Jump to content
FAS Goran
Mik

Dizajn automobila

Recommended Posts

Italdesign i Lamborghini dobili nove šefove dizajna

 

filippo-perini.jpg

 

Nakon što je nedavno saopšteno da je nekadašnji izvršni direktor Lamborghinija Stephan Winkelmann imenovan za prvog čoveka u Audijevoj Quattro diviziji, u Volkswagen Groupi je sada došla do još nekih izmena. Tako je šef dizajna u Lamborghiniju Filippo Perini postavljen na novu funkciju, budući da je preuzeo mesto šefa dizajna u Italdesignu (koji su u protekloj godini napustili osnivač Giorgetto Giugiaro i njegov Fabrizio, kao i bivši šef dizajna u Audiju Wolfgang Egger). Perinija će na funkciji šefa dizajna u Lamborghiniju zameniti Mitja Borkert koji je svoju karijeru počeo u Porscheu.

 

mitja-borkert.jpg

 

Borkert je 2014. godine postavljen za šefa dizajna eksterijera u Porscheu gde je značajno doprineo izgledu serijskih modela kao što su Macan i 718 Boxster, ali i koncept vozila Panamera Sport Turismo i Mission E.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peter Šrejer će dizajnirati buduće modele marki Kia, Hyundai i Genesis

 

Kia%20Peter%20Schreyer.jpg

 

Peter Šrejer trenutno vodi dizajnerske timove Hyundaija, Kije i nove marke, Genesis. On ima težak zadatak da diferencira ova tri brenda u estetskom smislu, čak i ukoliko budu delili mehaničke komponente. Po Bloombergu, Šrejer ima svojstvene ideje za dizajn korejskih marki. Kia bi trebalo da zauzme sportski stav i da imponuje mlađim kupcima. Za razliku od nje, Hyundai bi bio predviđen za one koji cene minimalistički dizajn. Genesis, kao što je poznato, krasi ''atletska elegancija''. Šrejer je otišao u Kiju iz Volkswagen grupe 2006., a njegova misija je bila da napravi revoluciju i eliminiše ''dosadan'' izgled korejskih automobila. U tome je sasvim uspeo, sa oštrijim, modernijim dizajnom, kreirajući vozila poput, Optime i Sorenta. Napravio je toliko dobar posao da ga je Hyundai-Kia Motor Group imenovala za prvog nekorejskog predsednika krajem 2012. On sada nadgleda bivšeg Lamborghinijevog dizajnera, Luka Donkervolkea u Genesisu.

Očigledno je da je Šrejerov uticaj na uspeh korejske automobilske industrije ogroman.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla Model 3 dobija jeftin enterijer?

 

tesla%203%201111111.jpg

 

Kako piše Mojauto, ''Tesla model 3'' nastavlja da privlači pažnju i dve nedelje od zvanične promocije. Američka kompanija je objavila da je primila više od 325.000 porudžbina novog električnog automobila, što znači da je gazda Ilon Mask bogatiji za oko 325 miliona dolara. Međutim, analitičari smatraju da Tesla motors nije mogla da dostigne početnu cenu automobila od 35.000 dolara ako ne razvije jednostavnu, odnosno jeftinu unutrašnjost. Kritičari optužuju Maska da je škrtario i da potencijalnim kupcima na premijeri nije pokazao kako će stvarno izgledati enterijer ''modela 3''. Sve što su prisutni mogli da vide je centralni ekran dijagonale 15 inča u kabini bez instrument table, prekidača, radio-uređaja, klima-uređaja...

 

tesla%203%20111111.jpg

 

Mask se brani i kaže da je u pitanju minimalistički pristup i da će unutrašnjost ''modela 3'' imati smisla u trenutku kada je bude predstavio vozačima. Stručnjaci smatraju da Tesla na ovaj način želi da smanji troškove ''prebacivanja'' volana sa leve na desnu stranu, jer inženjeri neće imati problema sa centralnom konzolom i instrument tablom. U svakom slučaju, prava unutašnjost ''modela 3'' ostaće još dugo pod velom tajne jer će prvi automobili za isporuku biti spremni tek krajem naredne godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

====================

 

Ako ovo uradi, svaka mu čast. Prvo je za auto koji još ne postoji uzeo po 1.000 dolara od svake porudžbine, a onda će da im proda auto bez ičega osim sedišta i velikog tableta. :D:D 

Davno je rekao narod o ovcama i šišanju...- eto im ''fancy'' auto. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nov dizajnerski pristup u Mitsubishi Motorsu

 

mitsubishi%20design.jpg

 

Transferi zaposlenih u automobilskoj industriji vrlo su retki kada se radi o prelasku stručnjaka sa 40 godina iskustva. Mitsubishi Motors je 2014. godine za šefa svog dizajnerskog tima postavio Tsunehira Kunimota, glavnog dizajnera iz Nissana. Njegovi najvažniji projekti kojima se potpisuje kao autor su Z Concept, Infiniti FX i R32 Skyline. Mitsubishi Motors, kao specijalizovana marka posebno za SUV i električno pokretana vozila, dala je zadatak da se kreira novi identitet putem dizajna kako bi se u tom smislu izmenio doživljaj marke. Kunimoto je vrlo zadovoljan novom pozicijom, jer mu pruža mogućnost kreiranja strategije dizajna Mitsubishi Motorsa od samog početka, baš kao i u Nissanu 2000. godine. Posebno zato što Mitsubishi Motors planira da predstavi pet novih SUV modela za evropsko tržište do 2021. godine. Prvi je SUV srednje klase, nešto veći od sadašnjeg ASX-a, a po stilu sličan konceptu XR-PHEV II koji je predstavljen 2013. godine. Već za 2019. godinu planiran je novi kompaktni SUV B-segmenta baziran na eX conceptu, koji je predstavljen ove godine u Ženevi.

 

Poznato je da su kupci Mitsubishijevih vozila vrlo lojalni. Stoga Kunimoto namerava da zadrži prepoznatljive korporativne vrednosti tako da novi dizajn prednjeg dela ima čvrsto uporište u tradiciji marke. ''Dynamic shield'' dizajn predstavlja kombinaciju agresivne crne sredine (u obliku slova X) i bočnih poligonalnih sekcija. Jedna od glavnih funkcija prednjeg dela vozila je svakako usis vazduha prema motoru, ali savremena tehnologija omogućava primenu manje glomaznog dizajna. Danas se prednja maska, osim za usis vazduha, koristi i kao platforma za ugradnju najrazličitijih senzora ili na primer kamere za aktivni tempomat. Kunimoto je prelaskom u Mitsubishi sproveo istraživanje o doživljaju Mitsubishi vozila kod kupaca u Aziji i Evropi. U Tajlandu se često koriste pick-up vozila, a često su u upotrebi i do 20 godina. Jednostavni su za održavanje, imaju vrlo robusnu karoseriju i izdržljivu mehaniku što se doživljava kao glavna prednost Mitsubishija. U Nemačkoj ili Velikoj Britaniji vlasnici više polažu na snagu i pouzdanost pa je zato za Kunimota kao dizajnera bitan kvalitet forme koja služi funkciji. Premda u auto industriji često emocijama daju prednost pred funkcionalnošću, Mitsubishi je težište dizajna stavio na upotrebnu vrednost za korisnika, kako bi se izdvojio iz mase ostalih marki.  

 

Električno pokretana vozila (EPV) predstavljaju prioritet razvoja Mitsubishi vozila u nekoliko narednih godina. Kunimoto naglašava da će EPV biti derivat glavnih modela, a ne posebni proizvod. Stoga Mitsubishi ne razvija samo jedan EPV, nego tri osnovna SUV modela – novi Outlander, novi srednji SUV i novi manji kompaktni SUV. Svaki od njih imaće svoju EPV verziju, poput aktuelnog Outlandera dostupnog u benzinskoj, dizel i PHEV verziji. Po pitanju enterijera, Mitsubishi je dugi niz godina bio kritikovan zbog upotrebe tvrdih obloga enterijera umesto materijala mekanih na dodir. Kunimoto je odlučan da promeni takav pristup uređenja enterijera, što je jasno vidljivo već kod eX concepta. Poznati dizajner želi da poveća osećaj kvaliteta za korisnike, posebno kod PHEV modela. Stoga je i za naslednika Outlandera najavljena velika promena u kvalitetu završne obrade i materijala enterijera. Kunimoto je podstakao i ponovno otvaranje Evropskog dizajnerskog centra u okolini Frankfurta. Iako se konačne odluke donose u Japanu, Kunimoto smatra da inicijative evropskih stručnjaka u mnogome doprinose razvoju identiteta dizajna u Mitsubishiju. Koliko je bio u pravu, videće se u Ženevi 2017. godine kada, osim novog SUV modela, planira da predstavi i novi dizajnerski identitet brenda Mitsubishi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako će izgledati enterijer Peugeotovih modela

 

148008-peugeot%203008%205.jpg

 

Druga generacija Peugeotovog i-Cockpit sistema donosi potpuno novi izgled prednje armature. Analogni instrumenti odlaze u istoriju, a zameniće ih višefunkcionalni 12.3-inčni ekran s mogućnošću individualizacije. Da, Peugeot je bar gabaritima stigao Audi i njegov virtuelni kokpit, a vreme će pokazati da li je i karakteristikama blizu ili čak i bolji.

 

148009-peugeot%203008%2055.jpg

 

Dodatno, tu je i 8-inčni ekran infotainment sistema smešten na centralnoj konzoli. Osim 3D navigacije s trenutnom aktuelizacijom, novi sistem je kompatibilan sa svim operativnim sistemima nudeći podršku za Android Auto, Apple CarPlay i MirrorLink.

 

148010-peugeot%203008%20555.jpgpeugeot%203008%205555.jpg

 

Prvi automobil opremljen i-Cockpitom biće nova generacija 3008-ice čija premijera je zakazana za ranu jesen i salon automobila u Parizu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai oteo Bentleyju još jednog dizajnera

 

genesis%2055555.jpg

 

Hyundai ima ozbiljne planove kada su u pitanju spoljašnji i unutrašnji dizajn njihovih automobila. Pre godinu dana iz Bentleyja su ''uzeli'' Luca Donckerwolkea, koji je danas šef dizajna Hyundaija, a sada su regrutovali i Sangyupa Leeja. ''Lee će nam mnogo pomoći, tako što će povećati dizajnersku kompetitivnost unutar kuće. Budući da je radio u premium automobilskom proizvođaču, njegovo iskustvo biće neprocenjivo'' - saopštili su iz Hyundaija. Lee i Donckerwolke će zajedno sarađivati i na razvoju brenda Genesis sa kojim Hyundai želi da bude kompetitivan na automobilskom premium tržištu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laurens van den Acker proglašen za Dizajnera godine 2016.

 

acker.jpg

 

Autocar je Laurensa van den Ackera proglasio Dizajnerom godine na svečanosti održanoj u Silverstoneu. Nagrada je priznanje van den Ackeru, Renaultovom višem potpredsedniku za korporativni dizajn, za transformaciju čitave palete Renaultovih modela od pridruživanja francuskom proizvođaču 2009. i pohvala njegovom načinu vođenja. Matt Burt, urednik časopisa Autocar, rekao je: ''Laurens van den Acker istovremeno je vođa sa vizijom koji će nadahnuti sve oko sebe i fantastičan dizajner automobila. Pod njegovim vodstvom Renaultov dizajn je doživeo transformaciju. Svaki automobil u ponudi je prepoznatljiv već na prvi pogled, bilo da je reč o lepuškastom licu Clija, bilo o prekrasnim novim modelima Mégane i Scénic čija prodaja u Evropi počinje kasnije ove godine. Mi u časopisu Autocar cenimo njegov jasan dizajnerski smer, način vodstva koji omogućava drugima da se istaknu i činjenicu da njegov tim zajedničkim snagama stvara automobile privlačne baš svima.''

Komentarišući nagradu, Laurens van den Acker, viši potpredsednik za korporativni dizajn, rekao je: ''Velika mi je čast da primim ovu prestižnu nagradu časopisa Autocar. Želim da je podelim sa svojim timom dizajnera koji me uvek iznova oduševi svojom kreativnošću i strašću. Kreiranje prekrasnih, inovativnih automobila pokreće nas svakoga dana i ovo veliko priznanje će nas u budućnosti motivisati još više''. 

Pod njegovim vodjstvom 2010. osmišljena je Renaultova strategija dizajna Life Flower, u sklopu koje je nastao niz konceptnih automobila koji su inspirisali paletu serijskih Renaulta. Strategiju Life Flower čine pojedinačne „latice” koje odgovaraju fazama života pojedinca: zaljubljivanje, odlazak na putovanje, osnivanje porodice, rad, igra i sazrevanje. Ta strategija dizajna usklađena je sa definicijom novog dizajnerskog pravca nadahnutog trima rečima koje odražavaju viziju marke: jednostavno, senzualno i toplo. Prošle godine su uspešno lansirani novi Espace, Talisman i Kadjar, a Renault je osnažio svoj položaj na rastućim tržištima Indije i Brazila predstavljanjem Kwida i Dustera Oroch. Ove godine je Renault osvojio nekoliko nagrada na Međunarodnom festivalu automobila (Talisman je proglašen najlepšim automobilom godine, a Laurens van den Acker osvojio je nagradu za dizajn), a nezavisna evropska organizacija Women and Vehicles dodelila je nagradu za Ženu godine Renaultovoj šefici dizajna za vozila C-segmenta Agneti Dahlren.

Renault Design je međunarodni tim stručnjaka sa studijima u Francuskoj, Rumuniji, Brazilu, Južnoj Koreji i Indiji. Ti timovi dizajniraju automobile svih marki Grupe Renault, Renault, Dacia, Renault-Samsung Motors i Alpine, koja će uskoro ponovno krenuti u osvajanje tržišta. Laurens van den Acker je vodja odeljenja Renault Design na globalnom nivou i nadgleda sve dizajnerske centre i njihovih 500 zaposlenih.

 

O Laurensu van den Ackeru

Laurens van den Acker, rođen 5. septembra 1965., diplomirao je industrijski dizajn na Tehnološkom fakultetu u Delftu u Holandiji. Karijeru je započeo 1990. kao dizajner za Design System URL u italijanskom gradu Torino. Audiju se pridružio 1993. kao dizajner spoljašnjeg izgleda automobila u Ingolstadtu (Nemačka). Viši dizajner u SHR Perceptual Management u Newbury Parku (SAD) postao je 1996. Godine 1998. postao je šef dizajna grupe za brendiranje u Ford Motor Company u Irvineu (Kalifornija). Šef dizajna platforme Ford Escape u dizajnerskom centru u Dearbonu (SAD) je postao 2003., a 2005. je imenovan za šefa dizajna odeljenja za strateški dizajn. Godine 2006. postao je šef odeljenja za dizajn u Mazda Motor Corporation u japanskoj Hiroshimi. Grupi Renault pridružio se u maju 2009., a višim potpredsednikom za korporativni dizajn imenovan je 1. septembra 2009. Član je Renaultog upravnog odbora.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizajnirajte Lamborghini za YouPorn

 

 

lambo%20you.jpg

 

Jedan od najpoznatijih porno sajtova traži od svojih brojnih fanova predlog dizajna za promotivni automobil. I to ne bilo koji već Lamborghini Gallardo. Sa više od milijardu poseta mesečno, YouPorn će sigurno dobiti puno kvalitetnih predloga u sklopu ''Design the YouPorn Car'' konkursa za dizajniranje promotivnog automobila. Pobednika konkursa očekuje nagrada u vrednosti 5.000 USD, a uključuje avionsku kartu do Londona, noćenje i učestvovanje u promociji i vožnji samog automobila. Ovo nije prvi slučaj da YouPorn koristi automobil i to Lamborghini u promotivne svrhe. Pre nekoliko meseci predstavljen je Lamborghini Aventador u kombinaciji crne i roze boje sa YouPorn logom. Naravno, registarska oznaka FAK ETAX1 nije slučajnost, već jasno asocira na kanal FakeTaxi jednog od osnivača popularnog porno sajta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gospodar oldtajmera 1963. - Buick Riviera

 

150820-buick%201.jpg

 

Predstavljamo vam zaista predivan primer usavršavanja automobila, koji izgleda kao vrhunac automobilskih modifikacija i prava poslastica za sve ljubitelje starih modela.

Ovo je legendarni model Buick Riviera iz 1963.godine, za čiji je neverovatan izgled bio zadužen Fesler studio. Stanovnik Skotsdejla u Arizoni, Toni Diaz, suvlasnik i generalni direktor kompanije Ronin Syndicate koja se bavi proizvodnjom igračaka, otpočinje svoj put ka tamnoj strani pre nekoliko godina, prevrnuvši pritom Sjedinjene Američke Države uzduž i popreko u potrazi za savršenim kandidatom koji će mu pomoći u njegovoj zlikovačkoj misiji.

 

buick%201111.jpg

 

''Dugo vremena sam tragao za modelom Riviera'', objasnio je Toni. ''Želeo sam da izgleda moćno, ali ne po modernim tumačenjima, već opako, više nalik mračnim automobilima tridesetih godina prošlog veka. Da izgleda onako, kao da bi svakoga časa iz njega moglo da iskoči par momaka sa tommy automatima.''

 

buick%20111.jpg

 

Toni je definitivno imao gangsterske ciljeve i zahvaljujući svom dobrom prijatelju prijatelju Krisu Fesleru, njegovi zadivljujući snovi su postali realnost. Jedan od najintrigantnijih aspekata ovog pomahnitalog modela jeste njegova ekskluzivna, ali opet abnormalna prateća oprema. Sa 3.000 vati snage, koja ide u sabvufere i zvučnike marke Kicker, on ne samo da privlači poglede sa trotoara, već takođe unosi strah u kosti svakome ko je dovoljno hrabar i odluči da zaviri u njegov enterijer. 

 

buick%2011111.jpg

 

Nakon što podignete poklopac, postajete svedoci sjajno crvenog pleksiglasa sa potpisom nezaboravne inspiracije: ''Satanina kolica''. ''Znam da ovaj automobil nije za svakoga. On i treba da izgleda kao da je upravo izašao iz pakla'', dodao je Toni. ''Vaš lični automobil ne pravite da bi se sviđao svima, vi ga gradite baziranog na stvarima koje vas privlače, ali prvenstveno zarad poštovanja.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi - novi dizajn za luksuzni deo ponude

 

audi%20p%2055.jpg

 

Audi će u naredne dve godine obnoviti svoju celokupnu ponudu tzv. poslovnih i luksuznih modela, odnosno na tržište će stići novi A6, A7, A8 kao i novi Q8 o kome je već bilo reči. Prema navodima raznih izvora, koji se pozivaju na insajdere, Audi s ovim automobilima namerava da ponudi vrhunsku i naprednu opremu koja bi trebalo da zaseni konkurenciju, a mnogim ljubiteljima automobila će se svideti i najava da bi s ovim novitetima Audi trebalo da odgovori svim kritičarima koji su mu zamerali ''babuška'' dizajn. Drugim rečima, ovi automobili bi trebalo da se značajnije razlikuju u svom izgledu jedan od drugog i da imaju jedinstven i karakterističan stajling koji će ih učiniti lako i brzo prepoznatljivim. Za takav korak je navodno zaslužan, relativno, novi šef dizajna Marc Lichte koji je svoj smer najavio serijom konceptnih modela Prologue.

Lichte je takođe izjavio da mu je cilj bio uneti emocije RS modela u standardnu ponudu, dok će dizajn RS modela postati još ekstremniji. Prvi od pomenutih modela koji bi trebalo da stigne na tržište tokom sledeće godine je novi A8, predvodnik Audijeve ponude koji će i najaviti novi dizajnerski jezik ingolstadtskog proizvođača. Krajem 2017, odnosno početkom 2018. će uslediti A7 koji bi trebalo da postane prava tzv. coupe limuzina sa 4 vrata koja će biti duža i šira kao i sa kraćim prepustima od sadašnjeg modela. Nakon toga, tokom 2018, kupcima će postati dostupan i novi A6 u limuzinskoj i karavanskoj verziji. Sva ova tri modela će se bazirati na MLB platformi i pokretaće ih najnoviji benzinski i dizelski motori, a svakako se u ponudi mogu očekivati i hibridne varijante, dok bi potpuni električni pogon trebalo da ostane rezervisan za Audijevog konkurenta Tesli čija bi premijera trebalo da bude održana tokom 2018.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naši stručnjaci prave solarno-električni automobil

 

aqos.jpg

 

Znamo za solarne, a znamo i za električne automobile, a tim naših stručnjaka sada radi na solarno-električnom automobilu.

 

152447-aqos%20111.jpg

 

Dosadašnji stepen neistraženosti solarnih automobila kao alternative konvencionalnim automobilima, ostavljao je prostora za toleranciju njihovom dizajnu koji je gotovo uvek karakterisala estetska i funkcionalna nerešenost, kao posledica žrtvovanja funkcije solarnih ploča.

 

152446-aqos%2011.jpg

 

''Aqos'' je pred sebe postavio cilj - pomirenje estetskog, funkcionalnog sa tehnološkim aspektom gradnje automobila.

 

152448-aqos%201111.jpg

 

Shodno tome, u saradnji sa dr Ivanom Validžić, razvijena je solarna folija čije karakteristike su ostavile prostora za dizajniranje tematski solarno-konvencionalnog vozila, čija estetika neće biti kompromitovana solarnom ćelijom. Šta više, teksturu i izgled ćelija će iskoristiti kao autohtoni likovni motiv koji treba da da novi vizuelni, prepoznatljiv karakter vozilu i otvori novo tržišno poglavlje u auto biznisu. Da bi to ostvarili kreirana je solarna ćelija čija je karakteristika savitljivost po dve ose, a aktivno se radi na mogućnosti savijanja po sve tri ose, uz povećanu efikasnost u svim uslovima osvetljenja, a to predstavlja potpuno novi nivo koji solarnom automobilu daje mogućnost realne upotrebe i tržišne eksploatacije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iznenađujući transfer šef dizajna MINI-ja

 

mini%20anders.jpg

 

Kako prenosi B92, Anders Warming, koji je do jula 2016. bio odgovoran za dizajn modela MINI, od početka sledeće godine oblikovaće automobile obnovljene nemačke auto-marke Borgward. Warming će na novu dužnosti stupiti 1. januara 2017., a osim pozicije šefa dizajna Borgward, zauzeće i mesto u upravnom odboru menadžmenta ove kompanije. Danski dizajner imaće zadatak da postavi osnove za izgled budućih modela marke Borgward i da stvori jedinstveni stil po kome će se automobili ovog brenda razlikovati od konkurencije.

 

borgward%20bx7%2069.jpg

 

Warming je na mestu dizajnera u BMW grupi (u čijem vlasništvu je i MINI) proveo prethodnih 16 godine. Za izgled modela marke MINI postao je odgovoran 2010. i u znatnoj meri zaslužan je za dizajn aktuelne generacije vozila tog proizvođača.

 

Borgward-BX5_Concept%201.jpg

 

Borgward je obnovljen 2015. posle više od pola veka hibernacije, a prvi novi automobil ove marke bio je koncept krosover BX7 koji je imao premijeru na prošlogodišnjem auto-salonu u Frankfurtu. U 2016. predstavljena su još dva koncepta, BX5 i BX6 TS.

 

Borgward-BX5%2011.jpg

 

Sedište firme je u Štutgartu, ali vlasnik je kineska kompanija Foton Motor. U planu je da prvi serijski model stigne na kinesko tržište do kraja 2016.

 

Borgward-BX6_TS%201.jpg

 

U BMW grupi nisu previše uzbuđeni zbog transfera njihovog bivšeg dizajnera: ''Žao nam je što je otišao, ali nije se dogodilo ništa dramatično, s obzirom da nam Borgward nije direktan konkurent na tržištu'', rekao je portparol BMW-a za Automotive News Europe.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dosadasnji dizajner Borgward-a, nepoznati Norvezanin Einar Hareide se nije nesto proslavio s' obzirom da im modeli lice na svaki auto pomalo a na sebe najmanje... kineska skola.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma, što kaže Vili, gledao je on i druge, čini mi se i Jaguar (oko ove maske hladnjaka, mada je čak i tu opet iskombinovao oblik Audi otvora za vazduh i Jaguar šeme)...ma, kompilacija automobilskog dizajna. :D:D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa bukvalno je kako je on rekao ali na prvi pogled Audi dominira. Posle kad bolje zagledas vidis svasta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deltawing GT je ružan, ali veoma efikasan

 

153156-delta%201.jpg

 

Dizajn u službi performansi, to je najkraći opis DeltaWing patenta iza koga stoji istoimena firma.

Poslednjih godina u nekoliko navrata se čulo za DeltaWing i njihova nastojanja da dokažu da se radi o dobitnom patentu koji donosi vrhunske vozne osobine zahvaljujući značajno boljoj aerodinamici. Nekoliko prototipa se već našlo na putu, a DeltaWing je dogurao i do pravih trkališta kao što su 24 sata Le Mana i sl. Nažalost, bilo je tu svega, pa i svađe sa nekadašnjim partnerom Nissanom, sa kojim su se veoma brzo razišli.

 

153157-delta%2011.jpg

 

Međutim, samo slepac ne bi video sličnost nedavno lansiranog Nissana BladeGlider i DeltaWinga, pa ne čudi što je reagovao i sam šef DeltaWinga: ''Zadovoljni smo, ali ne i iznenađeni Nissanovim priznanjem inovativnosti i aktuelnosti Deltawing dizajna. Ali kao što sam davno rekao, mi imamo sva prava na tu arhitekturu, a ne Nissan ni niko drugi'', rekao je Don Panoz. Kako bi stvar dodatno začinili objavili su još jedan render prototipa namenjenog najnovijim testiranjima. Deltawing planira da ovaj nesvakidašnji dizajn upari sa veoma moćnim električnim pogonom, a zatim će finalizovati dizajn dva modela, dvoseda i limuzine sa četiri sedišta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda želi da kreira 3D šoferšajbne

 

mazda%203d.jpg

 

Ono što danas izgleda futuristički, možda za samo nekoliko godina neće biti. Ovo je samo jedna od dilema sa kojom se proizvođači automobila susreću. Stilizovanje predivnih modela i njihova afirmacija na tržištu ne predstavljaju najlakše zadatke, ali su oni itekako nagrađujući, tvrdi Džlijan Montuosa, novoizabrani direktor dizajna kompanije Mazda za Severnu Ameriku. Tokom istog intervjua smo saznali da će izgled sledeće generacije Mazda3 automobila biti inspirisan očaravajućim RX-Vision konceptom. Ali, postoji nešto što sigurno niste znali, a vezano je za ovog čoveka - njegov prošli posao u mazdi je bio na poziciji šefa dizajna enterijera. Iako sada ima mnogo više zaduženja, Montuosa i dalje kreira zapanjujuće kreativne vizije za buduće enterijere Mazda modela, a pošto je 2D tehologija zastarela, 3D će definitivno biti njena zamena. Montuosa veruje da, generalno, tehnologija preuzima prostor putničke kabine i za to se direktno može okriviti sistem autonomne vožnje, kako za dobre, tako i za sve loše strane. Ali, Montuosa smatra da autonomna tehnologija uopšte ne mora biti toliko dosadna. ''Krenite putem autonomnih tehnologija i usavršite ih. Nemojte stvarati obmanjujuće tehnologije'', objasnio je Montuosa. ''U tome nema nikakve vrednosti. Postoji životna vrednost koja stoji iza vožnje i potpune koncentracije prilikom iste. Tehnologija mora biti uklopljena u taj koncept.''

 

Kako je Montuosa zamislio da će se to dogoditi? - Putem 3D šoferšajbni. ''3D okruženje je već proizvedeno u ekranima na dodir, zašto onda ne bismo projektovali NAV ekran, na primer, u vetoranskom staklu automobila? Razmišljajte o svemu u 3D formatu, prirodno. Ekrani na dodir su dosadni, tako da je nama potrebno nešto mnogo zrelije, a 2D postavka ima prilično negativan uticaj na samu dinamiku vožnje''. Montuosa veruje da samo zato što automobili voze sami sebe ne mora da znači da vi, vozač, ne možete biti uključeni u celokupno iskustvo vožnje. To samo znači da autonomni modovi moraju da postanu 3D, što je pre moguće. Ostaje nam samo da se pitamo kada će se to dogoditi, makar u kompaniji Mazda.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...