Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

Ali šta čovek da kaže kad žena utera nov auto u crveno samo da bi krenula iz mesta  :crybaby: ?

Edited by springboy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako može ništa!Sigurno to nije uradila svesno (nije valjda da ti je u vidokrug ušla najgluplja žena sveta :thumbdown: )...a baš takve "nesvesne" najčešće su veoma opasne...u oba pravca!I nije istina da je to samo svojstveno "ženi"..pre neki dan stojim na crvenom,kad jedan tip nonšalantno pored mene gas i još mi svirnu :2guns: ...a čekala sam samo zeleno!!!!Dakle... :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj je dizel,1.3 mjdt i uživam dok ga vozim.Pokušavam da smanjim potrošnju ekonomičnom vožnjom po gradu sa manje obrtaja..do sada nisam prešla 2000..i čini mi se da uspeva! 

Kad prodje period razrade motora, imajte (dizelasi :) ) u vidu da takvom voznjom kasnije ne "zacementirate" auto, nije sve u sto manjoj potrosnji.

Pogotovo ovi moderni CR dizelasi sa sve diznama, EGR, DPF... Uzimajuci u obzir i kvalitet ED kod nas.

Vec dugo vozim dizelase (privatni/sluzbeni), redovno se produvavaju autoputem na 3000-4000 o/min ili malo ostrijom voznjom i teranjem u obrtaje na magistrali (ponekad i po gradu gde uslovi dozvoljavaju), nisam nikada imao problema sa pomenutim komponentama motora.

A imajte u vidu da se razlika u potrosnji izmedju "penzionerske" i zustrije voznje na MultiJet motorima nesrazmerno malo primeti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno se slažem sa Ivanom. Ja normalno vozim na manjim obrtajima, pa me stalno serviser kritikuje :laughing: da ga povremeno produvam. Nego, posle 350 km vožnje, čini mi se da su sva "sjajna" mesta u kabini (sredina volana, delovi ispred suvozača) strašno osetljiva na grebanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...čini mi se da su sva "sjajna" mesta u kabini (sredina volana, delovi ispred suvozača) strašno osetljiva na grebanje.

 

I novinari jednog domaćeg auto časopisa su našli tu zamerku, nisi usamljen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Moj je dizel,1.3 mjdt i uživam dok ga vozim.Pokušavam da smanjim potrošnju ekonomičnom vožnjom po gradu sa manje obrtaja..do sada nisam prešla 2000..i čini mi se da uspeva! 

Kad prodje period razrade motora, imajte (dizelasi :) ) u vidu da takvom voznjom kasnije ne "zacementirate" auto, nije sve u sto manjoj potrosnji.

Pogotovo ovi moderni CR dizelasi sa sve diznama, EGR, DPF... Uzimajuci u obzir i kvalitet ED kod nas.

Vec dugo vozim dizelase (privatni/sluzbeni), redovno se produvavaju autoputem na 3000-4000 o/min ili malo ostrijom voznjom i teranjem u obrtaje na magistrali (ponekad i po gradu gde uslovi dozvoljavaju), nisam nikada imao problema sa pomenutim komponentama motora.

A imajte u vidu da se razlika u potrosnji izmedju "penzionerske" i zustrije voznje na MultiJet motorima nesrazmerno malo primeti.

 

 

OK slazem se... pocinjemo vec da vozimo i malo brze... Ja sam cekao da predjem 2.000 km! Na autoputu sam ga nedavno izduvao - do 170 km/h (kraci period, nekoliko km). Inace po autoputu vozim ga 2.500 obrtaja i to mi najvise odgovara. Takodje je dobro to uciniti na nekoj vecoj nizbrdici - npr. niz Frusku goru na spustanju prema Novom Sadu, tu ga redovno spustam bez gasad sa oko 3.500 obrtaja. To su mi svi savetovali, a ako su lagali mene i ja lazem vas... :)

 

Samo da dopunim, da ne bi neko pogresno shvatio - dok je motor hladan nikako ne forsirati, tek kad se ugreje!  Bolje je voziti ga na niskim obrtajima i sa manjim gasom dok je hladan... a posle moze, moze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro, to je univerzalno pravilo...

Pogotovo vazi za turbake, posto je turbina vrlo precizan sklop koji se vrti na velikim brzinama - ne ulaziti u vise obrtaje dok motor ne dostigne radnu temperaturu. Ali takodje vrlo bitno - posle forsaza, ostaviti motor da radi u leru kako bi provrteo ulje i rashladio turbinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste li pročitali u poslednjem broju (srpskog) autobilda da je Fiat 500L 1.4 nacionale proglašen najboljim gradskim automobilom na našem tržištu :clap: 

 

Obuhvatili su dosta automobila, definisali kriterijume za bodovanje  ... ali potkrala im se greška kod pobednika, prosečna potrošnja koju su bodovali je pogrešna (uzeta od 0.9 twinaira) a da su uzeli ispravan podatak, pobednik bi bio negde oko 4,5 mesta  :lol: (drugoplasirani je bio captur). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzinac ima manji obrtni moment, ali pri znatno vecim obrtajima. To znaci da da bi vise ubrzavao moras da ga vozis u visokim obrtajima...

 

Imamo ovu temu:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=37285

 

...pa ako ćemo nastaviti ovu priču onda tamo. ;)

Ukratko sad...atmo. benzinac od 1.4 pa naviše se vozi na oko 2.000 obrtaja i ide oko 90...em nema buke od motora, em ide. 

 

Snaga se dobija kao proizvod obrtnog momenta I broja obrtaja..

 

Kubikaža motora ništa? E, da nam je neki atmo V8, V10 ili V12, pa da vidimo kako on ide kad se potopi gas na 2.000 obrtaja...a, imaće i dalje manje Nm nego neki turbo dizel iste kubikaže...ali će ga odvaliti od života. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

da li neko zna da li postoji neki odgovarajuci krovni nosac za 500L a da nije onaj orginalni od 150e ?

Imaš Cam, italijanske, jeftinije sigurno duplo a ako ćeš bez bravica još više.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Petra

U AK Kole sam video Cam nosače, ali toplo preporučujem originalne, jer ih je nemoguće skinuti sa automobila bez otvaranja vrata, aluminijumski su i lako se montiraju. Razmisli dobro. U AK Kompresor su koštali 130€.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molim vas za par saveta u vezi kupovine.

 

Koji se dealer pokazao kao najbolji/najbrzi? Kod koga vredi kupiti auto (u obzir dolaze NS i BG)?

Da li se brze isporucuju oni automobili ko nisu default boje (ranije crvena, sada beige), i oni koji su opremljeni dodatnim paketima (1+2)?

 

Hvala vam.

Edited by Djuka S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbrze se isporucuju automobili preko neke veze. Na zalost...

U Beogradu definitivno najbrzi i najkorektniji po dosadasnjim iskustvima forumasa je ak kole zemun, pa ak kompresor itd... Sto se boje i paketa tice, tu izgleda nema pravila...

To je naravno, moje skromno zapazanje, posto sam u ovoj prici od pocetka. Mada verovatno ce se i ostale kolege sloziti sa ovim stavom....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbrze se isporucuju automobili preko neke veze. Na zalost...

 

... a posto te hvata i taj famozni avgust, ne verujem da ces bez veze dobiti auto pre septembra

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovo za avgust mi je totalna glupost. zar oni sebi mogu da dozvole da ne rade tada?? prosto ne mogu da verujem u to.

 

a kakvu vezu treba traziti, gde? u fabrici?

i sta veza uopste moze da uradi: da smanji rok isporuke sa 2 meseca na 1 mesec?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da niko ne moze da izvuce auto ranije... To sve zavisi od fabrike. Ja sam kupio kod Koleta. Nekako su mi bili najusluzniji. A isti su svugde uslovi. A avgust je u celoj Italiji neradan, tako da se tada ne nadaj autu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Djuka S, vreme isporuke je vac sada dosta manje od 2 meseca, koliko sam vidoe ima ljudi i za 20dana da su dobili auto sada u julu.

2 meseca je bilo kod nas prvih zamorcica, da vide koliko mozemo da izdrzimo  :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam prebacio 30 dana čekanja. Ako ne stigne u narednih deset dana, stiže tek septembra. Pa lepo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema pravila što se paketa i boje tiče, nema najboljeg/najbržeg dilera a ako ti je rok isporuke pitanje "života i smrti" :question: nađi neku vezu. Inače, sada je mnogo bolje nego nama s početka prodaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Najbrze se isporucuju automobili preko neke veze. Na zalost...

 

... a posto te hvata i taj famozni avgust, ne verujem da ces bez veze dobiti auto pre septembra

 

..pričate o vezi...a ja bez veze dobila auto odmah u salonu Nikom auto u KG.Čekala dva-tri dana da mi odobre kredit i otišla po auto.Izgleda da je najbrže južno :guitar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto, da se dopunim, ili ti treba veza ili da kupiš auto u Kragujevcu ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad su me zvali iz AK Kole... Stigao je auto...Porucen 28.06. Manje od 20 dana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...