Jump to content
FAS Euroauto Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

Ja bih rekao da je malo jaca cena, a piše da je fiksna

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mickomicko

 

Prednji branik farban što i ne mora ništa da znači. Možda je bio izgreban.
Po stanju vozacevog sedista i papucica (iako su slike lose rezolucije) rekao bih da mu je vraćena km za 100k km min što je bezobrazno. Auto sa 115k km mora da bude nov unutra. Verovatno je zbog visoke km malo rastelovan pa zato stoji duže u oglasima.

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo bih ti skrenuo paznju (posto vozim turbo varijaciju istog) - da je u pitanju MultiAir motor. Pisao sam detaljno na temu MultiAir jedinice (odrzavanje, cene potencijalnih popravki, koje revizije jedinice treba izbegavati) - da se ne ponavljam, moze sve da se pronadje pomocu Search. U najkracem, licno ne bih ulazio u pricu sa MultiAir, ako je motor atmo. Zasto - u pitanju je potencijalno skupa igranka (ako te zadesi ta sreca), a za relativno malu dobit na performansama i potrosnji. MA atmo verzija na Evu ima 105 KS, ali samo 130 Njutna - tj. nesto sitno preko obrtnog momenta atmosferca. Ako se vec ulazi u pricu sa MultiAir i boljim performansama, po meni je mnogo pametnije juriti turbo varijantu. Na Evu je to 135 KS, verzija kod mene je 140 KS, sa 255 Nm u Sport modu. Sto je duplo vise nego verzija bez turba i razlika je ogromna, pogotovo u povlacenju sa nizih obrtaja (duplo veci torque). Interesantno s obzirom na snagu - turbo verzija cak i te snage, trosi manje od atmo, jer lagano nosi karoseriju te tezine.

Ako performanse nisu toliko bitne a juri se benzinac, "sigurica" varijanta za odrzavanje je obican atmo. S druge strane, MultiAir obicno dolaze u dobrim paketima i nasvirani su opremom. Pa ko sta voli, svoje sokocalo bez i jednog problema teram vec skoro 2 godine (ali je u Svici 2015. stavljena poslednja revizija MA razvoda).

Jos jedan detalj koji mi upade u oko. MultiAir motori su krenuli 2010. godine (iste godine osvojili i titulu "motora godine"). Tako da nije lose po VIN vozila u ePer proveriti tacan datum proizvodnje, nesto mi tu ne stima, jer pise da je auto 2009.

Dodatan savet za proveru MA - obavezno skinuti poklopac motora, skloniti MA kabliranje i sa zadnje strane jedinice procitati serijski broj. Na osnovu SN se u tabelama vidi koja revizija jedinice je u pitanju (problematicne su bile one sa pocetka produkcije). I da li je menjana novijom revizijom, na kojima su ispravljeni pocetni problemi. I to sam detaljno objasnio, sa svojim slikama u nekoj od tema.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, hvala svima na trudu. Ovaj otpada definitivno iz izbora.

Problem je sto u oglasima nema modela sa malo boljom opremom a da je sigurica za kupovinu. Nije mi problem ni da izdvojim vise novca sada u startu.

Tragam za gradskim auticem sa odlicnom opremom. Obavezno 5 vrata, dublja sedista, automatska klima, multifunkcionalan volan, a spolja kako izgleda me ne dotice mnogo jer se nalazim unutar auta i briga me sto ce neko sa strane reci kako je lep ili kako je ruzan auto.

Pre mesec dana je bilo 2-3 modela EVA sa MA 140KS motorima, ali su se prodali u medjuvremenu ;(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Budi strpljiv biće... Bolje nego da se zaletiš...

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sacuvan i napucan autic definitivno treba da se saceka neko vreme, kroz to svi prodjemo (u zadnjoj iteraciji sam pratio 3 Compact modela iz grupacije, i dizele i turbo-benzince, pa se i tako opet rasteglo). Ali definitivno vidim da sa "mladjim" Punticima (Evo i Punto MY12) ljudi imaju problem da iskopaju nesto da valja. Evo i par kolega ovde traga ne mesecima, rekao bih bukvalno godinama, vise sam i ja upoznat :) .

Apropo primerka iznad, samo sam napisao licno misljenje oko izbora motorizacije, mozda mu vredi dati sansu ili neko ima drugacije misljenje i potrebe... Samo sve treba lepo proveriti. Nisam siguran za ovu 105 verziju, treba videti ide li sa plivajucim zamajcem (ide na turbo verzije) i koja je verzija menjaca. Pretpostavljam FPT-ov, ako je MA u pitanju. Iste te godine kada je krenuo MA motor, FPT je uz njega i 1.6 MultiJet krenuo da ugradjuje C635 menjac, deklarisan na 350 Njutna. Generalno se pokazao kao dobar, i kod mene je u autu, zamerke bez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prica oko cena registracije, prebacena je u odgovarajucu temu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda nekom bude korisna informacija:

Zamena glavcine (lezaj) zadnjeg tocka sa rukama izadje 6225 rd. Glavcina SKF VKBA 6552 sa abs senzorom 4425 rsd.

Zamenjena i leva i desna u razmaku od 20ak dana :( Kako mi rekose to im je mana. Zadnji cesto stradaju dok su prednji ok. Ista glavcnina ide i na Corsu D.

https://cloud.mail.ru/public/FZdD/Sgug2u5Lm

Edited by virke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja platio zadnji levi lezaj 4000rsd,sa rukama kod mog majstora

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isto SKF?

Jbg ja menjao u ovlašćenim servisu. Verovatno su me zato odrali. Pre par godina sam tako menjao kod majstora nekog, ja kupio lezaj i posle 1000 km prosvirao. Kupi drugi lezaj, plati ruke... I rekoh sebi nema šanse da se ponovo zeznem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/27/2020 at 9:35 PM, virke said:

Isto SKF?

Jbg ja menjao u ovlašćenim servisu. Verovatno su me zato odrali. Pre par godina sam tako menjao kod majstora nekog, ja kupio lezaj i posle 1000 km prosvirao. Kupi drugi lezaj, plati ruke... I rekoh sebi nema šanse da se ponovo zeznem :)

Jbm li ga koji je:-)majstoru se ne mesam u izbor delova.Posle 5 automobila do sad za 11 godina ovaj me nikad nije zeznuo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/22/2020 at 9:21 AM, mickomicko said:

Opet se javljam posle 2 meseca, jer me i dalje muci ista muka oko kupovine auta. Tek mi je sada odobren kredit pa bih trebalo sto pre resiti ovaj problem.

Ako moze neko strucniji da baci pogled na:

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/15671311/fiat-evo-multiair

 

Zanima me da li se uopste isplati ici do KGa (iz NSa sam) tj. auto je duze u oglasima i ima oko 180 pratilaca. Sumnjivo mi je da nesto ne valja oko auta jer sa takvom cenom i opremom bi otisao vec.

Ako je neko slucajno bio da ga vidi neka napise koju.

Uglavnom oko 10 000km bih prelazio godisnje, pa bih radije benzinca a budzet za kupovinu moze do 6k evra.

Hvala unapred!

 

 

Untitled.jpg

Iskreno i ja sam u potrazi za Evo-m i pratim oglase od decembra, ovaj je nekoliko puta brisao oglas pa vraćao i svaki put menja lokaciju gde slika auto i ubacuje druge slike.

Tamo negde u januaru se na slikama videla voda u levom faru ali su to izgleda u međuvremenu rešili.

Sve u svemu jako sumnjivo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mani ga, već smo komentarisali taj auto, biraj dalje, ima tema sa oglasima na forumu, bolje će pomoći

 

Lepi i zanimljivi primerci iz oglasa

https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/37785-lepi-i-zanimljivi-primerci-iz-oglasa/&share_tid=37785&share_fid=21548&share_type=t&link_source=app

 

Lepi i zanimljivi primerci iz oglasa

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, nadam se da ne kršim pravila foruma i da je sve po "PS-u" :)

Eh, ovako, imam 20 godina, student sam, te planiram uzeti auto do nekih 3k eura ( HR ), dugo vremena pratim sve marke automobila i na kraju sam ipak završio na Fiat GP / Fiat Punto Evo. Godišnje planiram praviti cca 5000 km, 1000km autocesta, ostatak 90% međugradska - 10% grad.. Dakle benzinci. Zanima me mišljenje vas dugogodišnjih korisnika i znalaca Fiata, ne trebam nikakve brzalice no ne bih htio ni 1.2 16v, zaključio sam da je trom za karoseriju itd. Tih 3000 eura su otprilike 1/4 ušteđevine tako da ne računam nikakve moguće nedostatke, izdvajanja za moguće servise i sl. Dakle u globalu koji je najbolji benzinski motor u GP / PUNTO EVO za moje potrebe što se tiče pouzdanosti, kvarova, održavanja i sl. Ne planiram se "mangupirat" i sl. Dakle, #1 mi je pouzdanost.  Svaki prijedlog je dobrodošao
Hvala, LP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobar, jednostavan i efikasan ti je Punto Evo sa 1.4 16v, ima skoro 100 ks... Taj je motor u mnogim fiatovim modelima, dakle, poznat je majstorima a i delova ima. Jedino miraš proveravati ulje jer ga taj motor troši...
Ima i modela sa turbo punjačem, oni su baš potentni, ali multi air jedinica može da izazove vrlo skup kvar.

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zar nije u Evo ugrađivan samo Multiair s 105ks?
Ako se ne varam, mislim da govorite o 1.4 16v "StarJet" motoru s 95 ks.. Upravo se tu vodi polemika u glavi, Starjet 95 u GP vs Multiair 105ks u EVO-u.. Mozda sam negdje i ja pomijesao ali tu je to negdje :D , hvala vam na odgovoru!

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih se kladio u atmosferca

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, neshtry said:

Ja bih se kladio u atmosferca

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka
 

I mene više privlači na temelju pročitanog.. Dakle Grande Punto 2005-2009 1.4 16v, pričekat ću još koje mišljenje ukoliko ga bude ali prioritet je tu negdje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, neshtry said:

Imaš i rođenog brata od Grande Punta, Alfa Romeo Mito sa istom motorizacijom

http://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/16048618/alfa-romeo-mito-14-16v

 

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

 

 

 

Screenshot_20200320_083211_com.infostud.android.pa.jpg

Nisam previše obracao pažnju na Alfu, gledao sam samo 159 al ovo je stvarno rođeni brat hah :D 
U Hrvatskoj najjeftiniji 4100 eur, sto znaci cca 3500 ako se pojavim s lovom, i nije baš u bajnom stanju (220.000+), auto namjeravam kupiti krajem 10 mjeseca ove godine, vjv ce jos pasti cijena, sad samo pripremam teritorij ahah.. Jako je slaba ponuda a vjerujem da su dijelovi skuplji, kao i pocetna cijena a trebam auto da me preveze od tocke A - B, zato bih radije GP s nekom jacom opremom ( Sport ..) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma sve je skoro isto...
Blizu ti Italia, pa kada prođe ova pošast...

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Pomalo kontradiktornosti i netacnih stvari u svemu napisanom, a u vezi konkretnog modela i motorizacije :) ... Aj' da probam da pripomognem mladom kolegi, kao trunku iskusniji.

Kao prvo, ogroman korak u odabiru si vec napravio, izborom klase vozila (B segment), konkretnog modela i izbora pogonskog goriva (benzin/dizel). To ce ti znatno olaksati potragu, jer si skoncentiran na tacno odredjenu stvar i lakse i brze ces reagovati na ponude i tako izabrati ocuvaniji/napucaniji primerak.

Da sam na tvom mestu, u zavisnosti od sume kojom raspolazes, sledeci korak bi mi bio da prelomim: Grande Punto (do 2009.) ili Punto Evo (2009.-2011.). Razlika u sumi nije tolika, a utice na dosta stvari, pre svega na izbor motorizacije koja te zanima.

Licno bih uvek isao na Punto Evo, prvo zato sto je mladji. Drugo, prilicno je lepsi, nazad ima LED svetla, tamne umetke na prednjim/zadnjim branicima. Enterijer je za klasu lepsi i moderniji, lepsa instrument tabla, sjajna plastika, itd... Mogu vrlo lako da se nadju sa lepom opremom, u tim godistima u sredini produkcije su bili prilicno nasvirani. Meni licno i najlepsa verzija Punta (iza Eva je isao "osakaceni" Punto MY2012). Posto si to i sam pomenuo da te zanima, cesto moze da se iskopa i neki Sport - razlika u svakom smislu je primetna u odnosu na obicne verzije. Pricam iz iskustva, jer vozim Sport verziju (doduse, broj veceg modela) i razlika u celom dozivljaju auta je prilicno drugacija. I vizeulno i performansama u odnosu na "standardni" model, koji nisam cak ni razmatrao za kupovinu. A meni je npr. 3v Evo Sport (sa lepim felnicama, kacketom i pragovima, tamnim staklima, itd.) pravi mladalacki autic:

 

DM6332-ppimpdup.thumb.jpg.b7c20a98343114c4e0c82f93aeffd082.jpg fiat_punto_2011_fiat_punto_evo1_3_multijet_sport_stop_4340080548169473369.thumb.jpg.ac40e61bc68d83659ba769ec32034791.jpg fiat_punto_evo_sport_37.thumb.jpeg.1804705a3a7f988d75dbf0800a0291d5.jpeg

 

Apropo motorizacije, vidim da ima netacnih/nedefinisanih stvari:

13 hours ago, neshtry said:

Ima i modela sa turbo punjačem, oni su baš potentni, ali multi air jedinica može da izazove vrlo skup kvar.

13 hours ago, Davor99 said:

Zar nije u Evo ugrađivan samo Multiair s 105ks?

Sto se motorizacije tice (zato gore i kazem da treba odluciti), stvari stoje ovako. U Grande Puntu, posto si rekao da te 1.2 ne zanima, ostaje ti 1.4 8v 77KS 115 Njutna i 1.4 16v 95KS 128 Njutna, kao atmo motori. A od turbaka 1.4 T-Jet 120 KS 206Nm, performantniji a takodje dobar i pouzdan motor, radjen na istom 1368 ccm bloku kao i atmo.

Ako gledas Evo (i opet odbacis 1.2), tu se situacija prilicno menja. Koliko se secam, izbaceni su 1.4 16v atmo i 1.4 T-Jet. U igri od obicnih atmosferaca ostaje slabiji 1.4 8v od 77KS. E sad, MultiAir... U pitanju je dodatni hidro-razvod koji omogucuje varijabilnu kontrolu usisa (vecu snagu i manju potrosnju). MA sistem moze da bude "nakalemljen" na atmo motor i u tom slucaju imas 1.4 MultiAir od 105 KS i 130 Njutna. Ako je postavljen na turbo motor (nadgradnja na T-Jet), onda je u pitanju MultiAir Turbo, u Evu je verzija od 135 KS i 206 Njutna. O svemu sam detaljno tehnicki pisao (posto i sam vozim MA Turbo) i moze da se procita. Poenta kod Eva je da su novi MultiAir Euro 5 motori zamenili stare: konkretno 1.4 16v 95 je zamenjen sa 1.4 MA 105 kod atmosferaca, a 1.4 T-Jet sa MA Turbo 135.   

Pa je na tebi da razmislis i odlucis sta su tvoje potrebe. Neki moj licni utisak iz tvog pisanja, kao i za pocetnika: mozda ipak neki jednostavni 1.4 atmo u GP ili Evu. Obican MA 105 atmo bih izbegao jer nije toliki benefit performansama/potrosnjom u odnosu na (potencijalnu) cenu MA jedinice. Dok kod MA Turbo vec jeste drasticna razlika, ali je to i vec ozbiljna zverka u malom autu. Izvinjavam se za duzi post, namera je najbolja ;) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Puno ti hvala na ovako opseznom odgovoru, vjerujem da će to biti atmo motor, idem na "siguricu" donekle, dakle sto manje zahtjevnijih dijelova itd. Sad je pitanje 1.4 16v Grande Punto vs 1.4 8v Punto Evo.. Jesu li tih 77ks dovoljni za Eva? Kakva je potrosnja kod oba modela s obzirom na težinu, izdržljivost/dugotrajnost tih motora, ulje?  :) 
Eksterijer i interijer Eva su puno lijepši, slazem se..

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivan, stari morski vuk
I hteo sam da te isprovociram, bolje znaš te kompleksnije motore

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...