srdjos 1602 Posted December 24, 2009 hvala za info Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted December 24, 2009 licno mislim da nije toliko bitna razlika u brzini zagrevanja s obzirom na zapreminu izmenjivaca i presek creva na njemu ali da je mnogo veca steta koju izduvni gasovi naprave usisnom sistemu.to je moje licno misljenje ne tvrdnja Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted December 24, 2009 Od pre 10 dana auto se tesko i veoma sporo zagrevao a po gradu kreni stani skoro nikako nije dostizao radnu temperaturu i cim stanem na semaforu kazaljka pocinje da pada ( brze ako je ventilator na 2 a sporije ako nije ukljucen ali pada u svakom slucaju) i hladjenje postaje losije. Na otvorenom stoji zakucana gde i treba.Nisam usamljen! I ja sam imao isti problem, po gradu je bio 70-75, čim auto stoji - hladio se, kad se kreće - grejao se, a što se brže kreće na otvorenom to je motor bio topliji, potpuni paradoks! Novi termostat i sve je okej, zakucan je na 90 i ni makac. Stavljen je i novi antifriz.Meni smrdi da ti i dalje imaš problem sa termostatom. Pretestirajte ga u toploj vodi koju ćete da merite nekim preciznim digitalnim instrumentom.Ne verujem da imaš problem sa EGR-om, jer meni nije zapušen, tj. barem ga ja nisam zatvarao, a Italijani ne verujem da su, ipak je auto bio star svega 3 godine kad sam ga kupio. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Goran Zemun 441 Posted December 24, 2009 Naravno, i ja cestom zatvaram egr , i usis je potpuno cist kao i senzor pritiska. Moj post je bio usmeren ka proslom postu i misljenju da egr nema veze sa zagrevanjem motora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted December 24, 2009 znam,samo sumnjam da je neka bitna razlika u brzini zagrevanja.nisam testirao nego onako nekom logickom metodom,mozda i gresim Quote Share this post Link to post Share on other sites
Goran Zemun 441 Posted December 24, 2009 Jeste ali mala. probao sam Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted December 24, 2009 (edited) juce kad sam menjao termostat na jednom JTDu malo antifriza je iscurelo preko one navlake od cevi za EGR i isparavao je pola sata kad sam posle upalio motor tako da definitivno se izmenjivac zagreje.moram sutra da iskopam gde sam zaturio ono lasersko cudo za merenje temperature pa da proverim koliko dize tempreraturu.sad ste mi pustili crva za neupucene o ovom izmenjivacu pricamo Edited December 24, 2009 by mikisxy Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted December 27, 2009 Posle toliko pitanja i postova vezanih za ovo "čudo" od tehnike, imam jedno pitanje vezano za neispravnost termostata....koliko je neispravan termostat poguban za motor, odnosno koliko km je potrebno preći da bi motor počeo da se ozbiljnije "haba" ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1602 Posted December 27, 2009 Jeste ali mala. probao sam covek se uci dok je ziv, hvala za info! Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted December 28, 2009 e maki to ti je vec hipoteticko pitanje,daj neko lakse Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted December 28, 2009 Ma znam....više mi je glupo da bilo šta pitam u vezi sa ovim termogo...om.... Nego, da li se nedovoljno zagrejan motor više haba, u smislu da li se oštećuju karike, šta se dešava sa tim pokretnim delovima???? Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted December 28, 2009 ne ako ga ne gazis hladnog.probaj onu srpku foru-prekri trecinu hladnjaka necim pa vidi pomaze li za prvo vreme Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted December 28, 2009 Probao već, ne pomaže!!! :D Hvala Mikisxy na odgovoru! Pozzzz Quote Share this post Link to post Share on other sites
carpforever 0 Posted December 4, 2010 Nekoliko prijatelja i ja smo imali probleme sa termostatom,ostao zaglavljen u otvorenom polozaju.Kupili smo termostat od Renoa 4 koji se ubacuje direktno u crevo,kosta 780,- din u Kit Komercu.Term. je cilindrican i potrebno ga je malo pritisnuti da se nagura u crevo.Zadovoljan sam kako radi i kako postize radnu temp. Quote Share this post Link to post Share on other sites
m4rk0 0 Posted December 14, 2010 Jel postoji negde informacija za koliko minuta stilo 1.9jtd dostize radnu temperaturu kada je spoljna temperatura oko 0.Meni dostigne tek za 25 min kada je temperatura ispod 0. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Terza 1 Posted December 14, 2010 E ovako drugari, ja zamenio termostat pre neki dan. Stavio neku marku na B... zaboravih kako se zovem, orginal koji je i bio na prvoj ugradnji. Sve se poklapa sa onim koji sam skunuo sa kola... Zavisi gde se i kako vozi, ali od prilike 10-15 min mu treba da postigne radnu temperaturu, ne vise! I kad postigne radnu, kakvo god da je vreme i koja god temepratura, on drzi zakucanu skalu na polovini i ne obara kad se upali grejanje... Sa starim mi je obarao grejanje na prvu crtu ispod pola i tesko se grejao (ako vozim u petoj 80-90 bude oko cetvrtine) Quote Share this post Link to post Share on other sites
fedja.culum 0 Posted December 14, 2010 Jel postoji negde informacija za koliko minuta stilo 1.9jtd dostize radnu temperaturu kada je spoljna temperatura oko 0.Meni dostigne tek za 25 min kada je temperatura ispod 0.meni isto sa novim termostatom,tek za 25 minuta lagane gradske voznje! Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 15, 2010 Ja bi crk'o kad bi trebalo 25 minuta... Evo večeras...pola sata posle ponoći, ledi sve...posle 2 minuta vožnje upalio ventilator na 1 iako je tek kazaljka stigla na prvu crtu, ali mi je bilo baš hladno... Izašao na autoput (odmah posle 2 minuta vožnje), i više nisam ni gledao kazaljku što znači da mi je bilo toplo...cenim da se zagrejao na radnu posle još minut-dva vožnje po autoputu...mada, iskreno, namerno sam išao malo brže da bi zbog malo većih obrtaja se što pre zagrejao...Međutim, ranije večeras...oko 9...trebalo mu je duplo duže....oko 9-10 minuta da dođe do radne, ali tu je bila vožnja do 60 Km/h... Quote Share this post Link to post Share on other sites
scul 0 Posted December 15, 2010 Benzinci brže dolaze do radne temp. definitivno... I meni je potrebno oko pola sata do 90C, al' dobro je što grejanje kreće da se oseća odmah kad se kazaljka odlepi od 50C, znači nekih 4-5 minuta... Quote Share this post Link to post Share on other sites
drvac 0 Posted January 1, 2011 Procitao sam i ovu temu i jos teme vezanih za termostat na stilu jtd. Neko kaze zimi mora da stoji kazaljka zakucana na pola i ako je upaljeno grejanje skoro do max, neko kaze normalno je da opada kazaljka kada radi grejanje. Neko kaze dok se auto krece ne moze da dostigne radnu tem. neko obrnuto. Vise mi nista nije jasno. Imam stila multijet 2006 god. Sada kada su napolju ovi minusi auto moze da dostigne radnu temperaturu i to za nekih 20-ak min sa upaljenim grejanjem, medjutim jedino ako se vozi. Sto znaci vozam ga do nekih 2000obrtaja. Medjutim ako dugo stojim u koloni ili se mili kroz guzvu krene da opada crta ili crta ipo ispod radne. Milio sam kroz guzvu dosao do semafora posle je cistina za voznju , kad krenem da vozim normalnom gradskom voznjom bukvalno se za 15-20 s vrati na radnu. Ili npr dodjem do posla i stoim na parkingu par min ona opadne na crtu ispod radne, ugasim grejanje u kolima ona se nakon par minuta vrati na radnu. Znaci problem je samo kada se sotji u koloni i mili kroz guzvu kada motor sto se kaze nema opterecenja. Kad se vozi sve je ok. Probao sam da proverim creva kod hladnjaka znaci krenuo sam voznju sa potpuno hladnim motorom i kada je kazaljka dosla blizu radne oko jedne crte ispod zustavio sam se i opipao creva jedno je led ledeno dok je drugo vruce. Sto mi govori da termostat jos nije otvorio.Nista mi nije jasno.Inace auto bas lepo greje u kabini. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted January 1, 2011 Neko kaze zimi mora da stoji kazaljka zakucana na pola i ako je upaljeno grejanje skoro do max, neko kaze normalno je da opada kazaljka kada radi grejanje. Neko kaze dok se auto krece ne moze da dostigne radnu tem. neko obrnuto. Vise mi nista nije jasno.Pročitaj ovu temu:http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=28305Ukratko, MORA uvek, bez izuzetka UVEK da stoji na radnoj i NIKADA, bez izuetka NIKADA nije normalno da krene da opada. Nema veze spoljna temperatura, nema veze da li je kolona ili otvoreni put. Nema veze da li je uključeno grejanje.Svi ti faktori će jedino uticati koliko brzo će doći do radne, ali kada jednom dođe do nje, nema nazad i opadanja ako je sve ok. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChobbyNS 303 Posted January 1, 2011 Ja sam skoro menjao termosta i po tvom Nesho opet nesto ne valja. . .Bas sam probao,vozio bez grejanja dok nije dosao do radne,upalio ventilator na 2 i ubrzo je krenula da opada temp.To se sve desavalo u mestu,cim krenem da vozim temp. se vraca na radnu i u voznji non stop stoji zakucana na pola,ali cim malo duze stojim u koloni polako krene da pada. . .Meni je ovo logicno,ali tesko cemo se mi s Neshom ubediti Quote Share this post Link to post Share on other sites
Coo 1 Posted January 1, 2011 Na mom JTD-u je isto zamenjen termostat, antirfriz i šelne pre nekih mesec dana. Ovih dana na -10 dok dođe do radne temp. traje (da se ne lažemo). Čak i kad dođe na pola možda minut-dva ode malko dole pa se vrati. Posle toga je kazaljka zakucana na pola. Inače Miki kaže da ako padne za debljinu kazaljke, pa se vrati nije problem. Pre zamene termostata na auto putu mi je skala uvek bila crtu ispod. Inače ako nije termostat, šta ostaje - pumpa za vodu ili što bi neki rekli vodena pumpa ? Nisam eksperimentisao sa kartonima na masci... Quote Share this post Link to post Share on other sites
drvac 0 Posted January 1, 2011 Kod mene je upravo kako ChobbyNS kaze. Dok se vozi auto sve je ok problem je kada se duze stoji u mestu sa upaljenim grejanjem. Uglavnom citajuci postove ljudi koji su imali problem sa termostatom su imali problem sa dostizanjem radne temperature dok se vozi i hladan vazduh struji kroz hladnjak. Kod nas to nije problem.Evo slike kako to izgleda u toku voznje i kada se stoji par minuta u mestu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dexterhack88 0 Posted January 1, 2011 Meni evo od kad sam kupio Stilo, temperatura je na radnoj bila samo u toku jedne voznje po BG, a inace se penje do crte ispod sredine prve, a sada kada je -10 i izadjem na otvoreno stoji na drugoj od pocetka, ocigledno mi je termostat problem, planiram da uradim to, ali nikako da stogne na red.. Mogu li da ostetim nesto motor ako tako vozim josh? Quote Share this post Link to post Share on other sites