Jump to content
FAS Goran
oktopod

Saveti za bezbednu vožnju

Recommended Posts

Hajde da na jedno mesto skupimo sve ono što nekom možda ne bi palo na pamet što se tiče bezbednosti u saobraćaju :)

Evo par primera, tako je najlakše za objasniti na šta mislim...znači neke stvari su logične, neke zakon propisuje, ali nisu svakodnevne ili su specifične pa se zaborave...

Kad ulaziš u raskrsnicu kao prvi ili jedini, bez obzira što ti je zeleno ili imaš prvenstvo prolaza, uvek prvo pogledaj malo levo i desno. Isto kad krećeš sa semafora. Neka to bude zdrava navika.

Kad se prestrojavaš u ulici koja ima 3 trake (Novi Beograd) tako da iz krajnje leve ili krajnje desne ideš u srednju, proveri da nema nekog u mrtvom uglu ili si ti nekom u mrtvom uglu ko je u drugoj krajnjoj traci. Može da se desi da ti iz desne kreneš u srednju a zatim on iz leve takođe u srednju. Ostavi prostora za ovu mogućnost.

Kada nailaziš na pešački a u suprotnom smeru stoji kolona, uvek uspori barem da ubaciš u drugu brzinu, može dete, čovek, kuče da odjednom izleti između 2 auta u toj koloni pravo ispred tebe.

Kada ulaziš u raskrsnicu a na semaforu miga žuto, uvek uspori, meni se desilo da žena ispred mene odjednom stane bukvalno u sred raskrsnice i ... puf...a pozadi joj dete u onom sedištancetu :thumbdown:

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Kad se prestrojavaš u ulici koja ima 3 trake (Novi Beograd) tako da iz krajnje leve ili krajnje desne ideš u srednju, proveri da nema nekog u mrtvom uglu ili si ti nekom u mrtvom uglu ko je u drugoj krajnjoj traci. Može da se desi da ti iz desne kreneš u srednju a zatim on iz leve takođe u srednju. Ostavi prostora za ovu mogućnost."

Kako bi bilo lepo da o ovoj ili sličnoj situaciji svi razmišljaju..... :wallbash:

Dodao bih pravila vezana za kružni tok. Ako na ulazu u kružni tok stoji znak prvenstva prolaza (obrnuti trougao, kako li se već zove....), prednost imaju vozila koja se nalaze u kružnom toku. Ako na ulazu u kružni tok nema nikakvih znakova, onda važi pravilo "desne ruke".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako nema znaka za kruzni tik onda to i nije kruzni tok :)

Jao ljudi kod mene u Boru pre par meseci napravili dva kruzna toka. Kad god udjem jeza me uhvati. Ljudi nemaju pojma pravila. Pored toga sto gledam za sebe sto je i normalno moramm da gledam i za druge,da uvek predpostavljam da ne znaju pravila. Ne pale zmigavac kad menjaju traku,a jos manje "bacaju" pogled da slucajno nema nekog u toj traci. Puno ljudi misli ma samo da udjem u kruzni i onda sam je car,radim sta mi je volja. Jednom sam izbegao sudar samo zato sto sam predpostavio da lik ne zna pravila pa sam stao i to u kruznom toku da bi se on ukljucio. Uzas!!! Tada pritisnem sirenu cisto da zna da je pogresio kad on otvori vrata i poce da psuje,a meni ko za baksuza palica koju obicno drzim pored sedista za ovakve slucajeve ostala kuci. Lik bio barem duplo veci pa nije bilo za zezanje, ali i ja otvorim prozor pa ga lepo nahranim svim i svacim i na svu srecu na tome je i ostalo. Kod mene vrlo malo ljudi poznaje saobracaj i to je gotovo svuda u manjim mestim. U vecim gradovima predpostavljam da je ipak malo drugacije. Sve u svemu kao sto sam vec rekao:

VODITE RACUNA O SVOJOJ VOZNJI (DA ONA BUDE BEZBEDNA),ALI I O TOME DA DRUGI VOZACI MOZDA NE ZNAJU PRAVILA,MOZDA SU TRENUTNO OTSUTNI,MOZDA SU PIJANI ITD.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja znam koja budala je sa ove strane,ali ne znam koja je sa druge strane...

Kad god krenem negde uvek krenem bar 15 minuta ranije,pa ako imam nesto ugovoreno sacekam ispred tih 15 minuta.

Bolje tako nego da nikad ne stignem!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzaba sve te price.... kod nas prvenstvo ima jaci i skuplji auto... nazalost... nego lepo ovako ..Vojni otpad pa se kupi kampanjolica u nekom prihvatljivom stanju... baci se na plin...pravac dzip komerc i kupe se dva U profila 20-ice koji se zavare oko branika i na pragovima... da strce jedno 15, 20 cm...sve se lepo ojaca i pravac grad... pa nek udara ko hoce.. :p:P:p ili lada niva sa svim mogucim bumperima i slicnim sranjima... ah da zamalo da zaboravim kuka je obavezna :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mi je zelja, da nabavim neku sklopociju samo za cukanje po gradu...pa neka udare ako smiju.

Treba uvijek biti na oprezu, moze vazda neko da izleti ili nesto naglo uradi, ali ako je u pitanju zenski ucesnik u saobracaju sanse za to se povecavaju 100% ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad se izlazi u rikverc sa parkinga, i ukljucuje na put - upaliti migavac! :thumbsup:

Auta koja se krecu u oba pravca ne mogu videti rikverc svetlo, narocito danju, ali migavac sigurno mogu.

Jos ako je neki "drug na drumu", usporice, blicnuti/svirnuti i pustiti Vas da izadjete ili da Vas upozori da se on krece.

Ja konkretno palim jedan, kao kad bi skretao, dok drugi pale sva 4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba takodje obratiti paznju i na nepregledne krivine, ja u glavnom tu blicnem ili svirnem da obavestim da dolazim u susret, da ne bi bilo jao kuku lele...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veoma lijepa tema, posebno za mladje i manje iskusne vozace kakav sam i sam.

Subscribed sam i citam vas stalno - samo nastavite pisati! Hvala vam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo onda odmah jedan dodatak :thumbsup:

Pre SVAKOG sedanja za volan OBAVEZNO proveriti stanje pneumatika tj guma. Ovo je nešto što retko ko radi, mnogi ni ne gledaju gume uopšte cele godine!

U mom slučaju npr, imam jednu malo lošu felnu, oštećena od udarca i dešava se jednom u pitaj boga da prilično ispusti...nekad se desi jednom godišnje, skoro mi se desilo 3 puta za 5 dana i mislio sam gotova je, međutim evo već mesec dana ne popušta...kao da kad na neki specifičan način je zgužvam pri penjanju na ivičnjak, tad malo izdahne..

Naravno, meni je neispravna felna, ali shvatili ste poentu. Sačuvajte glavu a i trošak za gumu :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ misliš tipa na autoputu ako se stvori kolona? ovako ima da zbuniš ljude :) vidim da si iz Subotice, kod nas su kolone sastavni deo vožnje :thumbup:

To sa poslednjim u koloni, nije loše kada si poslednji u traci za skretanje npr levo, a postoje dve trake za skretanje u levo i ti si u onoj desnoj, a semafor prvo pušta pravo ili slično, daj migavac čim staneš, iako znaš da će potrajati, jer onaj što dolazi iza tebe možda misli da je i ta za pravo, pa kad se otvori semafor za pravo, a za levo još crven...eto s* u najavi kad ovaj oće da izađe u traku za pravo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sa 4 migavca kad je neko na kraju kolone koja stoji je dobro, zato sto ne registruju da kolona stoji , pogotovo na gazeli ili na autoputu, kad dolaze u punoj brzini.

Uvek gledati u retrovizor i kad stojis, mene spaslo par puta, kao kad sam videla da nema fore da stane raspadnuti kec, lepo ga vidim kako su mu blokirale kocnice, zabio nos kola na dole a tockovi se ne okrecu i kliza ukoso.

I uvek gledati sta radi ne samo onaj direktno ispred vas nego i par kola napred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

upaliti sva četri migavca kada si poslednji u koloni koja stoji.

Jeste dobro za normalne koji prate i predviđaju šta će uraditi onaj ispred, ali uvek se nađe crna ovca. Primer: Na semaforu kod Orlovače kolona čeka zeleno (da li je zadnji trebao upaliti sva četiri ?) naiđe šleper i od pozadi složi njih šest kao domine!

Edited by zekiveteran

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih dodao jos neke stvari pre pocetka voznje. Sediste ne treba ni da je blizu, a ni predaleko. Treba da stoji onako kako bi nabrze mogli da reagujemo sa komandama. Ako se prvi put vozi neki auto, prouciti osnovne komande za svetla brisace,ventilaciju itd...mozda malo glupo zvuci, ali nekad to zna biti problem kad zatreba!

Kad je suzenje na putu, tj. kad dve trake ulaze u jednu, VELIKI ALARM za oprez!

Kada se prelazi preko pruge, sva moguca cula aktivirati ;) !

Kada se vozi zustrije i brze, pre svake krivine pripremiti auto, ubacivanjem u sto manji stepen prenosa i uci u istu sa gasom, a ne sa kocnicom. Manja sansa da se izgubi kontrola.

Kad se vozi po snegu, maksimalno koristiti motor kao kocnicu, imao abs ili ne ;) .

To je prvo cega sam se setio, a nije receno...a seticu se valjda jos mnogo toga ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

kad se spustate niz breg, brdo, planinu obavezno kocite motorom nikako kocnicama jer postoji velika sansa da upalite pakne/plocice i ostanete bez kocnica ili sa blokiranim kocnicama

kada je napolju ispod -10 nikako ne ostavljati povucenu parking kocnicu vec ako je auto nagnut napred ubacite u rikverc ili obrnuto u prvi stepen prenosa

ako je guzva ispred vas tj kolona koja se sporo krece ostavite dovoljan razmak ispred jer i ako se ide 20 necete stici da zakocite ukoliko ne odreagujete odmah ili da imate dovoljno mesta da ubrzate ako onaj iza vas ne stigne da zakoci (ovo pisem jer 99.9% vozaca ne postuje razmak izmedju vozila)

ako idete na duzi put a vreme kisovito ili sneg i bljuzgavica ponesite nesto cime mozete na svakih 100-200km da ocistite svetla i singnalizaciju, koristice i vama i drugima

kad je hladno napolju nemojte da drzite samo vreo vazduh da tuce u kabinu, otvorite ventilaciju da ulazi vazduh od napolje jer suv vreo vazduh uspavljuje

toliko se setih za sad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno, to sto se tice kocenja nizbrdo. Mnogi izbace auto na ler i koce. Kao, ustedecemo na gorivu. Ma ustedeces, al' malo juce!

Motoru prija da ga s vremena na vreme pokrece tocak, jer pri takvom radu motor uopste ne trosi onoliko koliko mislimo, jer ne upotrebljava nikakvu snagu pri takvim aktivnostima. I dobro je za lezajeve na radilici verovali ili ne :thumbsup: . Drugo, motor koci dovoljno da ne da autu da se ''zalaufa'', i sto je najbitnije ne spaljujemo kocnice. Ne zbog toga sto ce se brze potrositi nego zbog, kao sto je navedeno u prethodnom postu, moguceg pregrejavanja kocnica i ne daj Boze onemogucavanje zaustavljanja automobila.

Ono sto sam primetio kod mnogih i kod starijih i vozaca koji iza sebe imaju dosta godina i kilometara voznje, je da ne retko stiskaju kvacilo dok ulaze u bilo koju raskrsnicu ili krivinu manjeg radijusa, sto je po meni fatalna greska, koja moze dovesti ,i na vrlo malo klizavom terenu, do nezgode.

Mnogi i pri zaustavljanju sa velikih brzina stisnu kvacilo i koce. Najvise se prica svodi na to da cuvaju mator, ali to naprotv uopste nije tacno, vise mu stete nego sto ga cuvaju.

Jedna vrla interesantna stvar koja se da primetiti narocito kod zenskih vozaca, je da pri svakom prestrojavanju okrecu kompletno glavu da gledaju kroz zadnju soferku, i ti trenuci znaju da budu toliko dugi da se ispred moze cudo desiti dok oni ne okrenu glavu u normalan polozaj.I gde posle zakljucivanja da postoji mogucnost prestrojavanja naglo skrecu u zeljenu traku. Moj savet je da se saobracaj konstantno prati, i da posle sagledavanja retrovizora i blagog pogleda sa strane zbog mrtvog ugla, pri cemu uvek kraickom oka imati u vidu situaciju ispred kola, prestrojiti se lagano bez nagle promene pravca, i tada je mogucnost da dodje do bilo kakve nezgode minimalna.

Mozda sam malo previse pametovao jer sam i ja relativno svez vozac, i verujem da je velika vecina forumasa vrlo iskusna u voznji, ali mislim da su ovi saveti narocito korisni za pocetnike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E sad...na kruzni tok kod autokomande,(dolazim sa autoputa),i svi koju su vec u raskrsnici,staju i pustaju me :question: .(Osecam se ko da imam rotaciju :thumbsup: )Meni odgovara,ali da li su oni u pravu,tj da li moraju da me propuste?Nisam dosad primecivao neki znak ispred raskrsnice... :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ bas zato sto nema znaka, postuje se pravilo, odnosno onaj koji je sa desne strane ima prednost.

Oni udju u sam tok, ali onda dodju do raskrsnice sa tobom i u tom trenu si im desni i imas prednost.

Ovo je jedan od redjih kruznih tokova u BG koji je ovako resen. Uglavnom svi imaju trougao na svim pritokama kruznom toku, pa je sam kruzni tok u stvari put sa prvenstvom prolaza.

Zapitaces se, ali kad se iskljucujem ka Vojvode Stepe, svi pustaju mene? To je zato sto oni imaju stop (ili trougao, nisam siguran).

Zamena tocka:

Prvo izvaditi potreban alat i rezervni tocak, kao i nesto nalik na ciglu da poturis pod tockove.

Pretpostavljam da si auto ostavio/la u brzini i povukao rucnu! Rucna je jako bitna pogotovo ako menjas prednji tocak jer tockove odvajas od zemlje, krenuce auto ko nista i pasce na disk/dobos.

Zatim poturis "ciglu" jednu ispred a jednu iza tocka ciju stranu ne podizes (ako menjas zadnji levi tocak, cigle stavi pod desne, ispred prednjeg i iza zadnjeg.

Zatim olabavis srafove tocka koji skidas, olabavis da dalje idu lako, ne da ih skines inace prebi stopala :D

Ovo radis pre dizanja, jer ako prvo dignes auto, nije bas zgodno odvrnuti polu zapekle srafove na tocku koji se vrti na autu koji se ljulja :)

Onda montiras dizalicu za na to predvidjeno mesto, vidi se na ivici poda (sajtni) ojacanje gde dizalica ide.

Zatim nesto sto malo ko radi!!! Podignes auto taman toliko da rezervni tocak mozes da polozis ispod auta sto blize tocku koji menjas. Na ovaj nacin ako auto i krene, pasce na felnu rezervnog tocka i nema stete a i moze se lako opet poturiti dizalica.

Onda dignes do kraja, odvrnes srafove, smaknes tocak, izvuces rezervni od ispod auta, stavis ovaj busan ispod auta, zatim stavis rezervni na mesto, zavrnes srafove ali ne do kraja.

Srafove zatezi u X. Ako ih redom u krug oznacimo brojevima 1, 2, 3, 4, zatezi redom 1, 3, 2, 4 pa tako u krug po malo, da ravno legne felna.

Izvadi tocak sto je ispod auta, spusti dizalicu, dotegni srafove do kraja, opet u X.

Koliko zateci srafove...za to treba ili moment kljuc ili osecaj otprilike, recimo na celicnoj felni zatezes dok ne cujes krc krc jednom do dva puta, na alu felni...otprilike tako :)

Zgodno je zato imati radne rukavice ciste, ja cak imam i kisobran, ako ti se desi negde na putu a ides na slavlje, ne moras doci sav mastan i crn i mokar :D

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam i kabanicu :)

Nista ne vredi sto sve imam u kolima kad ne mogu da odvrnem srafove na tocku jer ih je neki tamo vulkanizer pretegao. Samo sam uspela da iskrivim kljuc za tockove. A sraf ni makaaaac :wallbash: Jedva su kod drugog vulkanizera uspeli da skinu, i to principom poluge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa taj fazon, zatežu ih onim pištoljem vazdušnim, a trebalo bi moment ključem, tačno se zna kojom snagom takoreći...

Najgore što time šrafe i one sigurnosne šrafove, a njih bi trebalo malko labavije da tako kažem, pa im zeznu onu glavu njihovu ili onaj nastavak za skidanje...

Zato treba imati i dobar ključ, ovaj fabrički u Puntu je smešan, lako pukne, ja sam se "otvorio" za Uniroyal sa rupicom i polugicom jakom, pa mogu da pravim polugu koristeći taj fabrički raspukli ili starom dobrom petom :thumbup:

Treba imati i dobru dizalicu, ova žaba je isto smešna a i nebezbedna, lako padne, i tu sam se "otvorio" i kupio jaču žabu koja diže do 2 tone i širok oslonac na zemlji kao i gornji deo ka autu. Imam i parče jake gume debele koje umetnem između dizalice i šasije da ne grebuckam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

E da eliminišem muke oko zamene točkova kupio sam sprej. Onaj "ćopavac" i onako služi samo za vožnju do prvog vulkanizera. Ipak na dalja putovanja ga nosim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali ako ne probušiš malo, već malo više ili pocepaš gumu...možeš samo da plakneš gumu iznutra tim sprejem :harhar:

Eto nametnu se sam još jedan savet, redovno proveravjte pritisak u rezervnom točku, da ne dođete u situaciju da vam treba a on izduvan :thumbdown:

Proverite ga bar vizuelno tj na pritisak šakama, prstima dal valja ako vas već mrzi da ga vadite...

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...