silenci 2649 Posted April 18, 2015 nije skup,naspram onog mercedes bajsa,dobro izgleda ovaj bmw bajs.Ja sam moj bajs konacno popravio kako treba,iako je za penziju,al neka ga jos,a samo da bude lepo vreme i da uhvatim slobodnog vremena,pa da ga testiram Quote Share this post Link to post Share on other sites
Goran Zemun 486 Posted April 18, 2015 Dok sam trenirao biciklizam vozio sam klubski bicikl koji je kostao kao nov Yugo u to vreme. To je bio prosecan takmicarski model. Quote Share this post Link to post Share on other sites
pavaobg 0 Posted April 18, 2015 Jeste jeftin s obzirom na BMW bedž, mada ne znamo specifikaciju opreme. Biciklizam je što se cena tiče odtišao u tri lepe. Suviše novih materijala i novih tehnologija je u igri, a to diže cenu u nebesa. Ja, koji sam daleko od ozbilnog poznavaoca, bih bez problema za 5 minuta mogao da napravim specifikaciju od 10k€. Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2649 Posted April 18, 2015 stvarno ima dosta modela i karakteristika za razne vrste bajseva,a za vrstu opreme koja se ugradjuje na bajseve ima bas dosta ,od opreme sa buvljaka ,gde menjac kosta 300 dinara pa do opreme koja kosta kao neki dobar polovan automobil.Pa brat u arandjelovcu sad ima bajs drumski italijanski,koji vredi 5000 eura,a ja ako budem kupovao bajs najvise sto cu dati je do 250 eura i to neki dobar polovanhttp://www.kupujemprodajem.com/Kilimanjaro-28-24-brzine-hidraulika-nov-21447724-oglas.htm?filter_id=113555ovaj mi je sasvim korektan i odlican bajs Quote Share this post Link to post Share on other sites
pavaobg 0 Posted April 18, 2015 Kod nas su polovni a dobri bicikli jako jeftini i ako umeš da izabereš napravićeš odličan posao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 582 Posted April 18, 2015 Jesu, i za njima cesto placu vlasnici iz zapadno evropskih zemalja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 582 Posted April 19, 2015 Trazeci bicikl za moje zence, naisao sam na buljuk trgovaca koji ne znaju sta ce i kad ce da ''dobiju'' od bajsova. I da im cesto stizu nocu, pa i ne vide kakva su tu ostecenja itd... i da je to ''uvoz'' iz GER, AUT, SUI... .Kad sam uporedjivao nivo opreme koju ovde imas da nadjes za 200-300 eur, u Svici je takav bajs minimum 600 i to ako naletis na tako neku snizenu cenu. Zakljucak se sam namece. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted April 19, 2015 Mogu da shvatim da su takvi biciklovi potrebni nekom ko ih profesionalno vozi - ko vozi Tour de France i slicno, gde im je svaki procenat bitan, ali ne mogu da shvatim koliko je to bitno obicnim ljudima - da imaju bicikle po 5.000 - 10.000 eura... Koliko ce takvi bicikli biti bolji od nasih obicnih za par stotina eura? Lens Armstrong ce sigurno primetiti razliku, ali koliko ce moci obican korisnik da primeti razliku izmecu tih biciklova i koliko da ga iskoristi? Da mu date jedan od 500 eura i jedan od 5000 eura, a da mu kazete da je ovaj od 500 eura skuplji, verovatno 99.99% ljudi ne bi ni primetio da je obrnuto. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 610 Posted April 19, 2015 (edited) Ja to gledam kao nešto što se proteže kroz sve aspekte života.Šta će ti skup auto kad i sa jeftinim možeš od tačke A do tačke B?!Šta će ti skupe patike kad i sa jeftinim nisi bos?!Šta će ti Samsung OLED ka i na CRT-u možeš da gledaš program?!Šta će ti xy kvalitetnijih stvari u životu kad i sa onim jeftinijim možeš sve završiti?!Jednostavno kupuješ ono što možeš da priuštiš i uživaš što si potrošio pare! Koliko god to delovalo kao pogrešna konstatacije kada kupujemo nešto što želimo srećni trošimo pare! Pljujemo i ljutimo se kad nešto ne planirano ili obavezno mora da se plati....Da imam za kola 100000eura da dam ne bih trena razmišljao već bi ih dao (podvlačim da imam a to znači da me tih 100k eura opterećuje kao sad 5000 ili 10000e ) Auto sam samo dao za primer a odnosi se i na nekretninu, tehniku....ko kaže drugačije laže jer nema tog ko ima novce a ne troši ih...A što se tiče koliko će biti bolji bicikli od jeftinijih za rekreativca, to je za onog ko ima novca u drugom planu... Edited April 19, 2015 by Markobgd Quote Share this post Link to post Share on other sites
pavaobg 0 Posted April 19, 2015 Ata grešiš. Pozajmi bilo koji bicikl koji je dosta bolji od tvog i shvatićeš i sam razliku. Suština u bicikliznu je kako što efikasnije voziti - kako uz isti utrošak energije voziti brže i/ili preći duži put. Tu najveću ulgu igraju masa i smanjenje otpora. Ako je prosečan rekreativni bicikl težak 15kg jako se oseti prelazak na bicikl od npr 8kg, a to i dalje nije ni blizu profi bicikl. Profesinalcima je masa bicikla ograničena na ne manje od 6,9kg i to je standard koji će se verovatno jako brzo menjati jer je zastareo. Danas nije problem napraviti potpuno funkcionalan bicikl težak manje od 6kg. Druga stvar su otpori. Njih je verovatno najlakše primetiti kroz izbor guma i točkova. Gume i točkovi su istovremeno i komponenta kod koje je i problem mase izražen i uglavnom se rešavaju stovremeno. Npr Voziš polukramponsku gumu koja se pumpa na 4,5 bara i koja je teška 500+ grama i pređeš na slik za asfalt koji se pumpa na 8+ bara i težak je ispod 300 grama - razlika je dramatična iako ne tako lako vidljiva osim ako ne voziš dve identične vožnje dan za danom.Mnolo lakše ćeš primetiti promenu ako pratiš brzinu kojom voziš.Meni je promena guma digla brzinu prosečno za 5km/h na istoj deonici uz isti utrošak energije. Mada, najvažnija stvar pored želje je izbor vrste bicikla, a tu mnogi greše. Kod nas se masovno voze MTB što je besmisleno jer ljudi ne vide ni zeljani put, a kamo li pravi teren, već se sve vreme pate s njima po asfaltu. To je čisto rasipanje energije. . Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted April 19, 2015 Slazem se sa tobom u svemu. Ja imam dva bicikla, jednog Puch-a specijalku sa 12 brzina i tubularima - iz 1970- i neke... Sa danasnjeg stanovista prevazidjen ali koji i dalje jede kilometre... I jednog novog konfekcijskog aluminijumakog polara mirage sa amortizerom - kostao nov oko 250 eura pre 5 god. Posto su dve krajnost - razlika kao nebo i zemlja! Puch je brz, ali neudoban, a polar tezak, spor i mekan... Ali ono na sta sam mislio je da kad se porede dve npr specijalke- malo ce koji korisnik videti razliku izmedju njih... Slicno i za MTB. U poslednje vreme nazalost vise vozim polara, jer za specijalku treba vreme... Koje nazalost sve manje imam. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemanjas 0 Posted May 4, 2015 jedno malo ozbiljnije kocenje i guma moze da se baci Quote Share this post Link to post Share on other sites
debelizmaj 415 Posted May 4, 2015 Evo da dodam i ja. Prvi maj ostavio traga na sprintericama :-D Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemanjas 0 Posted May 4, 2015 a to samo da se zalepi i malo ispolira i bice ko nove Quote Share this post Link to post Share on other sites
iggyboy 24 Posted May 4, 2015 Jel moze mala pomoc.Imam bajs onaj mtb od nekih 80-ak evra,tolko placen u rodi pre neku godinu.Znam da je nikakav kvalitet al mi zavrsava posao.Problematika je sledeca.Tezak sam oko 105 kg i jako mi je naporno da vozim bajs, naime valjda zbog moje tezine bajs slabo ide i moram bas muski da se oznojim dok ga vozim.Citajuci neke predhodne postove dosao sam do zakljucka da ce mi biti malo lakse za voznju ako zamenim gume.Sad su na njemu one sa kramponima siroke ali su vec za bacanje jer su ispucale i bas im se smanjila sara pa bi da kupim neke bez krampona da imaju malo manji otpor.Jel moze neka preporuka za tako neke gume ekonomske klase ( citaj jeftine) bez krampona i da mogu da se napumpaju malo vise da se ne bi vise patio.Hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemanjas 0 Posted May 4, 2015 pa probaj sa uzanim gumama smanjice se otpor sigurno ali i bice mnogo tvrdji,evo one moje su bile nekih 600din komad i video si kako su zavrsile posle ozbiljnog kocenja sa nekih 50km/h ali to ti je vise i do bicikla sto ti ide tesko los prenos tesko biciklo ti nemas kondicije i sve to kad se spoji.....juce kad sam se vozio sa drustvom zamenim bajs za probu sa drugom a njegom ktm aluminijumski ram mnogo mi je bilo lakse da ga vozim Quote Share this post Link to post Share on other sites
pavaobg 0 Posted May 4, 2015 @ Iggiboy To što ti je MTB težak za vožnju je indikacija da nešto debelo ne valja. MTB su bicikli sa najlakšim prenosom i pravilnom upotrebom menjača bi morao da se popne uz masnu banderu bez prevelikih napora.Ili je nešto ozbiljno pokvareno pa pravi užasan otpor ili ti ozbiljno loše koristiš menjače.Suština efikasne vožnje je u kadenci http://www.ciklonaut.com/Kakovako/Kadenca.htm Promenom guma ćeš olakšati sebi, to je sigurno, ali neće rešiti problem.MTB gume mi nisu preterano poznate, a sajt Planet Bike-a ne radi, pa ne mogu da vidim šta trenutno postoji, ali uzmi bilo koje sa što sitnijim kramponima. Idealno bi bilo da budu slikovi kao Schwalbe Koyak i gledaj da budu uže od postojećih. Moraš da vidiš koja je minimalna širina koju felna prima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
debelizmaj 415 Posted May 4, 2015 Moj burazer je imao slican problem. Imao je neki jeftini MTB koji je bilo tuga voziti. Uzasno je testko isao. Moj prastari capriolo MTB je leteo pored njega. Imali su iste gume. Iggyboy, sto ne odvezes bajs kod nekog majstora? Da pogleda glave, tockove, menjace? Quote Share this post Link to post Share on other sites
iggyboy 24 Posted May 4, 2015 pa meni menjac ne valja i ja ga i ne koristim ,vozim konstantno istom brzinom,na vecem zupcaniku je na onom srednjem a na zadnjem stoji na najmanjem.Onaj pozadi moze da se menja , radi nekako al onaj prednji sa tri brzine nesto zeza.A i kad promenim brzinu nesto krci , tandrce i ja ne menjam vec vozim tako.A sta mislite o big shot biciklima , ima za oko 24000 da se kupe, nemaju menjac sto mi odgovara jer sam tako navikao da vozim i imaju bas uske i visoke gume, prodavac me lozi da ide bas lagano i da je jako kvalitetna bicikla a na nekom sajtu sam video da je u pitanju obican kinez i da ne vredi ni 10 000 Quote Share this post Link to post Share on other sites
pavaobg 0 Posted May 4, 2015 Vožnja bez menjača je mučenje. Popravi te menjače i preporodićeš se. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemanjas 0 Posted May 4, 2015 za 24000 mozes da kupis dobar MTB polovan Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemanjas 0 Posted May 4, 2015 bolje je uzeti polovan za te pare moze da se uzme sa dobrom opremom,ja sam se zeznuo i kupio nov bike i sad bih ga rado menjao za nesto drugo jer mi nije alu ram nego celicni,a tad da sam dodao jos jedno 5000din uzeo bih pravu polovnu masinu Quote Share this post Link to post Share on other sites
iggyboy 24 Posted May 4, 2015 pa ok je da kupis polovan bajs kvalitetan al ovo moze na rate tako da mi to vise odgovara Quote Share this post Link to post Share on other sites