Jump to content
FAS Euroauto Goran
srdjos

Stilo - panorama krov

Recommended Posts

On 7/9/2021 at 9:31 AM, sibonios said:

Posle reseta panorame zbog nepotpunog vracanja zavesice, panorama vise ne reguje. Kada se rucno, imbus kljucem, otvore i zavesica i stakla, pritiskom na dugme za reset one se zatvore. Da li je neko upoznat sa ovakvim radom panorame i koje je resenje? 

Jedino resenje skidanje panorame i sinhronizacija leve i desne sajle da  ravnomerno otvara obe strane da nedodje do upredanja.Poznajem panoramu u dusu slobodno pitajte sta vas interesuje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li bi mogao da mi objasnis tacan postupak sinhronizacija sajli? Kada skinem panoramu sta se konkretno rastavlja, koji deo panorame,  i sta se onda radi? Mozda neka slika. Ili na pp da se javim ako mi ne bude jasno, ako je zgodnije. Hvala puno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemoras skroz da je skines moze da ostzne na tri zadnja srafa kod gepeka  .Skida se poklopac sajli sa prednje strane panorame sajle se izvuku napolje iz crnih plasticnih buzira i ponovo se nameste u vodjice i uzube u zupcanik motora. Tim postupkom se dobija da motor istovremeno otvara obe strane  potpuno paralelno nema upredanja i onog cuvenog Trrrr iz motora panorame . Naravno neko ti mora pomoci posto panorama ostaje vezana sa tri srafa nagnite samo koliko je potrebno da odvrne poklopac sajli.

Edited by freemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo kayo radi rucno ide sporo jer motori imaju ugradjen reduktor. Necu jos da je vracam jedan deo na vodjici sajle je napukao.Porucio  sa ebaya. cekam daa stigne, kad ovolika muka bar da sve funkcionise besprekorno.                  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stigli delovi sa E-baya sve montirano i probano panorama radi rucno. Sutra montiram na auto i ako sve proradi zvanicno postajem majstor za panorame.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panorama popravljena mehanicki reset odbija uporno otvaram rucno moze da ze zatvori pokretanjem procedure reseta ali nakon otpustanja i ponovnog stiskanja prekidaca opet zatvara, nece da otvara. Preostalo je samo da probam preko dijagnostike. Najvaznija stvar je da sam prosao tehnicki prihvatili su ovako da otvorim rucno i zatvorim automatski. Sad ostaje samo reprogramiranje nadam se vracanju potpune funkcije jer je sad mehanicki besprekorna. Ovo su krajevi sajle koji su zaduzeni za otvaranje prednjeg panela i izdizanje zadnjeg plus klizaci zadnjeg panela. Kupio sam na iBayu posto na svim polovnim na otpadima sto sam gledao bas to je bio polomljeno.

 

IMG_20210818_184004.jpg IMG_20210818_193943.jpg IMG_20210823_122105.jpg s-l500.jpg

 

PS: Kome treba pomoc oko panorame slobodno me kontaktirajte. Ubacicu jos slike novo tapaciranog neba i stubica teget siva konbinacija mislim da je dobro ispalo.

 

Edited by Ivan
Sredjene slike i format

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je moguce da idu dotle i proveravaju panoramu na tehnickom?  Kakve to veze ima ? Trebalo bi onda da proveravaju na uvozu vozila da li je sve ispravno i funkcionalno ono sto proveravaju i na tehnickom. U svakom slucaju dobar post i obavezno napravi neki tutorijal sa jos detalja, a valjda cemo doci do kompletnog resenja za probleme panorame.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proveravaju i pri uvozu sve kao i na tehnickom, cak bi trebalo i rigoroznije. Ali to je na papiru. Dok nije pocela ova hajka sa tehnickim pregledima, niko nije obracao paznju na te detalje tipa panorama, spojler i slicno prilikom uvoza. A sad sve mora da radi, napisao je covek negde. Svi prozori (pod tim i panorama) moraju da budu funkcionalni. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panorama nije vitalni  deo automobila, pa da drndaju sa tim. Moze da se posmatra kao stakleni krov i ne mora da bude u funkciji.  Naravno da bi svako ko ima panoramu zeleo da mu ona funkcionise ali je bas zeznuta za popravku. Njena nefunkcionalnost nikoga ne ugrozava i nikome ne smeta u saobracaju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se ja sve sa tobom, komentarisali smo vec. Posto ljudi na tehnickom ne znaju i nisu sigurni sta je sve vitalno a sta ne, idu redom i sve mora da radi :) a ko hoce da se posle ubedjuje sa njima nek se ubedjuje. On obori, jbg, vise ces se iscimati dok pises ABS ili ministarstvu i dok to isteras dodje naredni tehnicki na red. I onda si osudjen na to da sredis problem, kao sto je i kolega to uradio. 

Da odes u drugi tehnicki, tebi je vec uneto da ti ne radi panorama, on ce samo konstatovati isto, nece preinaciti, iako bi bio u pravu.

 

Sa rogatim se bosti... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma u pravu si. Ali vidi ovo: rucno otvoris, a na dugme zatvoris. I to je ok? Ako imas panoramu ili si se drndao sa njom znas da je otvaranje ili zatvaranje rucno bas tesko. Ali tako je kako kazes. Nadam se da ce freemen uspeti da resi problem i prikaze kompletno resenje ovde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasno sve, doduse meni panorama na dugme i redovno se podmazuje da ne bi bilo problema :) 

 

Napisao je covek da je prosao tehnicki tako da je "resio". Ostade samo taj reset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrudi cu se da napravim detaljan tutorijal sa svim slikama koje imam. Jedino resenje da popravite panoramu ako duze vremana neradi pri tome mislim vise od sest meseci je skidanje i provera da nema mehanickih ostecenja na kizacima  prednjim i zadnjim zabravljivacima i podizacima  panorame. Meni je trbalo ovoliko vremena jer  sam cekao delove  kupljenje na E-baju posto na svim na otpadima je kvar klizaca sajle sa odbravljivacem podizaca najcesci kvar na panorami i uzrok devedeset posto neispravnosti panorame. Reset nije prosao ali sam od Brazilaca saznao drugi nacin reseta i probacu ga ovih dana. Osim klizaca sajli jos je jedino dostupno za kupovinu konpletni polovni motori panorame , metalni zupcanik koji pokrece sajle i plasticni zupcanik. Inace je moguce prebacivanje  zupcanika sa prednjeg na zadnji motor i obratno ako vam je proklizalo leziste za imbus 4 i nemozete ni rucno da okrenete motor. Inace rucno neide toliko tesko kad je sve dobro napakovano i podmazano. Panorame ugradjivane u Brazilu se razlikuju u sitnim detaljima i to  planiram da odradim na svojoj  jer jako doprinosi laksem radu panorame  i sprecava zaglavljivanje naime oni na svojima i maju ugradjene odstojnike na sipkama klizaca panorame. Nadam se do nedelje da cu napraviti tutorijal gde ce te sve videti  i na slikama.

Edited by freemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li si popravio panoramu? Meni tandrce zadnji motor kada se resetuje i zavesa dodje napred pri zatvaranju, a prednji ne. Kada rucno otvaram, podize se normalno prvi segment, a za njim i svi ostali, pa mi nije jasno ono sto si rekao o pucanju prednjih klizaca sa zabravljivacem. Ako su pukli, kako se prvi segment podize i kako panorama radi kada se rucno vrte zupcanici na motorima?  I kako da uzubim sajle kada ih izvucem? Da li postoji neki odredjeni polozaj? Gledao sam na zadnjem motoru i rastavljao drzac sajli, ali nisam video da mogu da se podese sajle u neki poseban polozaj osim onog koji im daje drzac. Pre potpunog otkazivanja panorame, zavesa se nije uvek vracala na svoje mesto kada se zatvara. Nekada malo, nekada malo vise, par cm je u pitanju i na kraju je sve otkazalo. Da li postoji neka procedura za proveru elektronike na motorima? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popravio sam mehanizam zavese. Plasticni delovi koji vuku zavesu su zatopljeni u spiralnu sajlu i taj desni mi se odvojio, a levi sam ja odvojio od sajle da bih ojacao vezu oba dela. To sam uradio, posle sigurno 6-7 skidanja, vracanja i probanja koja zica i na koji nacin moze da se veze, a da ne smeta pri prolasku kroz vodjice. 

20211103_140618.thumb.jpg.4b0c42666bae650bce336a5e1b77f5e8.jpg20211103_143254.thumb.jpg.1626996427fce2f1ae26fd6c098b4eb9.jpg20211103_143700.thumb.jpg.10295a367a6c0bea6d48b0fcf100f17c.jpg20211103_143707.thumb.jpg.28787782a6cd02a780bb1de7bd878fb5.jpg20211109_141044.thumb.jpg.25a62cd79827a2bd0a4df809141352b6.jpg20211109_141102.thumb.jpg.0c4911d8adde20b6743ecfa7098cf319.jpg

Na kraju najbolje je ispalo sa zicom od spajalice koja je dovoljno cvrsta i dovoljno tanka.  U vodjicama sam probusio rupe za zicu i lemilicom napravio kanalice da zica ne smeta pri klizanju kroz vodjice zavese. Vrhovi sajli se oslobode od zaostale plastike izmedju spiralnih namotaja.

20211103_143725.thumb.jpg.c8361675e6481255034296bbfc3fd91d.jpg20211103_143739.thumb.jpg.66585b12e5ed503f7b85e8586b4dc127.jpg20211104_100957.thumb.jpg.dffba1f55fe82b5dad5c4b3efbd9fa63.jpg20211104_185038.thumb.jpg.dc1a62e11cfa75c603eb1ff3e8f9e56a.jpg20211109_163458.thumb.jpg.4a8df3a8862c8201adcb15c7bd718dfe.jpg20211120_192149.thumb.jpg.37f3e69ab5095165b6056a53153ee702.jpg20211111_153228.thumb.jpg.b273a95a7c23cb9432e85bcddf02cb0a.jpg

Ne mora da se skida cela panorama vec samo zadnja, poprecna greda da bi se pristupilo ostalim delovima.

Kada se sve postavi, uradio sam sinhronizaciju (reset) na taj nacin sto kada se pritisne glavno dugme u polozaju 0 za izbor otvaranja staklenih lamela, drzi se sve dotle dok se stakla ne zatvore. Kada zavesa dodje do zatvorenog polozaja (obicno tada i pocinje tandrkanje), Z kljuc (za rucno otvaranje i zatvaranje panorame i zavese) se ubaci u sestougaonu osovinu zadnjeg motora i cvrsto drzi. Prvo ce se osetiti jak napor jer motor pokusava da pogura sajle, a zatim ce odjednom popustiti. Znaci, vodjice su na kraju kada se ovo radi.

Posle ovoga trebalo bi da sve radi normalno. Eventualno, treba probati nekoliko puta dok se ne uhvati fora gde treba da je polozaj vodjica. Na ovaj nacin se elektronici motora daje impuls kao da su vodjice dosle do kraja i da treba da zaustavi kretanje. Ovo mora na ovaj nacin jer tako zupcanik nece preskociti po sajlama. Vrlo je vazno da su sajle dobro uzupcene, a za to moraju zupcanici motora da su ok (mogu da se kupe ili naprave ako su bas losi od preskakanja po sajlama). Pomaze i blago suzavanje vodjice sajli koja stoji gde i zupcanik (vidi se kada se razdvoji plocica u koju ulaze sajle iz plasticnog i metalnog buzira).

20210910_145530.thumb.jpg.b4628cf6332a678b540419cfecf3f6e2.jpg

Sajle se ne podmazuju jer imaju spiralno uvijene cekinje koje ciste buzir i vodjice pri pomeranju.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, sibonios said:

Popravio sam mehanizam zavese. Plasticni delovi koji vuku zavesu su zatopljeni u spiralnu sajlu i taj desni mi se odvojio, a levi sam ja odvojio od sajle da bih ojacao vezu oba dela. To sam uradio, posle sigurno 6-7 skidanja, vracanja i probanja koja zica i na koji nacin moze da se veze, a da ne smeta pri prolasku kroz vodjice. 

20211103_140618.thumb.jpg.4b0c42666bae650bce336a5e1b77f5e8.jpg20211103_143254.thumb.jpg.1626996427fce2f1ae26fd6c098b4eb9.jpg20211103_143700.thumb.jpg.10295a367a6c0bea6d48b0fcf100f17c.jpg20211103_143707.thumb.jpg.28787782a6cd02a780bb1de7bd878fb5.jpg20211109_141044.thumb.jpg.25a62cd79827a2bd0a4df809141352b6.jpg20211109_141102.thumb.jpg.0c4911d8adde20b6743ecfa7098cf319.jpg

Na kraju najbolje je ispalo sa zicom od spajalice koja je dovoljno cvrsta i dovoljno tanka.  U vodjicama sam probusio rupe za zicu i lemilicom napravio kanalice da zica ne smeta pri klizanju kroz vodjice zavese. Vrhovi sajli se oslobode od zaostale plastike izmedju spiralnih namotaja.

20211103_143725.thumb.jpg.c8361675e6481255034296bbfc3fd91d.jpg20211103_143739.thumb.jpg.66585b12e5ed503f7b85e8586b4dc127.jpg20211104_100957.thumb.jpg.dffba1f55fe82b5dad5c4b3efbd9fa63.jpg20211104_185038.thumb.jpg.dc1a62e11cfa75c603eb1ff3e8f9e56a.jpg20211109_163458.thumb.jpg.4a8df3a8862c8201adcb15c7bd718dfe.jpg20211120_192149.thumb.jpg.37f3e69ab5095165b6056a53153ee702.jpg20211111_153228.thumb.jpg.b273a95a7c23cb9432e85bcddf02cb0a.jpg

Ne mora da se skida cela panorama vec samo zadnja, poprecna greda da bi se pristupilo ostalim delovima.

Kada se sve postavi, uradio sam sinhronizaciju (reset) na taj nacin sto kada se pritisne glavno dugme u polozaju 0 za izbor otvaranja staklenih lamela, drzi se sve dotle dok se stakla ne zatvore. Kada zavesa dodje do zatvorenog polozaja (obicno tada i pocinje tandrkanje), Z kljuc (za rucno otvaranje i zatvaranje panorame i zavese) se ubaci u sestougaonu osovinu zadnjeg motora i cvrsto drzi. Prvo ce se osetiti jak napor jer motor pokusava da pogura sajle, a zatim ce odjednom popustiti. Znaci, vodjice su na kraju kada se ovo radi.

Posle ovoga trebalo bi da sve radi normalno. Eventualno, treba probati nekoliko puta dok se ne uhvati fora gde treba da je polozaj vodjica. Na ovaj nacin se elektronici motora daje impuls kao da su vodjice dosle do kraja i da treba da zaustavi kretanje. Ovo mora na ovaj nacin jer tako zupcanik nece preskociti po sajlama. Vrlo je vazno da su sajle dobro uzupcene, a za to moraju zupcanici motora da su ok (mogu da se kupe ili naprave ako su bas losi od preskakanja po sajlama). Pomaze i blago suzavanje vodjice sajli koja stoji gde i zupcanik (vidi se kada se razdvoji plocica u koju ulaze sajle iz plasticnog i metalnog buzira).

20210910_145530.thumb.jpg.b4628cf6332a678b540419cfecf3f6e2.jpg

Sajle se ne podmazuju jer imaju spiralno uvijene cekinje koje ciste buzir i vodjice pri pomeranju.

 

 

20211103_140618.jpg

20211103_143254.jpg

20211103_143700.jpg

20211103_143707.jpg

20211109_141044.jpg

20211109_141102.jpg

20211103_143725.jpg

20211103_143739.jpg

20211104_100957.jpg

20211104_185038.jpg

20211109_163458.jpg

20211111_153228.jpg

20211120_192149.jpg

20210910_145530.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...