Jump to content
FAS Goran
banetv

Fiat Punto mk.2 1.3 MJet - turbina

Recommended Posts

Da se i ja uclanim :) od juce (nemam obrtomer) al preko polovine gasa auto proguta knedlu i uleti u safe mod moze da ide, ali ide do 100 na sat ubrzavajuci polako.

Pre toga mi je puklo crevo na wastegate ventilu 3 dana pre.

Danas radim dijagnostiku i probacu wd 40 i mehanicki da odglavim.

Drug mi kaze ako pukne crevo taj ventil je zaribao?

Muka i nevolja je skidati turbinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reseno greska je P0238 a upitanju je opet bilo crevo koje sam ja skratio al nisam video da je se svo iskokalo zamenom creva proradila je i turbina e sad veoma malo mi se pomera westgate ventila tipa par milimetara da li safcigerom i wd 40 treba malo razraditi?

i druga greska je napojna jedinica A to  ne znam sta je al mi je otkad sam kupio kola to izbacuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li ko da zna sme li se vetil prskati sprejevima?

 

Zna li ko ovo da prevede koji sprej treba pise wd 40 nesme nego neki drugi?

Edited by Veki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš i nisam siguran koliko ćeš moći da razradiš polugicu ventila ako ne skineš turbinu. Toliko je zavučena, sa druge strane turbine, između bloka motora i turbine, da joj je gotovo nemoguće prići.

Deki87, kondez iz interkulera je u pitanju. Zimi zaledi i u turbinu uleti malo parčence leda. To je već poznata boljka ovoga motora, mada ne znam da li i grande punto 1.3mjt 75 ks pati od ovoga (da li mu je isti položaj interkulera). Otprilike je ovo jedini način da se ova turbina pokvari. Mada, ima kolega na forumu koji je ispravio peraje turbine. Samo, ne znam kakva su mu sada iskustva posle nekoliko meseci vožnje ovako popravljene turbine (tada kada je ispravio peraje, turbina je radila normalno).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš i nisam siguran koliko ćeš moći da razradiš polugicu ventila ako ne skineš turbinu. Toliko je zavučena, sa druge strane turbine, između bloka motora i turbine, da joj je gotovo nemoguće prići.

Deki87, kondez iz interkulera je u pitanju. Zimi zaledi i u turbinu uleti malo parčence leda. To je već poznata boljka ovoga motora, mada ne znam da li i grande punto 1.3mjt 75 ks pati od ovoga (da li mu je isti položaj interkulera). Otprilike je ovo jedini način da se ova turbina pokvari. Mada, ima kolega na forumu koji je ispravio peraje turbine. Samo, ne znam kakva su mu sada iskustva posle nekoliko meseci vožnje ovako popravljene turbine (tada kada je ispravio peraje, turbina je radila normalno).

Pozdrav uzeo sam wurth rust off sprej isprsko ceo jes zavuceno al je i sprej jak cisto koliko toliko da razradim,onda veliki safciger i natezao sam  napred nazad da li treba da ima lepog otpora to jest da ona sipka ipak bude nategnuta uspeo sam 1 cm levo desno da razradim vraca se ali ipak treba snage da se pokrene dal treba tako?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veki, probaj da umeš neki špric i tanko crevce pa ga namesti na njega. Uzmi kočiono ulje i sa njime natopi polugicu. Ali pazi, ovo ulje je izuzetno jako tako da ne sme da dođe u kontakt sa farbom i pojedinim vrstama gume. Ja sam tako razradio polugicu menjača. Ako ono ne "pojede" koroziju, ne znam šta će.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sredjeno koliko toliko podmazano neprijavljuje gresku i motor ide odlicno,ali sto kaze Vlada neprilaznost je ovde glavni problem bukvano za zamenu ventila ima ceo dan posla oko skidanja zardjalih srafova da se pridje.Ja sam preventivno podmazao i razradio dok nije zaribalo meni je crevo pravilo problem ,a to sto se pomera par milimetara je ok tako kazu jer je dovoljno da visak vazduha izadje bitno je samo vreme kad otvara.A sile treba kad se nateze tipa od 3 kg do 5 kg gledao sam na klipovima neki tako i probaju navodno vece je iskoriscenje kod trkackih kad turbina kasnije otvori ali mislim da posle mesec dana ode u kantu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne otvaram novu temu pitat ću tu

Već zadnjih par mjeseci mi se čuje fićkanje prilikom vožnje, ali ne uvijek. Upalim ga i fićka cijelu vožnju, dođem na odredište, tamo budem neko vrijeme, krenem kući i ne fićka i tako kak mu dođe.

Čak sam i snimio mobitelom zvuk, ali preko mobitela se ne čuje toliko glasno koliko uživo



Pričao sam s par mehaničara i svi su mi rekli više manje istu stvar. Moguće da turbo fićka, ali dok vuče kako treba da ništa ne diram. Jedan mi je rekao da ima možda mala rupa na vakum crijevu pa da onda nekad fićka nekad ne, a drugi mi je opet rekao da ima rupu na vakum crijevu da ne bi vukao kako treba.

Što se auta tiče vuče kako treba, ne dimi, ne gubi snagu ni u jednoj brzini, samo što mene jako živcira taj zvuk

Jel imao možda tko kakav sličan problem?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se čini da se taj zvuk zviždanja čuje i kada pustiš gas, a ako je tako, onda je mala verovatnoća da je turbina ili nešto oko nje u pitanju. Međutim, loš je zvuk na snimku pa ne mogu tačno da procenim (čini mi se da čujem taj zvuk i prilikom dodavanja i oduzimanja gasa). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni se cini da prati rad motora. Mozda je cak i lager neki, mada sa snimka stvarno ne moze da se cuje. Lici cak i na onaj zvuk koji se cuo u starijim vozilima kada nisi imao onu blokadu na svecicama pa je radio zavijao ovako :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se čini da se taj zvuk zviždanja čuje i kada pustiš gas, a ako je tako, onda je mala verovatnoća da je turbina ili nešto oko nje u pitanju. Međutim, loš je zvuk na snimku pa ne mogu tačno da procenim (čini mi se da čujem taj zvuk i prilikom dodavanja i oduzimanja gasa).

Tako je, cuje se i pri dodavanju i oduzimanju gasa. Los je malo zvuk posto sam mobitelom snimao, uzivo se puno jace cuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postaviću ovde pitanje, možda neko zna, iako nije reč o Puntu.

Slične probleme imam sa Polom 1.9 TDI. Prilikom svakog jačeg opretećenja, ubrzanja, uzbrdice, motor limitra snagu i jedva da se kreće. Potrošnja goriva je abnormalna, možda mi nećete verovati, ali troši nekad i preko 16 l/100 km.

Očistio sam MAF, EGR i sve vodove koji idu iz njega koliko mi je bilo dostupno. Problem je što se MAP jako teško skida, pa to nisam uspeo za sada dok ne nađem malo više vremena i alata za to. 

Interesuje me, ako neko koji slučajem zna, koliki je maksimalni pritisak u usisnoj grani koji sme da se očita kod ovog motora?

Konkretno, preko TORQ-a na telefonu, boost ide do 1.5 bara, što bi apsolutni pritisak ustvari bio 2.5 bara.

Ne znam da li je to mnogo? 

Da napomenem još da dok sam čačkao oko toga našao jedno vakuum crevo koje je bilo jako oštećeno i nije imalo nikakvu ulogu. Nisam uspeo da upratim gde ide tačno, jer se spuštalo negde ispod motora. Ponadao sam se da je greška do njega, jer je moguće da ide na turbinu, ali uglavnom i posle njegove sanacije situacija se nije menjala. 

 

Iskreno se nadam da će biti nekog pomaka kada očistim MAP, jer taj motor za svoju snagu mora mnogo bolje da ide.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam problem sa turbinom na 1.3 mjt. Ima slab pritisak na usisnoj grani, tek oko 1200 mbar i to na 3500 obrtaja. Menjao sam MAP senzor i protokomer, bez razlike. Polugica na onom akutatoru za rasterecenje moze da se pomeri srafcigerom, nije zaribala. Koliko sam video creva od filtera ka turbini i interkuleru su citava, kao i sam interkuler, tako da ne bi trebalo tu da gubi pritisak (kad usis turbine zatvorim rukom auto se ugasi). Auto ne dimi i ne prijavljuje nikakvu gresku, lepo radi na leru, slabo ubrzava, tek se na oko 3500 obrtaja primeti rad turbine i to jedva. Na autoputu sam ga vozio 140+ kmh.

Jel moguce da zeza taj ventil rasterecenja ili sama turbina, ili katalizator ako je zapusen?

Edited by majstormica

Share this post


Link to post
Share on other sites

"majstormica", da li si pritisak merio kada auto stoji ili prilikom ubrzavanja t.j opterećenja motora?

Da li ti uključije safe mod prilikom izvlačenja u veće obrtaje pod opterećenjom (npr.4000)?

Da li se čuje turbina (pišti, zujii sl.)?

Probaj da raskačiš egr (izvučeš kabal iz priključka) i probaš kako ubrzava bez njega (upaliće se lampica za check engine ali kada vratiš kabal posle trećeg paljenja će se ugasiti).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pritisak meren manometrom u mestu. Ne ulazi u safe mod, a turbina se ne čuje ni da pišti ni da zuji, ali se oseti u vožnji ali tek od 3000 do 4000 obrtaja. Danas sam raskačio egr i nema razlike, jedino što nije upalio grešku kad sam ga raskačio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim da si menjao protokomer ali probaj da voziš auto sa isključenim (raskačenim) MAF-om. Sve ukazuje da je ipak on.

Послато са HUAWEI P7-L10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ili mu je ostao zaglavljen egr (malo otvoren).

Neće da pali grešku kada se raskači egr na prvo paljenje već na drugo i svako naredno (ukoliko ostane raskačen).

Jedno glupo pitanje:

Da li ti je čist interkuler?

i još jedno,

Da li si kontolisao creva od turbine ka usisu? Možda zeza neka jedva vidjiva pukotina? 

i još jedno,

Da li ti je čist katalizator u izduvnoj grani?

Ako je pritisak u usisnoj grani loš, može da bude:

- crknuta turbina

- zapušen interkuler

- zapušen katalizator

- otvor (pukotina) na crevima između turbine i grane

Da li si raskačivao protokomer i probao tako?

Podrazumeva se da ti je filter vazduha nov...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probao sam sa raskačenim egr i raskačenim protokomerom, u oba slučaja ide lošije nego kada su spojeni. Nisam imao vremena da se zezam oko njega, auto se vozi tako. Treba da izmerim da li usisna grana drži pritisak, ali ja mislim da je turbina sporna. Javljam se kad to proverim.

Auto se ugasi kad zapušim turbinu rukom. Jedino ako je neka mala pukotina negde od turbine do usisne grane, ali valjda bi pištalo/šištalo u vožnji, kao kad ne valja crevo interkulera .?

Edited by majstormica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi... Zamolio bih ako moze za malu pomoc.

 

Danas na auto putu sam pri nekoj brzini od oko 100km/h pored upaljenog radija čuo pištanje, visoki ton najsličniji zviždaljci, taj zvuk nestaje kada Punto mk2 1.9 JTD padne ispod 1500 obrtaja, čuje se nešto mnogo tiše, a nekada skoro ništa. Glupo je što ću ovo možda reći ali taj zvuk ne čujem u brzinama od 1-3, već od 4 i 5 počinje ali se najglasnije čuje u 5-oj brzini. Primetio sam takođe da je auto izgubio snagu, možda za nekih 50% sigurno, i takođe jak crni dim iz auspuha koji sigurno nije bio pre nego što je to počelo da se dešava... Šta može biti, šta li mi je raditi... Ako odem kod majstora, odraće me.

 

Hvala Vam unapred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi..isto se i mom drugaru na isto 1.9jtd desavalo. Njemu je turbina otisla..ali mu je sibao plavi dim na auspuh.

On bas nije vodio racuna o kolima pa je bilo neminovno to sto se desilo. Idi kod majstora da pogleda. Nema tu neke velike filozofije. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne verujem da je stradala turbina ako izbacuje crni dim,pre je protokomer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...