Martini 11 Posted November 8, 2012 Freon je R144, ulje je preporucljivo menjati, voznja bez freona nece stetiti vozilu, nego se zbog neispravnosti-neaktivnosti klima uredjaja moze desiti da magle stakla. Kolicine ulja i freona ce ti svaki kvalitetan serviser odrediti po modelu vozila. Quote Share this post Link to post Share on other sites
s.dragan67 0 Posted November 8, 2012 Hvala martini koja je cena kod tebe za ovu operaciju Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted November 9, 2012 Da se ne reklamiram, imas PM. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dejans 0 Posted December 27, 2012 (edited) Jednom mesečno u trajanju par do desetak minuta je i više nego dovoljno.Danas i juče bilo u Beogradu bilo 14-15 setepeni. I sutra ce biti valjda biti slično. Da vas podsetim na preprouku iz upustva za upotrebu gde se kaže da je za redovno održavanje klime potrebno upaliti klimu bar deset minuta bar jednom mesečno, uključujući i zimske mesece. Eto, ja svoju "građansku" dužnost ispunio. Sledeći put sledeće godine .Možda je malo delovalo čudno ovima što voze pored mene sa poluotvorenim prozorima, a ja sa kapom na glavi ("bije" po ušima onaj hladan vazduh ). Ja se vodio logikom, možda deluje blesavo, ali neću dobiti glavobolju, a kao, održavam klimu.Ipak je manji stres za španere, kompresor, remenice itd kad se uključuje na manjim obrtajima tj. leru (ja bar tako praktikujem).Vezano za preporuku da se pali klima jednom nedeljno je praktično neizvodljivo za hladnije krajeve gde su zime ozbiljnije i duže traju, tj temperature budu u minusu mesecima.U nekom "uputstvu" jesam pročitao da je preporučljivo klimu paliti i voziti na umerenom broju obrtaja (ma šta im to znčilo), izbegavati vožnju sa uključenom klimom sa prevelikim brojem obrtaja ili pod velikim opterećenjem vozila. Ne zato što će se klima obavezno pokvariti, već zato što joj se skraćuje vek. Dakle, to su sve preporuke prozivođača (i na kesici za smoki piše da se ambalaža ne jede ). Priču o isključivanju klime i radu ventilatora još koji minut radi isušivanje već znate.... Ovo komentarišem za "proste" manuelne klime, ograđujem se od komplikovanijih sistema. Edited December 27, 2012 by Dejans Quote Share this post Link to post Share on other sites
PharaohMaster 0 Posted February 13, 2013 Da li je neko koristio sprejeve za dezinfekciju klima uredjaja? Kako bi se malo ocistio sistem i ublazio neprijatan miris.Nesto poput ovoga : Uskoro treba da radim servis, pa cu menjati i filter klime, ali hteo sam da odradim dodatnu dezinfekciju.Da li ti sprejevi imaju svrhe i kada ih koristiti? 1.Dok je jos stari filter klime u kolima, 2. sa novim filterom ili 3. bez filtera klime. Quote Share this post Link to post Share on other sites
borat 4 Posted March 21, 2013 (edited) juce upalih klimu stavih je na 19 ona duva vazduh iste temperature kao i bez nje cak mozda i malo toplije.prekidac sam stavio na auto i menja sama brzinu duvanja ali nema hladnog vazduha.interesuje kolika da bude spoljna temperatura kad budem ponovio postupak pre odlaska kod majstora Edited March 23, 2013 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 537 Posted March 21, 2013 Ja mislim da bi preko +7 trebalo da duva hladan vazduh. Kod mene na Puntu je juce hladila kao blesava . . . Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted March 21, 2013 Manjak informacija. Kolika je spoljna temperatura itd. Da je kompresor upaljen videćeš na leru po blago povećanom broju obrtaja, upaljenoj lampici i simbolu (pahuljica) na displeju klime. Provalio bi i da (ako je pun sistem) auto teže ide.Kod mene kada je klima u AUTO modu oseti se da je kompresor uključen i auto teže ide dok u FULL AUTO puno rasterećenije se vozi. Čak je u FULL modu i manja potrošnja (stavljao sam tabele).Na temperaturama ispod 4 C ne pali kompresor (ima senzor na isparivaču/da isti ne bi ledio). Quote Share this post Link to post Share on other sites
borat 4 Posted March 21, 2013 osetim pad snage,lampica za klimu gori,kad probam susi stakla preko klime ali hladnog vazduha nema.da li to ima veze sto je spoljna temp manja od zadate Quote Share this post Link to post Share on other sites
bobanjp 0 Posted March 21, 2013 ja mislim da spoljna temperatura treba da bude iznad 17 stepeni da bi ukljucio kompresor Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted March 21, 2013 Ako je zadata temperatura veća od spoljne logično da će sistem da pusti zagrejan vazduh i obrnuto. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted April 11, 2013 I mene ovo interesuje za klimu.Upalio sam je danas i ne duva hladno Da li spolj. temperatura treba da bude 4 ili 17 c da bi ukljucio kompresor?Manuelna klima je u pitanju pa nema zadavanja temperature vec okrenem tockic do kraja na plavo.Mislim da je danas spolj. temperatura bilo oko 18 c. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sale2810 4 Posted April 11, 2013 Trebalo bi da je upali, cime ne pali kompresor mozda fali freona, ili pak je nesto drugo u pitanju, provera kod majstora za klime. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7735 Posted April 11, 2013 Npr danas je svaka ispravna klima morala da radi Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sale2810 4 Posted April 12, 2013 Da, da, ja sam moju palio onako za probu jos pre par dana, isto onda kada je bilo toplo...radila je, samo cu da odem na proveru...da se opet pogleda sta i kako. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted April 12, 2013 Sve piše. >4 C mora da upali. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted April 12, 2013 (edited) Kad sam juce upalio klimu auto je bio u mestu samo na leru.danas sam takodje tako probao i samo ubacuje spoljasnji vazduh.E kad sam poterao auto druga prica Izgleda da motor mora da se zavrti kako bi se i kompresor aktivirao,tj obrtaji na leru su nedovoljni da bi kompresor radio kako treba.Meni su obrtaji na leru prilicno ispod 1000 negde oko 750-800 rpm. Edited April 12, 2013 by Dante Bg Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sale2810 4 Posted April 12, 2013 Mislim da to nema veze...ja kada upalim klimu...(sluzbeni auto) ona pocne da radi odmah, prvo dobro ohladi unutra pa tek onda ja udjem u kola. Nemoj me drzati za rec ali mislim da bi trebalo da radi klima i na leru...U mom autu je isto tako! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted April 12, 2013 Kad je ukljucim osetim da auto malo jace zabruji i obrtomer odreaguje,tako da pali kompresor.Proveren gas zimus i ima ga dovoljno.Sad zasto ne hladi u mestu...Nisam je ukljucivao od kad sam kupio auto,a i ovo je bilo na blic,mozda posle neke duze voznje kad kompresor odvrti bude bolje Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sale2810 4 Posted April 12, 2013 Probaj, drzi je malo duze upaljenu na leru i mestu...jer trebalo bi da radi i kada auto stoji. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted April 12, 2013 Moj vrlo brzo po paljenu kompresora (digne obrtaje) počinje da duva hladno. Otrakov isto automatska treba dosta duže i ne duva toliko hladno, pretpostavka poluprazna instalacija. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Coa123 0 Posted April 13, 2013 Klimu nisam palio mesec dana. Danas probam, jok, niti pali kompresor, niti duva hladno... Kako da proverim kompresor? Na one "ventile" na cevima, treba da izlazi... šta? Kod mene samo neki smrdljivi vazduh... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sale2810 4 Posted April 13, 2013 Verovatno ti fali freon, a zasto je on iscureo, to vec treba majstor da proveri... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Coa123 0 Posted April 14, 2013 Hoću prvo da proverim kompresor. Vidim da su ga neki povezivali direktno i klima je normalno hladila, što znači da problem nije freon nego instalacija.Nije mi radila ni prva brzina ventilatora hladnjaka i problem je bio u releu. Zamenjen i vent. radi.Kako proveriti kompresor? Gde se spaja? Neka slika? Klima je normalno radila, ali sam sam menjao menjač pa sam možda zeznuo instalaciju u vezi klime, ili je relej, prekidač... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted April 14, 2013 Kompresor ne mozes proveriti bez dovoljno pritiska u sistemu. Znaci da moras prekontrolisati stanje kolicine freona pa onda sve ostalo. Quote Share this post Link to post Share on other sites