Jump to content
FAS Goran
neshaoct

F1: Ferrari

Recommended Posts

Ferrari rešio problem sa agregatom iz prošle godine?

 

Ferrari_F1-75_VN_Madarske_Staza.jpg.webp

 

Italijanski tim nije mogao da koristi punu snagu svog motora.


2022. godina pokazala je koliko je potreban pouzdan i dobar motor. Jedan od faktora koji nisu išli na ruku Ferrarija jeste i veličina tubo punjača koja nije bila idealna na trkama sa velikom nadmorskom visinom, kao što su one u Meksiku i Brazilu. Odmah posle sezone Mattija Binotto potvrdio je da je Ferrari morao da na ovim staza ograniči upotrebu turbo punjača a na trkama u Španiji, Azerbejdžanu i Austriji ova pogonska jedinica imala je i problema sa ventilima, zbog čega su performanse samog agregata bile limitirane.

Kako piše Motorsport-Total, kao najslabija karika u ovom lancu bila je svećica u prednjoj komori. Inače, za ovaj razvoj sistema sagorevanja sa turbulentnim mlaznim paljenjem je za potrebe Ferrarija razvila kompanija Mahle uz pomoć koje su uspeli da smanje raniji jaz u performansama za Mercedesom. Prema ovim informacijama problem se javio kada su želeli da iskoriste maksimalni pritisak za ubrizgavanje što je dovelo da povišene unutrašnje temperature i velikog uticaja na svećicu. Zbog toga inženjeri su morali da urade neka podešavanja kako bi sprečili da ova svećice bude napregnuta preko dozvoljene granice a ova partnerska kompanija radila je na osiguravanju novih materijala koji bi ispunili nove zahteve.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrariju nije bilo dozvoljeno da prisustvuje sastanku proivođača agregata po pravilima za 2026.?

 

Carlos_Sainz_Charles_Leclerc_Ferrari_F1-75_VN_Japana_Subota.jpg.webp

 

Italijanski tim zvanično još uvek nije se usaglasio sa novim pravilnikom.


Kako prenosi RacingNews365.com Ferrariju nije bilo dozvoljeno da prisustvuje sastanku dobavljača agregata koji su već pristali da učetsvuju od 2026. godine. Rok za prijavu ovih proizvođača bio je do 15. oktobra ali je on kasnije bio pomeren za kraj novembra prošle godine.

U ovom periodu pristupnicu su popunili Audi, Alpine, Honda (HRC) Mercedes i Red Bull dok to Ferrari još uvek nije učinio. Kako se navodi, razlog za to jeste Red Bull koji se sa novom fabrikom za proizvodnju pogonskih jedinica tretira kao novi dobavljač i sa tim ima određenih povlastica a jedna od njih je više vremena za razvoj motora. Tim iz Maranela upravo ovde vidi problem i smatraju da Austrijski tim ne treba da bude tretiran kao novi već kao postojeći dobavljač jer su oni nasledili intelektnu svojinu Honde. Pored toga, Red Bull i Honda obavezali su se da će zajedno raditi na postojećim motorima sve do kraja 2025.

Inače, kako ovaj izvor navodi pomenuti sastanak održao se 15. decembra 2022. godine.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Gazzetta dello Sport: Ferrari dobro napreduje sa novim bolidom

 

Carlos_Sainz_Ferrari_F1-75_VN_Italije_Staza.jpg.webp

 

Ovaj italijanski list navodi da je tim iz Maranela već uspeo da se poboljša na nekim poljima.


Kako prenosi La Gazzetta dello Sport Ferrarijev novi projekat za sada je poznat pod nazivom 675 i prema njihovim saznanjima najveća unapređenja postignuta su u oblastima aerodinamičke optimizacije i gubitka težine. Tako bi prema ovim informacijama bolid za 2023. trebalo da bude za 3kg lakši od svog prethodnika, odnosno da zadovoljava minimalnu težinu od 796kg, što bi bila odlična polazna osnova za raspodelu kilaže.

Takođe, u Maranelu se radi na optimizaciji boka bolida kako bi vazduh lakše strujao i na taj način dobili dodatno prianjanje. Sa druge strane oval list navodi da je Ferrari napravio i odličan pomak napred sa svojim novim agregatom koji će biti jači za 30 konjskih snaga.

Prezentacija novog bolida zakazana je za 14. februar.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrarijev novi agregat pokazuje dobre rezultate u Maranelu?

 

Ferrari na VN austrije

 

Italijanski tim veoma se trudi da reši probleme iz prethodne sezone.


Prema navodima medija sa Apeninskog poluostrva Ferrarijev novi agregat uveliko se “vrti” na test liniju u njihovoj fabrici. Tokom 2022. agregat iz Maranela imao je probleme sa pouzdanošću zbog čega su izgubili veliki broj poena kao i da su na stazama sa velikom nadmorskom visinom morali da ograniče upotrebu turbo punjača.

Sada kako navodi Formu1a.uno agregat za 2023. se uveliko testira gde se radi na simulaciji dugih stintova i to sa punom snagom. Takođe, radi se i na izradi novog softvera koji će pomoći oko pouzdanosti agregata kao i na što boljoj raspodeli snage. Inače i Ferrari je imao određene probleme sa svojom pogonskom jedinicom koji su bili uzrokovani zbog fenomena poskakivanja bolida. Zbog toga sada vlada optimizam u Maranelu i veruju da im ove godine neće biti potrebno više od 4 motora po vozaču za celu sezonu.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovi se samo hvale a sezona nije ni počela. I prošle godine je motor bio super na početku sezone dok nisu morali da ga pojačaju i onda je krenula igranka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari zakazao trodnevni test u Fjoranu za sve svoje vozače

 

Ferrari_SF71H_Test_Fjorano.jpg.webp

 

Italijanski tim želi da svoje pilote drži u što boljoj formi.


Ferrari je rešio da ponovo upali svoj bolid SF-21 iz 2021. u sred januara kako bi održao formu svojih vozača zbog čega je zakazao trodnevni test. Prema navodima italijanske verzije sajta Motorsport.com, Carlos Sainz i Charles Leclerc imaće po jedan ceo dan na raspolaganju dok će po pola dobiti test vozači Antonio Giovinazzi i Robert Shwartzman. Inače, ovaj test održaće se na Ferrarijevoj stazi unutar kompleksa u Maranelu.

Italijanski tim je svoju prezentaciju novog bolida zakazao za 14. februar a prema najnovijim a još uvek ne potvrđenim informacijama ona bi trebalo da se takođe održi u Maranelu.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari se ipak složio i podržao pravilnik oko novih agregata?

 

Charles_Leclerc_Ferrari_F1-75_VN_Spanije_Treci_Trening.jpg.webp

 

Italijanski tim imao je velike zamerke na ovu temu.


Kako prenosi Corriere dello Sport tim iz Maranela rešio je da se na kraju složi sa predlogom novog tehničkog pravilnika za pogonske jedinice koje će u šampionat doći 2026. godine. Glavni problem Ferrariju upravo je bio Red Bull, koji je za ovu priliku dobio status novog proizvođača, a to donosi određene benefite u cilju što bolje pripreme, dok je italijanski tim smatrao da tim iz Milton Kinsa ne treba da imaju ovu privilegiju jer su otkupili intelektualnu svojinu postojećeg proizvođača, odnosno Honde.

Inače, tim iz Maranela je za sada propustio dva roka da se prijavi za učešće u šampionatu kao i da prema nekim navodima njima zbog toga nije bilo dozvoljeno da prisustvuje sastanku koji je održan u vezi novih tehničkih pravila. Za sada kao dobavljači agregata za 2026. već su se prijavili Audi, Alpine, Honda (HRC), Mercedes, Red Bull, a sada se čeka i zvanična potvrda Ferrarija.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vasseur traži od Ferrarija da što pre produži Leclercov ugovor?

 

Charles_Leclerc_Ferrari_VN_Madarske_Cetvrtak_1.jpg.webp

 

Vozač iz Monaka trenutno je obavezan na vernost timu iz Maranela sve do kraja 2024. godine.


Ferrari je novu 2023. započeo sa velikom promenom i to na čelu, gde je Mattiju Binotta zamenio Frederic Vasseur. Ovo je možda i početak jedne nove ere a ovaj Francuz imaće zadatak da što pre popuni praznine u slagalici i tako dođu do nove titule. Zbog toga stabilnost tima biće važan faktor.

Kako prenosi italijanska verzija sajta Motorsport.com, Vasseur želi da što pre produži ugovor sa Charlesom Leclercom. Ovaj Monačanin ima važeću saradnju sa Ferrarijem još dve godine pa se tako novi šef tima boji da bi on uskoro mogao naći na meti Mercedesa. Sa druge strane Red Bull je zaključao Maxa Verstappena sve do 2028. a McLaren ima pravo na Landa Norrisa do kraja 2025. godine, pa izgleda da i italijanski tim želi isto to da učini sa svojim vozačem.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi odlasci u Ferrariju, dva inženjera su na izlaznim vratima fabrike u Maranelu?

 

Maranelo_Ferrari_Zgrada_Sa_Novim_Simulatorom.jpg

 

Izgleda da se puno radi na transferu inženjera.


Kako prenosi Motorsport.com, dva inženjera sprema su da odu iz Ferrarija i svoju karijeru nastave u Red Bullu ili čak Mercedesu. Prema ovom izvoru radi se o Emanuelu Guidottiju i Angelu Rosettiju.

Naime, tim iz Milton Kinsa želi da u svoje redove dovede baš Angela Rosettija koji bi u ovaj tim sa sobom poneo i iskustvo o razvoju jedinica za sagorevanje, što bi bilo značajno za novoformirano Red Bullovo odelenje za razvoj pogonskih jedinice. Takođe, ovaj inženjer ima iskustva na poljima dinamike fluida i sagoravanju. Sa druge strane Emanuele Guidotti bi trebalo da pojača redove Mercedesa pa će tako posle devet godina napustiti Maranelo.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasi opet najvredniji i prvi startuju sa pripremama za iducu sezonu :lol: ...

Sve isto iz godine u godinu - maltene prvi odustaju na pola trenutne sezone, spremaju se za sledecu, na pocetku sledece uglavnom pr*nu u cabar... I tako u krug godinama unazad, na kakve su grane nazalost spali. Ne znam da li mozda razmisljaju vec da krenu da spremaju bolid za 2027. :(

 

Ferrari potvrdio da već radi na bolidu za 2024.

 

Charles_Leclerc_Ferrari_SF-23_VN_Monaka_Staza.jpg

 

Italijanski tim već počinje sa pripremama za narednu sezonu.


Tokom ove zime tim iz Maranela napravio je velike promene, a najveća je bila na njenom čelu, gde je Mattiju Binotta zamnio Frederic Vasseur. Ipak, Ferrari nije imao sjajan start sezone, gde tim nije mogao da parira vodećima, ali je u nastavku uspeo da postepeno podiže svoju formu, gde je po rečima vodećih ljudi ekipe sada jedan od ciljeva da se izađe na što više podijuma i tako dođe do nove pobede.

Ipak, izgleda da pravilo o ograničenju budžeta koči planove tima iz Maranela.

 

Frederic_Vasseur_Ferrari_VN_Velike_Britanije_Pitlejn.jpg

 

“Svakako, glavni faktor u svemu ovome je ograničenje budžeta.” kazao je šef tima Feredric Vasseur za Corriere dello Sport. “Ono vam ne dozvoljava da kreirete novi projkeat kao što je to bio slučaj prethodnih godina. To znači da morate da adaptirate projkat trenutnoj situaciji i mislim da smo u ovakvim uslovima napravili dobar korak napred. Mi moramo da u obzir uzmemo i činjenicu da su pravila sada mnogo preciznija nego ranije i zbog toga je teško da se napravi veći korak napred u toku sezone. Ali što se nas tiče, mi već radimo na bolidu za narednu sezonu i pokušavamo da izmenimo naš pravac.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turrini: Ferrari ponudio Hamiltonu ugovor, Britanac se zahvalio na ponudi?

 

Lewis_Hamilton_Mercedes_W14_VN_Belgije_Garaza.jpg

 

 

Prema nekim navodima iz Italije, bilo je nekih razgovora između ovde dve strane.


Još na početku ove sezone bilo je navoda da je predsednik tima iz Maranela John Elkann ponudio Lewisu Hamiltonu dobar ugovor da pređe u njihov tim, ali kako sada navodi Leo Turrini, novinar koji je dosta blizak Ferrariju, sedmostruki šampion sveta rešio je da odbije ovu ponudu.

 

Prema njegovim navodima, Lewis Hamilton želeo je da izvuče najbolje uslove u novoj saradnji sa Mercedesom, zbog čega je Ferrari ponudio znatno više novca ali ipak britanski vozač želi da nastavi da i dalje vozi za ovu nemačku kompaniju. Prema Turrinijevim navodima, glavni razlog zbog čega Lewis Hamilton još uvek vozi u šampionatu jeste osvajanje svoje osme titule, što je jedan od odlučujućih faktora oko njegovog ostanka u timu iz Berklija.

Za sada još uvek nemamo zvaničnu potvrdu ove informacije a činjenice je ta da Britanac i Mercedes još uvek nisu ozvaničili novi ugovor.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corriere della Sera: Leclerc i Ferrari započeli razgovore oko novog ugovora

 

Charles_Leclerc_Ferrari_VN_Brazila_Padok.jpg

 

Izgleda da su ove dve strane krenuli sa pregovorima oko nove saradnje.


Charles Leclerc je još 2018. potpisao dugogodišnji ugovor sa italijanskim timom koji važi do kraja sledeće godine, ali izgleda da ovaj vozač i Ferrari žele da što pre ugovore novi. Ipak, ovoj situaciji svakako ne doprinosi njegovo odustajanje sa VN Brazila a koja se još desilo u formacijskom krugu tako da ovaj momak iz Monaka nije uspeo da upiše start.

 

Vozaču Ferrarija ovo je peta sezona sa timom iz Maranela a najbolji uspeh mu je druga pozicija u šampionatu 2022. godine. Prema navodima Corriere della Sera, Charles Leclerc i Ferrari započeli su pregovore oko novog ugovora ali za sada nisu poznati svi detalji prvih razgovora.

Još uvek nema zvanične potvrde ove informacije.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekler produžio ugovor sa Ferrarijem

 

240155-lekler01.jpg

 

Vozač Ferrarija u Formuli 1 Šarl Lekler produžio je ugovor sa italijanskim timom. Ferrari je na društvenim mrežama objavio nastavak saradnje.

 

''Ferrari sa zadovoljstvom objavljuje produženje ugovora sa Šarlom Leklerom, koji će nastaviti da vozi za italijansku ekipu u Svetskom prvenstvu Formule 1 nakon sezone 2024'', navodi se u saopštenju. Lekler, rodom iz Monaka, od 2019. godine je deo Ferrarija, za koji je upisao pet pobeda i 30 podijuma, dok je 23 puta imao pol poziciju.

Nova sezona Formule 1 počinje 2. marta trkom za Veliku nagradu Bahreina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš... Ne znam šta misli da uradi, niti šta u Ferrariju misle da urade s'njim. Da se bori za titulu, šta li?

U najslavniji/najveći F1 tim dolazi vozač na kraju karijere čisto eto da može da upiše da je vozio za sva tri velika - McLaren, Mercedes i Ferrari. Kad se Scumacher vraćao u F1 sa skoro 40 godina nije mogao da ode u Ferrari... al' Hamilton može. Ili onaj Ferrari nije ispravno rezonovao, ili ovaj sad...

Share this post


Link to post
Share on other sites

30 godina pratim F1 i stalno navijam za Ferari, dakle ne za vozača već za tim. Ovaj mi je toliko ljigav da ću ili navijati za drugog vozača Ferarija ili uopšte neću pratiti šta rade.
A zašto ga dovode? Apsolutno debilan potez. Jedino ako u paketu sa njim ne dođe i Toto Volf
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno nisam postovalac lika i dela doticnog, a ljubitelj sam Ferrarija.

Kad gledam racionalno, slazem se apsolutno sa vama. A opet mi ova kombinacija deluje interesantno, iz nekog suludog razloga :) . Ako se ostvari, navijao bih da uspe, mada je tu u ovim godinama najveci dobitnik upravo Hamilton. Naravno uz ogroman marketinski odjek, nije bas toliko uporedivo ali setimo se zarade samo na dresovima kada je Ronaldo presao u Real. Malo bi se izmesale i karte, pitanje je samo kako bi sami Tifozi to docekali.

Ferrari sa postavkama vidjenim i prosle i prethodnih godina svakako moze da se bori jedino da otkine neku pobedu. Jedini koga vidim u trenutnoj F1 da bi sa njima mozda samo pokusao neku borbu za sam vrh karavana je Mad Max, a i to iz ludjih dana :) .

 

PS: Evo upravo citam, Ferrari ocekivano nije produzio ugovor sa Sainzom... Navodno ovaj sad "gadja" Audi od 2026., isto kao i Vodonosa. Bice bogami i veceg mesanja karata.

10 hours ago, neshaoct said:

eto da može da upiše da je vozio za sva tri velika - McLaren, Mercedes i Ferrari.

Samo da dodam licno misljenje - iz ovog trojca bih apsolutno izbacio Mercedes, a dodao Williams. To su mi jedina tri "prava" i "velika" tima kroz F1 istoriju.

Sem ucesca tamo na samom startu 1954-55., Merc mi je u rangiranju iskljucivo timova danas na nivou recimo Red Bulla. S tom razlikom sto kroz istoriju jesu bili i dobavljaci motora.

Druga je prica sto Williams jos od kraja 90-ih tesko uspeva da se dozove...

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, Ivan said:

PS: Evo upravo citam, Ferrari ocekivano nije produzio ugovor sa Sainzom... Navodno ovaj sad "gadja" Audi od 2026

Ovo sam negde čuo još onomad kad je Audi objavio da ulazi, da su već dogovorili Sainca kao glavnog vozača. E sad samo da vidimo gde će sledeće godine. Navodno su iz Merca kontaktirali Alonsa. Ko zna šta će tu sve da se izdešava, ali nama će svakako biti interesantno, posle par sezona bez velikih transfera, 2025. i 2026. će da bude haos :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato i kazem da mi sve ovo deluje interesantno, pa iz nekog suludog razloga i Hamilton u legendarnom, crvenom dresu Scuderije.

 

Ferrari potvrdio višegodišnji ugovor sa Hamiltonom

 

Zastava_Ferrari_VN_Australije.jpg

 

Malo nakon Mercedesa se zvaničnim i veoma kratkim saopštenjem oglasio i Ferrari.


Glasine da će Hamilton preći u italijanski tim, koje su se jutros proširile kao divlji šumski požar, potvrđene su večeras od strane oba tima i sedmostrukog šampiona sveta.

Ferrari se oglasio veoma kratkim saopštenjem u kojem piše:

Scuderia Ferrari sa zadovoljstvom može da objavi da je Lewis Hamilton potpisao višegodišnji ugovor sa ekipom koji počinje da važi od 2025.”

Tokom dana su se iz više izvora pojavile informacije da su svi u Ferrariju znali šta će se dogoditi. Bilo je priča da postoje problemi oko novog ugovora za Sainza, posebno nakon što je objavljeno da je samo Leclerc produžio saradnju sa timom iz Maranella. Istina je da je Sainz bio obavešten o budućim planovima ekipe i samo se čekao pravi trenutak da sve strane objave vest.

Ostaje da se vidi gde će Španac otići nakon ove sezone

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/1/2024 at 12:49 PM, Vule said:

image.thumb.png.c3f66b5603546cdf99507abcdb77d7fc.png

 

Užas...

 

Kakav jeres, kakvo skrnavljenje   :sick:

Uz KTM u moto šampionatu sa krilcima na oklopu gde god pogledaš, ovo mi je najstrašnija vest...

 

Deffinitivno od ove godine nedeljom gledam snimke trka iz '90-ih. 

 

Ništa me više aktuelno ne interesuje. Svake nedelje po snimak dobre, stare, prave trke - pa dokle dobacim   :)   Ako me Bog poživi možda i pogledam nešto iz ove godine tamo neke 2060    :lol:

Edited by PremieRacing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton ima trogodišnji ugovor sa Ferrarijem?

 

Lewis_Hamilton_Mercedes_VN_Majamija_Medija.jpg

 

Britanski vozač će od naredne sezone promeniti sredinu.


Lewis Hamilton odlučio se da posle 11 godina napusti Mercedes, pa će tako od 2025. postati član tima iz Maranela. Britanac se juče obratio javnost preko društvenih mreža i kazao da mu je potreban novi izazov.

Ipak, kako italijanski mediji navode još jedan od razloga za napuštanje tima jeste činjenica da se Mercedes opredelio za kratkoročni ugovor sa Lewisom Hamiltonom ali je Britanac je želeo da potpiše novu saradnju na 2+1 godinu, što se nije dogodilo jer je ponuda na stolu bila na 1+1 sezonu. Izvori sa ostrva dalji pišu da je jedan od zahteva bio i taj da je Lewis Hamilton tražio ulogu ambasadora kompanije sve do 2035. godine, ali je bord direktora odbio ovaj zahtev.

 

Lewis_Hamilton_Mercedes_W14_Carlos_Sainz_Ferrari_SF-23_VN_Saudijske_Arabije_Trka.jpg

 

Sa druge strane prema navodima Formu1a.uno, Ferrari je izašao u susret ovih uslovima, pa je trenutnom vozaču Mercedesa ponudio ugovor na 2+1 godinu, ambasadorsku ulogu kao i da će u njegov projekat Mission44 uložiti 400 miliona dolara.

Za sada nema zvaničnih potvrda ovih informacija.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...