Jump to content
FAS Goran
phantom

Koliko ima bajkera među nama? / skuteri, polaganje za A

Recommended Posts

On ‎20‎.‎4‎.‎2017‎. at 4:46 PM, chikavili said:

@DiscoVolante

 

Pa lepo si ti to "nasvirao"

Mada, kada su skuteri u pitanju, ipak preferiram nesto sa vecim tockovima.

 

Hvala, mislim da je ovo maksimum što se može izvuči uz manja ulaganja, na tržištu ima i drugi cilindar, klip, i poboljšana glava motora, ali to je već preskupo.


Ovako je zabavna po gradu, na 40ak km/h daš gasa i motor zavrti u prazno, raskrižja prolaziš u boku, stvarno mi je nezamjenjiva za svakodnevno korištenje, iako mislim da će je dogodine kakav Ducati zamjeniti, volim putovati, a tu mi malo nedostaje snage i veće putne brzine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj komplet koji pominjes ide dobro preko 1000 evra, sto je previse, a ne dobija se nista spektakularno. Dobija se evidentno poboljsanje ali nemas osecaj da je toliko bolje koliko si platio.

Ovo sto si ti vec uradio je sasvim dovoljno. Ja imam GT 200, i u planu mi je slican setup. Jos uvek vagam izmedju Jcoste i Polini-a. Malossi sam imao na prethodnoj masini i bio sam zadovoljan ali bih sada malo da promenim. Sto se auspuha tice, kod mene ce ici Remus.

Slazem se da je Vespa nezamenjiva za po gradu, ja ni ne gledam veci motor jer van grada idem iskljucivo autom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da su i Polini i J.Costa klasa iznad Malossija. Polini je dosta povoljniji tako da bih ja išao na njega, Malossi sam uzeo isključivo jer je bio dosta ispod realne cijene, a bio je i odmah raspoloživ na stanju. Kod Malossija čujem da je mana što prebrzo jede valjčiće u variomatu, ali nisam niti 500 km prešao s njim tako da ćemo vidjeti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima na bjbikers forumu dosta postova oko JCoste varimata, suma sumarum da se sve zavrsilo na menjanju JCoste variomata jer se nije dobro pokazao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li spada u ovu kategoriju, ali od skoro imamo Atv/quad Access Motors Longchasis 650ccm. Ako neko zna nekog ko bi hteo ovo da kupi neka se javi. Dobili smo ga u kompenzaciji, nama ne treba. Quad je ganc nov, ima garanciju 2godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, mogao bih da se raspisem na temu variomata ali cu ipak da probam da budem sazet.

Malossi vs Polini vs Jcosta. Opste misljenje je da je Jcosta najbolji zbog revolucionarnog pantenta na osnovu koga radi. Nema rolnice vec tzv prstice koji guraju polutku pri centrifugalnoj sili i tako izbacuju kais. Malossi vazi za brutalan posto je tako setovan da radi na visim obrtajima. Ubrzanje odlicno, potrosnja goriva veca. Polini ima 2 modela. 6 i 9 rolnica. Kvalitet izrade je kao i kod prva dva na zavidnom nivou. Ovaj sa 6 je omiljeniji posto je siri izbor rolnica i gramaza istih pa je zahvalniji/jeftiniji za stel. Ipak ovaj sa 9 rolni vazi za nijansu kvalitetniji ali opet, mislim da je to subjektivno. Inace, sva 3 proizvodjaca imaju vise modela/klasa svojih variomata pa je i taj parametar vrlo bitan kada se porede varijatori.

Istina je da ne postoji bolji. Svi su oni tu negde. Mnogo zavisi od toga sta preferiras kao vozac, odnosno kako vozis svoj skuter. Da li ga cesto teras u visoke obrtaje ili volis mirniju voznju uz povremeno iskoriscenje boljeg obrtnog momenta. Takodje mnogo zavisi od toga koji skuter imas. Na jednom ce se bolje pokazati Polini, na drugom Malossi, na trecem Costa.

Sto se tice infoa sa Bjbikers foruma o Jcosti, ja bih te informacije uzeo sa rezervom i to iz dva razloga. Prvi razlog je da su pominjali pucanje variomata. To se desavalo zbog nedostatka znanja majstora koji su ga ugradjivali. U uputstvu za Costu je eksplicitno napisano kolikom silom mora Costa da bude stegnut na radilici kilokljucem. Majstori su ga zatezali pneumatskim pistoljem na ko zna koju silu i eto belaja, posle Costa ne valja. Drugi razlog je taj da se u zadnjih par godina na nasem trzistu pojavio plagijat Coste. Neko hoce da kupi Costu koja je po pravilu vrlo skupa, vidi nesto nizu cenu i zaleti se, posle opet Costa ne valja.

Sto se tice informacija da se na Malossiju brzo trose rolnice, opet netacno. Ja sam imao Multivar 2000 na Malossi 172 klipu i cilindru sa Malossi glavom sportskom radilicom i sta sve jos nije bilo na toj masini. Sa tim setupom sam presao oko 4k km do prodaje skutera i pri zadnjem pregledu vario i rolne su bile kao nove. A nije da skuter nije imao snage da pokida rolnice.

Pre bih rekao da su ti koji tvrde da Malossi jede rolne, trpali RMS rolnice u njega koje su same po sebi smece pa su se brzo i potrosile.

Ja sam jos uvek u dilemi koji cu vario staviti. Malossi necu sigurno, ali ne zato sto nisam bio zadovoljan, naprotiv, vec zato sto hocu da se iz prve ruke uverim u kvalitet jednog od druga dva.

 

Zakljucak vezan za ova 3 varijatora je da su svi odlicni i osetno performantniji od stock varijatora koji je stelovan za touring.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, francuz69 said:

Sto se tice infoa sa Bjbikers foruma o Jcosti, ja bih te informacije uzeo sa rezervom i to iz dva razloga. Prvi razlog je da su pominjali pucanje variomata. To se desavalo zbog nedostatka znanja majstora koji su ga ugradjivali. U uputstvu za Costu je eksplicitno napisano kolikom silom mora Costa da bude stegnut na radilici kilokljucem. Majstori su ga zatezali pneumatskim pistoljem na ko zna koju silu i eto belaja, posle Costa ne valja. Drugi razlog je taj da se u zadnjih par godina na nasem trzistu pojavio plagijat Coste. 

 

pa argument ti ne mogu uzeti za ozbiljno iz dva razloga. Prvi jer je Costu majstor koji većini odrzava skutere na forumu, sebi stavio, dakle cenjen a ne neki levi. Drugo, došao mu Costa iz Nemačke, nikakav plagijat. Elem, neću palamuditi jer nemam dovoljno znanja, samo prenosim.

 

Ja sam na Atlanticu izvadio Malossi rolnice, potrošene i stavio Piaggio original jer sam menjao i kaiš. Razlika u ubrzanju je primetna. Mnogo brze ubrzava sa Malosijem. Razlika je primetna odmah posle zamene

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da veću ulogu igra gramaža rolica, nego li proizvođač. Meni se stavljanje lakših rolica pokazalo kao dobar Upgrade na Beverlyu 250 i.e, čini mi se da su bile od 200 modela, zelene umjesto crvenih ili obrnuto, uglavnom umjesto 6300, motor se vrtio na 7200 prilikom ubrzavanja.

7 hours ago, francuz69 said:

Hmm, mogao bih da se raspisem na temu variomata ali cu ipak da probam da budem sazet.

Malossi vs Polini vs Jcosta. Opste misljenje je da je Jcosta najbolji zbog revolucionarnog pantenta na osnovu koga radi. Nema rolnice vec tzv prstice koji guraju polutku pri centrifugalnoj sili i tako izbacuju kais. Malossi vazi za brutalan posto je tako setovan da radi na visim obrtajima. Ubrzanje odlicno, potrosnja goriva veca. Polini ima 2 modela. 6 i 9 rolnica. Kvalitet izrade je kao i kod prva dva na zavidnom nivou. Ovaj sa 6 je omiljeniji posto je siri izbor rolnica i gramaza istih pa je zahvalniji/jeftiniji za stel. Ipak ovaj sa 9 rolni vazi za nijansu kvalitetniji ali opet, mislim da je to subjektivno. Inace, sva 3 proizvodjaca imaju vise modela/klasa svojih variomata pa je i taj parametar vrlo bitan kada se porede varijatori.

Istina je da ne postoji bolji. Svi su oni tu negde. Mnogo zavisi od toga sta preferiras kao vozac, odnosno kako vozis svoj skuter. Da li ga cesto teras u visoke obrtaje ili volis mirniju voznju uz povremeno iskoriscenje boljeg obrtnog momenta. Takodje mnogo zavisi od toga koji skuter imas. Na jednom ce se bolje pokazati Polini, na drugom Malossi, na trecem Costa.

Sto se tice infoa sa Bjbikers foruma o Jcosti, ja bih te informacije uzeo sa rezervom i to iz dva razloga. Prvi razlog je da su pominjali pucanje variomata. To se desavalo zbog nedostatka znanja majstora koji su ga ugradjivali. U uputstvu za Costu je eksplicitno napisano kolikom silom mora Costa da bude stegnut na radilici kilokljucem. Majstori su ga zatezali pneumatskim pistoljem na ko zna koju silu i eto belaja, posle Costa ne valja. Drugi razlog je taj da se u zadnjih par godina na nasem trzistu pojavio plagijat Coste. Neko hoce da kupi Costu koja je po pravilu vrlo skupa, vidi nesto nizu cenu i zaleti se, posle opet Costa ne valja.

Sto se tice informacija da se na Malossiju brzo trose rolnice, opet netacno. Ja sam imao Multivar 2000 na Malossi 172 klipu i cilindru sa Malossi glavom sportskom radilicom i sta sve jos nije bilo na toj masini. Sa tim setupom sam presao oko 4k km do prodaje skutera i pri zadnjem pregledu vario i rolne su bile kao nove. A nije da skuter nije imao snage da pokida rolnice.

Pre bih rekao da su ti koji tvrde da Malossi jede rolne, trpali RMS rolnice u njega koje su same po sebi smece pa su se brzo i potrosile.

Ja sam jos uvek u dilemi koji cu vario staviti. Malossi necu sigurno, ali ne zato sto nisam bio zadovoljan, naprotiv, vec zato sto hocu da se iz prve ruke uverim u kvalitet jednog od druga dva.

 

Zakljucak vezan za ova 3 varijatora je da su svi odlicni i osetno performantniji od stock varijatora koji je stelovan za touring.

 

Dosta dobro si opisao rad Malossijevog variomata, nije uglađen i nedostaje mu snage kad se voziš "na pola gasa". To mi i nedostaje, bi li dobio išta stavljanjem Malossijeve centralne opruge kvačila, ili Dr. Pulley Slidera u kombinaciji s malo lakšim rolicama?

 

I da, koliko je istinita priča da Malossi variomat jede radilicu? Ipak motor ima 35 000 na satu, radim 7-9 t km po sezoni, ako je tako, skinit ću ga i kupiti Polini..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srdjos, koji majstor? Jel Dare Satelis? Koji god da je, ne podcenjujem ja njihovo znanje, pogotovu Daretovo. Ja ti rekoh koji je bio problem sa Costom, a ti ne moras da mi uzimas za ozbiljno, naravno ne ljutim se, a ti vidi sta ces sa tom informacijom. Jos jedna stvar koja je simtomaticna za Costu je ta da se nije "slagao" sa nekim modelima kaiseva zbog duzine svoje bolcne, pogotovu odredjene serije Malossi kevlar belta, pa se desavalo da potpisuje kais po dekli.

To sto ti je bolje isao sa Malossi rolnicama je kao sto rece DiscoVolante zbog gramaze. Lakse rolnice= bolje ubrzanje ali rizik od prevrtavanja masine pa samim tim i mogucnost da krajnja bude niza. Moze se cak desiti da skuter skoro pa nece da ide sa laksim rolnama jer motor konstantno vrti u prazno pa prelake rolne ne mogu pod slabom centrifugom da izbace kais u varijatoru. Sa druge strane, teze rolnice guse motor jer se motor vise napinje, odnosno mora da se razvrti u vise obrtaje da bi imao snage da izbaci kais.

 

DiscoVolante, u pravu si za gramazu, mada proizvodjac igra veliku ulogu po pitanju kvaliteta. Kod Piaggio-a je opste poznato da su njihove originalne skoro po neunistive, odnosno najkvalitetnije. S druge strane, kao sto sam vec pomenuo, RMS precesto traju vrlo kratko, a nije redak slucaj i da se klizaci i kanali varijatora ostete od RMS rolnica jer se bukvalno raspadaju.

Sto se Malossija tice, zar nisi dobio centralnu oprugu uz varijator. To koliko ja znam ide u kompletu, ja sam tako dobio. Obavezno je stavi, znacice ti. DR Pulley nisam koristio pa ne znam sta da te posavetujem. Mnogi su pozitivni komentari na ino forumima ali nemam licno iskustvo, ono sto znam je da se ne dobija nista spektakularno, a i ja bih uvek pre bio za varijantu da idem na ono sto je proizvodjac, u ovom slucaju Malossi propisao za taj skuter i taj vario. Dakle rolnice koje si dobio uz Multivar i centralana kvacila koju si dobio uz njega.

Malossi jede radilicu... Gledaj... To su sve opet subjektivne stvari. Generalno nije statisticki dokazano nista slicno. T

Edited by francuz69

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na gramažu rolnica sam i ja mislio kad sam spomenuo zamenu. Namerno sam stavio Piaggio jer nisam neki vozač da ulećem i da mi treba tih pola sekunde pa mi je sasvim dovoljno što dobijam od Piaggio mašine i rolnica. Bitnije mi je da su kvalitenije i da mi duže traju.

 

Da, kad sam spomenuo majstora, mislio sam na Dareta. U početku sam hteo da budžim mašinu pa sam listao sve i svašta šta bi stavio ali sam vremenom odustao od toga, jer nemam vremena za te stvari. Biće samo neki bolji izduv i toliko od budženja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nastavak proslog posta posto je nesto izbagovalo:

To bi pre bio slucaj da je radilica bila naceta pa je nakon ugradnje varijatora dosla do svog kraja. To se i meni desilo. Fabricka radilica je bila naceta sto ja nisam znao. Stavio sam Malossi 172 kit i Multivar. Posle par stotina km je radilica otisla u vecna lovista, pa sam morao da stavim novu sportsku sa punim polutkama.

Ako ti Malossi pojede radilicu, pojesce je i Polini, tako da...

 

@Srdjos, Dare je kralj, u njegovu strucnost ne sumnjam nikako. Pre ce biti da mu iz nekog razloga nije odgovarao Costa nego da nije valjao. Moguce da je potpis kaisa bio razlog, ne znam.

Sto se izduva tice, imas Atlantica. To je 4t. Auspuhom na 4t masini prakticno dobijas samo zvuk, nije to 2t da auspuh cini veliku razliku. U nekim situacijama moze da se dobije na elasticnosti ali i to je samo u slucaju da se menja fabricki setup pa je postrebno da masina prodise. U slucaju da ti je sve stock, drugi auspuh ce ti dati samo opasniji zvuk i mozda izgled, zavisi od modela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam, na preporuku majstora nije ubačena bijela centralna opruga već je serijska ostavljena. Ne znam bi li se dobilo s njom išta u linearnosti ubrzanja i snazi na nižim okretajima, na sljedećem mijenjanju ulja možemo to staviti pa probati.

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minutes ago, francuz69 said:

 U slucaju da ti je sve stock, drugi auspuh ce ti dati samo opasniji zvuk i mozda izgled, zavisi od modela.

 

I hocu bolji zvuk, nista drugo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gde ste bili pre 15-20 godina kad sam vozio skutere :D

Takve informacije su mogle samo na stranim forumima da se nadju, a delovi skoro pa nemoguce.

Sent from my Texas Instruments Scientific Calculator using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

tada nije bilo skutera kao danas. Bilo je APN-4 APN-6 i ostalih Tomosovih 2t motora koliko hoces, Vespe si mogao na prste izbrojati

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma gde nije. Jes bilo manje maxi skutera, ali bili su piagio nrg, yamaha aerox, gilera runner i slicnih, jako pozeljnih za tuning


Sent from my Texas Instruments Scientific Calculator using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima 90 godina i uskoro će postati najskuplji Britanac svih vremena

 

165033-brough-superior-1.jpg

 

Rols-Rojs motocikala, tj. Brough Superior SS100 iz 1928. godine, koji vidite na slikama, potražiće novog vlasnika na aukciji u Italiji, narednog meseca. Prema aktuelnim procenama, motocikl star devet decenija bi mogao da bude prodat za iznos između 500.000 i 700.000 evra.

 

165034-Brough-Superior-2.jpg

 

Zajedno sa nekim od najpoželjnijih mašina u industriji, Britanac sa agregatom od 1.140 kubika će biti zvezda aukcije koja će se održati u Vili Erba, na jezeru Komo, u organizaciji čuvene aukcijske kuće Sotebi.

 

165035-Brough-Superior-3.jpg

 

1931. godine, dobio je nadimak ''Mobi Dik'', a takođe je proglašen za najbrži motocikl u privatnom vlasništvu - sa maksimalnom brzinom od 185 km/h. Kasnije je taj rekord oboren i postavljen novi, od 202 km/h. Iz aukcijske kuće Sotebi poručuju da je Mobi Dik ultimativni Superior koji novac može kupiti i da se očekuje izuzetno interesovanje za njega. Navodi se da je bio najbrži motocikl svog doba, uz ogromne uspehe na trkačkoj stazi. Na prodaji će se nać čitava kolekcija egzotičnih dvotočkaša, nazvana ''Moto-ikone: Od kafe rejsera do superbajka'', a u njoj se nalaze a 4 Brough, 4 MV Agusta i 2 Norton modela...

Aktuelni prodajni rekord koji drži neki britanski motocikl iznosi nešto preko 392.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW spreman za lansiranje F850GS

 

bmw%20f850gs-3.jpg

 

BMW će uskoro lansirati svoju novu moćnu F850GS mašinu, u pokušaju da se uhvati u koštac s modelima Africa Twin i Multistrada 950. Prodaja adventure motocikala je i dalje snažna, a jedna od ključnih oblasti rasta je segment modela s kubikažom manjom od litra. Kako se očekuje još motocikala u ovoj konkurentnoj kategoriji krajem 2017. godine - kao što je npr. proizvodna verzija Yamaha T7 koncepta - nije neko iznenađenje što se BMW odličio za potpuno novu i mnogo oštriju verziju F800GS. Poslednji veliko osveženje F-serije je bilo 2013, a uprkos nekim manjim promenama, koje su uglavnom bile fokusirane na Euro4 standard, konkurencija je uspela odmakne od Bavaraca. Upravo zbog toga su se i odlučili na ovakav potez.

 

Potpuno novi agregat

Novi paralelni twin motor je dobio dodatnih 50 kubika i sada ima zapreminu od 850, a prema dostupnim informacijama, imaće prepozatljiv V-twin zvuk, što nije bio slučaj s aktuelnim F800. Novi agregat će proizvoditi oko 100 KS, što je nekih 15 KS više od trenutnog modela - što će ga više približiti tržišnim rivalima: Triumph Tiger 800 (94 KS), Honda Africa Twin (93 KS), Ducati Multistrada 950 (113 KS). U svakom slučaju, imamo novu jedinicu, a ne sređenu varijantu stare.

 

Promena rama

Jedna od najvećih pojedinačnih promena je nova šasija, koja koristi aluminijumski ram umesto čeličnog trelis rama koji se nalazi na aktuelnim F800GS i R1200GS - a upoređujući ga sa F800GSA, čini se kompaktnijim. Viljuška je takođe nova, iako izgleda da nudi gotovo identičan hod. Felne ostaju 21-inčne napred i pozadi 18-inčne, ali to je jedina sličnost - u svakom drugom pogledu dva modela se razlikuju. Tu će biti i dodatne elektronskeopcija kao što su tempomat i multi-kontroler na levoj ručici. Motocikl će imati i menjač za brzu promenu stepena prenosa - aktuelni Gearshift Assist Proa, koji je na R1200GS u dodatnom paketu opreme. Još jedna velika promena je nova instrument tabla, koji naglašava broj obrtaja sa velikim analognim tahografom, dok je za prikaz brzine i drugih važnih informacija tu veći LCD.

 

Izgled

Postoje neke velike promene kada je stilski izgled u pitanju. Prednji deo na F850GS ima oštrije i agresivnije linije, dok je asimetrični far podseća na reli mašine. Na špijunskim fotografijama ima kratko vetrobransko staklo, ali pretpostavljamo da će više oblika i veličina biti na raspolaganju. U BMW-u nisu želeli da govore o njemu, ali realno je očekivati da ga vidimo na novembarskom EICMA sajmu u Milanu, s tim što bi se u prodaji našao u prvoj polovini 2018.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cognito Moto XS650 - savršeni savremeni klasik

 

cognito-moto-yamaha-xs650-1.jpg

 

Primetili smo jedan trend, koji je sve više prisutan tokom poslednjih nekoliko godina, a koji nam se dopao: klasični motocikli sa modernim tehnološkim poboljšanjima. Jedan od takvih je kreacija Cognito Moto radionice - XS650.

 

cognito-moto-yamaha-xs650-2.jpg

 

Osnovana od strane braće Devina i Nikolasa Enrikešta, u Ričmondu, u Virdžiniji, firma je poznata po izradi delova koji starijim motociklima donose moderne performanse.

 

cognito-moto-yamaha-xs650-4.jpg

 

Shodno tome, upravo oni potpisuju neke prokleto kul po meri izrađene mašine, posebno kada su u procesu razvoja novih proizvoda. Ova Yamaha XS650 je njihova najnovija kreacija, a istovremeno i najnoviji dodatak našoj garaži iz snova.

 

cognito-moto-yamaha-xs650-10.jpg

 

''Tradicionalno smo fokusirani na starije Honde'', izjavio je Devin, ''ali u poslednje vreme smo aktivnosti proširili i na Triumph i Yamaha modele. Kada je Yamaha u pitanju, htelu smo XS650 i to model iz 1972. godine, jer nam se strašno dopao rezervoar na njemu.'' Donora su našli u svojoj lokalnoj zajednici, a u pitanju je bio jedan neuspeli čoper projekat. napušteno helikopter projekat. Skoro tri godine kasnije, počeli su da rade na njemu. ''Kada smo počeli da rasturamo motocikl, znali smo da hoćemo da uradimo nešto drugačije sa njim'', kaže Devin. ''Nije bilo lako naći lepotu u XS paltformi, tako da smo želeli da finalna kreacija ostavlja bez daha. Želeli smo da motocikl da izgleda kao da je delo dizajnerskog studija samog proizvođača.''

Hirurški zahvat na XS650 je jedan od najboljih koje smo ikada videli. Počinje od prednjeg dela, u kompletu sa viljuškama Yamahe R6 i Brembo čeljustima sa Suzuki GSX-R. Veličina felni je smanjena na 17 inča, a izbor je pao na Warp 9 i napred i pozadi. Zadnja viljuška je produžena, a poboljšana je i zadnja kočnica - konvertovana iz bubnja u disk, uz novu Brembo kočionu čeljust. Ram je uglavnom ostao isti - uz dodatak popularnog LED svetla. Cognito je napravio novo sedište, a završni rad na njemu potpisuje radionica New Church Moto. Da ne zaboravimo novi set podesivih Fox Podium R amortizera na zadnjem točku. Izduvni sistem je od nerđajućeg čelika sve do kraja, uz ''Quiter-Core'' prigušivače koje potpisuje Cone Engineering. Što se elektronike tiče, Cognito ju je birao u Motogadget katalogu, a tu je i novi far, napravljen po meri.

 

 

Kada se grafici tiče, u radionici su se odlučili da ona ostane ista, dakle tradicionalna, kako bi celokupna pojava bila što upečatljivija. ''Mislimo da smo napravili nešto što odaje počast originalnoj lepoti XS650'' kaže Devin. ''Doveli smo motocikl u savremeno doba, sa poboljšanim performansama i upravljačkim karakteristikama. Da ne pominjemo da izgleda opako.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li bi vozili hibridni motocikl?

 

furion-1.jpg

 

Kad se misli na hibridnu tehnologiju, prva pomisao će većini biti - automobili, koje mnogi smatraju dosadnim. Međutim, jedna francuska kompanija smatra da se hibridna tehnologija i te kako primeniti u svetu dvotočkaša. Rezultat tog njihovog stava je koncept koji vidite na slikama. Ipak, hibridna tehnologija nije jedina neobična stvar u vezi ovog koncepta, jer se kompanija odlučila da njegovo ''srce'' bude rotacioni motor.

 

furion-4.jpg

 

Furion, kompanija koja stoji iza ovog dizajna, navodi da kombinacija rotacionog agregata zapremine 645 kubika i električni motor od 40 kW zajedno daju nešto preko 180 KS i 205 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Poređenja radi, KTM 1290 Super Duke R ima oko 135 Nm. Zvuči odlično, ali zašto to nije trend? Jednostavno, hibridni sistemi zauzimaju dosta prostora i upravo zbog toga su se u Furionu odličil za kompaktni, ali neobični rotacioni agregat. U kompaniji pominju težinu od 190 kilograma, što nimalo nije loše i znatno je manje od većine električnih motocikala na tržištu. Svakako se radi o interesantnoj zamisli. Ostaje pitanje - da li bi vi vozili hibrid?

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

---------------------------------------

 

A, evo da dodam i pitanje: da li bi ste vozili skuter koji je potpuno električni? :D 

Naime, prošle nedelje mi je pokazano ovo:

 

IMG_20170504_181945.jpgIMG_20170504_181954.jpg

 

Ne liči na igračku, tj. veličine je poput onih malo jačih skutera. Namerno sam slikao da se uporedi sa Stilom, tj. dimenzijama koje svi znamo. :) 

Naravno, proizveden je u Kini, autonomija između 50 i 70 kilometara, vreme punjenja 7 sati (bukvalno se puni kao mobilni). Vrednost struje (po cenama struje u SRB), koja mu treba da se skroz napuni je 10 dinara (0.08 evra). Baterija je ''sa gelom'', nije mi jasno odgovoreno koliko ciklusa punjenja može da podnese. Rečeno mi je da nije skupa da se zameni kada dođe vreme za to. Garancija na ceo motor je 2 godine. Motor je direktno na zadnjem točku, utičnica ispod sedišta. Maloprodajna cena koja se planira u SRB je oko 1.600 evra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harley-Davidson planira elektrifikovane modele

 

165486-harley%201.jpg

 

Harley-Davidson namerava da lansira 100 novih modela motocikala tokom sledeće decenije. Međutim, stvar je u tome što će u igri biti i elektrifikovani dvotočkaši. Zaista, povezati Harley-Davidson i električnu struju… teško, ali interesantno. Nažalost, nema bližih detalja o kakvim modelima bi moglo da bude reč. Ipak, Project LiveWire (predstavljen pre par godina u saradnji sa Avengers filmom) je naišao na veoma dobar prijem, tako da je dotični električni motocikl premešten u odeljenje istraživanja i razvoja da bi eventualno bio lansiran kao serijski model.

 

165487-harley%2011.jpg

 

Važnu oblast razvoja iz perspektive kompanije predstavlja pronalaženje odgovarajuće zvuka za električne modele. Potpredsednik Harley-Davidson muzeja u Milvokiju i praunuk osnivača kompanije, Vilijama A. Dejvidsona, Bil Dejvidson, je u Sidneju na proslavi 100. rođendana marke potvrdio da je projekat električnih motocikala deo plana. ''Mi smo zapravo predstavili prototip električnog Livewire pre par godina, a on je još uvek živ i zdrav. Ne znamo kada ćemo ga plasirati na tržište, ali napredujemo dobro po tom pitanju i samo je pitanje vremena kada će se pojaviti'', rekao je on. Mada je logično da Harley razvije portfolio električnih modela, ne samo jedan, Dejvidson je rekao da ''trenutno ne može o tome da govori''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rolands Sands Cafe Tracker - bukvalno nezaustavljiv

 

r-nine-t-cafe-tracker.jpg

 

Čuvena američki majstor izrade motocikala po meri, Roland Sands, ima novu kreaciju, zasnovanu na BMW R nineT modelu. Sands svojih ruku delo predstavio prošlog meseca u Teksasu, na tamošnjem sajmu ručno izrađenih motocikala. Mašina predstavlja spoj board tracker i cafe racer mašine, a jedna od njenih značajnijih karakteristike je agresivan izgled i 21-inčne Morris felne. BMW R nineT Cafe Tracker je njegovo puno ime, a kad već govorimo o onome što ima, važno je reći i šta nema - prednju kočnicu, štender i svetla. Svakako ne toliko praktičan za svakodnevnu upotrebu, motocikl donosi pregršz RSD delova i par potpuno novih, deo Machined Line kolekcije.

''Fantastičan je. Brz je i lak za upravljanje'', dodao je Roland. ''Samo morate da budete strašno pažljivi... zbog kočnica.'' Maksimum performansi je iz njega izvukao Rapid Bike trkački modul, a ne odmažu ni novi airobox i elektronske komponente. Ogibljenje je poboljšano radi boljih upravljačkih karakteristika, a tu je Ohlins TTX zadnji amortizer. Aluminijumsku karoseriju potpisuje Aron Bos, koji je takođe napravio rezervoar za gorivo, zadnji deo, bočne panele i tablu sa brojem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...