Jump to content
FAS Goran
JTDPoweR

Fiat Bravo/a 1.9 JTD - motor duva na čepu / na šipci (meraču) za ulje

Recommended Posts

Brate, gledao si i sam kada si kupovao da liduva ili ne, nisi ni blesav ni c..av da ti on prica takve gluposti, vidis da znas puno vise o stilu od njega. U buduce, promeni majstora, taj ocigledno zna samo za jugice i golfove2 ali 1,6d, oni 1,6tdi se vec "nisu dobro pokazali".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majstor što se znanja tiče stvarno objašnjava. Nama je održavao juga i astru kad se sve sabere preko 20god i sve je išlo savršeno. Ono što je problem je što ne možemo da se složimo oko izbora automobila. Kada smo uzeli Astru, dovezemo mi lepo kola da ih pogleda i kaže čovek što niste uzeli Corsu, bolja vam je, a nas petoro u porodici :wallbash:

Danas smo baš imali raspravu oko jtd-a. Svaki jtd koji sam ja pogledao je bio malo masan i u razgovoru sa dosta majstora sam došao do zaključka da to nije toliko veliki problem, danas mi čovek kaže da ima ulja, sigurno od turbine, motor "malo duva" i sve u svemu je srednje žalosno, a meni auto savršeno ide, troši 5,4l po vožnji otvoreni put/grad 60/40 i motor lepo odgovara kada god da mu se i najmanje doda gas. Na motoru zaista malo izlazi dima, ali posle dužeg držanja ruke preko i toliko da pola sekunde izlazi dim i posle ničeg nema,a Jugo mi je radio kao lokomotiva kada mu se odšrafi poklopac motora pa je opet prešao 220 000 :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam neki osećaj da si kupio odličan auto kome ništa ne fali,

tj fali mu samo majstor koji poznaje novije automobile. Kao što si i sam rekao, on možda objašnjava za automobile stare 20 godina, ali čovek je stao u vremenu. U životu mi nijedan majstor na JTD nije otvorio čep od ulja dok je motor radio.

Zakaži kod Gorana na Altini, neka ti tamo pregledaju auto. Malo ulja oko turbine ili šelni creva za vazduh ima gotovo svaki JTD ili Multijet, tako da to nije nikakav razlog za brigu. Ako ne gubi ulje na šipci (ili na senzoru čiju informaciju svaki put vidiš kada okreneš ključ) onda stvarno nemaš šta da brineš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad idem kod Gorana da sredimo senzor airbag-a pa ću mu reći da pogleda malo i ostalo ako ima vremena. Inače majstor mi tvrdi da je ulje dosipano u kola više puta jer je danas kad smo radili servis bilo pola nivoa, a zadnji put je sipano ulje pre 17 000km i dok nisam promenio nije radio senzor ulja :wallbash: Sad ću videti kako troši, ali se nadam da će biti sve ok jer auto stvarno radi kao sat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citiraću gospodina Gorana u vezi sa duvanjem jtd-a "Doći kad pređeš 350 000 pa da pogledamo da li duva, do tad si miran" :laughing: Sad ostaje samo da merim kako troši ulje i da se nadam najboljem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma opušteno druže, i meni je punto JTD slinio na više mesta, a nikad mu nisam dosipao ulje. Evo Alfa mi sada za 10000 km bukvalno nije pomerila nivo ulja, i retko kod koga nije takav slučaj. JTD je već odavno dokazana mašina, i tu je suvišno bilo šta raspravljati. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Banjo :laughing: Pogledaću sad kako će se ponašati sa potrošnjom ulja, pa ako to bude ok onda zaista nemam šta da brinem :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima.
Nedavno sa kupio navedeni a i nisam imao iskustva sa fiatom uglavnom je to bio vw. Problem je u sledecem, isao sam do sela i zakacio malo karter ( nista strasno ) pa sam odmah za par dana ostavio auto u servis da skinu i zavare karter a i tom prilikom sam zamenio ulje. Kupio sam Eneos 5w40. Jutros se probudim za posao, i rekoh ajde da proverim ulje, na meracu pokazuje malo iznad max, upalim ja auto, i ne znam zasto, podignem merac i vidim da duva na meracu a pre zamene ulja nije duvao, pa me je to dosta zabrinulo

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako duva, izbacuje ulje, para se stvara, na hladan motor? Sta ce ulje preko maximuma?

Edited by Buca_Tipo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na hladan motor, a i posle 15 min voznje do posla ista prica, izlazi dim kao vodena para, stavio sam prst i nema ulja. A za kolicinu ulja bih morao majstora da pitam. Inace auto ide odlicno, nas 5 u kolima on ide uzbrdo pre ulaza u Bg 140kmh kao i na ravnom, pali takodje lepo i hladan i vruc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bitno je da ne duva ulje, da ne izbacuje na meracu, a para mora da ima kako god ga obrnes. Nek izvadi to viska ulja, i proveravaj na 500-1000-1500-2000km. Vidi da l se desava neka promena. Ako nema promene teraj to ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To cu odmah odraditi kad se vratim sa posla, lepo auto na kanal da izvadim malo ulja. A i sad sam pitao jednog mehanicara kod Ljermontove kaze da hoce to zbog ulja, kaze 5w40 je redje i da sledeci put sipam Seleniu WR jer nema boljeg ulja za taj motor. A i moram priznati da mi je i posle tvog posta malo laknulo ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok redje je, al litar je litar. Ne moz litar 5w40 da bude u stvari litar i 200 ;)

Malo se zaneo on u sipanju. Ja bih to doveo do 4/5 izmedju min i max i terao tako. S obzirom da pali i radi sve normalno. I pratio bih potrosnju. On kao dizel mora da svuce malo ulja od zamene do zamene, sto je sasvim normalno i logicno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ovako ljudi moji.Primetio sam da mi ulje ide kao ludo, jede ga nesto, nema na auspuhu belog dima sem normalnog kad turiram crn,posto je lozak u njemu.Sipam drugo ulje ELF dizel motore, isto ga pojede na 130-140km pola ode.Odem uzmem turbinu zamenim je sada kada je hladan dimi beli dim a kada se motor zagreje dodje do radne temperature nema nista, radi super , vuce kao lud, samo me sekira to sto pojede ulje, stara turbina je razlokana kada se osovina gura levo desno a ova polovna nema nista lufta.Moj majsto mi je namestio turbinu ali dalje nema pojma, zbog cega dimi i trosi i dalje ulje.Probao sam citajuci ovde  po forumu da otvorim cep za ulje i tu bogami dimi beli dim i oseca se jaka kompresija vazduha. Dali je to motoru kraj ili je nesto drugo u pitanju.Generalka mi se ne isplati jer za te pare bih nasao i uvezao stranca. Sta je vase misljenje????

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako dimi na šipci za ulje, a verovatno dimi jer ide beli dim na čepu, motoru je kaput, verovatno je zato i riknula turbina, jer je imao niži pritisak ulja, pa se loše podmazivala. Ko zna kako je održavan pre tebe (ono, redovan servis na svakih 50.000km, cepanje ladnog motora...). To su matori automobili i ko zna koliko su prešli, jbg, kako se kome zalomi.

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ovako.Drugar hoce da kupi stila.Sada me zanima,posto neko kaze da sme da duva na cep od ulja ,a neko ne.Sta je zakljucak na kraju?Na meracu od ulja ne sme da duva tu smo se slozili.Ovo mi za cep od ulja i dalje nije jasno.I da li gledate kad je hladan motor ili kad je postigao radnu temperaturu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na radnu temp.se gleda uvek i sve ne bi trebalo nigde da duva. Uporedi s tvojom, isti je motor :)

Послато са SM-J320FN уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pravo da ti kazem nisam gledao nikada.Uzeo sam auto od proverenog coveka.Jedino svake zamene ulja majstor dok doliva auto radi i vadi sipku kaze da ne duva nista.Ja vise proveravam ulje.Ne trosi nista,ni po sipci a ni po zameni kad majstor istoci u kantu.Sad verovatno ako duva trebao bi i da trosi ulje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav drugari. Da ne otvaram novu temu ali imam jedan problem. Pre neki dan sam radio mali servis i dok je bio auto upaljen, podigao sam merač a on duva bas dosta. Imam auto 6godina do sada nisam primetio neku potrošnju ulja, ali me ovo jako brine. Ne mogu noću da spavam. Neki majstori mi kažu da je to ok neki da nije, ne znam sta da mislim. Radi /pali/ide lepo, ne izbacuje plav dim na auspuhu ali me ovo jako brine. Da li imate neki savet? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...