Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Pa ja ne vidim kako drugacije moze ovo da se resi. Ne kazem ni da je ova peticija nesto. Nisam ja to ni pravio , samo prosledio link.

Ali realno mozemo samo da cutimo i da radimo sta drzava kaze. Ko sam ja da sad dodjem i kazem nekom iz drzave e to ne moze tako bice kako ja kazem i to je to ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za folije, moz mi se sagnu, kad oni skinu svoje sa sluzbenih vozila, npr interventna sto koristi vozila, i ja cu da ih skinem. Sta su oni povlasceni u odnosu na mene tj nas? Od cega se oni "kriju"?

 

Povlašćeni su na osnovu ZOBS-a i Pravilnika o podeli MPV i TU , gde tačno piše za koja vozila odnosno u čijem vlasništvu se ne odnose propisi o zatamnjivanju stakala. Sviđalo se to nekome ili ne - to je tako. 

 

A što se tiče pravilnika o izmenama i dopunama pravilnika o ispitivanju vozila (Sl.gl.RS 82/2015) , koji se odnosi na folije na staklima, koga interesuje može da pročita ovde: http://commercium.rs/Vesti-222/news_id=Pravilnik_o_ispitivanju_vozila-689/page=-1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe znaci i unutrasnje "presvlake", kako oni zovu stitnike od sunca, mora da se izvrsi provera........ :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez atesta od 120 EUR nema registracije

 

Da li folije na staklima vašeg automobila ispunjavaju zadate propise ili ne saznaćete ukoliko uplatite Auto-moto savezu Srbije 4.800 dinara.

 

1406197738561e1a0e7d299018113428_w640.jp

 

Toliko košta ispitivanje u Centru za motorna vozila AMSS.

Bez ovog atesta, shodno novom Pravilniku o izmenama na motornim vozilima, nećete moći da uradite tehnički pregled a samim tim ni da registrujete vozilo, pišu Večernje novosti.

 

“Pre dve godine sam zatamnio stakla na svom automobilu. Sada su mi na tehničkom pregledu, iako imam atest urađen u Vinči, koji sam tada dobio od firme koja mi je ugradila folije, odbili da urade tehnički jer tvrde da taj atest više ne važi”, požalio se "Novostima" Milan K. iz Beograda.

Ne razumem kako neki zakon, propis može da važi retroaktivno a i skandalozno je koliko sve to na kraju košta, kaže on.

A košta poprilično! Naime, da bi ste uopšte ušli u proceduru ispitivanja zatamnjenosti stakala potrebno je prvo da nabavite, od prodavca automobila, saglasnost da smete da "vršite prepravke na vozilu"!

Da li ća ta usluga i koliko koštati u ovom trenutku, niko od ovlašćenih prodavaca automobila, ne želi da kaže. Ista je situacija juče bila i u firmama koje "prepravljaju" vozila i lepe folije.

“Ništa za sada ne znamo. Zovite narednih dana”, bio je najčešći odgovor kojeg su "Novosti" dobile.

Pod uslovom da se snađete i nabavite saglasnost proizvođača vozila da izvršite prepravku na vozilu, potrebno je da na ime republičke takse uplatite 300 dinara.

Sve potrebne podatke možete dobiti u Agenciji za bezbednost saobraćaja kojoj plaćate prvo 3.000 dinara za "obradu dokumetnacije" a zatim i 3.300 dinara za izadavanje saglasnosti za ispitivanje.

Kada u CMV AMSS uplatite traženih 4.800 dinara ova ustanova, koja zasada jedina vrši ispitivanje zatamnjenosti stakala dobićete neophodni papir. Zatim sledi obavezni tehnički pregled (2.500 dinara) tako da će vas ceo proces koštati najmanje 13.900 dinara!

“Lepljenje folija sam u ovlašćenom servisu, koji je imao sve potrebne papire i dozvole, platio 80 evra a sada mi treba 120 evra da ih legalizujem. Najverovatnije ću ih odlepiti”, kaže čitalac sa početka priče.

Važno je napomenuti da se novi pravilnik o ispitivanju zatamnjenosti stakala ne odnosi na vozila koja imaju fabrički zatamnjena stakla.

 

Na brojnim društvenim mrežama pokrenute su peticije za ukidanje ispitivanja zatamnjenosti stakala na kojima je za nekoliko dana sakupljeno nekoliko hiljada potpisa. Svima je zajedničko, što se vidi po brojnim komentarima, da vozači smatraju da je ovo još jedan neopravdano visok namet za ionako ispražnjene kućne budžete.

 

 

izvor - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Registracija mi za 10 dana...

Juce se vozim nesto po gradu i vidim tehnicki pregled gde sam pre jedno 3 godine radio tehn. pregled, stanem i...

-"Druze, rekoh samo da pitam, oko ovih stakala jel to bas svaka folija ne moze da prodje?"
-"Daj da vidim sta imas..." Odosmo do kola...
-"Ma to je najprovidnija folija vidis...tuc muc"
-"Samo ti dodji, resicemo nesto..."

Toliko o tome...

Edited by milutin-NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nista me vise ovde ne moze iznenaditi ali opet se saki put iznerviram kad donesu neku ovako bahatu odluku. Naterace 90% ljudi da skinu folije, upropastice posao ljudima koji se bave ovim.. ma strasno.. sto je najgore, sad mi istice atest za gas i necu moci da dobijem reatest zbog folija, znaci treba mi 200 € samo za ateste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa mimimum, bez prepravki :)

Uvek sam se cudio kako ovako ne umeju da uzmu pare. Da su stavili 5000din za atest za stakla, vecina nas bi ga uradila, ovako, vecina ce skinuti folije i ko sta tu dobija? Njima nema para, nama nema folija , u principu, nebitno skroz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma šta i 5.000

Dođeš u ovlašćenu ustanovu, prinese aparat staklu, izmeri, zalepi neki hologram ako je sve ok i gotovo.

Ali neeee, mora još 10 lihvara da se namiri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve se nadam da ce na kraju popustiti, da ce naci neko resenje, tipa da bude atesta ali da to bude mnogo manje para od ovoga.. A pogotovo mi nije jasan ovaj deo gde ti moras od prodavca automobila da dobijes saglasnost da smes da zatamnis auto... Sad ja kao odem u Porsche i trazim saglasnost da zatamnim auto star 20 godina :) nidje veze

Share this post


Link to post
Share on other sites

popusta nece biti, saglasnost ce dobijes ali znas kad.......tako da ce biti ili podmicivanje ili skidanje nema trece

Share this post


Link to post
Share on other sites

Situacija sa zatamnjenim staklima je konačno rešena. Sada znamo kakve folije smeju da se lepe na stakla, ko radi ispitivanje, ko izdaje atest i koliko će sve to da košta?
 
cxcv930020.jpg
 
Koje folije smeju da se lepe na stakla?
Na stakla smeju da se lepe samo i isključivo folije koje imaju atest - dakle, proizvodi koji su prošli određene provere i koji ispunjavaju određene uslove. Da se ne biste našli u nebranom grožđu, lepljenje folija prepustite renomiranim servisima koji garantuju i za folije koje lepe i za svoju uslugu.

 

Koja stakla smeju da se zatamnjuju, a koja ne smeju?

  • Prednji vetrobran, tj. šoferku ne smete da dirate!
  • Prednja bočna stakla (kod vozača i suvozača), mogu da se zatamne, ali samo tako da ukupna vrednost prigušenja svetla ne prelazi 30%.
  • Zadnja bočna stakla i zadnje staklo, tj. zadnji vetrobran možete da zatamnite koliko god želite. Praktično možete da ih prefarbate.

Kako da znam da će automobil nakon lepljenja folija proći ispitivanje (dobiti atest)?
Folije koje lepite na stakla moraju da imaju sopstveni atest. Međutim, pitanje je da li će stakla vašeg automobila na koji su zalepljene te folije proći ispitivanje. Verovatno su stakla vašeg automobila već donekle zatamnjena, pa će folije prilikom ispitivanja pokazati mnogo veću zatamnjenost (laički rečeno).
Ovo je još jedan razlog da lepljenje folija prepustite renomiranom servisu, kod kojeg ćete moći da ostvarite reklamaciju i nadoknadite troškove ukoliko zbog njihove greške ne prođete ispitivanje.

 

Gde se radi atest (ispitivanje)?
Kada je u pitanju ispitivanje zatamnjenih stakala, tj. ispitivanje stakala na koja je zalepljena folija, to trenutno radi samo Centar za motorna vozila Auto-moto saveza Srbije www.amss-cmv.co.rs (CMV AMSS).
Nakon što automobil prođe ispitivanje, podnosite zahtev Agenciji za bezbednost saobraćaja – detaljnije na ovom linku, pre čega je potrebno obaviti i tehnički pregled.
 

Problematična saglasnost (potvrda) proizvođača
Da biste prošli ispitivanje, neophodno je da od ovlašćenog predstavnika proizvođača u Srbiji dobijete saglasnost za lepljenje folija na stakla vašeg automobila.
Neki predstavnici proizvođača ovu saglasnost daju besplatno, drugi naplaćuju simbolično, a kod trećih košta i više od 100 evra.
Vlasnici automobila marki koje nemaju ovlašćenog predstavnika u Srbiji nalaze se u velikom problemu, pošto praktično ne mogu da dobiju saglasnost (potvrdu proizvođača).

 

Koliko košta atest (ispitivanje)?
Atest, tj. ispitivanje, nije uopšte jeftin. Troškovi su sledeći:
 
Saglasnost (potvrda) proizvođača Od 0 do preko 10.000 dinara u zavisnosti od proizvođača
Republička administrativna taksa 300 din
Obrada dokumentacije 3.300 din
Izdavanje uverenja 3.000 din 

Ispitivanje (atestiranje) 4.800 din
Tehnički pregled 800-2.000 din

Na primer, saglasnost (potvrda) proizvođača za marku Renault košta 12.000 dinara, pa ako želite da zatamnite vaš Megane i da pritom ne brinete o problemima sa policijom, moraćete ukupno da platite:
 
Lepljenje folija: 9.500 din
Potvrda proizvođača: 12.000 din
Ispitivanje (kompletna procedura): 13.000 din
 

Ukupno: 34.500 din
 
cxcv930021.jpg
 
Šta da rade oni bez papira za folije koje su zalepljene na stakla?
Situacija je jasna - moraju da ih skinu.
 
Šta je sa polovnim automobilima iz uvoza?
 Ukoliko imaju papire, tj. atest od folija koje su zalepljene na stakla, mogu da prođu ispitivanje kao da su ih zalepili u Srbiji, osim ukoliko podatak o lepljenju folija nije upisan u saobraćajnu dozvolu, što znači da je auto već prošao ispitivanje u inostranstvu.

 

Ponovimo koja stakla smeju da se zatamnjuju i koliko
Pravilnik o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila o saobraćaju na putevima (Službeni glasnik RS br. 40/2012. od 26.4.2012.) Članom 72. propisuje da se vetrobran ne sme naknadno zatamnjivati.
Međutim, bočna stakla u ravni vozača mogu biti naknadno zatamnjena tako da ukupna vrednost prigušenja svetla ne prelazi 30%.
Ostala stakla na vozilu mogu biti naknadno zatamnjena bez ograničenja.
 
Nema atesta za plin bez atestiranih stakala sa folijama
Pre nekoliko godina jedan vlasnik automobila sa zatamnjenim staklima i ugrađenim TNG uređajem (vozi na plin) otišao je da produži atest svog uređaja za plin i ostao u velikom čudu kada su mu rekli da ne može da dobije atest dok ne skine folije sa stakala ili prvo atestira stakla sa zalepljenim folijama.
„Kakve veze imaju folije sa plinom?“, čudio se on i dobio odgovor da automobil sa zatamnjenim staklima bez atesta jednostavno nije tehnički ispravan i da kao takav ne može da uđe u proceduru ispitivanja TNG uređaja. Od tog dana još mnogo vozača se našlo u istoj situaciji, mada treba reći i da je veliki broj njih prošao bez problema, u zavisnosti od mesta na kojem su radili ispitivanje.
Slična situacija je i sa kukom za vuču. Ko nema atest za kuku, često ne može da dobije ili produži atest za plin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma resena moj Q.....sve isto pisu , niko nista ne zna.....


cak ni na sajtu AMSS nema nista o tome...  :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kao sto kolega gore rece q resena. 

ja na fiat bravu imam folije, auto uvezen 2006. sa tim folijama, nesto sumljam i da je stari vlasnik to zatamljivao, dal postoji neka sansa da je tako kupljen, ili u svakom slucaju smeju li zadnja bocna stakla biti neatestirana, jer u suprotnom zilet  i skidam, pa nek se kozna sedista akumuliraju  dovoljno toplote za zimu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lopovska banda .

Pa trebali su reci zabranjene su folije i kraj .Ali ne dozvoljeno je pa cuda -  m__a , ali samo platite cirka 200e .

- Ako vec moram da kupim atestirane folije , sta onda ima da se ispituje i atestira .

- Ako stavim folije sa pijace i one zadovoljavaju odredbe  zakona o propustljivosti do 30 % prigusenja kao i stepen refleksije ,sto nekog zabole sto su sa pijace .( pa ni patike    u srbiji ne kupuju svi originale i garderobu u buticima ).

- Sta je to stepen refleksije konkretno za zadnja stakla.Pa moje folije mogu da  se kladim da imaju manji stepen refleksije od ovih novih metalik - crnih automobila .

Mogao bih na neki nacin da razum nesto ovako .

Zalepim folije .Odem u AMSS.Provere jel ispunjavam odredbe zakona prigusenje i refleksiju .

I to je to , izdavanje uverena neko vec rece 3000 din i tolko , ispostovao sam zakon i imam uverenje da je sve po zakonu .

 A to koliko mozga u glavi imaju bolesni umovi i u kakvoj drzavi zivimo moze se videti na ovom primeru pokusaja jos jedne u nizu pljacke naroda ,

i po svemu sudeci mogli su sa nekom pristojnom sumom i da zarade ( opljackaju ) koji dinar ovako koliko vidim bice masovnog skidanja folija .

 

PS .I drugari bolje da odmah pocnemo jer mozda vec sutra uvedu nesto tipa kao sa plinom pa da placamo i skidanje folija ,

pa proveru i ispitivanje pa uverenje i obradu dokumentacije kao dokaz da smo dobo skinuli foliju pa da nas i to kosta jedno 100e.

 

Ne znam vise ni sam gde ja to zivim jel ovo drzava ili je mozda neki kazan za skidanje koze ovog napacenog naroda naroda .

I od sada pa nadalje cu ime ove jadne drzave pisati iskljucivo malim slovima pa neka svi kazu da sam nepismen nije me briga .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ne vredi druže ništa. Jel izađose ovde na jugu ratni veterani i šta dobijse,dobise batine od države za koju su išli na Kosovo i bili spremni život da daju i uopšte ne ne bi čudilo da sa ovakvim umovima koji nas vode uskoro i priznamo nezavisnost.

Jedino što možemo je da pokušamo kao i ovi migranti da se okupimo u što većem broju i da bežimo odavde jer kad im ovo ne prođe već sutra će smisliti neki novi harač.Recimo atest za patosnice i presvlake.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...