Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobilsko tržište Srbije

Recommended Posts

Pardon, iz NemackU :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
U poslednje dve godine zatvorena trećina auto-prodavnica i ovlašćenih servisa širom Srbije

 

novi%20sad%202013%2021.jpg

 

Zbog slabe prodaje automobila, u poslednje dve godine zatvorena je trećina auto-prodavnica i ovlašćenih servisa širom Srbije, piše list 24 sata. Iako još nijedan uvoznik nije napustio srpsko tržište u potpunosti, veliki broj ljudi ostao je bez posla, a vozači zbog redovnog servisa moraju da voze i stotinak kilometara dalje od grada u kome žive. Tržište novih automobila u Srbiji palo je na najniže grane u poslednjih nekoliko godina, a uvoznici najavljuju sumorne prognoze i za ovu godinu.

 

''Ne postoji uvoznik koji nije smanjio prodajnu mrežu. Prvo su radnicima smanjivali plate, pa su smanjivali broj zaposlenih, a onda su počeli da zatvaraju salone. U manjim mestima skoro da i nema više salona automobila, ostali su samo u većim gradovima poput Beograda, Niša, Novog Sada, a i tu umesto nekadašnja tri-četiri prodavca, radi samo jedan'', objašnjava Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila. Uvoznici smatraju da je situacija na tržištu novih automobila u Srbiji više nego katastrofalna, a zbog zatvaranja salona u unutrašnjosti, građani će za svaki servis morati da prelaze stotinak kilometara, što će predstavljati dodatni trošak.

 

''Tržište automobila je tri puta manje. Pre krize prodavali smo oko 60.000 vozila godišnje, a prošle godine prodato je 20.000, što znači da smo se po prometu vratili deset godina unazad. To više nije kriza, to je realno stanje, pa pojedini uvoznici u Srbiji zatvaraju cele službe i upravljaju iz regionalnih centara'', objašnjava Petrović. Porazno deluje i podatak da se u Sloveniji, sa više od tri puta manje stanovnika, i sa pet puta mlađim voznim parkom, godišnje proda više od 60.000 novih vozila. Automobili skuplji od 100.000 evra, s druge strane, idu dobro, a zainteresovani kupci spremni su i da čekaju po nekoliko meseci da pojedini luksuzni modeli stignu u Srbiju.

Svake godine proda se oko 1.500 skupocenih vozila, a više od 80 odsto proda se za keš. Sa druge strane, automobili srednje klase, od kojih i živi automobilsko tržište, čekaju na lagerima po godinu, dve.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta nam to sve govori?!

Nece "njima" jos dugo doci iz zadnjice u glavu !

"Elita" kupuje po basnaslovim sumama isto basnaslovne modele a ostali nemaju, ili nece imati, hleba da jedu. Zakucaxe i mecka pred njihovim vratima. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tamo svi voze,predpostavljam , Fiat-e i tako to ...

Zato ga ljudi bledo gledaju ! :D

Ih,pa nemoj bas tako :D Salim se,pa upravu si,mi "OBICNI" uglavnom vozimo aute do 4000e...Ne mislim samo u Topoli,nego uopste... Edited by dallape_topola

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednostavno izgleda kao da kod nas niko ne može ili ne žali da razmišlja unapred. Sećam se da su u Hrvatskoj pre 10ak godina bile neke subvencije za stare automobile, ali mnogo bolje nego kod nas pa su dobijali i po 3-4000e za stara kola, daju im još nova kola sa dobrim uslovima i na 10ak godina otplate i, naravno, dobar deo države je obnovio vozni park. Kod nas je ista priča bila samo sa Puntom koji nekom i ne ispunjava potrebe i koji nije bio nešto preterano povoljan, a opet je lepo prošla. Kad im je već tolika frka da uzmu što više novca bolje da urade tako nešto umesto da povise porez na sve moguće.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovde ljudi nisu sigurni da li ce zadrzati posao do kraja godine,a da uzimaju kredu na 10 god. za auto...

 

Evo 500 L je ok auto,veci od punta,savremeniji,ima super subvenciju,cena ok...pa opet broj prodatih primeraka sve govori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod nas se VW uglavnom uzima polovan,kad se lepo razradi i sve legne na svoje mesto,posle "100 000"  :D 

Hocu reci bolji je polovan nego nov :yes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Slaba prodaja novih automobila, polovnjaci za uvoznike spas

 

hyundai%20polovni%201.jpg

 

Podatak da je prošle godine u Srbiji prodato tek nešto više od 20.000 novih automobila, a da je uvezeno preko 100.000 polovnih vozila, naterao je i ovlašćene uvoznike i dilere da razmisle o proširenju delatnosti. Iako su doskoro upozoravali na štetnost uvoza polovnjaka koji Srbiju pretvaraju u evropsku deponiju jer samo kod nas je moguće uvesti automobil sa evro 3 standardom motora, čini se da su dileri novih vozila shvatili gde leži veća zarada.

 

- Daleko od toga da mi imamo nešto protiv uvoza polovnih vozila iz inostranstva. Štaviše, realno je da ćemo i mi započeti sa uvozom sertifikovanih polovnih vozila iz ponude naših principala iz inostranstva - kaže za Novosti dr Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova. On tvrdi da će se time popraviti starost voznog parka u Srbiji koji je vremešniji od 15 godina, a samim tim će se i povećati i bezbednost i zaštitia čovekove okoline ako se uvoze vozila sa većim Euro normativom. Naša jedina želja, kada je u pitanju uvoz polovnjaka, je da se on dovede u neke legalne okvire - kaže dr Petrović.

 

Nama je najbitnije da se ta vozila koja dolaze sa kilometražom koja je veoma diskutabilna, tehnički provere od strane ovlašćene institucije. Nakon ove provere izdavao bi se sertifikat tako da kupac bude svestan svih nedostataka ovog automobila što bi sprečilo prevare. Jednostavno, smatramo da nije dobro da država pravi negativnu selekciju i da nama, koji poslujemo legalno, brojnim taksama i nametima oduzima mogućnost da se razvijamo i širimo dok se oni koji posluju kroz rupe u zakonu praktično nagrađuju.

 

Kao jedan od predloga srpskih uvoznika državi Srbiji najozbiljnije se razmatra uvođenje sistema ''staro za novo'' što bi, uz naplaćivanje PDV samo na razliku u ceni, omogućilo i lakšu kupovinu novih vozila. - Pri tome mislimo da otkupljena vozila popravimo originalnim delovima na koje država ne bi naplaćivala porez, ali bi inkasirala PDV od prodaje tih automobila za koje bi uvoznici garantovali tehničku ispravnost - kaže dr Petrović.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Saloni očajni: Prodaja automobila sve gora

 

skoda%20sajam.jpg

 

Kako prenosi RTS, prodaja novih automobila sve više pada i pored salona automobila koji je ovog proleća održan u Beogradu. Ako se taj trend nastavi, mnogi prodavci otići će ove godine pod stečaj, a nekoliko hiljada mehaničara, limara i farbara ostati bez posla. Prodaja prošle, ali i prvih meseci ove godine je na nivou devedesetih. Podatak da je 2008. prodato 56.000 novih automobila u Srbiji, a lane tek nešto više od 20.000 sve govori. U martu su pojedini veoma poznati brendovi imali dvocifrene prodajne rezultate koje imaju dnevne prodaje u nekim većim evropskim metroploma. Ni sajam automobila, koji je održan u martu, nije dao željene efekte, kažu uvoznici.

Miodrag Ostojić iz ''Opel Srbije'' kaže da planirana prodaja nije ostvarena i da su rezultati lošiji od očekivanih. ''Niko od kolega iz drugih brendova nije zadovoljan. I prodaja u martu rezultat je kompenzacija samanjenje prodaje u januaru i februaru'', kaže Ostojić. U prodaji je posebno podbacio mart mesec. Predsednik Udruženja uvoznika automobila i delova Miloš Petrović kaže da je ukupna prodaja u martu bila 2.000 vozila, što je ispod svakog očekivanja s obzirom na sajam.

 

''Ako upoređujemo sa stabilinijim godinama, to je tri puta manje mesečna prodaja nego što se ranije prodavalo'', rekao je Petrović. U Udruženju uvoznika pozdravljaju akciju države da pooštri uvoz polovnih vozila novim pravilnikom. Time će se stvoriti uslovi za kakvu-takvu legalnu konkurenciju između polovnjaka i novih vozila. Još jedan predlog je da se već od jeseni standardi pomere sa euro 3 normi na euro 4. ''Udruženje uvoznika vozila i delova donelo je zaključak da se ide na povećanje standarda, da li će to biti euro 5 ili euro 4, videćemo. U svakom slučaju, treba ići na povećanje standarda jer u svakom obliku to donosi poboljšanje kvaliteta vozila koja se uvoze u našu zemlju'', rekao je Dušan Cincar iz ''Škoda AutoČačak''.

Metodom prodaje ''staro za novo'' mogla bi značajnije da se poveća prodaja. Ova mera, kažu stručnjaci, bila bi dobra i za državu i za uvoznike, ali se na njeno ponovno uvođenje čeka već dve decenije.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ljudi imaju pare sigurno bi kupovali nova kola, ovako se snalazi ko kako ume.

Mogu da izmisle i Euro 16 za polovnjake opet će im biti loša prodaja novih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

a nekoliko hiljada mehaničara, limara i farbara ostati bez posla

 

Hahahah :laughing:

Pa da li ih uopste ima toliko u celoj Srbiji?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ljudi imaju pare sigurno bi kupovali nova kola, ovako se snalazi ko kako ume.

Mogu da izmisle i Euro 16 za polovnjake opet će im biti loša prodaja novih.

:thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemoj sad odmah paljba tamo vamo, ko prodaje a ko ne, danas retko ko ima "mu*a" da se odluci za novi auto u ovoj kombinaciji, cak iako imaju dobra primanja.

error974 je napravio izbor na osnovu zelja i mogucnosti, preskocio je FIat, ne lezi mu iz njegovih razloga i za svoje pare je hteo drugo i to sasvim postujem

 

 

Nije  :) , ali ko hoće, postoji kao mogućnost  :thumbsup:

 

za nekih 700-800 dodatnih evrića

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites
Avgustovski pad prodaje novih automobila u Srbiji iznosi 13 odsto

 

101208-skoda%20rapid%2044.jpg

 

Podaci u avgustu kada je reč o Srbiji - više su nego alarmantni. Prošlog meseca prodato je 13 odsto manje vozila nego u avgustu prošle godine. I dalje se najbolje prodaje Škoda sa 250 do 300 vozila, Fiat je drugi sa 250, a treći VW sa oko 150 automobila mesečno. Miloš Petrović iz Udruženja uvoznika automobila kaže da je u Srbiji pad iznosi oko 13 procenata i da je 1.400 vozila prodato u avgustu i kada se uporedi prvih sedam meseci u odnosu na prošlu godinu, pad je 20 procenata. ''Naša poreska politika je veoma loša i detsimulativna za kupce novih vozila. Nekontrolisan je uvoz polovnih vozila, nemamo staro za novo. Dokle god se to ne pokrene neće biti novih ranih mesta, kaskaće lizing i banke i krediti'', kaže Petrović.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Prodaja novih automobila u Srbiji nastavlja da pada

 

prodaja%20srbija.jpg

 

Kako prenose Novosti, ni brojne ''akcije'' koje prodavci vozila nude ne daju rezultate. U septembru svega 1.401 građanin pazario novo vozilo Po svemu sudeći, prodavci novih automobila u Srbiji će uskoro raspisivati konkurs za kupce. Ni brojne „akcije“, popuste i do nekoliko hiljada evra, nuđenje besplatne dodatne opreme, kasko osiguranja, beskamatni krediti, otkup polovnih vozila, koje prodavci vozila nude, ne daje rezultate. Prodaja je spala na najniže grane, pa je u septembru svega 1.401 građanin Srbije pazario novo vozilo. To je u odnosu na prošlu godinu, kada je prodato 1.600 vozila, pad od oko 12 odsto, a tek poređenje sa 2008. pokazuje prave razmere katastrofe koja je zadesila dilere novih vozila. Naime, u septembru te godine je u Srbiji prodato 4.480 novih automobila!

- U prvih devet meseci ove godine na našem tržištu prodata su svega 15.252 nova automobila, što nije dovoljno ni za ''prostu reprodukciju''. Džaba što su svi smanjili, poneki se i odrekli marži nadajući se da će da bolja vremena dočekaju pružajući postprodajne usluge - kaže dr Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova. Razlog zašto je prodaja pala lako je uočiti, objašnjava za „Novosti“ dr Petrović, jer narod jednostavno nema para, ali nema ni ''manevarskih'' mogućnosti - ne može više da uzima ni kredite. Asocijacija uvoznika je nekoliko puta do sada predočavala nadležnima svoje ideje za podsticanje kupovine automobila, ali čini se da su oni prvi prešli na ''tržišnu privredu'' i da su prvi iskusili zakon ponude i potražnje.

 

Prodaja novih vozila u Srbiji će u 2014. teško dostići prošlogodišnju cifru od 20.140 automobila. S druge strane, i pored pooštravanja uvoza polovnih vozila, procena je da će opet oko 100.000 korišćenih automobila iz uvoza stići na domaće drumove. - Naše tržište godišnje apsorbuje oko 120.000 vozila. I to vam je to. Kada raste broj novih, smanjuje se brojka uvezenih polovnjaka i obrnuto - objašnjava dr Miloš Petrović.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...