Jump to content
Goran
bojan dim.

Biciklizam

Recommended Posts

nije skup,naspram onog mercedes bajsa,dobro izgleda ovaj bmw bajs.Ja sam moj bajs konacno popravio kako treba,iako je za penziju,al neka ga jos,a samo da bude lepo vreme i da uhvatim slobodnog vremena,pa da ga testiram

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dok sam trenirao biciklizam vozio sam klubski bicikl koji je kostao kao nov Yugo u to vreme. To je bio prosecan takmicarski model.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste jeftin s obzirom na BMW bedž, mada ne znamo specifikaciju opreme.

 

Biciklizam je što se cena tiče odtišao u tri lepe. Suviše novih materijala i novih tehnologija je u igri, a to diže cenu u nebesa. Ja, koji sam daleko od ozbilnog poznavaoca, bih bez problema za 5 minuta mogao da napravim specifikaciju od 10k€.

Share this post


Link to post
Share on other sites

stvarno ima dosta modela i karakteristika za razne vrste bajseva,a za vrstu opreme koja se ugradjuje na bajseve ima bas dosta ,od opreme sa buvljaka ,gde menjac kosta 300 dinara pa do opreme koja kosta kao neki dobar polovan automobil.Pa brat u arandjelovcu sad ima bajs drumski italijanski,koji vredi 5000 eura,a ja ako budem kupovao bajs najvise sto cu dati je do 250 eura i to neki dobar polovan

http://www.kupujemprodajem.com/Kilimanjaro-28-24-brzine-hidraulika-nov-21447724-oglas.htm?filter_id=113555

ovaj mi je sasvim korektan i odlican bajs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod nas su polovni a dobri bicikli jako jeftini i ako umeš da izabereš napravićeš odličan posao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trazeci bicikl za moje zence, naisao sam na buljuk trgovaca koji ne znaju sta ce i kad ce da ''dobiju'' od bajsova.  :ph34r: I da im cesto stizu nocu, pa i ne vide kakva su tu ostecenja itd... i da je to ''uvoz'' iz GER, AUT, SUI... :rolleyes: .Kad sam uporedjivao nivo opreme koju ovde imas da nadjes za 200-300 eur, u Svici je takav bajs minimum 600 i to ako naletis na tako neku snizenu cenu. Zakljucak se sam namece. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogu da shvatim da su takvi biciklovi potrebni nekom ko ih profesionalno vozi - ko vozi Tour de France i slicno, gde im je svaki procenat bitan, ali ne mogu da shvatim koliko je to bitno obicnim ljudima - da imaju bicikle po 5.000 - 10.000 eura...

 

Koliko ce takvi bicikli biti bolji od nasih obicnih za par stotina eura? Lens Armstrong ce sigurno primetiti razliku, ali koliko ce moci obican korisnik da primeti razliku izmecu tih biciklova i koliko da ga iskoristi? Da mu date jedan od 500 eura i jedan od 5000 eura, a da mu kazete da je ovaj od 500 eura skuplji, verovatno 99.99% ljudi ne bi ni primetio da je obrnuto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja to gledam kao nešto što se proteže kroz sve aspekte života.

Šta će ti skup auto kad i sa jeftinim možeš od tačke A do tačke B?!

Šta će ti skupe patike kad i sa jeftinim nisi bos?!

Šta će ti Samsung OLED ka i na CRT-u možeš da gledaš program?!

Šta će ti xy kvalitetnijih stvari u životu kad i sa onim jeftinijim možeš sve završiti?!

Jednostavno kupuješ ono što možeš da priuštiš i uživaš što si potrošio pare! Koliko god to delovalo kao pogrešna konstatacije kada kupujemo nešto što želimo srećni trošimo pare! Pljujemo i ljutimo se kad nešto ne planirano ili obavezno mora da se plati....

Da imam za kola 100000eura da dam ne bih trena razmišljao već bi ih dao (podvlačim da imam a to znači da me tih 100k eura opterećuje kao sad 5000 ili 10000e )

Auto sam samo dao za primer a odnosi se i na nekretninu, tehniku....ko kaže drugačije laže jer nema tog ko ima novce a ne troši ih...

A što se tiče koliko će biti bolji bicikli od jeftinijih za rekreativca, to je za onog ko ima novca u drugom planu...

Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ata grešiš. Pozajmi bilo koji bicikl koji je dosta bolji od tvog i shvatićeš i sam razliku.

 

Suština u bicikliznu je kako što efikasnije voziti - kako uz isti utrošak energije voziti brže i/ili preći duži put. Tu najveću ulgu igraju masa i smanjenje otpora.

 

Ako je prosečan rekreativni bicikl težak 15kg jako se oseti prelazak na bicikl od npr 8kg, a to i dalje nije ni blizu profi bicikl. Profesinalcima je masa bicikla ograničena na ne manje od 6,9kg i to je standard koji će se verovatno jako brzo menjati jer je zastareo. Danas nije problem napraviti potpuno funkcionalan bicikl težak manje od 6kg.

 

Druga stvar su otpori. Njih je verovatno najlakše primetiti kroz izbor guma i točkova. Gume i točkovi su istovremeno i komponenta kod koje je i problem mase izražen i uglavnom se rešavaju stovremeno. Npr Voziš polukramponsku gumu koja se pumpa na 4,5 bara i koja je teška 500+ grama i pređeš na slik za asfalt koji se pumpa na 8+ bara i težak je ispod 300 grama - razlika je dramatična iako ne tako lako vidljiva osim ako ne voziš dve identične vožnje dan za danom.Mnolo lakše ćeš primetiti promenu ako pratiš brzinu kojom voziš.

Meni je promena guma digla brzinu prosečno za 5km/h na istoj deonici uz isti utrošak energije.

 

Mada, najvažnija stvar pored želje je izbor vrste bicikla, a tu mnogi greše. Kod nas se masovno voze MTB što je besmisleno jer ljudi ne vide ni zeljani put, a kamo li pravi teren, već se sve vreme pate s njima po asfaltu. To je čisto rasipanje energije. .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se sa tobom u svemu. Ja imam dva bicikla, jednog Puch-a specijalku sa 12 brzina i tubularima - iz 1970- i neke... Sa danasnjeg stanovista prevazidjen ali koji i dalje jede kilometre... I jednog novog konfekcijskog aluminijumakog polara mirage sa amortizerom - kostao nov oko 250 eura pre 5 god. Posto su dve krajnost - razlika kao nebo i zemlja! Puch je brz, ali neudoban, a polar tezak, spor i mekan... Ali ono na sta sam mislio je da kad se porede dve npr specijalke- malo ce koji korisnik videti razliku izmedju njih... Slicno i za MTB.

U poslednje vreme nazalost vise vozim polara, jer za specijalku treba vreme... Koje nazalost sve manje imam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel moze mala pomoc.Imam bajs onaj mtb od nekih 80-ak evra,tolko placen u rodi pre neku godinu.Znam da je nikakav kvalitet al mi zavrsava posao.Problematika je sledeca.Tezak sam oko 105 kg i jako mi je naporno da vozim bajs, naime valjda zbog moje tezine bajs slabo ide i moram bas muski da se oznojim dok ga vozim.Citajuci neke predhodne postove dosao sam do zakljucka da ce mi biti malo lakse za voznju ako zamenim gume.Sad su na njemu one sa kramponima siroke ali su vec za bacanje jer su ispucale i bas im se smanjila sara pa bi da kupim neke bez krampona da imaju malo manji otpor.Jel moze neka preporuka za tako neke gume ekonomske klase ( citaj jeftine) bez krampona i da mogu da se napumpaju malo vise da se ne bi vise patio.Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa probaj sa uzanim gumama smanjice se otpor sigurno ali i bice mnogo tvrdji,evo one moje su bile nekih 600din komad i video si kako su zavrsile posle ozbiljnog kocenja sa nekih 50km/h :D

ali to ti je vise i do bicikla sto ti ide tesko los prenos tesko biciklo ti nemas kondicije i sve to kad se spoji.....

juce kad sam se vozio sa drustvom zamenim bajs za probu sa drugom a njegom ktm aluminijumski ram mnogo mi je bilo lakse da ga vozim

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Iggiboy

 

To što ti je MTB težak za vožnju je indikacija da nešto debelo ne valja. MTB su bicikli sa najlakšim prenosom i pravilnom upotrebom menjača bi morao da se popne uz masnu banderu bez prevelikih napora.

Ili je nešto ozbiljno pokvareno pa pravi užasan otpor ili ti ozbiljno loše koristiš menjače.

Suština efikasne vožnje je u kadenci http://www.ciklonaut.com/Kakovako/Kadenca.htm

 

Promenom guma ćeš olakšati sebi, to je sigurno, ali neće rešiti problem.

MTB gume mi nisu preterano poznate, a sajt Planet Bike-a ne radi, pa ne mogu da vidim šta trenutno postoji, ali uzmi bilo koje sa što sitnijim kramponima. Idealno bi bilo da budu slikovi kao Schwalbe Koyak i gledaj da budu uže od postojećih. Moraš da vidiš koja je minimalna širina koju felna prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj burazer je imao slican problem. Imao je neki jeftini MTB koji je bilo tuga voziti. Uzasno je testko isao. Moj prastari capriolo MTB je leteo pored njega. Imali su iste gume. 

Iggyboy, sto ne odvezes bajs kod nekog majstora? Da pogleda glave, tockove, menjace?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa meni menjac ne valja i ja ga i ne koristim ,vozim konstantno istom brzinom,na vecem zupcaniku je na onom srednjem a na zadnjem stoji na najmanjem.Onaj pozadi moze da se menja , radi nekako al onaj prednji sa tri brzine nesto zeza.A i kad promenim brzinu nesto krci , tandrce i ja ne menjam vec vozim tako.A sta mislite o big shot biciklima , ima za oko 24000 da se kupe, nemaju menjac sto mi odgovara jer sam tako navikao da vozim i imaju bas uske i visoke gume, prodavac me lozi da ide bas lagano i da je jako kvalitetna bicikla a na nekom sajtu sam video da je u pitanju obican kinez i da ne vredi ni 10 000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vožnja bez menjača je mučenje. Popravi te menjače i preporodićeš se.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bolje je uzeti polovan za te pare moze da se uzme sa dobrom opremom,ja sam se zeznuo i kupio nov bike i sad bih ga rado menjao za nesto drugo jer mi nije alu ram nego celicni,a tad da sam dodao jos jedno 5000din uzeo bih pravu polovnu masinu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...