Jump to content
FAS Euroauto Goran

ForrestGump

Members
  • Content Count

    145
  • Joined

  • Last visited

About ForrestGump

  • Rank
    Regolari
  • Birthday 07/08/1971

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Batajnica

Previous Fields

  • Garage
    Renault Laguna

Recent Profile Visitors

1258 profile views
  1. U najmanju ruku si promašio Forum. Dijagnostika od 20000 din (sa ili bez PDV-a?) ne vid računar AB-a (airbag-a) na A4 , bez obzira na boju automobila. Kakvo pitanje takav i odgovor... Pozdrav
  2. Vek boce ne piše na boci, piše mesec i godina proizvodnje. Vek upotrebe boce u automobilu regulišu lokalna zakonodavstva. U regulativi 67R01 nigde be piše vek upotrebe boce već su propisana ispitivanja (erozija, korozija, dinamički testovi) koji garantuju prosečan vek upotrebe boce u periodu od 10 godina. Proizvođač rezervoara je u obavezi da čuva dokumentaciju o ispitivanju svake šarže boce 10 godina. Ispitne organizacije pre osnivanja ABS-a su imale obavezu čuvanja svakog zapisnika o atestu 10 godina. Samo da napomenem za one koji možda ne znaju: propisima pre 02/2013 u Srbiji je bilo moguće koristiti rezervoar 20 godina (10 god + 2 ispitivanja na po 5 godina) . Od 2013-te ta mogućnost je ukinuta zbog neusklađenosti metoda i opreme za ispitivanje sa novim standardima. Iz tih razloga boce se menjaju na 10god.
  3. 4. Zameni se to i sve oko toga što balavi i rešen problem; 3. Ako je staro ulje "odradilo svoje" sipanjem novog ulja će se smanjiti potrošnja. Ako je ne daj Bože u ulje sipan neki aditiv da bi se motor prodao - onda ne znam šta bih ti rekao... 2. Ja ni svojim očima ne verujem kad su u pitanju polovnjaci , a kamoli servisnim knjižicama Fiata, Citroena i sličnih; 1. Ako je km 100% tačna a za 2 dana je nivo ulja opao tako kako si opisao, onda mi to ne znači ništa jer ja za dva dana mogu da pređem i 20km i 2000km, pritom ne znajući koliko je zapremine ulja ekvivalentno broju kvadratića na BC-u. Jel' ostaju fleke od ulja ispod auta? Ako da - onda imaš spoljno curenje i to se relativno lako rešava. Ako ne- onda motor možda guta ulje. Mnogo više ćeš znati kada auto bude na dizalici pre servisa. Nek' te lepo služi auto i neka bude neka sitna glupost u pitanju !
  4. U poslednje vreme me strašno nerviraju vozači(ce) koji svoju nepažnju, ne#ebavajući odnos prema drugima i nonšalantnost za upravljačem dodatno začinjavaju nepotrebno sporom vožnjom.
  5. Titanijum je keva za to...samo malo zaje6an za sečenje
  6. Ako hoće da te odrade - odradiće te. Meni su smešne fore u vezi plina tipa "sve je sakriveno, ništa se ne vidi" a u gepeku bojlerčina ili đevrek od 40Litara E, zato ću ja jednog lepog dana da kupim TwingoIII 0.9tce, da bućnem plin i da ga NEatestiram jer se kod njega ništa ne vidi
  7. Kazna propisana zakonom za tehničku neispravnost u saobraćaju je od 6-20.000 dinara, + troškovi sudije za prekršaje, tako da mi je vrlo čudno da je neko kažnjen sa 60000 dinara samo zbog neatestiranog plina?
  8. Gušćim uljem ćeš možda eliminisati delimično potrošnju ulja a rizikuješ druge probleme (ležajevi radilice, bregaste i hidropodizači). Da li se mogu zameniti gumice ventila bez skidanja glave? Hm... ne znam 100% sigurno. Znaćeš kada pokušaš da sabiješ opruge. Ako se ventil osloni na čelo klipa tako da je moguće sabiti oprugu i zvaditi i vratiti osigurače-onda može. Ako se desi da se pri sabijanju opruge ventil pomeri previše ka kompresionom prostoru - neće moći da se sabije opruga toliko da se izvade osigurači. Ja ti pričam teoretski jer nisam to nikad radio na tom motoru. Možda će temu pročitati neko ko jeste pa će ti napisati da ili ne. Ja sve što mogu je da sutra-prekosutra pokušam da saznam nešto više od poznanika koji popravljaju Fiat vozila pa da ti napišem. A ti u međuvremenu izmeri kompresiju pa ćeš eliminisati ili potvrditi problem u bloku motora... Vidi... ako imaš neku zaostalu kašikaru, daj im da provere dal' radi kad se izvuče osigurač i otpadne kašika pred noge... Mala šala. Ko pogrešno shvati sam je kriv
  9. Samo nemojte da zaboravite da je ceo slučaj pokrenut tek kada je otac pokojnog Luke Jovanovića protestvovao na Brankovom mostu i kada se priča pojavila u medijima. Za to vreme ovaj je uspeo da se reši vozila i da napusti Srbiju. Nadzorne kamere nisu bile upotrebljive da se identifikuje vozilo?! O leptejebo, pa kom qrcu služe te kamere, osim da nam pišu kazne?! Slažem se. Isto bi bilo i da su prošli na zeleno. Ja bih ovog smestio na psihijatriju...doživotno.
  10. Mislim da nije zbog težine filtera. Ima logike ako je filter oslonjen na neki deo u motorskom prostoru, "češe" se od neki deo ili deo instalacija pri vibracijama, da bude pričvršćen i da se izbegne taj efekat. Ako "visi" slobodno, tako da ni u kom slučaju ne može dodirnuti ništa u svom okruženju - nemaju pravo da to traže. Video sam da postoje i neki veliki filteri, kao čaša, i da na sebi imaju navoje ili vijke. Za njih mi je logično da se učvršćuju za karoseriju, Ali kao što si napisao, ovde je nekad i nenormalno-normalno...
  11. Tako je , sad vidim da sam taj deo oko gumica ventila totalno izostavio. Hvala na dopuni i odličan savet Samo bih dodao da za skidanje opruga ventila treba specijalni alat. Mislim, poželjan je...
  12. Dihtung moraš menjati, stari se nikada ne vraća. Znači, ili majstor menja dihtung ili ti menjaš majstora. Glava se ne mora ravnati ako je skinuta hladna, pravilno odvijani vijci i nije pregrevana. Ali se ravnost mora proveriti pre montaže. Pravilo je da kada je glava demontirana da se skinu ventili, provere sicevi i pečurke, očiste naslage sa ventila i iz kompresionog prostora i zamene gumice ventila. To sve košta minorno, a znači enormno. Mi možemo da mislimo i da vračamo a neko mora da radi, jel tako? Prva provera je skidanje svećica i pregled koja je masna. Gde su masne i zagaravljene svećice na tim cilindrima se troši ulje. Sledeći test je merenje kompresije sa hladnim pa sa zagrejanim motorom. Ako je kompresija ujednačena (hladan 7-9bar, zagrejan 11-13bar) problem je u glavi motora. Ako je kompresija neujednačena i niska na jednom ili više cilindara - ode glava i vade se klipovi sa klipnjačama napolje. Da bi se karike proverile moraju se specijalnim alatom skinuti sa klipova. Karike se prvo vizuelno provere pa onda gurnu u svoje cilindre i izmeri se zazor procepa. Ako je zazor veći od fabrički propisanog-ili su karike potrošene ili je oštećen cilindar. Onda se uzme unutrašnji mikromer pa se u dve ose na kotama cilindra koje propisuje proizvođač izvrši merenje i proceni stanje cilindara. Podrazumeva se da cilindar ne sme imati uzdužne riseve. Klipovi ne smeju imati oštećenja, poželjno ih je premeriti i obavezno se ležišta karika moraju dobro očistiti. Desi se nekada da su karike i cilindri u redu a da nema kompresije i da motor guta ulje jer su karike "zalepile" . Rešava se čišćenjem klipova i ponovnim sklapanjem bez zamene delova. Leteći ležajevi se ne menjaju ali se moraju vratiti tačno na mesta na kojima su bili i pesnice klipnjača se moraju stegnuti moment-ključem na tačno propisani moment. Podrazumeva se da leteći ležajevi i rukavci radilice nisu oštećeni. Teško je u par rečenica dati pravi savet. Ovo sve ti pišem iz najbolje namere, da znaš u šta se upuštaš kad kreneš sa otvaranjem motora. Pogotovo u tvom okruženju i gotovo nikakvim resursima koji su ti dostupni.Trebaju ti radionički podaci za taj motor i nešto specijalnih alata (moment ključ, alat za skidnje/montažu karika, alat za saijanje karika, možda alat za zupčenje, itd) uključujući i kvalitetne merne alate. Srećno...
  13. I ja da ih pohvalim: preko telefona sam dobio info da imaju kompletan auspuh za 1,6 16V MW a tamo se ispostavilo da imaju samo od 1,9JTD MW. Tako da sad bar "zguza" moj Stilone liči na JTD . Seh je imao majstor koji ga je montirao jer nije isti promer cevi i mnogo kraći je bio srednji lonac. I ručicu tempomata sam tom prilikom dobio za 15E. Od Alfe, šta ima veze. Montirana i tempomat radi kao sat.
  14. Da, zato što se saznalo da postoje "kartončići" izdavani na divlje, bez pregleda, bez zapisnika i bez predmeta vozila. Prošle sedmice je bila patrola na Novosadskom autoputu kod Europetrolove pumpe kod "Zmaja". Gledali su ko sipa plin i na silasku na autoput zaustavljali i kontrolisali atest. Razlog je kontrola fotografija posle postavljanja na server Agencije. Tamo (ABS) neko to pregleda detaljno i tek onda izdaje Uverenje. Zato atestirci traže dlaku u jajetu, nisu oni to izmislili. Tehnički pregledi, koji još uvek nemaju obavezu sačinjavanja foto-dokumentacije i video nadzora, mogu takođe imati problem od strane ABS-a ako se na fotografijama pojavi vozilo koje je tehnički očigledno neispravno (folije, pneumatici, karoserija, pojasevi, nasloni za glavu, itd,itd,itd) a napravili su zapisnik da je tehnički ispravno. Već dva vozila sam atestirao "po novom" a čeka me i atest još dva. Verujte ili ne - najmanje su gledali plinski uređaj i ugradnju , slikali su mi auta kao su ne daj Bože zaplenjeni u nekom zločinu. Primer1: odbili neku ženicu sa Puntićem zato što nije imala zadnje naslone za glavu. Na zadnjem sedištu bila dva sedišta za decu; bila ispred mene na redu u u leto 2014-te; Primer2: poznanika odbili sa atesta jer je imao naprslinu na šoferci dužune 15-ak cm u donjem delu, u onom crnom polju gde je šoferka zalepljena za karoseriju. Gotovo da se nije videla od ivice haube ali je morao da zameni šoferku. Primer3: kolegi odbili da rade atest jer je došao na atest sa letnjim gumama a dva dana pre toga pao jbni sneg; Primer4: meni su tražili na prvom autu da pričvrstim filter gasne faze za karoseriju,iako nije konstruisan za montažu na karoseriju i postavljen je bio tako da nigde ne dodiruje nijedan deo u motorskom prostoru. Pošto sam se svađao sa njima, jer u Pravilniku stoji da se na karoseriju montira samo filter koji je predviđen za takvu montažu, kompromis je bio da je momak iz servisa gde sam radio atest "nakalemio" neku improvizaciju koja je skinuta odmah posle slikanja; Mislim da je najbolje uraditi ugradnju u servisu koji ili ima organizovan atest u svom prostoru ili ima "dil" sa nekom ekipom koja pregleda.
  15. Ako je pitanje da li je moguće ugraditi tempomat u model auta koji ga nikada nije imao, odgovor je po pravilu negativan. Razlog je taj što funkcijom tempomata upravlja kontroler motora (MCU, Motor Control Unit) koji mora imati odgovarajući hardware (pinove za ulazne komande tempomata) i odgovarajući program. Kod nekih proizvođača, model sa i model bez tempomata ima isti kontroler(MCU), isti hardware ali softver je za definiciju vozila bez tempomata i naknadnom ugradnjom tempomat ne radi. U tim slučajevima mora se reprogramirati MCU softverom sa funkcijom tempomata. Kod nekih opet, kao što je Stilo, sve je identično kod modela sa i bez tempomata i dovoljno je samo montirati potrebne komande i tempomat radi. Razlika je u softveru samo u tome da li se aktivira indikacija tempomata na instrument-tabli ili ne. Sreća pa se kod Fiata to može aktivirati "kućnom" dijagnostikom.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...