Jump to content
Goran
bojan dim.

Biciklizam

Recommended Posts

On 1/16/2024 at 12:17 PM, moron said:

Sinoć sam pao sa bajsa. :) 


 

Jel ste juce proslavili Svetski dan zimske voznje bicikla :) Nisam ni znao da i to ima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Holanđani uvode posebne test uređaje za kontrolu električnih bicikala

 

240804-test 01.jpg

 

Policija u Holandiji preduzima mere protiv onih koji su na električnim biciklima uklonili blokade brzine. Povod je sve veći broj poginulih u saobraćaju.

Vozači električnih bicikala u SAD-u mogu da voze snažne električne bicikle koji mogu do 45 km/h, ali u Evropi uglavnom postoje ograničenja na 25 km/h, a snaga motora ograničena je na 250W. Holandska policija je primetila rast saobraćajnih nesreća u kojima su učestvovali biciklisti u poslednje vreme i to sa smrtnim slučajevima koji su dostigli rekordni nivo 2022. godine. Te brojke se većim delom pripisuju električnim biciklima.

 

Nova biciklistička tehnologija zahteva nove policijske metode, zbog čega su u Holandiji raspoređene stanice za ispitivanje s valjcima. Oprema može da se postavi na putevima, a koristi se za određivanje brzine prestanka podrške motora. Policajac zatim sedne na njega i počne da pritiska gas. Ako se na električni pogon postigne više od 25 km/h ili ako su tzv. brzi električni bicikli sposobni za više od 45 km/h, vlasniku se izdaje kazna od 290 evra. Sa višestrukim prekršajima biciklisti rizikuju oduzimanje i uništenje bicikla. Ukupno 247 stanica za ispitivanje takođe ima postavku za ispitivanje maksimalnih brzina na putu za mopede, lake mopede i skutere.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene u gradu vidjam jednog tipa sa biciklom kao MTB ali ima gume od oko 100mm sirine, onaj za downhill. Naravno E bike, ide kroz grad i pretice automobile.

Blesavo brzo za gradsku voznju...

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako zelis da vozis motorce do 50ccm trebaq ti AM dozvola i brzina je ogranicena na 50kmh pri tom motorce mora na tehnicki pregled jednom godisnje mora da ima signalizaciju i vozac mora da nosi kacigu kao i da se pridrzava svih propisa u saobracaju kao sto su crvena svetla voznja po trotoaru....

Sve gore navedeno ne vazi za bicikliste na elektricnim biciklima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitanje je samo trajnosti elektro sistema. Nesto mi se cini da se meri u hiljadama km dok 50ccm sokocalo koje nekad vidi pola gasa lagano predje 20kkm. A cene su im mozda i u korist SUS motora

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, shuxx said:

Kod mene u gradu vidjam jednog tipa sa biciklom kao MTB ali ima gume od oko 100mm sirine, onaj za downhill. Naravno E bike, ide kroz grad i pretice automobile.

Blesavo brzo za gradsku voznju...

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk
 

 

Sa dovoljno širokim gumama i disk kočnicama, ne bi trebalo biti problema, ako se normalno vozi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako se polomio covek pre 2god na ravnom, 3 trake na kolovozu ( Shux, poznajes Miku majstora) , evo jos se oporavlja i ima operacije. El.bicikla i trotineti mnogo opasna stvar

Sent from my SM-A346B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka brzina uz nepaznju je smrtonosna.
Znas za kvad i onog tipa sto je drzao Aleksandar.
Uspesan, jak tip, ali trenutak nepaznje, i neprilagodjena brzina. Sad ga nema.

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prošle godine silazim niz venac, od Letenke ka Ležimiru, sa 50km/u sa Capriolom. Nije mi bilo svejedno.

Tako da, kontam da je 20 po gradu i 30 ban grada neki maksimum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas i ne zapamtih, ali sumnjam da sam presao 65kmh asfalt i 40 kmh sumskim putem, i to su jake brzine za bajs.

Nekom prilikom, dug spust, asfalt, imam naocare, ali mi sve suze podjose od brzine ( ne od straha ), od vetra

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/23/2024 at 8:25 PM, neshaoct said:

Holanđani uvode posebne test uređaje za kontrolu električnih bicikala

 

240804-test 01.jpg

 

Policija u Holandiji preduzima mere protiv onih koji su na električnim biciklima uklonili blokade brzine. Povod je sve veći broj poginulih u saobraćaju.

Vozači električnih bicikala u SAD-u mogu da voze snažne električne bicikle koji mogu do 45 km/h, ali u Evropi uglavnom postoje ograničenja na 25 km/h, a snaga motora ograničena je na 250W. Holandska policija je primetila rast saobraćajnih nesreća u kojima su učestvovali biciklisti u poslednje vreme i to sa smrtnim slučajevima koji su dostigli rekordni nivo 2022. godine. Te brojke se većim delom pripisuju električnim biciklima.

 

Nova biciklistička tehnologija zahteva nove policijske metode, zbog čega su u Holandiji raspoređene stanice za ispitivanje s valjcima. Oprema može da se postavi na putevima, a koristi se za određivanje brzine prestanka podrške motora. Policajac zatim sedne na njega i počne da pritiska gas. Ako se na električni pogon postigne više od 25 km/h ili ako su tzv. brzi električni bicikli sposobni za više od 45 km/h, vlasniku se izdaje kazna od 290 evra. Sa višestrukim prekršajima biciklisti rizikuju oduzimanje i uništenje bicikla. Ukupno 247 stanica za ispitivanje takođe ima postavku za ispitivanje maksimalnih brzina na putu za mopede, lake mopede i skutere.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

Ovo bi trebalo u Srbiji. Obavezno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se desila zanimljiva situacija na Scott-u. Presao je tacno 900km. Poceo je da brlja brzine kada udardim malo po pedali, krenulo polako da me nervira i svratim danas do prvog servisa da mi nasteluju menjac.
Kaze cikica pa kaseta i lanac su ti losi?! Rekoh nisu druze, nov bicikl. I zapeo covek da su losi. Na kraju dodje majstor i potvrdi isto. Nisam dao da se ubedim i na kraju su zamenili samo lanac.

Nisu mi bas delovali poveriljivo jer su se uhvatili za servis koncnica, dosipanje ulja,.. rekoh zamenite vi samo lanac jer je los.

 

Situacija je nemerljivo bolja, videcmeo dokle ce trajati. Ali bas cudno da tako brzo ode. Vidim da cu morati da ucim odrzavanje bicikala :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne može lanac u normalnoj eksploataciji da ode na 900 km, sem da je u pitanju MTB iz Tempa od 100 eura :)

Ja sa "poslovnim" Capriolom ( ima pozadi 8-stepenu kasetu ) godišnje predjem 6-7.000 km, a često ga vozim i po kiši, pa opet lanac i kaseta izdrže godinu dana. Pri čemu uopšte ne biram neki visok nivo kvaliteta komponenti, ali ni samo dno ( već tipa - lanac oko 1.500 i kaseta 2.500-3.000 ). A prednji lančanik menjam na svaku drugu zamenu. Pri čemu sam tako dobar sa likovima koji mi to nabavljaju ( pošto i ja često njima nešto činim ), da mi oni to daju po nabavnim cenama, koje su toliko smešne (jer su tu marže ogromne), da me sramota, pa ih ja kao "častim" i opet im dam punu cenu, kao "za kafu", al' "na crno" :) 

 

Samo zamena lanca ( bez istovremene zamene kasete ) i nema nekog smisla. Jesam probao, ali, nema smisla. Jer, ako je pohabano jedno, onda je i drugo. Bude i prednji lančanik, ali, on je mnogo veći, pa je i habanje manje.

 

A ne verujem u mogućnost da sam lanac pravi problem u šaltanju ( sem da je možda mehanički usukan, nekim udarom ). Treba videti da li menjač stoji kako treba i sve to "fino naštelovati", malo 'vamo, malo tamo, dok ne bude idealno. Mora tu biti neki "zajeb".

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Martin said:

Moguće da ga je previše torqa načelo.

To mi rece i covek u servisu, rekoh ma vazi, za sta me ti smatras druze, ja sa posla krenuo :lol:

Pride bicikl je bio samo na asfaltu to su bile ture od 10ak km tako da zaista sumnjam da imam snagu da zeznem lanac tako brzo.

 

Sto bi rekao jedan moj drugar - imas Nm, nemas KS :D 

 

Rekli sui mi da je generalno nesto lose bilo sa tom serijom Sctoova iz Planet bike-a, cak su odmah i znali odakle je bicikl. U vezi sa svim ovim ozbiljno pocinjem da razmisljam o zameni za neke kvalitetnije komponente i da sam pocnem da menjam. Ram na biciklu je odlican i razlika u odnosu na stari Capriolo je bez preterivanja 6-7kg, ali ostalo su ocigledno stedeli koliko su mogli.

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa cena je bila prilicno povoljna, moguce da je usteda dosla iz stednje na pogonu i menjacima. Sa tim svakako planiram da se bavim u nekom trenutku, samo da prebacim koju hiljadu kilometara  jer mi je zao da skidam sve pre toga.

 

Ali ajd', ako mora nesto da mi se zalomi loseg kvaliteta, najbolje je da to bude bicikl :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...