Jump to content
FAS Goran
Guest 208

Obični zamajac umesto plivajućeg?

Recommended Posts

Sve bre mehanicari oko nas, gde ste bre kada neko ima neki problem pa da ga resite u dve reci...nego ovde tupite da li moze zamajac ili ne moze...

Svako vozi kako hoce, pre nije postojao plivajuci zamajac, bio je fiksni i opet su se vozila kola, sada ima plivajuci i opet se voze kola, samo malo mekse...zato prekinite ovu pricu vise, jer ovakva rasprava ne koristi nikome. Toliko... Pozzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mogu reci samo jedno ako nekom rikne plivajuci a nadje zamenski fiksni slobodno neka ugradi mozda ce morati i korpu i lamelu drugaciju  ali isplati se  jer stilo jtd sa fiksnim zamajcem je zverka ko FIAT cupe 2,0 20v turbo tako lepi za sediste kad se salta da vam  se kosa digne na glavi to je sve posle samo ne dizel :D a takav uzitak nema sa plivajucim :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

dejica

  • Interests:imam puno iskustva sa fijatovim modelima mogu pomoci uvek imam savet i jevtine metode za popravku
  • Garage:FIAT stilo 1,9jtd 59kw ful sa kozom

 

 

Svaka tebi čast što možda želiš da pomogneš nekom, ali uz ovakve stavove

 

ja rasturam tek kad ce da stane i ne moze vise, a dotle vozim. Jedino servis radim redovno, to je na prvom mestu, sve ostalo kad stignem :D

 

bolje nemoj nikog ništa ni da savetuješ...

 

Mada, kad sve ovo čitam, pomislim i da se možda malo zezaš sa nama ;)

Edited by totti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo kraduckam,

 

Plivajući zamajac je odnedavno (poslednjih 10 godina unazad) jednostavno rečeno "nužno zlo", odnosno to je manipulativni potez proizvodjača automobila kojim oni jednostavno sebi štede dosta novca tako što trošak koji bi oni trebalo da snesu tokom procesa proizvodnje "prebace" na mušterije koji će da plate na ćupriji umesto proizvodjač na mostu. U principu, to je podvala automobilskih proizvodjača kupcima ali ko te pita...

Činjenica je da su motori i pored manjih radnih zapremina i manjeg broja cilindara sve jači i sa sve više specifične snage po jedinici zapremine. Sve jače motore bi trebalo da prate i sve jači i izdržljiviji menjači koji će moći da prenose snagu motora pouzdano tokom dugog niza godina, i koji bi bili sposobni da trpe velika naprezanja na koja ih ti jaki motori stavljaju. Medjutim, to bi podrazumevalo povećanje menjačkih sklopova, njihove veće gabarite i povećanje težine, a povećanje težine je nešto što proizvodjači ni po koju cenu ne žele kako bi smanjili potrošnju a sve u skladu sa sve rigoroznijim ekološkim zakonima. U tom vrzinom kolu, proizvodjači su izmislili "toplu vodu" i to tako da će koristiti slabije nego što bi trebalo menjače, i da im dodaju plivajući zamajac koji će da služi kao "nakovanj" izmedju motora i menjača za amortizaciju udarnih radnih oscilacija tj. torzionih naprezanja koje se prenose sa motora na menjač. U principu, plivajući zamajac treba da "zamaskira" slabosti menjača i da preuzme na sebe veliki deo radnih opterećenja koja bi inače "pala" na menjačku kutiju, koja to ne bi mogla da izdrži u iole dužem periodu. Zbog prirode rada motora radne oscilacije su utoliko štetnije po menjač (tj. zamajac) ukoliko se radi o četvorocilindričnim motorima velikih obrtnih momenata (turbodizeli većih radnih zapremina), dok su kod "šestaka" amplitude udarnih impulsa niže pa je opterećenje na zamajac manje. U praksi, ovo znači da će plivajući zamajac najbrže da strada kod turbo motora sa 4 cilindra, dok će taj proces biti primetno sporiji kod atmosferskih šestaka, ali će ga ipak biti. Ovo su dva "dijametralno" suprotna primera, a izmedju njih ima dosta "medjustadijuma", a ove "aždaje" poput V8 ili V10 motora neću ni da pominjem jer prevazilaze interese ovakve diskusije.

Možda ovo što pišem na papiru deluje suvoparno ali to je teorija. Na kraju imate link ka klipu gde ćeš na jednoj animaciji videti i shvatiti koja je uloga zamajca, i kako to on amortizuje veliku snagu motora i prenosi je na "nežan" menjač koji bi bez zamajca stradao vrlo brzo. Ali zato, upravo zbog svoje teške uloge, zamajac je taj koji trpi velika naprezanja koja ga polako ali sigurno unište pa ga je potrebno redovno menjati, a onda dolazimo do podataka tj. ciframa koje treba platiti za tu zamenu a koje su papreno skupe. Da nije zamajca, umesto njega bi menjali menjače, a to bi bila daleko skuplja intervencija.

U principu, plivajući zamajac je dakle tu da sačuva menjače na automobilu koji nisu dorasli sve jačim motorima, naročito turbodizelima sa ogromnim obrtnim momentima, ali zbog toga je upravo zamajac taj koji strada i koji se tretira kao običan potrošni deo. I sve je to OK dok vlasniku ne bude saopštena cena njegove zamene... Suštinski, to je podvala proizvodjača jer bi oni trebalo da prave jače menjačke kutije koje bi mogle da izdrže sve više KS i Nm koje razvijaju moderni motori, a obzirom da za tako nešta ili moraju da povećaju gabarite menjača (što oni ne žele iz ranije pomenutih razloga), ili bi morali da primene nove tehnologije i moderne i visoko sofisticirane materijale male težine koji su sposobni da trpe velika naprezanja poput titanijuma (ali su takvi materijali papreno skupi te ih proizvodjači maksimalno izbegavaju obzirom da žele da su im automobili što jeftiniji kako bi bili što konkurentniji na tržištu). U tom "sukobu interesa", proizvodjači su pronašli "Solomonsko rešenje" kojim sebi obezbedjuju veći profit i konkurentnost na tržištu, a na kupca prebacuju trošak u smislu zamena plivajućeg zamajca a koji zbog svoje specifičnosti i kompleksne izrade/funkcije košta toliko koliko košta... Naravno, za sve to su pronašli dobar izgovor a to je da plivajući zamajac obezbedjuje komfor u vožnji i linearan prenos snage sa motora na menjač. Kao da je klasičnim menjačima to nedostajalo, osim za one koji nisu imali osećaja sa nogom na kvačilu,
a takvima je i danas džabe i plivajući zamajac.

Pogledajte Animaciju , obratite pažnju na crvene apmlitude koje označavaju oscijacije koje dolaze sa radilice morora ka menjaču, a onda obratite pažnju na plave amplitude oscilacija koje se zapravo prenose na menjač. Tu "razliku" u snazi oscilacija (naprezanja) je amortizovao upravo plivajući zamajac, i ta razlika je upravo taj nedostatak menjača o kojem pričam, jer bez ovog zamajca menjač jednostavno ne bi mogao duže vreme da uopšte prenosi snagu tog motora. Dakle, odličan trik proizvodjača, to im se mora priznati.

Edited by kičerica

Share this post


Link to post
Share on other sites

dejica

  • Interests:imam puno iskustva sa fijatovim modelima mogu pomoci uvek imam savet i jevtine metode za popravku
  • Garage:FIAT stilo 1,9jtd 59kw ful sa kozom

 

 

Svaka tebi čast što možda želiš da pomogneš nekom, ali uz ovakve stavove

 

ja rasturam tek kad ce da stane i ne moze vise, a dotle vozim. Jedino servis radim redovno, to je na prvom mestu, sve ostalo kad stignem :D

 

bolje nemoj nikog ništa ni da savetuješ...

 

Mada, kad sve ovo čitam, pomislim i da se možda malo zezaš sa nama ;)

ja moja vozila sam odrzavam i a ko ide po servisu on mora da  pregleda vozilo u servis ja sam mom autu dijagnostika  sve menjam sam tako da samo delove placam ali da vrsim prepravke priznajem  :D

Edited by dejica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo početni udar primi plivajući, tj kada startuješ/krećeš ili u toku među ubrzanja. Tada motor napne opruge u zamajcu ali i u lameli

 

valeo.jpg

 

i posle sve sile trpi transmisija (nema popuštanja sve dok ne popustiš pedalu gasa). To pucanje radilice možda kod ovih zavarenih, sumljam da su posle balasirali zamajce.

 

Pro und contra

 

valeo_kit.jpg

 

Evo i poveći spisak vozila gde se može umesto plivajućeg staviti običan.

 

http://www.valeoservice.com/data/master/webfile/200254762507EC443D43F1.pdf?rnd=431

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma slobodno sipajte šta vam padne napamet, nego ne savetujte druge ljude to da rade. Korist od toga je nikakva, možda 10-20e godišnje, a moguća šteta daleko veća.

Samo napred.

Tapatalk HD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije problem staviti fiksni zamajac na auto. Problem je ukoliko ostane set kvacila koji nije namenjen za njega. Tu se prave greske.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo početni udar primi plivajući, tj kada startuješ/krećeš ili u toku među ubrzanja. Tada motor napne opruge u zamajcu ali i u lameli

 

valeo.jpg

 

i posle sve sile trpi transmisija (nema popuštanja sve dok ne popustiš pedalu gasa). To pucanje radilice možda kod ovih zavarenih, sumljam da su posle balasirali zamajce.

 

Pro und contra

 

valeo_kit.jpg

 

Evo i poveći spisak vozila gde se može umesto plivajućeg staviti običan.

 

http://www.valeoservice.com/data/master/webfile/200254762507EC443D43F1.pdf?rnd=431

A zašto se meni ceo auto trese kada jače nagazim gas od recimo 1800rpm u 4oj i 5oj? Za sada mi ništa ne lupa i ne trese. Sa fabričkom mapom ove simptome nisam imao. Ako si pratio, fantomu je otišao plivajući, pod jedan zato što je prašo preko 200.000km najmanje, a pod dva zato što je auto čipovan i što ga je patosirao non stop sa malih obrtaja.

Znam taksistu koji je na Toleda 1.9TDi 105KS stavio fixni, plivajući mu je riknuo na oko 100.000km (čovek je inače prvi vlasnik, sam je isterao auto iz salona), sada bije preko 300.000km. Posle zamene zamajca počeo je da vozi nežnije, jer nije mogao da veruje kako Toledo 1.9TDi poteže, kada je seo u njega iz keca :D, pa ga je svaki dan patosirao. A opet znam za druge slučajeve gde se ceo auto rastrese posle ugradnje fixnog zamajca.

Ja se ne bi usudio da stavim fixni zamajac, jer volim da gazim, da se katapultiram sa semafora i tako to (jeste, mator konj, ima malo dete, ali šta ćeš, ne mogu da vozim kao penzos).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ dejica

 

Sad vidiš da postoji i opcija za brisanje postova (odgovora).

Dakle, mani se tih stvari tipa ja sam majstor bez ključa, pisanja svega i svečaga u temi koja je o zamajcu i sl. :thumbup:

 

...ako nekom rikne plivajuci a nadje zamenski fiksni slobodno neka ugradi mozda ce morati i korpu i lamelu drugaciju  ali isplati se  jer stilo jtd sa fiksnim zamajcem je zverka ko fijat cupe 2,0 20v turbo tako lepi za sediste...

 

Znači, auto postaje jači tada, ima onda više od 80KS, ubrizgava više goriva ili šta...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paaa možda ima nalepnicu "ja imam fiskni zamajac". Opšte poznato je da nalepnice daju bar 5KS na točkovima :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

A zašto se meni ceo auto trese kada jače nagazim gas od recimo 1800rpm u 4oj i 5oj? Za sada mi ništa ne lupa i ne trese. 

 

 

 

Lupa ili trese ili i lupa i trese ili trese i lupa , definiši.  :laughing:  :laughing:  :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ili auto više poskakuje i cima se pa ostavlja utisak kao da ubacuje u sedište?

+1 i meni je jugo potezao kao blesav, dok nisam skapirao da je to samo osecaj zbog razdrndanosti, a u stvari te sije i g2d

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

A zašto se meni ceo auto trese kada jače nagazim gas od recimo 1800rpm u 4oj i 5oj? Za sada mi ništa ne lupa i ne trese. 

 

 

 

Lupa ili trese ili i lupa i trese ili trese i lupa , definiši.  :laughing:  :laughing:  :laughing:

 

 

Znam ja na sta misli. To je propratni efekat "cipovanja" i nastaje usled nekontrolisanih detonacija. Zamajac nema veze sa tim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ili auto više poskakuje i cima se pa ostavlja utisak kao da ubacuje u sedište?

+1 i meni je jugo potezao kao blesav, dok nisam skapirao da je to samo osecaj zbog razdrndanosti, a u stvari te sije i g2d

 

 

 

 

 

Ja i sad imam osećaj da je moj Jugo najbolje išao od svih kola koja sam probao  :laughing:

Istu stvar sam video i na Cliu 1.2 8v, imaš osećaj da si zalepljen za sedište sve vreme i posle prođe neki 0.8 motor lagano pored nas. 

Nije poenta da imamo osećaj kako auto lepi i luduje što se može postići i sa lošim plivajućim uz malo veću buku, već da stvarno to radi

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije problem staviti fiksni zamajac na auto. Problem je ukoliko ostane set kvacila koji nije namenjen za njega. Tu se prave greske.

 

Upravo to, jer u suprotnom ako ostave obicnu lamelu pokidace sve zivo pocev od nosaca pa na dalje...

Znaci ako ide fiksni zamajac lamela mora imati opruge i ona ce donekle vrsiti posao 'mesto plivajuceg zamajca. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ dejica

 

Sad vidiš da postoji i opcija za brisanje postova (odgovora).

Dakle, mani se tih stvari tipa ja sam majstor bez ključa, pisanja svega i svečaga u temi koja je o zamajcu i sl. :thumbup:

 

...ako nekom rikne plivajuci a nadje zamenski fiksni slobodno neka ugradi mozda ce morati i korpu i lamelu drugaciju  ali isplati se  jer stilo jtd sa fiksnim zamajcem je zverka ko FIAT cupe 2,0 20v turbo tako lepi za sediste...

 

Znači, auto postaje jači tada, ima onda više od 80KS, ubrizgava više goriva ili šta...?

pa za ono vreme gok bi sabio opruge na plivajucem i krenuo sa  fiksnim je vec posao sa mesta  eto :) nevredi nemogu da se objasnjavam sa obicnim ljudima koji nisu strucni u mehaniku   ako niste mehanicar i neradite cesto mehaniku dja ba se ovde pise samo mozete da pokvarite nesto  bolje terajte u servis kola  platite i uzivajte  jer majstor se nepostaje preko noci  :D

Edited by dejica

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kad se rastegnu opruge eto brziiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiineeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i kad se istegnu opruge spremis 400 evrica i menjas ceo set sa plivajucim   :D jevtinije mi da kupim ceo menjac ako se zezne zbog fiksnog zamajca nego da kupujem plivajuci zamajac :D

Edited by Woodoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

bas sam taj sve dame odrzavaju svoje ljubimce kod mene ja sam specijalista za plivajuce   :D

Edited by Woodoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako sad za plivajuće ?

Edited by Woodoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...