Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Da li biti najveći automatski znači i biti najuspešniji?

Recommended Posts

VW i Toyota prave najviše vozila svake godine. Smenjuju se na mestu broj 1.
U teoriji je prosto: najveća kompanija, ona koja najviše proizvodi i najviše automobila proda, sigurno je i najprofitabilnija. Ali, praksa kaže drugačije.

Kaže drugačije jer u autoindustriji važi više pravila koje utiču na konačnu uspešnost kompanije. Ne važi samo ''ajde da budemo najveći, 'ajde da imamo najveću ponudu modela, onda ćemo imati i najveću zaradu, onda ćemo biti najuspešniji.'' Zbog toga je ključ spojiti velike prihode, tj. proizvesti/prodati mnogo automobila, ali i imati ozbiljan profit od svih tih prihoda. 

 

Kompanije rade zbog profita od kojeg finansiraju istraživanje i razvoj, od profita mogu da ulože kako bi ispunili sve strožije ekološke i druge bezbednosne norme, na osnovu profitabilnosti mogu lakše da se zadužuju. Ustvari...ovo oko ulaganja zarad ispunjavanja sve strožijih ekoloških normi ne važi baš za VW :P , oni će da ugrade ''prevarantski softver'' koji će od njihovih dizel motora da napravi najmodernije po pitanju euro standarda, ali samo dok su na tehničkom. :) Međutim, to je već druga priča... Ne baš skroooz druga jer sve te milijarde evra koje nisu uložili u tehnologiju (nego su varali), mogli su onda da ulože u brže štancovanje novih modela i tako da dobiju neravnopravnu prednost u odnosu na konkurenciju koja je još kako ulagala milijarde svake godine samo u to da napravi motore koji će ispuniti sve strožije norme i na putu, a ne samo na valjcima prilikom tehničkog. Ali, kao što će se videti iz podataka u daljem tekstu, ni to im nije mnogo pomoglo. Gde bi samo danas bili da su zaista potrošili milijarde kao i ostali u nove generacije dizel motora.

 

Da se vratimo na vezu veličine i profita.
Ford je primer kompanije koja je uspela da spoji velike prihode i ozbiljnu stopu profita od tih prihoda. Od svakog prodatog Forda, profit je 1.652 evra. To je ustvari stopa od 8.7% profita u odnosu na ukupne prihode. GM je, i pored Opela i njegovih gubitaka (koji mu je do skoro bio u vlasništvu), uspeo da ima tu istu stopu od 8.6%. Evo kako je to izgledalo u autoindustriji tokom prve polovine 2016. godine:

 

fswfse.png


Brojke u narandžastoj boji su broj prodatih vozila u prvoj polovini 2016. godine. U milionima komada.
Plavo je stopa profita u odnosu na ukupne prihode.
Sivo je zarada po svakom prodatom vozilu.

 

Ima tu još jedan faktor, a to je prosečna cena svakog prodatog vozila.
Pogledajte npr. grupaciju Hyundai-Kia. Oni su treći najveći proizvođač na svetu (iza Toyote i VW), jer godišnje naprave i prodaju oko 8 miliona vozila, imaju dobru stopu od 6.0%, ali je to samo 755 evra od svakog prodatog. Uporedite sa FCA koji ima takoreći istu stopu, tj. čak neznatno manju stopu od 5.9%, ali je to zarada od celih 1.330 evra po svakom prodatom vozilu. Iako je stopa takoreći ista, zarada u evrima po svakom prodatom je skoro duplo veća kod FCA. To znači da su FCA automobili prosečno znatno skuplji od Hyundai-Kia vozila, pa zato sa čak za dlaku manjom stopom profita zarade skoro duplo više po svakom autu. Ova razlika se još bolje vidi kod premium brendova.

 

Nesumnjivo, najbolja kompanija na svetu u oblasti autoinduistrije je Toyota. Em naprave oko 10 miliona vozila svake godine, prihoduju debelo preko 200 milijardi, nisu im prosečno jeftina vozila, a i dalje imaju stopu profita od 8.0%, tj. skoro pa su i tu na vrhu. Zarađuju 1.602 evra od svake prodate Toyote. Uporedite to sa njihovim najvećim rivalom po veličini, tj. sa VW grupacijom. I oni se vrte oko 10 miliona proizvedenih godišnje, i oni prihoduju skoro u milijardu isto kao i Toyota, ali njihova stopa profita je samo 4.5%, odnosno zarade 801 evro od svakog prodatog vozila u okviru grupacije VW.


Gde je tu FCA?
Početkom ovog veka na rubu bankrota. Znate, ono doba kada su u ponudi imali više modela nego danas, kada su sami sebi bili konkurencija. Kada su početkom veka paralelno pravili i prodavali npr. u C segmentu Fiat Stilo (u tri verzije), Alfu 147 (u dve verzije), Lybru (u dve verzije), Alfu 156 (u dve verzije). To je bila ponuda samo u C segmentu. Pravili više, ali gubili novac. Efikasnost kompanije nije postojala. Što su više pravili, više su novca gubili. 
Danas? Danas u tom istom, npr. C segmentu imamo novi Tipo (u tri verzije), Giuliettu (ipak već više godina je tu), i....i to je to. Ali, zato zarađuju, i to su u vrhu zarade po svakom prodatom. Više zarade po svakom prodatom imaju jedino Ford i Toyota.

 

Čemu ova tema?
Malo-malo se provuče po Forumu da je najbolja ona kompanija koja ima najveću ponudu modela, koja najviše pravi, da je ključ težiti ka tome, i da samo treba štancovati nove modele.

Jok. Barem u autoindustriji je jok ta logika. Pogledajte tri najefikasnije kompanije u autoindustriji, tj. Ford, Toyotu i FCA. Ta efikasnost, zdrave noge na kojima stoje te kompanije jer su efikasne, omogućava im da imaju nesmetane tokove novca za dalji razvoj i da postepeno povećavaju obim proizvodnje, ali ne po cenu gubitka stope profita. 

 

Ko želi, može da gugla gomilu tekstova o ovome, ja sam najviše koristio ovaj tekst:

izvor

Share this post


Link to post
Share on other sites

@totti

 

Štooooo...samo sam prepričao tuđi tekst koji sam i linkovao... :D dodao sam par rečenica o VW prevari oko dizela, i stanju Fiata na početku ovog veka što su sve opštepoznate stvari, sve ostalo je samo prepričano/prevedeno. Njih ubi kiselina, hoće da smanjuju i broj modela u ponudi...c c c:

http://jalopnik.com/volkswagens-new-strategy-cuts-way-back-on-the-number-of-1782272393

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam imao predstavu da Hyndai/Kia imaju ovoliki rast i ovako izuvaju sa brojem prodatih vozila. Jes' da imaju najmanju zaradu po jedinici, ali sam se bas iznenadio.

Ispred giganata kao sto su Ford, PSA, FCA, Renault-Nissan... A bogami duvaju za vrat i vodecim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, neshaoct said:

 

Čemu ova tema?
Malo-malo se provuče po Forumu da je najbolja ona kompanija koja ima najveću ponudu modela, koja najviše pravi, da je ključ težiti ka tome, i da samo treba štancovati nove modele.

Jok. Barem u autoindustriji je jok ta logika

 

Ja da budem iskren...ne znam cime ce me FCA u buducnosti privuci...koji to model u stvari...da gledamo iz stanovista da bih sledeca kola kupovao nova ili za-malo-nova (stara 2-3 godine)

Fiat sa svojim verzijama 500L/XL/X mi je totalno nezanimljiv, to nije moj fazon...

Cak i taj 1.4T koji je u proslosti isao uz oznake GT, sport i abarth i odrazavao pravu sportsku notu koja je bila svojstvena italijanskim automobilima je sada jedan obican moderan benzinski motor od 120ks u PRETESKIM automoblima (sem u fiatu/abarth 500, ali sebe naravno ne vidim ni u tome)...stavljali su 1.8 u punta, stavljali su 2.4 u stila, 2.0 u brava, 2.4 u mareu, Ok jasno je da se milijarde kao sto rece Nesa trose na ispunjavanje normi ekoloskih, i da je "to" vreme zavrseno...ali da li je 1.4t i 1.6/2.0mjet sve sto fiat moze da ponudi? I pored normi?

Dalje, Tipo me nije privukao ni sa cim, ok automobil, okrenem se kada ga vidim, ali je za mene previse obican...

Iiiiiiii, sto se tice FIAT grupacije kao mojih sledecih kola to je to, Fiat 124 ne bih spominjao, jasno je zasto...imace svoj specifican delic kolaca

 

Lancia je gotova, knjiga zatvorena. Da za 5 godina uzimam deltu 2012./2013. god - nista nisam uradio

 

Alfa - giulietta, ok ali, i za sada za malo da je uzmem, pa necemo je opet gledati za 5 god :)

 

E sad zasto to pisem - dzaba zarada od 1330 i stopa takva i takva...vec neko vreme se mislim da FCA, a pogotovo FIAT nema nesto "ekstra" da ponudi, ima 500 u 25 raznih varijanti, ali reaalno, samo ako varis taj dizajn, ako ne, skoro pa celokupan FIAT deo ti je neiteresantan, kao meni licno. Tipo...djene djene, kraj tacka.

 

I to je to. Pricao sam iz licnog ugla. Ili sam ja pomalo specifican imalac/kupac nekih buducih kola ili je FAIT odbacio nasledje i to tako im ide trenutno kako brojke kazu. Ali to nije onaj FIAT...

Ili je to jednostavno cirkulacija kupaca, stari kupci predju na japansku auto-industriju, a FIAT dobije nove kupce...ne znam :)

 

Evo ga...to je trenutno FIAT koji vidjamo na ulicama...kako oni zarade - meni nije jasno :D mada italijani su to...opaljeni po defaultu

 

 

555.png

5556.png

@Axicu - uozbilji se. Ozbiljna tema! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racunica Fiata i moja racunica se nikako ne gadjaju.

Jasno je da manje modela = veca zarada, ali isto tako je i moja racunica:

Veca zarada proizvodjaca = manje interesovanja.

 

Fiat sada ekstremno zaradjuje, ali nema nijedan model koji bi me zainteresovao. Ford takodje ukolko govorimo o C segmentu.

Sa druge strane VW grupacija mi je postala krajnje zanimljiva i imaju mnogo lepsi izbor motora i opreme u C segmentu u odnosu na Fiat.

 

I nekako se uvek vracam na onu recenicu Markione-a: "Fiat nece vise praviti jeftina vozila". Cena vozila je skocila, ali, za razliku od pocetka 21. veka, po meni nemaju ozbiljno konkurentan model C segmenta koji ce da parira Golfu, Astri K,..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potpuno se slazem, ni ja ne vidim model FIATa koji bi kupio kada za godinu,dve, tri godine budem prodavao Cromu. Ne svidja mi se dizajn 500xyz modela, Tipo nista specijalno, giulia je druga klasa i ne ulazi u ovu pricu. Jos od Brava, Delte, pa i 159ke, nema auta u grupi zbog kojeg znam zasto mi se svidjaju italijani i koji bi kupio. Tako da.....

Sent from my Samsung

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa FCA nije samo Fiat, ne znam brojke ali mislim da se mnogo vise baziraju Americkom trzistu sa Dodge i Jeep vozilima, koja su popularna i verovatno tu lezi i najveca zarada FCA. A sto se tice grafikona nije mi jasno kako je Hyundai i Kia na trecem mestu kad u prvoj polovini godine kaskaju citavih milion vozila iza GM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne dodajem ništa samo ću staviti +1 na gore napisano od strane kolega. 

Apsolutno nema auta koji mi se sviđa iz FCA grupacije (naravno pričam o novijim kolima od trenutnog koji vozim)

 

Vraćamo se Njemačkom autu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje misljenje je da fiat kaska dosta i po kvalitetu trenutno. Novi dukato sa 1000 km predjenih je bio u gorem stanju nego neki kombiji drugih proizvodjaca sa preko 100kkm. Od trenutnog ponudjenog jedino bi mi tipo bio u razmatanju, ali tek posle skode u tom cenovnom rangu...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silne plastike su popucale, dosta njih je ispalo, lim u furgonu se iskrivio, na nekim mestima se cak i probusio. Vozio sam mnogo kombija, ali ovakvu ustedu nisam video. Problematicna su im i zadnja kao i bocna vrata jer su tu bas dosta stedeli, to je vec godinama njihova mana.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam,  vozio sam Iveco jedno kratko vreme, nije mi bio los iako je cesto bio masivno pretovaren.

 

Dobro, vratimo se na putnicke. Ocigledno Fiat vise ide na to da zadovolji ukus i ocekivanja prosecnog kupca. To znaci da su agresivan izgled i performanse u drugom planu. Recimo naslednik Brava je zapravo Tipo hatcback. On je savremeniji od Brava, ali meni je ovaj bio lepsi. Zato potpuno razumem Milutina.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je bitno da je Fiat izbacio pravi karavan sto znaci naslednik stilidze ce bidne Tipče karavanče:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/22/2017 at 1:22 PM, Milutin-NS said:

ali da li je 1.4t i 1.6/2.0mjet sve sto fiat moze da ponudi? I pored normi?

 

Novi benzinci dolaze što se Fiata tiče, nešto malo je pominjano ovde:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/72550-novi-firefly-motori/

 

Verovatno @N.N. može više da napiše šta se dešava sa novim većim benzincima, već vidimo nešto od toga kada je nova Giulia u pitanju... Ona ima u ponudi 2.0 turbo benzinac sa 200 konja i 330Nm, tj. taj da kažemo slabiji benzinac u ponudi kod nje ima više snage nego BMW serija 3 sa tim takođe ekonomičnijim varijantama poput 320i, ili kada je Mercedes u pitanju onda C 200. Tu je i verzija sa 280 konja i 400 Nm, takođe 2.0 turbo benzinac. Voleli bi mi Tipo sa 5 vrata i tim motorom (barem ovom slabijom verzijom jer izgleda može da se čipuje do 280 konja :D:D) ispod haube, može da stane jer je sa 4 cilindra :) , ali izgleda šipak...  :D 

 

FCA očigledno ide putem kao skoro i svi ostali veliki kada je ponuda modela u pitanju. Koliko modela Ford ili Toyota imaju u ponudi u B ili C segmentu? Kod Forda se tu sve završi na Fiesti i Fokusu. Kod Toyote na Corolli, doduše kada je hatchback onda je odavno zovu Auris na svim tržištima koliko znam. Plus, opšta pomama za modelima koji su SUV i razne njegove podvarijante (crossover), je talas na kome FCA ''jaše'' veoma dobro koliko se vidi po rezultatima. Da vidimo naslednika Grande Punta, bar je prošli Grande imao pravi Abarth, valjda će i novi auto u B segmentu opet imati svoju Abarth verziju kada je već C segment nema.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, totti said:

Eto, recimo u B segmentu ima Fiestu, B-max

 

Tako onda Fiat u B segmentu ima i 500L, jer je on nastao na bazi Grandea kao što B-Max nastaje od Fieste. :D

Oni su ipak ona ''small MPV'' klasa, ne broji ih niko u B segment iako nesumnjivo nastaju od B segmenta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ni jedan proizvođač nema dva i više modela u istom segmentu, a da nisu ovakve varijacije na temu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako nema, primera je doooosta... :) Evo, jedan primer u okviru FCA: Fiat 500X i Jeep Renegade. Ne samo da su dva modela u istom segmentu, nego su blizanci sa različitim limom preko osnova. :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I PSA ce gledajuci na taj nacin imati pod svojim okriljem vise modela. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

 

Još se oporavljam od subote i nisam se do kraja oporavio. :D

No zanimljiv tekst. Ako se ne varam FCA je imao još bolje marže(neki kažu da je ovdje bolji izraz margine ???) pred kraj godine. Imaju neki cilj da to u budućnosti bude 10% ili više. Kako Sergio kaže na kraju dana nije bitan broj prodanih primjeraka nego koliko si novca zaradio.

Recimo onaj plan iz 2014. Puno je toga pomaknuto, puno je toga otkazano. Samim tim prodajne brojke na godišnjoj razini niti u 2018. za FCA neće biti na razini 7 milijuna vozila. U biti oni to broje kao isporuke dileru. No ono što je bitno da financijska situacija, rezanje duga, i sve ostalo što se treba dogoditi za kraj 2018. ide bolje od planova.

 

Inače ako si vidio FCA uz ne baš velike margine ima veliku zaradu po svakom automobilu. Očito da prodaju skupe automobile. Tu im i jako pomaže američki tržište gdje pick-upovi imaju visoku cijenu. Ili jedan Jeep Grand Cherokee koji u njih starta jeftino al' uzima veliki dio tržišta među SUV-ovima za koje je plaćeno više od 50 tisuća američkih dolara.

 

Meni je VAG zanimljiv. Znaš i ti, a i ostali, kako sam ja uvijek upirao u to da oni i ne stoje tako dobro kako nam izgleda. Njima je glavnim money maker Porsche sa 3.9 milijarde eura na kraju 2016., zatim Audi sa oko 3 i na koncu VW sa 1.7 milijardi eura. Sa tim da su i Audi i VW pali u odnosu na godinu prije sa lošijim marginama. Vrlo lako je moguće da će se posljedica Dieselgate pokazati tek u budućnosti. Naime VAG je počeo daleko manje ulagati u razvoj novih modela i ili će ih ukidati ili će npr. sljedeći A4 biti samo prepakirani Passat, a o čemu se već priča.

 

@Milutin-NS

 

Mislim da FCA prati ponudu kakva je u trendu sa primanjima u Europi. Imati će ulaznu jeftinu ponudu sa Fiatom, skupu ponudu sa Alfom i pomodne ne baš jeftine SUV-ove sa Jeepom. Tu pati sredina. 

E sada ja se apsolutno slažem ili bih se složio kada bi netko rekao da to može preuzeti Lancia, tu ogromnu rupu. Ali srednji stalež, srednja klasa, u Europi je sve manja i manja. U pravilu ostaju sa jedne strane kupci Tipa, sa druge Giulia, a kupaca neke nove fiktivne Delte ima jako malo. Uz to kupnjom dominiraju firme.

 

Što se tiče motora tu je FCA ekstremno jak na nekom globalnom nivou. Stvarno imaju sve i mogu svašta ponuditi. No žele li?

 

Treba uzeti u obzir da će se dizeli sve više napuštati, a da će se ići na benzince. FCA zato puno ulaže uz skroz nove GSE i GME benzince o kojima sam više puta pisao. Uz to će FCA i ukidati razno razne motore koji sada postoje. Od dizela prvi na listi za odstrel je 1.3 JTD. Znači nema više ili neće biti više dizela za 500 i Pandu. To je i Sergio potvrdio da 2019. kada 500 i Panda dođu da dizela nema, a za te kupce ide mild hybrid sa naprednim start/stop sustavom i 48V. Za veće automobile će ići plug in hybrid.

 

U 2020-ima će FCA ponuda benzinskih motora izgledati nekako ovako, sa tim da je Ferrari u priči jer radi ili razvija neke motore:
- GSE (Global Small Engine) - ovo su motori bazirani na 333 cc cilindru, provrt 70 mm, a hod 86.5 mm. Za sada imamo samo atmosferske motore od 1.0 I3 i 1.3 I4 kakvi su predstavljeni u Brazilu po imenu FireFly. Uskoro dolaze turbo inačice. Ovi motori znače smrt FIRE i TwinAir motora.

- GME (Global Medium Engine) - ovo su motori bazirani na 500 cc cilindru, provrt 84 mm, a hod 90 mm. To su za sada oni 2.0 motori kao u novoj Giuliji. Ove godine je predstavljanje i američkih modela sa njima. Novi Jeep Wrangler za uzdužnu ugradnju, a facelift Jeep Cherokeea za poprečnu.
U Giuliji su 200 i 280 KS verzije sa tim da je razlika u ECU-u. Ove godine će valjda napokon predstaviti i 350 KS verziju. Ta se fizički razliku i ima i drugu bateriju za 48V što bi značilo napajanje električnog turba/kompresora.
Ovi svi motori su poznati kao GME T4. T4 je turbo 4 cilindra. Postoji još verzija GME T4 M i GME T4 D gdje 'M' označava MultiAir, a 'D' DOHC. Za sada je tu samo prva. Biti će i atmosferske verzije za SAD.
Sa tim ove verzije sigurno mijenjaju TigerShark atmo motore, kao i 1.75 TBi kod nas. A ima toga još
Radi se na razvoju GME T6. T6 kao turbo sa 6 cilindara. Ovo je malo iznenađenje za neke. Ja sam ovo predvidio već krajem 2014. Znači novi redni šestak. Bome ih u Americi imaju gdje ugrađivati, a tu su valjda i Alfa sa velikim modelima kao i Maserati općenito. 
Ovo za sobom gura još jedan zaključak. GME T4 sada mijenja i atmosferski Pentastar V6 motor. GME T6 u slabijim izdanjima će možda mijenjati njegove još neke buduće atmo verzije sa GDI-em, a GME T6 ujedno mijenja i 5.7 litarski V8 HEMI.

- F154 motor i srodnici, a svima je zajednički provrt od 86.5 mm. Ima ga u raznim verzijama. Tri su u Ferrari modelima od najjače verzije u 488 GTB do najslabije u Californiji T. To su flatplane verzije, a naravno da je taj isti ali crossplane u aktualnom Quattroporteu GTS. 
Motor u Giuliji Quadrifolgio je najsličniji motoru u Californiji T ili GTC4Lusso T modelima. To je V6 90° ili praktički klasični V8 sa odrezana 2 cilindra. Iako formalno ovaj motor se ne zove F154 nego Alfa Romeo 690T i ne sastavlja ga Ferrari nego ga sastavlja FCA u svojim pogonima. Jako je napredan i ima i deaktivaciju cilindara.

Kada već ulazim u priču trebalo bi spomenuti i Ferrari F160 motor. To je V6 60° za Maseratie. I on ima 86.5 mm provrt. Samo ovdje je sami blok izvedenica američkog Pentastara. E kako se Pentastar povlači tako će se i on morati. E sada je samo pitanje hoće li ići na GME T6 rednog šestaka ili izvedenicu V6 90° od Alfe. Moguće da će i oboje. U biti već negdje potkraj 2014. sam čuo da će u biti ići na taj "Alfin" motor i da zaključno sa Levanteom imamo zadnji "američki" motor u Maseratijima. Naravno sve se može promijeniti.
- HEMI V8 6.4 litre - taj motor ostaje kod Amerikanaca i biti će njihov "premium" motor. Naravno još 4-5 godina će tu biti i manje 5.7 litarski no on će se tada i povući.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pad prodaje u martu 2017. Forda i Fiat-Chryslera u Americi

 

ford%20fus%201111.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, Ford Motor i Fiat-Krajsler automobili registrovali su u martu najveći pad prodaje i podbačaj u odnosu na procenu analitičara iz automobilske industrije. Ni veliki popusti nisu uspeli da spreče poniranje prodaje sedana i kompaktnih modela vozila. Prodaja Forda pala je prošlog meseca za 7.2 odsto, a Fijat Krajslera za 4.6 procenata, izveštava agencija ''Blumberg''. Dženeral Motors (GM) je registrovao veću prodaju za 1.6 odsto, što je takođe manji rast od projekcije analitičara, dok je Honda Motor neočekivano zabeležila manji promet. Akcije GM-a pale su za 3.7 posto na 34.06 dolara na trgovanju u NJujorku u 10:12 sati pre podne, a Fordove su izgubile 2.9 odsto verdnosti, spustivši se na 11.30 dolara. Ovi prvi pokazatelji dovode u pitanje procene stručnjaka da će prodaja celokupne američke automobilske industrije u martu ove godine biti veća u odnosu na najslabiji mesec u 2016, kada je pritisak na prodaju izvršio raniji dolazak Uskršnjih praznika. Jedini veći rast prodaje vozila u martu je registrovala kompanija Nisan Motor od 3.2 posto, nadmašivši prognoze analitičara koji su predviđali povećanje isporuka za 2.8 posto. Prodaja Nisanovog krosovera Rogue skočila je za 43 procenta u martu. Proizvođači automobila primenjuju velike popuste u nastojanju da smanje broj vozila na lageru, koji se popeo na najviši nivo u više od deset godina, navodi ''Blumberg''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...