Jump to content
FAS Goran
oktopod

Saveti za bezbednu vožnju

Recommended Posts

Oprez: Ako ćete u Grčku kolima, u kružnom toku se vozi drugačije

 

kruzni tok.jpg

 

Naime, dok su u Srbiji ovakve raskrsnice najčešće obeležene saobraćajnim znacima STOP ili obrnuti trougao, u Grčkoj je broj kružnih tokova obeleženih znacima veoma mali što često zbunjuje naše vozače.

Prioritet vozila u kružnim raskrsnicama - kružnim tokovima u Grčkoj (isto kao i u Srbiji) definiše se znakovima STOP ili obrnuti trougao. U slučaju kada znak ne postoji - primenjuje se pravilo prvenstva desne strane. S obzirom na mali broj kružnih tokova obeleženih saobraćajnim znakovima, u Grčkoj automobil koji čeka da se uključi u kružni tok ima prednost, jer dolazi sa desne strane vozilima koja su unutar toka. Poslednjih godina postavljaju se znaci koji regulišu saobraćaj na sve većem broju kružnih raskrsnica, dajući prednost vozilima koja se u njemu već nalaze, prenosi portal Grčka.info.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Oslu samo jedna osoba nastradala u saobraćaju u 2019. godini

 

 

Nisku stopu smrtnosti u saobraćaju Norveška je postigla smanjujući prosečnu brzinu na saobraćajnicama i povećanim brojem bezbednosnih karakteristika na teškim vozilima u prodaji.

Prema zvaničnim statistikama, samo jedna smrtno nastradala osoba u saobraćajnim nesrećama u prestonici Norveške u 2019. godini. Po prvi put, nijedno dete mlađe od 16 godina nije smrtno nastradalo u saobraćaju u celoj Norveškoj u 2019 godini, piše Independent.

Podaci Norveške uprave puteva pokazuju da je u proteklih 50 godina broj žrtava na gradskim putevima drastično smanjen, sa 41 nastradalih u 1975. godini. Norveška je zabeležila najmanji broj smrtno nastradalih u saobraćaju u Evropi u 2017. godini, sa 20 saobraćajnih nesreća na milion stanovnika.

 

 

Strategija Vision Zero

U 2002. godini, norveška vlada je kao deo svoje nacionalne strategije u saobraćaju za 2018-2029 uvela Vision Zero, sa ciljem da se uspostavi saobraćajni sistem u kojem niko neće poginuti ili biti teško povređen.

Nisku stopu smrtnosti u saobraćaju Norveška je postigla smanjujući prosečnu brzinu na saobraćajnicama i povećanim brojem bezbednosnih karakteristika na teškim vozilima u prodaji.

U Oslu, gradska uprava uvela je ograničenja u gradskim zonama, naročito u centru, i počela uspostavljati dobro povezane biciklističke trake kako bi podstakli stanovništvo da za prevoz koristi dvotočkaše.

 

 

https://www.gradnja.rs/oslo-samo-jedna-osoba-nastradala-u-saobracaju-u-2019/?fbclid=IwAR1P_zSkLeVyWFzglN7AjKhyFrMSELjrrgrME6wKA3-I3zeW3qX4fibn7gc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam prijatelja vozača gradskog autobusa.

Isto kaže: ne vidim pola stvari oko sebe.

Što kažu pešacima: ako ti ne vidiš vozača kamiona/autobusa, ne vidi ni on tebe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta da radite kada vam se auto pokvari na putu?

 

auto pored_puta.jpg

 

Iznenada u vožnji začujete glasan neobičan zvuk, upali se ''check engine'' lampica, neke druge lampice, auto izgubi snagu ili se jednostavno ugasi...

Shvatate da morate da se zaustavite, milom ili silom. Međutim, to može da bude veoma opasno, pošto kada stanete, postoji veliki rizik da vas neko udari, naročito na putevima gde se brzo vozi. Zato postoji procedura koju treba ispratiti da biste maksimalno smanjili taj rizik. Čak i ukoliko pored puta ima dovoljno mesta da bar pola auta uklonite sa asfalta, situacija je i dalje veoma opasna.

 

Zato uradite sledeće:

  1. Odmah upalite sva četiri migavca - i pre nego što se zaustavite.
  2. U zavisnosti od vrste puta i kvara, pokušajte da dođete do što bezbednijeg mesta na kojem možete da se zaustavite, prvenstveno što dalje od nepregledne krivine, prevoja ili tunela. 
  3. Zaustavite auto što više uz desnu ivicu kolovoza.
  4. Upalite sva četiri migavca - ponavljamo za svaki slučaj, osim ukoliko kvar nije takve prirode da migavci jednostavno ne rade.
  5. Ukoliko je noć, upalite i poziciona svetla.
  6. Ubacite menjač u prvu i povucite ručnu kočnicu - možda ste na blagoj nizbrdici koju niste ni primetili, a zbog kvara ste menjač izbacili u ler, tako se zaustavili i zbog stresa potpuno zaboravili da obezbedite da auto ostane u mestu.
  7. Obucite reflektujući prsluk, on treba da bude u kabini, a ne u gepeku kako biste u ovakvim situacijama mogli da ga obučete bez izlaska iz auta. 
  8. Po zakonu morate da imate samo jedan prsluk, ali nije loše imati više komada i za saputnike, pošto će vam možda oni pomagati da odgurate auto na bezbednije mesto, da ga zakačite za drugi auto kojim ćete da ga odšlepujete i slično.
  9. Pre izlaska iz auta dobro proverite situaciju, tj. da li nailaze vozila iza vas, naročito ako ste na nekoj deonici na kojoj se brzo vozi.
  10. U slučaju potrebe očistite migavce i druga svetla od od snega, blata ili prašine da bi se što bolje videli.
  11. Postavite sigurnosni trougao na udaljenost od najmanje:
    50 metara van naselja
    10 metara u naselju
    Ovo su minimalne udaljenosti po zakonu ako su loši vremenski uslovi (magla, kiša... ), naročito sa klizavim asfaltom, možete da stavite trougao i dalje kako bi drugi vozači mogli blagovremeno da uspore ili se zaustave.
  12. Ukoliko ne pada kiša/sneg, dobra ideja može da bude da otvorite prtljažnik, naročito ako imate karavan ili hečbek - tako će sa veće udaljenosti biti uočljivije da je vaš auto zaustavljen. S obzirom na to da se tokom vožnje masovno koristi mobilni telefon, ne bi bilo neobično da neko uopšte ne primeti trougao sve dok ne pređe preko njega, a i tada će verovatno prvo pogledati u retrovizor.
  13. Sklonite se sa kolovoza, ali ne sedajte ni u automobil. Stanite negde sa strane. Isto važi i za putnike. U automobilu nisu bezbedni.
  14. Pozovite pomoć, odnosno šlep službu.
  15. Ukoliko je razlog za zaustavljanje bilo oštećenje gume/felne ili nekog drugog dela, nakon što ste naleteli na neki opasan predmet (cigla, kamen, armatura, komad metala...), a odmah zatim se na licu mesta sasvim ''slučajno'' stvorio kamion šlep službe, budite ubeđeni da je reč o prevari. U tom slučaju, recite da ste već zvali drugu šlep službu, zapišite registarski broj kamiona, pokušajte da ga slikate tako da prevarant to ne primeti (zbog vaše bezbednosti) i zovite policiju čim se udalji.

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobil.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledao sam snimak i mogu reci da je vrlo nezgodno kada nailazis na ovakvu situaciju gde ne vidis konkretan razlog zbog kojeg auto u traci pored koci, mada svakako bi bilo pozeljno da vozimo sporije kada se priblizavamo pesackom, ali problem pravi brzina reakcije ako se brzina ne uskladi i naravno potencijalni auto iza koji moze da upropasti dan i sebi i vama

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj drugar je imao slican slucaj samo sto je izvukao deblji kraj batine! 

Gotovo ista situacija.  Pesacki prelaz i on motociklom stane da propusti pesaka . Dobio je udarac od auta iza u punoj brzini koji se je ocigledno zagledao u nesto jer nije ni pipnuo kocnicu.  letio je valjda 30 m i oporavljao se je dve godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni cista krivica vozaca Audija.

Najbolje da je pesak kriv sto ovaj nije gledao i nije ukocio na vreme.
Meni je najnezgodnija situacija kada autobus stoji na stanici a ispred njega je pesacki prelaz.

Tu obavezno usporavam, posto vrlo lako moze pesak da istrci a da ne gleda.

Na drugu stranu ima junaka koji zabadaju kocnicu kada vide pesaka da stoji na trotoaru, sto opet nije najpametnije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posebno novokomponovane mame kojima je bitniji telefon od deteta i onda isto utrcava na pesacki.

 

Sent from my SM-A520F using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, skile86 said:

Meni je najnezgodnija situacija kada autobus stoji na stanici a ispred njega je pesacki prelaz.

Tu obavezno usporavam, posto vrlo lako moze pesak da istrci a da ne gleda.

Pametno, licno takodje uvek popustim gas, a unutrasnja strana desnog stopala mi je obicno uz kocnicu, za ne daj Boze.

Apropo autobusa, pesaka i njihove "paznje"... Pre neki dan autobus stoji u stajalistu, a pesacki nesto ispred stanice (tj. iza busa koji stoji). Klinac sa rancem, ogromnim slusalicama na glavi izlazi iz busa, obavezno kuckajuci na mobilnom i krece iza busa na pesacki. Naravno polako stajem da ga propustim - verujte mi da ni jednog trenutka nije podigao glavu da proveri dolazi li neko iz jednog ili drugog smera. "Obicna" ulica sa dve trake je bila u pitanju, samo prokomentarisah onako zabezeknut supruzi - neka je ovom detetu Bog u pomoci. Daleko bilo da ga igra sudbine sastavi sa jos jednim ljubiteljem mobilnih, koji trkelja poruke na Viberu dok vozi. A takvih nazalost vidjam sve vise.

9 hours ago, Mijailović P. said:

Nisam neki Jurin ljubitelj al' ima poučnih...

Meni je Jure bas gotivan lik, pun teoretskog i prakticnog znanja koji donosi na vrlo dopadljiv, zanimljiv i zabavan nacin. Mozda i jedini sa podrucja ex-YU, koga stvarno cenim i koliko-toliko pratim u ovoj poplavi kojekakvih samozvanih "znalaca" po Youtube.

Na stranu sto je covek rally vozac od koga itekako moze da se nauci. Ucesnik Junior WRC, visestruki prvak svoje drzave, osvajac brojnih rally-ja, ucesnik ERC, a imao je pojavljivanja cak i u samom WRC. Gde je u svojim klasama stizao do 6. i 7. mesta, a nedostatak finansija ga je sprecio za vise.

Btw, tu smo negde i delimicno slicne zivotne dobi, pa sa njim delim maltene identicna razmisljanja u pogledu moderne auto industrije, koja iznosi u svojim klipovima.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pesak je ucesnik u saobracaju i takodje treba da bude obrazovan i svestan ostalih ucesnika oko sebe. Ako ja treba da predjem preko pesackog na magistrali i vidim da ide autobus, zar nije logicno da odstupim i sacekam da prodje bus bez zaustavljanja, a ne da koristim svoje pravo nekriticki i da zbog mene jednog 50ak ljudi se zaustavi i krene posto ja predjem... Jednom sam imao takvu situaciju u Kotoru na magistrali, naravno da sam napravio korak nazad da vozac ne bi imao dilemu da li cu preci sto je on odpozdravio rukom kao vojnik. Secam se da je bus bio sa stranim tablama i vozacem sa sve kapicom kao da je pilot :) Sa druge strane, u mnogim gradovima mi pesaci moramo da pravimo fintu nogom prema pesackom dok neko ne uspori i uverimo se da ce da stane :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozači koji slušaju ovu vrstu muzike su najopasniji u saobraćaju

 

214452-muzika 01.jpg

 

Britanski The Sun je objavio rezultate prilično intrigantne studije koja je odredila koliko vozači mogu da budu opasni u vožnji zavisno od vrste muzike koju slušaju tokom vožnje.

Tako se ispostavilo da R&B može dovesti do nesreće, a rep fanovi bi s druge strane, bili najpažljiviji na putu. Istraživanje je sprovedeno na stotinu vozača. Bile su uključene u razne pesme, a u simulatoru je simulirana situacija kočenja u nuždi pri brzini od 112 km/h. Uz muzičke žanrove, kao reference su poslužili i vožnja bez muzike, i vožnja nakon što se konzumirala kafa.

 

214453-muzika 02.jpg

 

Utvrđeno je da su vozači najlošije reagovali na opasnost prilikom slušanja R&B-a, zaustavivši se 4.3 metra kasnije nego što je potrebno kako bi izbegli sudar sa virtuelnom preprekom. Svi ostali vozači su izbegli udar u prepreku. Ljubitelji džeza su imali rezervu od 1.2 metra, a repa 15.5 metara za udar. Među njima su bili i oni koji preferiraju klasičnu muziku, hevi metal i tehno... Sa druge strane, izračunato je da je muškarcima koji voze bez muzike ostalo rezerve od 14.6 metara, a za žene 21.3 metra.

Međutim, oni koji su popili šoljicu jake kafe 20 minuta pre eksperimenta su reagovali najbolje - zaustavili su se 23.8 metara pre prepreke.  

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako se pripremiti za odlazak u planinske krajeve?

 

zimski put.jpg

 

Bez obzira da li idete na odmor ili u posetu rodbini, odlazak u krajeve u kojima mogu da se očekuju ozbiljniji problemi sa snegom može da bude vrlo stresan i rizičan. Iznenadna mećava može da napravi potpuni kolaps u saobraćaju. Naravno, većina vozača ne želi uopšte da razmišlja o tome - ali kada se nađu zavejani u nekoj nedođiji, pri čemu je saobraćaj potpuno blokiran, onda počinje panika.

 

Da li moram da imam lance za sneg?
Lance ili druga sredstva za povećanje trakcije (npr. ''čarape'' za sneg) morate da imate od 1. novembra do 1. aprila, ali samo kada vozite van naselja. Objašnjenje kako se montiraju lanci za sneg možete da vidite u video snimku ispod:   

 

 

Proverite u kakvom vam je stanju akumulator
Što je temperatura niža, akumulator je sve slabiji. O tome kako da ga proverite pisali smo u ovom tekstu.

 

Ponesite rezervnu tečnost za pranje vetrobrana
Tečnost za pranje vetrobrana je od neopisive važnosti za dobru preglednost, pa se potrudite da je dopunite do vrha pre puta i da u prtljažnik ubacite rezervnu količinu. Što više ponesete, to bolje - neće da se baci.

 

Ne dozvolite da ostanete bez goriva
Koliko god je to moguće, trudite se da u rezervoaru uvek ima što više goriva. Kad naiđete na pumpu, svratite i dopunite rezervoar, čak i ukoliko se ispraznilo manje od četvrtine. Tako ćete biti mnogo spokojniji po pitanju rizika od teških saobraćajnih gužvi ili kompletnog kolapsa. Auto kada radi u leru troši okvirno od 0.5 do 1 litar na sat vremena. U slučaju starijih benzinaca veće kubikaže, potrošnja može da bude i veća od 1 litar. U normalnim svakodnevnim uslovima ovo nije problem. Međutim, kada ste zaglavljeni u koloni dugoj nekoliko kilometara, uz temperaturu 5 ili 10 stepeni ispod nule, svaki litar goriva je zlata vredan. Budete li prinuđeni da stojite u mestu 10 sati - to može da znači 10 litara goriva manje u vašem već polupraznom rezervoaru. Pritom imate još mnogo da vozite u teškim uslovima, a takođe nema garancije da se u toj koloni neko neće zaglaviti, pokvariti, ostati bez goriva...

 

Koju dodatnu opremu poneti na duži put?
Navešćemo stvari za koje se nadamo da vam neće zatrebati, ali ako ih u određenom trenutku nemate - bezazlena situacija može da se pretvori u vrlo nezgodnu situaciju.

- Upaljač, šibice i sveća - mogu da pomogne u brojnim situacijama, kao što su grejanje ključa prilikom odleđivanja brave, osvetljavanja, paljenja vatre, sečenja kanapa.

- Kablovi za startovanje motora - po nepisanom pravilu niko ih nema kada su najpotrebniji, te preporučujemo da ih za svaki slučaj imate u prtljažniku, čak i ukoliko vam je akumulator odličan.

- Rezervna garderoba i obuća - neka vam na dohvat ruke budu stvari koje će vas zaštititi od hladnoće ukoliko budete morali da provedete nekoliko sati izvan automobila, popravljajući ga, izvlačeći ga iz snega ili pomažući drugima da učine isto. Čak i ukoliko nema potrebe da izlazite, možda ćete morati da ugasite motor pošto je u rezervoaru sve manje goriva.

- Rezervna kapa, rukavice, debela stara zimska jakna i pantalone/trenerka (kojih vam neće biti žao ako ih uprljate ili pocepate) trebalo bi da budu dovoljni. I najobičnije gumene čizme su veoma korisne ako treba da se probijate kroz dubok sneg.

- Hrana - nekoliko sendviča za put nije dovoljno za vanredne situacije. Zato ponesite i nešto dugotrajne visokokalorične hrane, kao što su kikiriki, čokolada, bombone, suvo voće, koštuničavo voće (orasi, bademi...) i slično.

- Voda za piće - ponesite nekoliko flaša od 1.5 ili 2.0 litra. Tečnost gubimo i zimi, bez obzira što je hladno, te je izuzetno važno da možemo da je nadoknadimo. U takvim situacijama zaboravite na ideju da jedete sneg kada ožednite - možete da se dovedete u smrtnu opasnost.

 

- Torba sa alatom - može da bude korisna i najvećim laicima, pošto u slučaju kvara postoji mogućnost da naiđe kolega vozač raspoložen da pomogne, ali da nema ništa od svog alata. Pored uobičajenog alata, u torbu ubacite i nož ili perorez. U krajnjem slučaju i kvalitetniji/robusniji skalpel sa širokim sečivom može da bude od velike pomoći.  

- Punjač za mobilni telefon - u kritičnim situacijama može mnogo da znači. Imajte u vidu da se baterija telefona pri niskim temperaturama i tokom vožnje brže prazni.

- Baterijska lampa - trebalo bi da bude obavezna u svakom automobilu, bez obzira na godišnje doba. Pomaže prilikom zamene točka, traženja alata, signaliziranja drugim učesnicima u saobraćaju...

- Specijalni čekić za razbijanje stakla - ukoliko dođe do saobraćajne nesreće, postoji mogućnost da se vrata zaglave, pa putnici ne mogu da izađu iz vozila. U takvim situacijama morate da razbijete bočna stakla, što kod nekih vozila može da bude izuzetno teško bez specijalnog čekića.

- Lopata ili ašovčić sa kratkom drškom - mogu da budu više nego korisni kada pokušavate da se izvučete iz dubokog snega. Možete da kupite i ašovčić na rasklapanje - ima ih raznih dimenzija i kvaliteta, pri čemu neki mogu da ''glume'' i motičicu.

 

- Staro ćebe, šatorsko krilo ili nešto slično - može da bude izuzetno korisno: za pokrivanje, kao podloga kod podvlačenja pod automobil zbog popravke, kao gorivi materijal (loženje vatre, pravljenje baklje za signalizaciju ili osvetljenje)...

- Kanap - običan kanap može u problematičnim situacijama da pomogne na mnogo načina. Naravno, tim kanapom ne pokušavajte da izvučete drugi auto koji se zaglavio ili obrnuto. Podsećamo da je sajla (kanap) za vuču deo obavezne opreme tokom cele godine, tako da u svakom slučaju morate da je imate u prtljažniku.

- Kišna kabanica - zauzima malo mesta i ne košta mnogo, a izuzetno je korisna kada pri lošim vremenskim uslovima morate da provedete neko vreme van automobila.

- Parče daske (ili nešto slično) - pomaže u velikoj meri kada treba da zamenite točak u snegu, blatu ili na travi - daje mnogo bolji oslonac dizalici. Poželjno je da to parče daske bude što čvršće kako ne bi puklo pod težinom vozila.

- Pravi rezervni točak - retko koji auto danas ima rezervni točak punih dimenzija, pošto su tu ili ćopavci ili razni setovi za popravku koji mogu da srede gumu koju je probušio ekser. Ali ako ozbiljnije oštetite gumu, naročito na boku ili strada i felna - ostaje vam samo da zovete mobilnog vulkanizera. Kada će pomoć stići i da li će mobilni vulkanizer uopšte hteti da rizikuje da krene do nekog zavejanog dela puta?

- Levak za dolivanje goriva - u slučaju da ostanete bez goriva, ovaj levak može da vas poštedi mnogo muka.

 

Šta ako se zaglavite u snegu?
Kada je u pitanju zaglavljivanje u snegu, ogromnu ulogu igra iskustvo vozača. Naravno, to iskustvo ne može da se stekne ako se nikada niste zaglavili – to je jedan od razloga zbog kojih preporučujemo da vozači koriste svaki sneg kako bi u bezbednim uslovima testirali ponašanje svog auta - prilikom kočenja, ubrzavanja, skretanja...

 

Uglavno, ovo su generalni saveti:

-   Ukoliko se zaglavite, pokušajte sa tzv. ''ljuljaškom'' - gasom i kvačilom ljuljajte auto napred-nazad sve više i više, dok ne osetite da davanjem oštrijeg gasa možete da se izvučete. Pokušajte sa menjačem u prvom stepenu prenosa, uz što lakši gas. Ukoliko točkovi suviše proklizavaju, pokušajte sa drugim stepenom. Kod nas najveći broj automobila ima prednji pogon, pa možete okretanjem upravljača, tj. točkova da ''razgurate'' sneg i stignete do iole čvrste podloge, naizmenično pokušavajući da krenete napred i nazad.

- Neki automatski menjači imaju zimski režim - aktivirajte ga.

- Uklonite sneg oko točkova lopatom, strugačem za led ili golim rukama, ukoliko nemate alternativu. Oslobodite put i prednjim i zadnjim točkovima, bez obzira na pogon. Zatim pokušajte da se izvučete.

- U slučaju zaglavljivanja sa jednim točkom koji se vrti uprazno, pokušajte sa ubacivanjem neke daske, peska ili patosnice ispod njega - možda tako problematičan točak dobije dovoljno trenja da se izvučete.

- Isključite (privremeno) elektronsku kontrolu proklizavanja (trakcije) ili ESP prilikom izvlačenja iz snega. Ovi sistemi guše motor ili koče pogonske točkove koji proklizavaju, te vas direktno sprečavaju da se izvučete. Ako razumete kako ovi sistemi funkcionišu, možda ćete moći efikasnije da primenite ovu taktiku'

- Univerzalan savet za efikasno izvlačenje iz snega ne postoji, već u datoj situaciji morate da se snađete. Dosta zavisi i od toga da li imate prednji ili zadnji pogon, ili pogon na svim točkovima - mada i kod pogona na svim točkovima postoji zaista mnogo razlika po pitanju načina funkcionisanja i generalno efikasnosti.

 

Vozite pažljivo po snegu
- ABS u mnogim situacijama može drastično da produži put kočenja zato što sprečava da se točkovi blokiraju i tako ukopaju u sneg. 

- Ubrzavajte pažljivo, preporučljivo u jednom stepenu prenosa više nego inače.

- Kočite motorom, ali pažljivo sa otpuštanjem kvačila, da se ne biste zaneli.

- Kada se spuštate nizbrdo, kočite motorom, u što nižem stepenu prenosa, uz blago doziranje kočnice u slučaju potrebe.

- Penjanje uzbrdo može da bude izuzetno komplikovano, naročito u kreni-stani scenariju. Stoga je ponekad bolje pustiti auto ispred vas da se malo udalji kako biste mogli da savladate strm uspon bez usporavanja ili zaustavljanja zbog vozila ispred. Naravno, pazite na brzinu kako biste mogli na vreme da usporite ili se zaustavite u slučaju potrebe.

- Usporavajte na vreme pre krivina i kroz njih prolazite konstantnom brzinom, bez usporavanja i ubrzavanja. Ne dozvolite da vas ostali učesnici u saobraćaju požuruju ukoliko niste sigurni da je bezbedno da vozite brže.

 

Zaključak
Ne kažemo da treba da budete paranoični i da odlazak na zimski odmor treba da doživljavate kao odlazak u Sibir. Međutim, skoro svake godine imamo ozbiljne situacije sa saobraćajnim kolapsima u planinskim predelima. Zato malo planiranja, pripreme i malo više stvari koje ćete ubaciti u auto mogu da vas poštede raznih veoma stresnih situacija.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto vožnja s prehladom nije preporučljiva?

 

vozac.jpg

 

Kad imate prehladu ili jak grip, umor, nedostatak koncentracije i oslabljena percepcija ograničavaju sposobnost vožnje. Čak i rani simptomi mogu da budu opasni, odnosno simptomi prehlade već izazivaju reakcije koje mogu negativno da deluju u saobraćaju.

 

Na primer, kad kinete instinktivno zatvorite oči, otprilike na sekundu. To znači vožnju na slepo otprilike 14 metara pri 50 km/h ili 30 metara pri 100 km/h. Naravno, niko se neće kloniti automobila sa manjom prehladom jer nas životne obaveze teraju na stalno kretanje, ali budite oprezni… Postoji i drugi problem, a to su lekovi. Posebno kombinovani koji deluju na sve simptome prehlade sadrže pravi koktel aktivnih sastojaka. Efedrin, kodein i kofein vas u početku stimulišu ali kada efekat prestane koncentracija u vožnji vam dramatično pada te se može produžiti i vreme reakcije. Švajcarsko Savetovalište za prevenciju nesreća (bfu) u saopštenju podseća da na švajcarskim putevima u nesrećama povezanim s konzumiranjem lekova ili droga teško strada ili pogine 150 ljudi godišnje. Lekovi protiv gripa su samo su mali deo od oko 3.500 dostupnih lekova u Švajcarskoj koji ograničavaju sposobnost vožnje.

 

Kažu Švajcarci, pre vožnje proučite uputstva za lekove ili pitajte lekara i odmah parkirajte automobil na prvi znak nuspojava. Ako već imate grip, najbolje je apstinirati od vožnje. Uz grip dolaze i umor, malaksalost, a takva stanja nisu dobra za vožnju…

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...