debelizmaj 414 Posted June 9, 2021 Da, koliko se razlikuju potrebe od tipa voznje. Meni po suvom i wd 40 radi posao, off road mora ozbiljnije ulje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted June 11, 2021 Ja juce isterao 20 godina staru Capriolo Anacondu. Zaboravio sam vec kako je voziti je i mnogo je udobnija i bolje koci od mog drumasa. Cak nema ni mnogo razlike u brzinama drumasa i MTB za amatera i amaterski bicikl. A razlika u udobnosti je bas velika. @ISV_01 i ostali znalci jel’ ima neki razlog da ne stavim ovakvo sediste i na drumasa 2 debelizmaj and ISV_01 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4035 Posted June 11, 2021 (edited) @igor0511Kako da ne, i više nego što se misli. Treba da imaš u vidu položaj tela za određene kategorije/vrste bicikla, tipa i dimenzije sedišta ali i "dimenzije guzice" tj karličnih kosti na kojima zaista sediš na sedištu. Ne sedi se na sedištu celom površinom zadnjice, već se u suštini najviše oslanjaš na karlične kosti. Razlog je prost jer ne sediš u fotelji. Da objasnim plastično: -Pozicija vožnje kod tipa bicikla Dole levo je hronometraš, gore iznad drumaš na dropovima (barovima), gore desno je drumaš na šamaraljkama i dole desno je pozicija mahom kod MTB/Trekinga i iole sličnih sa ravnim volanima uključujući i city-bajkove. Za drugu i treću poziciju se može primeniti CX tj ciklokros bicikli, obzirom da su kombinacija drumaša sa širim gumama. Uglavnom kod drumaša (zavisno da li je na dropovima ili šamaraljkama) ugao tela oko 30-45 stepeni dok kod mtb je 45+ zavisno od volana (ima onih od 600mm dužine pa je i pozicija tela nagnuta) ali zavisi i pozicija da li se vozi uz brdo ili se spuštaš (tehnika vožnje). E sad, što se tiče sedišta, sedište nije fotelja i ukupna širina sedišta nije iskoristiva, pa tako sediš na približno ovolikoj površini: Zato se kod drumaša mahom uzima uže sedište jer je telo više povijeno i oslanjanje je drugačije pozicionirano (raspored mase) a opet se svodi na karlične kosti. (specialized ima lepo objašnjeno) Ako je tebi neudobno sedište na drumaš, mahom znači da: -Postao si bucko u odnosu na ranije, pa ti je zbog težine sedište manje udobno jer više mase imaš i karlične kosti više trpe pritisak (najčešći problem); -Izabrano je sedište koje ti ne prija, tj previše usko ili previše široko. To je lako uvideti ako se tokom vožnje ili pomeraš više na kazad (tražiš udobnije mesto) ili ka malo napred (isto). Ovo se može manifestovati i sa lošijem podešenom pozicijom sedišta (nagib i pomerenost istog) pa treba videti kakav je nagib (previše dignuto pritiska patku, previše spušteno povećava opterećenje na zglobove ruku i dlanove jer kliziš i često se pomeraš u nazad da se vratiš na sedište). -Izabrano sedište je neudobno u smislu pretvrdo ili "ne mogu da se namestim da valja". Često je to problem kod previše tvrdih sedišta npr čist karbon bez prekrivke, jako tanka prekrivka koja ne ublažuje dovoljno, neanatomsko (čest problem, ali neće ljudi da daju više para za anatomsko sedište) ili previše debelo sedište pa se dešava da se ojedeš dole ili da posle duge vožnje imaš osećaj da te ništa u suštini ne boli (koske) ali si se odrao ili nažuljao. Znači gledaj neko dobro sedište, možeš i anatomsko ako želiš malo udobnosti i proveri poziciju. Ako treba pomoći oko toga da se "namestiš" u sedlo lepo, javi pa ćemo svi da se raspišemo Evo i neki koristan link oko udobnosti: Sedište kod bajsa A pošto je cela nauka oko "kako da se lepo smestim" i ima i ljudi koji naplaćuju svoje usluge da te fino smeste, postoje forice koje zaista olakšavaju život i tu smo da pomognemo Sve ima na netu ali treba da se čovek potrudi malo i da ima strpljenja, što da bajs podesi u kućnim uslovima što da nosi malo alata i u toku vožnje siđe i koriguje neki deo da bi ugođaj bio potpun. Za mene ubedljivo najjeftinija varijanta Neka se i ostale kolege ubace sa svojim iskustvom i pojašnjenjem, nema ničeg goreg od lepog dana i želje za vožnjom da dupe se usija od bolova u toku/posle vožnje Edited June 11, 2021 by ISV_01 5 3 moron, Dzimbo, shuxx and 5 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
debelizmaj 414 Posted June 11, 2021 Ja nemam sta da dodam! Bravo za tekst. Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk 1 ISV_01 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted June 11, 2021 Bas, covece koja nauka! ja bih rekao da je na mom drumasu sve od ovog po malo. Ali najvise je samo sediste koje je default i uzasno tvrda plastika. istrazicu malo dimenzije pa da uzmem neko krsteno sediste za drumasaz @ISV_01 hvala najlepse na objasnjenju 1 ISV_01 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4035 Posted June 11, 2021 1 hour ago, igor0511 said: dimenzije pa da uzmem neko krsteno sediste za drumasaz Premeri razmak karličnih koski, to neka ti bude reper. Uglavnom idi veća (ne mnogo, tipa + 5mm) u odnosu na razmak karličnih kosti. 1 igor0511 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3691 Posted June 11, 2021 3 hours ago, igor0511 said: Ja juce isterao 20 godina staru Capriolo Anacondu. "Pamtim to kao da je bilo danas" kada se taj bajs prodavao @ISV_01 Bravo za gornji tekst o sedištima. Svaka ti čast. Za jedan moj jubilarni rodjendan dobar drug hteo da mi kupi bajs(jer sam ga zadužio nekim delima, pa je hteo da se oduži). Nisam mu dao baš da mi kupi bajs, ali, morao sam na kraju da pristanem na nešto. Rekoh: "Ok, jedno sedište i dve spoljne gume". Dogovorimo vreme i mesto, udjemo zajedno u "Planet Bike", on ljudima objasni šta hoće da mi kupi i veli: Dajte mi najskuplje sedište za moga druga !!!" Oni kažu: "Sigurni ste?" To sedište je koštalo 300 evra A ni prvo sledeće nije bilo mnogo jeftinije ... Na kraju sam pristao na neko sedište za gradski bajs za "samo" 5.999 dinara ( možda je sa cenom bilo tek na 30-om mestu ) i dve spoljne gume 28" sa zaštitom od probijanja (koje sebi nikada ne bih sam kupio, jer su Continetal ), sve ukupno je bilo oko 12.000 ... Strahota 1 ISV_01 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4035 Posted June 11, 2021 (edited) Hvala kolega @moron i @debelizmaj, mahom sam pisao iz onog kako su mene učili biciklisti, što aktivni amateri, što sa trka, ali najbitnije nijanse mora čovek sam da nađe bez ičije pomoći. Najbanalniji primer je visina sedišta od poda tj pedale kao oslonca. 5mm u nekim merenjima je zanemarljiva vrednost ali tu vidiš da te ili krsta bole (previše dignuta) ili da ti noge trnu i kao da voziš polu-čučnut (spuštena) i promena je odmah primetna čim se ispravi. Lično nisam baš "proporcionalan" pa sam na kraju morao da premerim kako mi odgovara i napravim skicu...koja naravno važi za bajs na kom sam i orijentaciju za naredni gde opet kreće "finesiranje" @igor0511Samo pitaj šta treba, će se raspišemo Sledeća stavka će ti garant biti SPD/SPD-SL/LOOK Edited June 11, 2021 by ISV_01 1 igor0511 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10876 Posted June 11, 2021 Drug radi u Sloveniji, stanuje kod tipa koji je triatlonac, provoza 200km bajs, pa ode da se istrči, ovaj ne može da veruje. Kaže drug za gazdu, da ode kod doktora, da mu da dimenzije i podešavanja visine sedišta. Sad dal je doktor ili...neko drugo stručno lice, poenta je da se puno vodi računa o tome. naravno @ISV_01 bravo za tekst 1 ISV_01 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4035 Posted June 11, 2021 (edited) Hvala shuxx. Kod nas je ovaj problem, nevezan za biciklizam kao sport gde ti iole mogu pomoći oko nameštanja pozicije i ugođaja u vožnji, taj to prodavci bicikala su obični prodavci u 99,9% slučajeva. Nije to auto gde ti podesiš poziciju polugom/krugom za naslon i lumbalnu poziciju, distancu od volana po šinama i polugicom za podizanje sedišta u roku od cca 5-10min i miran si. Umesto da ti prodavac namesti poziciju, objasni kako da sam to uradiš koliko-toliko, zameni ti sedište ako ne odgovara za slično cenovno kao i lulu volana (+/- koji cm da se ne kriviš kao kifla) nego ti ga naplati, eventualno sedište digne i kaže "Ćeraj to". Eventualno da uputi roditelje ako uzimaju klincima bicikl šta i kako da urade jer mi je mukotrpno da vidim decu koja voze bicikl i kolenima izbijaju sebi zube Kako im bre nije neudobno, ni to mi klinci nisu jasni...dal misle da tako treba... Ah da, umalo da zaboravi. i da im objasni korišćenje jedne krajnje obične stvari koja "lagodnu vožnji znači" - prokleti menjač. Edited June 11, 2021 by ISV_01 2 moron and MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Siciliano 1482 Posted June 11, 2021 Bravo i hvala za tekst o sedistima.Sto se tice pozicije, covek mora nesto da procita, malo se informise o tome sta utice na sta, pa da sam sebi namesti. Ipak ne postoji univerzalno pravilo jer nismo isto gradjeni, imamo/nemamo razlicite probleme koji uticu na osecaj i stil voznje. A Anakonda, da broja manja, bio moj prvi bajs kada sam odlucio da se opet aktiviram na dva tockaПослато са M2003J15SC помоћу Тапатока 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10876 Posted June 11, 2021 Čudo jedno koliko su kod nas trgovci nezainteresovani za prave upute kupcu.Kupovao ja planinarske cizme, klasika, jedina preporuka je, kupi broj vece.Posle par godina resio da promenim.Malo youtube, i vidim da u prodavnicama planinarske, hiking, opreme imaju tzv kosu ravan. Na kojoj se gleda da li ti prsti udaraju u cipelu, kada se spustas nizbrdo. Takodje, puno paznje se posvecuje nacinu vezivanja pertli.Dok kod nas, nista od toga.Sorry na skretanju sa bicikisticke teme Sent from my SM-A525F using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10876 Posted June 11, 2021 B92: Zašto biciklisti ne žele kacige i reflektujuće prsluke? http://www.b92.net/automobili/aktuelno.php?yyyy=2021&mm=06&nav_id=1872748Sent from my SM-A525F using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4035 Posted June 11, 2021 Da, video sam tekst gore. Svasta bi rekao... Od nastelovanih farova na kolima, vozaca pod uticajem droge i alkohola kojih ima sve vise do toga da se moze kolabirati od toplotnog udara noseci reflektujuci prsluk zbog nemoguce ventilacije samog materijala. Za kacigu - u urbanim sredinama je ne bih predlagao, mozda za decu, a ovako moj licni izbor... Nesto izmedju glave i betona da imam, a da nije vazduh. Quote Share this post Link to post Share on other sites
clockwork_orange 475 Posted June 11, 2021 Sediste treba podesiti u apsolutno horizantalan polozaj a ukoliko je nepohodno pomeranja su do 2 stepena +/- ili jedan zub gore/ dole zavisi od sistema podesavanja. Previse nagnuto sediste ce napraviti mnogo vise problema. Tvrda sedista su udobnija od mekanih, koliko god neverovatno zvucalo tako je amortizacija se vrsi kroz nosace sedista a ne kroz materijal sedalnog dela, ona sedista sa 3cm silikona su samo marketing u praksi su neupotrebljiva Postoje sedista koja imaju rupu u sredini za bolje provetravanje i povecanje udobnosti nekome prijaju nekome ne Sedista za dobrom amortizacijom, sedista koja se uvijaju levo desno i prate kretanje guzice sa podesivom tvrdocom pa i sedista koja se prilagodjavaju obliku vozaca ali to je vec cenovno vise nego 4 nove gume za pandu Sto se uspravnije sedi potrebno je sire sediste materijal da se ne ugiba vise od 5mm i da sirina bude po meri dupeta Ja sam promenio bar 10 sedista dok nisam nasao ono koje mi odgovara Kacigu i do prodavnice Opasnija je biciklisticka staza od 25. maja do Ade nego Ibarska magistrala 5 ISV_01, igor0511, moron and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3691 Posted June 11, 2021 Za ovu poslednju rečenicu si u pravu 100% Quote Share this post Link to post Share on other sites
Siciliano 1482 Posted June 11, 2021 Kaciga obavezno, tako ucim i klince...i ne trazim naucna objasnjenja niti slusam one koji pricaju drugacije, to je moj izbor i drzim se istog. Sto se tice prsluka, ne pada mi napamet ali zato uvek nosim majice(bici ili klasicne aktivne) koje su drecave i tako pomazem vozacima da me bolje vide....Послато са M2003J15SC помоћу Тапатока 2 moron and ISV_01 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
clockwork_orange 475 Posted June 11, 2021 Pomazu svetla narocito trepcuca kao i reflektujuce trake i sa bocnih strana znam da jaka svetla nekad smetaju vozacima automobila ali bolje da im malo smetaju nego da nekog ubiju onda im sledi robija Treba raditi na edukaciji i vozaca automobila i vozaca bicikala, skutera, trotineta... da se ja pitam svi bi oni trebali da polazu saobracajne propise i dobiju dozvolu pre nego sto se ukljuce u saobracaj Pa i pesaci Daleko smo mi kao narod od toga a dotle samo sami sebe mozemo da sacuvamo Quote Share this post Link to post Share on other sites
debelizmaj 414 Posted June 11, 2021 Slazem so, kaciga obavezno! Brzine nisu naivne... Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk 1 Siciliano reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4035 Posted June 11, 2021 Najgori su padovi pri malim brzinama. Okusio vise puta u par navrata. 1 Siciliano reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted June 11, 2021 Ja od kad vozim motor skontao sam koliko je oprema bitna, tako da i na biciklu ne idem nikad bez kacige i naocara za Sunce (insekat u oku ije zezanje). Ima ih u Dechatlonu bas dosta po super cenama kome treba. Inace, Capriolo Anaconda je kostao pre 20 godina 12 000din sto je bilo mrvu preko 100e. Fascinantno da toliko jeftin bicikl bude toliko kvalitetan. Nije nesto brz i ultra moderan, ali menjaci i koncice i dalje rade i lepo ide 2 ISV_01 and knezevic76 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 7020 Posted June 12, 2021 Ja od kad vozim motor skontao sam koliko je oprema bitna, tako da i na biciklu ne idem nikad bez kacige i naocara za Sunce (insekat u oku ije zezanje). Ima ih u Dechatlonu bas dosta po super cenama kome treba. Inace, Capriolo Anaconda je kostao pre 20 godina 12 000din sto je bilo mrvu preko 100e. Fascinantno da toliko jeftin bicikl bude toliko kvalitetan. Nije nesto brz i ultra moderan, ali menjaci i koncice i dalje rade i lepo ideZato što su tada kvalitetnije pravili i za niži cenovni rang.Ja sam pre oko 20g isto uzeo caprilo silver nešto model, 21brzina sa onim mega range poslednjim prenosom, jedino sam pakne kočnica menjao. Mislim da je bila XT oprema ili tako nekako. Nikad ni jedan problem samo servis koji sam lično radio. Menjač nikad nije zaštekao ni pod najvećim opterećenjima i uzbrdicama. Svakodnevno se vozio 20-40km od aprila do oktobra. Naravno, ukraden je.Za tadašnjih 100-120€ i vek trajanja, odličan kvalitet. Послато са SM-A715F помоћу Тапатока 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted June 12, 2021 Definitivno se kvalitet promenio. Sad za 200-300e mora da se kuburi, a tada je za mrvu preko osnovnih para bila bas lepa oprema. @ISV_01 skontao sam za sediste na drumasu sta ne valja najmanja sirina, a ja 190cm i 90-95kg tako da ne ide 2 Siciliano and ISV_01 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lufti 690 Posted June 13, 2021 Evo kako sam ja resio bocna svetla:Sent from my SM-A805F using Tapatalk 1 silenci reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4035 Posted June 13, 2021 Brt, meni bi ovo, kao nekom vozacu automobila, prilicno bljestalo posebno iz blizine. Mozda nije toliko jako u prirodnim uslovima ali u mrklom mraku deluje tako. Quote Share this post Link to post Share on other sites