stefanan 33 Posted March 17, 2016 Pokušah da nadjem sličnu temu ali nisam uspeo, prilično malo ima o ovom motoru (osim par postova u temu benzin vs dizel) Kakav je po pitanju održavanja? Pošto je stilo prodat, traži se drugi auto a Grande punto je jedna od opcija Quote Share this post Link to post Share on other sites
stefanan 33 Posted March 17, 2016 Niko nista ? Nije valjda tako redak, ide u dosta modela... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dezurni 399 Posted March 17, 2016 Ide u dosta modela, ali na forumu ima čini mi se dva komada. Tako da... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dimitrijus 3 Posted March 17, 2016 A i nije radio forum pola dana... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted March 17, 2016 @Dimitrijus Forum je bio u offline modu rada 65 minuta. Od 17:55 do 19:00 @stefanan Još je taj motor redak kod nas jer se slabo kupuju novi automobili. Zato može da dođe samo kao polovnjak. Za masovnost treba vremena, da padne cena autima koji ga imaju pod haubom. Čitajući strane forume, ništa posebno problematično nisam video o tom motoru. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 991 Posted March 18, 2016 opšte stanje auta,pređena kilometraža..... kao i za svaki polovan auto. Da taj motor ima nekih tipičnih fabričkih nedostataka već bi se čulo a nemački auto časopisi jedva dočekali da napljuju . Quote Share this post Link to post Share on other sites
stefanan 33 Posted March 18, 2016 To je naravno primarno. Nego Me je zanimalo dal neko zna koliko su neke osnovne stvari tipa mali-veliki servis, svećice, ne znam sta se još radi na benzincima Ima plivajući zamajac i turbinu, pretpostavljam da su cene ta dva slične ko za dizel Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted March 18, 2016 Lik koji je kod mene u firmi bio na optici sa GPom sa tim motorom mi je rekao da je delove za veliki s. platio 100eur. Znaci kao i bilo koji takav motor, tj taj ccm atmo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17680 Posted March 18, 2016 Meni je fascinantno kako se taj motor jos uvek nije omasovio u Srbiji. A ne pravi se od juce, nego skoro vec punu deceniju. Cini mi se da je predstavljen 2005. a verzija MultiAir 2009. Kad ga nema ovde na forumu medju entuzijastima, mogu misliti kakvo je stanje medju ostalim Fiat vozacima sto se brojnosti tice. Ja u sali napisah u temi o GP da se ljudi bespotrebno plase pojedinih komponenti ovog motora i da je pre svega zbog cene i odrzavanja klasicni 1.4 FIRE atmosferac dominatnan. A u sustini je prilicno jednostavan i pouzdan motor koji ima zupcasti kais (apropo pomenutog velikog servisa) a od komplikovanijih sklopova ima turbinu i plivajuci zamajac. Interesovao sam se i za njega do pre 4-5 godina kada sam razmisljao o zameni Stila za Nuova Bravo. Pod brojem jedan su kod mene uvek dizelasi, ali ne bih se bunio ni da sam natrcao na neki ocuvan turbo benzinac. Najveca "mana" benzinaca je sto su ovde vrlo malo zastupljeni sto povlaci masu stvari, tu su dizelasi u ogromnoj prednosti. Ono sto sam ja citao je da moze da bude problematicno - da IHI turbine znaju da prave problem, a da je Garett daleko pouzdaniji (ali je isao samo u jace modele). U Bravu je bila u pitanju IHI RFH3 turbina (sa wastegate). Mada opet sam misljenja da ako je auto ocuvan, turbo moze da traje ohoho - kvalitetno ulje, redovna zamena (podmazuje i hladi turbinu), normalno koriscenje (ne forsirati hladnu turbinu, posle "ziske" ostaviti je u leru da se rashladi)... I ono sto se meni nije svidjalo na Bravu - T-Jet je bio uparen sa "cuvenim" GM sestobrzincem M32. Koji je imao problem sa lezajevima i cija zamena je prilicna klempa. Doduse, M32 je isao i na 1.6 MultiJet. Ako nekoga interesuje mehanika, ovde ima vrlo lepo i detaljno fabricko stivo o T-Jet u Bravu: https://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/Fiat/Nuova_Bravo/Fiat_NuovaBravo_1.4TjetEngine.pdf 1 2 Demian989, borcedimitrieski and horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5906 Posted March 18, 2016 12 minutes ago, Ivan said: Najveca "mana" benzinaca je sto su ovde vrlo malo zastupljeni sto povlaci masu stvari, tu su dizelasi u ogromnoj prednosti. Slazem se i za ovo sto si napisao, a i za sve ostalo...nego tu^ je samo bitno da imas delova za veliki servis, i za vesanje, mislim sve drugo da ne bi trebalo da pravi problem kod samih kola, za mali ser. se valjda podrzaumeva da bar KIT, Euroauto, AP imaju uvek na stanju... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 102 Posted March 18, 2016 hmm a vidis Tjet na bravu ima intercooler dok na 500L nema..... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5906 Posted March 18, 2016 Zato sto Bravo ima oznaku Sport, a 500L nema! Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted March 18, 2016 Kako nema, pa na GP i najslabiji 1.4tjet od 120ks ima interkuler i to isti kao na abarthu i supersportu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markedjani 0 Posted March 18, 2016 Najveći problem je što taj motor ima direktno ubrizgavanje i tu klasičan sequent plinski uređaj ne mere. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5906 Posted March 18, 2016 Au da^...bas velika steta @vagenovac - zhorz je rekao da 500l nema IC, a da bravo ima IC... Quote Share this post Link to post Share on other sites
stefanan 33 Posted March 18, 2016 12 hours ago, Markedjani said: Najveći problem je što taj motor ima direktno ubrizgavanje i tu klasičan sequent plinski uređaj ne mere. Ja mu plin ne bih ni stavljao, potrošnja je skroz korektna koliko vidim na netu Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted March 19, 2016 14 hours ago, Ivan said: Meni je fascinantno kako se taj motor jos uvek nije omasovio u Srbiji. Uvoznici. Znaju prodavci polovnjaka ovde da ljudi traže što jeftiniji kilometar...bez obzira što je održavanje generalno malo skuplje za dizele. Još kada kažeš prosečnom srpskom kupcu polovnjaka ovo što je @Markedjani napisao oko plina, tu se i ono malo generalnog interesovanja za bezince gubilo. Još sada benzin i nije toliko skup, ali svih ovih godina unazad je i kao gorivo bio skuplji od dizela. Zanimljivo bi bilo kada bi imali statistiku svih uveženih polovnjaka u SRB za poslednjih npr. 3 ili 5 godina...iznenadio bih se ako dizeli nisu jedno 75% Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted March 19, 2016 On 3/17/2016 at 0:45 PM, Markedjani said: Najveći problem je što taj motor ima direktno ubrizgavanje i tu klasičan sequent plinski uređaj ne mere. Nema direktno ubrizgavanje DI /GDI (ili kao dizel) u kompresioni prostor već indirektno u usisnu granu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted March 19, 2016 Nego meni je cudno da 500l navodno nema interkuler taj motor u svim ostalim izvedbama i motorima ima isti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted March 19, 2016 Teško da nema ali proverićemo i te navode. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ipalic 4 Posted March 19, 2016 Čekajte, kada smo već kod plina, zar FIAT ne prodaje ovaj motor (120 KS) sa fabričkim plinom.. Ne vidim nikakav problem oko plina, bitno je da postoji mogućnost za ljude koji se odluče da ga ugrade naknadno.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted March 19, 2016 Rade i tu varijantu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markedjani 0 Posted March 20, 2016 @ ivan.ik Bejahu ubeđen da je GDI ubrizgavanje, čovek se uči dok je živ... ondak ne vidim razlog za bežanje od ovog motora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Владимир 15 Posted May 8, 2016 Da li neko moze da pogleda u knjizici koje ulje ide u 1.4 T-jet Grande Punto 2007. Ko ima dizela to godiste moze isto da pogleda. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted May 8, 2016 http://www.fiatforum.com/grande-punto/346572-correct-best-oil-grande-punto-1-4-t-jet.html Quote Share this post Link to post Share on other sites