Jump to content
FAS Goran
sale nacionale

Fiat 500L - potrošnja ulja

Recommended Posts

I koliki je koeficijent širenja za motorno ulje? Sećam se da je bio ovde neko sa čini mi se Bravo 2.0HGT, pa nije imao ulje na šipci nekoliko minuta posle gašenja motora, a kada prenoći ima ulja, mislim da ga je i Goran savetovao da ostavi auto par sati pa da meri nivo ulja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menja se onda i zapremina suda ? I karter se greje. I skoro dođe na isto ili ne ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja to ne znam, i ne treba da znam. Znam samo da u uputstvu piše da se nivo ulja proverava kada je motor zagrejan, pet minuta nakon gašenja. Piše za 500L, pisalo potpuno isto za matoru Lanciu iz '94. Čim piše, postoji razlog zašto je tako.

Ko misli da zna bolje od fabrike koja je projektovana mašinu, slobodno može da radi drugačije. Nepoštovanje korisničkog uputstva nije kažnjivo zakonom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije samo nema logike da ce preciznije da izmeri nivo ulja kada je motor vruc i kada je razbacano ulje po celom motoru nego kada je hladan i kad se sleglo sve sto je moglo. Cuo sam ja i za neka vozila kojima se nivo ulja gleda dok radi motor, sad... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam takođe primetio razliku kod merenja, neverovatno je da razlika ume da bude čak 2,3 milimentra na šipci, tako da kada dosipam ulje, sipam do pola šipke. Navikao sam godinama da proveravam ulje kada je motor hladan, na primer pred neki duži put i sl.  Osim toga, lakše mi je tako nego da merim na sat 5 minuta posle gašenja i to kada je motor potpuno zagrejan. Što se tiče potrošnje ulja, kod mene se ustalilo da na svaka 3,4 meseca dospem oko 250 grama, otprilike jedan litar do redovnog servisa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj komsija uzeo nov A3 2.0 tdi 170 ks qutro potrosnja mu je 1 l ulja na hiljadu km rekli mu u servisu to je normalno a litar ulja kosta oko 23 e

Share this post


Link to post
Share on other sites

Litar ulja za taj motor je 1950,00rsd u Porsche-u. Normalno je 1l možda u prvih 1000km, ali kasnije ne. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Litar ulja za taj motor je 1950,00rsd u Porsche-u. Normalno je 1l možda u prvih 1000km, ali kasnije ne. 

tako mu trosi a 25 000 je zgazio oko 0.8 do 1l, sa postarinom posto u ue nema tog ulja tako nesto rece nego porucuje, nebitno napisao sam onako jer mi ove gore potrosnje ulja nekako u odnosu na to deluju smesne 

Share this post


Link to post
Share on other sites

u sunce ti.........nikada nisam proverio ulje na vrucem motoru....a taj u Ak Kole mora da je neki astronaut a ne majstor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Litar ulja za taj motor je 1950,00rsd u Porsche-u. Normalno je 1l možda u prvih 1000km, ali kasnije ne.

Bas tako. Trebao bi da pocne da smanjuje potrosnju kako se razradjuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napraviste filozofiju od ničega ali to nije ništa novo. Ulje se meri na ravnom, nakon 5 min.pošto se ugasi motor. I kraj. 

Edited by GULIVER

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tema je vezana za 500L, o njemu se vodi diskusija. Ukoliko ste negde na putu i niste pre puta proverili nivo ulja, zaustavite se na ravnom, sačekate najmanje 5 minuta i izmerite nivo ulja. 

U pravilu bi trebalo proveriti ulje pre korišćenja vozila kao i nivo svih tečnosti. To je sve jasno navedeno u uputstvu za Fiat 500L.

I to je to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U redu. Znaci da je ispravno i ako sam recimo veceras parkirao auto, ujutru krecem na put i proverim ulje, pre startovanja motora, i ostale tecnosti, ispada da je i to ispravno?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gore napisah ukoliko ste zaboravili proveriti pre kretanja na put, kako ćete to uraditi. To su rutinske stvari koje se redovno moraju raditi. Sad da li će biti milimetar ili dva više na šipci ujutro nego kada je zagrejan to je sad već relativno. 

Ukoliko se vrši u servisu kontrola ulja,( ovo rade pojedini servisi) radi očitavanja potrošnje,  u motor se sipa do max, zapečati se voskom šipka ulja i čep kartera. Ne dira se ništa 1000km nakon čega se vozilo dovozi u servis i vrši se provrera, tako što se pakrira na ravnu podlogu sačeka 5-10 minuta i vrši se merenje. I taj postupak se ponavlja nekoliko puta radi utvrđivanja količine potrošnje i da li je to u fazi smanjena, povećanja ili je na istom nivou.

Ono što je ispravno jeste da vozači redovno kontrolišu nivo svih tečnosti kako bi svom automobilu obezbedili pravilan rad. 

U uputstvu je fabrika jasno navela kako se i šta radi, naravno niko neće pogrešiti ako izmeri ulje ujutro dok je hladan kao i onaj što će ga izmeriti kada je zagrejan. 

Iz iskustva gledano pola vlasnika novih vozila ne zna ni gde im je uputstvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krenuo sam u Zrenjanin, reko taman idem preko novog, Pupinovog mosta, pa cu stati da kupim ulje u ovlascenom servisu i raspitam se za potrosnju. Posto sam pre jutarnjeg paljenja utvrdio da ulja vise nema na mernoj sipci, a automobil prenocio na savrseno ravnom.

 

Stignem u Auto Kucu Kole tik pre Pupinovog mosta da kupim ulje i obajsnim problem...

Zakljucak moje posete serisu je, sto bi rekli ameri - RTFM !

 

Prva recenica u uputstvu vezana za motrno ulje je "Proveravajte nivo ulja nekoliko minuta (oko 5) posle gasenja motra.".

Iako sam procitao uputstvo, posebno deo vezan za ulje ovu prvu recenicu kao da nisam video.

 

Pet minuta posto sam ugasio motor proverimo sipku u servisu, a ulje na pola. Sada mi fali onaj smajli sa magarecim usima :D, posto sam se tako osecao.

Dakle kod Fiata 500L, ulje se proverava na vrucem motoru, par minuta posto se motor ugasi. Moje provere ujutru, posto auto prenoci, nisu bile merodavne.

 

Samo da se potsetimo oko čega je krenula diskusija i čuđenje koje posle ovoga kod mene ne opada?

Ujutro ga nema a posle 5min ga ima!?

Ili nije ispravno meriti ujutro ili kod dotičnog ima neki za.eb ili.....mu se spavalo pa nije ni video ulje uutro i uneo pometnju! :D

Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni ovo objašnjenje ništa nije jasno.

Znači vozač 500L-a treba da krene na put, cepa jedno 10-15min auto i onda stane na prvoj pumpi, dospe gorivo, proveri nivo ulja i ako ga fali da ide u servis pošto je Selenia dosta retka na pumpama? 

Ako dobijem neko logično objašnjenej za ovo prihvatam, ali ovako što to negde piše mi je malo teško. Mislim piše i na tarabi znate već šta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj isti 1.4 16v motor ide u stila i punta...

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo gore budalaština.

Ulje i sve tečnosti se kontrolišu pre paljenja motora. Ne vidim nijednu prednost a puno nedostataka u fabričkom uputstvu. 

Šta će da meri posle 5 min ako mu ulje preko noći iscuri iz kartera ? Dovoljno da nešto podleti i probuši karter (nije džabe šus pleh) ili ga nasadi ili majstor ne zameni bakarnu podlošku. gomila stvari koje mogu da krenu naopako. I sad dok stručnak nađe upustvo i utvrdi šta znači cudna crvena kantica sa još nekim upozorenjima na displeju i još ga nervira pištanje (ako ga ima).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do sada sam 20-tak puta kontrolisao ulje, u pocetku cesce, a sada sve redje... i nisam primetio bilo kakve znacajne oscilacije - jesam par milimetara gore-dole, to uopste nije bitno - ako je neki put manje, neki put vise, bolje je nego da je svaki put sve manje i manje... :)

 

Inace, kakve su to gluposti da kod novih kola ne treba da se otvara hauba. Ko tako radi taj nije normalan!!  Pa mora se otvoriti poklopac motora makar da se dopuni posuda sa vodom za pranje stakla i ocisti nakupljeno lisce (ovo shvatite kao bitno upozorenje - nedavno sam video (u servisu) kakva prljavstina prolazi kroz resetke i skuplja se ispod te plastike u prostoru kome ispod nje... kome se ne moze lako pristupiti - bez skidanja kompletnih brisaca i zabica... ako ne otvarate poklopac da cistite taj mulj i lišće, moze da vam se desi da se zapuse odvodi za vodu, i da posle voda napuni taj prostor visine nekoliko cm... a znate sta ce onda da se desi?? ...da se voda prelije kroz otvor prema filteru klime u kabinu i napuni je vodom!!). .

 

A kad ste vec otvorili haubu - i potrosili par minuta, ne treba da vas mrzi da potrosite jos maksimum jedan minut da proverite i nivo ulja, tecnosti za hladjenje, pogledate da negde nesto ne curi, masti... puj, puj, daleko bilo...  Ja obavezno otvaram poklopac motora pre svakog duzeg puta: na more, Zlatibor i slicno, a pored toga oko jednom mesecno... (u jesen jos cesce - nekoliko puta - zbog lisca)... i kad se sve skupi potrosim 5 minuta godisnje za kontrolu ulja... puno li je...


p.s @ivan.ik   suspleh bas i nije neka zastita... nije to vise pleh, vec  malo deblja plastika... ona je tu da stiti od prljavstine i kamencica... ne verujem da bi zastitila od bilo kakvog jaceg udarca koji bi probusio karter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ata , taj je naziv nezavisno od materijala. 

Sigurno ta elastična plastika dobro apsorbuje udarac, tako da je solidna zaštita od svega. Ne mora nešto da izleti , može da se i podvuče i zapne ispod. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...