Zvukoljub 0 Posted November 24, 2011 (edited) Kake veze ima klima sa maglenjem stakala? Otkad sam zamenio kazanče za grejanje ne magle mi stakla uopšte, čak ni kad je krenulo hladno itd. Edited November 24, 2011 by Zvukoljub Quote Share this post Link to post Share on other sites
JLZ 0 Posted November 24, 2011 Klima isušuje vazduh Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvukoljub 0 Posted November 24, 2011 Ok što isušuje vazduh, ali to je važno samo da se stakla brže odmagle, a ne da se manje magle kasnije u toku vožnje. I automobili bez klime mogu efikasno da odmagle stakla, samo malo sporije - naravno, ukoliko je sistem za grejanje i provetravanje ispravan. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 617 Posted November 25, 2011 Ne bi smela klima da bude ključna, tj kako se ljudi voze poslednjih 100 godina. Doduše, ako u kola na -10 uđe 4 znojave grdosije pravo sa basketa sa 90 i više kila, baš da vidim koji će to auto da odmagli samo grejanje i za koliko? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Iga Biva 0 Posted June 5, 2012 (edited) Moze li, u okviru ove teme, neko ko se razume, da napise nesto opsirnije o klimi koja se ugradjuje u Punta mk2? Kada sam se raspitivao o punjenju i zameni lezaja klime od servisera sam cuo da postoje tri vrste koje se ugradjuju: Denso, Sanden i Hitachi. Ako neko zna kada se koja klima ugradjivala i u koji tip Punta. U zavisnosti od proizvodjaca i cena ugradnje lezaja varira od 2.500 dinara do 6.000. Punjenje klime je oko 4.000. Pored Smedereva je 3.300, u BG-u je do 4.500. Inace u BG-u deru i za zamenu najjeftinijeg lezaja klime traze i do 7.000 dinara. Edited June 5, 2012 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
gazija 0 Posted June 7, 2012 (edited) Punto 1.2, 8v, 2003.: Danas sam stavio novi filter klime (ili kabine il polen il kako se već zove), kupio takođe sprej za dezinfekciju i taj posao odradio, sad me zanima:Dal da samo dopunim klimu ili na novo sve napunim dakle izbacim postojeći freon i ulje i ubacim novo? Jer kako idu vreliji dani osjećam da bi trebala klima malo bolje da hladi. Klima hladi al mislim da nije u pravom kapacitetu.Znam na prethodnom autu (audi 100) kako je hladila. Edited June 11, 2012 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
brzi 23 Posted June 7, 2012 Ja koliko sam primetio oni aparati koji pune auto-klime prvo izvuku sav postojeci freon i ulje, vakumiraju sistem i zatim ponovo ubace potrebu kolicinu gasa i ulja u sistem. Tako da je to to, u principu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7729 Posted June 7, 2012 Aparat mora prvo da izvuce sav freon iz sistema jer ga tako i izmeri koliko ima unutra, pa posle po fabrickoj tabeli vrati gas unutra, ujedno i doda ako hvali. Hladjenje nije uvek samo do gasa, ima tu jos faktora koji uticu na kvalitet rada klima uredjaja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted June 7, 2012 Taj proces se zove reciklaza freona. Klasicno dopunjavanje se ne radi jer ne moze da se predpostavi kolko gasa ima u sistemu. Osim potrebne kollicine freona na hladjenje uticu i stanje i mogucnost kompresora, cistoca i stanje hladnjaka klime, zapraljanost sušača freona(u njemu je najcesce filter) kao i stanje filtera ventilacije. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Iga Biva 0 Posted June 8, 2012 Imao sam isti "osecaj" da klimu treba dopuniti jer slabo hladi. Medjutim, majstor sve pregledao i rekao da je sve ok i da nema smisla da mi uzima pare jer nikakvu razliku necu da osetim. Izmerio je i temperaturu vazduha koji klima ubacuje u kabinu. Na leru je bilo 8,7 stepeni, a na 2.000 obrtaja je bilo 5 stepeni. Ako je sve ok sa klimom, napomenuo mi je i da je osetna razlika izmedju belog auta ili tamno sivog (skoro crnog) kao sto je moj Punto. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gazija 0 Posted June 8, 2012 Danas sam ga po ovoj vrućini vozao i mogu reć da fino rashladi, čini mi se da je bolje sad nakon zamjene filtera...i zasad ne mislim puniti klimu a vjerovatno što Iga Biva reče ima razlike što je auto crno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted June 8, 2012 Nije lose zatamniti stakla k'o ima para. Folija zaustavlja i do 99% UV zracenja,a i posle klima ne mora da radi punim kapacitetom, te se ustedi na gorivu, a i ekoloski efekat je bolji. Za pocetak koristiti parasol za soferku, da makar malo smanji Celzijuse u kabini. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nitro 16 Posted June 8, 2012 Mozda mali off , sta je parasol za soferku? Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted June 10, 2012 Ma, bre ona srebrna folija sto odbija sunce. za 150 din ima na buvljaku. obicno ima 2 ona mala vakuma cime je pricvrstis za soferkuiznutra. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dejans 0 Posted June 10, 2012 ...napomenuo mi je i da je osetna razlika izmedju belog auta ili tamno sivog (skoro crnog) kao sto je moj Punto.Tačno, ali ne treba ti majstor da ti napomene razlike između belog i crnog auta . Izađi na sunce ovih vrelih dana u beloj majci desetak minuta, pa onda prošetaj u crnoj, pa ćeš videti razliku "na svojoj koži" . "Bela boja ili bilo koja druga svetla boja uglavnom reflektuju sve vidljive talasne dužine, i ne apsorbuju nijednu posebnu boju (u smislu talasne dužine), dok crna ili bilo koja tamna boja (automobila) uglavnom svu svetlost koja padne na njih apsorbuju i prevode u toplotno kretanje čestica iz kojih se sastoje. Usled ovog prevođenja u toplotu apsorbovanog zračenja, leti se uvek oseća toplije u automobilu tamne boje, što baš i nije poželjno po toplim letnjim danima. Takođe, crna tela ne samo što savršeno apsorbuju svetlost, već predstavljaju i savršene emitere toplote, što znači da će zimi, kada nema toliko Sunca, biti hladnije, jer crna boja, zbog svojih toplotno-emiterskih osobina brže emituje toplotu od bele."Ne znam samo koliko direktno izlaganje sunčevim cracima štetnije deluje na lak kod crnih automobila (kao moj) u odnosu na svetlije.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 617 Posted June 11, 2012 Ne bi trebalo da utiče ako je dobrog kvaliteta. Sunce spada u predviđene uslove, a boja obično ima minimum 6 godina garancije - kod nekih proizvođača i više. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojankov 36 Posted June 22, 2012 imao bih par pitanja za klimu i servisiranje a ne nadjoh bolju temu od ove:)dopunio sam ulje i freon,provjerio mi je majstor pritiske,klima radi ok,ali se osjeca onaj smrad ustajalosti...citao sam da se to rijesava ciscenjem isparivaca tako sto se prvo skine filter kabine pa se upali da ventilator duva i na njega se prska prvo nekim razblazenim odmascivacem pa onda posle i nekim sredstvom za dezinfekciju.da se prvo odmasti pa da se i procisti dodatno i dezinfikuje.e sad kako sam citao da to sa isparivaca ide na odvod za kondenzat koji inace ide...sad mene interesuje dje se na fiat bravi nalazi taj isparivac i dje se nalazi taj odvod jer moze da bude problem ako je zacepio..pa da to probam rijesiti i dezinfikovati i ukloniti gljivice i smradunaprijed hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mirko_NS 19 Posted June 25, 2012 Taj miris ustajalosti se zna javiti i kada je zacepljen odvod kondenzata, pa proveri i njega... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 25, 2012 imao bih par pitanja za klimu i servisiranje a ne nadjoh bolju temu od ove:)dopunio sam ulje i freon,provjerio mi je majstor pritiske,klima radi ok,ali se osjeca onaj smrad ustajalosti...citao sam da se to rijesava ciscenjem isparivaca tako sto se prvo skine filter kabine pa se upali da ventilator duva i na njega se prska prvo nekim razblazenim odmascivacem pa onda posle i nekim sredstvom za dezinfekciju.da se prvo odmasti pa da se i procisti dodatno i dezinfikuje.e sad kako sam citao da to sa isparivaca ide na odvod za kondenzat koji inace ide...sad mene interesuje dje se na fiat bravi nalazi taj isparivac i dje se nalazi taj odvod jer moze da bude problem ako je zacepio..pa da to probam rijesiti i dezinfikovati i ukloniti gljivice i smradunaprijed hvalaIsparivač ti je u najprostije rečeno u plastičnoj kutiji ispod table, tu su ti pored isparivača, stoji mali hladnjak, klapne, ventilator + ako je automatska klima gomila žica, senzora i motorčića za klapne. Odvod ti je odmah ispod isparivača i trebalo bi da ima mali otvor na donjem delu karoserije. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 25, 2012 http://ftp.fiat-club.org.ua/Manuals/Fiat/general/ imate dobro uputstvo vezano za klimu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
markosmarea 0 Posted October 15, 2012 (edited) Kod manuelne klime kada klima nije ukljucena da li temperaturna skala klime ima neku finkciju? Edited October 16, 2012 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 22917 Posted October 15, 2012 Da, istu kao kod auta koji nema klimu, tj ako okrenes na hladno nece hladiti vise od spoljne temperature. Quote Share this post Link to post Share on other sites
markosmarea 0 Posted October 15, 2012 A kad se okrene na najvisu na skali bez ukljucene klime grejace maksimalno iz motora? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 22917 Posted October 16, 2012 Da, kao na autu bez klime. Quote Share this post Link to post Share on other sites
markosmarea 0 Posted October 16, 2012 (edited) E super hvala ali imam jos neka pitanja MAX-DEF cemu on sluzi?kad je na MAX-DEF pali se i klima i grejaci za zadnje staklo...dal tako treba? Edited October 17, 2012 by Woodoo Quote Share this post Link to post Share on other sites