Jump to content
FAS Goran
rstefan88

Chip Tuning (čipovanje)

Recommended Posts

Samo kazem sta su ljudi radili, ne kazem da je to dobro :) Evo sad gledam jedan projekat SM chip-a, hibridni turbo i mapa, 205ks sa 115 bez ikakvih prerada, pitanje je samo koliko ce dugo raditi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ja ne kazem da ne moze da se uradi, nego remap barem za mene znaci da to moze da izdrzi vozilo bez drugih modifikacija ukoliko se koristi na isti nacin kao fabricki... Ne da posle 100km krene da puca, kliza, skripi, tandrce i curi nesto :D

 

Mogu i ja dici blokadu na 10.000 obrtaja, ne znaci da ce to vecno dobro da radi :D

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izlazim ja danas na Kumodrasku ulicu iz onog novog naselja Stepa...neki beli grande punto videvsi da hocu da se ukljucim,prelazi iz leve trake u kojoj je vozio u desnu,ko da me namerno keca i ne da mi da se ukljucim...posto mi malo zivac proradio,ne budem lenj pa ga stignem,a kod onog skretanja uzbrdo gde je okretnica busa 25, baja u alfi 156 nas valjda vidi u retrovizoru i dodaje gas, ne da nam da predjemo u desnu traku koja ide uzbrdo ka farmaceutskom fakultetu....uglavnom sva trojca prolazimo krivinu jedan drugom na braniku,kad smo izasli na pravac prelazim u levu traku i dajem gassss....beli grande ostaje dalekooo iza, a alfa je uporna da me prestigne, medjutim do vrha brda ostaje na nekih 15-20 metara iza mene bez sanse da me stigne....Ja se stvarno ne lozim i ovo je retko da ovako vozim, ali ovaj moj punto sporting posle cipa kod Aleksandra u Krnjaci( Nova Speed ) stvarno leti jbt....znaci oduvao sam ove ko slinu,auto mi puni obrtaje nenormalno...ko na struju da radi jbt, nema pada snage ni u jednom trenutku,ide preko 4k obrtaja takvom brzinom da to nije normalno....Izvinjavam se sto sam bio preopsiran, ali jos sam pod utiscima i jos se kezim ko kreten...preporuka za momke iz Nova Speed laboratorije  :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

E jbg, u celoj priči sva trojica ste žabari, nigde ozloglašenih OOOO i VW :D

Meni je najslađe kada mi se neka budala u A4 ill sličnom autu  zalepi iza i blica da se sklonim, samo ne znam gde, (verovatno u sebi misli šta ovaj davi u Bravu, a ja idem na auto putu već 100, a u gradu je ograničenje 80). I onda na početku uzbrdice posle Dušanovca patosiram gas i pa pa :animier:, sa sve dimnom zavesom iza mene

Oni manijaci što voze mnogo besne mašine nisu problem, prvo znaju da voze (uglavnom), a drugo taj pretiče i ne pita.

PS

Da li ti auto dimi posle čipa, kada zabodeš pun gas? I napiši koji auto imaš, vidim da je punto sporting, a koji je motor, 1.9JTD 8V ili nešto drugo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakve veze ima da li dimi? :D

 

Mislim, ako ti kaže da dimi ili ne dimi, hoće to nešto promeniti? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onako, zanima me.

Dimim 30.000km pa nikom ništa :D Ja i volem da dimi kada zabodem gas, radi ometanja protivnika :p 

Mislim da je auto ispravan, nisam primetio neke probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma jbg sad sto su sva tri auta made in Italy, tako se namestilo... cip ima jedno mesec dana kako je na kolima, nema dima , zatvoren egr i dignuto na nekih 110ks po recima tunera, sad dal ima toliko biiip li ga, ali u svakom slucaju ide u pm.. punto sporting 1.9 jtd 8v je u pitanju... valjda je lagan,pa zato tako blesavo i ide, dobar autic, samo sto ima pretvrdo ogibljenje za moj ukus.U firmi imamo punta classica 1.2 koji je mnogo udobniji od ove moje daske, samo je mrtvo magare po pitanju performansi....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, pa koliko ima KS fabrički? Jel to onaj od 80KS bez interkulera?

Daj neki snimak međuubrzanja 80-120 ili 60-100, ako si pravio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabricki ima 86 ks...ne razumem ti se ja u to sto me pitas, dal ima il nema...znam da ide bas momacki...aj ovih dana cu da izadjem na autoput pa da snimim nesto, pa cemo videti koliko do 100, koliko do 200 :scooter:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bolje snimi od 80-120 u trećoj i četvrtoj, čisto radi bezbednosti, osim ako nemaš neki držač za kameru...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, pa koliko ima KS fabrički? Jel to onaj od 80KS bez interkulera?

Daj neki snimak međuubrzanja 80-120 ili 60-100, ako si pravio.

Marko,Punto JTD od 59kw (80ks) ima interkuler i jednako dobro se čipuje kao i ovaj od 63kw (ranije sam imao slabijeg,a sada imam jačeg). I jedan i drugi idu bolesno jer su lagani,tačnije 1040kg.

Stilo JTD od 59kw nema interkuler!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa neki rekoše u varijabilnoj turbini, posle drugi kažu da ih ima i sa 80ks sa varijabilnom turbinom sve u svemu ovaj sa 86ks pretpostavljam da se mnogo lepše čipuje.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bem li ga. Turbine su iste, IC isti, komp isti, jedino nisam gledao dizne. Punto sa 59kw je prestao da se proizvodi sredinom 2002god, a 63 kw je išao do smene generacija  (Punto 2b).

Punto nema varijabilnu turbinu ni u jednoj varijanti (što je ,možda bolje,za ubrzanja iz mesta). Zato im je max. torque na 1500 o/min.,a nakon čipovanja čak na oko 1300 o/min.

Edited by vicent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punto nema varijabilnu turbinu ni u jednoj varijanti (što je ,možda bolje,za ubrzanja iz mesta). Zato im je max. torque na 1500 o/min.,a nakon čipovanja čak na oko 1300 o/min.

 

Hm, ovo bi sve trebalo da bude obrnuto od onoga što si napisao. Varijabilna geometrija služi upravo da optimizuje punjenje u svim režimima, da se izbegne turbo rupa, zakretanjem krilaca se postiže da na nižim obrtajima može bolje da puni, a opet da ne ostane bez "daha" kad obrtaji odu visoko... Zato su ove fiksne lošije u svakom smislu, osim što su u velikom broju slučajeva izdržljivije, jer nemaju zakretanje krilaca, pa manje stvari može da "crkne"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu si,varijabila zaista ima zadatak da izbegne turbo rupu,ali rad vario turbine ima drugačiju krivu punjenja. Upravo zbog toga max torq na Stilu,Alfi ,Libri kreće kasnije nego na Puntu,ali zato kasnije i završava. Na Puntu je  od 1500-3000 o/min, a na Stilu je 2000-3500 o/min,dok je max snaga na Puntu na 3500o/min, a na Stilu na 4000o/min. Punto iz mesta kreće kao metak,ali kasnije mu ponestaje daha,a tu varijabila diše punim plućima!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se, ali još jedna bitna stvar je da Stilo i Libra nose GT1749 turbo, a Punto nosi GT1440 ili GT1444 u 90% slučajeva, dakle dosta manja turbina, te se stoga dosta lakše i zavrti, zato odmah i kreće punjenje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo tako,zato i kažem da se katapultira iz mesta. Te koje si naveo su Garett,kod mene su IHI VL 20. Ovaj sada Punto je bolesno remapiran,više puta sam poželeo da ga smirim,a opet,kad razmislim,neka. Po vlažnom zna da prošlajfuje u normalnoj vožnji u III ili IV brzini,po snegu je baš za*eban,ali kad ga potpališ,sabija u sedište,bez obzira u kojoj si brzini i na kojim obrtajima. Malo me oduševi,malo nervira.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad citam o iskustvu cipanja punta jtd razmisljam da i svog cipnem. Ali bojim se da kvacilo bude klizilo u petoj kad ga poklopim po gasu. Jel klizi kvacilo nakon cipa?

I ovako dosta dobro ide a kamoli cipan
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prethodnom je klizalo,pa sam menjao set,na sadašnjem sam kupio auto sa odrađenim setom i čipom,na Alfi nije trebalo dirati ništa. Zavisi u kakvom stanju je set i ko ti radi remap. U 99% slučajeva,ako kliza,to je zbog korpe koja ne izdržava tu snagu iz nižih obrtaja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ako je Valeo iz Kit Komerca, kao kod mene na bravu. Nov je proklizao, posle trećeg patosiranja u četvrtoj i petoj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...