Jump to content
FAS Goran
sale nacionale

Fiat 500L - potrošnja ulja

Recommended Posts

Ubo si poentu....mislim da dužina garancije dosta toga govori....za Dustera npr 5 godina....posle 3 će sam ubacio tng....video sve ok. ne znam da li je galvanizovana ali korozije za sada nemam. Meni je 500 l unisex, i dopada mi se. Vozio sam twinga i volim te simpa izglede. Razočaran sam vašim zapažanjima i vidim da je 1.3 multijet ipak nekako racionalniji iako skuplji. Iskreno mrzim da auto troši ulje i da nosim kanticu u gepeku neće moći. Kad sam vozio ww bubu 1998 rekao sam sad i nikad više dolivace u moju avliju. Jeo ulje i naravno ostavio me u nedođiji. Al tada student pas da te ujede zube bi slomio, kad naspes 5 l goriva sreća do neba....Pppppppp ne ponovilo se.

Usput multijet u puntu mi nije jeo ulje....vozio ga od 145000 do 195000 na km satu.uz servis na 10000 km, polusintetika ulje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz mog ugla gledanja problem  danasnjeg kupca je sto  smatra da su danasnja kola ista kao i nekadasnja a pritom nece da procita fabricku knjigu gde lepo pise da je potpuno normalna potrosnja ulja od  0,7-1L na 1000 km.

Posto vecina starih automobila nije trosila ulje u toj kolicini s toga se skontalo da auto ne sme da trosi ulje a  vrlo dobro se secam  flajera kog je  Servis za obradu glava Cubi imao  okacenog na ulasku  gde je pisalo da se odredjena kolicina ulja u motoru mora potrositi jer ako nema potrosnje onda je i podmazivanje slabije jer jednostavno od trenja  neka normalna kolicina ulja mora da se potrosi.

Logicno zar ne?

Na kraj krajeva drugacije su i karike danas u odnosu na ranije i sad su neke lisnate dok su ranije bile prstenovi.

Jednostavno se postavlja i pitanje da nije mozda malo prterano porediti zamenu ulja na 20k km u odnosu na nekadasnjih 5k km?

Ko ima malo vise godina u doopetu zna da se nekad mineralno ulje  menjalo na 5-7,5k km a to ulje je naspram ovog danasnjeg bilo i gusce.

Sta bi bilo da se to ulje menjalo na 20k km? da libi posle 20k km  falilo ulja ? Ja mislim da bi.

Zato treba smanjiti servisni interval i menjati ulje na 10k km jer ce svakako vise motoru prijati sveze ulje a i bice manje mogucnosti za potrosnjom ulja. Vecina vozaca se uklapa u ovakav servisni interval i  to je taman da ga promene  jednom godisnje kako bi ustvari i trebalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa zavisi.Taj lik,ako mislimo na istog,sto ima blog o motornim uljima,predlaze 2 vrste ulja godisnje.Redje pred zimu i gusce pred leto.Ko prelazi 20 000 Km i da menja na svakih 10 000 Km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ulje se sigurno više degradira zimi ako se vozi na kraće relacije tj veća je kondenzacija unutar motora nego leti. + sporije postiže radnu temperaturu.

Sad da vidimo pro und contra tj pred zimu ili posle zime.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offujem ali ajde da podelim iskustvo apropo Igorovog posta za 1.3 mjet, pošto sam vozio skoro sličnog dizelaša od 85ks nekih 200-300km i moja opažanja su bila slična Igorovim. Za grad je ok veće brzine otvoren put autoput za moj ukus ne. I to kad kažem veće brzine ne mislim uopšte na brzine 150-160km/h već 80-120km/h pošto sam ga vozio malo magistralom malo autoput. Nekako se motor muči, vrišti a pritom na autoputu nisam prelazio 130km/h. Ako ga vozim istim režimom kao Stila, kako inače vozim, njemu ne prija prosto se čuje po zvuku motora da mu ne prija, da se muči i stalno traži šaltanje kako bi bio rasterećen.

 

Nisam smeo da napišem da je tako i na 120, vidiš da me i za 150 ispsovaše :laughing:

 

Inače, meni uopšte nije agresivna niti opasna vožnja 150 na autoputu. To mu izađe nešto oko 3500 obrtaja ako se dobro sećam i oko 140km/h po gps-u.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loš odnos prema kupcima u garanciji kod nas je uslovljen sa dva faktora - slaba zaštita potrošača i jako malo tržište pa loš marketing ne nanosi značajnu štetu. Ni jedno ni drugo se neće promeniti u dogledno vreme tako da nam ostaje da se sami borimo, a imamo nesreću da je Fiat među lošijima u odnosu prema kupcima, koliko sam ja uspeo da ispratrim probleme koji su dostupi na netu i u medijima.

 

Što se tiče izbora motora to je sasvim individualno. Ko je konstantno u gradu i jedan put godišnje ode na more, njemu je 1.4 sasvim ok izbor. 1.3 mjet je za nekog ko hoće da štedi na gorivu i pristaje da se zadovolji performansama takvim kakve jesu. Slažem se da mu je nedostatak 6. ozbiljan minus na većim brzinama.

Kome je jurcanje važan element biraće 1.6 mjet ili 1.4T. Nema tu mnogo filozofije.

 

Auto put i brzine 150+ sama karoserija podnosi jako dobro. Nema nesigurnosti, bočni vetar začuđujeće dobro podnosi i buka u kabini je vrlo pristojna. Buka je, naravno, dosta individualna i zavisi od guma i motora u najvećoj meri. Kod mene je vrlo tih, ali je 1.6mjet na 150km/h na oko 2500 rpm. Jeina mana vožnje na većim brzinama je neproporcionalni skok potrošnje u odnosu na druga vozila koji je uslovljen visinom vozila i većim čeonim otporom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

500L sa 1.3 multijet motorom je prvensteno gradski auto i za medjugradsku voznju - lokalni, magistralni putevi, Ibarska i sl...  Nije za svakodnevni put na duze relacije autoputem. Ko to namerava, za njega bi najbolji bio 1.6 multijet. Ja mog vozim autoputem 2.500 - 3.000 obrtaja, a to je negde oko 110-130 km/h. do tih obrtaja je tih, podnosljiv, i ekonomican - iskreno, posle toga bi mu vec prijala 6. brzina. Ali koliko ja i slicni imamo potrebe za tim? Ja npr. jedan-dva-tri puta godisnje - kako kada! Mislim da su takvi i 90% kupaca ovog automobila. Ovo je automobil koji treba udobno da vas prebaci iz tacke A u tacku B - tj. prevozno sredstvo koje ispunjava svoju osnovnu namenu, a velika brzina je tu manje bitna...

 

Ustvari, sta dobijamo velikom brzinom? Ogranicenje na autoputu je i ovako 120 km/h +10% tolerancije... Ko vozi preko toga prvo prekoracuje ogranicenje i rizikuje kazne, al cak i ako to ostavimo po strani kao malo verovatno, ne dobija skoro nista. Na svakoj granici i naplatnoj rampi se napravi manji zastoj, taman da mi "sporiji" stignemo ove "brze". Cisto da vam navedem situaciju dok sam vozio Yuga  -  na more... ja sam ga vozio oko 110 km/h... posle granice ovi "brzi" me ostave... secam se nekoliko vozila razlicitih klasa i marki, pa cak i jednog Porse-a. Svi smo zajedno bili na Grcko-Makedonskoj granici - i svi smo se usput vidjali na skoro svakoj naplatnoj rampi... sve do Bubanj potoka...

 

Naravno, konfor je komfor, on je verovatno izasao odmoran - kao sto je seo, a ja iscedjen kao krpa... ali ako poredimo dva ista automobila (500L-a npr.), koja su iste udobnosti, verovatno bi ja, koji vozim sporije cak bio odmorniji, jer se manje zamaram na manjim brzinama nego onaj na vecim... a stignemo u isto vreme!

 

-----------------

 

Preduhitri me pavaobg... dok sam otkucao, tako da se ponavljamo... ali da dodam, meni izbor 1.3 umesto 1.4 motora nije bio zbog ekonomicnosti (prvenstveno), jer na isto izadje. Ne prelazim velike kilometraze... vaznija mi je snaga, tj. obrtni moment, zbog koga nema potrebe za cestim menjanjem brzina i zbog cega je i voznja udobnija, manje stresnija... neko ce reci nije to prava voznja, ali koliko ljudi, toliko i cudi...

 

-----------------

 

Nisam zaboravio u kojoj smo temi... i ovo se tice potrosnje ulja, - pri normalnoj eksploataciji nijedan ispravan auto ne bi trebalo da trosi ulja - ali ako se vozi u crvenom, velikim brzinama, svaki ce trositi ulje... potrosanja ulja (na ispravnim automobilima), vise govori o rezimima njihove voznje nego o kvalitetu.

 

Na starim automobilima smo svi menjali ulje na 5-10.000 km, ali je i ulje bilo jeftinije, mogli smo to sami da uradimo za sat vremena u prvom kanalu, pa to nismo ozbiljno ni shvatali - kupim kanticu ulja u Tempu, pa ne razmisljam... kakav auto, tavko i ljue...  ali sada kada treba platiti 100 eura godisnje za menjanje ulja, tema deluje zanimljivija za diskusiju ;)

Edited by ata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je čak i tih 110km/h na 2500 obrtaja gotovo previše.  Koliko ti zvuči normalno da ja vozim Stila u 3. brzini 80? Tu su mu isti obrtaji kao tvom 500l-u na 115km/h :)

 

I smatram da nisi u pravu za brzinu. Na putu od 12 sati kroz EU(gde jelte nema granica i gluposti) se ta mala razlika u brzini itekako oseti.

 

Takođe ne vidim da sam nešto umorniji ukoliko je brzina 20-30km/h na autoputu veća. Pa nije to teranje u blokadu(ili  jeste za 1.3 :p ) i jurcanje po krivinama pa da te malo veća brzina umara.

 

Ima jedna lepa ravnica kroz Hrvatksu posle Batrovaca, jedno 50km samo pravo ako ne i jače. Ja kada tu prolazimo popijem kafu, jedem, samo što neki film ne pustim :laughing: Toliki bude promet kada mi naiđemo tako da ta stavka o umoru pri malo većoj brzini meni nema baš smisla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ata legendo....Ajd 100 eur...ali pod uslovom da kad mi popije litru za 5000 do 10000 km dodjem u npr.Stojanov.... Bar dan ja došao malo da dolijem za onih 100 eur. Sutra kad nešto rikne biće zato što ste dosipali falš ulje....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nismo se razumeli... mislio sam da kazem da je danasnji godisnji servis u ovl.sevisu za savremene automobile oko 100 eura, a za Yuga je kostao 5 eura za filter i kanticu najjeftinijeg ulja.


P.s. Igore, dosta mi je stresa u zivotu... meni sada u 90% slucajeva odgovara penzionerska voznja... za onih 10% dodje mi da odem u luna park da se provozam, da me zelja mine... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma jesmo....već ako dam za mali servis i extra ulje 100 eur a pojede mi do 1.5 l do sledeće zamene.... Bio bi red da mi ga gratis dospu isto ulje a ne da ja kupujem Seleniu, dosipali itd. Onda bi u slučaju kvara bilo sta mi znamo šta ste vi sipali i garancija propada. Znači servis je skuplji za kol.dosutog ulja...mada je za mene nedopustivo da mi auto koji je nov jede ulje i da nosim kanticu u gepeku. Znači multijet ima jeftinije održavanje, registraciju, potrošnju. Oprostio bi mu autoput i velike brzine zbog toga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko kosta mali servis ako se ne radi u ovlascenom servisu?

Zasto bi neko isao u ovlasceni servis za dolivanje ulja,ako se odluci da nastavi odrzavanje u ovlascenom zbog garancije?

Zasto bi se kantica ulja nosila u gepeku?

Kako vi to zamisljate?Da krenete negde na put i nestane 2 litre ulja?Pa nije to tecnost za soferku.

 

 

.mada je za mene nedopustivo da mi auto koji je nov jede ulje i da nosim kanticu u gepeku.

 

Ne radi se o tome sta je dopustivo i sta nije.Vec sta je realnost a sta nije.

Realnost je da svaki nov auto trosi ulje,neki manje neki vise.Benzinci narocito.jednostavno tako stvari funkcionisu.Ukoliko je to u granicama normale a ne kao kod kolege koji je ocigledno imao fabricku gresku.

BMW,Mercedes,Audi,svaki trosi ulje.

 

Druga stvar,planiras da kupis auto od 9000 e i prema litri potencijalno dosutog ulja se odnosis kao prema nekom vaznom ekonomskom faktoru?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne kao ekonomskom već psihološkom. Ako odem na put od.5000 km u Holandiju npr....vozim autoputem u 6 toj....volim da przim na autoputu slično kao Žorž....u slučaju 500 l moram nositi ulje. Dusterom sam napravio letos turu Grčka Italija i još vozim na tn. nisam nosio ulje i nije mrdam nivo na šipci...motul x cess 8100. Imam pravo da neću kanticu, flašicu il šta već u gepeku...da se trzam jer nešto čuka u motoru i idiotskiom metodom na plus 40 leti merim nivo ulja 5 min. nakon gašenja motora. Zbog toga mi je multijet u prednosti. Auto me dugoročno interesuje, ne uzimam na kredit jer nema boljih uslova itd....daću ženi i detetu da vozi...nadam se da me razumete. Nisam maliciozna. Moja mišljenja su bazirana na vašim iskustvima...lično iskustvo je kada govorim o Dustera. Pozdrav i svako dobro.

Hebe me rečnik na telefonu...Oprostite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mozda si malo previse citao Doco a malo manje vozio....od BG do grcke i nazad nisam ni pogledao ulje.

mislim da sam dolio 3-4dcl posle 6000km, mada i ne znam na koliko su u servisu ostavili sipku.....nista mi ne udara, zvecka....nisam stigo da odem da produzim garanciju ali videcu da li rade u pon/utorak da to obavim i ne mislim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije tako strašna ta potrošnja ulja. Gledao sam ruski review Mečke S 500 2001g, vlasnik nosi kanister od 5l u gepeku. Već ssam pominjao bmw M5 sa V10 motorom, njemu je da popije litar na 2000km kao dobar dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...