Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

A da neko od vas sto se zgrazavate na potrosnju sidjete sa autoputa ili postujete ogranicenja? Posle se svi cude sto ljudi ginu u saobracaju, a nisam cuo nikoga da po autoputu vozi 120 ili po gradu 50, vec se svi hvale velikim brzinama...  Ovaj auto je osmisljen kao porodicni a ne kao trkacki. Upregnite formulu 1 da ore ili traktor da se trka...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ata u pravu si 120%. Mnogi pricaju o maloj potrosnji a onda u drugim temama kako si gazili 180km/h

to dvoje ne idu zajedno. ili stedis ili se trkas. Ja kazem da sam ga ganjao 550km i da je potrosio 6.5li/100 i da je za otvorni put to i granica maksimuma, ali me zabole za potrosnju vec da stignem u BG dok mi dve godzile ne ustanu sa zadnjeg sedista  :devil:  

Share this post


Link to post
Share on other sites

 ili traktor da se trka...

Sto da ne ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ata, delim tvoj stav 100 posto. Moja malenkost ne vozi brze od 20 preko ogranicenja - ne ide mi se kod sudije + 3 meseca. A i da nema tih kazni, nisam neki brzi... Svako malko proba auto ali ne treba ludovati


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da je moguca ta potrosnja. I ja kada bi pazio u potpunosti, ispunio bi i fabricku normu. Ako vozis u ogranicenju i menjas brzine na vreme ne stiskas gas ko sivonja, eto 5l na 100km. Ljudi ne veruju, to je njihov problem. To je nov motor euro 6 a ne cuskija od 12god i 220.000km iza sebe. Sve je novo, gume su iz 19 .nedelje 2013, to je valjda maj. Tako da, ti si rekao, ko veruje neka veruje, ko ne, nek se tesi. B-)

Edited by nikola0406

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Jedino me zanima odgovor na pitanje-koliko prosečno troši evro dizela gradske vožnje"?Meni negde oko 6 l.Da li je to mnogo (pošto mi se čini da jeste-ili se varam)? :scooter:

na ovo pitanje ce da ti odgovori ATA jer samo on vozi dizelasa, ali plasim se da te njegov odgovor ne ubije u pojam

 

 

 

Evo, javljam se na upit... al ce odgovor mozda neke razocarati...  ;)

 

Sasvim je OK potrosnja od 6 litara ako je voznja na kratke relacije ili je u pitanju Beograd. Meni je prosek po Novom Sadu oko 5.7 litara. Predjem oko 20 km dnevno u min 6 voznji, sto je otprilike 3km po voznji. Negde sam vec napisao kako izgleda moj vozacki radni dan (dete u vrtic 1 km + zenu na posao 2 km + ja na posao 5 km + nazad po dete  6 km +  nazad po zenu 2 km + kuci 1 km = najmanje 18 km dnevno. - ne pisem decimale, nebitno je), to je oko 1h dnevno u kolima.

 

Pored toga, i ja po Beogradu malo vise trosim, i onda obicno ne stizem da gledam i da pazim na potrosnju, mislim cak i oko 1 litre vise. Na kratke relacije po NS, ako mi je hladan motor trosi i oko 6.5 litara. Jeste li razocarani? :innocent:

 

Hvala!

A da neko od vas sto se zgrazavate na potrosnju sidjete sa autoputa ili postujete ogranicenja? Posle se svi cude sto ljudi ginu u saobracaju, a nisam cuo nikoga da po autoputu vozi 120 ili po gradu 50, vec se svi hvale velikim brzinama... Ovaj auto je osmisljen kao porodicni a ne kao trkacki. Upregnite formulu 1 da ore ili traktor da se trka...

Ne zgražavam se uopšte samo sam pitala informativno iskustvo još nekoga sa ovim automobilom :pc:  :coffee: ....a u potpunosti brzinu prilagođavam ograničenjima!Nisam luda da novi auto stiskam do besvesti, a i sve ostalo ne ide u prilog tome.Te velike brzine i ostale budalaštine "dokazivanja" uopšte mi nisu zanimljive..ne znam kako ste stekli to mišljenje! ;) Pazim da ne pređem 2000 obrtaja,poštujem paljenje lampice (strelice) i očekujem knjižicu sa uputstvom...a dok ne stigne imajte malo razumevanja za ovakve poput mene. :banned:  :rolleyes:

Pre 500l vozila sam astru dizela pa mi se čini da je ona manje trošila i bila mali brža-startnija(šta-li-već)...a mojim crvendaćem sam prezadovoljna!!!! :yes

Share this post


Link to post
Share on other sites

xenia, hajde predstavi svoj auto, fali nam ovde "ženski" pogled na sve ovo, moja žena nikako da se navikne na njega!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvini Xenia, nije bilo usmereno ka tebi,  pogresno si me razumela... Sa tobom se potpuno slazem... 

 

Vecina pise da im ne pada na pamet da voze 120 km/h, a onda ne veruju da su istiniti podaci ljudi koji voze u okviru ogranicenja.  Onih 3.7 l/100 km koje su verovatno svima upali u oci je dobijeno voznjom od granice sa Bosnom - Badovinaca (Pavlovica Cuprije), do Novog Sada, prolazeci kroz 10 naseljenih mesta i preko Fruske gore, i sa detetom koje spava na zadnjem sedistu :innocent:  i u skladu sa tim mekano, kao po jajima.

 

Inace, meni je merenje decimala hobi. Daleko od toga da mi nesto znaci par eura ustede... samo je interesantno. Par hiljada eura je vec druga stvar :)  ...a dizel ustedi ove druge cifre!  :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ipak da ne bude da uvek pisem samo o decimalama, pogledajte sledeci link - gde je lepo opisan ovaj model, i koji je i meni puno pomogao oko odabira modela, a ima nekih mojih komentara ;)

 

http://ooyyo.rs/automobili/testovi/testirali-smo-fiat-500l-1-3-multijet-idealan-agregat#more-3

http://www.vrelegume.rs/test/fiat-500-l/
http://www.moto.rs/test_fiat_500l_1.3_mjtd_opening_edition_gradska_atrakcija_velikog_potencijala-pc-24818.i

Share this post


Link to post
Share on other sites

ata, poštujem tvoj stav .. ali ova dva (linka) prikaza su pristrasna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako gledamo samo ustedu na gorivu, opet ponavljam gas je pogodak, dizel ne. Nikako. Jer ako ti mozes dizel da spustis na 4l ja benzin mogu na 5l. I posle koliko stotina hiljda ces ti ustedeti tih par hiljada vise sto si u startu dao? Racunica je vrlo prosta. Ali vec smo diskutovali na tu temu, ali se kroz vecinu tvojih postova provlaci samo pisanje o maloj potrosnji i ustedi. :-) Nema ljutnje, ja ti verujem da je potrosnja izuzetno mala, svaka cast, ali usteda nije. Tu se tesis. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel poručio neko bež/kapućino boju?

 

Inače, prvi put je ponuđen automatski menjač za naše tržište i to u Trekking varijanti sa 1.3 motorom. Cena, prava sitnica, 16,900 evrića.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu si Nikola, dosta je bilo nadmudrivanja, ajd sad ozbiljno:

 

Tekst u nastavku pisem za one koji jos nisu kupili automobil a razmisljaju da li benzin ili dizel. Ko je vozio dizel zna, nema sta da mu se prica. Sledece cinjenice su sigurno na strani dizela u odnosu na benzin ili gas:

 

1. Dizel ima rezevu snage u odnosu na benzin (ili gas svejedno), zbog toga sam ga prvenstveno uzeo. Ko dosta cesto ide preko brda i planina "nase zemlje ponosne" treba da zna da je to velika prednost, mnogo ga je lakse i opustenije voziti nego benzinca. Pored toga, zbog velike rezerve snage skoro uopste ne primecujem da li radi klima ili ne. Vise volim penjanje po brdima od brze voznje (u proseku 3 puta godisnje idem na Zlatibor preko divcibara i Debelog brda), a skoro svake nedelje preko Fruske gore, i ovaj auto mi je kao stvoren za to!

 

 

2. Druga vazna stvar je autonomija voznje U rezervoar stane 50 litara, sto je dovoljno za skoro 1.000 km normalne voznje. Na plin ne moze da se predje ni priblizno toliko, jer je manji rezervoar. Na proslom autu sam imao rezervoar na plin od 33 litre i autonomiju od svega 200-300 km, jer je tih 33 litre nemoguce iskoristiti do kraja, vec se moze napuniti samo oko 27 litara, a na vecini pumpi ne moze da napune ni toliko, vec iskljuce kad pocne da krci, pa stane oko 21 litre. Pri voznji po gradu ili autoputu to je 200 - 250 km. Ovo mi je jako smetalo... stalno sam razmisljao - ako promasim ovu pumpu na autoputu da li cu imati plina do sledece.

 

3. Stvar - ko vozi na plin ostaje bez rezervnog tocka ili velikog dela prtljaznika. Preporucujm da ga ne stavljate u prtljaznik jer cete izgubiti bar jos toliko mesta zbog poklopca ventila, krutih creva koje nije preporucljivo stiskati jer mogu da procure... Ako bas morate, mnogo bolje je umesto rezervnog tocka... Mozete ga zameniti priborom za krpljenje, ali to nije isto. Ako stavite rezervni tocak u prtljaznik za duze puteve zauzece vam puno mesta.

 

4. Ko ugradi gas gubi garanciju! Ako ugradjujete gas u ovlastenom servisu autokuce kod koje ste kupili auto (a ne u maloj privredi) autokuca preuzima garanciju na sebe ali gubite pomoc na putu - npr. u inostranstvu... Postavlja se pitanje - na koje nisam hteo da na sopstvenom iskustvu saznam odgovor: Zasto? Pored toga pouzdan automobil mi je potreban upravo u inostranstvu.

 

 

----------------------------

 

Inace, da ne bude samo o motoru i potrosnji - sto se tice ostalih stvari u vezi naseg miljenika - 500L, prezadovoljan sam od prvog dana, reko sto da pisem kad to vec svi znaju, ali evo i mog misljenja.

 

Za kupovinu sam se odlučio u roku od 10 min, kada sam seo u njega… pregledan je, prostran, tih (do 120 km/h i 2.500 obrtaja moze se saputati u njemu), udoban, mekan... neravnine skoro da nisam ni osećao u prvim danima, al na dobro se covek brzo navikne.

 

Automobil je izuzetno lak za gradsku voznju - prvenstveno je lak za parkiranje, tj. vrlo pregledan unazad u poredjenju sa svim "repatim" automobilima. Uvek sam imao problema da parkiram "repate" automobile, ali kod 500L mi vec posle nekoliko dana bilo sasvim jasno koliko mesta ostaje sa svake strane i od nazad, zbog  tupog zavrsetka vozila odmah iza stop svetala. Retrovizori su mu od najvecih koje sam video na automobilima pa je odlicna preglednost pri gradskoj voznji. Jedina veca zamerka je u vezi parkiranja unazad nocu i to zbog toga sto je zadnje belo svetlo za hod unazad jako slabo i nesposobno da osvetli veci prostor, tako da je znatno teze parkirati nocu nego danju.

 

Sedenje u njemu je visoko, tako da se gleda preko krovova drugih automobila (kao u nekom kombiju ili dzipu), sto doprinosi boljoj preglednosti saobracaja isped i jos opustenijoj voznji. Do sada sam navikao da saobracaj gledam kroz zadnje staklo vozila ispred mene, ali od kada vozim 500L gledam preko krovova vecine vozila – od kojih je 500L vislji!

 

Paket 1 preporucijum porodicama sa bas malom decom, prvenstveno jer mogu zakljucati zadnje podizace. U toku voznje nema sanse drugacije kontrolisati decu na zadnjim sedistima i spreciti ih da spustaju prozore. Multifunkcionalni displej mi pri kupovini nije bio prioritet, ali je bogat opcijama pa dobro dodje. Najbolja stvar je hands-free, sa kojim putnici iz celog autmobila mogu pricati i sve se odlicno cuje.  Steta sto GPS nije integrisan u osnovnu ponudu jer je nemoguce dohvatiti ga ako ga stavite na vetrobran, jer je veoma daleko. Ja sam stavio telefon izmedju volana i instrument table  - ima dovoljno mesta da ne moze da sklizne.

 

 

Sedišta su mi se u prvi mah činila neudobnim, ali posle nekog vremena shvatio sam da me u stvari teraju da sedim pravilno, kao u dobroj radnoj kancelarijskoj fotelji. Posle 40 godina (sada kada smo u najboljim godinama i imamo decu) verovatno vecina primecuje da se ujutru budi sa bolovima u ledjima i sl… E ja sam primetio da me posle duzeg sedenja u ovim sedistima ledja ni malo ne bole, za razliku od vecine “mekanijih” sedista.

 

Menjač ima problema sa ubacivanjem u rikverc. Hod je znatno kraci i sasvim drugacijeg osecaja u odnosu na ubacivanje u ostale brzine. U pocetku sam se skoro svaki put pitao da li sam ga ubacio ili ne, ali sam se vremenom navikao... svakako nije na nivou nemackih automobila.

Nazalost nema digitalni pokazivac brzine a analogni je jako neprecizan. U gradskoj voznji je tesko oceniti koliko je 50 km/h zbog vrlo guste skale i debele kazaljke brzinomera. Resenje sam nasao u podesavalju speed limita na 50 km/h sa zvucnim upozorenjem (razlikovati od limitera brzine, ovo je samo zvucno upozorenje, a brzina moze nesmetano da se povecava), i u normalnoj svakodnevnoj voznji uopste ne gledam na brzinomer, vec samo stanem sa ubrzavanjem kad se oglasi.

 

 ----------------------------

 

Da rezimiram svoj stav - 500L je generalno tezi i tromiji od ostalih automobila, bilo da su dizeli ili benzinci. Ovaj auto je projektovan za porodičnu primenu, svakodnevnu voznju po gradu, porodicne izlete i putovanja... i glavne prednosti su mu udobnost i velika velicina, uz veliki broj pregrada, ne brzina!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzela je moja sestra kapucino,neobicna boja, pogotovo nocu kad se gleda pod svetlom bandere,nekako se boja prelama, nesto kao perla.Ok je boja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

za nove kupce, savet, najbolja stvar kod ovih kola je CENA! Ko kupuje na kredit, pa i dacia će ga izaći skuplje ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

na gas se kuva, na dizel se greje, na BENZIN se vozi :), davno sam to cuo, i urezalo mi e u pamcenje. Salu na stranu, sem obuke nikad nizam vozio dizelasa, i nemam neku preteranu zelju, godisnje prelazim toliko kilometara da bi mi trebalo bar 10 godina da bi mi se ispaltilo to sto je 2000/3000 evra skuplji, radim 5 km od kuce sto bi koliko sam citao neke preporuke jako brzo pohabalo dizelasa. Naravno da ljudi imaju pravo izbora, ali smatram da svi koji su uzeli dizelasa su u startu imali 1 prednost  u odnosu na nas koje nismo, a to je 2000 evra viska, koje ja nisam imao, a i da sam imao ne verujem da bih se "odao"dizelasu  vec bih trazio vezu da kupim onaj motor za USA trziste od 160 konja.

 

Moj crveni ferrari 500l je vec 7 dana u kuci,ve je pregrmio 1 putovanje do slovenije, i moram reci da sam odusevljen, ocekivao sam dosta sporiji i tromiji auto po komentarma na forumu,ali kad se ubaci na 3000-4000 obrtaja on jako lepo povuce, posto sam ga cuvao na autoputu da ga ne gazim jos nerazradjenog, na 3000 obrtaja je isao 120,lagano, cruise control i cepaj.

A sto privlaci paznju, na pumpi u hrvatskoj izaslo 3 pumpadzija, oko njega i gledaju, jel valja pitaju...

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da rezimiram svoj stav - 500L je generalno tezi i tromiji od ostalih automobila, bilo da su dizeli ili benzinci.

glavne prednosti su mu udobnost i velika velicina

Ne zelim da me postovani forumasi pogresno razumeju... Ali posto sam u prilici da vozim svasta (i privatno i sluzbeno), ne znam iz cega ljudi sedaju u njega, pa se toliko potencira da je 500 l gabaritno veliki i tezak auto?

Evo uporedicu npr. sa onim sto privatno vozim i za sta naravno napamet znam dimenzije - verovali ili ne, kraci je i uzi i od Stila 3v, mozete proveriti. Visok je i to ljudima na prvu loptu odvlaci paznju. Da ima mesta u kabini na pretek i da je prakticno rasporedjeno - to niko ne spori (sa samo 12mm vecim medjuosovinskim rastojanjem).

Opet, i sto se tezine 500 l tice, evo gledam - krece se od 1245 do 1365kg (Stilo 3v JTD 1295kg). Tako da sto se tromosti tice, sve je uglavnom do slabasnijih motora. Vozim firmin 1.4 500 l (napisao utiske, da ne bude da nije potvrdjeno iz iskustva), a voleo bih da probam meni dobro poznat 1.6 MultiJet na toj karoseriji.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivan je u pravu, dodao bih, pošto su ljudi kupili nova kola, previše ih maze i paze, niti su razrađena ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve razumem - period privikavanja, razrade novog motora, sve je to OK...

Samo iskreno iznosim svoje misljenje sto se gabarita i pogonske jedinice tice, posto u njega sedam i iz privatnih dizelasa, sluzbenih HDI Pezoa (206-407), Mazde CX-5 2.0, prijateljeve Kia Sportage CRDI... Raznorazne klase i motori...

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma ljudi koji ga voze menjaju brzine na strelicu i onda kazu trom. nije trom kad ga drzis 2800-3800,4200, za vikend predjoh 550km , jedini koji me pretekao je bio A6 i to na kvarno me uvati (ne pricam o auto putu).  ide 500L dobro kada se tera , kada se ne tera onda i ne trosi.

 

@ata kakva rezervna snaga ima u tom dizelu?!Nisam razumeo kako.  to me jedino interesuje ostalo nista od dizela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezerva snage u odnosu na benzinca - naravno... ne moze se porediti sa nekim snaznijim dizelasem. Ko je vozio ili vozi dizelasa nema potrebe nista objasnjavati... al za one druge: odrzava brzinu sa pribliznim gasom I uzbrdi I nizbrdo I po ravnom - npr na pola gasa, al kad zatreba ume da povuce I bez menjanja u nizu brzinu. Jel bilo kratko?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tacno je, nije veci, al deluje mnogo vece iznutra nego sto se to cini spolja. Prostor za motor je skracen, pa je na osnovu toga dobijeno vise prostora u kabini za istu duzinu. Sedenje u njemu je uspravnije, pa deluje da ima jos vise mesta za putnike, pogotovo na zadnjim sedistima... Nije najtezi, ali je tezi od vecine novih automobila koje kod nas ljudi kupuju (Punta, Dacije, Fabije...) i sa kojima ljudi mogu da ga cenovno porede i da ga sebi priuste. Koliko je od nasih ljudi kupilo nova kola vece klase - koji imaju znatno snaznije motore i koji su jos bolji od 500L.

 

Daaaa tesimo seeee...   kad vec nemamo para da kupimo skuplja kola, ili kola vise klase, koja po ceni ili nacinu finansiranja ne mozemo sebi da priustimo.  :baby: ...i svadjamo se oko dva slaba modela slabo ili mozda prosecno opremljena za zapadna merila koja su za nas vrh!! :crybaby:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...