Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Fiat 500L, 500L Living, 500L Trekking

Recommended Posts

Zanimljiv link i grub google prevod

https://passioneautoitaliane.blogspot.rs/2018/01/fiat-functional-b-suv-2019-lerede-della.html

Quote

 

Još nije zvanično, ali je Fiat sledeći brend koji će napustiti MPV segment u Evropi. fiat 500L, koji je u segmentu B-MPV, promenice  oblik kako bi  postao B-SUV, kao što Citroen je uradio sa C3 Picasso i novim C3 aircross, ili  Opel Merive sa  novim  Crosslandom . Snažna potražnja za SUV-a prisiljava sve proizvođače u Evropi da  usredsrede svoje napore na ovaj tip vozila, ostavljajući manje investicija i pažnje na tradicionalne segmente.
Fiat već ima B-SUV u svom asortimanu. 500Xkoji  je stvoren kako bi Fiatu omogućio pristup ovom rastućem segmentu, istovremeno proširujući uspeh malih 500. Ovaj automobil je lansiran krajem 2014. godine kako bi se takmičio sa Renault Captur, Peugeot 2008 i Opel Mokka. Imao je dobar početak sa mesečnim registracijama od 8.000 jedinica tokom prve godine. Kao što je i očekivano, to je najprodavaniji SUV u Italiji i, zajedno sa Jeep Renegade, omogucio je veliku uposlenost  u fabrici FCA u Melfiju. 500x s se prodaje u preko 100 zemalja širom sveta.
Kao i 500L, nova B SUV-Fiat će se proizvoditi u Srbiji, a to će omogućiti FCA da smanjenje  troškova radne snage kako bi ponudili veoma konkurentnu automobil u pogledu cene, se stavlja u racionalnom rasponu / Fiat funkcionalna 500x je u emotivnom opsegu). Nakon slučaja  Tipo, funkcionalni B-SUV će napasti segment sa dna, ostavljajući gornji deo za 500X, koji bi trebalo da postane precizniji kada prvo dobije prvo restiliranje, a zatim i novi model. Na ovaj način, FCA može proširiti svoju ponudu u popularnom segmentu B-SUV. Takođe se očekuje C-SUV i D-SUV.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, da... :thumbsup: 

 

Petstohiljaditi primerak automobila FIAT 500L sišao sa proizvodne trake 

 

Fiat_500L_SRB.jpg

 

Jubilarni automobil je Fiat 500L Cross sa Multijet motorom zapremine 1.6 litara sa 120 konjskih snaga u bi-kolore sicilijansko narandžastoj boji sa sjajnim crnim krovom

 

Predstavljen na tržištu 2012. i redizajniran 2017. godine, ovaj krosover učvrstio se u samom vrhu svoje kategorije u Evropi u poslednjih pet godina i neprikosnoveni je lider na tržištima Italije i Španije. Posmatrajući 2017. godinu u celini, model Fiat 500L dostigao je udeo na tržištu od oko 22% u Evropi i više od 52% u Italiji. U januaru 2018. godine, prodaja ovog modela u Evropi porasla je za 5% u odnosu na isti period prošle godine. Savršen za savremenu porodicu, Fiat 500L odiše konceptom ''kul i sposoban'' (Cool & Capable) kao spoj legendarnog stila modela 500 i funkcionalnosti dizajna Proizvedeno u kompaniji Fiat.

 

Petstohiljaditi primerak modela Fiat 500L sišao je danas sa proizvodne trake fabrike u Kragujevcu u Srbiji. Jubilarni automobil je Fiat 500L Cross sa Multijet motorom zapremine 1.6 litara sa 120 konjskih snaga u bi-kolore sicilijansko narandžastoj boji sa sjajnim crnim krovom. Novi rekord potvrđuje uspeh koji ovaj model beleži od svog predstavljanja na tržištu 2012. godine. Nije potrebno napominjati da se model učvrstio u samom vrhu svoje kategorije u Evropi u poslednjih pet godina i da je neprikosnoveni lider na tržištima Italije i Španije. Zatim, posmatrajući 2017. godinu u celini, Fiat 500L dostigao je udeo na tržištu od oko 22% u Evropi i više od 52% u Italiji. Naglašavajući krosover prirodu ovog modela, automobili Cross i City Cross predstavljeni su prošle godine i doprineli su ovim odličnim rezultatima. 

 

Rezultati prodaje u prvom mesecu 2018. godine čine se jednako pozitivnim. U Evropi je zabeležen porast od 5% u odnosu na isti period prošle godine, dok je u Italiji tržišni udeo u ovoj kategoriji iznosio preko 50%. Kako bi potvrdio svoju vodeću ulogu na tržištu, model Fiat 500L redizajniran je 2017. godine i sada nudi više prostora, više tehnoloških rešenja i jedinstvenog karaktera. Ovaj automobil je savršen za mnogobrojne potrebe jedne savremene porodice i u potpunosti odiše konceptom ''kul i sposoban'' (Cool & Capable) kao spoj legendarnog stila modela 500 i funkcionalnosti dizajna proizvedeno u kompaniji Fiat. Trenutno, gama modela 500L uključuje tri verzije, pri čemu svaka ima sopstveni karakter i posebnu opremu: tu su Cross sa izgledom krosovera, za 25 mm više odstojanja od tla i novim izborom režima, zatim Urban, koji je savršen za život u gradu, kao i verzija Wagon, koja je dostupna sa sedam sedišta. Gamu upotpunjuju model 500L City Cross, urbani krosover za uzbudljive gradske avanture, kao i specijalna serija 500L Mirror sa tehnologijom UconnectTM LINK kojoj se pristupa kroz sistem UconnectTM putem ekrana visoke rezolucije osetljivog na dodir od 7 inča. Ova tehnologija kompatibilna je sa platformama Apple CarPlay i Android AutoTM.

 

Nije slučajno da je novi rekord zabeležen baš u kragujevačkoj fabrici, koja je u potpunosti renovirana baš za potrebe proizvodnje modela Fiat 500L. Fabrika je otvorena u aprilu 2012. godine, nakon tri godine intenzivnih radova i milijardu evra investicija za nadogradnju infrastrukture, renoviranje objekata i proizvodnih kapaciteta, instalaciju najmodernije opreme i sistema za proizvodnju vozila. Danas, fabrika u Kragujevcu predstavlja jedan od najsavremenijih proizvodnih pogona u okviru FCA Grupacije širom sveta. 

 

potpis.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/15/2018 at 9:14 AM, limkom said:

Kao i 500L, nova B SUV-Fiat će se proizvoditi u Srbiji, a to će omogućiti FCA da smanjenje  troškova radne snage 

 

Meni ceo taj novi SUV segment u stvari lici na izdignuti MPV i to je to :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ustvari to je klasična prevara autoindustrije. Ubiješ MPV model, umesto njega za iste pare napraviš isti ili manji kobajagi džip sa 0,2% karakteristika džipa i prodaješ ga za veće pare! Uspeh zagarantovan!

Opel ukinuo Merivu od 12 000, uveo Crossland X za 13 990;

Ford umesto B-maxa gurnuo Eco Sport isto par hiljada skuplji;

Citroen umesto C3 picassa ima Aircross čini mi se za 1500 više...

Provalili da Ego nema cenu!

Edited by bane1321

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, srdjos said:

Meni ceo taj novi SUV segment u stvari lici na izdignuti MPV

Kud' ces vise izdignut :stuart: ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko može da mi da pouzdanu inforamciju o tome da li 500L Cross u svim verzijama motora ima disk kočnice pozadi i treći naslon za glavu (osnovna verzija, bez kupovine dodatnih paketa)?

Ne mogu da nađem informaciju nigde, a prodavci mi daju različite informacije.

 

Edited by Tux

Share this post


Link to post
Share on other sites

500L trekking - danas puni dve godine.

19.000 km

Zadovljan. Nisamo imao probleme. I dalje mislim da za ovaj novac ne može da se dobije bolji NOVI auto (Tipo mi je i dalje po svemu stepen ispod).

Odllučio sam se za produženu garanciju od 2 godine i to zadovoljstvo je 290€.

Dodatne tri godine bi bile 490€, a to mi se već činolo mnogo.

Iz prethodnih iskustava sa automobilima, problemi se pojave u trećoj i četvrtoj godini, pa se nadam da će (ako već mora) isto biti i sa 500L-om.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/30/2018 at 7:36 PM, Tux said:
Da li neko može da mi da pouzdanu inforamciju o tome da li 500L Cross u svim verzijama motora ima disk kočnice pozadi i treći naslon za glavu (osnovna verzija, bez kupovine dodatnih paketa)?
Ne mogu da nađem informaciju nigde, a prodavci mi daju različite informacije.

Iz prve ruke provereno. Cross u svim verzijama motora u osnovnoj opremi ima diskove i napred i pozadi i treci naslon. Njegova osnovna sedista imaju i lumbalnu podrsku i podesavanje po visini i za vozaca i za suvozaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat 500L Chrome Appearance i Fiat 500X Satin Chrome Appearance

 

fiat 500l chrome.jpg

 

Fiat je američkim kupcima ponudio novi ''Chrome Appearance'' paket namenjen modelu 500L i Satin Chrome Appearance paket za crossover 500X. Ukratko, Fiat 500L Chrome Appearance se bazira na verziji 500L, pri čemu se sada ističu i hromirani akcenti na prednjem i zadnjem delu, hromirane boče lajsne, svetla za maglu i 17-inčni alu točkovi. U ponudi je nekoliko boja eksterijera (Grigio Chiaro, Bianco, Rosso, Grigio Scuro, Blue Tornado i Blue Denim), dok cena za takav paket iznosi 495 dolara. U kratkoj vesti se još navodi da 500L pokreće MultiAir Turbo motor kao i da vozilo raspolaže sa prostranim i fleksibilnim enterijerom.

Sa druge strane, Fiat 500X je sada na raspolaganju sa Satin Chrome Appearance paketom (kod verzija sa prednjim pogonom košta 695 dolara).

 

182202-fiat 500x 1.jpg

 

U ovom slučaju imamo Satin Chrome detalje (retrovizori, ručice na vratima, pragovi, okviri svetala za maglu, oznake, ručica za otvaranaje vrata prtljažnika), Satin Silver krovne nosače, 17-inčne alu točkove, automatsko paljenje svetala...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat 500L Cross na testu ''Novosti''

 

183491-fiat 500l cross.jpg

 

Krilatica iz reklamne kampanje za Fiat 500L kaže ''S ponosom napravljen u Srbiji'' (Proudly made in Serbia). I zaista, ovaj automobil, koji je prošle godine restilizovan, osavremenjen, predstavlja verovatno najsofisticiraniju mašinu napravljenu u našoj zemlji, pa predstavlja nešto sa čim se i treba ponositi. U Kragujevcu, sa proizvodnih traka ''FCA Srbija'' silazi (nedavno proslavljen i 500.000 primerak) vozilo koje nudi, po brojnim parametrima, najbolji odnos cena-kvalitet. Model, koji je, ovog proleća, dostigao brojku od 500.000 jedinica, i dalje je, u svom segmentu (MPV) i dalje najprodavaniji u Evropi. Kako trenutno vladaju SUV i ''krosover'' vozila, Fiat je i našeg ''Šumadinca'' pripremio i za ovu utakmicu.

Naravno, ima gigant iz Torina i u SUV i krosover utakmici ''jače'' igrače, ali je, za one koji od svog automobila ne očekuju da tutnji Dakar relijem, tu je model ''kros''. Naslednik, ranije verzije 500L Trekking sada je još okretniji van asfalta, još lepši, sa bogatom opremom. Na ''Skeneru Novosti'' imali smo model sa 1.3 ''multidžet 2'' dizel motorom koji je uparen sa automatskim ''dualodžik'' menjačem sa pet stepeni prenosa.

 

auto-fiat-500-l-kros-test9.jpg

 

Fiat je ovo vozilo spoqa dodatno ukrasio brojnim ''of-roud'' dodacima. Nova prednja maska,drugačije ručke na vratima, zaštitni delovi na prednjem,bočnom, zadnjem delu, nove felne i povišen klirens za 25 mm u odnosu na standardnu ''urban'' verziju, jasno pokazuju o kakvom se vozilu radi. I iznutra je ''kros'' znatno doteran. Nova komandna tabla, digitalna instriment tabla, veliki centralni tač-skron displej, sve je moderno, lepo upakovano, uostalom zna se ko su ''kraljevi'' dizajna.

 

auto-fiat-500-l-kros-test1.jpg

 

Automatski menjač u Fiatu 500L nismo ranije imali priliku da isprobamo. Radi se, u suštini, o robotizovanom poluautomatskom menjaču, a opšti utisak upotpunjuju ''polugice'' na obruču volana. Fiat 500L ''kros'' je bogato opremljen već u standardnom paketu opreme. Tu su brojni vazdušni jastuci, sistemi za pomoć vozaču...''Blutut'', navigacija Tom-Tom, putni računar sa mnoštvom funkcija...

 

auto-fiat-500-l-kros-test2.jpg

 

Korišćenje preko ''tač-skrin'' ekrana ili komandi na obruču upravljača je veoma lako i jednostavno. Na centralnoj konzoli je smešteno i okruglo dugme sa kojim možete da birate režim vožnje. Na raspolaganju vozač ima ''normal'', ''traction+'' i ''Gravity Control'' funkcije koje jednostavnim okretanjem dugmeta prilagođavaju automobil uslovima u vožnji, kako na putu, tako i van asfalta. Normal mod namenjen je svakodnevnoj vožnji pruža maksmalnu udobnosti i ekonomičnost koja se dodatno naglašava pritiskom na dugme ''Eco'' moda. Režim ''Traction+'' se može aktivirati na brzinama do 30 km/h i pomaže prilikom pokretanja vozila na klizavim površinama. Najsofisticiranija je funkcija ''Gravity Control'' koja pomaže vozaču kretanje niz velike nagibe tako što održava konstantnu brzinu automobila, ne dozvoljavajući mu da ubrza i izgubi kontrolu.

 

auto-fiat-500-l-kros-test4.jpg

 

Motor pod haubom je poznati 1.3 ''multidžet 2''. Dizelaš, omiljen među našim vozačima zbog svoje izdržljivosti i ekonomičnosti. Po fabričkim navodima, u kombinovanom režimu vožnje troši 4.0 litara dizela na 100 pređenih kilometara. Na našem testu, uz ogradu da smo najveći deo vremena proveli na gradskim ulicama, dugotrajno snimanje, imali smo potrošnju od 6.2 litre što smatramo vrlo dobrim rezultatom, s čim će se sigurno skložiti i svi vozači koji svakodnevno prolaze zakrčenim gradskim sokacima. Obilje prostora, i za putnike i za prtljag, Fiat 500L koristi od prvih dana svog bivstvovanja za jedan od najjačih aduta na tržištu. A tek kada, opet jednostavnim pritiskom na dugme, uklonite zastor sa staklenog panorama krova!

 

auto-fiat-500-l-kros-test6.jpg

 

Fiat 500L ''kros'' košta 20.050 evra. Za naše prosečne džepove, jasno, to nije nimalo jeftino. Da bi potpomogli prodaju, u ''FCA Srbija'' stalno uz brojne akcije imaju i dobru saradnju sa poslovnim bankama pa su krediti među najpovljnijima na tržištu. U Evropi, rekosmo, 500L i dalje dobro prolazi i, baš kao i rodonačelnik familije 500 i dalje je na vrhu prodaje u svom segmentu.

 

preuzeto sa - novosti.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat 500L S-Design

 

fiat_500l_s-design 1.jpg

 

Kragujevački 500L je još jedan Fiatov model koji je dobio S-Design verziju, nakon što su već ranije predstavljeni 500X, Tipo hatchback i 124 Spider S-Design. Fiat 500L S-Design je pre svega namenjen mlađim kupcima u urbanim sredinama, a baziran je na Cross varijanti kako bi se naglasila dinamičnost.

 

fiat_500l_s-design 11.jpg

 

Italijani su za 500L S-Design između ostalog predvideli ekskluzivnu mat bronzanu boju, gloss black krov, detalje u Myron finišu (bočne lajsne, ručice na vratima, okviri zadnjih svetla, retrovizori), zatamnjena zadnja stakla, dvobojne 17-inčne alu točkove i bogatiju opremu (UconnectTM 7' sa ekranom osetljivim na dodir i smartphone integracijom, tempomat, multifunkcionalni kožni volan, 3.5-inčni TFT kolor ekran, seišta delimično u koži, mat crni elementi...).

 

fiat_500l_s-design 111.jpg

 

Osim u već pomenutoj mat bronzanoj boji, 500L S-Design će kupcima biti na raspolaganju i u sledećim bojama: Gelato White, Donatello Bronze, Moda Grey, Toscana Green i Black.

 

fiat_500l_s-design 1111.jpg

 

U paleti motora su 1.4 Fire benzinac sa 95KS i 6-stepenim manuelnim menjačem, 1.3 MultiJet II turbo-dizel sa 95KS i manuelnim ili Dualogic robotizovanim menjačem, kao i 1.6 MultiJet sa 120KS i manuelnim menjačem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Fiat 500L S-Design po promo ceni od 13.190 evra

 

fiat_500l_s-design 11.jpg

 

Urbani sportski duh i upečatljiv stil - Stiže FIAT 500L S-Design, novo specijalno izdanje koje istražuje novi način kako da automobil bude ''kul i sposoban'' i dopunjuje porodicu S-Design, nudeći ekskluzivnost, dinamičnost i karakter koji privlače pažnju već na prvi pogled. Novi Fiat 500L S-Design idealan je odgovor za mlade, moderne porodice, posebno one koje žele da budu dinamične i ostanu povezane u svakom trenutku.

 

fiat_500l_s-design 111.jpg

 

Smeli izgled novog 500L S-Design je opravdan bogatom standardnom opremom, koja obuhvata ABS, ESP, šest vazdušnih jastuka, tempompat, multifunkcionalni tehno kožni upravljač, TFT displej od 3.5 inča u boji, i deljiv naslon zadnje klupe u odnosu od 60/40, kao i LED DRL. Nadalje, 500L S-Design nudi najnaprednije mogućnosti za povezanost sa UconnectTM HD LIVE ekranom osetljivim na dodir od 7 inča (-opcional-), koji obezbeđuje kompletnu integraciju sa pametnim telefonima pomoću Apple CarPlay i Android AutoTM funkcija. Puna cena modela Fiat 500L S-Design 1.4 95KS je 15.300 evra.

A, aktuelna promo cena je 13.190 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko u Grčkoj tamo su kola sa dizel motorom najjeftinija u Evropi i opet ga retko ko kupuje. U vilama gde sam bio uglavnom gazde voze a6 ili mečku e klasu sve benzinjare,znači da lepo zaradjuju...

Edited by dach@

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, Tux said:

Dizel jeftiniji od benzina?

Velika je ''hajka'' na dizelaše po Evropi, pa verovatno zato. Ljudi su počeli da izbegavaju njihovu kupovinu, pa obaranje cene izgleda kao logičan argument da ipak kupe dizela. 

Neposredno pre stupanja na snagu novog standarda oko potrošnje i emisije izduvnih gasova, naglo je skočila prodaja automobila generalno, dizelaša posebno (tokom avgusta su skoro svi beležili stope rasta po 20, 30, 40 procenata)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Italiji već godinama favorizuju TNG i KPG. Grci su do skoro imali zabranu dizela u putničke automobile. Dozvolili su ih tek kada je DPF postao obavezan, a to je relativno skoro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam sam gledao redovne cene u Italiji za 500L, sličan je odnos kao i ovde, 1.3 dizel je skuplji oko 2000 EUR od 1.4 benzina, 1.6 dizel još skuplji, normalno... Ovo je posebna ponuda "dizel jeftiniji od benzina".

 

Zanimljivo da je za novi 500X skoro ista cena za stari E-Torq i za novi turbo 1.0 T3 (tačnije samo 750 EUR razlike)

 

Do kraja oktobra u ITA je na akciji i Punto benzinac, samo 9200 EUR, što je za cenu automobila tamo jeftino. To su valjda poslednji primerci...

Edited by Tux

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako mi Google dobro prevodi, to važi do kraja meseca samo za vozila sa lagera. Nagomilali su Euro 6b dizele, pa ih sad daju džabe. Što se mene tiče, ja bih platio i punu cenu samo da izbegnem igrariju sa AdBlue aditivom.:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat 500L 1.4 16v Urban Pop Star na testu Auto magazina

 

fiat 500L urban.jpg

 

Posle šest godina na tržištu, Fiat 500L je i dalje jedan od popularnijih modela na našem tržištu. Promo cene startuju od 12.190 evra a mi vam prikazujemo najjeftiniju verziju sa nekoliko dodataka.

Fiat 500L je pravi ''nacionale'' auto. Sa početnom cenom od 12.190 evra, spada u automobile koji za svoj novac nude najviše prostora. Za razliku od Dacia modela, srpski ''fića'' nije niskobudžetno vozilo. Šta više, Fiat 500L je ''lajfstajl'' auto, vrlo ''fensi'' dizajniran i veoma dobre završne obrade.

 

IMG_9167-700x467.jpg

 

Posebno dobar utisak ostavlja drugi (od ukupno dva) paket opreme - Lounge. Sa mnogo meko tapaciranih površina uključujući i komandnu tablu, panoramskim krovom i dosta opreme spada u jednu od boljih ponuda na našem tržištu. Konkretno, takav auto sa osnovnim 1.4 benzincem od 95 KS košta 13.190 evra. Navedeni motor je pravi izbor za manje zahtevne vozače koji ne prelaze mnogo kilometara.

 

IMG_0778-700x467.jpg

 

Čak 40 odsto komponenti je novo na redizajniranom ''fići''. Iako se na prvi pogled ne vide velike razlike u odnosu na model pre ''fejslifta'', na drugi je očigledno da je dosta toga izmenjeno. Osim nove prednje maske i zadnjeg branika, ubačeno je više hromiranih detalja tako da sada više liči na američku verziju.

 

IMG_0688-700x467.jpg

 

Iako Fiat kaže da su dnevna svetla LED po ugledu na ona sa redizajniranog Fiata 500, unutar lampe je zadržana klasična sijalica snage 21W. Zapravo, LED svetla imaju samo funkciju pozicija, a ne i dnevnog svetla. Opšti utisak kvaliteta formira se već od hromiranih kvaka i zatvaranja vrata.

 

IMG_0765-700x1050.jpg

 

Sve je vrlo precizno i solidno. S obzirom na klasu kojoj pripada, 500L je zaista u samom vrhu u pogledu nivoa završne obrade. Komandna tabla je takođe nova, sa novim instrumentima koji deluju dosta ozbiljnije. Još jednom, vraćamo se na Lounge opremu koja nas je razmazila.

 

IMG_0835-700x467.jpg

 

Nedostaje nam sunđerasti materijal zanimljive teksture koji je prisutan svuda gde je kod našeg ''pop stara'' lak boje karoserije. Moramo da priznamo da ni ovo nije tako loše, šta više, iznad proseka je. Retko gde imate ''tablu'' u boji automobila.

 

IMG_0843-700x467.jpg

 

Volan je takođe nov. Konstrukcija je preuzeta od Jeep modela, što znači da je sa prednje strane gomila dugmića, uključujući i tastere tempomata koji je standard. Sa zadnje strane se lako napipaju komande za pojačavanje muzike i promene stanica. Generalno, ovaj volan ima izraženu podršku za palčeve i dosta bolje leži u ruci.

 

IMG_0847-700x467.jpg

 

Promenjen je dizajn kugle ručice menjača i nema više ''avionske'' ručne, već je sada klasičnog oblika. Klima jeste manuelna ali su njene komande vrlo elegantne, u kombinaciji crnog pijano laka i aluminijuma. Posebno su nam se dopale pregrade za sitnice ispred suvozača; Iznad kasete je otvorena polica a iznad nje zatvorena. Njena unutrašnjost je profilisana tako da mogu da se smeste manje flaše ili konzerve i ima mogućnost hlađenja. Ovo nije nikakva novina u Fiatu 500L, ali je za svako poštovanje.

 

IMG_0730-700x467.jpg

 

Doduše, pregrada ispred ručice menjača je relativno skromna, pa u nju knap staju veliki telefoni. Na testiranom primerku je bilo nekoliko doplata, a među njima su alu-felne, maglenke, zadnji parking senzori i naslon za ruke. Dobro je pozicioniran i ima solidnu zapreminu kada se otvori. S obzirom na visoku poziciju sedenja, 500L bez problema može da bude i krosover, pogotovo u ''kros'' verziji, koja ima povišeno odstojanje od tla.

 

IMG_0787-700x467.jpg

 

Čak i ovaj standardni model, koji inače ima oznaku ''urban'', omogućava da postavite dečije sedište bez saginjanja. Sedanje i ustajanje sa prednjih sedišta takođe ne zahteva spuštanje i podizanje, pa je zbog toga vrlo zgodan za osobe kojima ulazak i izlazak iz automobila predstavlja napor.

 

IMG_0824-700x467.jpg

 

Prostor na zadnjim sedištima je natprosečan. Iznenađujuće je koliko ima mesta za glavu i noge. Čak i kad se klizna zadnja sedišta pomere skroz unapred, može normalno da se sedne. Iz tog razloga je zapremina prtljažnika promenljiva. U najgorem slučaju ima 412 litara, što je dosta iznad proseka.

 

IMG_0865-700x467.jpg

 

Radno mesto vozača je takođe slično kao u krosoverima. Sedi se dosta uspravno zbog visoke pozicije sedišta, a nožne komande su relativno blizu. Volan je postavljen visoko i nismo imali potrebu da ga izvlačimo do kraja, čak ni da ga previše spuštamo u krilo, kako to inače imamo običaj.

 

IMG_0797-700x467.jpg

 

Zapravo, položaj sedenja je veoma prirodan i ne zamara ni pri dužim vožnjama. Preglednost je vrlo dobra, pre svega zahvaljujući podeljenom A stubu zbog koga auto deluje prostranije nego što jeste. Dobar raspored prostora je omogućio da se putnici osećaju kao da su u mnogo većem automobilu. Ipak, širina kabine stalno podseća da ste ipak u automobilu B segmenta.

 

IMG_0786-700x467.jpg

 

Vreme je za vožnju. Motor je stavka koja izaziva najviše kontroverzi. Atmosferac zapremine 1.4 litre je starije konstrukcije i kao takav zahteva potpuno drugačiji pristup vozača u odnosu na turbo-dizele, turbo-benzince, pa čak i moderne atmosferce sa direktnim ubrizgavanjem benzina i sistemima za promenljivo otvaranje ventila najnovije generacije.

 

IMG_0784-700x467.jpg

 

Ovaj motor, zapravo, nije toliko slab, koliko traži poseban režim vožnje. Umesto da ga vozite u opsegu između dve i četiri hiljade obrtaja, što je običaj kod ostalih, on traži da ga zavrtite i do 6000 o/min prilikom naglih ubrzanja.

 

IMG_0691-700x1050.jpg

 

Da, ''dere se'' i većina vozača bi pomislila da mu to ne prija iz više razloga. Pre svega, da to šteti motoru i drugo, da povećava potrošnju. Međutim, nije baš tako, ovaj motor zaista treba znati voziti i imati afinitet ka ganjanju u visoke obrtaje. Naravno, od ključne je važnosti da vodite računa da uvek ima optimalno podmazivanje i hlađenje, kao i da ima dostignutu radnu temperaturu.

 

IMG_8988-700x467.jpg

 

Strategija je takva da prilikom ubrzanja slobodno to činite sa punim gasom. Naravno, nećete ga sve vreme držati na punom gasu. Pre svega, menjač ima vrlo kratke prenosne odnose. Eto odgovora kako izgleda kada se stavi šest brzina na tradicionalnog atmosferca. Dakle, ručicom menjača mora često da se radi jer motor uvek mora da bude na optimalnom broju obrtaja kako bi snažno povukao kada to poželite.

 

IMG_9149-700x467.jpg

 

Naravno, kada dostignete željenu brzinu, svakako ćete ubaciti u šestu u cilju održavanja konstantne brzine, makar to bilo i 60 km/h. Za snažno ubrzanje, vratićete ne u treću, nego možda čak i u drugu. Pa opet izmenjate sve do šeste za konstantnu brzinu. Ispostavilo se da ovakav režim vožnje uopšte ne podiže potrošnju, naprotiv. Test smo završili sa 8.2 l/100 km vožnje po Beogradu, uključujući i mnogo gradske gužve sa stani-kreni situacijama.

 

IMG_0772-700x467.jpg

 

Dakle, 1.4 16v zahteva odlučnost, čvrstu ruku, tačnije nogu ali i optimalan rad ručicom menjača. Uzgred, menjač je sjajan, vrlo je precizan i prijatan za korišćenje. Šesta je čak duža nego na 1.4 turbo motoru od 120 KS, ali opet kratka u odnosu na aktuelne turbo-benzince. Naprimer, pri 130 km/h motor se vrti na 3.400 obrtaja, što je relativno visoko uprkos tome što ima šestu. Da su prenosni odnosi razvučeni, bio bi zaista trom i neupotrebljiv.

 

IMG_0704-700x467.jpg

 

Spora ubrzanja na nižim obrtajima dovode do povećane potrošnje i naravno, zamarajuće i ne baš bezbedne vožnje. Na autoputu takođe treba računati na vraćanje bar tri brzine niže prilikom ubrzanja. Potrošnja je nešto veća zbog velike čeone površine; pri 130 km/h 500L 1.4 troši oko 7.5 l/100 km. Zanimljivo je da je pri većim brzinama vrlo tih, a šum vazduha postaje izražen tek pri brzinama većim od 150 km/h.

 

IMG_0743-700x467.jpg

 

Ako vam sve ovo deluje previše naporno, pravi izbor za Fiat 500L je 1.6 dizelaš od 120 konja, koji pruža dobar odnos performansi i potrošnje, ali u ovom trenutku nije na akciji. Manje zahtevnim vozačima i onima koji ne prelaze puno kilometara će biti dobar i atmosferac 1.4, kao i onima koji nemaju problem sa visokim obrtajima i čestim radom ručicom menjača. Na kraju, treba reći da je 500L vrlo udoban auto, sa relativno meko podešenim ogibljenjem koje kao da je pravljeno za naše puteve.

 

IMG_8879-700x467.jpg

 

Na pravcu je izuzetno stabilan, a držanje u krivinama je teško komentarisati jer su na test vozilu ugrađene Wintere, koje umeju da proklizaju pri malo bržem ulasku u krivinu. Sve u svemu, Fiat 500L je pravi nacionale auto, koji za uložen novac nudi zaista mnogo toga, pogotovo sa jačim motorima i višim paketom opreme.

 

IMG_0701-700x467.jpg

 

Osim što ima klizno pomeranje zadnjih sedišta, polica koja deli prtljažnik može da se postavi u dva nivoa, za razliku od većine drugih automobila koji imaju samo jedan.

 

IMG_0877-700x467.jpg

 

Novi displej multimedije ima veliku rezoluciju, trenutno reaguje na dodir i vrlo je prijatan zbog svoje mat površine. Samo ozvučenje je prilično kvalitetno.

 

IMG_0884-700x467.jpg

 

Fiat je rešio da bude široke ruke pa je na haubu ugradio dva amortizera koji u velikoj meri olakšavaju podizanje. Ovo je detalj koji se ne sreće često ni na mnogo skupljim automobilima.

 

IMG_0857-700x467.jpg

 

Volan je preuzet sa Jeep modela, kod kojih su sa prednje strane tasteri za kretanje kroz meni bord kompjutera i tempomata. Sa zadnje se menjaju numere i pojačava zvuk.

 

IMG_0850-700x467.jpg


Standard oprema: klima-uređaj, LED prednja poziciona svetla, pomoć pri kretanju na uzbrdici, tempomat, multimedijalni displej osetljiv na dodir dijagonale 5 inča, USB i AUX priključci, ''blutut'' konekcija, multifunkcionalni kožni volan, el. podesivi retrovizori sa grejačima, kontrola pritiska u pneumaticima.

Opcije: maglenke, zadnji parking senzori, prednji naslon za ruku, alu-felne 16 inča, rezervni točak manjih dimenzija.

 

Tekst: Aleksandar Bursać

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...