Jump to content
FAS Goran
Milutinac

Zimske gume od 1. novembra i samo ako ima snega / Zimska oprema

Recommended Posts

Imao sam ganc nove Eskimo na jednom autu i najveća zamerka mi je bila na njeno ponašanje po slaboj kiši. Znači ne po jako mokrom kolovozu, već po blago vlažnom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve su gume u problemu u tim uslovima, jer nema trakcije, tj između gume i asfalta je sloj prašine. Tu ne pomaže ni smeša, ni šara, tj ni najskuplja guma na svetu, samo šofer koji ispravno rezonuje.

Tapatalk 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najveca je glupost mit da se letnje gume skamene na nekoj temperaturi. Cim se auto pokrene trenje greje gumu. Nebitno kolika je temperatura spolja. Guma je u voznji uvek topla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve su gume u problemu u tim uslovima, jer nema trakcije, tj između gume i asfalta je sloj prašine. Tu ne pomaže ni smeša, ni šara, tj ni najskuplja guma na svetu, samo šofer koji ispravno rezonuje.

Tapatalk 4

 

Da, ali sam u isto vreme na službenom imao zimske BF Goodrich G force winter, koje se nisu ni izbliza tako ponašale.

Edited by totti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Promena, odnosno liberalizacija odluke da su zimske gume obavezne jedinu u slucaju leda i snega na putu u pomenutom periodu je klasicna politicko podilazenje nove vlasti osiromasenom narodu.

Ta odluka ima smisla samo ukoliko bi se postovala od strane disciplinovanih vozaca ili striktno i zestoko kaznjavala od strane policije ukoliko se prekrsi.

Istrazivanjima je dokazano da letnja guma nema ista svojstva ukoliko je temperatura niza od 7 stepeni a sto je slucaj u 95% vremena u pomenutom intervalu. Svaka drugacina odluka ima za posledicu smanjenu bezbednost na putu, odnosno vise povredjenih i vecu materijalnu stetu.

 

Jel moze primer dva takva istrazivanja? Ja sam trazio po netu i nisam uspeo da nadjem jedno takvo testiranje i zaista mi je neverovatno da bez obzira da li je Trajalova Plastika ili recimo Michelin top model gume da tacno na 7 stepeni obe gume izgube svojstva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam ganc nove Eskimo na jednom autu i najveća zamerka mi je bila na njeno ponašanje po slaboj kiši. Znači ne po jako mokrom kolovozu, već po blago vlažnom.

 

Za trakciju je u tim uslovima je, navodno, najbitnije od cega je guma. Kod vise vode na putu, najbitnija je sara.

 

Another bit that adds to the confusion: A tire's ability to disperse deep water is independent of its all- or three-season designation. Stay with me: On damp or lightly wet roads, it's your tread rubber, often called the compound, that's the main factor in determining traction. Stickier and softer compound is better for both dry and damp pavement.

But in deep water and at high speeds, a tire's ability to stay in contact with the pavement (tire engineers call it hydroplaning resistance) depends more on the tread pattern: the lateral and longitudinal grooves.

Izvor

 

 

 

Promena, odnosno liberalizacija odluke da su zimske gume obavezne jedinu u slucaju leda i snega na putu u pomenutom periodu je klasicna politicko podilazenje nove vlasti osiromasenom narodu.

Ta odluka ima smisla samo ukoliko bi se postovala od strane disciplinovanih vozaca ili striktno i zestoko kaznjavala od strane policije ukoliko se prekrsi.

Istrazivanjima je dokazano da letnja guma nema ista svojstva ukoliko je temperatura niza od 7 stepeni a sto je slucaj u 95% vremena u pomenutom intervalu. Svaka drugacina odluka ima za posledicu smanjenu bezbednost na putu, odnosno vise povredjenih i vecu materijalnu stetu.

 

Jel moze primer dva takva istrazivanja? Ja sam trazio po netu i nisam uspeo da nadjem jedno takvo testiranje i zaista mi je neverovatno da bez obzira da li je Trajalova Plastika ili recimo Michelin top model gume da tacno na 7 stepeni obe gume izgube svojstva...

 

 

Nisam video naucno istrazivanje na datu temu, ali svaki proizvodjac tvrdi da za izradu zimskih guma koristi drugaciji sastav gume koji ne gubi trakciju zbog nizih temperatura i drugaciju saru koja bolje 'drzi' na snegu i ledu, tj. bolje odvodi vodu i odbacuje sneg (mnogo sitnih lamela (ono sto Nidza napominje)). Dakle, ne odrveni letnja na 7 stepeni da je ti pipnes i ona ko plastika, nego tada pocinje da slabije 'drzi' (manja trakcija) zbog smese koja je upotrebljena za njenu izradu. Koliko? 25% manje, ali ne mogu da nadjem sada izvor. Na -15C je stvrdnuta i trakcija je verovatno losa (vidi generaltire link)

Kada u tu pricu dodas sneg ili jako veliku kolicinu vode (bljuzga) i saru koja nije u stanju da se izbori sa vodom -- dobije se rizik voznje sa takvom gumom.

Continental, Generaltire, Intervju Pirelli

 

E sad, ako tvrdis da proizvodjaci lazu ne bi li nas naterali da kupujemo dva seta  - ne znam ;) Ja sam dugo ziveo blizu skijalista i zimska nema alternativu. Mi lokalci smo se peli i sa letnjim, ali vozac mora da bude vest, a putnici spretni da guraju i uskacu u automobil u pokretu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trenutno su mi na autu toyo t1r gume koje se mogu svrstati u kisne gume, znaci za mokro su fenomenalne, za suvo takodje, a za sneg verovatno nikakve. Njih cu voziti tokom cele godine, a zimske samo decembar , januar, februar. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

JLZ , po snegu letnja guma nema šta da traži, jednostavno daleko više kliza i tu nema govora.

Po suvom i na minusu letnja se odlično ponaša (puno puta probao). Dalje, dok je temp u plusu letnja se i po mokrom dobro ponaša, kada je minus ili oko minusa tu već možemo da govorimo i o poledici i ledu. Tu naročito letnja nema šta da traži a bogami i zimska se solidno kliza po ledu.

Što se tiče zakona i ranije smo u sličnoj temi raspravljali, po meni odlično uređeno. Pošto smo podnevlje sa sve manje zime i snega i velikim delom sa suvim vremenom i temp. u debelom plusu po meni je glupo tada trošiti zimske gume. Jednostavno se malo više prati Biljica / njena prognoza , čim najavi sneg i niže temperature lepo rukavice u ruke i zamene se setovi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ivan.ik po tome sto predlazes ispadne da ces tockive menjati 2,3 ili 4 puta tokom sezone. Po meni je puno isplativije staviti zimske gume cim zahladi i terati do konacnog otopljenja ukoliko ti je neophodan auto 24/7. Ukoliko ti nije neophodan, a izgleda vecina misli da je letnja guma bolja ili ista do poledice mnogo je lakse i jeftinije jednostavno ne voziti auto tih dana. Verujem da gume mogu da traju dosta duze od onoga sto preporucuju proizvodjaci, ako se ne varam oni preporucuju 3 godine, i da mogu sasvim fino da izguraju 5 - 6 sezona ali i da ih tada zaista treba zameniti. Ako stavljas zimske gume kao ti, samo za sneg, te sare ce ti nadziveti auto ali sumnjam da ce ta guma biti priblizno dobra kao u prvih 3-5 godina tako da se gubi smisao takve zamene.

Edited by TheCityAndTheStars

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam video naucno istrazivanje na datu temu, ali svaki proizvodjac tvrdi da za izradu zimskih guma koristi drugaciji sastav gume koji ne gubi trakciju zbog nizih temperatura i drugaciju saru koja bolje 'drzi' na snegu i ledu, tj. bolje odvodi vodu i odbacuje sneg (mnogo sitnih lamela (ono sto Nidza napominje)). Dakle, ne odrveni letnja na 7 stepeni da je ti pipnes i ona ko plastika, nego tada pocinje da slabije 'drzi' (manja trakcija) zbog smese koja je upotrebljena za njenu izradu. Koliko? 25% manje, ali ne mogu da nadjem sada izvor. Na -15C je stvrdnuta i trakcija je verovatno losa (vidi generaltire link)

Kada u tu pricu dodas sneg ili jako veliku kolicinu vode (bljuzga) i saru koja nije u stanju da se izbori sa vodom -- dobije se rizik voznje sa takvom gumom.

Continental, Generaltire, Intervju Pirelli

 

E sad, ako tvrdis da proizvodjaci lazu ne bi li nas naterali da kupujemo dva seta  - ne znam ;) Ja sam dugo ziveo blizu skijalista i zimska nema alternativu. Mi lokalci smo se peli i sa letnjim, ali vozac mora da bude vest, a putnici spretni da guraju i uskacu u automobil u pokretu :)

Ne tvrdim ja nista, samo iznosim zapazanje. Te sitne lamelice jesu vrlo bitna stvar ali ono sto treba znati je da ih imaju i mnoge letnje koje mogu biti sasvim solidne po snegu dok postoje jeftine zimske gume koje nemaju takve i koje su i gore nego letnje sa lamelicama. Iz licnog iskustva. Za letnje visokih perofrmansi koje nemaju ni jednu tu malu lamelicu se slazem da su neupotrebljive po snegu. Inace mi je zao sto nemogu da pronadjem sajt sa prototipom gume za led, onda je sacinjena samo od lamelica, nema ni jednu duboku saru i na testu se pokazala bolja nego regularna guma sa spajkovima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantno je da na raznim sajtovima gde korisnici ostavljaju komentare o gumama (user review) za skoro sve gume ima dijametralno razlicitih misljenja... jedni kazu odlicna, drugi kazu uzasna... i dosao sam do sledeceg zakljucka: Svi, ali ama bas svi koji imaju kola starije generacije (koja nemaju sisteme za kontrolu proklizavanja) daju losije ocene gumama, pisu kako proklizavaju na vlaznom i ledu... a ko ima novija kola daje mnogo bolje ocene i vise hvali gume!


@YUgisa Slazem se - postoje specijalizovane gume za odredjene meteo uslove. One su dizajnirane da budu idealne npr. samo za suvo vreme, ali su cim padne kap kise (ne daj boze snega) neupotrebljive... setite se samo trka formule 1. Cim padne prva kap kise odmah svi ulaze u box i menjaju gume... cim izadje sunce oni opet u box i stavljaju one za suvo vreme... sta mislite, da bi oni menjali gume bez potrebe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ivan.ik po tome sto predlazes ispadne da ces tockive menjati 2,3 ili 4 puta tokom sezone. Po meni je puno isplativije staviti zimske gume cim zahladi i terati do konacnog otopljenja ukoliko ti je neophodan auto 24/7. Ukoliko ti nije neophodan, a izgleda vecina misli da je letnja guma bolja ili ista do poledice mnogo je lakse i jeftinije jednostavno ne voziti auto tih dana. Verujem da gume mogu da traju dosta duze od onoga sto preporucuju proizvodjaci, ako se ne varam oni preporucuju 3 godine, i da mogu sasvim fino da izguraju 5 - 6 sezona ali i da ih tada zaista treba zameniti. Ako stavljas zimske gume kao ti, samo za sneg, te sare ce ti nadziveti auto ali sumnjam da ce ta guma biti priblizno dobra kao u prvih 3-5 godina tako da se gubi smisao takve zamene.

Zimske gume stavljam u 5 min do 12, pratim dugoročnu i naravno montiram po kratkoročnoj.  :laughing:  :laughing:  :laughing:  Sigurno ih neću montirati 1. novembra, pod uslovom da ne bude snega .

 

nov_1_2013.jpg nov_2_2013.jpg

 

 

I ako bude duži period toplog vremena >15 C sigurno vraćam letnje.

Prošle godine montirao sam ih tek 02.12. i čini mi se da je sneg pao posle 5-6 dana. Kada sam najzad vratio u martu letnji set pao je sneg i naravno nisam koristio auto ceo jedan dan.

Što se tiče veka trajanja čini mi se da se pominje period od 6-8 godina.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar zadrzavanje sto vece sare u uslovima snega, leda i bljuzgavice nije primarna stvar? Valjda je bolje voziti 5 godina staru gumu sa 7mm sare nego sa 4mm i tako ih zameniti, to sto imaju 3mm vise sare ne znaci da sad ti moras da ih nastavis koristiti :D Preko 6 godina starosti se nikako ne preporucuje za koriscenje bez obzira da li ste vi presli par 1000km ili ste je koristili 2 godine, iz licnog iskustva mogu da potvrdim da je to istina i to za kvalitetnije proizvodjace, javljaju se pukotine i u zescoj voznji pocinju da odpadaju delovi... Cal tu je 5 godina Trajal toliko ispucao da su pukotine bile i po 5mm duboke... Imate mnogo price o tome na internetu, pogotovo u SAD a koliko znam uveden je zakon i u EU da bi proizvodjaci trebali to da postave na gumu ali da oni to odbijaju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Promena, odnosno liberalizacija odluke da su zimske gume obavezne jedinu u slucaju leda i snega na putu u pomenutom periodu je klasicna politicko podilazenje nove vlasti osiromasenom narodu.

Ta odluka ima smisla samo ukoliko bi se postovala od strane disciplinovanih vozaca ili striktno i zestoko kaznjavala od strane policije ukoliko se prekrsi.

Istrazivanjima je dokazano da letnja guma nema ista svojstva ukoliko je temperatura niza od 7 stepeni a sto je slucaj u 95% vremena u pomenutom intervalu. Svaka drugacina odluka ima za posledicu smanjenu bezbednost na putu, odnosno vise povredjenih i vecu materijalnu stetu.

 

Jel moze primer dva takva istrazivanja? Ja sam trazio po netu i nisam uspeo da nadjem jedno takvo testiranje i zaista mi je neverovatno da bez obzira da li je Trajalova Plastika ili recimo Michelin top model gume da tacno na 7 stepeni obe gume izgube svojstva...

 

Evo u prethodnom postu je ivan ik postavio pa pogledaj donji snimak. Prvi deo snimka je po snegu a drugi deo je na nesto ispod 7 stepeni po mokrom putu i vidi se prednost od oko 7 metara u korist zimske gume, sto moze da znaci ozbiljnu povredu za onog sa letnjim gumama a svakako ozbiljan sudar.

 

Mislim da ipak za tu razliku na 7 stepeni po mokrom putu u korist zimske prema letnjoj, ipak treba imati visu klasu zimske gume i da sa winterom ili kleber jeftinijim treba ipak biti dosta oprezniji.

 

Ja uvek vozim oprezno, pogotovo od kada sam kupio kombi ficka i zimske gume mi najvise sluze da se ne zaglavim u nekoj sporednoj ulici, ili da se ne iznenadim gadno prilikom neke nenadane situacije ali sam konstantno na mnogo vecem oprezu i vozim sporije, cak zbog losijeg kvaliteta zimskih guma sam oprezniji na 5-6 stepeni i kada je kisa nego kada ima snega na putu. U poslednjih 5 godina sam imao kleber gume na autu a sada sam kupio winteru.

 

Dodatno, kada sam rekao da je odluka da se zimske gume stavljaju samo ukoliko ima snega losa, najvise sam imao na umu neodgovornost i bezobrazluk nasih vozaca i ne sprovodjenje zakona i propisa od strane policije. Svi smo bili svedoci katastrofalnih kolapsa i zakrcenja u gradu i na autoputu kada sneg iznenada padne, pa cak iako ne padne iznenada. Bolidi misle da ce sa celavim letnjim gumama moci da voze jos par dana, ili da ce sneg brzo proci sami da oni stignu kuci pa su sutra opet u skaldu sa zakonom, i ugrozavaju druge ljude nekaznjeno.

 

Da je ostala stara odluka, 1. novembar, cao zdravo, svi imaju zimske gume ili nema voznje do 1 aprila i policiji je puno lakse da sankcionise i utice preventivno a sa novom odlukom nema preventivnog sankcionisanja osim dosledne primene zakona. Svaka poledica, racije na svakom cosku i kazna za svakog bez zimskih guma a tada bi se sve svelo na to da bi svi ipak preventivno imali gume od 1 novembra jer u tom peridou moze da bude ok vreme danju a nocu poledica ili rano ujutru.

Edited by TheCityAndTheStars

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma zimske gume montiram,kad bas padne temperatura,ovako na 20 stepeni,nista neznace,a sad na prednjim tockovima imam uniroyal rain tyre,jao dobra guma za kisne uslove,a i na suvom je odlicna,a ovih dana po komsiluku se prica,kao komsija slusam vesti i po zakonu od 1 novembra,moras da imas sva 4 lanca za sneg :2guns:  :laughing: ,mislim taj je izgoreo po glavi,cuo je sigurno,sve 4 zimske gume,al on je izokrenuo,sacuvaj boze,kakvih ludaka ima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se tiče zakona i ranije smo u sličnoj temi raspravljali, po meni odlično uređeno. Pošto smo podnevlje sa sve manje zime i snega i velikim delom sa suvim vremenom i temp. u debelom plusu po meni je glupo tada trošiti zimske gume. Jednostavno se malo više prati Biljica / njena prognoza .

Apsolutno se slazemo, samo sto ja preferiram Marinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...