ata 77 Posted December 21, 2014 Dosta toga zavisi i od ulja... Selenija mi nije mrdnula ni za mm za 12.000 km, a Shell mi se za 5.000 vec spustio za oko 2-3 mm. Motor je 1.3 MJTD. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted December 21, 2014 (edited) Sipao sam i Shell 7hxc 5w40, i Selenia WR 5w40, vozim oštro, volim da šaltam na 4500rpm, i da gazim, evo Neša i Kuvalja su se provozali samnom. Elem, sa oba ulja sam zadovoljan, za 10.000km nivo ne opada, možda 2mm, ako je i toliko.Naravno da proveravam nivo ulja redovno, jer imam traume od prethodnog leša od auta koji je trošio više od 1l na 1000km, a i da nije tako sve jedno bih proveravao. Edited December 21, 2014 by marko.jovanovic Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 102 Posted December 22, 2014 sa 15500(servis) do 22000(petak) spustio sa maximuma na minimum po sipsci. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan dim. 28 Posted December 22, 2014 Ja sam posle servisa i pređenih oko 5000 dosuo oko 300 gr, kada se uzme u obzir moja voznja, gde ga ni malo ne stedim, zadovoljan sam Quote Share this post Link to post Share on other sites
pavaobg 0 Posted December 22, 2014 Ocigledan primer je recimo Alfa Romeo 156. Vozaci koji voze dizel motor verovatno se nikada nisu dohvatili cepa za ulje i nisu uprljali ruke dosipajuci isto. Dok vozaci benzinskog ts motora obavezno moraju da nose ulje u gepeku i redovno proveravaju nivo ulja i dosipaju ga u motor. Odgovoran vozac ce to raditi na bar 1000km, jer potrosnja moze biti i 400ml na 1000km. Kod modernih dizela koa što su Fiatovi treba imati na umu da u slučaju neuspele regeneracije DPF-a određena količina goriva odlazi u ulje tako da nivo može biti visok, a realna količina ulja ni blizu prikazanom. Drug je na Corsi 1.3 mjet 95ks radio zamenu ulja na 7000km jer je ulje bilo razređeno preko granice. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Deda Jung 5 Posted December 22, 2014 Sve u svemu, svi imamo različite rezultate. Zato u uputstvu lepo piše da se na svakih 3000 proverava i dosipa po potrebi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted December 22, 2014 Ocigledan primer je recimo Alfa Romeo 156. Vozaci koji voze dizel motor verovatno se nikada nisu dohvatili cepa za ulje i nisu uprljali ruke dosipajuci isto. Dok vozaci benzinskog ts motora obavezno moraju da nose ulje u gepeku i redovno proveravaju nivo ulja i dosipaju ga u motor. Odgovoran vozac ce to raditi na bar 1000km, jer potrosnja moze biti i 400ml na 1000km. Kod modernih dizela koa što su Fiatovi treba imati na umu da u slučaju neuspele regeneracije DPF-a određena količina goriva odlazi u ulje tako da nivo može biti visok, a realna količina ulja ni blizu prikazanom. Drug je na Corsi 1.3 mjet 95ks radio zamenu ulja na 7000km jer je ulje bilo razređeno preko granice. Dijagnostika pokaže degradaciju ulja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
pavaobg 0 Posted December 23, 2014 Izbaci i bord grešku, nije to sporno. Post je bio više na temu nije kod dizelaša sve tako bajno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted December 23, 2014 Meni je samo jednom upalio regeneraciju, posle 10.000 km, i ugasio lampicu posle 3-4 minuta gradske voznje... posle toga, od kada sipam na MOL-u onaj sa aditivima nije mi vise palio... nije to nista strasno - naravno, ako motor vec nije zavrsio karijeru kod prethodnog vlasnika... Quote Share this post Link to post Share on other sites
low rider 0 Posted December 25, 2014 Krenuo sam u Zrenjanin, reko taman idem preko novog, Pupinovog mosta, pa cu stati da kupim ulje u ovlascenom servisu i raspitam se za potrosnju. Posto sam pre jutarnjeg paljenja utvrdio da ulja vise nema na mernoj sipci, a automobil prenocio na savrseno ravnom. Stignem u Auto Kucu Kole tik pre Pupinovog mosta da kupim ulje i obajsnim problem...Zakljucak moje posete serisu je, sto bi rekli ameri - RTFM ! Prva recenica u uputstvu vezana za motrno ulje je "Proveravajte nivo ulja nekoliko minuta (oko 5) posle gasenja motra.".Iako sam procitao uputstvo, posebno deo vezan za ulje ovu prvu recenicu kao da nisam video. Pet minuta posto sam ugasio motor proverimo sipku u servisu, a ulje na pola. Sada mi fali onaj smajli sa magarecim usima , posto sam se tako osecao.Dakle kod Fiata 500L, ulje se proverava na vrucem motoru, par minuta posto se motor ugasi. Moje provere ujutru, posto auto prenoci, nisu bile merodavne. Izuzetno sam pozitivno bio iznenadjen uslugom u servisu Kole, odmah su mi proverili auto i besplatno dosuli ulje na max. Dogovorio sam sredjivanje jednog problema na autu za posle NG, odmah su mi bukirali i zamensko vozilo.Moja preporuka za njih. Naravoucenije, citaj uputsto . Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7735 Posted December 25, 2014 Nema mi to logike.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
low rider 0 Posted December 25, 2014 Logika je sledeca, ugrejana sintetika se vrati u krater gotovo odmah po gasenju motora. Za razliku od strajih tipova ulja kojima dugo treba da se "ocede".Kada je motor hladan pomenuto ulje ima karakteristiku da se tesko lepi za mernu sipku, pa je ocitavanje nivoa ulja manje nego sto stvarno jeste. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted December 25, 2014 Logika je bez veze, meni je isti nivo posle 15 minuta i posle dva dana. Sipam Selenia wr 5w40. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted December 25, 2014 (edited) Tako se meri nivo ulja na nekim Opelima, nisam znao da je i ovde isti slučaj. Edited December 25, 2014 by totti Quote Share this post Link to post Share on other sites
low rider 0 Posted December 25, 2014 Ocigledno da nije bezveze, jer u praksi ne pokazuje isti nivo kada je motor hladan i kada je vruc. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted December 25, 2014 Nije nelogicno, ali je bezveze... ko ce da ceka 5 minuta pored ugasenih kola? Kada sam stigao negde obicno se zadrzim mnogo duze od 5 minuta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7735 Posted December 25, 2014 Ja sam.mislio da to pisu cisto kao ono" ne meri odmah na vric motor" Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted December 25, 2014 Nema mi to logike. Ulje mora ostati na šipci. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted December 25, 2014 Kako li se lepi tamo gde treba ako na šipku neće...? Kod mene ide 5w30 pa se meri regularno! Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted December 25, 2014 Pa na tom 500L sve nešto kontra. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan dim. 28 Posted December 25, 2014 (edited) Ljudi napravise filozofiju i oko provere nivoa ulja!? Upravo sam proverio obe metode, ovu novu sa vrucim, i onu starinsku sa hladnim motorom. I obe su dale iste rezultate . Znaci nastavljamo sa starinskom metodom Edited December 25, 2014 by bojan dim. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted December 25, 2014 Ma ti imaš neko falš lepljivo ulje! Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan dim. 28 Posted December 25, 2014 Ma ne verujem. Kupio sam bure od 25l, bilo "original" zatvoreno Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted December 25, 2014 Logika je sledeca, ugrejana sintetika se vrati u krater gotovo odmah po gasenju motora. Za razliku od strajih tipova ulja kojima dugo treba da se "ocede".Kada je motor hladan pomenuto ulje ima karakteristiku da se tesko lepi za mernu sipku, pa je ocitavanje nivoa ulja manje nego sto stvarno jeste. Onda se teško lepi i na cilindre i ostale delove gde treba da formira tanak film. Dalje znači da dok se motor ne ugreje praktično radi na suvo jer hladno ulje beži sa metalnih delova.Čudna filozofija. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Deda Jung 5 Posted December 25, 2014 Ja kad sam pohađao osnovnu školu, učili nas da se sa promenom temperature menja zapremina tela. Ako je to domen filozofije ili logike, treba ukinuti osnovnu školu. Quote Share this post Link to post Share on other sites