MS PK 7735 Posted August 20, 2012 Brate, gledao si i sam kada si kupovao da liduva ili ne, nisi ni blesav ni c..av da ti on prica takve gluposti, vidis da znas puno vise o stilu od njega. U buduce, promeni majstora, taj ocigledno zna samo za jugice i golfove2 ali 1,6d, oni 1,6tdi se vec "nisu dobro pokazali". Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted August 21, 2012 Majstor što se znanja tiče stvarno objašnjava. Nama je održavao juga i astru kad se sve sabere preko 20god i sve je išlo savršeno. Ono što je problem je što ne možemo da se složimo oko izbora automobila. Kada smo uzeli Astru, dovezemo mi lepo kola da ih pogleda i kaže čovek što niste uzeli Corsu, bolja vam je, a nas petoro u porodici Danas smo baš imali raspravu oko jtd-a. Svaki jtd koji sam ja pogledao je bio malo masan i u razgovoru sa dosta majstora sam došao do zaključka da to nije toliko veliki problem, danas mi čovek kaže da ima ulja, sigurno od turbine, motor "malo duva" i sve u svemu je srednje žalosno, a meni auto savršeno ide, troši 5,4l po vožnji otvoreni put/grad 60/40 i motor lepo odgovara kada god da mu se i najmanje doda gas. Na motoru zaista malo izlazi dima, ali posle dužeg držanja ruke preko i toliko da pola sekunde izlazi dim i posle ničeg nema,a Jugo mi je radio kao lokomotiva kada mu se odšrafi poklopac motora pa je opet prešao 220 000 Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted August 21, 2012 Imam neki osećaj da si kupio odličan auto kome ništa ne fali, tj fali mu samo majstor koji poznaje novije automobile. Kao što si i sam rekao, on možda objašnjava za automobile stare 20 godina, ali čovek je stao u vremenu. U životu mi nijedan majstor na JTD nije otvorio čep od ulja dok je motor radio.Zakaži kod Gorana na Altini, neka ti tamo pregledaju auto. Malo ulja oko turbine ili šelni creva za vazduh ima gotovo svaki JTD ili Multijet, tako da to nije nikakav razlog za brigu. Ako ne gubi ulje na šipci (ili na senzoru čiju informaciju svaki put vidiš kada okreneš ključ) onda stvarno nemaš šta da brineš. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted August 21, 2012 Sad idem kod Gorana da sredimo senzor airbag-a pa ću mu reći da pogleda malo i ostalo ako ima vremena. Inače majstor mi tvrdi da je ulje dosipano u kola više puta jer je danas kad smo radili servis bilo pola nivoa, a zadnji put je sipano ulje pre 17 000km i dok nisam promenio nije radio senzor ulja Sad ću videti kako troši, ali se nadam da će biti sve ok jer auto stvarno radi kao sat Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted August 21, 2012 Citiraću gospodina Gorana u vezi sa duvanjem jtd-a "Doći kad pređeš 350 000 pa da pogledamo da li duva, do tad si miran" Sad ostaje samo da merim kako troši ulje i da se nadam najboljem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted August 21, 2012 HA HA HA... Duzan si mi jedno pivo... Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted August 21, 2012 Posle nekog okupljanja vodim Ivana i tebe na pivo Uštedeli ste mi mnogo vremena i živaca Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted August 22, 2012 Ma opušteno druže, i meni je punto JTD slinio na više mesta, a nikad mu nisam dosipao ulje. Evo Alfa mi sada za 10000 km bukvalno nije pomerila nivo ulja, i retko kod koga nije takav slučaj. JTD je već odavno dokazana mašina, i tu je suvišno bilo šta raspravljati. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted August 22, 2012 Hvala Banjo Pogledaću sad kako će se ponašati sa potrošnjom ulja, pa ako to bude ok onda zaista nemam šta da brinem Quote Share this post Link to post Share on other sites
19aca93 0 Posted August 17, 2015 (edited) Pozdrav svima.Nedavno sa kupio navedeni a i nisam imao iskustva sa fiatom uglavnom je to bio vw. Problem je u sledecem, isao sam do sela i zakacio malo karter ( nista strasno ) pa sam odmah za par dana ostavio auto u servis da skinu i zavare karter a i tom prilikom sam zamenio ulje. Kupio sam Eneos 5w40. Jutros se probudim za posao, i rekoh ajde da proverim ulje, na meracu pokazuje malo iznad max, upalim ja auto, i ne znam zasto, podignem merac i vidim da duva na meracu a pre zamene ulja nije duvao, pa me je to dosta zabrinulo Edited August 17, 2015 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Buca_Tipo 31 Posted August 17, 2015 (edited) Kako duva, izbacuje ulje, para se stvara, na hladan motor? Sta ce ulje preko maximuma? Edited August 17, 2015 by Buca_Tipo Quote Share this post Link to post Share on other sites
19aca93 0 Posted August 17, 2015 Na hladan motor, a i posle 15 min voznje do posla ista prica, izlazi dim kao vodena para, stavio sam prst i nema ulja. A za kolicinu ulja bih morao majstora da pitam. Inace auto ide odlicno, nas 5 u kolima on ide uzbrdo pre ulaza u Bg 140kmh kao i na ravnom, pali takodje lepo i hladan i vruc Quote Share this post Link to post Share on other sites
Buca_Tipo 31 Posted August 17, 2015 Bitno je da ne duva ulje, da ne izbacuje na meracu, a para mora da ima kako god ga obrnes. Nek izvadi to viska ulja, i proveravaj na 500-1000-1500-2000km. Vidi da l se desava neka promena. Ako nema promene teraj to Quote Share this post Link to post Share on other sites
19aca93 0 Posted August 17, 2015 To cu odmah odraditi kad se vratim sa posla, lepo auto na kanal da izvadim malo ulja. A i sad sam pitao jednog mehanicara kod Ljermontove kaze da hoce to zbog ulja, kaze 5w40 je redje i da sledeci put sipam Seleniu WR jer nema boljeg ulja za taj motor. A i moram priznati da mi je i posle tvog posta malo laknulo ;-) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Buca_Tipo 31 Posted August 17, 2015 Ok redje je, al litar je litar. Ne moz litar 5w40 da bude u stvari litar i 200 Malo se zaneo on u sipanju. Ja bih to doveo do 4/5 izmedju min i max i terao tako. S obzirom da pali i radi sve normalno. I pratio bih potrosnju. On kao dizel mora da svuce malo ulja od zamene do zamene, sto je sasvim normalno i logicno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
19aca93 0 Posted August 17, 2015 Sredicu to sto se tice kolicine ulja cim dodem kuci. I hvala puno na brzom odgovoru Quote Share this post Link to post Share on other sites
Buca_Tipo 31 Posted August 17, 2015 Ma nema na sta Uzivaj i teraj to! A procesljaj malo jos forum ima jos korisnih stvarcica Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 17, 2015 Npr. baci pogled i na ovu temu:https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/46247-provera-stanja-motora/ Quote Share this post Link to post Share on other sites
skorpion32 0 Posted May 7, 2016 E ovako ljudi moji.Primetio sam da mi ulje ide kao ludo, jede ga nesto, nema na auspuhu belog dima sem normalnog kad turiram crn,posto je lozak u njemu.Sipam drugo ulje ELF dizel motore, isto ga pojede na 130-140km pola ode.Odem uzmem turbinu zamenim je sada kada je hladan dimi beli dim a kada se motor zagreje dodje do radne temperature nema nista, radi super , vuce kao lud, samo me sekira to sto pojede ulje, stara turbina je razlokana kada se osovina gura levo desno a ova polovna nema nista lufta.Moj majsto mi je namestio turbinu ali dalje nema pojma, zbog cega dimi i trosi i dalje ulje.Probao sam citajuci ovde po forumu da otvorim cep za ulje i tu bogami dimi beli dim i oseca se jaka kompresija vazduha. Dali je to motoru kraj ili je nesto drugo u pitanju.Generalka mi se ne isplati jer za te pare bih nasao i uvezao stranca. Sta je vase misljenje???? Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted May 7, 2016 (edited) Ako dimi na šipci za ulje, a verovatno dimi jer ide beli dim na čepu, motoru je kaput, verovatno je zato i riknula turbina, jer je imao niži pritisak ulja, pa se loše podmazivala. Ko zna kako je održavan pre tebe (ono, redovan servis na svakih 50.000km, cepanje ladnog motora...). To su matori automobili i ko zna koliko su prešli, jbg, kako se kome zalomi. Edited May 7, 2016 by marko.jovanovic Quote Share this post Link to post Share on other sites
danijel55 700 Posted January 18, 2018 E ovako.Drugar hoce da kupi stila.Sada me zanima,posto neko kaze da sme da duva na cep od ulja ,a neko ne.Sta je zakljucak na kraju?Na meracu od ulja ne sme da duva tu smo se slozili.Ovo mi za cep od ulja i dalje nije jasno.I da li gledate kad je hladan motor ili kad je postigao radnu temperaturu? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7735 Posted January 18, 2018 Na radnu temp.se gleda uvek i sve ne bi trebalo nigde da duva. Uporedi s tvojom, isti je motor Послато са SM-J320FN уз помоћ Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
danijel55 700 Posted January 18, 2018 Pravo da ti kazem nisam gledao nikada.Uzeo sam auto od proverenog coveka.Jedino svake zamene ulja majstor dok doliva auto radi i vadi sipku kaze da ne duva nista.Ja vise proveravam ulje.Ne trosi nista,ni po sipci a ni po zameni kad majstor istoci u kantu.Sad verovatno ako duva trebao bi i da trosi ulje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Weld91 2 Posted January 27, 2020 Pozdrav drugari. Da ne otvaram novu temu ali imam jedan problem. Pre neki dan sam radio mali servis i dok je bio auto upaljen, podigao sam merač a on duva bas dosta. Imam auto 6godina do sada nisam primetio neku potrošnju ulja, ali me ovo jako brine. Ne mogu noću da spavam. Neki majstori mi kažu da je to ok neki da nije, ne znam sta da mislim. Radi /pali/ide lepo, ne izbacuje plav dim na auspuhu ali me ovo jako brine. Da li imate neki savet? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Djuk85 2984 Posted January 27, 2020 Melatonin pola sata pred spavanje Ako auto lepo pali, lepo ide i ne troši ulje tu nema šta da te brine...Sent from my Redmi 4X using Tapatalk 1 djomla reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites