Jump to content
FAS Euroauto Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

37 minutes ago, Davor99 said:

Sad je pitanje 1.4 16v Grande Punto vs 1.4 8v Punto Evo.. Jesu li tih 77ks dovoljni za Eva?

Ovo nemoj mene da pitas :D (posto vozim iskljucivo turbake, odgovor je vrlo predvidiv).

Npr. konkretno ovaj motor me je odusevio bukvalno na prvu voznju, kupio sam ga razgledajuci dizele. Poenta - sednes, probas, provozas, vidis da li ti pase - svako od nas ce ti dati neko svoje misljenje koje je pitanje da li tebi vrsi posao... Ja sam ti gore napisao kakav ti je izbor generalno ako gledas GP ili Evo, bez ikakve sugestije.

37 minutes ago, Davor99 said:

Kakva je potrosnja kod oba modela s obzirom na težinu, izdržljivost/dugotrajnost tih motora, ulje?

Summa summarum, ti stari atmo FIRE motori su peri-deri, prilicno slicni sto se tice odrzavanja, kombinovane potrosnje i sl... Posto gore vidim da planiras samo 10% gradske voznje, mozda ipak 16v? Malo vise snage za otvoren put, recimo meni vrlo bitna stvar je sto ima 6 brzina (FPT C514.6 menjac)... Cisto da rasteretis motor i smanjis obrtaje na cruising brzinama, zbog svega toga po fabrici trosi nesto manje od 8v na otvorenom. S, druge strane, 8v je sa manje snage i torque, stedljiviji po gradu, C514.5 menjac (petobrzinac) - znaci malo vise okrenut gradskim uslovima. Jedino mislim da si u Evu ogranicen na 8v, a MultiAir ti je vec nepotrebna komplikacija na atmo (jer hoces jednostavan motor), a kako si takodje naveo nepotrebno jak na turbaku. Eto, cisto moje skromno misljenje, dopisace se jos neko. Sedi, provozaj, vidi sta ti odgovara ;) ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Optimalan izbor bi bio Evo s 1.4 16v hahah, šteta što su izbacili motor za tu karoseriju..
Turbaci nisu u cjenovnom rangu, bar ovdje u HR, također ne bih uzimao jače mašine s preko 130ks (niti MA 105 - naveo si da nisu nesto sto se performansi/potrosnje tice + složenost), full nepotrebno i rizično, nisam neki "fanatik" :)
Ništa, hvala ti puno na savjetima i mišljenju, prioritet mi je 1.4 16v no zasigurno ću probati i Eva 8v prije kupovine. pozz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otprilike slicno i ja razmisljam ;), na osnovu tvojih inputa. 

46 minutes ago, Davor99 said:

naveo si da nisu nesto sto se performansi/potrosnje tice + složenost

1.4 8v je sa 77KS i 115Nm, a 16v sa 95KS i 128 Nm.

MA 105 je sa 105 KS i 130 Njutna. Nije da nema razlike, nesto veca snaga i torque, manja potrosnja i noviji Euro 5 motor.

Ali ako kao pocetnik gledas sto jednostavnije polovnjake - vrlo mala ti je dobit u performansama/potrosnji izmedju jednostavnog FIRE 95 KS i novijeg atmo MA 105, a za potencijalni rizik sa MA hidro-razvodom (pisao sam cene, od popravki do kompletne zamene). To je bila poenta (licno vozim MA Turbo 140 verziju koja je bas lep zvrk i uzivanje za voznju). Srecno u odabiru i kupovini ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja godinu dana posedujem GP 1,4 95ks,2006.godiste.

Problem je sto sam jos uvek "pocetnik" iako sam vozacki ispit polozio jos 2011. Ovo mi je prvi auto i prvo pravo vozacko iskustvo. Plus na sve to receno treba dodati da sam malo km presao u ovih godinu dana. Oko 4000. :lol:
Dakle,sve sto cu napisati uzmi sa jednom dozom rezerve jer..neiskustvo.

U principu Ivan je sve napisao tacno i precizno. Po boardu meni je potrosnja 5.5l ali je realno malo veca od toga..tako sam ja zakljucio po sipanju goriva "do cepa". Ja doduse isto vozim dosta medjugradske voznje,a u lokalu takodje nije tipicna gradska voznja jer zivim u manjem mestu u kojem nema guzve,semafora itd.. Menjac ima 6.brzina sto je dobra stvar kad izadjes na neki magistralni ili auto-put jer fino rastereti motor. Moj primerak nije pokazao da uopste prekomerno trosi ulje,pa iz svog "iskustva" mogu da ti kazem da te to ne bine i ne odbija.

Najbitnije u celoj prici je da budes pazljiv u odabiru konkretnog auta,da budes strpljiv i da,kad naidjes na primerak koji ti se dopadne,vrlo temeljno proveris auto. Cilj je da nadjes dobro ocuvan primerak,odrzavan itd. Takodje - nemoj ceo budzet da "spucas" na sam auto;ostavi sa strane nesto kuna za neko ulaganje jer se moze desiti da ce ti biti potrebno.

Ja inace znam da "skoknem" do Portanove (za one koji ne znaju u pitanju je trzni centar nadomak Osijeka),a planirao sam sad u aprili da dodjem i do samog Osijeka (vidim da si odande),ali ova situacija i zatvorena granica na Batini ce me spreciti. Inace bih ti mogao pokazati svog GP i dati da ga provozas..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Studiram u Osijeku, također sam iz manjeg gradića s malo semafora itd, slična situacija :)
Imam svotu sa strane, napisao sam iznad..  Pročitao sam to za ulje, ne brine me iskreno, puno komentara da su motori odlicni a svaki trosi ulje hah, samo mjenjanje na kraćim vremenskim intervalima od predloženog, kvalitetno ulje i tjt.. I ja ću prelaziti slicnu kilometrazu godisnje.. 
Kad se smiri stanje, naleti na kavu pa se možemo vidjeti :)
Inače, imas standardnu opremu ili? Pozz

Edited by Davor99

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, Decak Iz Vode said:

Mislis na..budi konkretniji. :D Da,imam jednu prijateljicu u Osijeku. :D

Pardon, editovao sam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Davor99 said:

Pardon, editovao sam :)

:rofl:Upucace nas Ivan zbog ovog trolovanja teme. Emotion je paket opreme. Ali nemam tempomat,el.podizaci samo napred,stakla nisu zatamnjena,nemam Blue&me funkciju..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Za ljubitelje Puntica, evo prave stvari :) .

Copy/Paste sa teme "Zanimljivi primerci iz oglasa", mozda nekome bude interesantno:

 

6 minutes ago, Ivan said:

Nego, iako je za broj manji od onoga sto mi treba, drajvao bih ovo samo tako...

Neki Puntic Evo :rolleyes: https://www.mojauto.rs/polovni-automobili/2950864_Fiat_Grande_Punto_2011_god/?cena=high

 

 orig_20170713194133-1577367727.thumb.jpg.2cef1c16ba9f5d1ffb0c1e6ff45f5a29.jpg orig_20170713194156-1577367730.thumb.jpg.7cae03ac9d912875e8c9da5f58e66131.jpg orig_20170713194211-1577367732.thumb.jpg.4c081d502f6527b179e81b6e6134fa54.jpg orig_20170712190207-1577367655.thumb.jpg.e3321c16755a277f20a28b1e43ae2765.jpg

 

orig_20170712185820-1577367611.thumb.jpg.6d0b7d5802399bd2b9fc0b6541a32fc3.jpg orig_20170712190332-1577367668.thumb.jpg.78af1e6cd5b81d3ee6fa2d0066b16c1f.jpg orig_20170712190839-1577367681.thumb.jpg.e4da576022d1f14dbf1a90f6cfc3662d.jpg orig_20170712190956-1577367694.thumb.jpg.703bab1d06334eff442000807ba5c3aa.jpg

 

orig_20170712191128-1577367710.thumb.jpg.eb1e890b72c6295e90eac0451f15382a.jpg orig_20170712185828-1577367613.thumb.jpg.f9bc2dce3e949aa0f71ba3098e4dbcdf.jpg orig_20170712190029-1577367638.thumb.jpg.95e44133cf33e4c6229bfcee5e9e4d95.jpg orig_20170712185858-1577367625.thumb.jpg.a6c842bcc0d2ab7e6a2492fb7300e445.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Misljenje o ovom auto odrzavanje i kakav je kao prvi auto? 

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Detaljno pisano ovde, deceniju unazad, 139 strana... Pa moze da se isfiltrira pomocu pretrage foruma...

 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje nakon spajanja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesuje me da li postoji i kolika je razlika izmedju GP 1.4 8v i 1.4 16v? Mislim na realan osećaj u vožnji, da li tih 20ak ks pravi neku razliku u vožnji ili ne? Kako se ponaša auto sa 95ks u odnosu na 77ks? Razmišljam o eventualnom prelasku na 95 ili 120

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Nisam vozio oba ono u jednom danu da bih mogao tako da uporedim ali kod slabijih vozila svaka razlika u snazi se primeti odmah, dok ces mnogo teze primetiti razliku izmedju lupam 200 i 220ks :D
Idi odmah na 120ks , sta te sprecava?
 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

4 stvari me sprečavaju:
1.Znatno veća potrošnja
2.Oprema
3. 2/3 vrata
4. Uglavnom su svi koji su na oglasima u manje više u lošijem stanju, mislim na 4/5

Dok sam od 95ks našao, ja mislim, sa ful opremom u dobrom stanju, mada neću znati zasigurno dok ga ne pogledam.
 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvek je najpametnije da uzmes primerak koji je najbolji, bez obzira na sve.

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedino što kod od 95 fali su sportska sedišta...

Sve u svemu razmisliću još do kraja ove korone, pa možda iskoči i nešto bolje...

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trenutno imam jednog 120ks, ide ubija sto kaze nas narod, slikao sam tablu kad je stigao, ovo je prosecna koja je stajala, ja mislim da je to super za benzinca, meni na dizelu stoji oko 7.4 prosek

IMG_20200124_190723.thumb.jpg.f7854da4653dbd8d1f158ccc93df54e0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

To je super, meni na 77ks stoji 7.4, doduše 100% je gradska vožnja
 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako poredis 95 KS i 120 KS, nije toliko u pitanju razlika u snazi (a jeste), nego sto se poredi atmo i turbo motor. Uz sve sto to nosi, znatno veci torque, mnogo lepsu voznju, bolje performanse... I klasicna zabluda ljudi kod nas - da su takvi motori ne znam kakvi potrosaci. Sa generacijama u poslednjoj deceniji i modernim tehnologijama, cak su i manji potrosaci od slabijih atmosferaca. Takav motor lagano nosi karoseriju te tezine, snaga je zbog veceg torque dostupna i na nizim rpm, bez potrebe za "teranjem" u obrtaje kao kod atmo motora (sto kod njih nosi i povecanu potrosnju).

Ako gledas T-Jet u GP, to je Euro 4 motor starije konstrukcije. Znaci vrlo jednostavan, samo nadgradnja na dotadasnji FIRE 1368 ccm. Sto znaci da ako se inicijalno uzme dobar auto, redovno odrzavanje (veliki+mali servisi) maltene moze da se svede na nivo atmosferca. 

8 hours ago, bogar said:

1.Znatno veća potrošnja

To "znatno" je po fabrici "citavih" :) pola litra u proseku. Sto je smesno, koja se razlika u voznji dobija u praksi:

 

Untitled.thumb.png.5f967cb1f099ab25863d93352d30a643.png

 

Opet to naravno mozes da okacis macku o rep (kao i netacne podatke sa boarda koje gledate, bitna je i prosecna ostvarena brzina), ali cisto moze da se uporedi motor sa motorom. Konkretno kod mene moderniji MA turbak u vecem autu je deklarisan na prosek od 5.7 l, a u praksi je to za 2 godine 6.84 l po cepu (board uglavnom pokazuje nekoliko dl manje). I jos nije udavljen klasicnim BG spicem, znaci komotno racunaj na 1-1.5 l vise (uostalom kao i na atmosfercu). Po meni, ko ima dosta otvorenog puta (kao sto je moj slucaj), nema razloga da razmislja - em mnogo bolje performanse, em potrosnja na otvorenom moze da bude vrlo racionalna. Tu su i najpriblizniji fabrickim specifikacijama.

Sa modernim motorima, ide i racionalnija potrosnja. T-Jet je motor starije konstrukcije koji je i poznat da voli da srkne (pogotovo po gradu, ako se poredi sa novim), u GP ugradjivan do 2009. Ali opet nista drasticno u odnosu na slabiji atmo iste kubikaze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan tebe sam čekao

A kolika je razlika između 77 i 95? Mislim na realan osećaj u vožnji

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jesu li tebi bolje brinete ili plavke, kao meni :) ?

Naravno da ima razlike, uz tih 18 KS je i nekih 15-ak Njutna, koliko se secam. Kod oba su C514 menjaci, ali 95 KS ima 6 brzina, 16v, manje trosi na otvorenom. S druge strane 77KS je vise okrenut ka gradskoj voznji, u tim uslovima manje trosi, 8v, 5 brzina, kraca 1. brzina (2., 3., 4. i 5. iste, 16v samo jos dodatnu 6. brzinu). Sednes, probas, stavis na papir dominantne uslove voznje...

Ne bih da se upustam u neko savetovanje, posto neki ovde znaju da to protumace pogresno. Licno nikada ne merim "ciji je veci" (btw i sam vozim prosecan auto), nego skoro deceniju i po vozim uglavnom turbake (i privatno i sluzbeno). Nisam ni navijac benzin-dizel (opet vozim oba), ni turbo-atmo, vec mi je cilj da podelimo sto preciznije informacije, po mogucstvu iz prakse. A da svako izabere prema svojim potrebama ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites



A jesu li tebi bolje brinete ili plavke, kao meni  ?


Volim crne, a volim i plave...smedje, ridje i sve što naidje

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D, pa sto onda nas pitas ;) ?

Evo ti nesto sto je znacilo nekolicini ljudi kojima sam slao. Cisto malo teorije, kako radi 8v vs 16v, na 1.4 GP - tehnicki podaci, poredjenje elasticnosti, realno potrebnih ubrzanja (60-100, 80-120), potrosnje... Mozes i sam da izlistas jos detaljnije za sve sto te zanima, sa sve grafikonima ili za druge motorizacije:

 

Untitled.thumb.png.bd82b3b92ae98a446282453c6ed3adf1.png Untitled1.thumb.png.5d0e2330a2087dabb40395189ef0a5e8.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...