Jump to content
FAS Goran
Damjanović

Kvalitet goriva, TNG / pumpe za izbegavanje

Recommended Posts

Emisija SAT: Kontrola dizel goriva

 

Kao što je i obećano, ekipa emisije SAT je obišla sve velike distributere goriva u Beogradu i sa tržišnom inspekcijom uzeli uzorke dizel-goriva i odneli ih na analizu u akreditovanu laboratoriju kako bi proverili koja je tačka smrzavanja. Pogledajte kakvi su rezultati ove vanredne kontrole.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novine u kontroli goriva, korak ka evropskom kvalitetu

 

gorivo%20srbija%2093..jpg

 

Kako piše RTS, od danas su na snazi još dve uredbe o kontroli porekla i kvaliteta derivata nafte i biogoriva. To znači da inspektori mogu kontrolisati i gorivo u rezervoarima vozila. Tim dopunama propisa Srbija zaokružuje nadzor prometa nafte i derivata prema zahtevima Evropske unije. Prema novim propisima, inspektori mogu kontrolisati i gorivo u rezervoarima vozila - tačnije kamiona, autobusa i poljoprivrednih mašina. Cilj je da se gorivu zna poreklo, da vozači dobiju kvalitetno gorivo a istovremeno država suzbije crno naftno tržište. Inspektori su do sada kontrolisali poreklo nafte i derivata od uvoza, skladišta, barži, preradu u rafinerijama, pumpe. Sada imaju i dodatni posao: da kontrolišu rezervoare svih privrednika koji se bave transportom, kao i traktore i mehanizaciju poljoprivrednih gazdinstava.

 

''Oni u rezervoarima svojih kamiona moraju imati markiran derivat, sve ostalo je suprotno od propisa'', kaže Slaviša Petković iz Republičke tržišne inspekcije. Objašnjava da inspekcija sada ima mogućnost da, u saradnji sa saobraćajnom policijom, organizuje kontrolu u kojoj će moći da na ulici zaustavi vozilo i izvrši kontrolu. ''To možemo i samostalno, kod privrednih subjekata možemo kontrolisati prisutnost markera. Ukoliko je ona niža od dozvoljene, to je kažnjivo'', rekao je Petković gostujući u Dnevniku RTS-a. Objašnjava da su izmene u kontroli porekla i kvaliteta obuhvatile sve manjkavosti koje su uočene tokom kontrole 2016. godine. Predviđene kazne su za pravna lica do dva miliona dinara, a za preduzetnike i poljoprivredna gazdinstva 500.000 dinara, rekao je Petković. Dodaje da već ima prijava i da se sada kreće u pojačanu kontrolu.

 

Osim kontrole rezervoara, novina ima i u laboratorijskoj inspekciji. ''Sada je rok četiri dana od momenta kada se uzme uzorak do dobijanja analize, što će omogućiti da brže reagujemo'', kaže Petković. Ističe da se na određenom broju pumpi često menjaju vlasnici, što ukazuje na neregularne radnje. Sada će vlasnici, u roku od 15 dana, biti u obavezi da dostave sve podatke o prodajnim objektima, kao i o tome koje se gorivo prodaje. ''Sve je u cilju da vozimo, koristimo kvalitetan derivat i da postoji lojalna konkurencija'', rekao je Petković.

Šverc goriva je prošle godine intenziviran, posebno u pograničnim oblastima prema BiH i Makedoniji, jer je u tim zemljama gorivo jeftinije. Obeležavanje goriva takozvanim markiranjem sada je kompletno: sa novim uredbama o dopunama Uredbe o obeležavanju (markiranju) derivata nafte, i o izmenama i dopunama Uredbe o monitoringu kvaliteta derivata. Tim dopunama propisa Srbija potpuno zaokružuje nadzor prometa nafte i derivata na našem tržištu a prema zahtevima Evropske unije. U protekle tri godine, koliko se gorivo markira, računa se da je oko 30 posto dizela koji je sada u prometu iz sive zone ušlo u regularne tokove.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sipao sam na molu pre nekoliko dana pun rezervoar i sada mi se desava da mi papucica gasa vibrira, ali onako sitno kao na primer vibracija mobilnog telefona. Nista drugo ne trese i ne vibrira. Toliko vibrira da me bukvalno golica desno stopalo. Da li je moguce da je povezano sa gorivom jer je pocelo da vibrira nakon sipanja?

Edited by rocket

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozači i serviseri tvrde da se automobili u Srbiji sve češće kvare. Otkrili smo uzrok

 

163789-kvar.jpg

 

Zbog lošeg kvaliteta tečnog naftnog gasa (TNG) u Srbiji sve češći su kvarovi na automobilima, tvrdi nekoliko servisera iz raznih krajeva zemlje koji su se javili Blicu nezavisno jedni od drugih. Kako su nam rekli, uređaji za ovaj energent sve češće se ne mogu popraviti, pa vozači ugrađuju nove. Oni, kao i mnogi vozači koji se u poslednje vreme učestalo žale, smatraju da kvalitet TNG ne odgovara propisanim standardima i traže od države da objasni da li postojeći sistem markiranja i kontrola koje sprovodi konzorcijum tri privatne kompanije garantuje da se na srpskim pumpama prodaje ovaj energent iz legalnih tokova. Po njihovom mišljenju, postoji razlog za sumnju da nije tako, jer je simptomatično da se i novi uređaji na automobilima moraju zameniti već nakon 1.000 ili 2.000 pređenih kilometara. Na njima se naime nalepi prljavština slična katranu koja se ne može očistiti.

 

Jovan Milanović, jedan od servisera, kaže da su razmere ovih kvarova na TNG uređajima takve da nadležni organi moraju da reaguju. ''Svakodnevno imam bar dva do tri slučaja da ljudi sa atestiranim uređajima imaju problema, odnosno dolaze zbog kvarova koji uglavnom ne mogu da se otklone. Reč je prljavštini koja se taloži na uređaju, a koja podseća na katran, koja ne može da se očisti i zbog koje strada sistem, pa mora da se ugradi nov. Vozači su zbog toga krivili nas servisere da nismo dobro obavili posao, ali pošto je ovo postala izuzetno česta pojava, nas nekoliko je angažovalo stručnjake koji su utvrdili da je reč o lošem kvalitetu energenta.'' Kako kaže Milinović, očigledno je da se pored legalnog gasa na srpskom tržištu nalazi i onaj iz sive zone, jer ne postoji tehnički adekvatan sistem markiranja. Posao markiranja od 2015. godine poveren je konzorcijumu tri privatne firme: ''SGS Beograd'', ''Autentiks'' i ''Nanoinspekt''.

''Njihov sistem markiranja TNG primenjuje se samo u Srbiji, mnogo veće zemlje odbile su ga jer nije pouzdan. Postoji tehnički problemi kod markiranja, pa se kao TNG koji je dobio atest proglašava onaj koji ima 80 odsto koncentracije markera, a ona mora da bude mnogo veća. Postoji mogućnost da se od stovarišta do pumpe umeša nelegalna količina sumnjivog kvaliteta'' - objašnjava Milanović.

 

Vozač automobila na TNG Beograđanin Goran Jović kaže da je jedan od onih koji su imali sličan problem. ''Morao san da promenim uređaj jer nije mogao da se popravi zbog crnih naslaga prljavštine koja nije mogla da se ukloni. Od servisera sam saznao da puno vozača ima slične probleme'' - ogorčen je Jović. Javnu sumnju na kvalitet TNG u Srbiji nedavno je ispoljila i kompanija ''Reno Nisan'' kao predstavnik brenda ''dačija'', zbog velikih reklamacija kupaca ''dačije sandero'' sa motorom 0.9 i pogonom na TNG. ''Vozila koja su reklamirana su tehnički ispravna i svi prijavljeni nedostaci u Srbiji uzrokovani su isključivo niskim kvalitetom TNG. ''Reno Nisan Srbija'', kao predstavnik ''Dačije'', već je pokrenuo postupak nezavisne analize kvaliteta TNG-a. Primarni uzrok problema je prisutnost nepoznate supstance u TNG-u koja se dodaje na lokalnom tržištu, stvara anomalije i onemogućava rad TNG dizni'' - kažu u ''Reno Nisanu''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vec drugi put ove godine imam problem sa zaglavljivanjem uredjaja za prebacivanje s benzina na plin. Treba motor da se zagreje vise nego inace da bi prihvatio plin. Drugih problema za sada nemam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, mada zapravo nikad ni ne stiskam pun gas. Izgleda da moj Tartarini dobro to vari, ali me plasi mogucnost da ta materija ide u motor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

meni u zadnje vreme troši malo više, sad nznm da li je to jer imam 10 god star uređaj ili zbog kvaliteta plina

uglavnom kad vidim kako se ovi kvare dođe mi da ne menjam ništa kod sebe

 

mada ja mislim da se ti problemi javljaju kod ovih što imaju savremenije uređaje, ja kod sebe i ne mogu da ugradim ništa bolje već samo "običan" plin

slabo se razumem u tu materiju jbg :D

Edited by dj90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja za sada nemam povecanu potrosnju. Bice da je tebi to zbog ostarelih membrana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znao sam! Čim nešto prokomentarišem u ovakvim temama sustigne me karMa
Evo jutroske šesnaesthiljadaputa prebaci na plin pa vrati...
Ne gine mi kupusanje ...
Točio na NIS-u pa na NAFTAHEM-u.
Sad, da gi 'ebem kuj mi zavali...


Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno onaj klipcic u prebacivacu. Ja vec drugi ove godine menjao u petak. Koji uredjaj imas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To će biti mnogo kraći spisak onih koji nisu imali problema, ako uopšte ima takvih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NIS unapređuje kvalitet goriva

 

nis%20pa.jpg

 

U okviru dodatne modernizacije rafinerijske prerade, NIS je uspešno realizovao novi projekat linijskog namešavanja motornih benzina u Rafineriji nafte u Pančevu. Softverski sistem, uključujući i sistem za planiranje i optimizaciju recepture benzina, upravlja celokupnim procesom sa 12 cevovoda i brojnim pumpama kojim se dopremaju benzinske komponente koje se digitalnom preciznošću automatski doziraju i potom skladište u rezervoar kao gotov proizvod. Ovakvim načinom namešavanja obezbeđuje se konstantan kvalitet finalnog proizvoda. Posebna vrednost investicije je i znatno kraće vreme namešavanja benzina, što povećava efikasnost poslovanja. Ranije je za proizvodnju jedne benzinske šarže od 2.500 do 3.000 kubnih metara bilo potrebno 25 do 36 sati, a sada se te količine proizvedu za 13 do 20 sati.

''Uspešno realizovani projekat linijskog namešavanja motornih benzina potvrda je posvećenosti NIS-a proizvodnji goriva vrhunskog kvaliteta. Osim toga, ova investicija i novi kompjuterizovani sistem proizvodnje, obezbeđuju proizvodnju koja je u skladu sa najsavremenijim tehničkim propisima i zahtevima iz oblasti bezbednosti na radu, protivpožarne zaštite i zaštite životne sredine'', istakao je Vladimir Gagić, direktor Bloka ''Prerada'' NIS-a.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na meni najbližoj OMV pumpi dva ili tri dana je bio jedan kombi ove firme: Gilbarco ACIS

Ograde trakom i čunjevima sam aparat za točenje goriva, i onda nešto mere i uzimaju uzorak, imaju neku aparaturu u svom kombiju. Video ga jedan dan, kad ono posle par dana i dalje na toj pumpi, ali na drugom aparatu, sve ista procedura. Bukvalno su išli od aparata do aparata (ta ih pumpa ima 8 čini mi se), i proveravali svaki. 

Al' koliko kontam to nije državna kontrola, nego je OMV iznajmio njih da im kontroliše pumpe i automate za gorivo, i svašta drugo nešto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam na omv sipao jednom pre 4 godine.. Na stilu mi izbacio gresku za vodu u filteru i poceo da dimi.. Od tada se nesto ne usudjujem da sipam.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na meni najbližoj OMV pumpi dva ili tri dana je bio jedan kombi ove marke:


Imao sam flashbackove danima...


d6ffa6d51061a155083177ccf1568e18.jpg

Sent from my SM-A500FU using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto gorivo u Srbiji ne pojeftinjuje

 

169609-gorivo%20srb.jpg

 

 

Kako prenosi RTS, u poređenju sa zemljama regiona po ceni benzina, Srbija je na sredini liste, ali je po ceni evrodizela u samom vrhu. Generalni sekretar Udruženja naftnih kompanija Srbije Tomislav Mićović rekao je za RTS da je politika akciznog oporezivanja od 2012. do 2015. napravila novi odnos u opterećenju derivata i dovela do toga da imamo i negativne efekte. Od polovine jula cene sirove nafte na svetskom tržištu uglavnom padaju, a slabi i dolar u poređenju s evrom - što znači da su se stekli svi uslovi da gorivo i na našim pupama može da pojeftini - prema računici, najmanje od pet do sedam dinara.

 

U poređenju sa zemljama regiona po ceni benzina, Srbija je na sredini liste, ali je po ceni evrodizela u samom vrhu. Međutim, naftni prometnici ne smanjuju cene. Tomislav Mićović, generalni sekretar Udruženja naftnih kompanija Srbije rekao je za RTS da je u Makedoniji naknada za formiranje obaveznih rezervi deset puta manja nego u Srbiji, a akciza dvostruko manja nego u Srbiji. "Osnovni razlog zašto se Srbija, kada su u pitanju cene dizela i TNG-a, nalazi na tom mestu, je državno zahvatanje.

 

Politika akciznog oporezivanja koja je od 2012. do 2015. napravila novi odnos u opterećenju derivata je dovela do toga da imamo i negativne efekte", rekao je Mićović. Budžet sigurno oseća povećanje priliva, povećan je iznos akciza koje se naplaćuju, kaže Mićović. "Ali siguran sam i Udruženje naftnih kompanija je ubeđeno da je manja prodaja zbog negativnih efekata, da je ukupna potrošnja manja", istakao je Mićović.

Mićović zaključuje da bismo promeniom akcizne politike mogli da se dovedemo na nivo proseka zemalja i da povećamo prodaju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...