi zadovoljili stroge evropske propise o emisijama štetnih gasova.

 

Nissan ima tri pogona u okolini Barselone koji direktno zapošljavaju oko 3.000 ljudi, a indirektno još oko 20.000. Planirali su da ih zatvore do kraja prošle godine, ali su odložili zatvaranje na godinu dana kako bi vlasti imale više vremena da pronađu kupca. Glavna Nissanova fabrika je napravljena na zemljištu u vlasništvu države. Vlada španskog regiona Katalonije podupire projekat izgradnje pogona za proizvodnju i recikliranja baterija. Projekat Battery Hub traži 6.8 milijardi od španskih 140 milijardi evra iz evropskog paketa pomoći za oporavak od koronakrize, i realizovaće ga samo ako osigura novac.

 

Iako Španija još nije odlučila kako će upotrebiti novac, među opcijama koje razmatraju jeste lociranje projekta Battery Hub u glavnom Nissanovom pogonu u Barseloni, rekao je izvor upućen u taj proces. ''Mnoge kompanije'' pokazale su interes za Nissanove fabrike, kaže, a vlasti će pri donošenju odluke voditi računa o tome koliko radnih mesta može da bude sačuvano. Pronalaženje rešenja za fabrike je u interesu i japanskog proizvođača automobila koji je dobio državnu pomoć, pa je njegova odluka o zatvaranju naišla na žestoki otpor lokalne zajednice, ali i vlada u Madridu i Barseloni, fokusiranih na očuvanje radnih mesta.

 

Na pitanje da bi li Battery Hub mogao pronaći dom u Nissanovim fabrikama, vršilac dužnosti premijera Katalonije Pere Aragones rekao je da je to jedna od mogućnosti, ali ne i jedina. Španska filijala Nissana i vlada u Madridu kažu da je postupak poverljiv i nisu želeli da ga više komentarišu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche (za sada) odbacio mogućnost izgradnje fabrika u Kini

 

porsche%20fabrika.jpg

 

Porsche neće graditi fabriku u Kini, bar ne u skoro vreme, jer kompanija želi da održi svoj ''Made in Germany'' imdiž. Tako kaže šef proizvođača iz Cufenhauzena, Oliver Blume. Ova odluka je doneta bez obzira što je Kina trenutno najveće i samim tim najznačajnije tržište za Porsche. ''To je vrhunski argument koji se tiče kvaliteta, proizvodnja u Evropi za Kinu'', rekao je Blume za Finacial Times. ''Trenutno nema nikakvog smisla izmeštati proizvodnju.''

 

Kako prenose Vrele Gume, Porsche je 2020. isporučio 272.262 vozila. Od ovog kontingenta, 88.968 jedinica se odnosilo na Kinu. Poređenja radi, u istom periodu u Evropi je plasirano 80.892 automobila a u SAD 57.294. Naravno, Porsche ne proizvodi sve svoje modele u Nemačkoj. Cayenne silazi s proizvodnih linija pogona VW grupe u Bratislavi, dok je ranije kompanija sarađivala s ValmetAutomotiveom u okviru proizvodnje Caymana i Boxstera u Finskoj. Blume je dovoljno pragmatičan da uvidi da bi fabrika u Kini na kraju ipak mogla biti neophodna ukoliko ovo tržište nastavi da raste i bude tako važno za Porsche. ''Za 10 godina, ne znam'', rekao je on. ''Zavisi u velikoj meri od obima prodaje i zakonske regulative u obe zemlje.''

 

Da bi lansirao električni Taycan, Porsche je investirao šest milijardi evra u fabriku u Cufenhauzenu, u cilju kreiranja proizvodne linije na kojoj se sklapa ovaj elektromobil. Proizvodnja je započela 2019. a kompanija je isporučila 20.015 jedinica ovog modela u 2020. Porscheova proizvodnja električnih automobila u Nemačkoj će samo rasti u godinama koje su pred nama. Kompanija je već sada testira Taycan Cross Turismo koji uskoro treba da debituje, a električna verzija Macana je takođe na putu, a trebalo bi na scenu da stupi krajem 2022.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota zbog zemljotresa prekinula proizvodnju u devet japanskih fabrika

 

toyota chr linija.jpg

 

Kompanija Toyota je odlučila da obustavi proizvodnju u devet fabrika u Japanu ove nedelje, a razlog je zemljotres. Zemljotres koji je pogodio severoistočni deo Japana rezultirao je teškoćama u lancu dobavljača pa je Toyota donela odluku o obustavi proizvodnje. O kojim tačno dobavljačima je reč nije poznato. Devet Toyotinih postrojenja ne radi, a kada će se rad nastaviti još nije saopšteno. Problemi sa lancem dostavljača se ne odnose na proizvodnju izvan Japana. Proizvodnja je obustavljena na 14 od 28 proizvodnih traka u Japanu na kojima se sklapaju Toyota RAV4, C-HR i Harrier, a ova odluka utiče i na proizvodnju Lexusa LS, IS, RC, LC, LX, NX, UX i RX. Zemljotres snage 7.3 stepena po Richteru se dogodio 10 godina nakon razornog zemljotresa Tohoku koji je izazvao cunami i ogromnu štetu u nuklearnoj elektrani Fukušima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault zabeležio istorijski gubitak od 8 milijardi evra u 2020.

 

renault_talisman 06.jpg

 

Renault je zabeležio istorijski gubitak od osam milijardi evra u 2020. godini, koju je obeležila pandemija koronavirusa, pokazuju najnoviji objavljeni podaci. Kako prenosi Beta, ovaj istorijski gubitak uglavnom se povezuje sa japanskim partnerom Nissan, pošto Renault ima 43% udela u toj grupi. Renault je doživeo i pad prodaje za 21.3% u 2020 sa manje od 3 miliona prodatih vozila.

 

Grupa je zabeležila gubitak od 7.3 milijardi evra u prvoj polovini godine zbog pandemije, ali je u drugoj polovini godine ograničila gubitak na 660 miliona evra sa prometom manjim za 8.9%. Grupa nije objavila prognoze za 2021. Akumulirala je rezerve u vrednosti od 16.4 milijarde evra, uključujući 4 milijarde od pozajmica koje je garantovala država. Renault, koji je i pre krize bio u problemima, najavio je krajem maja 2020. godine plan uštede od 2 milijarde evra u naredne tri godine, uključujući ukidanje 15.000 radnih mesta širom sveta. U januaru je najavljeno novo smanjenje budžeta, posebno za istraživanja, ali bez novih otpuštanja. Cilj je da se do 2023. uštedi 2.5 milijardi evra, a do 2025. tri milijarde evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaguar Land Rover otpušta 2.000 ljudi

 

164245-jaguar lr.jpg

 

Samo nekoliko dana nakon što je najavio da će svi njegovi automobili od 2030. godine biti električni, Jaguar Land Rover je najavio smanjenje za 2.000 radnih mesta.

''Stvari su već počele da se okreću za Tata Motors i JLR'', rekao je Basudeb Banerjee, analitičar u Ambit Capital Pvt u Mumbaiju. ''Daljnje inicijative za smanjenje troškova će pomoći.'' U kompaniji Jaguar Land Rover u vlasništvu indijskog konglomerata Tata Motors nadaju se da će ovaj plan doprineti rešenju krize i tržišnom oporavku brenda luksuznih automobila Jaguar koji postoji već 86 godina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche u problemima zbog nestašice čipova

 

porsche st 11.jpg

 

Izvršni direktor Porschea je upozorio da bi na svakodnevno poslovanje nemačkog proizvođača mogla da utiče ''vrlo ozbiljna'' globalna nestašica poluprovodnika tokom sledećih meseci.

''Problem je vrlo ozbiljan jer je cela industrija pogođena zbog velike potražnje potrošačke elektronike i bržeg povratka automobilskog sektora'', rekao je Oliver Blume, izvršni direktor Porschea. ''Na nas bi problemi mogli da utiču svaki dan, tako da vrlo duboko posmatramo sledeće dane i mesece i šta možemo da učinimo.'' Na pitanje da li će Porsche biti prisiljen da preispita ovaj model lanca snabdevanja, Blume je odgovorio: ''Da. Vrlo je važno za budućnost da razmišljamo o lancu snabdevanja. Moramo da razmislimo o tome kakvo nam skladište stvarno treba za sve ove zalihe. Moramo da budemo fleksibilniji i da dublje planiramo neposredne kapacitete.'' Deonice Porschea su od početka godine porasle za 15%. Cena deonica se tokom poslednjih 12 meseci malo promenila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitsubishi bi mogao da proizvodi neke modele u Evropi

 

mitsubishi outlander 2022 08.jpg

 

Kako pišu pojedini mediji, Mitsubishi bi mogao da poništi odluku o napuštanju evropskog tržišta, i to zbog sve većeg pritiska svojih partnera Renaulta i Nissana. Mitsubishi je prošle godine saopštio da će prestati da uvodi nove modele na evropsko tržište, kao deo pomeranja fokusa na unosnije azijsko tržište, s ciljem da smanji troškove i poboljša operativni profit.

 

Međutim, najnovije vesti kažu da bi Mitsubishi navodno mogao da prebaci proizvodnju nekih modela u fabrike Renaulta u Francuskoj. To između ostalog piše i Financial Times, pozivajući se na interne izvore iz alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi. Navodi se da su tri kompanije postigle preliminarni sporazum, ali i da bi konačna odluka trebalo da bude doneta u četvrtak 25. februara. Prema izvorima, dogovor bi i dalje mogao da se raspadne. Informacije kažu da šefovi Mitsubishija (34% u vlasništvu Nissana, u kome Renault ima 43% učešća) ne žele da francuska politika utiče na strategiju alijanse. Kako bilo, eventualno ponovno uvođenje novih Mitsubishi modela na evropsko tržište otvara mogućnost da se i na Starom kontinentu pojavi nedavno predstavljeni novi Outlander.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla privremeno obustavlja proizvodnju u Kaliforniji

 

189794-tesla 3.jpg

 

Kompanija Tesla je obavestila radnike da će privremeno obustaviti deo proizvodnje u svojoj fabrici za montažu automobila u Kaliforniji. Radnicima na proizvodnoj liniji Modela 3 u Frimontu rečeno je da njihova linija neće raditi od 22. februara do 7. marta. U informaciji nisu objašnjeni razlozi obustave proizvodnje, a komentar iz Tesle nije bilo moguće odmah dobiti. Takođe nije jasno koliki će obim ili prihod Tesla izgubiti zbog zaustavljanja pogona u Frimontu, koji ima godišnji proizvodni kapacitet od 500.000 komada Modela 3 i modela Y zajedno. Tesla je prošlog meseca saopštio da bi mogao da se suoči sa privremenim negativnim uticajem na proizvodnju zbog globalne nestašice poluprovodnika. Nekoliko proizvođača automobila, uključujući GM, VW, Ford takođe je pogodila nestašica čipova, primoravši ih da smanje proizvodnju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler ukinuo skraćeno radno vreme i isplatio bonuse

 

mercedes glb 2022 01.jpg

 

Daimler je ukinuo smanjenje broja radnih sati koje je uvedeno zbog pandemije koronavirusa i uplatio bonus za svojih oko 150.000 radnika. Ovaj potez je reakcija na neočekivano dobre poslovne aktivnosti tokom protekle godine i pozitivne okolnosti na tržištu od početka ove godine. Radnici čije radno vreme je bilo smanjeno za dva sata dnevno u jesen prošle godine će moći da rade normalno od 1. aprila. Smanjenje je bilo primenjeno za radnike u administraciji i proizvodnji i prvobitno je trebalo da traje godinu dana u nastojanju za suzbijanje širenja virusa. Pored toga, oko 135.000 zaposlenih u Nemačkoj dobiće deo zarade od po 500 evra. Program podele profita je prvobitno bio otkazan za ovu godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezultati Volkswagena bolji od očekivanja

 

208111-vw golf tgi 1.jpg

 

Volkswagen očekuje da će se isporuke, prihodi i marže ove godine snažno oporaviti kako se pandemija koronavirusa smanjuje, nakon gotovo prepolovljene dobiti 2020. godine koja je i dalje bila bolja nego što je nemački proizvođač automobila prvobitno očekivao. Globalni broj dva, nakon Toyote po prodatim automobilima, Volkswagen troši desetine milijardi evra kako bi se ponovo pozicionirao kao lider na tržištu električnih vozila, gde je Tesla zaseo na vrh.

 

''Prošle godine Volkswagen grupa je uspela da savlada efekte pandemije na svoje poslovanje i istovremeno postavi važne strateške temelje za njenu transformaciju'', rekao je šef finansija Frank Witter. Isporuke i prodaja, koje je 2020. godine pogodila pandemija, ove godine će se značajno povećati, saopštila je kompanija, bez preciziranja. U 2020. godini prodaja je pala za 11.8% na 222.9 milijardi evra (270.2 milijarde dolara), dok su isporuke pale za 15.2%.

 

Operativna marža biće na gornjoj ivici ciljanog raspona od 5 do 6.5%, rekao je Volkswagen, u odnosu na 4.3% prošle godine. Deonice Volkswagena nakon ovih informacija su skočile 2.6%, na novi najviši nivo u trinaest meseci. Analitičari tvrde da nema potrebe za uvrštavanjem na berzu deonica Porschea s obzirom na Volkswagenovu likvidnost od 26.8 milijardi evra. Takav potez bi, za koji izvori kažu da Volkswagen razmatra, i dalje bio ''veoma koristan'' ako izvršni direktor Volkswagena Herbert Diess želi da utrostruči tržišnu vrednost Volkswagena na 250 milijardi evra, rekao je analitičar Bernsteina Arndt Ellinghorst. Uprkos  padu dobiti Volkswagen je preporučio zadržavanje dividende deoničarima za 2020. u odnosu na 2019. kada je plaćao 4.86 evra po povlašćenoj i 4.80 po običnoj deonici, nadmašivši procenu analitičara od 3.35 evra za povlašćene deonice, prema podacima Refinitiva.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poslovna situacija u nemačkoj auto industriji ''nešto bolja''

 

197995-bmw 2 grancoupe.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, nemački proizvođači automobila i njihovi dobavljači ocenili su u februaru svoju trenutnu poslovnu situaciju nešto boljom nego prethodnog meseca, pri čemu se relevantan indeks popeo sa januarskih minus 7.7 poena na minus 2.3 poena u februaru. Istovremeno, menadžeri u automobilskim kompanijama su primetno optimističnijii u pogledu očekivanja za naredne mesece, prema rezultatima najnovije poslovne ankete instituta IFO.

 

''Proizvođače automobila trenutno i dalje koči zima, i raduju se dolasku proleća'', navodi Klaus Vohlrabe, IFO-v šef istraživanja, prema saopštenju instituta. Potražnja za automobilima je bila u februaru prilično usporena, budući da je odgovarajući pokazatelj pao na minus 3.6 poena sa plus 10.6 bodova u januaru. U skladu s tim su se i knjige narudžbina tek neznatno ''udebljale''. Međutim, očekivanja za naredne mesece su skočila na plus 37 poena sa januarskih plus 15.1 bodova.

Učesnici ankete takođe očekuju značajno povećanje proizvodnje, pri čemu je taj pokazatelj porastao sa minus 0.5 poena u januaru na plus 35.3 poena prošlog meseca. ''Stanje na međunarodnim tržištima trenutno uliva optimizam akterima u auto industriji'', dodaje Vohlrabe, napominjući da proizvođači motornih vozila računaju da će povećati izvoz, te da je taj pokazatelj u februaru dostigao plus 10.7 poena. Sa druge strane,  nemačkim automobilskim kompanijama će u predstojećem periodu biti potrebno manje radnika, sudeći po tome da i dalje predviđaju ukidanje radnih mesta, navodi se u saopštenju IFO instituta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat-Chrysler i PSA profitabilni u 2020. godini

 

Mirafiori.jpg

 

Fiat-Chrysler i francuski PSA, nedavno spojeni u grupu Stellantis, uspeli su da ostvare dobit prošle godine iako je prodaja automobila pala zbog globalne pandemije.

FCA je lane nakon završetka 2019. godine sa 2.7 milijardi evra ispod crte ostvario 24 miliona evra čiste dobiti. Njihov godišnji prihod je pao 20% na 86.7 milijardi evra. U poslednjem tromesečju prošle godine dobit FCA je iznosila 1.56 milijardi evra, što je samo 1% manje nego u poslednja tri meseca 2019. godine. PSA je prošle godine ostvario dobit od 2 milijarde dolara, iako mu je prihod od prodaje pao za gotovo 19% na 60.7 milijardi dolara.

 

Oba proizvođača automobila su okončala spajanje u januaru. Peugeot, Citroen, Fiat, Chrysler, Jeep, Alfa Romeo i Maserati su sada pod ''krovom'' Stellantisa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aston Martin će električni sportski model i SUV od 2025. proizvoditi u Velikoj Britaniji

 

aston-martin01.jpg

 

Aston Martin je nedavno predstavio planove za elektrifikaciju 90% svoje ponude do 2030. godine, s priključnim hibridnim i potpuno električnim modelima koji dolaze unarednih godina. Izvršni direktor kompanije Tobias Moers je izjavio da će Aston Martin lansirati i potpuno električne automobile do 2025. godine. ''Električni pogon je deo našeg putovanja i našeg proizvodnog plana za budućnost. Trebali bismo nešto postići do sredine decenije - to je osnovni cilj. To je vremenski period i mislim da je presudan.''

 

U međuvremenu je je Aston Martin potvrdio i da će kompanija novi električni sportski model i električni SUV od 2025. godine proizvoditi u Velikoj Britaniji. Tačnije, najavljeno da će taj SUV proizvoditi u fabrici u Velsu, a i sportski model će se praviti tamo, a ne u Nemačkoj (Mercedes u Aston Martinu ima 20% učešća). Ipak, ti električni Aston Martin modeli će po svemu sudeći elektropogon i baterije dobijati od Mercedesa. Aston Martin će inače još ove godine prikazati DBX SUV u plug-in hybrid verziji, koja će uključivati i 4.0 twin-turbo V8 benzinac. Takođe se raspravlja o ponovnoj proceni pogonskog sklopa superautomobila Valhalla. Prvobitno je prikazan sa twin-turbo V6 benzinsko-električnim pogonskim sklopom iz Aston Martina, ali serijska verzija (u prodaji od 2023.) će najverovatnije dobiti Mercedes AMG pogonsku jedinicu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaguar najavio drastične promene

 

jaguar f pace04.jpg

 

Jaguar Land Rover se nalazi na prekretnici koja bi morala da urodi plodom i kompaniji vrati profitabilnost. Sudeći po statističkim podacima i tržišnim kretanjima, ali i samom priznanju prvog čoveka kompanije, najveći problem je kvalitet njihovih proizvoda. Thierry Bollore je to i potvrdio za Automotive News najavivši radikalne promene kako bi podigao kvalitet zbog koga firma trenutno gubi i do 100.000 kupaca godišnje.

 

''Nezadovoljstvo naših klijenata je bilo itekako štetno za našu normalnu proizvodnju. Propuštene prilike su mnogobrojne. Mogli smo da prodamo 100.000 vozila više'', rekao je Bollore. Kompanija se nalazi pred drastičnim događajima u sklopu restrukturiranja, a koji bi mogli da rezultiraju smanjenjem proizvodnje za do 25%. Kompanija želi da se još više podigne u premium segmentu i pritom u potpunosti pređe na električnu stranu, a da bi to postigla, definitivno mora da poradi na kvalitetu. Podsetimo, Jaguar i Land Rover su prema J.D.Power-u redovno na začelju po pitanju pouzdanosti, a time i po zadovoljstvu vlasnika. Ipak, prve naznake pozitivnih kretanja se već vide. Poslednjih meseci na popravke u sklopu garancije JLR je trošio prosečno 680 dolara, što je upola manje nego što je to bilo u 2019. godini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada će Acura postati potpuno električni brend?

 

acura-nsx 002 zuta.jpg

 

Generalni upravnik Hondine divizije Acura, Džon Ikeda, progovorio je o izazovima sa kojima se trenutno suočava japanski brend. Jedan od njih je i aktuelni trend elektrifikacije, budući da Acura još nije u potpunosti prigrlila modele na električni pogon. U kompaniji navode da za to postoji i dobar razlog.

Po Ikedinim rečima, Acura je najpre imala zadatak da se ponovo pozicionira kao performansni brend. Rezultat toga je, pored MDX luksuznog krosovera, i Acura TLX Type S luksuzni sportski sedan. Čak i u slučaju potpune elektrifikacije, od japanskog proizvođača se sigurno može očekivati još modela sa akcentom na visokim performansama. Ikeda priznaje da po tom pitanju ima još dosta izazova, ali je uveren i da će Acura u očima kupaca postati verodostojni performantni brend.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabrike automobila neće imati prednost u odnosu na proizvođače smartfona u nabavci čipova

 

chip.jpg

 

Nestašici čipova se još uvek ne vidi kraj, što velikim proizvođačima automobila predstavlja veliki problem. Čak, dolazi do obustavljanja proizvodnje izvesnih modela zbog čekanja na dotične komponente. Delimično prouzrokovana globalnom pandemijom, zbog koje je došlo do povećane potražnje za elektronskim uređajima budući da je veliki broj ljudi počeo da radi od kuće, nestašica čipova je jasan pokazatelj da proizvođači automobila sve rade pogrešno jer se većina oslanja na trenutne isporuke od strane snabdevača.

 

Upravo to je šef Infineona, jednog od vodećih evropskih proizvođača poluprovodnika, objasnio u nedavnom intervjuu, dodavši da automobilske kompanije moraju da menjaju strategiju i preuzmu rizik formiranja zaliha. Drugim rečima, one se ne mogu više oslanjati na trenutnu kupovinu od snabdevača čipovima, već moraju naručiti više komponenti unapred, a zatim formirati zalihe koje će osigurati da ne dođe do zastoja u proizvodnji.

 

''Automobilska industrija ne može reći: U redu, trenutno nam ne treba više čipova, a zatim se vratiti nešto kasnije i reći: E, sada su nam potrebni'', rekao je šef Infineona, Rajnhard Plos za Financial Times. Moraju u obzir da uzmu dugo vreme isporuke u sektoru poluprovodnika, koje iznosi oko šest meseci. Nekoliko proizvođača, kao što su Toyota, Ford i Stellantis, bilo je prisiljeno da obustavi proizvodnju zbog nedostatka čipova. Kako kažu u Infineonu, razlog je taj što su uvek snabdevači ti koji preuzimaju rizik sa zalihama, a veliki klijenti imaju najveće porudžbine.

 

Plos je upozorio da proizvođači automobila neće imati prednost u odnosu na proizvođače smartfona, koji poslovično naručuju veliki broj čipova s obzirom na ogromnu globalnu prodaju. Istraživačka firma IDC procenjuje da je prodaja telefona u 2020. iznosila 1.3 milijarde komada, što je pad od 5.9% u odnosu na godinu dana ranije. Na Samsung i Apple se odnosilo preko 470 miliona uređaja. ''Za njih je neprihvatljivo da ne isporuče automobil zbog uređaja koji košta dva dolara. Mi kao snabdevači radimo sve što možemo da izbegnemo takve situacije sa našim kupcima'', zaključio je šef Infineona.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Profit BMW-a pao za 23% u 2020. godini

 

204605-bmw 4 02.jpg

 

BMW je zabeležio pad neto profita za 23% na 3.86 milijardi evra u 2020. godini, zbog zatvaranja fabrika u prvoj polovini godine u okviru mera ograničenja uvednih zbog pandemije. Snažan zamajac u drugoj polovini prošle godine obezbedio je kompaniji da 2021. započne sa ''povoljnim vetrom u leđa'', navodi se u saopštenju BMW-a. Operativna dobit u drugoj polovini prošle godine porasla je za 9.8% u odnosu isti period 2019.

 

Kompanija sa sedištem u Minhenu je takođe povećala prodaju vozila zahvaljujući ranom i snažnom ekonomskom oporavku Kine, u kojoj je lani prodala 7.4% više vozila nego nego 2019. godine. Kina, najveće pojedinačno tržište BMW-a, pomogla je kompaniji da nadoknadi oštar pad prodaje u Evropi i Americi. Podršku profitu je pružio i tržišni segment luksuznih limuzina, koji donosi veći profit po vozilu u odnosu na manje automobile. BMW-ova prodaja luksuznih automobila Rolls-Royce opala je za 26% na 3.756 komada tokom 2020. godine, što se pripisuje promeni modela naprodavanijeg brenda Ghost, ali iz kompanije ističu da su narudžbine za Ghost već sada, prema evidenciji, prilično ''zagazile'' u drugu polovinu 2021. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mini do 2030. godine postaje potpuno električni brend

 

mini se 122.jpg

 

Kako pišu nemački medji, u BMW-u su odlučili da brend Mini do 2030. godine transformišu u proizvođača potpuno električnih vozila. Mini će tako postati prvi deo BMW Groupe koji će u potpunosti preći na proizvodnju isključivo električnih automobila. Neke vesti kažu da će poslednji novi Mini sa SUS motorom debitovati 2025. godine, kao i da će dve godine kasnije polovina modela u Minijevoj gami biti potpuno električna. Kako stvari stoje, veliki uticaj na ove planove ima BMW-ov odnos sa kineskom kompanijom Great Wall, sa kojim bi trebalo i da proizvodi neke od budućih električnih Minijevih modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault prodao učešće u Daimleru

 

mercedes citan-tourer 11.jpg

 

Renault je prodao učešće u Daimleru vredno 1.14 milijardi evra. Reč je o 16.5 miliona prodatih deonica po ceni od 69.5 evra po komadu. Prodaja predstavlja 1.54% Daimlerovog temeljnog kapitala prodatog sa skoro 4% diskonta, na temelju cene deonice na zatvaranju u četvrtak. Francuski div će se sada fokusirati na postizanje veće profitabilnosti nakon ogromnog gubitka u 2020. godini. Deonice Daimlera su pale 2.6% nakon ove informacije, dok su deonice Renaulta u Parizu bile u blagom plusu.

 

Renault i Daimler imaju odnos iz 2010. godine, kada su bivši izvršni direktori obe kompanije povezali grupe u pokušaju deljenja tehnologije i proizvodnih kapaciteta. Industrijsko partnerstvo, koje je uključivalo Renaultovog strateškog saveznika Nissana, takođe je uključivalo francuske i nemačke automobilske divove koji su međusobno i preuzeli suvlasništvo. Zahvaljujući većem od očekivanog gubitka od 8 milijardi evra u 2020. godini, uglavnom izazvanog padom prodaje tokom pandemije, Renault je najavio novi strateški plan. ''Renaulution'' u tri faze ima za cilj da preusmeri fokus grupe sa opsega prodaje na profitabilnost. Prva etapa plana, koja će biti završena do 2023. godine, uključuje povećanje marži i veće generisanje novca. Prema francuskom automobilskom divu, to će stvoriti preduslove za bogatiju ponudu automobila i fokus na nove tehnologije i energiju, uključujući električna vozila, u godinama koje slede.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...