Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

@Salo

Kao prvo, pozdrav i dobrodosao na FLCS forum. Na pravom si mestu za informacije o Zabarima.

Ficko je generalno korektan gradski autic. Vecina stvari za koje pitas, opet ce zavisiti od tvojih preferencija i uslova voznje. A mi mozemo samo da kazemo neko svoje misljenje.

Ako, kao sto si rekao, u dobrom procentu preovladava gradska voznja - licno bih birao iskljucivo benzinca. Oba motora su odlicna, starog kova, pouzdani, jednostavni, jeftini za odrzavanje...

Pa sad, ko sta voli - za gradsku voznju posao itekako vrsi i 1.2, nepunih 70 KS i malo jace od 100 Njutna. Mana mu je sto je petobrzinac i sto cim se dohvati magistrale ili autoputa, ipak se vidi da je to mali i nejak agregat. Ako mozes da se pomiris sa tim za tih par puta godisnje, stvarno je dobar izbor za tu malu karoseriju i pretezno gradsku voznju.

1.4 je vec 16v, malo ozbiljniji atmosferac, oko 100 KS i 130 Njutna, prednost je sto ima 6 brzina, po oglasima sam ih vidjao dosta i u Sport varijanti (Sport dugme)... Generalno malo vise trosi ali i lakse podnosi otvoren put, klimu, opterecenje i prtljag. Za takav autic, zbog prilicno potencijalne dizelske problematike i licnog ukusa, dizel bi mi bio poslednja opcija. Inace u 1.3 verziji tih godista ima 75 KS i cini mi se oko 150 Nm, menjac je sa 5 brzina, za oko litar+ manji potrosac od 1.2. Ali trenutna prednost benzinca je sto zbog ovako drasticnih razlika cena benzina i dizela - tu ustedu u potrosenom gorivu dizela, pojede razlika u ceni ova dva goriva.

Nevezano za tvoj izbor, ali kada sam podvukao crtu, samo sto se goriva tice, jeftinija mi je bila petogodisnja voznja 1.4 benzinca od 140 KS, u odnosu na slabiji 1.9 dizel od 115 KS pre toga.

Da, u benzinskoj varijanti i tim godistima, mislim da imas i 0.9 TwinAir. Ali ga, em zbog MultiAir jedinice em sto je dvocilindras, najcesce zaobilaze.

 

Sto se odrzavanja tice, atmosferski benzinci su bagatelni, registracija takodje - ali uvek imaj u vidu da puno zavisi i od konkretnog primerka koji se odabere.

Opet iz licnog iskustva - za suprugu (a i za mene po teskom lokalu) smo, pored porodicnog auta, gledali i mali gradski pocetkom godine. Takodje sam zbog Fiata (koje sam prethodno dugo vozio i poznajem ih u sraf) i neospornog sarma, prvo krenuo da trazim 500. Gledajuci oglase, po placevima i probajuci, u pricu je usao i Ford Ka - uz 500 se proizvodio u istoj fabrici u Poljskoj, ista osnova, motori, gomila stvari... Slicna stvar za manje novca, lepo uradjen enterijer i tabla, ali generalno imaju malo problema sa limarijom. To sam dobio kao savet ovde, a potvrdilo mi se i u praksi. I onda je totalno nenadano kupljen Citroen C2 benzinac izlaznog godista, koji me je odusevio prakticnoscu, modularnoscu, kliznim zadnjim sedistima sa amortizerima za podizanje, vratima gepeka iz 2 dela (gde donji deo moze da sluzi i kao stocic, pomoc za utovar, jer nosi do 100 kg kada se otvori). Bukvalno se na klik menja ceo koncept zadnjeg dela auta. Takodje je za mene neocekivano korektno uradjen i enterijer, lako se vozi, lagane komande...

Hocu da kazem da apsolutno razumem ako se pikira iskljucivo Fiat 500, jer ima zaista sjajan dizajn i zabarski smek. Ne bi se dzaba prodavao u maltene 180.000 komada godisnje vec deceniju i po, maltene je gadget i lifestyle autic... Ali zato ima i "nabijenu" cenu, po meni je kao polovnjak poprilicno precenjen za jedan Fiat (poredeci sta sve od njihovih modela moze da se uzme za te pare), a ne svidja mi se sto maltene iskacu iz frizidera i ima ih na svakom cosku. Sve ovo kao neko licno iskustvo i glediste. Nema apsolutno nikakve veze sa mojom garazom jer ce sledece biti nesto drugo - ali za te pare bih, u toj klasi, pogledao i Citroen DS3. Vrlo lepo sklopljen auto, solidan enterijer, u nekoj jacoj Sport Chic opremi (profilisana sedista, navigacija) odskace iz mase na ulici (izbegavati THP motore) - eto, cisto kao dodatne ideje, bar od modela koje sam licno gledao da kupim.

U svakom slucaju, preporuka za 500, pogotovo ako vam se nista drugo ne svidja u toj klasi - razlog vise da se pazari :thumbup: .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Hvala puno na dobrodošlici i hvala na iscrpnom odgovoru. Pogledaćemo detaljno tvoje predloge što se tiče Forda i Citroena. Sve si lepo objasnio a ja i dalje ne znam šta je najbolje za nas :D

Znam samo da kukamo za Fićom već godinama u nazad i svaki auto upoređujemo sa njim. Možda ne bi bilo loše da gledamo 1.4 16V ali se plašim da ne ode u preveliku potronju, pošto sam video da se dosta ljudi žalilo. Znam da je potrošnja zavisna od toga kako se vozi auto, ali ako je meni Stilo 1.6 16V išao do 10l zimi, ne znam kako bi se to kretalo sa Fićom. Da li vredi uopšte uzimati 1.2 zarad manje potrošnje po gradu ako će to da bude "mučenje" na otvorenom putu?

Sve u svemu, nemam pojma. Još jednom hvala na ovakvom odgovoru!

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat, dodat tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se motora tiče,benzin je jednostavniji i jeftiniji za održavanje,a što se potrošnje tiče,meni i punto zimi pinekad udaru u 10l

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Salo said:

Znam samo da kukamo za Fićom već godinama u nazad i svaki auto upoređujemo sa njim.

Onda stvarno mislim da ste se odlucili za model :) , dalje sledi izbor motorizacije i na kraju izbor nekog lepo sacuvanog primerka.

Iznad sam ti cisto provukao sta je meni jos uslo u odabir, nakon inicijalnog gledanja 500 po placevima, a da sam natrcao na to.

Tj. par modela u istom godistu ali po znatno nizim cenama (realno i manje popularni i atraktivni).

A u rangu cene 500, kao sto rekoh, vrlo lep izbor mi je Citroen DS3 u nekoj jacoj opremi. Svidja mi se i sto nije toliko cest na ulicama, 500-tki ima bukvalno gde god da se okrenes (bar po BG), ispadaju iz frizidera.

5 hours ago, Salo said:

Možda ne bi bilo loše da gledamo 1.4 16V ali se plašim da ne ode u preveliku potronju, pošto sam video da se dosta ljudi žalilo.

Razlika 1.2 vs 1.4 je po fabrici oko litar kombinovane (5.1 vs 6.1l). Naravno da se na tu bajku u praksi dodaje bar 1-1.5l .

Licno za modele koji me zanimaju uvek volim da konsultujem iskustva korisnika po cepu (a ne po lazljivom boardu). A to mozes da pronadjes na SpritMonitoru (ljudi vode sopstvenu potrosnju po cepu, a istovremeno ucestvuju u zajednickoj statistici za model koji poseduju).

Pa ako uneses u pretragu Fiat 500 sa obicnim 1.2 (non Hybrid) i 1.4 - dobijes realnu potrosnju od 6.14 vs 7 litara za te dve motorizacije. U pitanju je naravno KOMBINOVANA (ukupna) potrosnja u vlasnistvu: 

 

Untitled.thumb.png.9e4fe678c3570ba2a7d0012cb255abea.png Untitled1.thumb.png.1b71bdc5f9caf195f096720cbb923fc1.png

 

A ako gledas pojedinacne rezultate, odbacis ove ekstremno niske i ekstremno visoke - i dobijes neki opseg koji realno mozes da ocekujes kod sebe, opet zavisno od uslova (uokvirio sam ti crvenim ispod).

5 hours ago, Salo said:

Da li vredi uopšte uzimati 1.2 zarad manje potrošnje po gradu ako će to da bude "mučenje" na otvorenom putu?

Odgovor na ovo pitanje mozes da das samo ti :) . Sta ti je licno bitno, sta lakse mozes da "progutas" kao manu, koliki je odnos gradske i voznje na otvorenom, koja je mesecna kilometraza, itd...

Vozim i sluzbene masine, privatno paralelno i ovaj mali 1.1 nejaki atmosferski benzinac i 3 puta jaci turbo dizel... Na sve se naviknes i prilagodis stil voznje i svuda pravis neki kompromis.

Na kraju krajeva, nije sve ni u pukoj racunici, vec ima nesto i u uzivanju. A isto tako, inicijalno odabran losiji primerak sa kasnijim ulaganjima, moze da ti pojede planiranu ustedu u gorivu.

Ili gledaj obe motorizacije, pa sta pre naleti u boljem stanju i sa boljom opremom. I sta ti lepse "legne" za voznju.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Pomogao si i to mnogo! Sad bar znam da neću dizel motor :)

Pratim oglase već neko vreme, nisam imao prilike da probam Fiću 1.2 ali sam zato vozio Puntića sa tim motorom. Znam da ne može da se poredi i da je nešto totalno drugačije kad sedneš u Fiću :D

Najbolje, kao što si rekao, pratim oglase i za 1.2 i za 1.4 pa šta mi više odgovara u tom trenutku. Nije to velika razlika.

Hvala još jednom na detaljnim odgovorima!

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat, dodat tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje iskustvo sa 1,2 motorom je skroz pozitivno vozio sam ga 3-4 godine doduse u Pandi druge generacije koja je bila u Van verziji uvoz iz Italije i ko zna koliko je presla i pod kojim uslovima, kod mene je dosla sa cuvenih 120.000km
Ja imam utisak da je taj motor neunistiv ali je zato stradao menjac za koji sam cuo da je problematican narocito lezaj prve brzine tako da obrati paznju na cudne zvuke. Ta Panda je trosila 9 litara po gradu i maksimalna udobna brzina je oko 110kmh.

Pod udobna brzina smatram da auto ne seta po putu da se motor ne tera u max obrtaje i da bezbedno tom brzinom moze 1000km da predje

Presao sam na Pandu 3. generacije sa 0,9 twinair motorom i veoma se oseti turbo i 15ks vise dok je potrosnja tu negde slicna oko 9 litara ali zna da poveca i na 10 sa klimom. Ova panda moze opusteno i 130kmh po auto putu sto je daleko bolje za duza putovanja

Ove potrosnje su iskljucivo gradske potrosnje posto sa pandom ne idem van grada

Sto se tice dizela ja sam ga izbegavao iz par razloga 1. sto se dizeli sporo greju te za kratke relacije koje ja cesto vozim ne stigne da se ugreje motor i samim tim ni grejanje u kabini ne radi te se zimi stalno vozim u hladnom autu. 2. dizelima bas zbog sporog grejanja ne prijaju gradske voznje te se cuveni EGR ventili i DPF filteri cesto zaprljaju i prave probleme. Kod automobila koji se  voze i na duzim relacijama ovi dizel problemi se ne javljaju

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Salo said:

Najbolje, kao što si rekao, pratim oglase i za 1.2 i za 1.4 pa šta mi više odgovara u tom trenutku. Nije to velika razlika.

Otkrivam rupu na saksiji - ali naravno obavezno provozajte par komada obe motorizacije i uporedite sta vam vise lezi.

Pa na osnovu toga i sta natrci ocuvano, polako pecajte neki lep primerak. Bar je za njih ponuda prilicna i itekako ima izbora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno, bez probe i sticanja tog ustiska ništa nismo uradili.

 

@clockwork_orange

Imaću u vidu ovo za menjač što si pomenuo. A što se tiče potrošnje, koliko znam sebe, nju kao novog vozača i naše relacije, mislim da ćemo de voziti sa potrošnjom ispod 8. Videćemo, vreme će pokazati. Sad je najbitnije da naletimo na dobar primerak.

 

Edited by Ivan
Skinuti nepotrebni citati, dodat tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.2 i 1.4 spalise prednju desnu gumu na sleperu. Vozi se izgleda desni krug samo tako :D .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teski i samim tim ode guma. :D

Ali stigli su u NS a to je najvaznije. 

 

IMG-3f989e2ef5eea21d4715bd4ae5accbfe-V.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakva je situacija sa motorima 875 kubika? Ima li neko iskustvo sa takvim motorom? Znam da su možda najmanji potrošaći od ovih starijih FIća, ali, kakvi su za održavanje, mehanika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vozim Pandu sa tim motorom i za sada sam veoma zadovoljan mada ih kod nas ne vole prica se da je popravka twinair sistema skupa
Cim sam uzeo auto koji je kobojagi presao  150,000 uradio sam veliki i mali servis pa sam sada miran. Naravno na toj kilometrazi uvek mogu da ocekujem neki kvar ali i ne mora da bude
Motor na nizim obrtajima slabo vuce ali moze da se vozi normalno na leru i pri normalnoj voznji se ne cuje niti bilo sta vibrira iako ima samo dva cilindra. Na visim obrtajima ide kao metak odlicno povlaci i tu pokazuje da je turbo i da ima 85 konja takodje zvuk koji ispusta je fantastican
Bas zbog tog zvuka motor te tera da ga gazis a onda je i potrosnja oko 9 litara (kratke relacije bg guzve) mozda ako bi ga neko normalan vozio potrosnja bi bila manja. Meni se taj motor vise svidja od cuvenog 1,2 kojeg sam vozio u predhodnoj pandi. Za sada sam zadovoljan videcemo kako ce da s ponasa narednih 4-5 godina

Edited by clockwork_orange

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sva moja vozila odrzavam vec godinama u servisu Tesic preko puta TC Stadion u Zaplanjskoj kod Centralnog groblja
Mislim da je bilo oko 300e mada su ruke bile skuplje posto je promena lanca jako komplikovana
U taj servis imam ogromno poverenje tako da ne pitam za cene

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem kod motora je kada se desi ozbiljan kvar,uglavnom se ne popravlja već menja drugim motorom… nije moje iskustvo,da se ogradim,već desetina hiljada vlasnika Pandi iz UK

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, clockwork_orange said:

mada ih kod nas ne vole prica se da je popravka twinair sistema skupa

Ne prica se, nego je (za nasa shvatanja) relativno skupa. Osnova TwinAir motora je MultiAir jedinica, kao i kod verzija sa 4 cilindra, tj 1.4 MultiAir (105) atmosferca i 1.4 MultiAir Turbo motora (135, 140, 150, 170). Koja putem elektro-hidraulicnog sistema, omogucava varijabilno otvaranje usisnih ventila i rad istih u nekoliko modova (Full Lift, EIVC, LIVO, MultiLift i No Lift) . Tj. od full performansi do gradske voznje i ustede.

Mislim da se kod nas jedino Brana (Vranic) bakce sa popravkama tih jedinica, ukoliko je izvodljivo naravno. Kada sam se pre 6 godina raspitivao za svoj bivsi MultiAir Bravo Sport, cene su isle od 150 EUR u najboljem slucaju za neki sitniji kvar, pa navise. Ostali uglavnom menjaju celu jedinicu, cene polovnih su cca 400 EUR, nova iz originala 800-900 EUR (doduse za verzije sa 4 cilindra).

Ako se kvar desi naravno, ja sam se slatko navozao 5 godina da auto nije ni stucnuo, stigao sam (i bukvalno :) ) do Azije sa njim. Po meni, MA generalno pije vodu u kombinaciji sa turbo motorima (modovi rada, veci obrtni, manja potrosnja) i sa ovim cenama benzina. Gde si, na neki duzi period posedovanja, u odnosu na obicne turbo benzince i dizelase samo u plusu, a ako se kvar MA i desi pokrice ga usteda na gorivu. To je bar bilo neko moje razmisljanje i racunica, naravno uz daleko lepsu voznju (cetvorocilindrasa) u odnosu na obican turbo.

Ko voli siguricu, konkretno na 500 ima uvek opciju 1.2 i 1.4, sto bih u ovom slucaju mozda najpre i birao za mali gradski autic i 900 kubika. Posto u pitanju nije ni blizu toliki benefit kao na jacim MA motorima, a za potencijalno skup rizik kvara jedinice. I dodatno zbog dvocilindrasa, ali poslednje je opet samo licni ukus, da se ogradim.

 

@Salo

Ako hoces da uporedis performanse vozila ili istih modela sa razlicitim motorima - odlican sajt ti je AutoCatalog. Sve do u detalje sa tabelama, grafikonima...

A sto se realne potrosnje tice, SpritMonitor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Salo said:

Kakva je situacija sa motorima 875 kubika? Ima li neko iskustvo sa takvim motorom? Znam da su možda najmanji potrošaći od ovih starijih FIća, ali, kakvi su za održavanje, mehanika?

Odlicni, sa multiair nema problema, ( imam direktna iskustva sa vozilima koji imaju oko 250k km na satu ), redovna zamena ulja a i povremeno pranje filtera multiair sistema. Ono sto se desavalo da strada su setovi kvacila i plivajuci zamajci ( konkretno 500l 0.9 turbo 105 konja). Izuzetno zivahni i zahvalan motor. Veliki servis je zaguljen, komplikovaniji je nego na 1.3 motoru ( spominjem ga jer takodje ima lanac ), dosta vremena i rasturanja zahteva, skoro kao da radite osvezavanje motora sem sto glavu ne skidate. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vozim skoro 2 godine 0.9 od 85 konja i pruža mnogo drugačiji osećaj u vožnji od 1.2. Fića je neuporedivo živahniji, prava mala zujalica kroz grad. Zvuk koji ispušta je takođe specifičan i odlično se uklapa u sportske karakteristike motora. Meni je potrošnja uz dinamičnu vožnju oko 7-7.5l po gradu, ima i onaj eco mod koji pretpostavljam da može da obori potrošnju ali se gubi na dinamici u vožnji, a i volan postaje mnogo osetljiviji (kao city mod). Na autoputu fića ide bez problema, lako održava 150-160 km/h, mislim da ne može da se poredi sa 1.2 motorom (1.4 nisam vozio).

 

Kako sam razumeo samo mora da se koristi ulje koje je specijalno razvijeno za TwinAir motor Selenia Digitek Pure Energy 0w30 za euro 6 motore ili 5W30 za euro 5. Ja koristim 5W30.

 

@MilosBG pomenuo si pranje filtera multi air sistema, da li to treba da se naglasi u servisu ili znaju da se to redovno radi? Na koliko se čisti taj filter i gde se nalazi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Želim da se zahvalim svima koji su mi ovde pomogli pri odabiru modela Fiće, a najviše bih se zahvalio @Ivan jer mi je objasnio sve detaljno. Na kraju sam kupio 500 1.2 Sport verzija i uopšte se ne kajem. ☺️

500S1-transformed.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam navijao za twinair, ali svejedno čestitam situaciju ! :thumbup:

 

Naravno, predstavljanje u odgovarajućoj temi je obavezno jer ovakav lepotan to svakako zaslužuje. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...