Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Biciklizam

Recommended Posts

Covece koja je to zarada na zivcima, amortizaciji vozila i gorivu.

Ja sam prosli mesec presao oko 400km, ali je uglavnom bilo do kanca i nazad, tako da gradska voznja.

 

Posto vozim najjeftinijeg dostupnog drumasa racunam da je svoju kupovinu vec odavno otplatio i sada zaradjuje :)

Kada visestruko otplati svoju vrednost planiram da se castim nekim karbonskim ramom, disk kocnicama i boljom klasom menjaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja po gradu "drndam" običan Capriolo Roadster. Leto, zima, sunce, kiša, sneg, bez razlike :) Nije on neki vrhunski kvalitet, ali, radi posao kako treba. Bolje za grad i nije nužno (a mogao bih i da vozim bar dva puta gori bajs, bez problema). Ali, poštujem i bilo čiju odluku da po gradu vozi i nešto drugo, pa i mnogo skuplje.

 

Tek, moje živce niko ne može da plati, a ni u gradskoj vožnji da ih sačuva kao bajs  :)

 

 

 

 

bajs.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, igor0511 said:

Covece koja je to zarada na zivcima, amortizaciji vozila i gorivu.

1 hour ago, moron said:

moje živce niko ne može da plati, a ni u gradskoj vožnji da ih sačuva kao bajs

Potpuno se slažem. Ranije sam dolazio MTB-om, retko kad drumašem (jbg, karbonca po ovim "putevima" mi žao) na posao (ranac sa odećom na leđa i teraj), 12 x 2 km sa visinskom razlikom oko 60-80m (Nbg-Savski most-Slavija-Dušanovac i obratno nazad) ali....ono, malo je zez kada se oznojiš. Mislim, vlažne maramice sve trpe pa se "okupaš" na poslu za 2 minuta, ali dres se treba negde sušiti a nisi sam u kancu.

 

Prvo što si nekako raspoložen odmah od početka dana, nezavistan od prevoza (briga te jel bus pun, tramvaji jesu crkli itd) i maltene sam bio kući za 25 min. Toliko mi kolima treba do posla, dok bajsem do posla oko 35-40 min (Nemanjina najviše vremena uzme). Gorivo, akanje i slično ne bih sabirao.....

 

Eh sad....gužve su u špicu takve da...pa ono....koliko je više "zdravo" voziti po centru, u smislu voziti ne mislim na ove Wolt i slične sa elektro-sistemima, oni skoro ni ne zamaraju pluća, već mislim na nas aktivnije. Ipak verujem da su nam svakako čistija pluća.

1 hour ago, igor0511 said:

karbonskim ramom, disk kocnicama i boljom klasom menjaca

Ako ti nije odbojno, naruči ram sa Alija. Prave sve, kvalitet je odličan (iz mnogo izvora) samo gledaj koju ćeš geometriju (zavisno od realnog proizvođača). 

Disk kočnice na drumašu...probao...gledao testove...nema neke razlike, retko i 1m. Uzmi dobru klasu kaliperki (klasične, ne moraš direct mount skuplje su) tipa 105/Ultegra i dobre paknove (tipa R55C4 / Jagwire) i kočiće odlično. Imam neke pakne za karbonke sa Alija, koče, ubijaju, ne oštećuju....tako da ni njih ne bih otpisao.

 

Shimano grupa je vrlo pouzdana a cenovno pristupačna. Ne skupo a trajno - 105, odličan all-arounder, Ultegra je odlična isto. Durace nepotreban i preskup. I novu Tiagru dosta hvale, ali bi onda gledao bar bolje kočnice, oseti se razlika između klasa.

Campy....skup al neuništiv i nekompatibilan ali to je "old school" :). Chorus i Record....Može i Veloce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem sa sklapanjem bajsa u srbiji je da uvek nesto zafali, i u ono srecnije vreme nisi mogao celu 105/ultegra grupu da sklopis.
Moja preporuka, kupis ceo bajs i gazis.
Vozio sam tri razlicite generacije 105 i isto toliko ultegri, tiagru i sram.
Ukoliko nisi zahtevan vozac najnovije tiagre jesu 10 brzinci ali su dosta dobre. Kunem se u 105, najbolji odnos cena dobijeno.
Ja je vozim na ciklokros bajsu sada i prosla je on i off roada bruka... A nije pravljena za off :)

Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se moje zahtevnosti tice meni je  i ovaj jeftini drumas dobar :D

Samo jeste ram tezak i koncnice lose. Verovatno ce prva investicija biti sredjivanje kocnica, a sledeca ram (evenutalno).


Daleko od toga da bezim od Alija, stavise kul su mi skroz. Samo zamara nekad cekanje i sto su poceli transport za sve da naplacuju sto nije bio slucaj do pre Korone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma, neka se samo „vrte pedale“, pa kakav god da je bajs i bez razlike da li vredi 100 ili 10.000 evra.

Ja sam inače imao „par malera“ oko kradje ( „otišlo“ 7 komada poslednjih 20 godina, poslednji put 2015 ( Polare Mirage Pro vel. XL), pri čemu sam 2013. „olakšan“ za ukupno 3 komada (jednom dva komada Polar Mirage Pro-a, vel. XL i L, drugi put jedan stariji Capriolo Trekking vel 21“ ).

Ta 2013. (prolećna kradja) mi je i bila prekretnica u mojoj glavi, da odustanem od ideje nekog kvalitetnijeg i skupljeg bajsa (a baš sam već bio nameračio lep karbon i pare za to namenio ).

 Jer, dok god mi kradu bajseve od par stotina evra, sve je to lakše mentalno podnošljivo. Da mi neko odnese baš vredan bajs, mislim da mi ne bi bilo dobro.

Danas u kući imamo pet bajseva (matematički, jedan je viška u odnosu na broj nas u kući), ništa posebno i besno (dva Polar Mirage Pro-a, dva Capriolo Trekkinga i jedan lep Genesis MTB (koji maltene i ne vozim poslednjih godina)), ali, pojedinačna vrednost svakog od njih je takva da ako ih i ukradu, samo ću da zastanem, duboko uzdahnem i zajašem neki od onih preostalih ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, debelizmaj said:

Moja preporuka, kupis ceo bajs i gazis.

Uvek jeftinija varijanta od moje gore navedene, bar za nekih 300-500e (zavisno od opreme). Imas za 800-1200e da biras (cesto i nove sa 105/ultegra) na cikloberzi, mahom je cena veca zavisno na kom/cijem je ramu oprema i koji su tockovi.

 

105 5603 (tripla) sa kojom sam se takmicio je bila cudo, akana do iznemoglosti, menjan najveci zubcanik sa 50 na 53 (nisam mogao da drzim korak sa kompaktom), padana.. Ma nista. Cudo. I tvrdim da 105 je najzilavija shimano grupa isto kao i kolega. Sve preko je bonus ako naletis jeftinije. 

 

Moze se bez transporta naci ok ramovi, mahom je carina za iste bila oko 50-60e, za tockove su mi uzeli oko 30e a za menjacku grupu nista. Ono, 2-3 nedelje i tu je, cisto za info. 

 

Mozes menjati za pocetak pakne (najjeftiniji upgrade a ume da znaci dosta) nego cela kljesta. Doduse ako naletis na 105/ultegru/sram red i slicne uzmi pa kada budes prodavao bajk vrati stare a te prodaj posebno, tesko da mozes izgubiti na vrednosti tu. 

2 hours ago, igor0511 said:

Samo jeste ram tezak i koncnice lose. Verovatno ce prva investicija biti sredjivanje kocnica, a sledeca ram (evenutalno)

Ovo ti je 'intro' za skuplju varijantu. Prodaj, dodaj, kupi ceo bajk, kao ja sa Polarom sto sam radio. Ne bih ponovio istu gresku da sklapam bajk ali... Jbg tad mi je bio merak..sada vidin da ni 1/3 vrednosti ne izvlacim pa sam odlucio da ga vozim do krajnih granica. 

 

@moron

Uh, citam i bas mi zao.. Nemati adekvatan prostor ili imati ali 'svima dostupan' je jako nezahvalno. I ja strepim ponekad da ce mi neko odneti bajseve iako mi je terasa maltene kod jastuka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam svojevremeno sklapao Storck Absolutist. Kupio ram i lagano. Grupa a sa njom i klesta su bila ultegra i radila su posao bez problema, tockovi novatec mislim.
Deo grupe kupio na cikloberzi, deo u planetu. Lanac i kasea su 105.
E da, kasetu uzmes 11-28 min, da mozes da drzis kadencu uzbrdo.
Dobio kilu, dobio dete i poklonio bajs burazeru. Nisam 1000km prosao sa njim :D

Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joooj tuga :D

Al ono i ja sad gledam... Klinac ce uskoro, obaveze.. Ima da mi skuplja prasinu u totalu :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Joooj tuga
Al ono i ja sad gledam... Klinac ce uskoro, obaveze.. Ima da mi skuplja prasinu u totalu
 

Ja sam krenuo sa voznjom tek kada su klinci odrasli dovoljno da sam mogao priustiti poneki sat samo za sebe
I kako neko gore napisao, vazno da se vozi, manje je bitna grupa, ram ili broj brzina...

Послато са M2003J15SC помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
Usvinjiti kupatilo - Check
Usvinjiti plocice - takodje Check
Ribati kupatilo opet? - mega Check
 
IMG_20210608_191235.thumb.jpg.ad5f359de1803013ce2631206229a277.jpg
Testirao sam i neki lidlov odmascivac, ne moze vodu da nosi axelu!

Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Axel i Magma (izgleda domaci proizvod) su mama za ovakve stvari. Znaci prljav je bio ko EGR :D Sada Astal da Blista (asta la vista)

 

Od sutra na MTB pa na posao..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo da osvežim vožnje, one strašne slike ribanja da se zaborave :D 

Beli potok i 2x Avala (malo da promenim, počinje da smara samo Avala da se vozi). (PS, nesam umreo, nego natopio HR senzor vodom pa dok se oporavio jadan...)

 

1644430892_BPiAvala.thumb.jpg.26866fd81e231d1ae54e5e57bae75aa6.jpg

1069669123_AvalaiBelipotok3.thumb.jpg.bac4f35a38337f7752781cd31fd43fc3.jpg

38957388_BPiAvala2.thumb.jpg.b6b82181847a65f3677a47293150563a.jpg

 

Košutnjak x4 (1. put od Šumarskog, ostalo česma pa obrći)

1890417446_Kosut1.thumb.jpg.3366173f6fb619ca8024fa495f22231f.jpg

1147120206_Kos2.thumb.jpg.1c27b6fb68e7e6e7f498a1fb48bfc176.jpg

983714786_Kos3.thumb.jpg.68b5bd62fe85be4532e04321f7937a7d.jpg

 

i na kraju na posao....šteta što se niko neće toliko udostojiti da, sa svim ovim "zelenim pokretima, pokretima mobilnosti itd isl" napravi neki parking ispred zgrade gde ionako bleji čuvar, da se ostavljaju bicikli. Ili kao u Australiji, da se istuširaš kao čovek.

 

Posao.thumb.jpg.e85de58e377203fe7555ce8453e111f0.jpg

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezano za odmašćivače, pranje bicikla

 

Ne znam šta mu vi radite, ali ja samo voda, za ram. Ponekad sapunica, sudomil... jeftinoza

S druge strane, lanac, povremeno NISov NIS tec cleaner, odmašćuje mazut, tako da sva ulja isl, čisti ko ništa, posle toga samo topla voda, ispere se. Napomena, valjano smrdi, tako da NO NO za stan, ili će ventilator da radi....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oooo, pala Velika Moštanica ? Prosek za respect :)

 

12 minutes ago, shuxx said:

Ne znam šta mu vi radite

Ja lanac, pogon (zubčanici) i kasetu isprskam Sgrassom, četkicu za zube u ruke i trljalj. Pa isperi vodom (ne mlazom) i opet ponovim Sgrasso i četkicu. Uglavnom 2x bude dovoljno da se skine i tvrdokorna masnoća zavučena između karika i zubaca kasete i pogona. Posle ide skidanje viška vode (par puta u rikverc jako zavrtim petale i lanac izbaci dosta vode) pa suva krpa da skine ostatak masnoće i osuši lanac. Pljoska šrafcigerom skinem nataloženu masnoću i prljavštinu sa zubčanika-vođica na zadnjem menjaču, tu ima od popa brada ponekad.

Malo odstoji dok se otkravi (čitaj još malo osuši) pa ulje na lanac (najbolje za singerice) i "prošetam" lanac u svim brzinama na kaseti + pogon. Višak ulja skinem sa suvom krpom (dobro pritisnuti na lanac) i bajk je spreman a ulja ima dovoljno ali ne i previše da "kaplje" kada osciluje i da prebrzo skupi prašinu. 

 

Periodično demontiram vilu i podmažem sklopove (grafit/tovatna mast), pritegnem šta gde treba i to je to. Šamaraljke ne diram, možda malo prsnem neko ulje sa teflonom i to je to, ne rasklapam ih dok rade dobro, pipljive su za komplet rasklapanje. 

Ja imam Microshift Arsis 11 grupu a kod njih je malo nezgodno da se komplet rastave, mada je mehanizam vidljiv i da se malo očistiti. 

Kočnice (spoj leva + desna kandža) se malo podmaže da nema škripe i trenja. 

 

Pošto u točkovima imam industrijske ležajeve, proverim ih u kom su stanju, prebrišem i vozi dalje. Na ranijim točkovima i na drugim sa MTB (neki Quando za MTB i Shimanovim RS30) sam na godišnjem/2 godine vadio kuglične ležajeve, čistio i stavljao novu mast, sada ne moram (sem na Quando koji su mi ostali kao drugi/zimski set). Lepo je osetiti kako se lakše vrti :D 

@debelizmaj Voziš solo ili se ekipom ? (Nevena, Bežanija, Maja, Bozar i ostali) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ISV_01 Potpisujem sve gore napisano za ciscenje bajsa :)

Vozio sam ranije sa grupama, ali sad vozim solo ili se organizujem sa ortakom. Danas ortak i ja dzibrali. Zapratio sam te na stravi, vidim da smo u komsiluku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja lanac i kasetu perem  uljanim razredjivacem, imam brzu spojku na lancu i kljuc za kasetu pa to lako ide

Stavim u plitku posudu nalijem uljanim razredjivacem i promuljam obicnom cetkom za farbanje i posle isperem vodom
 Lanac i kaseta uvek ostanu malo masni od razredjivaca tako da se voda ne zadrzava i podmazujem keramickim uljem
Ostale delove koji se pomeraju podmazujem bakarnom mascu , sajle i buzire menjaca menjam jednom godisnje
Vozim off-road sto podrazumeva voznju kroz blato, bare, potoke... tako da pranje i podmazivanje mora da bude ozbiljnije

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...