Jump to content
FAS Goran
sale nacionale

Fiat 500L - potrošnja ulja

Recommended Posts

Dosta toga zavisi i od ulja... Selenija mi nije mrdnula ni za mm za 12.000 km, a Shell mi se za 5.000 vec spustio za oko 2-3 mm. Motor je 1.3 MJTD.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sipao sam i Shell 7hxc 5w40, i Selenia WR 5w40, vozim oštro, volim da šaltam na 4500rpm, i da gazim, evo Neša i Kuvalja su se provozali samnom. Elem, sa oba ulja sam zadovoljan, za 10.000km nivo ne opada, možda 2mm, ako je i toliko.

Naravno da proveravam nivo ulja redovno, jer imam traume od prethodnog leša od auta koji je trošio više od 1l na 1000km, a i da nije tako sve jedno bih proveravao.

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ocigledan primer je recimo Alfa Romeo 156. Vozaci koji voze dizel motor verovatno se nikada nisu dohvatili cepa za ulje i nisu uprljali ruke dosipajuci isto. Dok vozaci benzinskog ts motora obavezno moraju da nose ulje u gepeku i redovno proveravaju nivo ulja i dosipaju ga u motor. Odgovoran vozac ce to raditi na bar 1000km, jer potrosnja moze biti i 400ml na 1000km.

 

Kod modernih dizela koa što su Fiatovi treba imati na umu  da u slučaju neuspele regeneracije DPF-a određena količina goriva odlazi u ulje tako da nivo može biti visok, a realna količina ulja ni blizu prikazanom. Drug je na Corsi 1.3 mjet 95ks radio zamenu ulja na 7000km jer je ulje bilo razređeno preko granice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve u svemu, svi imamo različite rezultate. Zato u uputstvu lepo piše da se na svakih 3000 proverava i dosipa po potrebi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ocigledan primer je recimo Alfa Romeo 156. Vozaci koji voze dizel motor verovatno se nikada nisu dohvatili cepa za ulje i nisu uprljali ruke dosipajuci isto. Dok vozaci benzinskog ts motora obavezno moraju da nose ulje u gepeku i redovno proveravaju nivo ulja i dosipaju ga u motor. Odgovoran vozac ce to raditi na bar 1000km, jer potrosnja moze biti i 400ml na 1000km.

 

Kod modernih dizela koa što su Fiatovi treba imati na umu  da u slučaju neuspele regeneracije DPF-a određena količina goriva odlazi u ulje tako da nivo može biti visok, a realna količina ulja ni blizu prikazanom. Drug je na Corsi 1.3 mjet 95ks radio zamenu ulja na 7000km jer je ulje bilo razređeno preko granice.

 

 

Dijagnostika pokaže degradaciju ulja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izbaci i bord grešku, nije to sporno. Post je bio više na temu nije kod dizelaša sve tako bajno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je samo jednom upalio regeneraciju, posle 10.000 km, i ugasio lampicu posle 3-4 minuta gradske voznje... posle toga, od kada sipam na MOL-u onaj sa aditivima nije mi vise palio... nije to nista strasno - naravno, ako motor vec nije zavrsio karijeru kod prethodnog vlasnika...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krenuo sam u Zrenjanin, reko taman idem preko novog, Pupinovog mosta, pa cu stati da kupim ulje u ovlascenom servisu i raspitam se za potrosnju. Posto sam pre jutarnjeg paljenja utvrdio da ulja vise nema na mernoj sipci, a automobil prenocio na savrseno ravnom.

 

Stignem u Auto Kucu Kole tik pre Pupinovog mosta da kupim ulje i obajsnim problem...

Zakljucak moje posete serisu je, sto bi rekli ameri - RTFM !

 

Prva recenica u uputstvu vezana za motrno ulje je "Proveravajte nivo ulja nekoliko minuta (oko 5) posle gasenja motra.".

Iako sam procitao uputstvo, posebno deo vezan za ulje ovu prvu recenicu kao da nisam video.

 

Pet minuta posto sam ugasio motor proverimo sipku u servisu, a ulje na pola. Sada mi fali onaj smajli sa magarecim usima :D, posto sam se tako osecao.

Dakle kod Fiata 500L, ulje se proverava na vrucem motoru, par minuta posto se motor ugasi. Moje provere ujutru, posto auto prenoci, nisu bile merodavne.

 

Izuzetno sam pozitivno bio iznenadjen uslugom u servisu Kole, odmah su mi proverili auto i besplatno dosuli ulje na max. Dogovorio sam sredjivanje jednog problema na autu za posle NG, odmah su mi bukirali i zamensko vozilo.

Moja preporuka za njih. Naravoucenije, citaj uputsto :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Logika je sledeca, ugrejana sintetika se vrati u krater gotovo odmah po gasenju motora. Za razliku od strajih tipova ulja kojima dugo treba da se "ocede".

Kada je motor hladan pomenuto ulje ima karakteristiku da se tesko lepi za mernu sipku, pa je ocitavanje nivoa ulja manje nego sto stvarno jeste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Logika je bez veze, meni je isti nivo posle 15 minuta i posle dva dana. Sipam Selenia wr 5w40.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije nelogicno, ali je bezveze... ko ce da ceka 5 minuta pored ugasenih kola? Kada sam stigao negde obicno se zadrzim mnogo duze od 5 minuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi napravise filozofiju i oko provere nivoa ulja!? :wallbash:  Upravo sam proverio obe metode, ovu novu sa vrucim, i onu starinsku sa hladnim motorom. I obe su dale iste rezultate . Znaci nastavljamo sa starinskom metodom :yes

Edited by bojan dim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Logika je sledeca, ugrejana sintetika se vrati u krater gotovo odmah po gasenju motora. Za razliku od strajih tipova ulja kojima dugo treba da se "ocede".

Kada je motor hladan pomenuto ulje ima karakteristiku da se tesko lepi za mernu sipku, pa je ocitavanje nivoa ulja manje nego sto stvarno jeste.

 

Onda se teško lepi i na cilindre i ostale delove gde treba da formira tanak film. Dalje znači da dok se motor ne ugreje praktično radi na suvo jer hladno ulje beži sa metalnih delova.

Čudna filozofija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kad sam pohađao osnovnu školu, učili nas da se sa promenom temperature menja zapremina tela. Ako je to domen filozofije ili logike, treba ukinuti osnovnu školu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...