Jump to content
FAS Goran
nenadbmitrovic

Fiat Punto mk.2 - problem sa brisačima

Recommended Posts

Evo i ja da se upisem kao neko ko ima probleme sa brisacima na puntu. Punto je 2005. godiste i desava se kad dam kontakt (rucica brisaca nije upaljena) metlice polude odrade dva tri kruga i stanu proizvoljno gde hoce, nekad na sredinu nekad na vrh :) ma ludilo....Onda pustim prvu brzinu oni rade i onda stanu na sred soferke ili gde oni hoce.....Bio sam kod eektricara "strucnjaka" koji je rekao crko motor kupi nov...zahvaljujuci jednom clanu foruma dobio sam drugi motor da isprobam da li je do motora i ispostavilo se da je motor ok. Odem kod drugog elektricara on se covek iscima sat vremena i na kraju pozove nekog i taj neko mu kaze da za puntice koji su 2005 godiste moze da ide samo motor brisaca koji je 2005 godiste, on pogleda moj motor koji je 2009 godiste i kaze da je verovatno u tome stvar, iskreno meni ova prica ne pije vodu. Elektricar mi kaze da idem kod Ninica da oni tj. elektronicari tamo nesto usinhronizuju....sto meni opet ne pije vodu. Ja sam sinoc skidao volan i ablender i prskao sve sa kontakt klinerom i sve ocistio ali promena nije bilo. Elektricar mi kaze da je mozda i do rucice brisaca ali mi je glupo da dajem pare za novu pa da se ispostavi da nije. Da li neko ima neki predlog gde da idem. Please HELPPP :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem resen, stavljen je drugi motor koji je 2004 godiste, za mog punta koji je 2005 godiste pasu motori od 03. 04. ili 05. godista, drugacija je elektronika u samim motorima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikako, tako sam kupio auto pre nedelju dana, uvezen je iz Italije brisaci nisu radili i tek sam posle provalio da je dzek otkacen sa motora. Inace motor na njemu je bio 2009. ovaj drugi 2000. i ni jedan nije hteo da radi normalno. Majstor mi je rekao u cemu je stos sto sam ja primio sa velikom rezervom. Danas sam zvao par otpada i potvrdili su mi ovu pricu, otisao do Omoljice namontirao odmah i sve radi savrseno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji je pravilan polozaj polugica na motoru brisaca pre nego sto krene da brise?

Znam sve kako se skida, ako nekom treba pomoc objasnicu, ali nikako da nastelujem da ti brisaci rade kako treba. Moram napomenuti da ne puca nista, sasvim se normalno sve cuje, ali brisaci zavrse na sred soferke. Radilo je sve normalno, odjednom se to desilo.

Najbolje bi bilo kada bi mi neko nacrtao kako treba da stoji na ispravnom autu.

 

Kod mene su sve polugice okrenute na dole, i ova sa motora i ove dve koje idu na brisace, znaci prema meni kad gledam od prednjice, ali tako ne radi.

Pokusavao sam da okrecem polugicu na motoru za 900, za 1800, ali nikako da dobijem da rade kako treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ti olakšam priču, ili poluga od motora brisača ili zeza sam motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je motor da li bi trebalo nesto da krcka, zuji ili sl.?

On prede, tiho se cuje, rekao bi covek da je nov. Kako bi poluga mogla da zeza? U kom polozaju treba da se nalazi kad brisaci ne rade?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ivan.ik! Od cega je ovo motor? Izgleda identicno kao Puntov, samo sto su ovi cevasti nosaci namesteni na kontra strane, kod mene je krivi deo okrenut ka suvozackoj strani..

U svakom slucaju hvala! Polozaj polugica bi trebalo da odgovara, kod mene ova polugica na motoru stoji u odnosu na ovu sliku desno za 90o.

Edited by dejan_76

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, znaci da zakljucimo: Pravilna pozicija polugice motora brisaca u polozaju kada je u stanju mirovanja je da je paralelna sa ravnim cevastim nosacem i okrenuta prema vozackoj strani, ako sam dobro razumeo fotografiju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ti nesto znaci, mogu ja sutra slikati brisace i poluge kako stoje na autu. Samo mozda je problem do motora, tj, momenta gasenja motora, ne razumem se nego samo nagadjam

Share this post


Link to post
Share on other sites

@milan-jtd

Pa moze, ako je isti polozaj kao na ovoj fotografiji od ivana.ik, jer ako je isto to je to definitivno. Moj motor dobro i ravnomerno radi svih 360o, znaci treba mi samo pocetna tacka odakle da pocne da brise, da bih znao u koji polozaj da to namestim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da dam zavrsnu rec na ovu temu. Postavio sam polugicu na motoru u polozaj kako je prikazan na slici koju je dao Ivan.ik i resio sam problem. Znaci polugica paralelna sa ravnim nosacem, a spojevi sa brisacima okrenuti prema motoru. Hvala!

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kod mene brisaci poludeili, kad ih ugasim ne vrate se u pocetni polozaj nego stanu u vertikalnom polozaju. Na 2 i 3 brzini sve radi normalno, ali na 1 se zaustave vertiklano pa nastave... Sta bi mogao da bude problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo svima,

 

juce krenem da obrisem soferku od prasine, naprskam tecnost, ali brisaci ni da mrdnu. 2 dana pre radili savrseno. Proverio osigurac (F43), ok, za svaki slučaj sam ga zamenio, ali i dalje isto. Motorcic pumpe radi, prska, ali motorcic brisaca ni da mrdne. Ne cuje se ni da pokusava da se pokrene. Pretpostavljam da je ablender dobar, jer zadnji brisač radi, prskalice i napred i pozadi rade...Razmišljam večeras da sam pogledam šta je. Drugar mi je dao ideju da prvo proverim relej brisača, kaže moguće da je zalepio.

 

Da li mi može neko reći gde se taj relej nalazi? Po neki informacijama sa stranih sajtova, neko kaže da se nalazi na samom motoru. 

Ako imate još neki hint, slobodno predložite... Za sutra najavljuju kišu, a meni se ne ide peške :).

 

Da, zaboravih da napomenem, u pitnaju je Punto 2, 1.2 16V, 2001 godište. 

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam gde je relej, potrazi ga i cukni malo, izvadi i vrati sa ugasenim kontaktom naravno. Ako je isti kao i ostali pored njega probaj i drugi da stavis. Probaj i da skines elektroniku sa motora brisaca, cacni malo one pipke unutra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa fora je sto ne znam koji je relej. Po nekim informacijama sa neta, ne postoji relej u kabini, ali opet niko ne zna pouzdano. Da li postoji relej u motornom prostoru (fuse box) i ako postoji koji je, ili se nalazi samo relej na motoru?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz teme na kojoj smo: 

 

On 6/25/2010 at 3:49 PM, oktopod said:

rele ti je kod desnog kolena onaj poklopac gde su osigurači, tu je ja mislim i rele, ima ih par komada...

A rele ti ustvari uključuje-isključuje brisače u rad i tako dobiješ povremen obris, znači rele mora da cakne na početku i kraju putanje rada brisača

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

hvala na hintu, ali post posle tog kaze 

 

On 6/25/2010 at 9:32 PM, mikisxy said:

nemaju brisaci rele(automat)u kabini. Sve se nalazi na motoru brisaca a komandu dobijaju od rucice u kabini.

postoje slike ovde na forumu kako to resiti

 

Tako da opet ne znam koji je. Ima dosta kontradiktornih odgovora na jedno pitanje. 

Takodje, cak i ako postoji relej u kabini, treba znati koji je. Ne bih da cupam sve releje, pa da zeznem ko zna sta jos...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cisto da javim, brisači su sredjeni. 

 

Unimerom sam merio, struja je dolazila do motorcica, ali motorcic nije radio.

 

Isao danas kod majstora, generalni zaključak motor je riknuo jer je poplavljen. U petak je bila velika kisa u zapadnoj srbiji (gde sam putovao), meni su odvodi za vodu bili zapušeni, i motor je bio poplavljen . Motor dok je radio, radio je, kada sam ugasio auto, onda je voda krenula da se susi, mineralizuje, isparava i pravi kratke spojeve po motoru.  Naravno, voda je u medjuvremenu otekla, pa je motor spolja bio suv, i nista nije ni slutilo da je bio poplavljen.

 

Tek posto je otvoren, video sam koliko je u stvari prljava kisnica napravila taloga koji je pravio spojeve po motoru. 

 

Na kraju je motor ceo rasklopljen, ociscen, isprskan kontakt sprejem, podmazan, sklopljen i radi.

 

Naravnoucenije.. Redovno otpusavajte odvode, da se ne desi da odjednom grune neka velika kisa i da poplavi ceo onaj deo... pa napravi jos vecu glupost...

 

Jos jedan savet od majstora, ako se desi da motor stane, kao i meni, ne lupkati ga safcigercicem kao ja, vec ga zviznuti jednom jako cekicem, mozda i odlepi, pa proradi...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...