Jump to content
FAS Goran

low rider

Members
  • Content Count

    48
  • Joined

  • Last visited

About low rider

  • Rank
    Il Nuovo

Recent Profile Visitors

3224 profile views
  1. Da i meni se dopadaju ovako klot, bez ratkapne, poklopac preko šrafova je dobra stvar, ako nađem neki koji pasuje. Što se tiče zimuša, nema greške šta god da se kupi od par najboljih proizvođača zimskih guma, ali kad sam već kupovao nove uzeo sam one koje cenim da su najbolje, a i cena je bila povoljna, a gume sveže. Da sam naleteo na Michelin za ove novce, opasno bi se premišljao. Žorž, felne 12k, gume 27,5k, plus usluga vulkanizera.
  2. Oznake na felnama kažu da jesu, Fiat Scudo fabričke. Kupio sam ih kao nove od preprodavca. Potražnja za 15" felnama nije velika, tako da je cena razumna. Iz mog iskustva razlike su veoma male, subjektivne, to važi za sve premium zimske. Ipak većina testova stavlja Continental na prvo mesto. Michelin Alpin duže traje, manje se troši, to mu je najveća prednost. Ponašanje na snegu i ledu praktično isto, Continental bolji u vožnji na suvom, mekša, tiša guma... p.s. dobra ideja za ratkapne
  3. Uzeo sam na kraju nove čelične felne 15", original Fiat (našao na oglasima). Dimezije malo šire i izbačenije nego fabrička 500L, pa lepše izgledaju, 6,5j, 31et, namerno sive, old school izgled. Na njih sam stavio verovatno najbolju zimsku gumu ContiWinterContact TS 850. Ovo me je izašlo 42k sa svim troškovima. Mislim da sam uradio pravu stvar.
  4. Hvala na dosta koirsnih saveta. @neshaoct Iz bgd sam, ali me put uvek povede bar dva puta u planine u toku zime. A tamo ima svega na putu. Desi se situacija da nove zimske ne pomažu, pa za samo 2-3 metra čistog leda morate staviti lance. Ali se slažem sa tvojm konstatacijom, generalno klasične mat sive alu felne trpe sva zimska maltretiranja bez vizuelne degradacije. Ja na fići imam ovakve: Znači poliran aluminijum i u crno farbana unutrašnjost. Zbog toga nisam siguran kako će trpeti mešavinu snega i rizle i zato razmišlajm o čeiličanama. 16" su mi preporučene jer 15" navodno vrlo odskaču od izgleda i deluju manje nego što jesu, zbog veličine automobila i podkrila. Što se tiče cene, nije me mrzelo da okrenem ovlašćene iz bgd. Original čelična 16" felna košta 14-16000 din, ali svi u ponudi imaju aftermarket čelične koje su bar duplo jeftinije. Svi servisi imaju u ponudi paket 4x čelične 16" + 4x 205/55 Tigar wintera, zavisno od servisa cena ovog kompleta je 45 - 58000 dinara.
  5. Treba ovih dana da uzmem zimske gume, pa imam par opcija. 1. Da ih montiram zimske na 16" alu felne na fabričkee kojima su bile letnje, 2. da kupim čeličane 16" za zimske, 3. da kupim neke (alfine) polovne alu 15/16" za zimske, 4. da kupim neke (alfine) 15" čeličane Opcija 1. je najjefitnija, fabričke flene polirane i farbane, imaju visoki sjaj, pa imam osećaj da će ih rizla uništiti, možda grešim. Opcija 2. nigde u oglasima ne vidim čelične 16" za fiću, nema ih, nove ili polovne, nema ih. Da li neko zna koliko koštaju nove i postoje li kod nekog prodavca akcije nove 16" čeličane+zimuše, čini mi se da sam video tako nešto u ak kompresoru, ali prošle zime. Opcija 3. videh neki taksi sa čini mi se telefonkama 15", čak ne izgleda loše, a ne bi me čudilo da su polovne alfine alu felne jeftinije nego nove čelične. Opcija 4. čuo sam da izgleda mnogo smešno 15" čelična flena na fići, ali kapiram da je to jedna od jefitnijih i dostupnijih opcija jer ovih felni ima na oglasima... Šta je vaše mišljenje ?
  6. Ocigledno da nije bezveze, jer u praksi ne pokazuje isti nivo kada je motor hladan i kada je vruc.
  7. Logika je sledeca, ugrejana sintetika se vrati u krater gotovo odmah po gasenju motora. Za razliku od strajih tipova ulja kojima dugo treba da se "ocede". Kada je motor hladan pomenuto ulje ima karakteristiku da se tesko lepi za mernu sipku, pa je ocitavanje nivoa ulja manje nego sto stvarno jeste.
  8. Krenuo sam u Zrenjanin, reko taman idem preko novog, Pupinovog mosta, pa cu stati da kupim ulje u ovlascenom servisu i raspitam se za potrosnju. Posto sam pre jutarnjeg paljenja utvrdio da ulja vise nema na mernoj sipci, a automobil prenocio na savrseno ravnom. Stignem u Auto Kucu Kole tik pre Pupinovog mosta da kupim ulje i obajsnim problem... Zakljucak moje posete serisu je, sto bi rekli ameri - RTFM ! Prva recenica u uputstvu vezana za motrno ulje je "Proveravajte nivo ulja nekoliko minuta (oko 5) posle gasenja motra.". Iako sam procitao uputstvo, posebno deo vezan za ulje ovu prvu recenicu kao da nisam video. Pet minuta posto sam ugasio motor proverimo sipku u servisu, a ulje na pola. Sada mi fali onaj smajli sa magarecim usima , posto sam se tako osecao. Dakle kod Fiata 500L, ulje se proverava na vrucem motoru, par minuta posto se motor ugasi. Moje provere ujutru, posto auto prenoci, nisu bile merodavne. Izuzetno sam pozitivno bio iznenadjen uslugom u servisu Kole, odmah su mi proverili auto i besplatno dosuli ulje na max. Dogovorio sam sredjivanje jednog problema na autu za posle NG, odmah su mi bukirali i zamensko vozilo. Moja preporuka za njih. Naravoucenije, citaj uputsto .
  9. Nije uptno da motorno ulje gubi na kolicni u svakom motoru u toku sevisnog intervala. Ali od kolicine zavisi da li se kaze da motor "trosi" ili "ne trosi" ulje. A to su vrlo razlicite katogorije koje zahtevaju razlicito tehnicko odrzavanje vozila od strane vozaca. Ocigledan primer je recimo Alfa Romeo 156. Vozaci koji voze dizel motor verovatno se nikada nisu dohvatili cepa za ulje i nisu uprljali ruke dosipajuci isto. Dok vozaci benzinskog ts motora obavezno moraju da nose ulje u gepeku i redovno proveravaju nivo ulja i dosipaju ga u motor. Odgovoran vozac ce to raditi na bar 1000km, jer potrosnja moze biti i 400ml na 1000km. Bas zato ovakve diskusije su bitne. Posebno za vozila koje vozi opsta populacija koja nije tehnicki ili autmobilski orijentisana. Kao sto je slucaj sa vozacima 500L. U mojoj okolini svi vozaci 500L su porodicni ljudi ili sredovecne zene. U oba slucaja ljudi koji se nece [ne znaju] zanimati tehnickim detaljima i zavrzlamama odrzavanja. Takvi ljudi reaguju tek kada vide crvenu lampicu na instrument tabli, ako i tada. Ja jos uvek ne znam koliko [da li] ovaj 1.4 trosi ulje, pokazace vreme, ali dobro je sto sam slucajno proverio sipku i primetio da je nivo na 1/3 od min, na 1500 ukupno predjenih km. Svako ko drzi do osnovne tehnicke kulture vozlila nece dopustiti da ulje ide ispod minimuma i na kraju nece ugroziti svoj automobil/imovinu. Proizvodjaci retko kada eksplicitno napominju vlasnike kroz teh. uputstva da motor "trosi" ulje. Pronadje se negde i taj podatak, ali retko kada jasno i bitno naglasen. Ja sam izvrnuo naopacke uputstvo za a6 da bih nasao podatake o potrosnji i dolivanju koji su kolokvijalno poznati svim valsnicima i serviserima. Ne secam se da sam nasao posebno poglavlje ili napomenu sem navoda u tehnickoj tabeli za motor. Zato je dobra i ova tema za vlasnike 500L, kao bitno podsecanje da vode racuna o nivou ulja posebno u periodu prvog servisnog intervala.
  10. Izvinjavam se za off, jesi li mislio 200ml na 10 000 km? Ispravan JTD svuce smesno, 2-3 mm ulja na sipci na intervalu zamene, zato pitam. 200ml na 1000km. Ali to zavisi od stila voznje i konstalacije planeta . Nekada manje nekada vise. Tako je kod mnogih niskofrikcionih motora, fabricki su osudjeni da trose i preko 2L na 10 000km. @Francesko Toti Sigurno da si u pravu, samo kod mnogih motora preci malo preko max ne izaziva nikakv problem, recimo AlfaRomeo TS(oni bas trose ulje), a kod nekih i par milimetara iznad moze izazvati jako skup kvar. U jednacinu dodaj da se ulje cesto dosipa u taj motor, a pri dosipanju nije lako oceniti nivo kao pri menjanju kompletnog ulja...
  11. Automobili ipak nisu space shuttle, pa na njima nije sve savrseno projektovano. Pomenuti motor 2.0 tdi, kod mene u a6, a verujem i u ostalim modelima i iteracijama trosio je ulje, fabricki. ~200ml na 1000km, a po uputstvu je dozvoljeno i duplo vise da trosi... Sto znaci redovno dosipanje. Ako predjes max na sipci, na dobrom si putu da se pozdravis sa DPF, koji je inace "jeftin". Zato je dosipanje pipljivo i svaki dobar servis ti preporucuje da ides do 2/3 jer nekad auto nije na skroz ravnom, omakne se ruka, mozda nije sleglo ulje, itd. Jednostavno cilj te mere je da zastitis sebe od nepotrebnog kvara. Prve varijante tog motra su imale i problem sa glavom. Al da ne idm u off. Nadam se da Fica nece trositi ulje, bar ne znacajno, smaranje je stalno proveravati ulje i vuci pakovanje ulja u gepeku. Al videcemo, praticu ga. Posto vidim da svima troskari, bar znam da je sve po ps-u. @beli_punto Pa jedan deo je volesbno nestao, ali su mi brzo obezbedili novi. Ne bih da sudim sta se tacno desilo. Ali deluje da je nekome zatrebao deo enterijera za drugog ficu, uzeo iz mog. Ja primetio, prijavio, dobio novi deo. Napisah to u kontekstu price iz ove teme gde su nabedjivali coveka da [do]sipa ulje razlicite gradacije od onog koje mu je u motoru..
  12. Zdravo drugari, Sto rece neko u ovoj temi, da imam nov auto, ne bih otvarao haubu dve godine . To je jedan od razloga zasto sam kupio nov 500l. Ali danas nesto nije hteo da upali. Tj. upali jedva posle dugog verglanja. Ajd otvorim haubu. Skapiram da je komad kartona zaglavljen izmedju senzora polozaja radilice i zupcanika. Neverovatno kako se tu fino uglavio. Izvadim ga i auto pali na pola kljuca. Super postedeo se cimanja sa servisom. Iskoristim priliku da ocistim motorni prostor, kako nema shus zaprljalo se. Lep dan sredim ceo auto. Prosla dva sata od paljenja.. Reko ajd da proverim ulje. Kad na sipci na donjoj trecini. Presao samo 1500km. Sintetika se brzo vraca u karter tako da ne sumnjam u merenje. Praticu pa ako treba dosuti. Procitao sam kor.uputstvo. ali se ne secam da su napomenuli da trosi ulje. Nazalost to je obicaj kod mnogih proizvodjaca. 2.0tdi trosi poprilicno posebno ako se tera, a upitstvu sitnim slovima pise. Al recimo fiatov 1.6 16v skoro mi nista nije trosio na 10k. Jtd 8v ne trosi. Isto tako nije svejedno gde je ulje na sipci. Kod 2.0tdi ni slucajno ne sme biti iznad max ili na max preporuceno je na 2/3. Inace ode dpf. Kod 1.6 fiata preporuka drzati na max. Sto se tice Radulovica, na dvocifrenoj km-trazi prilikom instalacije komada dodatne opreme nestao je deo fabrickog enterijera iz mog auta. Sef servisa je resio taj problem brzo i efikasno.
  13. Hvala na linkovima. Izivini nisam video da je tema u forumu "saveti za kupovinu", stigao sam na ovu temu direkt sa gugla, a posto u naslovu stoje pojmovi "saveti, iskustva", ja pitah ljude sa iskustvom, za savet. Kada nesto ima 133 strane do difoltu je kupusara . Svejedno prethodno napisano bice korisno onima koji kupuju 500L, bez pravog iskustva prica je suplja. Detaljno obratite paznju na nivo opreme i tehnicke karakteristike vozila koje kupujete. Jednostavno odnos prodavaca prema kupcima u Srbiji je na bedno niskom niovu u svim segmentima i vrstama trgovine...
  14. Hvala ljudi na brzim odgovorima ! @debelizmaj, uh jeftino. Je l imaju kopcanje bas za 500L ? U fiat katalogu platnene kostaju oko 40 evra prednje, oko 20 zadnje. Ne bih da bacam pare ako ima jeftinijih, a skrojenih za 500l. @Suzuki Hvala na dobrodoslici . I ja imam alu felne, mislio sam na plasticne poklopce alufelne, koji idu preko srafova: Skidali su mi iste sa Stila, odmah su pokusali da skinu sa 500L, stetocine. Ajd za Stila jos i mozes da nadjes polovne, ali da jurim za 500...

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...