Jump to content
FAS Goran
Mik

Dizajn automobila

Recommended Posts

Suzuki Ignisu nagrada za dizajn

 

suzuki%20ignis%20par.jpg

 

Ignis je osvojio Good Design Award 2016 koju dodeljuje Japan Institute of Design Promotion u Japanu. Ignis je novi ''žanr'' crossovera pokrenut u februaru 2016. godine u Japanu, koji se zasniva na konceptu ''funkcionalan i moderan mini crossover'' koji ne samo da je prikladan za svakodnevnu upotrebu, nego i za aktivnosti u prirodi. Jednostavnog je spoljašnjeg dizajna koji ostavlja snažan utisak, a dizajn enterijera je svež i izražava visok kvalitet. Žiri je novi Ignis okarakterisao na ovaj način: ''Ignis je kompaktan, ali ima jedinstven dizajn. Zanimljiv je na način kako preuzima trend SUV-a, a pritom usvaja elemente prošlih modela Suzuki, uključujući prvu Vitaru, Fronte Coupe i Cervo u raznim delovima. Ignis sugeriše kako poštovanje sopstvene prošlosti može da postane snažna energija u kreiranju novog dizajna.'' Suzukijevo dizajnersko nasleđe, negovano u dugoj istoriji proizvodnje kompaktnih automobila, preneseno je kroz neke elemente na novi Ignis. Minimalistički eksterijer izgleda sveže, ali pokazuje je da je reč o Suzukiju. Niz ekoloških tehnologija uključuju laku platformu nove generacije, kompaktan i lak SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki), koji pruža dodatnu pomoć putem elektromotora i efikasnog punjenja baterije. Time se postiže efikasnost pri potrošnji goriva bez žrtvovanja dobrih performansi.

U Japanu je Ignis popularan pre svega zbog svoje kompaktne veličine koja ga čini lakim za vožnju, zbog povišenog sedenja koje omogućuje dobru preglednost, a tu je i hibridni sistem u svim ponuđenim verzijama, sa snažnim performansama u vožnji i napredna bezbednosna oprema. Novi Ignis premijerno je predstavljen na Salonu automobila u Parizu, a prodaja u Evropi trebalo bi da počne u januaru 2017. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju jedan od devet napravljenih DP Porschea 924S Cargo

 

dp%20porsche.jpg

 

Legendarni Porsche 924 će ostati upamćen kao prvi Porsche sa motorom na ''pogrešnom'' mestu, ali i kao veoma zanimljiva podloga za prerade. Kao i u slučaju skupljih Aston Martina, Ferrarija i ostalih plemenitih shooting brake vozila, preradu je dobio i najjeftiniji Porsche. Nekoliko karoserista nudilo je preradu, a nemački DP je napravio ukupno devet automobila. Svi su bili bazirani na 924S verziji sa Porscheovim motorom, a konkretan primerak je prerađen 1986. godine. Prema podacima koje nudi prodavac Gmund Cars, automobil je naknadno prošao i kroz konverziju u 924 Turbo, a svoj životni vek odradio je u Švedskoj. Solidno očuvani 924S Cargo nudi se po ceni od skoro 30.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schreyer slavi 10 godina s Kijom

 

Schreyer.jpg

 

Peter Schreyer je najzaslužniji za Kijinu revoluciju u dizajnu u zadnjoj deceniji. Njegov rad je doveo do iskoraka, koji je značajno promenio način na koji stranke širom sveta gledaju na Kiju. Peter Schreyer, glavni dizajner i predsednik korporacije Kia Motors, ovih dana obeležava 10 godina rukovođenja dizajniranjem novih vozila ovog korejskog brenda. U periodu njegove dizajnerske ''vladavine'' je proizvodnja vozila Kia porasla sa 1.1 miliona vozila u 2005. na impresivnih 3.05 miliona vozila u 2015. godini.

 

Izgradnja novog imidža Kije

Kia je do 2006., kada joj se pridružio Peter Schreyer kao glavni dizajner, uradila brojna unapređenja. Te godine je brend u Evropi predstavio model cee'd koji se i proizvodi u Evropi, a uz njega i revolucionarnu 7-godišnju fabričku garanciju (do 150.000 pređenih kilometara, prve tri godine bez ograničenja kilometraže). S novom fabrikom u Slovačkoj je Kia povećala svoje proizvodne kapacitete. Kupci širom sveta su tada u sve većem broju počeli shvatati vrednost i kvalitet vozila Kia, pri čemu je Schreyerov svež dizajnerski pristup puno doprineo u transformaciji brenda i njegovog imidža. Peter Schreyer objašnjava: “Kada sam počeo raditi u Kiji bilo je jako važno da izgradimo identitet i neku konsistentnost brenda. Priča o nastanku naših vozila je više od puke estetike, jer uključuje odabir kompleksnih ideja, koje moraju kreirati nešto, što stvara emocionalnu reakciju.” Zamišljena vizija se u godinama koje su sledile ostvarila kroz konsistentni dizajn čitave game modela Kia, s prepoznatljivim elementima, koji se pojavljuju kod svih novih modela Kia. Schreyerov zacrtani smer je odredio jasan identitet Kije, povećao prepoznatljivost brenda i pokrenuo masovnu proizvodnju brojnih modernih i progresivnih dizajna modela.

 

''Korejsko je kul'': inspiracija, koja se krije iza dizajna

Schreyeru i njegovim dizajnerskim odeljenjima je pri preobrazbi Kijine game modela bila od pomoći sve veća popularnost korejske kulture širom sveta - K-Pop, ‘Gangnam Style’, moderna arhitektura i lokalna korejska umetnost. Peter Schreyer to objašnjava: “Za dizajnera nije samo važno da gleda auta nego i da ga zanimaju arhitektura, umetnost, muzika, industrijski dizajn … različite stvari. Sve to utiče na nas i mi utičemo na njih. Ljudi danas bolje poznaju Koreju i šta se tamo događa. Po jednoj strani još uvek imate u Seulu taj ‘puls’, a po drugoj strani tišinu, koncentraciju. Oboje inspiriše, ne samo mene, nego i naše dizajnere.” Suprotnosti su ono što oduševljava dizajnerski jezik Kijinih modela. Schreyer dodaje: “Imamo riznicu u kojoj možemo naći inspiraciju u umetnosti,kao i jednostavnost – luksuz praznog prostora i površina. To je vrlo jednostavno, ali urađeno s velikom dozom truda i koncentracije.” Schreyerova filozofija dizajna potvrđuje tu inspiraciju Korejom: ‘jednostavnost ravnih linija’, koja je karakteristična za celu njegovu karijeru. Širenje globalne mreže dizajnera dovelo je do različitih interpretacija tog pristupa, s dizajnerskim centrima u Kaliforniji, Frankfurtu i korejskom Namyangu, gde je Kijin centar za istraživanja i razvoj.

 

Promena shvatanja Kije kao brenda

Kia Optima iz 2010. je jedan od prvih modela, koji su u potpunosti nastali pod vođstvom Petra Schreyera i danas predstavlja tipičan primer nedavne dizajnerske preobrazbe Kijine game modela. Dizajn Optime je, pored novih tehnologija i veće profinjenosti nego kod prethodne varijante, Kijinoj gami modela dao novu dimenziju i iz korena promenio način na koji su ljudi širom sveta počeli gledati na Kiju. Najnovija generacija Optime, predstavljena ove godine, takođe je zadržala jedinstven karakter. I svi ostali modeli Kije, koji su od tada predstavljeni - Peter Schreyer je odgovoran i za nastanak brojnih koncepata –, pomerali su granice Kijinog dizajnerskog jezika. Koncepti, kao što su Track’ster (2012), GT4 Stinger (2014) i Ray (2010) predstavili su Kijiinu uzbudljivu viziju dizajna u budućnosti.

 

Dizajn koji odudara

Schreyerovi dizajnerski najatraktivniji modeli su Soul, koji je svojim neobičnim, cool izgledom i alternativnim imidžom “promenio brend” inova Optima Sportswagon, pravi “evropski lifestyle auto”, čija prodaja počinje uskoro. Koncept koji ostavlja bez daha - Kia GT, predstavljen na salonu u Frankfurtu 2011. godine, najavio je kako bi trebala izgledati Kijina buduća sportska limuzina s četvero vrata. Koncept GT je inače Schreyerov najdraži model Kije: “Znate kako je, kada imate više dece. Nikada ne možete reći koje vam je najdraže. Sve ih volite. To važi i za mene i za sve automobile koje sam dizajnirao, ali ipak moram priznati da jedan odskače. Koncept GT je bio projekat iz snova za mene i naše dizajnere, jer smo imali priliku kreirati pravi GT – vozilo s kojim putujete sa stilom.”

 

Budućnost Kijinog dizajna

Dizajn je odigrao ključnu ulogu u preobrazbi brenda Kia i njenih modela u poslednjih nekoliko godina, a tako će biti i ubuduće. Novi modeli u novim razredima zajedno s nastavkom uspešne priče aktuelnih modela znače da će dizajn i dalje biti u središtu Kijinog uspeha. Schreyer završava rečima: “Ono što me zaista oduševljava je brza evolucija kompanije. Brend koji ste poznavali pre deset godina više ne postoji. To možete videti čak i u najsitnijim detaljima, a i osetiti u savremenim teksturama i materijalima. I doživeti na načine koji su međusobno povezani. Kada koračamo napred važno je da stvari menjamo zbog unapređivanja, a ne zbog drugačijeg izgleda.”

 

PR saopštenje

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemački automobili uživaju vrhunski ugled i zbog dizajna

 

audi%20a4%205444444.jpg

 

Nemački proizvodi su međunarodno tražena roba. I to ne samo zbog njhovog kvaliteta, već i zbog dizajna. Od automobila preko električnih uređaja pa sve do skupocene kuhinje. Zahtevan dizajn je već odavno postao privredni faktor. Širom sveta preduzeća u oblikovanje svojih proizvoda investiraju dvocifrene iznose (u milijardama evra), to je procena Petera Zeca, vođe renomiranog Centra za dizajn Severne Rajne i Vestfalije (NRW). Jer dizajn, kaže Zec, igra veliku ulogu u tome da li će neki proizvod uopše postati prodajni hit ili ne: ''Pogotovo u segmentu potrošnih dobara. Tamo gde potrošači na kraju odluku donose na bazi vlastitog ukusa.'' Zec je od 1991. na čelu Centra za dizajn NRW-a, jedne od najstarijih i najmerodavnijih dizajnerskih institucija na Zemlji. Njegov tim svake godine organizuje i jedno od globalno najvećih dizajnerskih takmičenja, čuveni ''Red Dot Design Award''. Dodeljena nagrada, Red Dot, s kojom onda dobitnici smeju da se reklamiraju, u međunarodnim vodama je svojevrsni garant kvaliteta za dobar dizajn, takoreći plaketa kojom se nagrađuje uspešno oblikovanje proizvoda. Zec to takmičenje naziva ''barometrom sposobnosti'' privrede. ''Preduzeća se međusobno prate i onda mogu da vide kakve rezultate na polju dizajna ostvaruju njihovi konkurenti'', kaže Zec. ''To je nešto poput ekspertize ili povratne informacije o kvalitetu dizajna.'' Pogotovo kod tehničkih uređaja u prvom planu je funkcija. Ono što ne funkcioniše, nema šta sa traži na tržištu, tvrdi Zec.

Ali kada se neki proizvod u prodaji nađe u neatraktivnom izdanju, onda ne mogu ni funkcije uveriti potrošače da taj isti proizvod i kupe. ''Zato se može reći da dizajneri i inženjeri rade na rešavanju jednog te istog problema s dve različite strane. U idealnom slučaju dogodi se isprepletenost, simbioza.'' A to je važno da bi potrošači prihvatili proizvod. Najkasnije onda kada u tehnički inovativnim branšama počne borba oko tržišnih udela. ''Dizajn igra odlučujuću ulogu, na primer, kod mobilnih telefona'', kaže Zec. ''Kada izbor postane veći, odluka o kupovini se donosi na temelju dizajna.'' Zec zna kako funkcionišu mehanizmi komercijalizacije - Centar za dizajn NRW-a već godinama deluje i kao centar za kvalifikaciju i komunikaciju za preduzeća koja se putem dizajna žele dokazati u međunarodnoj tržišnoj utakmici. ''Za mene je nemački dizajn najbolji na svetu'', kaže Zec. ''Mi smo prvaci sveta u izvozu, i to u segmentu proizvoda visoke cene.''

 

Nemačka, za razliku od Kine, ne prodaje robu masovne potrošnje koja se prodaje samo zbog cene, već je uspešna sa skupim, često specijalizovanim proizvodima, objašnjava Zec. ''A uspešni možemo da budemo samo ako naši proizvodi nisu samo tehnički besprekorni, već i ako oni dobro izgledaju i sviđaju se potrošačima'', kaže Zec. Kao primer za tu tezu navodi nemačku automobilsku industriju. ''Nemačke auto-marke širom sveta uživaju vrhunski ugled, i za to je itekako zaslužan i dizajn naših automobila.'' Za oko 85 posto kupaca prilikom donošenja odluke o kupovini automobila dizajn igra važnu ulogu, i to ne samo u Nemačkoj. Zato ne čudi da preduzeća i u drugim branšama ne štede kada se radi o dizajnu. Većina, doduše, ne želi da otkrije o kojim se sumama radi, ali Peter Zec kao dobar poznavalac branše tvrdi da 15 posto troškova razvoja firme ulože isključivo u dizajn. ''U inostranstvu nije tražen samo nemački dizajn, već se odavno traže i nemački dizajneri koji svojim ''potpisom'' doprinose porastu prometa''. Zec kao primer navodi Petera Schreyera koji je odgovoran za dizajn korejskog proizvođača automobila Kia. ''On je od korejskih automobila napravio stvarne konkurente nemačkim vozilima. Ne zato što su oni tehnički bolji, već zato što su u međuvremenu tako dobro dizajnirani.'' I upravo zbog toga nailaze na zanimanje i kod nemačkih kupaca.

 

Autor/izvor: SEEbiz / Deutsche Welle

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledajte kakva vrata ima ova Zver

 

157480-rezvani%201.jpg

 

Mlada američka kompanija Rezvani Motors, uskoro će predstaviti svoj novi automobil Beast Apha. Pod ovim imenom se zapravo krije Ariel Atom, ali ''obučen'' u vlastito odelo skrojeno po meri, pre svih, mladih amerikanaca. Nova verzija Alpha, od kompletno otvorenog roadstera, postaće kupe, odnosno targa. Karoseriju koja je najavljena skicom, dopunila je jedna fotografija, na kojoj možemo videti, da će Beast Alpha imati uokvireno vetrobransko staklo i čvrstu krovnu konstrukciju. Ono što je privuklo posebnu pažnju javnosti, jesu neobična vrata, koja u ovoj kompaniji nazivaju Sidewinder. Radi se o zaista originalnom rešenju. Mehanizam za otvaranje i zatvaranje vrata nalazi se u pragu, a kada želite da ih otvorite, potrebno je samo gurnuti vrta napred. Kako to zaista funkcioniše, videćemo 16. novembra, kada bude održana premijere.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako izgleda kad Honda potraži inspiraciju u prošlosti?

 

158031-honda%20n%201.jpg

 

Poput sličnih evropskih modela, kao što su MINI ili FIAT 500, koji su stilski zasnovani na originalima iz polovine 20. veka, i Honda ima automobil retro izgleda.

 

158032-honda%20n%2011.jpg

Nekad i sad - Hondu N360 i model N-One razdvaja pola veka

 

Honda je svoj mali gradski automobi N-One, inspirisan klasičnim modelom N360 iz 60-tih, predstavila još 2012, a sada je lansirala limitiranu verziju ''Suzuka Special'' koja još više odiše duhom prošlosti.

 

158033-honda%20n%20111.jpg

 

N-One je dobio retro ''trkačke trake'' i nalepnice sa ''racing'' motivima. Sportski izgled naglašen je krovnim spojlerom i specijalnim crnim alu felnama.

 

158034-honda%20n%201111.jpg

 

Inače, ova mala Honda, namenjena pre svega domaćem japanskom tržištu, gde su slični kockasti automobili uobičajena pojava na ulicama, pogon dobija od turbo motora zapremine 660 ccm, a snaga se na točkove prenosi putem menjača sa kontinualno-promenljivim stepenom prenosa (CVT). Ipak, cena jednog ovako malog automobila nije uopšte tako mala i kreće se od 17.000 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizajn solarnih automobila - Intervju sa Markom Lukovićem, dizajnerom

 

Proces istraživanja Marka Lukovića uključivao je umetnički i kreativni deo, takođe i eksperimentalni deo pomoću naučnih metoda validacije i optimizacije mnogih idejnih rešenja i pravaca, a sve to pomoću specijalizovanih kompjuterskih softvera.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako izgleda automobilska kabina budućnosti

 

kabina.jpg

 

Smotra u Los Anđelesu poslužila je Akuri da javnosti prikaže svoje vizije enterijera u modelima koje bi uskoro trebalo da predstavi. Odeljenje koje se bavi razvojem automobila u luksuznom podberndu Honde, na Salonu u detroitu je nedavno predastavilo i vizije spoljašnjosti automobila budućnosti... Akurin ''precizni kokpit'', prilagođen je novim trendovima povezanosti, autonomne vožnje i elektrifikacije, pa prvo što pada u oči je pojednostvaljena arhitektura viđena do sada jedino u naučno-fantastičnim filmovima.

 

kabina%2011.jpg

 

Novi dizajn enterijera, uz usavršenu ergonomiju, podrazumeva instalaciju velikog, 12.3-inčnog ekrana, na kojem se aktivnosti vozila prikazuju kroz vatromet boja i animacija. Sve komande kontrolišu se preko ''tačpeda'' na centralnoj konzoli. Glavna novina odnosi se na najavljeni sistem u kojem će veštačka inteligencija da se koristi kako bi se na vreme predvidele putanje drugih automobila, pešaka, biciklista i ostalih objekata, koji u nekom trenutku mogu da se nađu izvan vidnog polja vozača... Prema najavama iz Akure, prvi modeli sa kokpitom budućnosti trebalo bi da se nađu na tržištu već za nekoliko godina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagenov dizajner priznao da im je dizajn dosadan i zastareo

 

vw%20a%2011111.jpg

 

Potpuno neočekivano priznanje dolazi iz Volkswagenovog tabora. Neimenovani VW dizajner je naime za portal The Truth About Cars izjavio: ''Dosadan je, naravno da je dosadan. Vozilo je staro četiri godine, a pod tim mislim da izgleda kao da je staro četiri godine. Izgleda kao Ford iz 2012. godine''. Kako ne bi bilo zabune VW-ov pokajnik je sve rečeno izjavio po pitanju Atlasa, velikog SUV-a najavljenog kao najznačajniji novitet za američko tržište. Pritom je i sam radio na dizajnu spornog noviteta. Atlas je jedan od VW-ovih aduta u pokušaju da izmeni svoj imidž na američkom tlu. U budućnosti planira da igra na lifestyle i svestranost, a manje na kartu čistih dizelaša. Razumljivo. Podsetimo, radi se u SUV modelu rastegnutom na preko pet metara (5.037 mm) dužine i nepuna dva metra (1.979 mm) širine, dok visina od 1.767 mm zaokružuje utisak veličine modela. Postavljen je na MQB platformu, a donosi rekordnu prostranost za sedam odraslih osoba u tri reda. Ponuda motora je u potpunosti amerikanizovana, a čini ju 2.0 TSI sa 240KS i isključivo prednjim pogonom. Za one zahtevnije namenjen je 3.6 VR6 sa 282KS, ali i opcionim 4Motion pogonom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MS PK

 

Šta će čovek, čak ga sramota i ime da kaže... :D

 

--------------------------------------

Dizajner Bugattija oblikovaće modele korejskog Genesisa

 

selipanov.jpg

 

Aleksandar Saša Selipanov, koji je zaslužan za izgled Bugattija Chiron, postao je jedan od glavnih dizajnera južnokorejske luksuzne automobilske marke Genesis, koju je 2015. osnovao Hyundai. Selipanov je postavljen za prvog čoveka Global Genesis Advanced dizajnerskog studija, koji se nalazi u Evropi, a iznad sebe imaće samo Luka Donkervolkea, šefa dizajna u Genesisu. ''Iskreno sam uzbuđen zbog toga što mi se pružila ovakava prilika, biće to novo poglavlje u mojoj karijeri'', rekao je Selipanov. ''S obzirom da sam do sada radio za etablirane automobilske brendove, dizajniranje Genesisa predstavljaće nov i osvežavajući izazov za mene.''

Selipanov, koji je diplomirao na Umetničkom koledžu za dizajn u Kaliforniji, na početku karijere radio je za Volkswagen u njegovom dizajnerskom centru u nemačkoj. Učestvovao je u radu na dizajnu spoljašnjosti automobila svih brendova u okviru VW grupacije. Godine 2010. pridružio se dizajnerskom timu Lamborghinija, gde je pomagao u oblikovanju modela Huracan. Četiri godine kasnije, postavljen je za šefa dizajna eksterijera u Bugattiju, gde potpisuje projekat Vision Gran Turismo i kao krunu svog rada - model Chiron. Selipanov će na novu dužnost stupiti u januaru 2017.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trenutno se može kupiti potpuno novi Aston Martin DB4 GT

 

ASTON%20MARTIN%20DB4GT.jpg

 

Kultni automobil Aston Martin DB4 GT će moći ponovo da se kupi i to kao nov automobil u posebno ograničenoj seriji. Isto kao Jaguar koji je odlučio da proizvede ograničene serije svojih najpopularnijih modela, istu stvar će uraditi Aston Martin. Svoj prestižni DB4 GT model koji se nekada prodavao po ceni od 6.288 USD, danas ćete moći da gta nabavite za 1.9 miliona dolara ako se nekako ubacite u začarani krug od 25 proizvodnih jedinica. Cena nije prepreka i sigurno je da će svi biti unapred rasprodati. Brojevi šasije (VIN) će se nastaviti gde je proizvodnja prestala daleke 1963. godine što je odlična stvar za sve buduće vlasnike. Pod poklopcem motora će biti linijski šestocilindraš koji je dizajnirao Tadek Marek i imaće snagu od 331KS. Menjačku kutiju potpisuje David Brown i raspolagaće sa 4 brzine. Da naravno, radi se o ručnom menjaču.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stigao u Teslu iz Volvoa da unapredi enterijer vozila

 

volvo%20s90%2044444444.jpg

 

Bivši direktor inženjeringa enterijera Volvo automobila, Andreas Bel, pridružio se Teslinom timu na istoj poziciji koju je imao kod prethodnog poslodavca. Bel je ovu informaciju objavio na svom LinkedIn profilu. Inače, on je čitavu dosadašnju karijeru gradio u kompaniji Volvo, gde je bio zadužen za inženjering unutrašnjosti automobila od konceptnih verzija, do razvoja konačnih serijskih modela. U poslednje dve godine istakao se projektovanjem enterijera za Volvo S60L iz 2015, a zaslužan je i za sistem sedišta u novom Volvou XC90. Pre toga, proveo je četiri godine u kompaniji Volvo Cars China, gde je bio zadužen za inženjering enterijera i sistema klimatizacije u automobilu, a učestvovao je i u pripremi i lansiranju modela XC60 na kinesko tržište. Belov zadatak u Tesli biće da unapredi kvalitet unutrašnjosti električnih modela ovog proizvođača, kako bi kupci dobili upravo ono što i očekuju od enterijera luksuznih automobila. Uz njegovu pomoć, u Tesli očekuju da će njihovi modeli biti još konkurentniji vozilima najvećih premijum proizvođača kao što su Mercedes, BMW ili Audi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jannarelly Design-1 i sa tvrdim krovom

 

159695-jannarelly%201.jpg

 

Novi auto brend Jannarelly (sa sedištem u Dubaiju) je još ranije ove godine predstavio prvi model - roadster sa zadnjim pogonom Design-1 za koji su zaslužni dizajner Anthony Jannarelly i biznismen Frederic Juillot. Za izgled ovog dvoseda su kao inspiracija poslužili modeli iz šezdesetih godina prošlog veka, za pogon se brine Nissanov 3.5 litarski V6 motor (standardno sa 304KS i 371 Nm ali će biti dostupne i jače verzije), ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) traje oko 4 sekunde, dok je najveća brzina 220 km/h. U konstrukciji su korišćeni fiberglas i ugljenična vlakana, dok cena bazne verzije startuje od 55.000 dolara. Sada stiže i najava da će se Desaign-1 nuditi i u hardtop verziji, sa krovom od ugljeničnih vlakana, pri čemu će cena biti nešto veća nego kod roadstera.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na aukciji i 1955. Chevrolet Corvette

 

159860-corvette%2011.jpg

 

Na RM Sotheby's Rétromobile aukciji u Parizu će se sledećeg meseca naći i prelepi primerak prve generacije Chevrolet Corvette roadstera iz 1955. godine.

 

159861-corvette%20111.jpg

 

U ovom slučaju imamo Corvette sa 4.3 litarskim V8 motorom, i to u Corvette Copper boji u kojoj je te godine napravljeno samo 15 primeraka.

 

159859-corvette%201.jpg

 

Ovo je inače 22. proizvedeni Chevrolet Corvette te godine, a trenutno se nalazi u Španiji, gde je i restauriran.

 

159862-corvette%201111.jpg

 

Ostaje da sačekamo na aukciju i da saznamo za koju sumu je automobil promenio vlasnika.

 

159863-corvette%2011111.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Camaro ''neobičnog'' izgleda i visoke cene

 

160065-camaro%201111.jpg

 

Svet je zaista pun neobično dizajniranih i krajnje čudno tjuniranih automobila. Predstavljamo vam legendarni Chevrolet Camaro iz 1984. godine, koji vam može delovati kao predvodnik u ovoj klasi modela koji izgledaju kao da su izašli iz crtaća.

 

camaro%201111111.jpg

 

Trinaest godina je bilo potrebno za kreiranje ovog modela, a njegov vlasnik tvrdi da on inspiraciju crpi iz životinjskog carstva. DreamRyder poseduje veoma šokantnu cenu, možda još neverovatniju od svog izgleda i ona glasi 250.000 dolara, jer naravno, ovo je kotrljajući komad umetnosti kako vlasnik naglašava i dodaje: ''Automobil je izgrađen kao funkcionalna umetnost na bazi Camaro kabriolet modela iz 1984. godine i nazvan je ''DreamRyder''. Svi paneli karoserije su postavljani rpeko limarije Camaro modela i mogu biti uklonjeni po potrebi. Automobil je u voznom stanju i ide veoma lepo. Veoma je popularan na izložbama, privlači neverovatnu pažnju i osvojio je obiljle nagrada. Ovo je pravi komad umetnosti i mesto mu je u muzeju'', dodao je.

 

160062-camaro%201.jpg

 

U slučaju da mislite da je svetu potrebno više ovakvih automobila, ili jednostavno želite da uništite svaki njihov kalup koji postoji kako biste osigurali da ni jedan ovakav ne nastane ikada više, morate znati da vlasnik takođe prodaje i njegove originalne izlivke.

 

160063-camaro%2011.jpg camaro%20111.jpg

 

''Kreirao sam komplet kalupa i alata koji su potrebni za stvranje ove karoserije. Prodaću automobil i kalupe zajedno ili pojedinačno.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li znate koje automobile su dizajnirale žene?

 

design.jpg

 

Koliko puta ste čuli, a možda se i sami nalazite u grupi ljudi, koji priznaju da im lepše polovine diktiraju uslove kad je kupovina automobila, novog ili polovnog svejedno, u pitanju?

Dame često vode glavnu reč oko izbora jedinog vozila u porodici, a neretko naravno, njihov kriterijum izbora je dijametralno suprotan od ''glave porodice''! A suština je da sve grupe biraju automobile koje su, gotovo u potpunosti, dizajnirali muškarci! Žene u tom segmentu automobilske industrije mogu da se nabroje na prste jedne ruke, a samo njih nekoliko zaista su imale uticaja prilikom kreiranja nekog od popularnih postojećih modela, kad je sam oblik vozila u pitanju. Jedna od njih je Aneta Dalgren, Šveđanka koja je radi u Renoovom timu zaduženom za kreiranje oblika kompaktnih automobila francuske kompanije, uključujući i novi ''senik'', a na sličnoj poziciji u Prijanka Gajtonde, koja je u Nisanovom evropskom centru učestvala u kreiranju, recimo, nove ''mikre'', ili ''infinitija Q30''. Kristina Lindberg je jedan od glavnih dizajnera u Volvou, a u kalfiornijskom studiju ovog brenda, ''posao vodi'' Tiša Džonson.

 

Damama se mnogo više poverava izgled enterijera vozila, pa tako u BMW-u, Martina Starke već 15 godina predvodi tim koji bira boje i materijale u automobilima iz Bavarske, a sličnim poslom se bave i Šioban Hjuz (Jaguar) i Klaudija Braun (Mercedes), čije su poslednje ''delo'' nova E-klasa i ''majbah S-klasa''. Sonja Vandenberk je danas šef dizajnera za boje i materijale u ''Fordu Evropa'', a pre je sličan posao obavljala i u Dženeral Motorsu, Micubišiju i Nisanu. Kao njeno delo prepoznaju se enterijeri ''opel adama'', ''micubišija lanser'', ''forda mondeo''... Pionirka je, svakako Mimi Vandermolen, koja je 1969. godine dobila posao u Fordu. prvo je dizajnirala kućne aparate, da bi potom bila prebačena u automobilsko odeljenje gde je, između ostalih modela, radila na izgledu jednog pravog ''mačo'' automobila - ''forda mustang''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW ostao bez glavnog dizajnera

 

bmw%20habib.jpg

 

Nekoliko svetskih automobilskih medija danas je potvrdilo informaciju da je BMW ostao bez Karima Habiba, vodećeg dizajnera, koji je napustio kompaniju. Trenutno nema informacija gde će čovek koji se potpisao ispod nekoliko uspešnih projekata nastaviti karijeru. Habib (46) je Libanac koji je dizajn studirao u Kanadi, Švacarskoj i SAD, a počeo je da radi u BMW-u 1998. godine, sa pauzom od 2008. do 2010. kad se oprobao i u Mercedesu, gde je radio na konceptima F700 i F800. Glavni dizajner BMW-a postao je 2012. godine, kad je na toj poziciji zamenio Adrijana van Hojdonka, koji se danas nalazi na poziciji glavnog dizajnera BMW grupe.

 

bmw%20100%2011.jpg

 

Uz koncept ''sledećih 100'', Habib je sa svojim timom u BMW-u kreirao i: BMW seriju 7, X6 i X3, seriju 6 gran kupe, seriju 5 E60... Odlaskom Habiba, Van Hojdonk je ostao bez trojice ključnih dizajnera koji su napustili grupu u poslednje vreme, a trenutno je samo Žil Tejlor na poziciji vodećeg dizajnera Rols Rojsa. Trenutno su upražnjena mesta vodećih dizajnera Minija, BMW-a, kao i programa ''i''...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

tapatalk_1485022782027.jpeg


Juče sam uživo gledao ovog novog Scenica i sedeo u njemu, u nekom jakom paketu opreme.
Auto je i spolja i iznutra teško izdrkavanje

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/21/2017 at 8:30 PM, Woodoo said:

Verovatno nijedan parametar performansi ne prati nadrkan unutrasnji i spoljni dizajn.

 

To ti zavisi od motora, s nekim jakim zašto da ne. Doduše, Scenic nikad nije auto o kojem sam razmišljao da bih ga kupio, ali ukusi su različiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...